Khamis, 5 Julai 2012

07 di gopeng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di gopeng - Google Blog Search


ZAKRI ALI: Sudah 14 kali Umno ganggu ceramah PAS <b>di Gopeng</b> ??

Posted: 11 Jun 2012 06:45 PM PDT

AL QURAN : Surah Hud Ayat 113 - BERMAKSUD : "Dan janganlah kamu cenderung kepada orang yang berlaku zalim yang akan menyebabkan kamu dibakar api neraka, sedang kamu tidak ada sebarang penolong pun selain daripada ALLAH SWT. Kemudian kamu tidak akan diberi pertolongan"

07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


DAUN: <b>Bukit Merah</b> and Gebeng a TRAGEDY??

Posted: 02 Jul 2012 02:30 AM PDT


In Bukit Merah, the radiation comes from Thorium and Uranium which are our own and has been in Malaysia for billions of years.
Although the radiation level is well over 37 times that of the Lynas waste, there is no definite well controlled scientific proof that the cases of leukaemia and birth defects are caused by radiation from the waste.
COMPARISON OF RADIOACTIVITY IN Bq (Specific activity.. number of atoms decaying in 1second)
Pure Thorium-232 = 4,080 Bq/gm
Pure Potassium-40 = 254,000 Bq/gm
Naturally Occurring Potassium (3 different isotopes) in our body and food = 31.825 Bq/gm
Artificially created Plutonium-238 = 634,000,000,000 Bq/gm (1/2 life=87.7 years)
Monazite ore from Amang or Tin Tailings in Malaysia = 284 Bq/gm
Lynas Rare Earth Waste = 6 Bq/gm
Public dose limits for exposure from uranium mining or nuclear plants are usually set at 1 mSv per year above background.
According to the National Council on Radiation Protection and Measurement (NCRP) and its international counterpart, the International Commission on Radiological Protection (ICRP). Both of these organizations offer recommendations for the maximum permissible dose (MPD) of radiation.
General Public annual MPD by both NCRP and ICRP is 1 mSv.
For Radiation Workers, the annual MPD is 50 mSv (NCRP) and 20 mSv (ICRP), with a cumulative MPD of 10 mSv x Age.
MPD during pregnancy is 5 mSv (NCRP) and 2 mSv (ICRP).
However, experts including Professor Wade Allison of Oxford University argue that the dose limit can safely be raised to 100 millisieverts, based on current health statistics.
Compare this with the dose of 0.002 millisieverts/year of exposure for people living within 1 km of the Lynas plant in the worst case scenario (estimated by Lynas).
I have seen lots of cases of leukaemia and other types of cancer as well as birth defects over the last 40 years or so and unfortunately we do not have Lynas around at that time to use as a scapegoat.
Unscrupulous people have been using videos and pictures of patients with congenital abnormalities and other illnesses to instil fear into the population. There is absolutely no scientific proof that these cases are caused by radiation.
Only people with ulterior motives would use pictures and videos of these unfortunate patients whose disorders have nothing to do with radiation to score political points!
In the south of the state of Kerala in India the soil contains as much as 4,000 ppm (parts of Thorium per million). Studies have shown that there is little or no accumulation of Thorium-232 in the inhabitants.
The Lynas waste contains only 1,650 ppm.
It has been estimated that in the worst case scenario, the radiation risk within a 1 km radius from the Lynas plant is only 0.002 mSv/yr.
In Ramsar, Iran, the naturally occurring radiation
is extremely high at 260 mSv/yr. This is 13,000,000% higher than the expected worse case scenario in Kuantan.

And the people in Ramsar, Iran has been found to be healthier and live longer than the rest of the Iranians! There is also no increase in the number of cancer cases.
Remember the Tin slag from the Eastern Smelting and Straits Trading in Penang ? These, which contain the tantalum and monazite ore, and the monazite ore can be more than 3,700 % more radioactive than the Lynas waste.
And these radioactive tin slag were used to fill up the old Penang Stadium and the roads in Penang. A lot of these has already been stolen and sold off at a huge profit, but a lot still remains in the roads in Butterworth and Penang island.
The people in Penang have not developed Cancer so far as a result of these slag!
The anti-Lynas people who are so paranoid about imported radiation from Australia should have a look at this paper published in the Malaysian Journal of Analytical Sciences which showed that the level of radiation in areas where tin was mined. The waste or amang contains high levels of Monazite and other minerals which are highly radioactive.
All these old tin mine areas are well populated. Note even Kuala Lumpur is also an ex-tin mining area.
A study was done University Technology MARA in Kg Gajah in Perak :
Quote: " The level of surface dose varies from one location to another, but there is a critical area which has a significantly high surface dose approaching 30 microSv/hr " Unquote
30 microSv/hr is about 260 mSv/year or about the same level as the highest recorded area in Ramsar!.
Even ordinary Sand (crystalline silica, SiO2) is classified as a group 1 Carcinogen (a confirmed cancer causing agent), but as you know, we do not expect a huge number of people in living in the deserts or along the seashores to die from silica induced lung cancer.
The lung cancer risk occurs only when fine sand (silica) is inhaled by miners for a prolonged period in the quarries and mines i.e. silica is not a carcinogen when ingested and of course not when injected for nobody would allow you to inject sand into their veins.
Thorium-232 is a very weakly radioactive substance and produces only alpha particles which cannot even penetrate a thin piece of paper. All you have to do is to wrap it up in a piece of newspaper and it is for all intents and purposes, non-radioactive !
" Thorium-232 is considered to be a carcinogen only IF ADMINISTERED INTRAVENOUSLY AS A COLLOIDAL DISPERSION OF THORIUM-232 DIOXIDE." It is not considered to be a cancer causing substance if taken orally or inhaled according to the International Agency for Research on Cancer IARC, just like silica (sand) which is not carcinogenic if ingested.


07 di menglembu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di menglembu - Google Blog Search


KERENGGA: Sharizat tanding <b>di Menglembu</b>. Shapie Apdal di <b>...</b>

Posted: 25 May 2012 09:10 PM PDT


Hari minggu lepas, Husin pergi ziarah kawan di Bangi. Sambil makan tu, member Ana tanya, bila agaknya pilihanraya.

"Manalah ana tahu benda-benda ni ...," Husin jawab, "Ana hanya saudagar unta dari Cairo."
"Sudahlah Husin. Jangan kau bawak temberang blog Husin Lempoyang kau di sini. Kamu tahu tu!"
"Sumpah ana tak tahu. Ana rasa Dato Najib pun tidak tahu tarikh pilihanraya. Lagikan ana ni ...," ana cuba yakinkan.
"OK lah Husin. Aku kasi kamu info ini, Kamu kasi aku tahu tarikh pilhanraya. Aku nak buat gathering kawan-kawan tapi masing-masing tunggu ditentukan tarikh pilihanraya," Sahabat ana terangkan.
"Kamu tahu tak Dato Najib dah buat keputusan akan ambil Dato Syahrizat dan Dato Shafie bertanding?"

"Biat betul ... takkan Dato Najib flip flop?" Ana bertanya
"Dia sudah flip flop itu MAS-Air Asia, tangga gaji kerajaan dan macam-macam lagi," sahabat ana terangkan
"Kalau begitu, mana Syahrizat nak bertanding? Raja Nong Chik pasti tanding di Lebah Pantai. Shafie mesti di Semporna, Sabah."
"Takkk ... kawasan lain."
"Sharizat tanding di Menglembu. Shapie Apdal di Menggatal."
"Hahahaha ... siul la lu brader. Macam gitu aku tahu bila pilihanraya?"
"Bila? Bila? ..." tertanya kawan ana.
Nak tahu bila pilihanraya? Sabar dulu .... hehehe.
Shahrizat dan Shafie Apdal tanding di mana?

07 di tambun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tambun - Google Blog Search


cerita_silat - Dewi Siluman Bukit Tunggul | Banjir Darah <b>di Tambun</b> <b>...</b>

Posted: 28 Jun 2012 01:37 AM PDT

, , , , , , , , , , ,

Dewi Siluman Bukit Tunggul | Banjir Darah di Tambun Tulang Dewi Siluman Bukit Tunggul | Banjir Darah di Tambun Tulang Dewi Siluman Bukit Tunggul | Banjir Darah di Tambun Tulang http://cerita_silat.mywapblog.com
selamat datang pecinta cersil/komik online . Bagi yg senang baca cersil/komik lewat HP (enaknya bisa dibawa kemana2,n gak ribet.dan tampilannya oke banget/penuh warna) silahkan baca selengkapnya di :
http://cerita_silat.mywapblog.com
tersedia banyak judul yg telah kami posting.
semoga dapat menjadi hiburan yang menyejukkan BATHIN anda
"salam damai dari orang SITUBONDO"

T E R I M A K A S I H......!!!!

07 di pengkalan hulu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pengkalan hulu - Google Blog Search


NUBE Ipoh Sana Sini: Dari Sempadan Malaysia – Thailand ke <b>...</b>

Posted: 27 Jun 2012 12:00 AM PDT


Rizal Yob Ipoh

26 & 27 Jun 2012 (Selasa/Rabu) – Titian perjalanan kami kali ini dimulakan dengan penindasan dan pemulauan @ Boikot daripada majikan dan rakan sekerja keatas ahli NUBE yang menerima akibat daripada kesalahanya ketika menjalankan tugas sebagai juruwang.

(Pembaca boleh meilhat video "YouTube" yang disediakan)

Apa yang ingin disampaikan oleh penulis adalah hukuman daripada majikanya yang belum lagi dilaksanakan namun seluruh tempat kerjanya telah memboikotnya sebaik sahaja berita tersiar ditempat kerjanya kononya beliau telah MENIPU.

Menurutnya ketika ditemubual adalah beliau yang masih bujang tetapi mempunyai tanggung jawab berat menjaga dan memelihara bapanya yang lumpuh dan ibu yang telah lanjut usia tidak menyangka sama sekali majikanya yang selama ini disanjungi telah menindasnya tanpa memikirkan sumbanganya selama ini.

Menghambakan diri sebagai kakitangan selama 18 tahun dengan mengorbankan masa kerja lebih masa "OVERTIME" termasuk menjalankan tugasan SALES untuk cawanganya tidak cukup untuk melepaskan dirinya daripada pertuduhan cuai daripada majikanya melalui Audit Dalaman atau Pegawai Perusahaan majikan yang akan menyiasat untuk dirinya tanpa dipedulikan oleh bosnya atau rakan – rakan sekerja.

Walau bagaimanapun, NUBE Ipoh akan terus beri khidmat terbaik dengan pendapat, pandangan dan nasihat sebaiknya keatas ahli ini kerana beliau berada di dalam kesusahan.

Dalam keadaan berkaitan kami juga telah melawat beberapa cawangan bank – bank sekitar daerah HULU Perak ini seperti Maybank Gerik, Maybank Pengkalan Hulu dan CIMB Gerik untuk bertemu ahli NUBE.

Pada Selasa 26.06.2012 kami telah melawat dan bermesyuarat bersama ahli – ahli NUBE dari Maybank Pengkalan Hulu yang amat gembira dan teruja kedatangan kami setelah rombongan terakhir yang sampai iaitu 10 tahun yang lepas. Sebelum ini menurut Sdra Khairul IRC Maybank Pengkalan Hulu beliau sering mendapat berita dan maklumat melalui telefon ke NUBE Ipoh dan AJK cawangan di zonnya.

Mesyuarat hampir sampai ke pukul 9 malam itu menceritakan perjalanan CA yang Deadlock dan pelbagai isu yang timbul. Untuk perhatian pembaca, jarak sehala perjalanan yang kami tempuhi dari Ipoh ke Maybank Pengkalan Hulu adalah 250 km dengan masa perjalanan dicatatkan adalah 3 jam 15 minit.

Kami telah menginap di sebuah hotel di Pengkalan Hulu yang tidak jauh daripada Bandar Betong, Thailand kurang daripada 10 km dari tempat kami menginap. Namun akibat kesuntukan masa kami tidak menyeberang ke negara jiran Thailand tetapi terus ke destinasi NUBE GEMPUR di Gerik.

Sesampai kami di Gerik pada Rabu 27.06.2012 jam 2 petang, kami terus ke CIMB Gerik dan berjumpa ahli – ahli NUBE di CIMB Gerik. Kedatangan kami telah mengejutkan ahli – ahli kesemuanya kerana kedatangan kami tidak dimaklumkan kepada mereka. Kesempatan ini telah kami gunakan dengan bertemu timbalan pengurus CIMB Gerik En Khairol. Pertemuaan perkenalan NUBE Ipoh bersama pengurusan CIMB Gerik telah membincangakan pelbagai perkara dan terpenting sekaligus memperbaiki dan mempertingkat keharmonian perusahaan antara pengurusan CIMB Gerik dan pengurusan NUBE Ipoh serta mengeratkan hubungan pengurusan CIMB Gerik dan ahli – ahli NUBE di CIMB Gerik.

Setelah itu, dalam jam 4:20 petang kami juga berpeluang bertemu muka dengan pengurus di Maybank Gerik yang mengalu – alukan kedatangan kami ke cawangan barunya yang baru dibuka 2 minggu yang lalu. Kami telah menemui beberapa orang ahli NUBE di Maybank Gerik sambil menyatakan kami berhajat untuk bermesyuarat bersama mereka pada jam 6:00 petang.

Matlamat Jom NUBE Ipoh Gempur hampir sampai ke matlamat sebenar untuk bertemua ahli sambil merapatkan hubungan silaturrahim dalam keluarga besar NUBE Ipoh.

Laporan Gempur untuk Berita TV NUBE…

07 di manjung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di manjung - Google Blog Search


THE FLYING KICK: KEDAI KOPI BERAIR GHAIRAH <b>DI MANJUNG</b> <b>...</b>

Posted: 04 Jul 2012 12:32 PM PDT


MANJUNG - Lebih 10 restoran dan kedai kopi yang beroperasi di ladang kelapa sawit di sekitar daerah ini layak digelar 'premis berahi' apabila bukan sahaja menyediakan wanita warga asing sebagai pelayan, malah pelanggan boleh membawa pulang wanita itu sebagai teman seks.

Lebih membimbangkan, kegiatan itu sukar dikesan pihak berkuasa berikutan premis itu beroperasi jauh terpencil di dalam ladang kelapa sawit iaitu kira-kira satu kilometer dari jalan utama.

Difahamkan, pelanggan yang berkunjung ke premis berkenaan turut berpeluang membawa pulang pelayan warga asing berkenaan dengan bayaran berpatutan sejurus menjamu selera di premis berkenaan.

Sejak beberapa bulan lalu, restoran yang menyediakan makanan laut itu kerap menerima kunjungan terutama dari penduduk tempatan yang ingin mencari pelayan pelanggan warga asing untuk memuaskan nafsu.

Pemangku Ketua Polis Daerah Manjung, Deputi Superintenden Ahmad Isaa ketika dihubungi semalam turut mengesahkan beberapa premis makanan di sekitar Segari, Pantai Remis dan Sitiawan, di sini, menjalankan kegiatan tidak bermoral itu disamping beroperasi sebagai restoran dan kedai kopi.

Ahmad berkata, kebanyakan wanita yang bekerja di premis berkenaan terdiri daripada warga Vietnam dan China berusia antara 30 hingga 40 tahun.

Beliau berkata, pihaknya sudah menjalankan beberapa siri serbuan di beberapa premis berkenaan dan tidak menolak kemungkinan wujud kegiatan pelacuran di kawasan itu.

"Berdasarkan statistik, wanita warga Vietnam paling ramai ditahan di premis berkenaan atas pelbagai kesalahan termasuk menyalahgunakan pas lawatan sosial dan tidak mempunyai permit kerja yang sah.

"Bagaimanapun, serbuan gagal mengesan pemilik premis, malah siasatan turut mendapati premis beroperasi tanpa lesen," katanya.

Katanya dalam Ops Noda sepanjang Januari hingga Mei lalu, pihaknya berjaya menahan kira-kira 370 wanita warga Vietnam selain 37 warga Cina dan 30 orang warga Thailand.

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved