Rabu, 18 April 2012

07 di gopeng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di gopeng - Google Blog Search


<b>Gopeng</b> ~ Budak Benteng

Posted: 05 Apr 2012 03:37 AM PDT

Gopeng ialah sebuah bandar kecil yang terletak kira-kira 20 km dari Ipoh, ibu negeri Perak,Malaysia. Gopeng juga terkenal dengan gua batu kapurnya, Gua Tempurung. Gua ini berada sejauh 5 km dari pusat bandar.

Infrastruktur Utama

Pasar Besar Gopeng
Medan Purnama
Pejabat Pos Gopeng
Balai Polis Gopeng
Stesen Bas Gopeng
Matrikulasi Perak
RTC
RPGC

Gaya Hidup

Masyarakat Gopeng sememangnya sangat bertuah kerana dikelilingi tiga bandar besar yakni Ipoh (utara), Kampar (selatan) dan Batu Gajah (barat). Seperti pekan-pekan biasa yang terletak di luar rangkuman bandaraya, kehidupan di Gopeng tidak begitu sibuk pada hari-hari biasa termasuklah hujung minggu.

Kehidupan di Gopeng dihidupkan lagi dengan kehadiran pasar-pasar pagi dan juga pasar malam. Pasar pagi di Gopeng dibuat pada hari Selasa atau lebih dikenali oleh penduduk tempatan sebagai Lambak Selasa. Istilah ini telah digunakan sekian lama khususnya masyarakat Rawa atau Orang Rao di Gopeng. Pada hari Jumaat pula, pasar malam pula diadakan di Gopeng.
Kebanyakan penduduk Gopeng akan menuju ke Ipoh untuk menghabiskan waktu malam hujung minggu mereka di mana lebih banyak tempat untuk membeli-belah dan bersantai.

Demografi

Lebuh daripada separuh penduduk Gopeng adalah berketurunan Cina (lebih kurang 60%). Industri perlombongan bijih timah yang pernah maju suatu masa dulu telah menarik kemasukan orang Cina untuk bekerja dan menghuni Gopeng.
Penduduk Gopeng terdiri daripada:
Semai
Cina Kantonis
Rawa (Urang Rao)
Mandailing
Melayu Perak
Melayu Deli
Tamil
Punjabi
Penduduk Gopeng dianggarkan berjumlah lebih kurang 100,000 orang.
Antara penempatan-penempatan yang terdapat di Gopeng:
Taman Gopeng Jaya
Kampung Pisang
Kampung Rawa
Taman Changkat Golf
Taman Gopeng Indah
Kopisan Baru
Lawan Kuda Baru
Taman Kinta
Taman Gopeng Baru
Kampung Tersusun Kampung Pulai
Kampung Tersusun Gopeng
Kampung Lawan Kuda
Kampung Jahang
Kampung Jelintoh
Kampung Sungai Itek
Kampung Pintu Padang
Kampung Gunung Mesah Hulu
Kampung Gunung Mesah Hilir
Kota Baru Estate (small railway station town)
Kampung Gunung Panjang
Kampung Changkat Tualang
Kampung Changkat Legong
Kampung Redang Sawa

Tokoh tempatan

Antara tokoh yang terdapat di sini ialah :

Dato Aziz Shamsuddin
Akhil hayy
Dr. Burhanuddin Al-Helmy
Dato Hamzah Kasim
Hang Tuah Hj Din
Dato Hamidah Osman

Asal-usul nama

Ada dua versi bagaimana nama Gopeng boleh wujud.
Gopeng dikatakan nama seorang pelombong berbangsa Cina yang bernama Goh Peng. Goh Peng merupakan seorang rakyat China yang miskin dan cuba membantu keluarganya yang miskin berikutan kebuluran dan bencana banjir besar di wilayah Kwangtung. Goh Peng berjaya menjadi pelombong yang berjaya.

Nama Gopeng dikatakan berasal dari nama sejenis buah pulai yang gopeng, yang bermaksud telah bertebuk oleh tupai dan lain-lain. Di sini memang banyak pokok pulai, malahan terdapat sebuah tempat yang dinamakan Simpang Pulai.
Nama asal Gopeng ialah Gunung Mesah. Beberapa orang penduduk di sini menjadi buruan tentera British semasa Perang Perak 1875.

Senarai Masjid

Masjid al-azim Kampung Gunung Panjang 31600 Gopeng , Perak
Masjid al-mardhiah Kampung Sungai Itek 31600 Gopeng , Perak
Masjid ar-rahman Kampung Gunung Mesah Hilir 31600 Gopeng , Perak
Masjid baru Gopeng 31600 Gopeng , Perak
Masjid jamek Kota Bharu Kota Bharu 31610 Gopeng , Perak
Masjid Kampung Changkat Legong Kota Bharu 31610 Gopeng , Perak
Masjid Kampung Changkat Tualang Kota Bharu 31610 Gopeng , Perak
Masjid Kampung Redang Sawa Kota Bharu 31610 Gopeng , Perak
Madrasah Ihsaniah Kampung Tersusun Kampung Pulai 31600 Gopeng

07 di tanjung piandang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung piandang - Google Blog Search


Sepetang <b>Di</b> Kuala Kurau dan <b>Tanjung Piandang</b> Panduan Guru <b>...</b>

Posted: 18 Apr 2012 12:54 AM PDT

dsc0000105.jpgdsc0000104.jpgdsc0000104.jpgdsc0000112.jpgdsc0000107.jpgdsc0000102.jpgdsc0000108.jpg

1 Pada hari Isnin yang lalu kira-kira jam 5.00 petang Datuk Razak (Capt) dan Din Bakau seorang lagi sahabat saya telah menjemput saya di rumah untuk ke Kuala Kurau, tempat kelahiran saya. Ini bermakna sudah dua kali Datuk Razak membawa saya ke pekan Nelayan yang dikuasai oleh pembangkang itu.

2 Kalau dahulu saya dibawa untuk melihat sendiri bagaimana Datuk menyelesaikan masalah bot nelayan yang ditahan oleh APMM, kali ini saya tidak pasti apa tujuan mereka ke sana. Saya pun tidak bertanya apa tujuan mereka membawa saya ke sana sebab bagi saya, saya mengambil keputusan untuk ikut sahaja ke mana destinasi mereka.

3 Sebaik-baik sahaja sampai di Simpang Ampat, Semanggol yang menempatkan pekan pada setiap hari Rabu yang popular dengan panggilan Pekan Rabu oleh penduduk di sini, kereta yang kami naiki membelok ke sebelah kiri memasuki jalan Gula untuk ke Kuala Gula sebelum melalui jambatan yang menghubunkgan antara Kuala Gula dengan Kuala Kurau.

4 Sampai sahaja di pekan nelayan Kuala Kurau yang dikuasai oleh pembangkang, Datuk memberitahu saya bahawa dia nak belanja saya dan Encik Din makan kari ikan semilang. Selepas solat 'Asar di masjid Kuala Kurau, kami terus ke Warung Ikan Semilang yang terkenal itu. Tetapi warung belum dibuka. Melalui percakapan menggunakan hanfon antara Datuk dengan pemilik warung, kami tahu bahawa ada lebih kurang setengah jam lagi sebelum warung dibuka.

5 Sementara menunggu warung dibuka, saya dan Encik Din mengambil kesempatan untuk berbual dengan beberapa orang yang lebih tua daripada saya yang semuanya berketayap. Mereka sedang rancak berbual ketika saya mendatangi meja mereka. Saya memperkenalkan diri sebagai cikgu Bashid anak kepada Tok Imam Harun Nafiah yang pernah berbendang di Parit Haji Manan atau lebih dikenali sebagai Tebuk Jawa.

6 Al-Hamdulillah salah seorang daripada yang berbual dengan saya yang kelihatannya lebih tua daripada yang lainnya telah memperkenalkan dirinya sebagai Haji Kasbi mengenali arwah ayah saya. Dia memberitahu yang lain bahawa ayah saya adalah seorang ahli lagu.Maksud beliau ialah ayah saya mahir dalam seni bacaan al-Quran (tarannum) dan tajiwid.

7 Memandangkan ada yang mengenali saya di situ, perbualan semakin rancak sehinggalah perbualan bertukar tajuk daripada separa agama kepada seluruhnya politik apabila Encik Din Bakau dengan gaya biasanya membuka bab politik.

8 Dalam masa menunggu itu rupa-rupanya Datuk Razak yang masih berada di dalam kereta telah menelefon Ketua UMNO Bahagian Parit Buntar dan Naib Ketuanya serta beberapa AJK bahagian tersebut untuk memaklumkan akan kehadirannya di Pekan Kuala Kurau, khususnya di warung ikan semilang.

9 Lebih kurang setengah jam menunggu warung pun dibuka, dan setengah jam selepas itu datanglah En Mohd Salleh Bin Mat Disa, Ketua UMNO bahagian Parit Buntar yang lebih dikenali dengan panggilan cikgu Uchop yang disebut-sebut sebagai bakal calon Parlimen Parit Buntar atau Kuala Kurau. Dan kira-kira 15 minit selepas itu datang pula Encik Abu Bakar, Naib Ketuanya yang turut disebut-sebut sebagai calon bagi DUN Titi Serong.

10 Rupa-rupanya pertemuan pada lewat petang itu bukan sekadar acara makan ikan semilang dan minum tetapi pertemuan keluarga dan sahabat antara JK Teringgi UMNO Bahagian Parit Buntar dengan Datuk Razak. Daripada pertemuan dan perbincangan yang saya dapat saksikan dapatlah dirumuskan bahawa mereka sangat mengenali Datuk Razak, sangat menghormatinya malahan menerima arahan-arahan dan nasihat daripada beliau.

11 " Sangat terkenal dan berpengaruh," bisik hati saya. Perbelanjaan makan dan minum petang itu dibiayai oleh cikgu Uchop. Terima kasih cikgu Uchop yang sangat dihormati di kawasan Parti Buntar, khususnya di kawasan Kuala Kurau.

12 Selepas solat Maghrib berjemaah di masjid daerah, kami bergerak ke rumah Ayahanda Shariff Lobo di jalan atas Tanjung Piandang. Sampai di sana rupa-rupanya ramai yang menunggu kami di sana termasuk Cikgu Uchop.

13 Di situ beberapa strategi dan taktik diatur bagaimana hendak menawan kembali kawasan Kuala Kurau, khususnya kawasan nelayan yang ada kira-kira 3 000 orang. Perbincangan berlangsung selama 2 jam sebelum kami dijamu dengan satay, ketupat dan kopi o kau.

14 Terima kasih kepada Ayahanda Shariff Lobo yang melayan kami dengan sempurna sekali. Dan bagi saya sendiri tentulah saya berterima kasih dengan Datuk Razak yang bersetuju mengambil saya sebagai sahabatnya.Jika tidak saya tak kan merasai semua nikmat perjuangan ini. Dan yang lebih penting sampai menikmati tidur sambil berdiri. He he.

Catatan Abd Bashid Harun

07 di langkap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di langkap - Google Blog Search


noven sandi: puting beliung <b>di</b> desa sungai <b>langkap</b> 2009

Posted: 31 Mar 2012 11:38 PM PDT

tragedi ini terjadi di desa saya desa sungai langkap kecamatan siulak kabupaten kerinci, viedo ini hasil dari rekaman Handpone saya. rekaman ini saya ambil dari rumah saya sekitar jam 15.00WIB.

07 di pangkor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pangkor - Google Blog Search


26 Melayu <b>Di</b> Raja: Pulau <b>Pangkor</b> Destinasi Percutianku

Posted: 26 Mar 2012 08:36 PM PDT

Pulau Pangkor terletak di Pantai Barat Semenanjung, di dalam negeri Perak Darul Ridzuan.Ia merupakan pusat pelancongan utama di negeri yang sedang dimajukan sebagai pusat pelancongan bertaraf antarabangsa.Dari Kuala Lumpur anda boleh memandu melalui lebuhraya PLUS ke Ipoh dan seterusnya ke Lumut.Terdapat perkhidmatan bas ekspres KL-Lumut-KL sepanjang hari dan dari Lumut anda akan menaiki feri ke Jeti Pangkor.Dari jeti anda akan dibawa ke resort pilihan anda sama ada di Pasir Bogak atau di Teluk Nipah dengan teksi (van).Anda juga boleh menaiki penerbangan Berjaya Air terus dari Kuala Lumpur untuk mendarat di Teluk Dalam.Kami juga ingin merakamkan ribuan terima kasih kepada anda semua kerana sudi melapangkan masa untuk melayari laman ini (www.pangkorkini.net)Semuga nanti anda akan memilih Pulau Pangkor sebagai destinasi percutian bersama keluarga dan teman-teman.Untuk maklumat terkini anda boleh terus facebook kami,www.facebook.com/RiadahPangkorJusteru itu, kami sedia menguruskan tempat penginapan diPantai Pasir Bogak iaitu Puteri Bayu Beach Resort dan Coral Bay Resort.Manakala Pantai Teluk Nipah iaitu Pangkor Bayview Beach Resort, Pangkor Indah Beach Resort, Palma Beach Resort, Purnama Beach Resort dan Pangkor Inn Chalet. 

07 di bota - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bota - Google Blog Search


uptome360: Asal-usul nama <b>Bota</b>

Posted: 18 Mar 2012 12:25 PM PDT

Bota merupakan sebuah tempat di tepi Sungai Perak, di selatannya ialah Kampung Gajah dan Teluk Intan. Sementara di utaranya ialah Parit dan Lumut, Perak. Bota terbahagi kepada 2 kawasan utama iaitu Bota Kanan dan Bota Kiri.
Mengikut kepercayaan penduduk tempatan, nama kawasan ini diambil bersempena sejenis gergasi yang wujud di sini. [1] Bota ialah sejenis gergasi besar yang hidup dalam tanah, menyembunyikan diri dalam gua di dalam tanah. Bota akan keluar daripada tempat persembunyian pada ketika-ketika tertentu sahaja dan amat meminati kanak-kanak yang tidak memakai seluar.
Kebanyakan masanya dihabiskan di dalam tanah dan jarang dilihat oleh manusia. Menurut nenek-nenek tua di kawasan ini, badan gergasi Bota ini menyerupai warna tanah itu sendiri terutama di kawasan berlumpur, di tepi rimbunan buluh kuning dan di tepian sawah padi di mana ikan puyu dan tilan biasa ditemui. Makanannya didapati di dalam tanah juga dan sesekali akan mencari makanan dalam bentuk daging manusia atau haiwan. Manusia dan haiwan bukanlah makanan kegemarannya kerana ia hanya keluar sesekali sahaja terutama pada rembang petang.
Gergasi Bota ini dikaitkan dengan kehilangan seseorang. Jika seseorang penduduk didapati hilang, mereka percaya Bota yang bertanggungjawab dan penduduk tersebut telah melanggar pantang 'kewujudan' Bota di sesuatu kawasan. Anehnya Bota ini tidak banyak tapi boleh berada di mana-mana sahaja terutama di kawasan Sungai Perak.

07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


Animal Kaiser Singapore: Animal Kaiser Machine @ <b>Bukit Merah</b> Area

Posted: 15 Apr 2012 08:47 PM PDT

Animal Kaiser nearby your area now, do you stay around this area ? Bukit Merah.

What rare cards have you gotten so far ?

PS : Ask the store staff for the Limited edition Promo Cards now. =)


While stock last.

07 di changkat keruing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di changkat keruing - Google Blog Search


Dia buat dah: Lelaki mati dilibas parang

Posted: 19 Mar 2012 02:30 AM PDT

Lelaki mati dilibas parang - Perak - Sinar Harian:
MANJUNG - Seorang lelaki dilaporkan meninggal dunia akibat ditetak dengan parang dalam kejadian di Jalan Ayer Tawar- Pantai Remis berhampiran Changkat Keruing, malam kelmarin.
Pemangku Ketua Polis Daerah Manjung Deputi Superintendan Ahmad Mat Isa berkata, kejadian berlaku pada jam 10.15 malam apabila mangsa yang menuju ke Ayer Tawar telah dihimpit sebuah kereta.

Menurutnya, mangsa yang dalam perjalanan balik ke rumah setelah menghadiri kenduri t berhenti untuk bertanyakan motif keretanya dihimpit.

"Mangsa yang dikenali sebagai K Mohan,32 telah dilibas dengan parang di bahagian belakang kepala oleh pemandu kereta jenis Ford Renger apabila mangsa berkenaan bertanyakan motif keretanya dihimpit.

"Bersama mangsa ialah isteri dan anak yang berumur dua tahun serta seorang lagi rakannya selamat dalam kejadian berkenaan," katanya dalam sidang akhbar di sini semalam.

Ahmad berkata, mangsa mati ketika dalam perjalanan ke klinik Kesihatan Changkat Keruing dan dibawa ke Hospital Besar Ipoh untuk bedah siasat.

"Motif kejadian masih lagi dalam siasatan dan kita tidak menolak dakwaan bahawa mangsa mengenali orang yang menyerangnya kerana ketika kejadian dua penyerang berkenaan memakai penutup muka.

"Selepas melibas mangsa dengan parang kedua-dua penyerang terus melarikan diri.

"Daripada siasatan kami, kereta digunakan penyerang menggunakan nombor kereta palsu dan kereta berkenaan adalah kereta curi," katanya.

Katanya, orang awam yang mengetahui berkenaan kejadian itu boleh menghubungi beliau di talian 019-4483377 bagi membantu siasatan.

"Kita ambil keterangan isteri dan jakan mangsa tentang kejadian itu.

"Orang awam juga dialukan untuk menyalurkan maklumat berkenaan bagi membantu siasatan," katanya.

'via Blog this'

07 di kerian - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kerian - Google Blog Search


20000 Pemohon BR1M <b>Di</b> K.<b>Kerian</b> Terima Wang

Posted: 16 Apr 2012 02:12 AM PDT

KOTA BAHARU – Semua 20,000 pemohon Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) di kawasan Parlimen Kubang Kerian di sini, sudah menerima wang bantuan itu.

Ketua Umno Bahagian Kubang Kerian Datuk Mohd Fauzi Ismail berkata sebanyak RM10 juta diperuntukkan kepada penduduk yang layak, dengan setiap pemohon menerima RM500.

"Semua mereka sudah menerima BR1M tanpa mengira fahaman politik dengan penuh gembira," katanya kepada Bernama ketika ditemui selepas menyampaikan wang itu bagi kumpulan terakhir di sini, Isnin.

Mohd Fauzi berkata setiap pemohon yang layak dengan pendapatan keluarga kurang daripada RM3,000 menerima sebanyak RM500 disalurkan oleh kerajaan pusat bagi meringankan bebanan kos pebelanjaan harian.

Beliau berkata sebanyak 20 program (majlis penyerahan) diadakan bagi membolehkan wang itu diserahkan kepada pemohon. "Kita tidak kira siapa mereka, wang itu diberi oleh kerajaan untuk mereka yang layak menerima wang itu," katanya.

Beliau berharap penduduk yang menerima wang itu menggunakannya dengan sebaik mungkin bagi menampung keperluan sara hidup harian keluarga masing-masing.

Seorang penerima BR1M, Rozaimi Ismail, 42, bersyukur kerana wang itu boleh menampung keperluan harian termasuk untuk anak-anaknya yang bersekolah.

"Hari ini saya beli sebuah beg sekolah untuk anak saya, ganti yang lusuh dan sebahagian lagi disimpan untuk keperluan anak-anak yang lain," katanya. -BERNAMA

Iklan Teks:

Berita Berkaitan:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

07 di taiping - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di taiping - Google Blog Search


OUM Perak Online Community: Program Senamrobik <b>di Taiping</b> 15 <b>...</b>

Posted: 15 Apr 2012 07:58 AM PDT

Cuaca di Taiping amat baik sekali ketika program Senamrobik OUM Jelajah Perak dijalankan di Dataran Kedamaian Taiping pada 15 April 2012. Program ini telah dijalankan bersama oleh Open University Malaysia Kampus Perak bersama Pemuda MIC Perak dan Taiping.


Orang ramai sedang beratur untuk mendapatkan kemeja T percuma dari pihak OUM
Sebahagian dari peserta senamrobik

Sambutan amat menggalakkan bilamana lebih dari 150 orang penduduk Taiping telah hadir sejak jam 7.00 pagi lagi bagi mengambil bahagian dalam aktiviti kecerdasan dan kesihatan badan. 100 peserta pertama telah diberi kemeja T Open University Malaysia secara percuma. Mereka juga turut diberi sebungkus nasi lemak dan air mineral sumbangan Pemuda MIC Perak.

Matron Cheah (kiri) dan Matron Foong, alumni OUM Perak, turut serta dalam program senamrobik

Sesi senamrobik yang bermula pada jam 7.30 pagi tamat pada jam 8.30 pagi di bawah bimbingan jurulatihnya Sdra Shidee dari Majlis Perbandaran Taiping. Pengarah Open University Malaysia (Perak), Dr. Richard Ng, dalam ucapannya berkata objektif utama program senamrobik ini adalah untuk mempromosi gaya hidup sihat kepada masyarakat tempatan di Taiping. Kata beliau, program senamrobik di Taiping adalah siri ketiga pihak OUM anjurkan di Perak selepas ianya dijalankan di Bukit Kledang di Menglembu dan Padang Polo di Ipoh.


Salah seorang peserta bertuah sedang menerima hadiah cabutan bertuah dari Ketua Pemuda MIC Perak, Sdra M. Veeran

Penyampaian hadiah cabutan bertuah oleh Puan Tina Leong, isteri Pengarah OUM Perak

Cabutan bertuah seterusnya dijalankan untuk mencabut enam hadiah bertuah. Sdra M. Veeran, Ketua Pemuda MIC Perak dan Taiping telah diberi penghormatan untuk membuat cabutan dan menyampaikan hadiad kepada peserta bertuah.


Pengarah OUM Perak Dr. Richard Ng sedang menyampaikan cenderahati kepada Sdra M. Veeran, Ketua Pemuda MIC Perak sebagai tanda penghargaan menjayakan program senamrobik ini.

Penyampaian cenderahati kepada jurulatih senamrobik, Sdra Shidee sambil disaksikan oleh Puan Erna (kiri) dan Puan Murni

Sebelum majlis bersurai, Pengarah OUM Perak memaklumkan bahawa pihak OUM akan cuba berusaha untuk mengadakan sesi seperti di masa akan datang supaya penduduk tempatan di Taiping menjadi serasi dengan program senamrobik sebagai aktiviti kesihatan badan.

07 di kinta - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kinta - Google Blog Search


MPP Online: Dewa AnuwaNuraGay turun <b>di Kinta</b> Valley, Batu <b>...</b>

Posted: 15 Feb 2012 07:47 AM PST


Gempar beb.. Hari ni semua blog pro kerajaan main gambar Dewa AnuwanuraGay yang turun di Kuil Sri Maha Marriamman, Kinta Valley, Batu Gajah, Perak.

Gua pun tak sangka peristiwa 'ajaib' macam tu boleh berlaku di negara ni.. Gila lahh.., 'seorang Dewa' boleh turun dari 'kayangan' sempena Perayaan Ponggal beb..


Mahsyurlah nama Malaysia nanti sehingga ke negara India. Kat sana mana pernah jadi macam ni.. Benda-benda ajaib macam ni hanya jadi di Malaysia.. Malaysia Boleh!!!

Gua tengok, dengan tersebarnya gambar Dewa AnuwanuraGay oleh blog RBF, semua penyokong Pakatan dah macam ayam kena penyakit hawar..


Telor blogger-blogger dorang semuanya dah sentap masuk ke perut akibat terlampau terkejut.. Cuma blogger Amenoworld saja meroyan macam orang mati anak..

Nak kata apa lagi beb.., nak kata tipu, kejadian dewa turun tu benar berlaku. Nak kata superimposed.., gambar Dewa AnuwanuraGay pakai nandek tu memang disahkan tulen.


Siap ada video Dewa tu berjoget sambil bernyanyi lagi beb.. Mana blogger Pakatan Najis nak sorokkan muka dorangg... malu bebb..

So.., kita tunggu puak apa kata pemimpin-pemimpin PAS pasal isu Dewa AnuwanuraGay ni.. Hari tu bukan main dorang bantai Najib tak ingat dunia..


Dan kita tunggu jugak ulasan Tok Mufti.. Kalau Najib setakat pakai kalung bunga dan berada diluar kuil, Dewa AnuwanuraGaytu siap sembah api dan diarak seratus meter naik kereta lembu..

Kalau Najib dikatakan gadai akidah, yang mangkuk satu tu gadai apa pulak? Sila jawab Tok Mufti... Kita layan video duluuu... Yennasolleyy.. Padiyapaaaa.. Ammakkk..!!!

07 di kuala sepetang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala sepetang - Google Blog Search


WACIKELAY: Sepetang <b>di Kuala Sepetang</b>

Posted: 25 Feb 2012 12:06 AM PST

Lepas the reception tu, kitaorang gather kat rumah for tea and cake. Then rehat-rehat. Suddenly dekat pukul 5 cam tu, ayah suruh siap sebab nak pergi makan Mee Udang kat Kuala Sepetang, Taiping. Pergi Taiping semata-mata nak makan Mee Udang Mak Jah. Kelas kau Jah! So here are some pictures. Mee Udang with the family. Konon-konon macam Jalan-jalan Cari Makan tu lah.


Here is the menu. Orang tu cakap Mee Udang biasa and Mee Udang Special tu sama je, just size udang tu BESAR sikit.


VoilĂ ! The Mak Jah Mee Udang!


My father and I. Sama siot. ;D


Mak Busu and Uncle Salleh. Kat Kuala Sepetang tu ada Salleh Stall. Tapi cam naahh, nak Mak Jah Stall juga.


Last and foremost, Me Mama and Kak Sue.

Credit to Kak Sue for the pictures. Tak ada pun picture Paklong, Abang Ted, Ili and Haris + Abang Afar and Bazil

Lepas makan tu, pusing-pusing Taiping. Pergi pasar. Mak Busu borong ikan and udang. Then on the way back, singgah R&R Bukit Gantang. Mengeteh and melemak. HAHAA. Pak Long pakai baju color pink. Jambuuu gitu. Sampai rumah near 12. Seronoknya bila ada dengan familili. ;D

07 di pengkalan hulu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pengkalan hulu - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Daerah <b>Pengkalan Hulu</b>

Posted: 13 Apr 2012 12:17 AM PDT

Have you gotten into a rut at work? Would you like to be more engaged, satisfied, and fulfilled in your work? Would you like to be more productive and feel a greater sense of accomplishment at the end of each day? Well you can. It just takes a desire and commitment to renew your habits and routines. Follow these tips and you'll see your work life improve. And that improvement will trickle into the rest of your life too.

Learning and Improving. Always be on the lookout for opportunities to learn and improve your skills. Look for good seminars and training. Then ask work if you can attend and will they pay for your admission. If your company pays for education, use it! Borrow books from your local library, the company library, or even from your boss. Borrow some motivational audio tapes from your local library. Keep learning to continually renew your enthusiasm.

Creative Thinking. Is your job boring? If so, take some responsibility in changing that. How can you make it more fun, more creative, more varied, etc.? What can you do that no one has done before? How could you grow enthusiasm at work? What is a new way that you could do old things? What processes could you alter to save time, work and money?

Learn from Criticism. Don't immediately reject critiques from others, even if you don't like or respect them. Sometimes people you don't like may be giving you more honest feedback than you can get from others. Don't take it personally. Even if it is personal, who cares? Listen, process, and then decide what positive action you might want to take.

Ask for Help. Don't be afraid to collaborate with others. Don't wait for your company to tell you what to do. Think creatively about how you can work with others to generate a greater result than if you had each worked on this alone.

Take Your Vacation Time. Try doing something different. If you always go on a trip, try taking a more local vacation, and really get some good rest time. Or if you always stay local, try visiting a new place. Variety is one of the keys to happiness.

Take Breaks. It's a fact that taking breaks will increase productivity. It's been proven in studies. If you need to, find someone to help ensure you take a morning and afternoon break.

Don't Check Email First Thing. Unless this is required in your job, then let it go until after you've completed your top priority of the day. And then process email in batches, say two or three times a day.

Turn off Your Computer. "What?!" you say. "Everything is done on my computer!" Well is it really? What percentage truly is? Plan to have your computer on only for that amount of time each day. Plan out blocks of time for different computer tasks and work from a checklist to keep you focused. Giving your eyes a rest from the screen will give you more energy for creating. Even if you just close your eyes as you think of a response to an email can help too.

Power Question. Keep a question like this at your desk to help you stay focused: "Am I making the most of my time right now?" or "Is this the most productive use of my time?"

Accept That You'll Never Finish Your Task List. For perfectionists and overachievers this is as frustrating as a greyhound forever chasing the mechanical bunny around the track. Get off that track. Just make sure you work on your most important stuff first. Let the fluff slide, not your priorities.

di negeri perak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri perak - Google Blog Search


Pembukaan Rasmi Dewan Undangan <b>Negeri Perak</b> Penggal Kelima

Posted: 02 Apr 2012 08:56 PM PDT

Dalam Titah ucapan Pemangku Sultan Perak Tuanku Raja Muda sebentar tadi adalah mengenai "sebuah negara yang mempunyai hutang yang tinggi, perbelanjaan yang defisit, kadar inflasi yang tinggi akan membuat rakyat turun dijalanan membuat demontrasi. itu semua berlaku di negeri-negeri Arab termasuk Syria, Mesir, Libya, Tunisia dan banyak lagi".
Tetapi lanskap politik di Malaysia agak berlainan kerana semua itu tidak perlu hanya mendengar ceramah politik pembangkang, fitnah pembangkang dan kelentong pembangkang membuatkan penyokong pakatan haram turun dijalanan sehingga membaringkan diri mereka di atas jalan demi mempertahankan pemimpin yang terlibat dalam krisis moral.
Kita tidak boleh samakan Malaysia dengan Syria, Malaysia dengan Libya, Malaysia dengan Mesir kerana semua yang berlaku di sana tidak berlaku di Malaysia.

07 di kamunting - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kamunting - Google Blog Search


Detikdaily - Ditahan <b>di Kamunting</b> kerana bantah nadir bumi

Posted: 17 Apr 2012 05:37 PM PDT


You have attempted to access this site with an invalid User Agent.

If you think this is a mistake you can contact the site webmaster at tokayah(at)hotmail(dot)com.

Be SURE to include the following information in any email!
User Agent: none
Remote Address: 69.162.77.2
Client IP: none
Forwarded For: none

RAKYAT MARHAEN: Ditahan <b>di Kamunting</b> kerana bantah nadir bumi

Posted: 17 Apr 2012 04:48 AM PDT

Professor kejuruteraan kimia Tan Ka Kheng ditahan bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana menentang loji pemprosesan nadir bumi di Bukit Merah pada 1987, tetapi hal demikian tidak menghalang beliau untuk terlibat dalam kempen yang sama 25 tahun kemudiannya.

Sebagai ahli akademik di sebuah kolej swasta tempatan dan penyelidik dengan Save Malaysia Stop Lynas (SMSL), Tan dengan lantang menentang loji pemprosesan nadir bumi Lynas di Gebeng, Kuantan.

NONEBeliau kerap muncul di forum awam berkaitan Lynas dan merupakan pakar membuat semakan tentang dokumen berkaitan Lynas - laporan Environmental Impact Assessment (EIA) dan Radiological Impact Assessment (RIA) - apabila dipamerkan untuk tatapan umum.

Tetapi lebih tiga dekad lalu, usaha yang sama menentang loji Asian Rare Earth (ARE), menyaksikan beliau menjadi individu pertama ditahan bawah Operasi Lalang pada 1987.

"Saya bertanya kepada polis cawangan khas ketika saya disoalsiasat, 'mengapa awak tahan saya"," imbau Tan ketika ditemubual Malaysiakini.

Jawapan yang diterima, "Sebab awak jadi dalang. Awak dalang jawatankuasa (bantah) Empangan Bakun, Pengerusi PSG (Papan Support Group), (pengasas grup teater) PENTAS... Tangan awak ada di mana-mana."

Tan pernah menjadi naib pengerusi Persatuan Perlindungan Alam Sekitar Malaysia (EPSM), berkelulusan sarjana dalam bidang kejuteraan alam sekitar dari Universiti Carlifornia, Amerika Syarikat dan pernah bertugas sebagai pensyarah di Universiti Pertanian Malaysia (sekarang Universiti Putra Malaysia).

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved