Jumaat, 9 Mac 2012

07 di seri iskandar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri iskandar - Google Blog Search


PAKCHUU <b>SERI ISKANDAR</b>: Bandar <b>Seri Iskandar</b>, Perak

Posted: 18 Feb 2012 06:35 PM PST

Setelah pembukaan cawangan Pasaraya TESCO di Seri Iskandar, yang terletak di kawasan startegik iaitu di tepi jalan Ipoh-Lumut Bandar Universiti, telah berlaku perubahan yang sangat ketara terutama di dalam sosio ekonomi penduduk. Semakin ramai pelabur-pelabur dan ahli perniagaan datang merancakkan lagi ekonomi disini. Kalau dahulu penduduk terpaksa ke Batu Gajah dan Ipoh hanya untuk menikmati KFC dan Secret Resipi tetapi kini penduduk Seri Iskandar tersenyum lebar kerana perniagaan tersebut sudah ada di Seri Iskandar.

Begitu juga dengan hartanah. Harga sebuah rumah ataupun kedai melambung tinggi sehingga mengalahkan harga di Ipoh. Jangan terkejut sekira di Seri Iskandar kini, harga sebuah kedai pejabat 2 tingkat dijual dengan harga RM400k-600k. Malah kedai 3 tingkat berharga RM 700k-1 juta.....

Pelabur-pelabur sanggup membeli dengan harga yang tinggi kerana pelabur sangat yakin potensi yang ada di Seri Iskandar.....

Tunggu apa lagi kawan-kawan....jangan lepaskan peluang lubuk emas yang ada di depan mata ini...

07 di behrang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di behrang - Google Blog Search


PASPB: 11.11.11 !!! Tragedi kemalangan maut <b>di Behrang</b>

Posted: 11 Nov 2011 04:08 AM PST

Berikut ialah gambar-gambar kemalangan yang melibatkan bas yang membawa para pelajar dan guru dengan treler yang menyebabkan 4 orang terbunuh manakala 22 yang lain cedera.

Kemalangan berlaku di KM382 Lebuhraya Utara Selatan, berhampiran Hentian Rehat dan Rawat Behrang, pada kira-kira jam 4.30 pagi tadi.

Jurucakap trafik Ibu Pejabat Polis Daerah Tanjung Malim berkata, bas yang dinaiki 44 penumpang termasuk pemandu dipercayai hilang kawalan kerana laluan berpasir sebelum terbalik dan mengentam belakang bas yang dinaiki kesemua mangsa.

Rombongan dalam perjalanan dari Kulim ke Kuala Lumpur sebelum ke Genting Highlands.

Mereka dijadual mengadakan rombongan tiga hari dua malam di ibu kota.

Siasatan awal menunjukkan pemandu berkenan hilang kawalan, melayang ke ke sebelah kiri jalan lalu terbalik. Sebuah treler kemudian melanggarnya.

Mangsa yang terbunuh dikenalpasti sebagai pelajar tingkatan tiga Khairul Anuar Azhan dan Maysara Zaidi, kedua-duanya berumur 15 tahun dan guru Siti Hajar Mohamad, 33.

Basarah Saad, 45, seorang penumpang dari bas yang lain yang berhenti kerana membantu juga terbunuh apabila treler tersebut merempuh bas yang terbalik.

Beliau berkata 22 orang mangsa yang tercedera mendapat rawatan sebagai pesakit luar di Hospital Slim River Hospital sementara lima yang lain cedera parah dimasukkan ke dalam wad.KG

07 di bagan datoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bagan datoh - Google Blog Search


Kekalkan kuasa BN <b>di</b> Perak – Perak Today

Posted: 21 Feb 2012 06:44 PM PST

Ahli UMNO seluruh negeri Perak digesa membantu Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir mengekalkan kuasa kerajaan negeri Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) nanti.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, kemenangan BN amat penting kepada masa depan rakyat pelbagai kaum di negeri ini terutama orang Melayu.

Beliau berkata, tanggungjawab mempertahankan kuasa BN di negeri ini bukan terletak di bahu Menteri Besar semata-mata, malah semua ahli UMNO yang mendokong perjuangan parti itu.

Menurutnya, selain beliau, dua menteri daripada kalangan UMNO iaitu Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz turut bertanggungjawab membantu dan memastikan lebih dua pertiga kerusi BN dimenangi dalam PRU-13 nanti.

"Selain Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak; Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, menteri-menteri dan pemimpin UMNO pelbagai peringkat, kami turut membantu memperkukuhkan sokongan terhadap BN dan memantau perkembangan politik semasa di negeri ini atas rasa tanggungjawab bersama," katanya ketika berucap di majlis perasmian Kursus Transformasi Minda Pemuda UMNO Bahagian Bagan Datoh, di Ulu Kenas, dekat Kuala Kangsar, kelmarin.

Sementara itu, beliau menggesa semua jentera parti komponen BN menggandakan usaha kerana persaingan merebut kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Rungkup, DUN Hutan Melintang dan Parlimen Bagan Datoh dalam pilihan raya kali ini dijangka sengit.

Beliau berkata, pembangkang telah merasa nikmat memerintah negeri Perak dalam pilihan raya lalu dan ketagihan memperoleh kuasa semula mendorong mereka menggunakan segala taktik kotor untuk mengulangi kemenangan lampau.

Ahmad Zahid berkata, pemimpin UMNO di peringkat cawangan dan bahagian seluruh negeri ini hendaklah memastikan calon BN menang di tempat masing-masing.

Katanya, setiap kerusi DUN yang dimenangi amat penting dalam pilihan raya kerana ia boleh membantu penubuhan kerajaan negeri,

"Kekalahan calon BN di Hutan Melintang dalam pilihan raya lalu menyumbang kepada kejayaan pembangkang membentuk kerajaan negeri.

"Sehubungan itu, pemimpin UMNO di peringkat cawangan dan Bahagian Bagan Datoh perlu bekerja keras mengembalikan kerusi berkenaan kepada BN dalam pilihan raya kali ini.

"Kita harus memujuk majoriti pengundi Melayu di Bagan Datoh supaya mengundi calon BN dalam pilihan raya akan datang di samping meningkatkan majoriti besar undi bagi calon Ahli Parlimen Bagan Datoh dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Rungkup," katanya.

- UTUSAN MALAYSIA

07 di lumut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lumut - Google Blog Search


Coretan Siti: Petang <b>Di Lumut</b>

Posted: 04 Mar 2012 06:39 AM PST

Salam semua...
Mulai hari Selasa lepas boleh dikatakan dua kali sehari ke Lumut pagi dan petang.  Bila pagi tue terus je balik sebab kena bersiap-siap pulak untuk ke sekolah.  Bila petang boleh la singgah pusing-pusing pekan Lumut (pekan kecik je kan kejap je dah pusing habis) dan tengok kapal yang lalu lalang.
Sementara tunggu Mahmud selesai, saja-saja ambil gambar kapal.  Cuba tengok kapal merah tue.  Biasa je kan.  Nie gambar masa hari Khamis.
Semalam Sabtu, masa lalu di waterfront Lumut nampak kapal merah tue dah berada sebelah kanan dengan pelantar minyak (iye la kot pelantar minyak kalau silap hehehe...) seperti gambar di atas.  Di Kampung Acheh, Manjung memang ada syarikat oil and gas yang membuat pelantar minyak, jadi nie mungkin yang dah siap dan dalam proses untuk dihantar ke tempatnya.  Nie semua andaian sendiri la.
Hari mula gelap dan masa nie angin bertiup agak kuat tanda-tanda akan hujan jadi cepat-cepat balik, lagipun dah dekat Maghrib masa nie.
Petang nie bila ke Lumut lalu lagi di waterfront Lumut untuk lihat samada pelantar dan kapal merah tue ada lagi atau tidak.  Ada lagi...  tapi hari nie kapal di belah kiri pelantar pulak.
 Zoom sikit pelantar tue. Nampak macam terapung kan...
Nie dari waterfront Lumut dan masa nie ada empat lima orang memancing di sini.  Hari nie elok cerah tak macam semalam gelap , berangin dan  mula nak hujan.
Dah dekat pukul 7.20 pm masa nie balik la.

07 di teluk intan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di teluk intan - Google Blog Search


kenduri kawin sepupu..yong <b>di teluk intan</b> ni | Beautilicious

Posted: 09 Mar 2012 05:29 AM PST

helo u ols! yong berada di teluk intan ni.. insyaAllah esok yong akan di kl after kenduri sepupu yong :-)
warna tema kenduri esok ialah warna ungu..

ramai btol yang nak kawin time cuti skg ni kan. jangan lupa pakai pb tu ek..confirm more confident! esok pulak 10hb kan? bonus time!,, happy sgt ni..esok bole shopping sakannnnnn!

07 di jelapang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di jelapang - Google Blog Search


Selamat tiba <b>di</b> bumi <b>Jelapang</b> Padi | onitsukaHana ~ ECLIPSE

Posted: 08 Mar 2012 06:35 PM PST

Yeahaa masa yang ditunggu-tunggu tiba juga akhirnya. 
Seminggu je cuti? mana cukup.. nak siapkan kerja dan bahan bantu mengajar lagi..
Apa-apa pun bersyukur sangat-sangat sebab sepanjang praktikum 13 bulan nie ada juga terselit seminggu cuti sekolah. Dapat juga hana berehat dari kesibukan hari sekolah. Baru praktikum dah terasa kepenatan dan ke'tensionan' dengan kerenah budak-budak. Belum bergelar guru lagi tu dah tension-tension.huhu
Apa-apa pun selamat bercuti semua..

Marang Dikenal Pasti Kawasan <b>Jelapang</b> Padi Kedua <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 21 Dec 2011 04:19 PM PST

SETIU, 21 Dis (Bernama) — Daerah Marang akan dijadikan kawasan jelapang padi kedua Terengganu kerana didapati mempunyai banyak kawasan yang sesuai untuk diusahakan dengan tanaman itu namun pada masa yang sama dibiarkan oleh pemiliknya.

Pengerusi Jawatankuasa Pertanian dan Industri Asas Tani negeri Asha'ari Idris yakin bekalan padi untuk menampung keperluan di Terengganu akan mencukupi sekiranya kesemua kawasan itu diusahakan.

"Saya pergi melawat daerah Marang baru ini. Saya tengok masih ada tanah terbiar sedangkan kemudahan asas hampir semuanya ada," katanya tanpa menjelaskan keluasan tanah terbiar itu.

Asa'ari berkata Terengganu kini terpaksa mengimport hampir 40 peratus bekalan beras untuk menampung keperluan penduduk negeri ini.

Katanya kawasan pengeluaran padi yang paling luas setakat ini di Terengganu ialah di Jelapang, Setiu yang melibatkan kawasan lebih 100 hektar dan kos kemudahan asas hampir RM50 juta.

Beliau berkata mengikut perancangan, Terengganu memerlukan kawasan seluas 24,000 hektar pada tahun 2020 bagi tanaman padi untuk menampung keperluan dalam negeri.

"Yang menjadi kebimbangan kita sekarang ini tanah-tanah padi di negeri ini sudah banyak bertukar menjadi tanah perumahan kerana ditukar syarat," katanya.

Sehubungan itu, katanya kerajaan akan mengambil tindakan mewartakan tanah padi seperti hutan kekal supaya tanah padi itu berkekalan pada masa akan datang.

– BERNAMA

07 di menglembu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di menglembu - Google Blog Search


Malaysia Zoom » Kaki samun Geng Samuel lumpuh

Posted: 08 Mar 2012 03:11 PM PST

IPOH 8 Mac – Polis berjaya melumpuhkan Geng Samuel, kumpulan yang dipercayai aktif melakukan kegiatan samun bersenjata, curi kenderaan dan peras ugut di sekitar daerah ini dengan tertangkapnya tiga ahli kumpulan itu dalam serbuan di sini baru-baru ini.

Kesemua suspek berusia 25 hingga 30 tahun itu ditahan selepas kegiatan kumpulan berkenaan terbongkar susulan laporan polis yang dibuat tiga mangsa yang disamun di daerah Buntong dan Menglembu, Ahad lalu.

Ekoran laporan tersebut, polis menangkap suspek pertama di Buntong pada hari kejadian manakala suspek kedua dan ketiga masing-masing ditahan di Menglembu pada 5 dan 7 Mac lalu.

Ketua Polis Perak, Datuk Mohd. Shukri Dahalan berkata, dalam kejadian pertama, kumpulan yang dipercayai aktif sejak tiga bulan lalu itu menyamun seorang lelaki pada pukul 6 pagi dengan merampas wang tunai RM50 dan sebuah motosikal.

Dipetik dari Utusan Malaysia

07 di tanjung rambutan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung rambutan - Google Blog Search


Rumah Teres 2 Tingkat Untuk Disewa, <b>Tanjung Rambutan</b> Perak

Posted: 28 Feb 2012 08:45 AM PST

[unable to retrieve full-text content]color#000000sizex-largefontTahomaRUMAH TERES 2 TINGKAT UNTUK DISEWA DI TANJUNG RAMBUTAN, PERAK @ http:rumahsewatanjungrambutan.blogspot.com atau Call or SMS Nani @ 019 - 356 2717...

07 di manjung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di manjung - Google Blog Search


Anak Sungai Derhaka: Ladang Fidlot <b>di Manjung</b> ni keluarga <b>...</b>

Posted: 18 Feb 2012 06:09 PM PST


PARIT : PAS Perak mahu kerajaan negeri bertanggungjawab dan menjawab kegagalan projek Ladang Satelit Fidlot Nasional di Gelung Pepuyu, Manjung yang masih belum beroperasi sehingga sekarang.


Timbalan Pesuruhjayanya, Ustaz Misbahul Munir Masduki berkata, dalam tinjauan ke tempat tersebut baru-baru ini mendapati tanah seluas 100 ekar di atas padang ragut telah terbiar walaupun seratus peratus siap dibina.

Katanya, menurut sumber, projek tersebut dimulakan sejak 4 tahun yang lalu di mana status tanah telah bertukar kepada taman kekal pengeluaran makanan.

Difahamkan Jabatan Pertanian telah membelanjakan RM6.7 juta untuk membangun infrastruktur seperti membina 2 kandang untuk muatan 600 ekor lembu pada sesuatu ketika, bekalan elektrik, pagar dan bekalan air.

Menurutnya, konon pesertanya dari kalangan orang-orang yang berkemampuan dari segi kewangan untuk membela lembu yang dibekalkan oleh Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC).

Tambahnya, bagaimanapun diberitakan pihak NFC sehingga sekarang tidak mampu untuk membekal lembu-lembu yang dijanjikan, maka tinggallah ladang dan kandang tersebut kosong manakala pengurus projek itu juga telah diberhentikan kerja.

"PAS Perak menyifatkan projek yang menelan belanja berjuta ringgit duit rakyat ini dibazirkan begitu sahaja. Kami mahu kerajaan negeri menjawab isu ini," katanya.

Katanya, timbul juga persoalan kemungkinan projek itu ada kaitan dengan isu NFC yang melibatkan suami kepada Ketua Pergerakan Wanita Umno yang juga Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

"Inilah contoh kerakusan dan salah urus tadbir pihak tertentu dengan melibatkan tanah kerajaan dan duit rakyat.

"PAS Perak mahu kerajaan negeri yang meluluskan tanah tersebut menjawab isu ini kepada rakyat, sekiranya berlaku penyelewengan atau amalan rasuah, tindakan sewajarnya hendaklah diambil," ujarnya.

Harakahdaily

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved