Ahad, 13 Mei 2012

07 di hutan melintang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di hutan melintang - Google Blog Search


all about life!!: Pegi kenduri <b>di Hutan Melintang</b>, Perak

Posted: 13 May 2012 07:03 PM PDT

assalamualaikum dan selamat pagi!
sihat korang? ape cerita di hari minggu? oh hari minggu aku kali ni sangat hectic. penuh dengan jadual. seronok sebab 2 hari bersama kawan2 yang memang dah lama tak jumpa. kawan2 yang susah senang bersama masa zaman belaja dulu2.
aku dapat jemputan kawen dari pengantin 2 minggu awal. before aku gi korea aritu. tapi mase tu tak bajet nak pegi. sebab selalunye aku ikut member. yela nak gi sorang memang takla. ade member baru la sedap nak pegi kan. so kebetulan jugak yutat dan wahida dah ajak. aku pun on kan ajela.
memasing single. so takde porjek lain, on kan aje hehe. aku sebenanrnye mati2 ingat kenduri kat tangjung malim perak. yela dekat la skit kan. sekali dah masuk kete baru tau rupenye kat teluk intan perak. kat hutan melintang sane tu ha! hamikkk...
tapi takpe. demi kengkawan kan. aku kawen korang tak datang siappp! ^_^
gerak dari kota damansara jam 9.30 pagi. 2 kereta. tapi ade 3 manusia je. sebab yutat nak balik kuala kangsar terus pas kenduri. aku driver kereta lagi satu, sebab wahida tuan punya kete nak tido! bole camtu? redha jela kan. aku mmg suke bawak kete pun.
jumpa lagi sorang member iaitu yati yang lagi 2 minggu nak kawen dah. sebab lalu kampung die kat sekinchan tu kan so sekali je gi. da jadi 3 kereta.
rupenye aku lalu kampung bapak aku kat sabak bernam. siyes tak tau! sebab selalunye time balik kg aku tido! ha ni la die kan. tapi tak singgah pun la kg.
sampai uma pengantin kul 12.30pm. awal. tu pun yutat cakap nak gerak kul 7 pagi! aku tanye nak jadi penanggah ke ape datang awal2?? kire sedang elok la kitorg sampai. jumpa pengantin jap.
sory ler. ini je gamba yang ade. sebab mase naik atas pengantin tengah make up. so tarik kejap. dah ler backlight! menci tau. korang buat2 nampak jela yek. hehe. pengantin lawo! dah macam artis bollywood! siap dengan hidung mancung terletak tuuu!
selamat pengantin baru ejan dan pasangan. cecepat sikit buat junior yek hehe. dah salam n tangkap gambar ngan pengantin ape lagi. makannnn!
pic sebelum makan lupa. nampak sangat kelaparan kan. hanya sempat snap lepas makan je! heheheh. acar tu yang sedap. aku kalo g memana kenduri kalo dapat acar buah ni ha memang laju jela. sedappp! and first time aku jumpa dalca ade udang!
setel makan lepak jap. sebab nak terus balik penat. yela drive dah 3 jam. ni makan setengah jam tak sampai nak balik terus. nangis ler. sempat gak jumpa bebudak class yang lain. aus dan jambu. amik ko kawan aku sume dah pakai nama singkatan je kan hehe. oh ejan si pengantin ni kawan aku mase diploma dulu.
gambar kenangan ngan pengantin sebelum balik. tq ejan sudi jemput! kami berempat yang lepas makan terus balik! yela dah sian orang lain nak makan dok tunggu tepi meja kan. tak sedap pulak nak lepak lelama. hehe

07 di langkap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di langkap - Google Blog Search


noven sandi: puting beliung <b>di</b> desa sungai <b>langkap</b> 2009

Posted: 31 Mar 2012 11:38 PM PDT

tragedi ini terjadi di desa saya desa sungai langkap kecamatan siulak kabupaten kerinci, viedo ini hasil dari rekaman Handpone saya. rekaman ini saya ambil dari rumah saya sekitar jam 15.00WIB.

07 di trolak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di trolak - Google Blog Search


7845 peneroka Felda Wilayah <b>Trolak</b> terima durian runtuh – Perak <b>...</b>

Posted: 10 May 2012 06:10 AM PDT

Seramai 7,845 peneroka Felda Wilayah Trolak yang mewakili ketua keluarga akan menerima durian runtuh bernilai lebih RM39 juta secara peringkat-peringkat mulai hari ini sehingga 15 Mei depan.

Hari ini, seramai 25 peneroka dari Felda Besout 1 hingga 5 cukup bertuah kerana terpilih sebagai penerima awal durian runtuh bernilai RM5,000 setiap orang dan tarikh 10 Mei pastinya terpahat kemas di ingatan mereka apabila menerima cek durian runtuh itu daripada Menteri Besar sendiri, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir petang tadi.

Ungkapan syukur kepada Tuhan dan terima kasih kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dilontarkan warga peneroka Wilayah Trolak di atas pemberian durian runtuh RM15,000 kepada setiap keluarga peneroka di seluruh negara.

Pengumuman durian runtuh yang membabitkan kos lebih RM1.6 bilion itu sekaligus menangkis dakwaan pembangkang bahawa Felda bankrap atau muflis, sebaliknya berupaya membela nasib dan kebajikan warga peneroka di negara ini.

Bagi Kamali Mohamed, dari Felda Besout 2, beliau sama sekali tidak menyangka setiap keluarga peneroka Felda bakal menerima durian runtuh bernilai RM15,000.

"Saya berterima kasih kepada PM kerana sejak lebih 20 tahun menjadi peneroka, inilah kali pertama saya mendapat durian runtuh sebesar ini.

"Bukan sahaja ketua keluarga, isteri dan generasi kedua Felda juga tidak dilupakan kerana masing-masing turut menerima durian runtuh RM5,000.

"Kerajaan Barisan Nasional (BN) di bawah kepimpinan Perdana Menteri begitu prihatin terhadap nasib warga peneroka Felda termasuklah mengotakan janji yang diungkapkan sebelum ini," katanya gembira sambil ditemani isterinya, Siti Hawa Borhan, 46.

Bapa kepada tiga anak lelaki itu bercadang untuk menyimpan wang RM5,000 yang diterima dalam Koperasi Permodalan Felda (KPF) untuk jaminan masa depan.

Siti Hawa pula menegaskan, beliau turut tersentuh dengan keprihatinan kerajaan BN kerana turut menghargai jasa dan peranan yang dimainkan oleh golongan isteri peneroka.

"Ketika Perdana Menteri mengumumkan durian runtuh juga bakal diterima oleh golongan isteri peneroka, ramai di kalangan mereka menitiskan air mata kerana berasa sebak di atas penghargaan yang diberikan oleh pihak kerajaan," tegasnya lagi.

Peneroka Felda Besout 2, Abdullah Saidi Yusof, 58,  berkata pemberian durian runtuh itu seumpama mimpi dan pastinya sesuatu yang di luar dugaannya.

"Terima kasih kepada kerajaan BN di atas berita gembira ini yang bukan sahaja menceriakan ketua keluarga tetapi juga isteri dan generasi kedua Felda kerana mereka juga masing-masing bakal mendapat durian runtuh RM5,000," katanya yang berhasrat untuk menabung wang yang diterimanya itu.

Terdahulu, ketua peneroka Felda Wilayah Trolak, Sulong Jamil Mohamed Shariff dalam ucapannya, berkata pengagihan durian runtuh itu akan dilaksanakan secara berperingkat-peringkat.

Tegasnya lagi, warga peneroka seharusnya bersyukur dengan pemberian durian runtuh itu dan tidak mudah terpengaruh dengan dakyah pembangkang untuk menggagalkan transformasi yang diperkenalkan oleh Perdana Menteri.

"Peneroka tidak perlu berasa bimbang atau takut kerana Perdana Menteri memberi jaminan bahawa segala kemudahan yang dinikmati selama ini seperti dividen KPF, duit raya serta pinjaman tanpa faedah untuk membina rumah kekal seperti biasa.

"Yang lebih penting, jaminan tanah yang diusahakan kekal menjadi milik peneroka," katanya lagi.

07 di ipoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di ipoh - Google Blog Search


Perak: Jalan-jalan <b>di Ipoh</b> » Dengar Lihat Fikir

Posted: 08 May 2012 05:13 PM PDT

Bismillah
Salam wbt

Weekend lepas, dari Taiping kami terus ke Ipoh dan stay 1 malam di Hotel Impiana. Hotel ni 4 star dan harga yang kami dapat RM160 semalam tanpa breakfast. Lokasi pon senang nak jumpa.

Petangnya kami ke Taman Jepun yang terletak di Jalan Raja Dihilir. Taman Jepun ni sunyi je dan bila masuk, owh sangat mengecewakan [3 gambar teratas]. Taman ni macam tak terjaga jadi dah tak macam taman jepun. Jadi kami kat situ cuma 5 minit sebelum ke Taman Rekreasi  D.R.Seenivasagam [9 gambar seterusnya].

Ramai sangat orang di Taman Rekreasi  D.R.Seenivasagam sebab kat sana macam² aktiviti yang boleh dibuat. Ada laluan lalu lintas untuk budak² main, padang bola, taman permainan dan taman bersantai². Rupa-rupanya kat sini lah ada satu lagi taman jepun yang memang terjaga, cantik dan mendamaikan. Disebabkan hujan, kami pon jalan-jalan cari makan pula, tapi esok pagi tu pergi lagi taman ni, berjalan-jalan memanaskan badan.

Malamnya kami makan mee rebus ramli yang dikatakan femes kat Ipoh. Punyalah jauh nak pergi sebab letaknya di 767, Taman Tasek Jaya, Jalan Kuala Kangsar, Ipoh. Tapi rasa memang tidak mengecewakan. Selain mee rebus, ada juga makanan lain macam nasi ayam, chicken chop, lamb chop. Harga ok, dan kemungkinan juga sedap sebab ramai yang makan. Mula² nak order 1 lamb chop, tapi kena tunggu setengah jam pulak sebab ramai yang order.

Malamnya kami ronda² sekejap di sekitar bandar Ipoh. Nak pergi Gerbang Malam yang femes tu, tapi tengok dari luar macam pasar malam biasa saja. Kepala pon dah serabut sebab jalan raya kat Ipoh ni memeningkan. Semua one way, jadi bila tersalah jalan pening nak patah balik. Pusing² sekitar Gerbang Malam, terjumpa Restoran Mee Rebus Ramli. Wah punyalah jauh kami makan, rupanya dalam bandar Ipoh pon ada restoran ni. Dah penat, balik hotel dan berehat.

Pagi esoknya kami makan di pasar besar Ipoh. Makanan sama je kat mana² tapi roti canai dan nasi lemak nya memang sangat mantap. Susah nak jumpa yang rasa macam tu tau. Walaupon makan menu yang sama, kami puas hati.

Tengahari kami bertolak ke Kuala Kangsar. 

Jumpa lagi inshaAllah

Kembara YBU bantu Pusat Kebajikan <b>di Ipoh</b> – Perak Today

Posted: 09 May 2012 03:24 AM PDT

Yayasan Bina Upaya (YBU) benar-benar mengaplikasikan fungsi agensi itu dalam membantu kerajaan negeri untuk menangani isu-isu berkaitan kemiskinan selain menjadi pelopor ke arah usaha-usaha membina upaya masyarakat.

Hari ini buat pertama kalinya siri Program Kembara Komuniti 2012 diadakan di sekitar bandar Ipoh dimana lebih 10 konvoi berkereta dikalangan kakitangan dan sukarela YBU menghulurkan pelbagai jenis bantuan kepada 7 Pusat Kebajikan.

Ketua Pegawai Eksektutifnya, Datuk Zainal Abidin Omar memberitahu siri kembara berkenaan akan dijadikan program tahunan agensi terbabit dimana ia merupakan antara pendekatan terbaik yang dilakukan bagi meringankan bebanan Pusat Kebajikan terpilih.

"Jadi untuk hari ini kita telah ziarah ke 7 pusat kebajikan dan daripada kunjungan konvoi itu bantuan dari segi wang, hamper nutrisi serta kelengkapan harian telah diberikan.

"Kita tidak mampu memberi sumbangan yang besar kepada setiap pusat kebajikan, bagaimanapun bantuan kita adalah berdasarkan kemampuan," katanya

Jelas Zainal lagi, selepas ini kembara berkenaan mungkin akan melebarkan sayapnya dengan mengadakan misi jelajah bantuan ke setiap daerah.

Antara 7 badan bukan kerajaan (NGO) yang menerima bantuan termasuklah Pusat Pemulihan Dalam Komuniti Buntong dan Pertubuhan Kebajikan Anak-Anak Yatim Jasa Kinta yang masing-masing menerima peruntukkan sebanyak RM 1000.

Selain itu, 3 NGO lain iaitu Shanti Old Folk Home, Pusat Jagaan Seri Damai dan Persatuan Kebajikan Rumah Orang Kurang Upaya mendapat bantuan berbentuk hamper nutrisi berikutan kesemuanya menempatkan warga emas.

Manakala bagi Pusat Rumah Mesra dan Yayasan Latihan Insan Istimewa pula mendapat sumbangan barangan keperluan harian seperti tuala mandi, serta bahan makanan kering seperti beras, minyak, dan lain-lain.

07 di malim nawar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di malim nawar - Google Blog Search


WARTA KERAJAAN RAKYAT: Najib umum hadiah istimewa untuk <b>...</b>

Posted: 07 May 2012 09:49 PM PDT

Datuk Seri Najib Tun Razak malam tadi mengumumkan pelbagai hadiah istimewa untuk masyarakat Sikh membabitkan peruntukan keseluruhan RM4 juta bagi meningkatkan kualiti hidup termasuk bantuan keagamaan, pendidikan dan sosial, sempena sambutan Hari Vaisakhi.
    
Lebih bermakna, Perdana Menteri turut mengumumkan cuti tanpa rekod kepada penjawat awam berbangsa Sikh bagi memberi peluang kepada mereka melaksanakan tanggungjawab pada hari keagamaan itu yang disambut pada 14 April setiap tahun.

Bagi mengiktiraf peranan yang dimainkan rumah-rumah ibadat, Perdana Menteri mengumumkan pemberian RM1.5 juta kepada Majlis Gurdwara Malaysia pada tahun ini seperti yang diberikan pada 2011.

    
Melalui bantuan kewangan itu Najib berharap gurdwara di seluruh Malaysia dapat diselenggara dengan baik dan seterusnya membawa kepada suasana yang lebih sesuai dan selesa bagi penganut Sikh untuk mengamalkan aktiviti keagamaan mereka.
    
"Tambahan pula, saya difahamkan bahawa dana ini turut digunakan untuk membantu gurdwara yang mengalami kesusahan akibat bencana seperti banjir, kebakaran dan sebagainya," katanya ketika berucap pada majlis Rumah Terbuka 1Malaysia Vaisakhi 2012 di Dataran Merdeka di sini, malam tadi.
Selain itu, sebanyak 18 gurdwara yang kurang berkemampuan dan yang memerlukan perhatian khas akan diberi peruntukan berjumlah RM900,000 atau RM50,000 setiap satu.
    
Gurdwara tersebut adalah Gurdwara Saheb di Bayan Baru, Malim Nawar, Port Dickson, Tanah Rata, Kota Bharu, Petaling Tin, Kajang, Kuala Pilah, Changkat Tin, Kuala Kubu Baru, Pokok Assam, Bentong, Alor Setar, Tanjung Tualang, dan Kampung Pandan, serta Gurdwara Saheb di Sabah dan Sarawak, iaitu di Sandakan, Lahad Datu dan Sibu.
    
Kerajaan juga, kata Najib, akan menyalurkan RM300,000 atau RM100,000 setiap satu bagi tujuan pembinaan tiga gurdwara di Shah Alam, Subang Jaya dan Georgetown.
    
Peruntukan RM300,00 juga akan disalurkan kepada Gurdwara Pusat Latihan Polis di Kuala Lumpur untuk pembinaan Pusat Sumber Sikh Kebangsaan di samping RM200,000 bagi kerja menaiktaraf krematorium di Jalan Loke Yew  di ibunegara supaya upacara pengebumian bagi masyarakat Sikh dapat dijalankan dengan lebih selesa.

Bagi meningkatkan lagi akses dan kualiti pengajaran bahasa Punjabi, Najib berkata kerajaan akan memberi tambahan RM500,000 tahun ini bagi pengeluaran buku teks kepada pelajar-pelajar yang diberi secara percuma.

Perdana Menteri berkata peruntukan merupakan tambahan kepada RM500,000 yang disalurkan Kementerian Pelajaran kepada Khalsa Diwan Malaysia yang mula menerimanya tahun lepas.

Buat kali pertama, kertas ujian Punjabi dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tahun lepas mencatatkan rekod lulus 100 peratus, dan 51 peratus pelajar yang menduduki mata pelajaran tersebut mencapai gred A, manakala dalam peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR) pula, pencapaian kelulusan adalah setinggi 92 peratus dengan 38 peratus mencapai gred A.
    
Bagi pembangunan golongan muda pula, RM800,000 akan disalurkan kepada Pertubuhan Sikh Naujawan Sabha Malaysia bagi membantu mereka menjalankan aktiviti di seluruh negara.
    
"Semua peruntukan dan kemudahan itu merupakan komitmen kerajaan Barisan Nasional untuk menjaga kepentingan semua kaum di negara ini termasuk kaum Sikh," kata Najib.
    
Perdana Menteri berkata ia juga adalah bagi menyatakan penghargaan kerajaan dan negara kepada kaum Sikh tempatan yang telah bersama-sama membina keamanan dan kemajuan negara sejak Perang Dunia Kedua lagi.

 "Istilah yang sesuai berdasarkan istilah bahasa Punjabi ialah  'Vishwaz' iaitu keyakinan. Kalau kita dapat pupuk semangat 'Vishwaz'  ini, saya percaya banyak lagi yang dapat dilakukan untuk masyarakat Sikh," katanya.

- Bernama

07 di kuala kangsar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala kangsar - Google Blog Search


Mommy Masih <b>di Kuala Kangsar</b>

Posted: 01 Jul 2011 03:36 AM PDT

Hampir 2 minggu melahirkan
Lochia dah berhenti pada hari ke-6 dan semalam, ianya datang semula
Contraction pun datang semula
Macam tau tau yang akaun syarikat dah siap dan saya ada masa berbaring…hihihi

Saya ke klinik untuk cek jahitan sebab bukan-doktor (diri sendiri) lihat dari cermin macam ada yang terbuka (sedikit)
Suami bawa saya ke Klinik Uma Kuala Kangsar
Lamanya klinik ini..

Bukan, bukan lama di dalam klinik
Tapi sungguh 'lama' keadaan klinik ini

Kata suami, dia bawa saya kemari sebab doktor disini wanita
Nampak pintu di belakang saya?
Serta kerusi dan meja itu?
Itulah meja konsultasi dengan doktor!

Fuh…lama sungguh klinik ini bertahan
Macam ada satu peribahasa eh peribahasa ke
Yang mengatakan 'Untuk membandingkan kehebatan bukanlah sejauh mana anda boleh pergi tapi sejauh mana anda boleh bertahan'
Ehehe…valid kah guna kata kata itu untuk klinik ini?

Dr Uma ialah doktor yang baik dan lembut
Katanya luka saya dijahit dengan cantik
Dan ianya dalam proses penyembuhan dan tiada apa apa yang serius, alhamdulillah

Saya gabra tengok gambar infected scar di link ini

Saya sihat, bila sakit saya baring
Bila rasa sihat, saya ajak suami keluar
Dapat pergi farmasi pun jadilah, sekejap alasan nak beli shampoo sekejap ubat kutu..ekeke

Mengambil udara luar itu penting bagi saya
Balik dari klinik, kami singgah Lembah (satu tempat di tepi sungai Perak)
Sat na, acik Sue korek gambar lama..ekeke
2 keping gambar Mei 2007
Cerita lama neh!
Gambar gambar lain di link ini

Masa tu Cik Sue kita belum ada anak anak
Tinggal fikir macamana nak diet tanpa mengurangkan kuantiti nasi yg dimakan setiap hari je..ekeke

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

Pelbagai kraftangan ada dijual di Lembah
Tudung saji, tudung orang you name it..ekeke

Saya pun tak tahu nama mereka
Ada gadget Badang (yang makan muntah jin) menangkap ikan
Ada bola takraw, ada beg, ada kipas

Saya jalan jalan cuci mata sampailah ternampak mereka dibawah!
Alahai comelnya macam memanggil manggil "belila kami buat letak baju kotor ke menyorok dari anak ke apa ke"

Duit yang baru dikeluarkan untuk membayar makcik urut digunakan untuk membeli laundry basket
Ada 3 saiz jadi mommy siap siap jawapan "Yang besar untuk baju mommy & daddy, yang sedang untuk Iki & Dzakwan dan yang kecil utk baju kotor baby Alya"
Harga ketiga tiga laundry basket ini ialah RM200

Lepas beli bakul, kami singgah makan sbb suami teringin makan laksa lembah di tepi lembah
Maksudnya taknak bungkus makan dirumah tapi nak makan di tempat kejadian..hihi

Oh, makan laksa dengan cendol depan wanita berpantang nampak ye…ekeke

Selain itu, kami ke Lembah kerana mokcik Sue teringin burger
Tak tahu kenapa selera omputih tak jadi kebelangan ini…ekeke

Harini ada pasar petang/malam di pekan Kuala
Kirim pada mertua kebab pita tapi tak dijual
Tak mengapa, esok boleh cari di pasar malam yang lain pula..hihi

Related Posts with Thumbnails

Related posts:

  1. Sg Siput-Kuala Kangsar
  2. Acik Luna Masih Disitu
  3. Masih di Jakarta
  4. Di Penang, Masih
  5. Muah – Tudung Mommy

07 di chemor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di chemor - Google Blog Search


CACTUS HOUSE: <b>Chemor</b>, Lumba Basikal & Lobster

Posted: 13 May 2012 09:08 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Best kan tajuk di atas, mesti semua orang wonder what's the relationship between the three, yeah, Chemor, Lumba Basikal dan Lobster. Hubby and I went back to Chemor yesterday. I slept 80% of the journey, so, by the time I ...

07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


Mandi-manda <b>di Bukit Merah</b> Laketown!!! - CIK JATT&#39;S DIARY

Posted: 12 May 2012 01:40 PM PDT

ok, seperti yang dijanjikan, here comes gambar bermandi-manda kitorang pulak. lamanya nak keluar part 2. memang banyak betul gambar actually sebab ada adik ipar aku bersama cameranya yang powernya itu. memang asyik bergambar jer la kitorang. anyway, layannnnnnn.....
mula2 datang, terjun tempat ni dulu
Irfan bertapa jap atas nih:)
 besar sangat pelampung ni. seksa betul nak naik

berjalan-jalan di bawah percikan air
 wife adik iparku dan anaknya, Irfan and nenek

 susah betul nak posing ngan kakak. asyik nak terjun jer dia:)

keluarga kecikku. bukan senang nak tangkap gambar satu family macam ni..

07 di pasir salak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pasir salak - Google Blog Search


ABPH VS ANUGERAH CALON PUPOLAR UMNO <b>PASIR SALAK</b> <b>...</b>

Posted: 09 May 2012 10:02 AM PDT

CANTAS-MENCANTAS!!! , potong double line & langgar lampu isyarat …. itu memang kerja ahli dan pemimpin UMNO khususnya..

Gambar "CALON KEGEMARAN" yang digantung oleh sebuah cawangan UMNO pada mensyuarat agung cawangan minggu lepas telah mengundang "BERANG" ramai ahlinya.

DULU..KINI..DAN SELAMANYA… mereka memang begitu di pasir salak ni. PRU 12 team Ramlee dan Tajuddin bercakaran itu sejarah yang tidak akan dilupakan…sekarang PRU13 mereka bacakor&begigit lagi kome… masing-masing ade DREAM TEAM tersendiri. Dato T dan ahli perniagaan Fauzi dan Ketua Pemuda Azwan.Tetapi dalam masa yang sama Fauzi dengan team Zainul. Mereka seolah-olah meminggirkan penyandang Dun Kg.Gajah Dr.Wan Norashikin menggantikan gambar Fauzi Naib Ketua Bahagian.

Di samping " Gandingan MantOp " ini secara senyap satu pasukan yang menggelarkan diri mereka "Dream Team" juga sedang bergiat hebat meloloskan diri mereka untuk menidakkan Dato T dan Dato Dr. Wan, dan pasukan ini di ketuai oleh Dato Zainol Padzi yang juga EXCO Kerajaan.

Persoalannya :

Apakah "Gandingan Mantap" ini telah mendapat restu dari Dato T sendiri selaku Ketua Bahagian? Kalau benar, apakah rasionalnya Dato T menggugurkan penyandang kini? Apakah rasa dendam perlantikan Dr Wan ke Anggota MKT atas pilihan Presiden masih menghantui dirinya?  Atau apakah Dato T sudah bersedia untuk bergerak sendiri tanpa bantuan Wanita, kerana Wanita UMNO masih di bawah pimpinan Dato Ainon Khairiah, dan Dato Ainon adalah ibu mertua kepada Dato Dr. Wan.

Semua orang dari Sg. Manik sampai ke orang Kg. Gajah tahu mereka bercakaran, yang lawaknya walaupun bercakaran sesama sendiri, tetapi sekiranya terdapat majlis di Pasir Salak mereka akan hadir dan masing-masing buat-buat tak tahu solah-olah tiada ape yang berlaku.

Kalau boleh semua program perasmian di Pasir Salak ni semua Dato T yang nak rasmi. Sekiranya bukan beliau yang rasmi mesti kaum kerabat (isteri@anak) Dato  T yang akan menggantikan beliau.Cume satu je majlis yang belum pernah di rasmikan oleh Dato T iaitu BACAAN TALQIN.. huhuuhu.Tapi belum sempat dia baca talqin kite bacakan dulu talqin untuk Dato T & UMNO!!!!

petikan : blog  gajahmenta & paspasirsalak

Related posts:

Filed Under: Dari blogger

07 di kerian - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kerian - Google Blog Search


Shake party <b>di</b> HUSM Kubang <b>Kerian</b> | faridzulasyraf.com

Posted: 08 May 2012 10:30 PM PDT

By joegrimjow, on May 9th, 2012

Pertama kali diadakan di HUSM Kubang Kerian – Shake Party! Oh, jangan risau, ini bukan party yang kebanyakan party diadakan diluar sana, ia hanya malam dimana orang yang belum pernah try lagi Herbalife boleh try Herbalife pada malam tu. Sound interesting kan?

Jadi, kepada sesiapa yang berada di HUSM Kubang Kerian atau kawasan sekitarnya, bolehlah datang untuk memeriahkannya. Masa shake party ni, anda juga boleh dapatkan free body scan analysis, boleh tahu 8 jenis perkara dalam badan. Boleh tahu lemak banyak mana dalam badan! waha! hebat! Juga FREE SHAKE akan diberi!!!

JOM datang beramai-ramai.

07 di kuala sepetang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala sepetang - Google Blog Search


<b>KUALA SEPETANG</b> ECO TOURISM Mangrove Tour, Bird Watch <b>...</b>

Posted: 09 May 2012 07:12 AM PDT

Industri peternakan kerang merupakan industri yang menjana pendapatan lumayan nelayan Kuala Sepetang.
Kawasan muka laut berhampiran Kuala Sanggar menjadi pusat peternakan kerang. Dari jauh kelihatan kayu pancang ditanda di kawasan peternakan kerang. Kawasan ini merupakan kawasan yang mempunyai hak milik dan peternak membayar hasil cukai tanah di kawasan laut ini.
Kerang hidup di permukaan lumpur. Dengan menggunakan sangkar kecil dan sebatang kayu panjang. Bot nelayan berputar di kawasan kerang untuk menuai hasilnya.

Che Kamarul seorang pengacara rancangan On Air ASTRO berkesempatan membuat tugasan menyauk kerang bagi episod Astro.

Che Kamarul host rancangan On Air membuat tugasan pelancongan menyauk kerang di Kuala Sepetang. Jangan lepaskan peluang menyaksikan Che Kamarul dan saya beraksi dalam rancangan tersebut. Bila akan on air janganlah tanya saya. Apa yang penting rancangan sebegini akan memberikan promosi untuk sektor pelancongan di Kuala Sepetang

 


Tauke kerang sedang meneliti hasil akhir pencucian kerang

PROJEK MENANAM ANAK BAKAU <b>DI KUALA SEPETANG</b>

Posted: 06 May 2012 07:21 PM PDT

Oleh Aziehakim

Sk Sungai Setar - Pada 5 April 2012 yang lalu sekolah ini telah mengadakan lawatan sambil belajar ke Pejabat Hutan Taiping. Rombongan ini terdiri daripada 35 orang murid dari tahun 5 dan di iringi oleh 5 orang guru termasuk Guru Besar dan Pk Koko sekolah ini. Tujuan lawatan ini ialah untuk menyertai projek menanam anak bakau sempena Projek Kesedaran Alam Sekitar anjuran Pejabat Hutan Bakau.

Selain itu ia juga diharapkan dapat menyemai perasaan sayang kepada ekosistem semulajadi apabila murid mengalami sendiri pengalaman di habitat sebenar bakau. Sebelum menjalankan aktiviti menanam anak bakau semua ahli telah ditaklimatkan oleh Pegawai Pejabat Perhutanan Taiping terlebih dahulu. Selesai menjalankan aktiviti menanam anak bakau semua murid diberi peluang menikmati pemandangan di Kuala Sepetang. Rombongan bertolak pulang ke sekolah selepas selesai menikmati makan tengahari. 

 

07 di kinta - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kinta - Google Blog Search


MPP Online: Dewa AnuwaNuraGay turun <b>di Kinta</b> Valley, Batu <b>...</b>

Posted: 15 Feb 2012 07:47 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Dewa AnuwaNuraGay turun di Kinta Valley, Batu Gajah Perak.. Ammakk!!! Gempar beb.. Hari ni semua blog pro kerajaan main gambar Dewa AnuwanuraGay yang turun di Kuil Sri Maha Marriamman, Kinta Valley, Batu Gajah, Perak. Gua pun ...
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved