Rabu, 24 Ogos 2011

07 di langkap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di langkap - Google Blog Search


HHalem: Video <b>LANGKAP</b>:- Pemeriksaan JAIS <b>Di</b> Gereja Methodist DUMC.

Posted: 23 Aug 2011 05:55 PM PDT

Oleh : HHalem.

07 di seri iskandar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri iskandar - Google Blog Search


Majlis Berbuka Puasa Blogger Perak <b>Di Seri Iskandar</b> | Admiral&#39;z <b>...</b>

Posted: 24 Aug 2011 09:38 AM PDT

Rasanya minggu lepas, baru sahaja Blogger Perak mengadakan aktiviti berbuka puasa bersama-sama.
Semalam, 23 Ogos 2011, sekali lagi diadakan majlis berbuka puasa Blogger Perak di Seri Iskandar.
Dan pilihan tempat berbuka puasa kami kali ini adalah di Restoren Mek, yang berdekatan dengan UTP.
Pada asalnya, majlis ini dirancang untuk 2 orang sahaja, atas sambutan yang cukup menggalakkan, seramai lebih 20 orang telah menyertainya.
Tidak hanya terbuka kepada ahli Blogger Perak, tetapi para pelajar UTP yang lain turut sama hadir atas jemputan di laman web Twitter..
Tak disangka-sangka, daripada sebuah gathering blogger, menjadi sebuah Tweetup UTP (gathering tweetple UTP) yang tidak dirancang.
Biarpun satu kampus, ada juga yang baru pertama kali berjumpa dan bertegur sapa meskipun selalu berhubung di Twitter sahaja.
Berikut adalah sebahagian daripada gambar-gambar sepanjang majlis iftar tersebut:
Menu: Ikan Kembung 3 Rasa, Sayur Kailan, Tomyam & Telur Dadar

Oh ya, apa yang menarik iftar kali ini adalah semua yang hadir akan mendapat kad raya.
Ya, kad raya istimewa daripada saudara
Fadil Penyu.
Jimat sikit bila tak payah letak setem kan?
Khusyuk beliau menulis kad-kad raya
Apa-apapun, terima kasih yang tak terhingga kepada semua yang sudi untuk menyertai majlis berbuka puasa ini.
Meskipun hujan lebat, tapi ramai yang masih sudi untuk meluangkan masa.
Harap supaya kita boleh berbuka puasa lagi di tahun akan datang. InsyaAllah.
Bergambar dengan kad raya masing-masing
p/s: Tertunggu-tunggu 'Rumah Terbuka Aidilfitri Blogger Perak' pula lepas ni... mesti seronok kan?

Bazar Ramadan <b>Seri Iskandar</b> Dilanda Hujan Ribut | Admiral&#39;z Legacy

Posted: 21 Aug 2011 05:14 AM PDT


Dek kerana kebuntuan untuk mencari juadah berbuka untuk hari ini, maka aku pun bergeraklah ke Bazar Ramadan Seri Iskandar yang berhampiran dengan UTP.
Memandangkan hujan ribut yang berlaku di kawasan sini, aku terpaksa menunggu sehingga jam 6.30 petang untuk ke bazar setelah hujan reda.
Setibanya di sana, terkejut bila lihat kebanyakkan khemah-khemah rosak & roboh dan hanya sedikit sahaja gerai yang beroperasi.
Kasihan sungguh melihat peniaga yang berniaga, terutamanya yang berniaga lauk-pauk kerana semua makanan yang dijual rosak setelah khemah mereka terbalik.


Pastinya apa yang berlaku ini mengingatkan aku pada tragedi Bazar Ramadan Jasin, Melaka pada 3 Ramadan tahun lepas.
Hujan dan ribut yang melanda telah mengorbankan 3 nyawa.
Berikut adalah video semasa ribut di Bazar Ramadan Jasin pada tahun lepas.

Walaupun apa yang berlaku di Bazar Ramadan Seri Iskandar tidaklah seteruk apa yang berlaku dalam video ini, tetapi ianya tetap menyedihkan, terutamanya kepada para peniaga.
Anggap sahaja ini adalah ujian Allah di bulan Ramadan.
InsyaAllah, Allah akan gantikan dengan yang lebih baik lagi di masa hadapan.
Oh ya, memandangkan tidak sampai 20 gerai sahaja yang beroperasi,  apa pula menu berbuka aku hari ini?
Aku hanya membeli Air Laici Kang sahaja sewaktu ke bazar tadi.
Dan selebihnya hanya berbuka dengan kuih raya Batang Buruk yang baru sahaja dibeli semalam.
Alhamdulillah, walaupun tidak kenyang, tapi bersyukur...
Batang Buruk & Laici Kang
p/s: Apa pula juadah berbuka anda hari ni? Mesti sedap-sedap kan?

07 di parit buntar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di parit buntar - Google Blog Search


Blog Yang Sarkastik!: Jalan - Jalan <b>di Parit Buntar</b> #1

Posted: 14 Dec 2010 05:39 PM PST


ok..da seminggu di kuantan
kini di parit buntar plak..
cuaca sini pagi nyer mendung-mendung je

hurm..semalam barulah dapat keluar rumah..
asyik hujan ja dari pagi sampai tengah hari..
so amik kesempatan pegi pasar tani
pasar tani ni petang
kat kerian
dari pas asar sampai pukol 7
ramai la jugak org meniaga disini
yang pembelinya plak xkira negara..
yup..xkira negara.
ade

malaysia vs vietnam

dan

indonesia vs filipina

serius kawasan parit buntar nie ramai orang asing
sebab banyak kilang-kilang kat sini
kilang beras le byk

then mak aku cite,bile da ramai org mcm nie
kes pecah rumah pon byk
xkisah la umah ade org ke x..

so sempat snap2 gambar skit kat pasar tani nie




diaorg nie je jual ayam golek kat sini
ayam golek berempah dan madu
seekor rm 16..
feveret ayah aku..so semalam die beli seekor ayam madu




ok.. nie budak unisza..yang tudung itam ngah pandang bawah tu..
jual-jual sayur..



foot detox pon ade jual..
rm3 sepasang
mahal la makcik oii..

feveret aku..
popia basah
rm2 dapat 5
tapi yang dekat DatSha KT lagi sedap
yang ade setiap jumaat tu..

07 di bota - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bota - Google Blog Search


SEPETANG <b>DI</b> BAZAR RAMADHAN SERI ISKANDAR <b>BOTA</b>

Posted: 08 Aug 2011 09:26 PM PDT



Suatu petang yg panas tak panas,mendung tak mendung,teman dengan sahabat teman bersiar-siar ler ke Seri Iskandar,singgah ler ke bazar ramadhan di hadapan Kompleks Pentadbiran Kerajaan Seri Iskandar,Bota.Petang tu kalau di tengok-tengokkan ramai ler juge yg datang untuk membeli juadah berbuka puasa. Rata-ratanya yg ramai datang adalah penuntut-penuntut dari UiTM,yg kebetulan bazar Ramadhan ni juga berhadapan dengan UiTM Seri Iskandar.


Kalau ikut nafsu makan banyak nk di beli tapi beli ler yg perlu aje elak dari membazir aje,tengok kiri ayor tebu,tengok kanan ayam percik,tengok depan kuih muih macam-macam jenis  tapi bila tengok belakang awek-awek UiTM aje yg ramai..hahahahahahaaaaa....itu ler teman beli sikit aje ler lepas untuk berbuka,sebelum makan macam-macam nk di cube tapi bile dah makan baru seteguk ayor tea panas gan dua,tiga biji buah tamar dah ler kenyang..Yg penting ibadah puasa dapat dilakukan sehingga terbenam mentari di ufuk barat dan maghrib pun masuk ler waktunye...

SELAMAT BERPUASE.....KOME-KOME SEMUE...

07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


.::Mastura.Zakaria::.: ::<b>DI BUKIT MERAH</b> LAKETOWN WATERPARK::

Posted: 04 Jul 2011 07:12 PM PDT

Assalamualaikum bloggers....
Good morning... pepagi aku sempatkan diri aku nak mengupdate entri..hihihihi..Keja tak berapa nak banyak lagi, so adalah kekosongan masa bagi aku untuk update entri.hihihi..shhhh...diam-diam na....
Haritu, aku nak upload gambaq kat bukit merah, tapi lupa nak ambik gambaq semua ada dalam kamera kawan aku.Harini aku boleh la upload kat sini ja okeh. Buat sapa-sapa yang nak pi ngan family tu memang happening. Jangan lupa pakai sunblock. Kalau tak boleh jadi belerang cam aku, dahla kaler sama macam manggis dah..hahhahaha
Selamat melayan gambaq fresh....hihi...

07 di bukit gantang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit gantang - Google Blog Search


Pesta durian <b>di Bukit Gantang</b> hujung minggu ini - CariGold Forum

Posted: 18 Jul 2011 02:52 AM PDT

Forum Jump

07 di beruas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di beruas - Google Blog Search


MEMORABILIA CIKGU NAZA ZAZA (‿): misi bendera terpanjang <b>di Beruas</b> <b>...</b>

Posted: 24 Sep 2006 12:00 AM PDT




di negeri perak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri perak - Google Blog Search


Permohonan Tabung pinjaman Pengajian Tinggi <b>Negeri Perak</b> di buka <b>...</b>

Posted: 03 Aug 2011 02:48 AM PDT

No of View :4016

 Sebanyak 705 permohonan Tabung Pinjaman Pengajian Tinggi Negeri (TPPTN) Perak telah diterima sejak ia dibuka pada 6 Julai lepas, kata Pengerusi Jawatankuasa Pelajaran dan Pengajian Tinggi Negeri Datuk Mohammad Zahir Khalid.

Beliau berkata bagi tahun ini TPPTN memperuntukkan sebanyak RM5 juta kepada calon yang mendapat tawaran melanjutkan pengajian di Institusi Pengajian Tinggi Awam dan Swasta di dalam dan luar negara.

"Daripada pecahan permohonan, 664 pemohon Melayu, 25 pemohon India dan 16 lagi pemohon Cina. Kita harap lebih ramai pemohon tampil membuat permohonan sebelum tarikh tutup pada 14 Ogos ini.

"Keistimewaan tabung ini, ia tiada sebarang faedah dan peminjam peringkat Sarjana Muda yang yang mendapat kelulusan ijazah kelas pertama berpeluang memohon untuk memohon pinjaman bolehubah," katanya kepada pemberita di sini Selasa.

Mohamad Zahir berkata penerima boleh memohon pinjaman bolehubah atau ditukarkan kepada biasiswa bergantung kepada penilaian Lembaga Kumpulan Wang Biasiswa Anak Perak.

Kriteria pemohonan TPPTN adalah anak-anak Perak ataupun pemastautin yang tinggal melebihi 10 tahun di negeri ini dan hendaklah berumur di antara 26 dan 41 tahun, bergantung kepada kursus yang dipohon.

Kadar pinjaman yang ditawarkan mengikut peringkat pengajian ialah RM5,000 setahun bagi peringkat Diploma, RM6,500 untuk Ijazah Sarjana Muda jurusan sains dan RM6,000 untuk jurusan sastera.

Bagi penuntut peringkat Sarjana, pinjaman yang ditawarkan sebanyak RM10,000 dan RM15,000 setahun bagi penuntut Doktor Falsafah.

Mohamad Zahir berkata bagi penuntut yang menerima tawaran jurusan pengajian Islam di Jordan, TPPTN memperuntukkan pinjaman sebanyak RM12,000 manakala penuntut jurusan yang sama di Mesir diberi RM6,000.

Pemohon boleh mendapatkan maklumat melalui laman web kerajaan negeri Perak di www.perak.gov.my dan permohonan juga boleh dihantar melalui dalam talian di http://epinjaman.perak.gov.my. - BERNAMA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved