Sabtu, 8 Disember 2012

07 di pangkor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pangkor - Google Blog Search


Cari ilham <b>di</b> Pulau <b>Pangkor</b> | N9 Kini - Portal Berita Negeri Sembilan

Posted: 16 Nov 2012 05:25 PM PST

November 17, 2012 by  
Filed under Sukan

Selepas mengharungi tiga perlawanan persahabatan yang sukar, skuad Harimau Malaya melepaskan lelah di Pulau Pangkor, lapan hari menjelang kejohanan Piala Suzuki AFF.

Sebahagian daripada pemain skuad Harimau Malaya menenangkan fikiran dengan melakukan aktiviti riadah ketika menjalani kem bina semangat tiga hari di Pulau Pangkor, bermula semalam.

Anak-anak buah Datuk K. Rajagobal mengambil peluang tiga hari di pulau peranginan itu untuk mencari ketenangan, di samping memupuk perpaduan. Malah, kem bina semangat yang bermula dari hari ini hingga esok itu diharap mampu membantu pemain lebih fokus.

Persiapan Harimau Malaya untuk mempertahankan kejuaraan Piala Suzuki sedikit terencat apabila mencatat tiga keputusan mengecewakan pada aksi persahabatan.

Mereka kalah 1-0 kepada Vietnam pada 3 November, tumpas 2-0 kepada Thailand (7 November) dan seri 1-1 dengan Hong Kong pada 14 November lalu. Malaysia akan bertemu Bangladesh dalam persiapan terakhir, Selasa ini sebelum membuka kempen Piala Suzuki dengan menentang Singapura di Stadium Nasional, Bukit Jalil, 25 November depan.

"Tujuan kita datang ke sini adalah untuk membawa pemain keluar daripada suasana yang memberi tekanan kepada mereka agar selepas mereka pulang dan kembali menjalani latihan, mereka lebih bersemangat dan fokus untuk perlawanan seterusnya.

"Walau hanya tiga hari berada di sini, saya fikir ia adalah baik untuk pasukan kerana kita beri mereka suasana lain daripada hari-hari biasa yang mereka lalui.

"Malah melalui aktiviti yang diadakan di sini, kita harap ia akan membantu meningkatkan semangat dan ketahanan mental pasukan," kata Rajagobal ketika ditemui di Pangkor Island Beach Resort di sini sini semalam.

Ditanya mengenai program skuad kebangsaan sepanjang berada di pusat peranginan tersebut, Rajagobal berkata, ia akan diisi dengan pelbagai aktiviti termasuk sesi membina semangat sepasukan.

"Pemain kita punya semangat yang tinggi. Sebagai profesional, mereka juga perlukan cuti yang boleh dimanfaatkan untuk menenangkan fikiran tanpa gangguan.

"Di samping memotivasikan mereka, kita turut mengadakan aktiviti untuk mendengar pendapat mereka yang kita fikir akan membawa satu semangat yang lebih baik kepada pasukan," katanya lagi.

Mengulas mengenai tekanan yang dihadapi menjelang Piala Suzuki AFF, Rajagobal berkata, keyakinannya terhadap kemampuan pemain masih sama dan pemain juga sedar apa yang perlu mereka capai pada kejohanan tahun ini.

"Kita kena positif, skuad Harimau Malaya terdiri daripada anak Malaysia, kenapa kita terlalu kritik dan memberi komen negatif?."

Sementara itu, kapten Harimau Malaya, Safiq Rahim berkata, percutian ini memberi peluang kepada pemain menenangkan fikiran dan mengeratkan kerjasama.

"Kita harap percutian ini dapat memberi sesuatu yang baru kepada pasukan, malah ia merupakan cara untuk memotivasikan pemain dan memantapkan semangat berpasukan," katanya.

Bagi, penjaga gol kebangsaan, Khairul Fahmi Che Mat, walaupun antara mereka mempunyai hubungan akrab, namun dengan adanya percutian ini, ia akan lebih mengeratkan lagi hubungan daripada aspek komunikasi.

"Bagus sebenarnya bila berpeluang berada di sini kerana kami boleh tenangkan fikiran tanpa gangguan selepas penat mengharungi beberapa perlawanan," ujarnya.

07 di pantai remis - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pantai remis - Google Blog Search


Always be mine: sepetang <b>di pantai remis</b>

Posted: 01 Dec 2012 08:14 PM PST

kenapakan suka sangat nak pergi sana eh??
" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lb.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

Main Layang-Layang <b>Di Pantai Remis</b> - KiSaH HaTi...

Posted: 30 Oct 2012 12:05 AM PDT

  
Orang lain kepantai sibuk nak mandi.. sibuk nak beli kerang, siput bagai .. ni anak bujangku.. sibuk nak main layang².. dah lame dia nak main.. iyerlah kat rumah tu.. ermmm manelah luasnya tapak nak lari.. angin pun tak berapa nak ade.. ibu ni yang naik angin kang dengar dia merenggek² sibuk nak main layang²....

Suke betul dia... lepas tu.. ramailah dok tengur topi dia yang comel tu.... dah lame belinya pun kat zoo masa umur dia setahun kot.. alhamdulillah sampai sekarang muat lagi.. sebab boleh tukar² size.
Panas terik tak dihiraunya.. janji puashati dapat main.. walaupun kejap...
Ayahhhhhhh .. layankan jerlah yer.... jangan sampai putus tali... 




Bicara Hati : Tak puaslah pergi kejap jer.. kami singgah pun sebab balik kenduri masa ni .... nanti nak datang lagilah makan² dengarnya kat Aroma ikan bakar sedapp dan murah harga menu²nya.. berbaloi....

07 di seri manjung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri manjung - Google Blog Search


AEON Co Buka Cawangan Ketiga <b>Di Seri Manjung</b>, Tawar 1,000 <b>...</b>

Posted: 07 Dec 2012 08:28 PM PST

AEON Co (M) Berhad terus mengembangkan empayarnya apabila membuka sebuah lagi cawangan pusat beli belah AEON di Seri Manjung yang mula beroperasi sejak 4 Disember lalu.

Selepas pembukaan cawangan di Ipoh Station April lalu, Seri Manjung merupakan outlet ketiga di negeri Perak selain AEON Kinta City.

Pengerusinya, Datuk Abdullah Yusof berkata, pembukaan AEON cawangan Seri Manjung itu menandakan satu lagi pencapaian syarikat itu dalam menambah bilangan cawangan di seluruh negara.

"Ia sejajar dengan hasrat kami sejak ditubuhkan 28 tahun lalu bagi membantu memajukan perkhidmatan peruncitan serba moden untuk memenuhi keperluan pengguna di negara ini," katanya.

Abdullah berkata demikian ketika berucap sempena majlis perasmian Pembukaan Pusat Beli-Belah AEON cawangan Seri Manjung, sebentar tadi.

Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir diberi penghormatan merasmikan pusat beli belah terbaru AEON itu yang dibina di kawasan seluas 31.26 ekar dengan kos perbelanjaan bernilai RM44 juta.

Dalam perkembangan berkaitan, Abdullah berkata, Manjung merupakan kawasan strategik kerana berpotensi mempunyai kemajuan pesat berdasarkan pelbagai perancangan pembangunan yang dilakukan oleh kerajaan negeri.

Sementara itu, Pengarah Urusannya, Nur Qamarina Chew Abdullah berkata, pembinaan AEON Seri Manjung ini berbeza dengan yang cawangan lain apabila mengadaptasikan konsep Pusat Beli – Belah Komuniti Anda.

"Kini penduduk sekitar pusat beli-belah boleh menganggap ia sebagai sebahagian daripada mereka kerana berkedudukan strategik dan bersesuaian bagi memenuhi segala keperluan mereka," katanya.

Pembukaan cawangan di kawasan itu juga telah berjaya menyediakan lebih 1,000 peluang pekerjaan untuk penduduk sekitarnya.

07 di jelapang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di jelapang - Google Blog Search


Muhammad Sabu hadir ceramah PSM <b>di Jelapang</b>

Posted: 11 Sep 2012 07:00 AM PDT



07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


Day Night Fried Kway Teow [日夜炒粿条] @ <b>Bukit Merah</b> Central

Posted: 08 Dec 2012 06:22 AM PST

Whenever a question is raised on where is the best char kway teow in Singapore, i have always been very consistent in my answer; the one from block 132, Jalan Bukit Merah
Today, i found one that came to a close second! 
Despite the weird name Day Night, i doubt this popular stall (i have in fact heard about this stall a long time ago) is open 24 hours a day, regardless of day or night, rain or shine. 
One look and my initial thought was that this is going to be a great disappointment. 
And it came with a sour plum?! Who eats sour plum with char kway teow except for maybe the Penang style char kway teow which has a signature sourness that many people like and expect?
Surprisingly, this plate of fried kway teow far exceeded my expectation even without my usual request for additional black sauce to sweeten my saccharin inclined taste buds! 
The essential essence of the wok (wok-hei) was evident with every bite, the sour plum resulted in a zestiness that was weird yet comforting and most importantly, this dish would cater to those who prefer a optimal balance between sweetness and wok-hei.
There are two reasons why i could not crown this the best. One, i have always preferred a sweeter plate of char kway teow. Two, one item was noticeably missing from the dish; generous servings of deep fried pork lard! 
Block 163, Bukit Merah Central,
#02-29 [Next to the old HDB headquarters]

07 di sungai siput - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di sungai siput - Google Blog Search


Muslimeen United: Konvoi Kembara Oren disekat <b>di Sungai Siput</b>

Posted: 03 Nov 2012 06:06 AM PDT



Satu konvoi yang diketuai pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK) Mazlan Aliman dilaporkan disekat oleh sekumpulan individu ketika cuba memasuki kawasan Felda Lasah di Sungai Siput, Perak.

Laman Harakahdaily melaporkan, Mazlan turut dikasari oleh beberapa orang individu dalam kejadian pada kira-kira jam 10 pagi itu.

"Kemungkinan lebih dari 100 orang yang menghalang dan mengepung kenderaan kami dan jumlahnya bertambah ramai.

"Kebanyakan mereka memakai baju berlogo Umno dan BN," katanya seperti dipetik Harakahdaily.

Gambar yang disiarkan bersama laporan itu menunjukkan sekumpulan individu berhimpun di antara beberapa buah kenderaan di atas sebatang jalan.

Ia juga menunjukkan kumpulan tersebut membawa bendera BN dan juga poster yang tertera slogan "Mazlan Aliman jangan rosakkan masa depan Felda".

Laman itu juga melaporkan, sekurang-kurangnya 10 orang anggota polis turut berada di tempat kejadian.

Dilaporkan, konvoi bersama 20 kenderaan dalam program Kembara Oren Selamatkan Felda – satu acara anjuran Lajnah Tanah dan Pembangunan Wilayah PAS Perak dengan kerjasama ANAK.

Program yang mensasarkan golongan peneroka itu, menurut Harakahdaily, bertujuan memberi penerangan mengenai isu berhubung Felda.

ANAK sebelum ini giat mengadakan siri bantahan ke atas usaha penyenaraian Felda Global Ventures Holding ke Bursa Malaysia.

NGO berkenaan juga mengadakan satu perhimpunan disertai 5,000 orang pada pertengahan Julai lalu bagi menyampaikan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong berhubung usaha penyenaraian tersebut.

MK


Satu konvoi yang diketuai pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK) Mazlan Aliman dilaporkan disekat oleh sekumpulan individu ketika cuba memasuki kawasan Felda Lasah di Sungai Siput, Perak.

Laman Harakahdaily melaporkan, Mazlan turut dikasari oleh beberapa orang individu dalam kejadian pada kira-kira jam 10 pagi itu.

"Kemungkinan lebih dari 100 orang yang menghalang dan mengepung kenderaan kami dan jumlahnya bertambah ramai.

"Kebanyakan mereka memakai baju berlogo Umno dan BN," katanya seperti dipetik Harakahdaily.

Gambar yang disiarkan bersama laporan itu menunjukkan sekumpulan individu berhimpun di antara beberapa buah kenderaan di atas sebatang jalan.

Ia juga menunjukkan kumpulan tersebut membawa bendera BN dan juga poster yang tertera slogan "Mazlan Aliman jangan rosakkan masa depan Felda".

Laman itu juga melaporkan, sekurang-kurangnya 10 orang anggota polis turut berada di tempat kejadian.

Dilaporkan, konvoi bersama 20 kenderaan dalam program Kembara Oren Selamatkan Felda – satu acara anjuran Lajnah Tanah dan Pembangunan Wilayah PAS Perak dengan kerjasama ANAK.

Program yang mensasarkan golongan peneroka itu, menurut Harakahdaily, bertujuan memberi penerangan mengenai isu berhubung Felda.

ANAK sebelum ini giat mengadakan siri bantahan ke atas usaha penyenaraian Felda Global Ventures Holding ke Bursa Malaysia.

NGO berkenaan juga mengadakan satu perhimpunan disertai 5,000 orang pada pertengahan Julai lalu bagi menyampaikan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong berhubung usaha penyenaraian tersebut.

MK

07 di taiping - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di taiping - Google Blog Search


Dari Penjuru Ini: Bermuzium <b>di Taiping</b>

Posted: 25 Nov 2012 05:59 PM PST

Haritu masa pi Taiping, cek singgah di muzium dulu. Cek suka muzium.
Di sebelah sini adalah muzium, di sebelah sana adalah penjara. Ok.
When I arrived, it started to rain. Tapi adakah cek peduli? Obviously not. Payung bukanlah untuk dijadikan perhiasan di dalam kereta. Juga, semua barang tetap akan lingkup jua akhirnya. Jadi kita guna sampai lebam.
Pameran di muzium ni terbahagi kepada beberapa bahagian tapi cek tak boh la semua gambaq naa. Jenoh. 
Mula-mula masuk jumpa bahagian pameran sejarah haiwan dulu.
Rangka gajah. Katanya 55 juta tahun dulu ada 500-600 spesis gajah yang telah dikenalpasti tapi sekarang ni cuma tinggal 2 spesis saja yang masih kekal naa. Sedih. Sebelum keluaq ayaq mata, cepat-cepat cek berlalu dari bahagian ni.
Antara bahagian yang cek berkenan ialah pertukangan perak.
Tahukah anda bahawa rupa anda sangat manis, wahai pelita minyak? 
Bawakan minyak tanah tu, Siantan! Bapak mau nyalakan pelita ni, sudah mau malammm!
Lepas tu buatkan kopi untuk bapak dalam teko warisan nenek kau tu ya Siantan! 
Bawa ubi rebusnya sekaliii.
Mana cembul dan bekas sirih, Siantan? Di mana kau letak?
Dibawa ibu ke rumah sebelah, bapak.
Hisy ibu kau tu, macamlah di rumah sebelah tu takdak bekas sirih.

Ok sudah-sudahlah dialog merepek tu.

Pahar tempat letak barang hantaran naa.
Congkak Ikan. Guna biji saga sebagai "buah".
Congkak Kepala Burung. Siap ada kaki tu, terlalu comel.
Lepas tu cek naik atas pulak ke bahagian Galeri Orang Asli dan Tembikar. Sesungguhnya negeri Perak dan Labu tidak dapat dipisahkan. 

Ada banyak jenis Labu yang dipamerkan macam Labu Belimbing, Labu Gombol Panai, Labu Tanah, Labu Gelugur, Labu Lepap, Labu Air (dari buah labu tu), Labu Pucung, Labu Tela, Labu Belalai Gajah, Labu Bocong...ya Rabbi, banyak sungguh. Berpinau mata cek tengok semua. I LIKE.
Plus, more adorable items like...
Terenang Bertutup Berkaki Tiga. Tang kaki tu tak bleh tahan tengok, comel bangat. Kuci kuci.

Ini sejenis dapoq yang diperbuat dari tanah liat. Dapoq ni digunakan dalam masyarakat Bajau Laut di Sabah. Depa guna untuk masak dan jugak untuk simpan makanan masa berada di laut. Di rumah pun ya jugak. Portable stove ni.
Bahagian galeri Orang Asli pulak. Berakit-rakit ke hulu, fewit. Cek belajaq teknik menembak senget ni dari sorang kawan. Tengkiu fren. Kalau tak senget, encek yang dalam gambaq kat belakang tu tak masuk frame.
Menurut keterangan yang ditulis, ini ialah model rumah yang didiami oleh suku kaum Temiar dan Semai di Perak sekitar tahun 60an hingga 80an.
Gadis Orang Asli ni memakai perhiasan diri yang lengkap mengikut budaya depa. Ada hiasan muka yang dicap menggunakan pengecap dengan dakwat yang diperbuat dari getah atau bunga-bunga berwarna (dari pokok hutan). 
Perhiasan telinga pulak diperbuat dari buluh, daun-daun dan bunga-bunga yang dikeringkan. Dimasukkan dalam cuping telinga yang ditindik. Ada jugak gelang buluh dan cucuk sanggul tapi tak nampak dalam gambaq ni. Sangat menarik.
Ini ialah Rantai Leher Gigi Kera. Katanya untuk dapat rantai yang sempurna macam ni memerlukan lebih kurang 100 batang gigi kera naa. Dipakai oleh kaum wanita semasa sebagai perhiasan diri semasa upacara sewang (ritual healing dance) dan semasa perkahwinan.
Mai cek kenalkan. Yang nombor 1 yakni yang atas sekali tu ialah Moyang Kancong Belangkas, yang nombor 2 ialah Moyang Taba Habok, yang ketiga ialah Moyang Hilak Kejil, yang nombor 4 ialah Moyang Jin Raya manakala yang akhir sekali yakni yang berwarna gelap tu ialah Moyang Gigi Besar. Kepercayaan orang, kita buat sebagai pengetahuan am. Ilmu nih.
Ok cukuplah cek menyeksa kengkawan dengan entri muzium cek ni kan. Inipun bukannya semua, setengah pun tak sampai, suku saja. 
I had a great time there. CCTV di situ menjadi saksi betapa gembiranya cek menembak di situ kerana macam biasa, cek pantang tengok kamera CCTV, mesti cek nak lambai-lambai. Dan juga depa ada bukti yang cek telah bercakap dengan barang-barang terlalu comel yang dipamerkan di situ. Seorang pelawat sewel dari Penang. Sabaq jalah.

07 di bagan serai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bagan serai - Google Blog Search


Masalah Pesawah <b>di Bagan Serai</b> dapat perhatian kerajaan – Perak <b>...</b>

Posted: 02 Jul 2011 06:30 PM PDT

Kira-kira RM 300 juta diperuntukkan bagi membuat kajian berkaitan masalah sistem pengairan yang dialami lebih 8,000 pesawah di sekitar Bagan Serai.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata melalui kajian tersebut kerajaan akan mengenalpasti pendekatan terbaik yang boleh digunapakai dalam usaha memastikan pesawah di kawasan itu mendapat hasil pertanian yang baik setiap bulan.

Dalam pada itu, beliau juga meminta Kementerian Pertanian untuk mengemukakan hasil kajian berkenaan yang dijangka siap hujung tahun ini.

"Kita tahu pesawah disini telah mengalami masalah berkaitan pengairan ekoran dari projek ikan arowana di sekitar Tasek Merah sehingga ia telah menjejaskan hasil tanaman mereka.

"Bagaimanapun kerajaan tidak akan dapat menyelesaikan masalah itu sekelip mata…ini kerana masalah berkenaan perlu diberi penelitian terperinci dalam setiap aspek selain menggunakan kos dan jangka masa yang agak panjang.

"Saya percaya apa pun jalan penyelesaian yang akan kita dapat nanti…akan kita usahakan secara berperingkat.

Muhyiddin berkata demikian pada majlis perjumpaan Timbalan Perdana Menteri Bersama Pesawah di Kampung Parit Haji Kassim, semalam.

Dalam pada itu beliau juga menasihati pesawah supaya tidak menggunakan konsep 3T (Tanam, Tinggal dan Tuai) kerana ia akhirnya hanya akan mengurangkan pengeluaran padi negara.

Sebaliknya, beliau meminta supaya pesawah menggunakan kaedah estet padi dengan membenarkan tanah mereka dimajukan oleh syarikat besar memandangkan ramai penanam padi sudah berusia.

"Anak-anak mereka tak minat nak teruskan jadi petani padi. Ini menyebabkan kawasan penanaman padi semakin lama semakin kurang sedangkan kita nak kekalkan pengeluaran kita sebanyak 70 peratus daripada kegunaan.

"Kalau kita banyak import akhirnya akan membebankan kita juga. Jangan biar tanah sawah terbiar. Kalau kita boleh tumpu cara ini (estet padi), tak perlu tumpu kepada kerja-kerja sawah," katanya

Muhyiddin berkata masalah yang sering diutarakan oleh para penanam padi adalah masalah air tetapi ada kawasan-kawasan yang tidak berhadapan dengan masalah itu masih menghasilkan pengeluaran padi yang rendah

07 di gerik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di gerik - Google Blog Search


Gangguan bekalan air <b>di Gerik</b> pulih Selasa – Perak Today

Posted: 13 Apr 2012 06:13 AM PDT

Bekalan air yang terputus di kawasan Gerik sejak 5 April lalu dijangka pulih sepenuhnya Selasa ini, kata Pengurus Besar Lembaga Air Perak (LAP) Datuk Mohd Yusof Mohd Isa.

Beliau berkata, sebanyak 90 peratus daripada 7,200 rumah yang terputus bekalan air sudah menerima semula bekalan kelmarin manakala 10 peratus lagi pada Selasa ini.

Katanya, LAP terpaksa membuat penyambungan paip pintasan secara terus dari rumah pam kepada pengguna berikutan loji rawatan air Gerik V rosak akibat kejadian tanah runtuh.

"Kelewatan tersebut disebabkan LAP terpaksa menunggu satu unit Variable Speed Drive (VSD) dari United Kingdom yang akan tiba hujung minggu ini," katanya kepada pemberita di Gerik, hari ini.

VSD adalah alat bagi mengawal kelajuan motor yang mengepam air yang melalui paip pintasan ke rumah.

Beliau berkata, ketika ini terdapat hanya satu unit VSD yang dipasang dari rumah pam dan ia kekurangan kuasa untuk mengepam air ke semua rumah terbabit.

"Semua 700 rumah yang masih belum mendapat bekalan air berada di kawasan tanah tinggi dan kawasan pedalaman," katanya.

Katanya, paip pintasan yang dipasang itu akan kekal sehingga loji rawatan air yang baru siap.

Mohd Yusof berkata, bagi kawasan yang masih terputus bekalan air, LAP akan menyalurkan bekalan melalui lori tangki dan tangki statik.

Katanya, seramai 105 petugas termasuk 84 anggota Rejimen Askar Jurutera Diraja (RAJD) terbabit dalam kerja pemasangan paip pintasan dan penghantaran bekalan air.

- BERNAMA

07 di padang rengas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di padang rengas - Google Blog Search


PAS BANTU MANGSA BANJIR <b>DI</b> PARLIMEN <b>PADANG RENGAS</b> <b>...</b>

Posted: 02 Dec 2012 11:15 PM PST

2 Disember: Kampung Chuar dan Kati telah dilanda bajir malam tadi. Menurut penduduk tempatan ini merupakan banjir terburuk yang pernah berlaku di kawasan tersebut.

Seluruh pimpinan dan jentera Pas Kawasan Padang Rengas telah bergegas ke tempat berkenaan. Misi bantuan kecemasan yang diketuai oleh YDP Pas Kawasan (Ust. Jamaluddin Ahmad), Naib YDP Pas Kawasan (Dr. Azalan Radzi), Ketua Pemuda Pas Kawasan dan Sdr Md Zailani (Ketua Penerangan MTD Chenderoh).

Anggotan Unit Amal Pemuda Pas Kawasan, ahli- ahli Pas cawangan yang berhampiran turut membantu membersihkan rumah- rumah mangsa yang terlibatRata- rata mangsa tidak sempat menyelamatkan sebahagian besar harta benda kerana air yang begitu deras dan cepat naik.

Selain daripada membantu membersihkan rumah- rumah mangsa, pihak Dewan Muslimat Pas Kawasan juga berjaya menyalurkan bantuan pakaian terutamanya kepada kaum muslimat.Banjir berkenaan juga telah menyebabkan kerosakan pada jambatan Velley di Chuar serta 2 buah jambatan kecil di Kg. Terap, Kati.

Menurut penduduk tempatan kekarapan banjir sejak kebelakangan ini adalah disebabkan kerja- kerja pembalakan yang tidak terkawal di kawasan bukit di Lata Perahu, Chuar. Ini merupakan banjir yang kedua dalam tempoh 2 minggu. Banjir pertama telah berlaku pada 16 November 2012 yang lalu.

Misi bantuan tamat pada jam 5 pagi tadi. Pihak mangsa berasa amat terharu dengan kehadiran sukarelawan dari pihak PAS dan tidak putus- putus mengucapkan rasa terima kasih atas keprihatinan pimpinan dan ahli Pas serta pemuda- pemuda Pas yang sanggup bergelumang dengan lumpur untuk membantu mereka.

Baca   di sini DPPK PDG Rengas

 Dr. Azalan yang sentiasa bersama rakyat ketika susah dan senang

Sdr Md. ZailaniKetua Penerangan MTD

Unit Amal Pemuda Pas Kawasan

Related posts:

Filed Under: Lain-Lain Artikel

07 di kinta - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kinta - Google Blog Search


Inilah Ceritaku: Sepetang <b>di Kinta</b> Riverfront

Posted: 29 Nov 2012 06:16 AM PST

Sebelum kuar dinner di R e s t o r a n  N a s i  P a d a n g  S i m p a n g  3, ambil angin petang di depan hotel. Cantik dan bersih kawasan riverfront ni. Tak sibuk dan tenang . Pagi-pagi boleh nampak orang jogging dan memancing. Berbanding dengan hotel di tengah bandar Ipoh yang sibuk dengan kenderaan dan manusia ke hulu ke hilir. Tapi, nak makan dan beli-belah payahlah sikit. Hotel barulah katakan..(semua main touch screen)

Nak suruh Encik Suami tinggal kereta semasa dia berkursus, kita pulak tak yakin nak memandu. Ipoh ni bandar jalan sehala. Kalau dah tersesat, nak U-Turn punyalah payah. Papan tanda jalan tak banyak membantu. Kalau dah Encik Suami pun pening nak balik semula ke hotel selesai kursus kalau silap jalan, inikan pulak Anim yang mai sekali sekala. Sudahnya...lunch kami..room servicelah!

Mungkin dalam beberapa bulan lagi, tak ada masalah nak cari makan. Nampak  deretan gerai yang masih belum siap di tepi Kinta Riverfront ni. Jambatan mini merintangi Sungai Kinta. Kalau lihat di s i n i, ada 6 jambatan mini di sepanjang Kinta Riverfront. Entahle..dari Tingkat 14 bilik kami, terpandang 2 sahaja  dengan bentuk berlainan. Tak larat nak jalan ke jambatan yang satu lagi. Masing-masing dah lapar nasi!

P/S Suka tengok jambatan..

<b>Kinta</b> Menjerit: Pesta Durian <b>di</b> R&R Bukit Gantang Lebuhraya PLUS

Posted: 06 Dec 2012 03:04 AM PST


Dengan hanya membayar RM8 seorang, orang ramai boleh menikmati seberapa banyak durian pada 'Pesta Jom Makan Durian' di Hentian Sebelah Bukit Gantang (Arah Selatan), Lebuhraya Utara-Selatan (PLUS), selama tiga hari bermula Jumaat ini iaitu dari 7hb~9hb Disember 2012.

Ketua Komunikasi Korporat PLUS Expressway Berhad Mohd Nizam Ismail berkata pesta itu akan diadakan dari 10 pagi hingga 6 petang. Program ini juga bertujuan mempromosikan Hentian ini sebagai pusat menjual buah-buahan dengan harga yang berpatutan.

Dalam kenyataan hari ini beliau berkata sebanyak 20 tan buah durian dari kawasan Bukit Gantang, Perak, akan dibawa ke pesta tersebut bagi tujuan mempromosi buah durian kepada pengguna lebuh raya.

Pengguna lebuhraya boleh makan sebanyak mana yang mereka hendak dan larat...hoi komer mari-mari makan doyan!!!

07 di batu gajah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di batu gajah - Google Blog Search


LORI SEWA pindah rumah <b>di BATU GAJAH</b> PERAK 019-5536710 <b>...</b>

Posted: 23 Nov 2012 10:55 PM PST

Nama: NASIR
Email: nasirnasir95@ymail.com
Website:
Tajuk: LORI SEWA pindah rumah di BATU GAJAH PERAK 019-5536710 NASIR
Iklan: KAMI MENYEDIAKAN PERKHIDMATAN LORI SEWA UNTUK PINDAH RUMAH,PEJABAT,BARANGAN KILANG DAN LAIN2.HUBUNGI KAMI DI NO;
019-5536710 NASIR
Ip Pengirim: 60.48.48.111

07 di manjung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di manjung - Google Blog Search


AEON Co Buka Cawangan Ketiga <b>Di</b> Seri <b>Manjung</b>, Tawar 1,000 <b>...</b>

Posted: 07 Dec 2012 08:28 PM PST

AEON Co (M) Berhad terus mengembangkan empayarnya apabila membuka sebuah lagi cawangan pusat beli belah AEON di Seri Manjung yang mula beroperasi sejak 4 Disember lalu.

Selepas pembukaan cawangan di Ipoh Station April lalu, Seri Manjung merupakan outlet ketiga di negeri Perak selain AEON Kinta City.

Pengerusinya, Datuk Abdullah Yusof berkata, pembukaan AEON cawangan Seri Manjung itu menandakan satu lagi pencapaian syarikat itu dalam menambah bilangan cawangan di seluruh negara.

"Ia sejajar dengan hasrat kami sejak ditubuhkan 28 tahun lalu bagi membantu memajukan perkhidmatan peruncitan serba moden untuk memenuhi keperluan pengguna di negara ini," katanya.

Abdullah berkata demikian ketika berucap sempena majlis perasmian Pembukaan Pusat Beli-Belah AEON cawangan Seri Manjung, sebentar tadi.

Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir diberi penghormatan merasmikan pusat beli belah terbaru AEON itu yang dibina di kawasan seluas 31.26 ekar dengan kos perbelanjaan bernilai RM44 juta.

Dalam perkembangan berkaitan, Abdullah berkata, Manjung merupakan kawasan strategik kerana berpotensi mempunyai kemajuan pesat berdasarkan pelbagai perancangan pembangunan yang dilakukan oleh kerajaan negeri.

Sementara itu, Pengarah Urusannya, Nur Qamarina Chew Abdullah berkata, pembinaan AEON Seri Manjung ini berbeza dengan yang cawangan lain apabila mengadaptasikan konsep Pusat Beli – Belah Komuniti Anda.

"Kini penduduk sekitar pusat beli-belah boleh menganggap ia sebagai sebahagian daripada mereka kerana berkedudukan strategik dan bersesuaian bagi memenuhi segala keperluan mereka," katanya.

Pembukaan cawangan di kawasan itu juga telah berjaya menyediakan lebih 1,000 peluang pekerjaan untuk penduduk sekitarnya.

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved