Khamis, 29 September 2011

07 di gopeng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di gopeng - Google Blog Search


Visual Sociopolitics Malaysia: Pas Sambut DS Najib <b>di Gopeng</b> Perak!

Posted: 23 Sep 2011 07:15 PM PDT


Adakah ini petanda bibit-bibit penyatuan PAS dan UMNO?

Penyatuan pertubuhan-pertubuhan Melayu pada tahun 1946 itu terasa begitu mustahil untuk direalisasikan tetapi ini adalah fakta sejarah yang tidak boleh dinafikan dan sepatutnya menjadi kayu pengukur kepada orang Melayu hari ini.

Hakikinya, seluruh orang Melayu mampu bersatu jika kita dapat mengutamakan agama dan bangsa sebagai nafas utama di dalam berpolitik di alaf baru ini.

UMNO tetap relevan untuk dipertahankan dan satu-satunya parti politik tulen orang Melayu yang perlu didekati dan difahami.

Kesemua objektif utama kewujudan UMNO adalah aspirasi dan semangat UMNO yang sungguh menarik untuk kita fahami dan perjuangkan. Secara amnya, aspirasi UMNO tidak berubah, tidak seperti parti-parti politik Melayu lain. Kebanyakan parti politik yang lain tidak berpendirian kukuh dan mengikut rasmi lalang di mana pendiriannya terhoyong-hayang mengikut rentak manusia dan politik di ketika itu.

Saya tertarik denganulasan bloggerKLkeKedah:

Pemimpin bawahan Pas kebanyakkannya menyokong penyatuan Islam dan Melayu. Namun disebabkan keengganan oleh pihak atasan Pas yang lebih mementingkan kuasa dari penyatuan ummah. Jadi harapan untuk melihat Melayu Islam bersatu, musnah!


07 di hutan melintang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di hutan melintang - Google Blog Search


Malaysia Zoom » Kakitangan JPJ terima rasuah dipenjara

Posted: 27 Sep 2011 04:01 PM PDT

IPOH 27 Sept. – Seorang pembantu penguat kuasa Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) cawangan Teluk Intan dipenjara sehari dan denda RM10,000 oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini setelah mengaku bersalah atas tuduhan menerima rasuah RM1,500 daripada seorang pemandu traktor, dua tahun lalu.

Hakim Julie Lack Abdullah menjatuhkan hukuman tersebut kepada Mad Karimin Mansor, 49, selepas mendengar rayuan daripada tertuduh yang kelihatan sugul di kandang tertuduh.

Julie yang menasihatkan tertuduh agar tidak mengulangi kesalahan itu, turut memerintahkan lelaki tersebut menjalani hukuman penjara dua bulan sekiranya gagal membayar denda berkenaan.

Mad Karimin mengaku memperoleh rasuah RM1,500 daripada S. Letchamanan pada pukul 7.40 malam, 4 September 2009 di Kedai Makan Yunos berhampiran Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil (SJKT) Ladang Jenderata Bahagian 3 di Hutan Melintang dekat sini.

Wang suapan tersebut didakwa diterima sebagai upah untuk tidak mengambil tindakan terhadap Letchamanan yang memandu traktor bernombor pendaftaran AM 3297 tanpa cukai jalan, iaitu kesalahan di bawah Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Tertuduh didakwa di bawah Seksyen 17(a) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) 2009 dan boleh dihukum di bawah Seksyen 24 akta yang sama.

Seksyen tersebut memperuntukan hukuman penjara sehingga 20 tahun dan denda tidak kurang daripada lima kali ganda nilai suapan atau RM10,000 atau yang mana lebih tinggi.

Terdahulu, tertuduh yang diwakili peguam bela Terence Naidu, memohon agar hukuman terhadapnya dikurangkan dengan alasan dia menanggung dua anak selain kehilangan kerja dan wang pencen apabila mengambil keputusan untuk mengaku bersalah.

Namun, Pegawai Pendakwa dari Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), M. Kathan memohon agar hukuman setimpal dikenakan memandangkan perbuatan rasuah merupakan suatu kesalahan yang serius.

Dipetik dari Utusan Malaysia

_INI KISAHKU_: Kursus CPELT <b>di</b> PLGDP Sg. Buloh, <b>Hutan</b> <b>...</b>

Posted: 18 Aug 2011 05:21 PM PDT

Kursus bermula pada 8 Ogos 2011 dan Insya Allah, akan berakhir pada 18 November 2011. Kursus yang agak mencabar....memerlukan semangat yang kuat dan kesabaran yang tinggi untuk menghadapinya. Mudah-mudahan Allah akan memudahkan perjalanan hidupku....

Malaysia Zoom » Biar Pas dan DAP selesaikan isu hudud

Posted: 25 Sep 2011 04:09 PM PDT

BAGAN DATOH 25 Sept. – Polemik pelaksanaan hukum hudud di negara ini sepatutnya dibiarkan kepada Pas dan DAP sahaja kerana kedua-dua parti dalam pakatan pembangkang tersebut yang menimbulkan isu berkenaan.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, pendirian kerajaan dalam isu berkenaan sudah jelas dan ia bukan menjadi isu lagi.

"Pelaksanaan hukum hudud di negara ini belum dapat dilaksanakan kerana faktor kesesuaiannya dengan masyarakat majmuk di negara ini.

"Sebagai orang Islam, keraguan terhadap hukum hudud tidak timbul sama sekali, cuma negara kita rakyatnya pelbagai kaum," katanya selepas melancarkan Program 'Kami Anak 1Malaysia' di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Hutan Melintang di sini hari ini.

Program itu melibatkan penyertaan 2,000 pelatih dan 500 bekas pelatih Program Latihan Khidmat Negara (PLKN).

Dalam pada itu, Ahmad Zahid yang juga Menteri Pertahanan berkata, beliau mahu bekas pelatih PLKN menyertai program berjalan tanpa henti di seluruh negara yang akan bermula 14 Oktober ini.

Katanya, program itu sebagai sokongan kepada kerajaan kerana berjaya mewujudkan program PLKN yang terbukti baik untuk generasi muda negara di samping sebagai tanda sokongan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Dipetik dari Utusan Malaysia

07 di langkap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di langkap - Google Blog Search


Rakaan video ceramah Anwar Ibrahim <b>di Langkap</b>, Perak: jibby <b>...</b>

Posted: 21 Sep 2011 09:38 PM PDT

Anwar Ibrahim ceramah <b>di Langkap</b>, Perak pada 19/9/2011

Posted: 21 Sep 2011 08:06 AM PDT


Pada 19/9/2011 Anwar Ibrahim ceramah di Langkap, Perak. Dia berbicara tentang isu-isu semasa Malaysia.

Teganuku..segalanya di sini..: Ladang Tebu Telur <b>di Langkap</b> Jadi <b>...</b>

Posted: 28 Jun 2011 11:51 AM PDT

Kerajaan memperuntukan RM150,000 sebagai modal permulaan untuk membuka ladang tebu telur di Kampung Bukit Munduk, Langkap, Setiu.

Pengerusi Jawatankuasa Pertanian dan Industri Asas Tani negeri, Asha'ari Idris berkata, seluas 20 hektar kawasan terdiri dari tanah kerajaan dan tanah milik persendirian akan ditanam dengan tebu telur untuk projek komersial.

"Seramai 27 peserta di bawah Program pembangunan rakyat Termiskin (PPRT) terpilih untuk menyertai projek perintis berkenaan," katanya kepada pemberita di majlis Bicara Media anjuran Unit Komunikasi Negeri (Ukom) di Motel Desa, Bukit Pak Apil Kuala Terengganu kelmarin.

Katanya, sebagai persediaan menjadi seorang peladang berjaya, mereka telah dibawah meninjau ke ladang tebu telur di Jelebu, Negeri Sembilan baru-baru ini untuk melihat sendiri kejayaan petani di sana mengusaha tanaman berkenaan.

Beliau yang mengetuai lawatan berkenaan menaruh harapan besar terhadap 27 peserta itu untuk menimba pengalaman serta mencari ilmu kejayaan peladang yang mengendalikan tanaman berkenaan.

"Setakat ini kerja-kerja pembersihan kawasan sedang dijalankan dan kemungkinan selepas ini kerja-kerja menbajak tanah dan menanam dapat dimulakan," katanya.

Katanya, peruntukan RM100,000 akan digunakan untuk urusan tanaman termasuk mendapatkan benih, baja dan sebagainya manakala selebihnya untuk kerja membersih kawasan.

Asha'ari berkata, ladang tebu telur yang dicadangkan ini akan dipelbagaikan kegunaannya termasuk menghasilkan produk-produk yang boleh memberi pulangan pendapatan kepada peserta.

07 di pangkor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pangkor - Google Blog Search


Anak Sungai Derhaka: &#39;Miss Bikini&#39; <b>di Pangkor</b>.. Jawapan dari <b>...</b>

Posted: 20 Sep 2011 11:00 AM PDT

Ini adalah artikel yang disiarkan oleh seorang Blogger yang di syaki sebagai 'Blogger Belaan Zambry' (gambar diakhir entry) mengulas tentang isu "Miss Bikini" yang bakal berlangsung di Pulau Pangkor, Perak.

Menteri Besar Perak adalah Zambry Kadir dan ADUN bagi Pulau Pangkor adalah Zambry Kadir sendiri manakala Exco Pelancongan Perak pula adalah Hamidah Osman mereka adalah pemerintah yang berkuasa di negeri Perak.

Segala aktiviti bercorak hiburan yang bakal berlangsung di Perak pasti memerlukan kebenaran dari mereka dan ianya sudah tentu diketahui oleh mereka tambahan pula Zambry Kadir sendiri adalah ADUN bagi Pangkor.


Tetapi di dalam artikel yang ditulis oleh 'Blogger Belaan Zambry?' ini Ngeh Koo Ham dan juga Nga Kor Meng kedua-duanya dari DAP/PR Perak yang kini menjadi pembangkang sekaligus kehilangan kuasa untuk memerintah di tuduh sebagai dalang utama disebalik penganjuran 'Miss Bikini' itu.

Mungkin kerana terdesak untuk mempertahankan Bossnya atau beliau menulis dalam keadaan mabuk blogger tersebut juga telah mendakwa bahawa kuasa utama di Perak adalah DAP yang mana dakwanya DAP bukan sahaja menguasai politik dikalangan Pakatan Rakyat malah mempunyai wakil-wakil mereka dalam UMNO/BN..

Bacalah..

GEMPAR! PENGANJUR PESTA BIKINI DIDALANGI NGEH-NGA!

Full Moon Beach Party yang bakal dilangsungkan pada 7 dan 8 Oktober di Pangkor Beach Resort nanti sebenarnya mempunyai signifikan yang tersendiri. Bahkan sebenarnya dilihat sebagai cara atau kaedah untuk menjahanamkan nama Zambry Abdul Kadir sebagai Menteri Besar Perak sekaligus ADUN Pangkor dan Hamidah Osman yang merupakan Exco yang berkaitan dengan pelancongan.

Sudah tentulah, puak yang ingin benar melihat pertembungan antara Zambry Abdul Kadir dan Hamidah Osman menjadi kenyataan adalah Ngeh-Nga bersaudara yang digerakkan menerusi mulut-mulut dan tangan-tangan PAS serta PKR Perak.

Baiklah, dalam soal ini, kita tidak boleh menyalahkan PAS. PAS tidaklah sebijak mana pun di Perak. Kalau setakat pemikiran macam Ahmad Awang, aku tak fikir ancaman itu terlalu besar. Apatah lagi, PAS bersembang besar di Perak kerana satu kebetulan. Kebetulan yang akhirnya menyaksikan Nizar Jamaluddin naik sebagai Menteri Besar boneka yang digerakkan oleh Ngeh-Nga dalam setiap tindak-tanduknya.

Perlu diingat, kuasa utama di Perak adalah DAP. DAP bukan sahaja menguasai politik sama ada di kalangan Pakatan Rakyat, bahkan turut mempunyai wakil-wakil mereka dalam UMNO-BN yang menjadi kerajaan negeri. DAP juga merupakan antara dalang utama dalam permainan politik hiburan seperti yang bakal dilangsungkan di Pangkor Beach Resort.

DAP tidak seperti UMNO atau PAS yang sangat mudah membuka mulut dan berbangga dengan apa-apa yang mereka lakukan. Perhatikan sahaja bagaimana sikap yang ditunjukkan oleh Lim Guan Eng di Pulau Pinang. Lim Guan Eng akan berbangga-bangga dan bercakap besar apabila ianya membabitkan orang Melayu dan Islam. Namun apabila membabitkan kaum chauvinist, Lim Guan Eng akan cepat-cepat menutup mulut dan berpura-pura tuli.

Justeru, ramai yang percaya, rancangan untuk memalukan Zambry Abdul Kadir dan Hamidah Osman di Pangkor sebenarnya didalangi oleh Nga-Ngeh. Kedua-dua bersepupu ini adalah kuasa utama yang sentiasa berusaha untuk menimbulkan polemik dan membuktikan bahawa kerajaan Zambry Abdul Kadir sebenarnya tidak sepandai dan sepintar mereka.


'Blogger Belaan Zambry?'

Kenapa aku label beliau sebagai 'Blogger Belaan Zambry?' sila baca di SINI

Aidilfitri 2011 <b>Di</b> Pulau <b>Pangkor</b>, Perak - Dunia Kami

Posted: 08 Sep 2011 07:54 PM PDT

Assalamualaikum & Salam sejahtera semua… ;)

Alahamdulillah..bertemu kita lagi. Dan seperti yang di janjikan pada entri yang lalu dimana saya akan berkongsi cerita selama saya berhari  raya di Pangkor kan… Alhamdulillah kami semua selamat pergi dan balik dan semua pogram di sana berjalan dengan lancarnya.. ;) Sejak-sejak arwah opah & atok dah takdr nie,setiap kali hari raya aidilfitri jer dah jadi macam satu pogram untuk kami sanak saudara berkumpul & bercuti.

Saya sekeluarga bergerak ke Perak pada hari raya ke-2 kerana ada majlis tahlil buat arwah opah & atok di rumah pak sedara di Kampung Gajah sana. Malamnya seperti biasa kami berkumpul di teratak arwah opah & atok. Kami semua bertolak dari teratak arwah opah lebih kurang pukul 9..00am dan berkumpul di Jeti Lumut. Disebabkan sampai di Jeti Lumut dah tengahari,kami pun lunch lah dulu dan solat zuhur dahulu. Selesai semua kami masih menunggu 2 family dari Kedah dan juga Terengganu yang masih belum tiba, akibat kesesakan jalan raya. Jam menunjukkan angka 2pm.. Memandangkan ada pak sedara yang tak berapa sihat,so kami terpaksa bertolak dulu ke Pangkor. Emmm ingatkan kalau time raya2 nie tak ramailah kan yang pergi bercuti,tapi tu semua salah.. Sebabnya ramai sungguh yang sesama kami turut bercuti & berhari raya ke Pangkor nie.. Eehehheee


Dah sampai jeti Pangkor…

Along & adik posing dalam feri menuju ke Pangkor…

Tengok tu…penuh satu troli beg2 kami.. Eehehee

Tengok tu…kuih raya pun ada gak yer.. Eehehee

Sementara menunggu semua family sampai,apa kata posing dulu.. ;)

Jangan tak tahu,rombongan kami kali ini adalah seramai 24 orang termasuk kanak2.. Aahahaaa.. Kami ambil pakej sekali dengan resort,makan & mengelilingi pulau.. ;)  Dari Jeti Lumut ke Pangkor,feri mengambil masa dalam 30minit untuk sampai. Penuh feri dan Alhamdulillah kami semua selamat sampai ke Jeti P.Pangkor.. ;) .. Dengan cuaca yang sangat2 baik.. Harga untuk tiket feri pergi dan balik adalah Rm10.oo. Sementara menunggu teksi untuk membawa kami ke Resort…apa lagi kami posing2 dulu lah.. Eeehhee


Sementara menunggu teksi sampai,apa kata posing dulu.. Eeheheee

Lagi…

Peace… ;)

Sesampai jer di Resort,kami telah diberikan 5 bilik. 1bilik memuatkan 6 orang & selebih memuatkan 4 orang dalam sebuah bilik.. Kami yang bujang2 nie ambil lah bilik yang memuatkan 6 orang tu.. Eehehehee.. Saya adik beradik,seorang sepupu & 2 orang mak sedara.. Apa lagi dah masuk bilik & dah pilih katil masing2..kami pun melepaskan lelah sementara menunggu waktu Asar.. :) .. Selesai solat Asar,aktiviti bebas buat kami dan masing2 apa lagi menuju ke Laut lah.. Eeehehee.. Ada juga yang mandi manda,menjamu selera dan macam2 lagilah.. Dekat2 nak magrib barulah kami balik ke resort.. Dapatlah tengok matahari terbenam.. Subhanallah maha suci ALLAH… Cantik betul ciptaan Yang Esa…


Matahari terbenam… Sungguh2 cantik kan

Sempat lagi tu khairul & bro azman mandi laut…

Lupa pula nak citer pasal 2 family yang lambat tu kan.. Eehehee.. Bila kami balik jer dari tengok matahari terbenam tu,2 family yang lambat tadi telah sampai di Resort dan anak2 buah saya tengah seronok mandi dalam kolam di Resort tu.. Aahahaa.. Di sebelah malamnya pula,selepas makan malam.. Aktivitinya adalah berkaraoke.. Eeheheee… Masing2 lah menunjuk kan bakat terpendam.. Tu pun sepupu2 dan anak2 buah lah.. Yang pak2 sedara & mak2 sedara duduk beborak serta bersantai jer.. ;) .. Around pukul 12mlm gak lah masing2 baru melelapkan mata dan tak sabar menunggu hari esok dengan aktiviti yang memang bestlah.. ;) So tunggu entri baru lak yer……. TUNGGUUUUUUUUUU


Amboi2 cu…siap dengan gaya lagi tu.. Eeheheee

DuniaKami.com tidak bertanggungjawab diatas sebarang masalah, kehilangan atau kerugian didalam penggunaan segala informasi dari DuniaKami.com. Segala informasi di dalam DuniaKami.com adalah bersifat peribadi kecuali dinyatakan sumber asal informasi tersebut. Jika anda perlukan tips cari jodoh serta bagaimana nak kaya cepat, jumpalah pakar yang sesuai. Jika demam, pergi klinik. :)

Cik Akak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Related posts:

  1. Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin
  2. Hari Raya Aidilfitri 2010
  3. MERDEKA RAYA!!!
  4. Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Batin
  5. Hari Raya Aidilfitri 2010 di Cameron Highlands

Anak Sungai Derhaka: &#39;Miss Bikini&#39; <b>di</b> Pulau <b>Pangkor</b>?

Posted: 19 Sep 2011 09:24 PM PDT

Hebatnya Perak dibawah pentadbiran Zamry sekarang ya..
Iklan diatas telah disiarkan oleh The Star beberapa hari yang lepas, bayangkan jika pertandingan 'Miss Bikini' tersebut diadakan di Pulau Pinang atau Kedah ataupun Selangor lebih hebat lagi jika ianya diadakan di Kelantan..


Pasti riuh rendah media tunggangan UMNO dan blogger UMNO memainkan isu ini hingga tidak cukup pages dan blog untuk mengutarakan isu ini.. tapi ianya diadakan di Perak negeri yang dinaungi oleh UMNO maka sunyi sepi sajalah..

Bagaimanapun bukan semua Blogger UMNO setuju dengan pertandingan 'Miss Bikini World Award 2011' ini.. ada juga yang masih boleh berfikir dengan rasional.. Tahniah..

Bacalah apa yang ditulisnya dibawah..

ZAMBRY KADIR, KAU DAH BOSAN JADI MENTERI BESAR PERAK, EK?

Kita tolak ke tepi politik Perak, tendang terajang antara para pembesar dan budaya menggunakan kuasa untuk menjatuhkan lawan dalam kumpulan sendiri. Kita tolak ke tepi peranan yang dimainkan oleh segala macam Setiausaha atau pembantu politik mahupun peranan pelbagai Yayasan. Ketepikan sahaja PERANAN Razman Hakimi dan Anuar Reform yang turut serta dalam 'perebutan' di Perak SELAIN MEMERHATIKAN LABA BESAR UNTUK DIRAMPAS DAN DIREBUT.

Perhatikan PERADUAN tersebut!

Siapa sebenarnya yang dijadikan sasaran?

Memang benar Pangkor adalah DUN yang diwakili oleh Zambry Abdul Kadir, tetapi siapa pula Exco Pelancongan Perak?

Takkan cerita Altantuya yang nak 'bunuh' Anwar dan Najib secara serentak dan pada masa yang sama menyelamatkan Abdullah Badawi, berlaku pula di Perak dalam bentuk Peraduan Bikini Pantai?

Masakan Pelancongan Perak terlalu terdesak sehingga perlu mengadakan pertandingan tiga suku bogel di pantai Pangkor? Takkanlah pelancongan Perak sangat bergantung kepada BUAH DADA dan TEMBANNYA TUNDUN bagi menarik kedatangan lebih ramai pelancong ke Pulau Pangkor, sedangkan tanpa elemen-elemen buah dada dan tundun pun, Pangkor memang telah lama menjadi destinasi pelancongan?

Produk pelancongan Perak sebenarnya ada pelbagai yang boleh dimajukan. Perak mempunyai aset pelancongan yang jauh lebih besar berbanding Melaka walaupun mungkin kurang berbanding Kedah yang turut menerima nasib yang sama, iaitu SENTIASA DIABAIKAN!

Tapi tak tahulah kalau Zambry sudah mulai bosan menjadi Menteri Besar Perak dan berharap pertandingan tersebut akan mempercepatkan dia untuk bersara sebagai Menteri Besar Perak. Kita di luar ini sekadar boleh pandang dan buat persepsi sahajalah, sedangkan Zambry mempunyai pegawai-pegawai yang berotak brilliant yang sangat sukar dicari di mana-mana bahagian dunia ini.

The Flying Kick

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved