Ahad, 22 Julai 2012

07 di parit buntar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di parit buntar - Google Blog Search


Lantak HANGPA la...: Geng KANGKANG mengganas <b>di Parit Buntar</b>

Posted: 18 Jul 2012 08:23 PM PDT

Rakaman CCTV menunjukkan suspek wanita memasukkan barang yang dicuri ke dalam kain.
Sebuah pasar raya di sini mengalami kerugian RM2,000 setelah sebahagian barang runcit premis itu dicuri sekumpulan individu disyaki warga asing secara terancang, minggu lalu.

Penyelia pasar raya yang hanya ingin dikenali sebagai Eau berkata, kejadian berlaku pada 13 Julai lalu sekitar jam 7.30 malam apabila empat lelaki dan tiga wanita melarikan tiga beg berisi pewangi kenderaan, barangan makanan dan lampin pakai buang setelah berlagak seperti pelanggan kedai.

Menurutnya, kesemua suspek didapati memasuki premis pasar raya itu secara serentak setelah dihantar seorang individu lain dengan menggunakan sebuah kereta.

"Kesemua suspek masuk ke dalam kedai secara berpisah dan memenuhkan raga dengan barangan runcit sebelum berkumpul di suatu penjuru kedai yang terlindung daripada rakaman kamera litar tertutup (CCTV) untuk memasukkan barang ke dalam beg.

"Berdasarkan siasatan kamera CCTV, kami mendapati terdapat seorang wanita yang bertindak memantau pergerakan pekerja kedai dan jika ada kakitangan kami meluru ke arah mereka, wanita terbabit terus berpura-pura bertanyakan barang untuk mengalih perhatian," katanya sewaktu ditemui Sinar Harian, di sini, semalam.

Kata Eau, keadaan kedai yang dipenuhi pelanggan menyebabkan pihaknya tidak menyedari perbuatan licik kumpulan itu dan lebih mengejutkan, rakaman CCTV mendapati mereka menyembunyikan satu beg barangan yang dicuri di dalam kain salah seorang suspek wanita.

Jelasnya, ketika kejadian, dia sedang dalam waktu rehat dan percaya perbuatan itu dilakukan setelah ketiadaannya.

"Rakaman CCTV jelas menunjukkan mereka memasukkan beg berisi barang dicuri ke dalam kain salah seorang suspek.

"Dua lagi beg dilarikan seorang suspek wanita tidak bertudung manakala suspek lain beredar dari kedai sebaik sahaja menerima panggilan telefon kira-kira 15 minit kemudian," katanya.

Eau berkata, laporan polis dibuat di Balai Polis Parit Buntar pada malam kejadian dan pihak mengesyaki kes kecurian itu dilakukan oleh satu sindiket curi barang runcit.

"Saya turut mendapat maklumat kejadian sama berlaku di sebuah pasar raya berdekatan sehari selepas itu dan percaya sindiket ini terdiri daripada penjenayah profesional," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kerian, Superintendan Mat Fauzi Nayan ketika dihubungi, mengesahkan laporan kes kecurian itu dan menegaskan perkara itu masih dalam siasatan.

07 di bercham - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bercham - Google Blog Search


Homestay yang terletak <b>di Bercham</b> : Semua Homestay

Posted: 12 Mar 2012 08:40 AM PDT

Homestay kami terletak di bercham , hanya 15 minitke lost world of tambun , sesiapa yang berminathanya RM200 Semalam

Kemudahan yang disediakan :-

-Aircond
-Petiais
-Periuk nasi dan dapur

Untuk maklumat lanjut sila hubungi :-

Erwan – 0165200675
Ridzuan – 0125581317

07 di ipoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di ipoh - Google Blog Search


Polis tahan 4 lelaki rampas bas <b>di Ipoh</b> – Perak Today

Posted: 10 Jul 2012 02:44 AM PDT

Polis menahan empat lelaki dipercayai terbabit dalam kes merampas bas milik syarikat Perak Transit Sdn Bhd dan mencederakan pemandu bas berkenaan pada Khamis lalu.

Empat suspek berusia antara 26 dan 28 tahun itu ditahan di depan sebuah restoran di Medan Kidd di sini, awal pagi semalam.

Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Azisman Alias, berkata hasil siasatan awal mendapati motif kejadian berpunca daripada perselisihan faham antara kedua-dua pihak dan ia tidak membabitkan unsur gangsterisme atau pun samun.

"Bagaimanapun, siasatan lanjut masih diteruskan untuk mengenal pasti punca sebenar kejadian," katanya ketika dihubungi hari ini.

Beliau berkata, keempat-empat lelaki itu direman selama tujuh hari sehingga 15 Julai ini bagi membantu siasatan.

Dalam kejadian kira-kira jam 6.50 pagi, bas berkenaan dilarikan sekumpulan empat lelaki di persimpangan lampu isyarat di Jalan Sultan Yusof pada 5 Julai lalu, selepas membelasah pemandunya, T Manirajah, 50.

Suspek kemudian mengarahkan semua penumpang turun sebelum melarikan bas berkenaan.

Bas itu ditemui tersadai selepas merempuh tiang elektrik berdekatan Kompleks Islam Perak di Jalan Lim Bo Seng, di sini.

- BERNAMA

07 di kuala kangsar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala kangsar - Google Blog Search


Triple M: nampak MICHELLE YEOH <b>di Kuala Kangsar</b>

Posted: 22 May 2012 06:24 AM PDT

memang tak salah lagi, apa yang Jal nampak
kat pekan Kuala tadi memang MICHELLE YEOH
ala pelakon kelahiran PERAK, yang berlakon di HOLYWOOD tu
eh silap DATUK SERI MICHELLE YEOH
silap tadi tak SNAP gambar ingatkan amoi2 biasa jer..
tapi memag betol lah MY sebab ri ni beliau
dianugerahkan DARJAH SERI PADUKA PERAK (SPMP) kat
istana kat Kuala Kangsar ni....
nak baca lagi tentang berita tu sila ke blog MR ERAZ
CAIYOK Datuk Seri Michelle Yeoh
saya bangga jadi anak jati perak
hahah tak de kena mengena...

07 di chemor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di chemor - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Malaysia Airport Holdings Berhad « <b>Chemor</b> <b>...</b>

Posted: 14 Jun 2012 09:43 AM PDT

Post 1 – 4 Closing Date : 19/06/2012

Post 5 – 8 Open Application

Malaysia Airports Berhad was incorporated in 1991 when a Malaysian Parliament upheld a check to apart a Department of Civil Aviation (DCA) into dual entities with opposite spheres of responsibilities. DCA stays a regulatory physique for a airports and aviation attention in Malaysia while a newly combined entity, Malaysia Airports Berhad is to concentration on a operations, government and upkeep of airports. In Nov 1992, Malaysia Airports Berhad was duly protected by a Minister of Transport Malaysia to lift out a duty as a airfield operator.

We entice rarely encouraged and result-oriented people to join the group as:

1. Executive – Administration (IT Division)

2. Executive – Corporate Planning (Regulatory Affairs Unit)

3. Executive – Land Development

4. Manager – Corporate Communications (Centralised Customer Service)

5. Retail Advisor – Operations (Floor KLIA SAT/ CP LCCT – Contract)

6. Customer Service Coordinator- Retail Business (Operations)

7. Supervisor – Food and Beverage

8. Customer Service Assistant – Operations (Retail)

KLIK DI SINI UNTUK IKLAN JAWATAN DAN CARA MEMOHON

Source: Click Here...

07 di bagan serai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bagan serai - Google Blog Search


UMNO Online - UMNO <b>Bagan Serai</b> Harap Tiada Isu Nasional <b>...</b>

Posted: 03 Aug 2011 11:32 PM PDT

Kategori Dari Bahagian

UMNO Bagan Serai Harap Tiada Isu Nasional Menjelang PRU 13

Oleh : Azlina Rosdy

BAGAN SERAI, 4 Ogos – Ketua UMNO Bahagian Bagan Serai, Datuk Zaili Cha  berharap menjelang Pilihan Raya Umum (PRU) 13, tiada isu nasional yang timbul menjadi penyebab kekalahan parti di kerusi-kerusi yang sepatutnya mampu parti meraih kemenangan.

Sebagai contoh katanya, di Bagan Serai, walaupun pada PRU yang lalu, Barisan Nasional (BN) hanya memenangi satu kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) iaitu di DUN Alor Pongsu, tetapi atas usaha keras dan gerak kerja terancang, kajian sikap menunjukkan BN mampu merampas kembali semua kerusi yang telah tewas.

"Di Bahagian Bagan Serai ini, kita telah berusaha sebaik mungkin dan hasil kajian sikap menunjukkan kita mampu merampas kembali kerusi yang kita tewas. Malah saya juga telah menjalankan pilihan raya olok-olok sebanyak tiga kali dan ianya menunjukkan peningkatan yang amat baik.

"Oleh itu, saya amat berharap agar jangan ada isu nasional yang boleh mencalar dan menjadi menyebab kepada kekalahan kita. Saya sedar, semua bahagian sedang berusaha keras untuk membantu kejayaan parti di PRU nanti tetapi kita juga harus memastikan tiada sebarang isu nasional mahupun peribadi yang mampu digunakan pembangkang sebagai senjata untuk menentang kita kelak", katanya kepada UMNO-Online di sini.

Bagi memastikan Bagan Serai berjaya menjadi milik BN sepenuhnya, beliau telah mengaturkan pelbagai program mendekati rakyat sejak awal lagi dan ianya semakin diperhebatkan dari semasa ke semasa di antaranya ialah, semua ketua kampong diwajibkan mengadakan program hari bertemu pelanggan sekurang-kurangnya tiga kali setahun.

"Saya telah mewajibkan perkara ini kepada semua ketua kampung. Kita akan memanggil agensi-agensi berkaitan membuka kaunter agar masalah rakyat dapat diatasi dengan baik. Ini adalah salah satu cara kita mendekati rakyat dan menyelami masalah mereka.

"Selain itu, kita juga mengadakan program turun padang bersama semua sayap. Contohnya Wanita akan mendekati pengundi dan memberi bantuan dengan apa yang perlu manakala Puteri pula akan melancarkan program deko di mana rumah-rumah yang dikenalpasti akan dikemas dan dibaik pulih dengan peruntukan RM500 sebuah rumah. Manakala kaum lelaki pula akan mengadakan gotong royong. Program ini memang mendapat sambutan yang baik di kalangan masyarakat setempat," ujarnya.

Beliau turut melahirkan rasa gembiranya terhadap komitmen parti komponen BN khususnya MCA yang telah menunjukkan perubahan mendadak di Bagan Serai.

Katanya, jika dahulu MCA agak kurang terlibat di dalam program mendekati pengundi tetapi kini MCA akan bersama-sama UMNO dan sayap turun ke akar umbi.

"Ini satu perubahan yang amat baik malah kerana inilah, pengundi Cina termasuk pengundi India telah menunjukkan perubahan yang amat baik.

"Keputusan pilihan raya olok-olok menunjukkan peningkatan yang amat baik dari pengundi Cina dan India. Pengundi Melayu yang sebelum ini dilihat  di belakang Pas juga telah mula membuka mata. Saya amat berpuas hati dengan senario ini," terangmya.

Beliau turut memberitahu pengundi Melayu yang sebelum ini merupakan penyokong setia Pas, mula berubah fikiran setelah berlangsungnya muktamar Pas baru-baru ini.

Terang  beliau lagi  penyokong Pas kecewa dengan sikap parti tersebut kerana terlalu banyak isu yang timbul sehinggakan perjuangan sebenar Pas tersasar jauh.

"Ini memberikan kelebihan kepada kita kerana mereka mula berfikir dan membezakan perjuangan kita dengan parti Pas. Malah saya mengharapkan agar pengundi atas pagar akan memberikan kemenangan kepada kita di PRU 13 nanti," ujarnya. -MediaUMNO

Berita Bertarikh Pada 2:32 PM

07 di taiping - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di taiping - Google Blog Search


MENERIMA TEMPAHAN ANDAMAN & SOLEKAN <b>DI TAIPING</b>,PERAK

Posted: 10 Jul 2012 11:58 PM PDT

  ASSALAMMUA'LAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA SEMUA.. :) DI SINI SAYA NAK BERITAHU SATU BERITA BAIK..DI ATAS PERMINTAAN RAMAI, SAYA AKAN OPEN BOOKING UTK MEREKA YG BAKAL BERTUNANG ATAU BERKAHWIN PADA BULAN 8 ( TERMASUK PADA HARI RAYA ) & BULAN 12 TAHUN 2012 DI SEKITAR KAWASAN TAIPING, PERAK.. YEAYYYYYHHHHH!!!! :) 
  JADI, KEPADA SESIAPA YG BERMINAT UTK MENDAPATKAN KHIDMAT SAYA, BOLEH SMS SAYA 017-6872124 UTK SEBARANG TEMPAHAN ATAU PERTANYAAN..

07 di kuala sepetang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala sepetang - Google Blog Search


Mee <b>Kuala Sepetang</b> | Hidup Suatu Pendakian

Posted: 04 Jun 2012 10:43 AM PDT

Ramai orang menulis tentang mee udang Kuala Sepetang, tapi aku ingin menulis tentang mee,  bukan udang dan bukan mee udang. Mee itu diproses di sebuah rumah di Kuala Sepetang oleh En. Md Yusuf setelah beliau menimba ilmu dari pengusaha yang lain. Sebenarnya, beliau telah mempelajari teknik memproses mee ini dari 5 orang "guru", dan setelah diubah-suai beberapa kali, kini dia mempunyai formula tersendiri, dan mampu menghasilkan mee yang konsisten rasanya dan mutunya. Kegigihan anak muda ini amat aku kagumi, kerana kini dia telah mengusahakan produk itu secara sepenuh masa dari rumah.

Md Yusof memindahkan mee dari periuk untuk disejukkan

Mee basah ini dihasilkan dengan menggunakan tepung gandum sebagai bahan asas. Ianya diuli dengan menggunakan mesin pengadun sehingga sebati sebelum diproses dengan menggunakan mesin "extruder" bagi menghasilkan mee. Saiz mee itu bergantung kepada saiz pemotong pada mesin tersebut. Selepas itu, mee itu direbus di dalam air panas, disejukkan sebelum dipek untuk dihantar kepada pelanggan yang telah membuat pesanan. semua operasi dilakukan dengan cermat dan aspek kebersihan sentiasa dijaga. Jika anda berminat, sila hubungi Yusuf (017-5150952) untuk membuat tempahan.

Mee yang telah sedia untuk dihantar kepada pelanggan

Pekan Matang

Apabila sampai di Kota Ngah Ibrahim, aku bertanya kepada anak remaja, "Siapa dia Ngah Ibrahim?" Dia pun terkial-kial untuk menjawab kerana kehilangan fakta, atau mungkin belum lagi mempelajari tentang sejarah Taiping di sekolah. Kota Ngah Ibrahim kini dijadikan muzium dan terletak berhampiran dengan Pekan Matang. Haha, bagaimana pula anda? Kenal siapa Ngah Ibrahim?

Ketika itu aku teringat kepada sahabat lama, Man Bass atau Abd. Rahman Harun, pemain gitar bass semasa di STAR. Dia berasal dari Matang.

Ziarah Asam Kumbang

Pagi itu, sebelum ke Kuala Sepetang, kami menziarahi perkuburan Asam Kumbang, tempat bersemadinya ibu dan bapa mertuaku – sepasang suami isteri yang sangat intim di sepanjang perkongsian hidup mereka. Ke sana ke mari mereka bersama. Setelah berkongsi hidup lebih dari 60 tahun, Al marhumah Rafiah Abd Rahman menghembuskan nafas terakhir pada 20 November 2008. Hari-hari selepas itu merupakan hari suram bagi bapa mertuaku Mohamed Noor Ibrahim. Dia kelihatan tidak bersemangat lagi dan menghabiskan sisa hidup dengan banyak termenung dan sentiasa menanti waktu solat tiba. Lebih kurang  3 bulan kemudian, diapun dipanggil Allah swt. Semoga Allah swt merahmati mereka berdua dan menempatkan mereka di dalam syurga yang kekal abadi. Semasa hidup, mereka telah melayan kami dengan begitu baik sekali.

Tanah Perkuburan Assam Kumbang

Bandar Taiping

Kali pertama aku sampai di Taiping ialah pada tahun 1977, iaitu ketika perkhemahan Persatuan Bulan Sabit Merah yang diadakan di sebuah kem berhampiran Air Terjun Bukit Larut. Bandar yang sejarahnya berkaitan dengan perlombongan bijih timah itu tidak banyak berubah. Ianya sebuah bandar kecil yang lengkap dengan pelbagai aspek dan amat sukar dijadikan tempat untuk pesara. Ia mempunyai sebuah taman tasik yang cantik di samping taman-taman lain. Ia juga mempunyai sebuah zoo yang telah beroperasi lama. Ada bukit peranginan dan tempat berkelah di sepanjang sungainya. Jika anda ingin memancing, anda boleh menyewa bot di Kuala Sepetang (untuk memancing di laut) atau ke Bukit Merah (untuk memancing tasik). Namun yang paling menarik ialah ianya kerap hujan, jadi jika bercuti, anda akan nyenyak tidur.

Pekan Taiping – Amat sesuai untuk berehat

Bukit Larut

Kali kedua aku menjejakkan kaki ke Taiping ialah ketika kami pergi mendaki  Maxwell Hill yang kini dikenali sebagai Bukit Larut. Semasa mendaki, kami menaiki land rover, dan ketika turun, kami berjalan kaki. Malangnya, ketika itu hujan lebat membasahi pakaian kami. Haha Taping dalam kenangan. Kini ianya hanya menjadi bandar singgah bagi kami dari semasa ke semasa, tidak lagi seperti dahulu di mana ianya destinasi tetap beberapa kali setahun.

07 di batu gajah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di batu gajah - Google Blog Search


GedebeLureCaster: Tuba <b>di Batu Gajah</b>

Posted: 09 Jul 2012 09:00 AM PDT

Semasa memandu kereta menuju ke satu port memancing, gua dan Pali ternampak tompok-tompok putih dari kejauhan di atas air di lombong di depan kami. Ikan mati!...Tanggapan kami memang tepat apabila dihampiri lombong itu. Berpuluh-puluh ekor ikan tongsan sisik halus saiz anggaran 2 kg-3 kg seekor bergelimpangan mati di dalam air dan di gigi lombong. Sangat sedih melihat keadaan ini. Bau busuk semasa kami mengambil gambar menandakan ikan ini sudah mati melebihi 24jam.

Apakah ikhtiar yang boleh dilakukan oleh kita untuk membasmi aktiviti menuba ini?...Dari segi perundangan negara kita memang mengambil ringan perkara ini bahkan tiada langsung tindakan yang diambil untuk membasminya. Dari apa yang gua perhatikan, kebanyakan dari kita hanya mampu mengutuk, memarahi dan mencaci si pelaku melalui Facebook. Tapi apa yang dapat diselesaikan melaluinya?...Sudah tentu jawapannya tiada penyelesaian.

Hanya satu yang mungkin dapat sekurang-kurangnya mengurangkan aktiviti menuba ini terutamanya kepada generasi yang akan datang iaitu pendidikan. Tidak relevan lagi rasanya jika masih terus mengharap pihak berkuasa menjalankan tanggungjawab mereka melainkan melalui inisiatif individu yang mengambil berat akan hal ini. Setiap individu seharusnya memainkan peranan mereka sendiri menyampaikan, memberi didikan, dan mengubah minda generasi baru ini supaya tidak lagi memiliki minda kelas ketiga.

Di zaman yang serba canggih ini, pelbagai medium boleh digunakan sebagai alat untuk menyampaikan sekali gus mendidik generasi baru. Sebagai contoh Facebook. Jika digunakan secara maksima untuk tujuan kebaikan, Facebook boleh memberi impak yang besar dari semua aspek. Oleh yang demikian, ambilah peluang di atas kemajuan teknologi yang sedang kita nikmati sekarang ini untuk tujuan seumpama ini.

Gua berharap untuk tempoh 10 - 20 tahun akan datang, gua tidak akan lihat lagi ikan-ikan mati bergelimpangan akibat dari perbuatan tuba ini. Sama-samalah kita mengembeling tenaga dan berusaha memberikan pendidikan seawal yang mungkin terhadap generasi baru ini dengan harapan kegiatan menuba ini dapat dihapuskan sama sekali di masa hadapan.







   
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved