Rabu, 30 Januari 2013

07 di langkap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di langkap - Google Blog Search


CERAMAH JELAJAH MERDEKA DSAI <b>DI LANGKAP</b> - intanhijau 2

Posted: 03 Dec 2012 06:13 AM PST

07 di pangkor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pangkor - Google Blog Search


SANDY BEACH RESORT <b>DI</b> PULAU <b>PANGKOR</b> PERAK

Posted: 03 Jan 2013 01:11 AM PST


Pada 30 haribulan Disember 2012 yang lalu sempatlah saya ke Pulau Pangkor setelah hampir 7 tahun tidak menjejaki kaki ke Pulau ini. Kali ini bersama mak dan dua adik saya serta adik ipar,  kami berkesempatan menghabiskan masa dua hari satu malam di Pulau ini.




Bertolak dari rumah pada pukul 9 pagi dan tiba di Jetty Marina Island Pangkor pada pukul 11 pagi. Dan pukul 12 tengah hari kami menaiki ferry menuju ke Pulau Pangkor. 
Tambang ferry dari Jetty Marina Island ialah RM10 pergi balik dan hanya mengambil masa hanya 10 minit sahaja. 
Pelayaran yang singkat jika dibandingkan perjalanan menaiki boat dari Jetty di pekan Lumut yang mengambil masa lebih kurang 45 minit.

SEDIKIT TENTANG MARINA ISLAND PANGKOR

"Sebuah marina bernilai RM1 bilion yang berfungsi sebagai pelabuhan kapal persiaran pertama di Asia Pasifik, telah dibina di  kawasan tambakan laut Teluk Muroh di sini oleh syarikat Marina Sanctuary Resort Sdn. Bhd.

Marina Island Lumut, township baru yang dibangunkan beserta dengan kemudahan Hotel, service apartments, stesyen bas, Jeti ke Pulau Pangkor dan kawasan komersial. Tapi kawasan ni belum 100% siap, masih lagi dalam construction. Tapi Jeti, kedai-kedai dan hotel sudah mula beroperasi. Jeti ke Pulau Pangkor ni adalah sebagai alternatif bagi jeti yang sedia ada di pekan Lumut. Jeti Marina Island ni agak strategi memandangkan jaraknya yang dekat dengan Pulau Pangkor dan hanya mengambil masa hanya 10 minit, berbanding jeti Lumut, 45 minit.


Kawasan sekitarnya juga cantik, dikelilingi oleh laut dengan angin sepoi-sepoi bahasa. Terdapat juga tempat pelabuhan untuk kapal2 mewah dan persendirian."



Dari jetty di Pulau Pangkor kami berlima terpaksa menyewa sebuah van dan dikenakan bayaran RM80, dibawanya kebeberapa tempat tarikan pelancung di pulau ini, bermula ke Kota Belanda kami kemudian ke Tokong Fu Lin Kong dan ke kilang satay (harga barangan yang djual masih pada harga yang mahal). 









Kami kemudian dibawa mengelilingi pulau kearah utara, melalui Teluk Chempedak, Teluk Belanga berhampiran lapangan terbang Pangkor ke Coral Beach, ke Teluk Nipah (kawasan yang menjadi tumpuan pelancung lebih ramai yang tertumpu ke sini jika dibandingkan dengan kawasan Pasir Bogak).

Kami sampai di Sandy Beach Resort sekitar pukul 3 petang.
Lewat petang kami keluar makan malam di gerai makan berhampiran.









Keesokan harinya kami menyewa sebuah boat untuk kebeberapa lokasi termasuk ke Coral Bay berhampiran Pangkor Laut Resort yang mahal lagi terkenal itu, ke pinggir pantai kawasan rumah persendirian milik Marina Mahathir, ke Tortoise Bay (terdapat batu yang mirip penyu), ke Teluk Nipah dan ke lokasi snorkeling.  Cuaca mendung, so air laut  memang tidak "clear"











Hampir sejam menyelam melihat darat laut yang kelam kelabu, akhirnya kami kembali ke pantai Pasir Bogak. Bersiap sedia "check out" dan kembali ke Ipoh.








Sempat singgah di pekan Lumut sebelum menujuk ke Ipoh.
Selamat Tahun Baru 2013 pada semua.......

07 di seri iskandar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri iskandar - Google Blog Search


ito blues gang <b>di</b> bandar sidec <b>seri iskandar</b> 2hb feb 2013 - zakri ali

Posted: 30 Jan 2013 07:00 PM PST

ITO BLUES GANG DI BANDAR SIDEC SERI ISKANDAR 

  Tempat: SS SATAY BANDAR SIDEC

      TURUT SERTA :SHAMSUL ISKANDAR (KETUA AMK MALAYSIA)
  USTAZ ZULKIFLY IBRAHIM (CALUN DUN BOTA)
 " SKETSA  DAN BAND ANAK MUDA"
 MARILAH DATANG BERAMAI RAMAI .

07 di seri manjung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri manjung - Google Blog Search


kelas masakan <b>di</b> msd <b>seri manjung</b> - <b>seri manjung</b> homemade <b>...</b>

Posted: 24 Jan 2013 11:43 PM PST

Perhatian pada warga daerah SERI MANJUNG dan kawasan sekitarnya MSD akan menganjurkan kelas-kelas masakan seperti kek,pastry dan roti dan masa terdekat dan InsyaAllah akan mempelbagaikan lagi subjek utk anda semua...
Setakat ini kelas yg dirancang dijalankan adalah seperti berikut :-
A. KELAS JAPANESSE CREAM PUFF
    - Tarikh : 3/2/2013 (Ahad)
    - Tempat : Bengkel MSD
    - Yuran   : RM70.00
    - Pengajar : Mizwa Seri Manjung
    - Kelas akan diadakan secara group hand on,dan peserta akan membawa hasil tangan masing2.
B. KELAS KUEH TALAM PART 1 DI SERI MANJUNG, PERAK
     **Saya bawakan pengajar byk pengalaman dalam pembuatan kueh talam dari Johor utk anda
     - Tarikh : 3/3/2013 (Ahad)
    - Masa  :  0900-1800H
    - Tempat : Bengkel MSD
    - Yuran   : RM250.00 (Deposit : RM100)
    - Pengajar : Puan Yuslindhia Zamani
     Modul:
1. Serimuka Delima Pandan.
2. Talam Cendol.
3. Talam Sekoteng.
4. Talam Keladi.
5. Talam Suji.
6. Talam Peanut Butter.
7. Talam Jagung.
8. Talam Ubi Dhia.
9. Talam Roti Strawberry Coklat.
10. Talam Tokyo.

+ 10 resepi bonus

C. KELAS ROTI TEHEBAT DI SERI MANJUNG, PERAK
**Saya bawakan Guru roti yg tgh meletop2 di Malaysia yg saban minggu mengadakan kelas di serata Malaysia iaitu MamaZieza dari Penang..
    - Tarikh : 7/4/2013 (Ahad)
    - Masa  :  0900-1800H
    - Tempat : Bengkel MSD
    - Yuran   : RM250.00 (Deposit : RM100)
    - Pengajar : Puan Azizah Hasan
roti2 yg mama akan ajar:-
1. Roti Naik Kuantan - Kosong, Cheese, Black and White (peanut butter dan chocolate)
2. Roti Sandwich/Loaf
3. Sweet Bread - Roti Benggali
- Chicken Floss Roll
- Sausage Bun
- Mexican Bun
Ketiga2 jenis yg diajar adalah resepi yg berlainan dan sgt2 sedap...

jadi warga2 Manjung sekalian yg lepaskan peluang ini agak sukar medapatkan guru2  yg telah sya bawakan untuk kali ini disebabkan jadual yg penuh utk kelas2 ditempat lain...

07 di teluk intan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di teluk intan - Google Blog Search


Kisah seram <b>di</b> bilik mayat <b>di</b> Hospital <b>Teluk Intan</b>

Posted: 25 Jan 2013 03:54 AM PST

Posted by Azrul Zakuan Friday, 25 January 2013
" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();
Kisah seram di bilik mayat di Hospital Teluk Intan | Hasri terkedek-kedek berjalan di belakang Doktor Rasyid dan pembantunya, mengejar langkah mereka berdua yang berjalan dengan agak pantas. Itu hari pertama dia berada di Hospital itu. Setepatnya, itu malam pertama ia menjalani latihan di hospital itu. Mereka bertiga melewati koridor kecil yang menghubungkan bangunan utama kepada bangunan yang lebih kecil. Malam itu dia akan melihat bagaimana bedah siasat dilakukan. Perasaan teruja berbaur seram memaut tangkai hatinya, berbuai-buai hatinya digayut takut.

" Kita ada kes baru, dok..." Hasri terdengar pembantu itu melaporkan kepada Doktor Rasyid.

" Kes bunuh? " tanya Doktor Rasyid.

" Tak.... Eksiden Motor. Mangsa terperosok di bawah treler. Kena gilis..."

Hasri terkedu apabila mendengarkan itu. Dia bakal seorang doktor tetapi dia masih merasa ngeri jika terpaksa berdepan dengan mayat yang berkeadaan sebegitu. Sebaik sahaja pintu bilik bedah siasat dibuka, udara sejuk menerjah keluar, menyapu wajah Hasri. Sejuknya menggigit ke tulang pipi. Terngiang-ngiang cerita kawan-kawannya tentang bilik bedah mayat, tentang perkara-perkara aneh dan seram yang berlaku di billik itu.

Di atas meja besi tahan karat itu terbujur sekujur mayat ditutupi sehelai plastik putih. Pembantu itu pun menarik plastik putih itu. Hasri ternganga apabila melihat keadaan mayat itu yang sungguh mengerikan: kaki kanannya telah putus, sebelah kanan tubuhnya sudah melepek seperti terhempap benda berat, lehernya terkulai dan mungkin tengkuknya telah patah, kepalanya kemek manakala kulit mukanya seperti ditarik menyebabkan mukanya terherot seperti disiat.

Doktor Rasyid tidak membuang masa, dia terus mencapai gunting dan perkakasan lain manakala pembantunya menolong mana-mana yang perlu. Hasri hanya berdiri di sebelah Doktor Rasyid. Dia tak dibenarkan menyentuh apa-apa buat kali ini. Doktor Rasyid menggunting pakaian mayat dengan berhati-hati. Darah masih mengalir, belum beku. Pembantu itu pun segera jirus darah tu dengan air, darah itu pun mengalir ke satu sudut meja besi lalu mengalir turun melalui sebatang paip dan hilang entah ke mana. Bau hanyir menusuk hidung. Darah manusia memang hanyir.

Sebaik selesai mayat itu dibogelkan, Hasri dapat lihat tubuh mayat itu seperti dikecai-kecaikan. Tiba-tiba Hasri seperti melihat kaki mayat itu bergerak-gerak. Dia tersentak lalu melontarkan pandangan terkejutnya kepada pembantu itu. Pembantu itu hanya tersenyum memandang Hasri.

" Itu perkara biasa... tak ada apa-apa..." kata pembantu itu.

Doktor Rasyid menoleh sebentar kepada Hasri. Dari balik topeng putih itu, Hasri dapat rasakan doktor tua itu tersenyum menyindirnya. Hati Hasri bercelaru. Kaki mayat itu masih menguit-nguit seperti mahu bangun. Debaran jantung menggetarkan dadanya. Kali ini, tangan kiri mayat itu pula yang bergerak-gerak. Berbagai-bagai cerita seram yang pernah didengarinya kembali ke kanvas imaginasinya.

Tak lama kemudian, Hasri terdengar bunyi seperti orang mendengus. Cepat-cepat Hasri renung mulut mayat yang herot itu, mana tahu kalau-kalau mayat itu yang berkeluh-kesah. Sungguh besar dugaannya di bilik mayat, sama seperti cerita-cerita yang didengarinya sebelum ini.

" Saya... saya dengar macam....."

" Shhh....! " pembantu itu memotong kata-kata Hasri.

" Tapi... "

" Shhhh...!!! " kali ini pembantu itu sedikit jengkel dengan Hasri.

Baca Lagi Artikel Berkaitan : Fuh Seram

PopAds.net - The Best Popunder Adnetwork
FUH!!! KAMI KONGSIKAN SEGALANYA

Tajuk : Kisah seram di bilik mayat di Hospital Teluk Intan
Ditulis oleh Azrul Zakuan
Rating Blog 5 dari 5

Fuh!! amacam?nak lagi?kalau nak tengok/baca entry macam ni lagi boleh clik pada kategori di sidebar sebelah kanan. Kalau nak copy mohon nyatakan sumber dan backlink kan ke entry ini. http://www.fuh.my/2013/01/kisah-seram-di-bilik-mayat-di-hospital.html. Fuh!! Harap maklom .

07 di bota - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bota - Google Blog Search


ZAKRI ALI: PANAS...Calon Bebas akan Bertanding <b>Di</b> Dun <b>Bota</b> Dan <b>...</b>

Posted: 28 Dec 2012 09:00 PM PST

 
Rumor rumor mengenai calon calon BN dan PR akan ditandingi juga oleh calon calon bebas kini kian tersebar dengan begitu meluas sekali di Perak Tengah.
Cerita ini telah mula menjadi perbualan yang hangat oleh pengunjung pengunjung kedai kopi.
Dikalangan penganalisa dan strategi politik,perkara ini akan diberi perhatian yang mendalam untuk dikaji kesan dan impaknya kepada pola pengundian.

                    Khabar khabar angin sedang bertiup hebat mengenai DUN Belanja akan mendapat tentangan tiga penjuru iaitu dari calun BN,calun PAS dan calun bebas.Dikatakan calun bebas ini akan digalas oleh Kamarul Ramizu Idris.
Beliau sebelum ini pernah menjadi calun bebas untuk Piliharaya Kecil Penanti 2009 Beliau tewas dengan mendapat cuma 56 undi.Beliau turut bertanding dalam Pilihan Raya Kecil Bukit Gantang 2009 dan tewas dengan hanya memungut 62 undi.
Untuk DUN Bota pula,dikatakan bahawa seorang bekas ahli Parti Keadilan turut berminat untuk mengisi kerusi bekenaan.Ini bermakna perlawanan 3 penjuru bakal terjadi di DUN Bota antara Ustaz Zulkifly Ibrahim (PKR),Calun BN (UMNO) dan Calun bebas. 
Calun bebas ini pernah terlibat dengan kes  didakwa bersama beberapa orang yang lain.
Walaubagaimanapun mereka  didapati tidak bersalah oleh mahkamah.Keputusan untuk menjadi calun bebas ini dibuat beliau kerana dia merasakan bahawa beliau telah tidak diendahkan oleh kepimpinan parti.
Terdapat usaha usaha pimpinan PKR untuk memulihkan hubungan ini,tetapi gagal setelah beliau tetap berkeras juga untuk bertanding bagi merebut kerusi DUN Bota.
Msinc-membuat kajian terhadap semua calun bebas yang bertanding..dari segi motif dan strategi politik.Didapati mana mana calun bebas di Semenanjung akan mendapat undi yang rendah sehinggakan ramai yang hilang wang pertaruhan.
Mengapakah mereka masih berminat untuk bertanding walaupun boleh dijangkakan sememangnya akan kalah.Sanggup hilang wang pertaruhan.
Mengapa?..atau ada tangan tangan ghaib yang menyuruh atau mengadunnya.Dari mana dapat sumber?..Kita akan kenal siapa mereka...

07 di slim river - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di slim river - Google Blog Search


Kerdipanrohani: Kait Rambutan <b>di Slim River</b>

Posted: 24 Dec 2012 11:30 AM PST

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Nampaknya sekarang musim buah menjadi sungguh di tempat kita nikan. Di mana-mana saja kita nampak orang menjual durian, rambutan, manggis, langsat dan lain-lain yang sewaktu dengannya.
Hari Selasa lepas saya ke rumah adik di Kampong Seri Kledang di Slim River. Dah lama dia dok telefon suruh saya datang ke rumahnya sebab katanya durian sedang luruh dan rambutan sedang masak.

Tapi saya ni susah sikit nak berjalan jauh sekarang ni sebab teman hidup saya ni kurang sihat sikit nak memandu jauh. Tapi hari Selasa tu, barulah kami dapat ke sana. Lama jugak saya tidak ke sana. Selain kerana buah-buahan, datang ni pun lebih kepada nak jumpa adik saya suami isteri dan anak-anaknya.

Apa nak buat, kebetulan durian dah tak ada sangat. Dan rambutan pun dah tinggal yang tinggi-tinggi. Anak saudara saya Hakim yang berusia 14 tahun tulah dok mengaitnya. Nak panjat kerengga banyak, akhirnya dapat lebih kurang sebaldi ni. Cukuplah Kim.

Alhamdulillah dapat rasa buah ramburan segar dari pokok.



Akhirnya dah kenyang makan rambutan di bawah pokok, saya kumpul-kumpul baki rambutan yang dikait oleh Hakim, ini rambutan yang dibawa balik ke Shah Alam. Satu baldi besar jugalah.
Sekarang ni saya tak berapa boleh makan durian atau rambutan atau apa saya buah-buahan seperti langsat, duku dan yang sewaktu dengannya kerana bila saya makan buah-buah tu di siang hari, dimalam hari saya akan diserang krem kaki yang teruk dan sangat sakit rasanya bergilir-gilir dari kaki kiri ke kaki kanan dan begitulah sebaliknya sehingga menjelang subuh. Jadi sekarang ni kalau saya makan pun saya makan sekadarnya saja tak ikut selera lagi.

Jadi dengan tak ramai orang di rumah sekarang ni rambutan satu baldi tu berhari-hari jugalah nak menghabiskannya. Tunggu anak-anak balik.

07 di kuala kangsar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala kangsar - Google Blog Search


Konsert muzik ganggu Anwar Ibrahim <b>di Kuala Kangsar</b> : Media Perak

Posted: 29 Jan 2013 04:34 PM PST

Photo

Program Jelajah Merdeka Rakyat di Kuala Kangsar diganggu provokasi yang tak bermoral oleh Umno Kuala Kangsar di DUN Bukit Chandan..

Bertempat dipadang permainan Futsal Taman Chandan Puteri semalam bertembung dua program yang berbeza tujuan dan matlamat. Program jelajah merdeka rakyat terpaksa bersaing dengan satu program ala maksiat oleh Umno Kuala Kangsar.

Pesta kugiran ala joget lambak oleh Umno Kuala Kangsar hanya dipisah dengan sebatang jalan dan betul betul bertentangan dengan tapak ceramah saudara Anwar Ibrahim berucap dengan jarak pentas kedua dua program lebih kurang 200 meter sahaja .

Pekikan dan suara alunan muzik dari kugiran rancak yang membinggitkan halwa telinga seolah olah yang sengaja di hala kearah pentas saudara Anwar berucap.Satu provokasi yang tak bertempat dan cukup amat dikesali.

Menurut sumber dan makluman dari penduduk setempat program seawal petang telah ada provokasi dimana ada beberapa bendera bendera parti telah dibakar, serta merebut kawasan tapak untuk pentas , akhirnya urusetia program jelajah merdeka rakyat Kuala Kangsar terpaksa mengalah dan mengubah lokasi tapak pentas di sebelah surau berhampiran.

Tujuan berpindah tapak pentas ke lokasi bersebelahan dan tidak melayan kerenah provokasi adalah bertujuan tidak mahu ia menjadi kecoh.Kemuncak pada malam itu program menampakan kejayaan dianggar lebih kurang 2000 orang menbanjiri program tersebut walaupun ada ganguan bunyi bising dari pesta kugiran rancak .

Melayu,Cina serta India sama sama duduk diatas padang yang berembun untuk mendengar ucapan penuh semangat oleh Dato Sri Anwar ibrahim.Tepat jam 10 malam saudara Anwar Ibrahim bergegas ke satu lagi program jelajah merdeka rakyat di Tapah.

Program diteruskan dengan penceramah jempuntan yang lain dan berkhir dengan aman dan berjaya.

Dan yang paling syok ialah program maksiat ala joget lambak tak mendapat sambutan walupun ia di hidang secara percuma oleh Umno Parlimen Kuala Kangsar.

Photo: RtKo

Related posts:

Filed Under: Dari MediaPerak

Konsert muzik ganggu Anwar Ibrahim <b>di Kuala Kangsar</b>

Posted: 30 Jan 2013 12:40 AM PST


Program Jelajah Merdeka Rakyat di Kuala Kangsar diganggu provokasi yang tak bermoral oleh Umno Kuala Kangsar di DUN Bukit Chandan..
Bertempat dipadang permainan Futsal Taman Chandan Puteri semalam bertembung dua program yang berbeza tujuan dan matlamat. Program jelajah merdeka rakyat terpaksa bersaing dengan satu program ala maksiat oleh Umno Kuala Kangsar.
Pesta kugiran ala joget lambak oleh Umno Kuala Kangsar hanya dipisah dengan sebatang jalan dan betul betul bertentangan dengan tapak ceramah saudara Anwar Ibrahim berucap dengan jarak pentas kedua dua program lebih kurang 200 meter sahaja .
Pekikan dan suara alunan muzik dari kugiran rancak yang membinggitkan halwa telinga seolah olah yang sengaja di hala kearah pentas saudara Anwar berucap.Satu provokasi yang tak bertempat dan cukup amat dikesali.
Menurut sumber dan makluman dari penduduk setempat program seawal petang telah ada provokasi dimana ada beberapa bendera bendera parti telah dibakar, serta merebut kawasan tapak untuk pentas , akhirnya urusetia program jelajah merdeka rakyat Kuala Kangsar terpaksa mengalah dan mengubah lokasi tapak pentas di sebelah surau berhampiran.
Tujuan berpindah tapak pentas ke lokasi bersebelahan dan tidak melayan kerenah provokasi adalah bertujuan tidak mahu ia menjadi kecoh.Kemuncak pada malam itu program menampakan kejayaan dianggar lebih kurang 2000 orang menbanjiri program tersebut walaupun ada ganguan bunyi bising dari pesta kugiran rancak .
Melayu,Cina serta India sama sama duduk diatas padang yang berembun untuk mendengar ucapan penuh semangat oleh Dato Sri Anwar ibrahim.Tepat jam 10 malam saudara Anwar Ibrahim bergegas ke satu lagi program jelajah merdeka rakyat di Tapah.
Program diteruskan dengan penceramah jempuntan yang lain dan berkhir dengan aman dan berjaya.
Dan yang paling syok ialah program maksiat ala joget lambak tak mendapat sambutan walupun ia di hidang secara percuma oleh Umno Parlimen Kuala Kangsar.

07 di tapah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tapah - Google Blog Search


AKAR UMBI: Anwar Di&#39;badut&#39;kan <b>Di Tapah</b>

Posted: 16 Dec 2012 06:40 PM PST


Antara Pos melaporkan kenyataan Ketua Umum PKR Anwar Ibrahim bahawa beliau rela menjadi alat DAP ketika berucap dalam ceramah umum di Nibong Tebal kelmarin.

Sementara itu di Tapah, Anwar telah menampilkan dirinya sebagai 'badut' dan merelakan dirinya menjadi bahan tawa.

Dalam pada itu, ada lagi satu lagi video yang baru dimuat semalam di SINI.

07 di bagan serai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bagan serai - Google Blog Search


Perasmian Kedai Rakyat 1 Malaysia <b>Di Bagan Serai</b> – Perak Today

Posted: 24 Dec 2011 12:07 AM PST

Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir Merasmikan Kedai Rakyat 1 Malaysia Yang Pertama Di Bagan Serai Perak.

07 di kamunting - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kamunting - Google Blog Search


Taiping Mali: Ustaz Haslin Bollywood bagi ceramah politik <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 29 Jan 2013 08:01 PM PST

Minggu lalu ialah sambutan Maulidur Rasul, oleh itu ramailah ustaz-ustaz yang popular ke hulu ke hilir menyampaikan ceramah maulidurasul.

Kariah Surau Taman Yayasan pun tidak terlepas untuk menyambut majlis Maulidurasul lalu mereka menjemputlah Ustaz Haslin aka Ustaz Bollywood.

Biasanya kalau ceramah maulud, kita akan dipersembahkan tentang cerita-cerita atau sirah Nabi. Itulah harapan penduduk taman tersebut.

Lalu jawatan kuasa membuat jemputan melalui telefon sahaja tanpa suarat menyurat.

Malangnya mereka salah nombor dan salah orang, yang datang tu ustaz Haslin juga tetapi bukan Ustaz Bollywood yang diharapkan.

Rupa-rupanya ustaz ini ustaz politik yang tak tahu sirah nabi. Dia berceramah pasal kes liwat anwar, kes-kes politik isu semasa dan menghentam kerajaan dan Umno mengikut persepsi Pas dan pkr.

Bagaimana pun jemaah menghormati beliau walaupun objektif tidak tercapai.

Ingat lain kali berhati-hati jangan sampai salah target.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved