Khamis, 4 Ogos 2011

07 di pangkor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pangkor - Google Blog Search


K-GAR: Pulau <b>Pangkor</b> : Tour Jom Hidupkan Gendang Silat by Serimau <b>...</b>

Posted: 18 Jul 2011 09:36 AM PDT

Pulau Pangkor……our next destination.

 

 

Setelah beberapa kali tertangguh untuk kesana, alhamdulillah akhirnya kami dapat juga merealisasikan impian kami ke Pulau Pangkor untuk Projek Jom Hidupkan Gendang Silat. Bertolak dari rumah sifu dlm pukul 7 pagi, kami terus ke terminal Lumut untuk menaiki feri ke Pangkor. 945pagi baru bertolak, jadi kami terus perkena roti canai dulu di Lumut.

 

" Tak mabuk laut ke nanti? " Famy membuka persoalan

 

" Hahahaha…" terus disambut gelak oleh Dukun

 

IMG_5237

 

Pada mula nya, kami berharap dapat feri yang ada dek luar yang membolehkan kami bergendang di atasnya. Tapi kami redha dan teruskan plan untuk bergendang di Pangkor nanti. Pada yang pertama kali naik feri, agak teruja bercampur risau. Risau takut mabuk laut. ^_^. Alhamdulillah perjalanan selamat dan kami terus sampai ke jeti Pangkor. Perasaan masing-masing mula teruja untuk bergendang dan besantai di Pangkor.

 

IMG_5259

Nampak nye sudah ada perubahan di jeti Pangkor. Lebih kemas dan lebih menarik. Selesa memandang nya, sudah ade fasiliti yang senang digunakan oleh pengunjung. Kami terus menaiki teksi pangkor yang terkenal dengan warna merah jambu itu. Pantai Teluk Nipah destinasi kami, terus kami mencari "port" untuk bersantai dan beristirehat.

 

Sebelum tu, sifu mahu mengambil video bergendang di tepi pantai. Macam biasa kami terus bersiap dan mula bergendang. Memang "syok" bila bergendang sambil di belai dengan hembusan angin pantai buat hati mahu terjun terus ke dalam laut.

 

IMG_5274

 

Habis bergendang terus masing-masing terjun ke laut. Huh!! seronok tidak terhingga, masing-masing macam kanak-kanak rebina. Gembira jelas terpancar pada wajah masing masing.

 

IMG_9140 IMG_9043 IMG_9044 IMG_9046 IMG_9052 IMG_9055 IMG_9062 IMG_9069 IMG_9079 IMG_9086 IMG_9099 IMG_9104 IMG_9115

Aksi

Habis beraksi kami terus bergendang di area pantai. Dapat lah "jamming" 3 hingga 5 lagu. Setelah selesai, kami terus ke jeti Pangkor untuk kembali ke tanah besar. Makan dulu kerana masing masing lapar akibat nasi goreng yang dibawak bekal basi dalam perjalanan. Tidak ada rezeki nampak nya.

Alhamdulillah, hajat untuk bergendang di atas feri termakbul akhir nya. Syukur pada Allah, hajat dimakbulkan. Bentang tikar dan kami terus mengambil tempat untuk bergendang.

IMG_5377 IMG_5343 IMG_5359 IMG_5375

Dari jeti Pangkor hingga ke jeti Lumut kami bergendang. Melepaskan geram kata kan. Dari situ kami terus ke Waterfront Lumut untuk bergendang ke sana pula.

Di situ kami ditegur beberapa pengunjung bertanyakan dari mana dan nama kami. Alhamdulillah respon memang positif, yang paling seronok ada salah seorang pengunjung mahu bergendang sama dengan kami. Terima kasih pada abang tersebut kerana "join" kami berjamming, lagu silat kedah pulak tu. Tapi yang paling saya tidak dapat lupakan bila salah seorang pengunjung datang bersalam dengan saya terus menghulurkan duit. Memang agak terkejut saya.

" Amik ini tuk buat belanja minum "

" Tapi….." saya cuba menolak secara sopan

" Amik lah, ikhlas sebab pakcik suka korang bergendang, anak muda yang masih teruskan warisan kita "

saya jadi serba salah, terus juga mengambil duit tersebut dan berterima kasih pada pengunjung tersebut. Duit saya serah kan pada sifu dan sifu juga terkejut bila saya cerita kan hal itu. Tapi kami bersyukur kerana masih ada yang menyokong kami meperjuangkan seni warisan bangsa. Walau duit itu tak seberapa mana tapi niat untuk memberi itu kami hargai dengan semangat yang kami tunjukkan. Moga Allah membalas nya dengan pahala yang berlipat kali ganda.

IMG_5477 IMG_5409 IMG_5412 IMG_5415 IMG_5421 IMG_5433 IMG_5475

Dari situ terus kami bertolok untuk balik. Satu lagi pengalaman yang menarik untuk kami simpan dalam memori. Harap kami dapat menyampaikan apa yang kami perjuangkan selama ini.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di hutan melintang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di hutan melintang - Google Blog Search


Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh: KEMALANGAN MAUT : DUA MENINGGAL DUNIA

Posted: 25 Jul 2011 10:28 PM PDT

Dua maut digilis lori sawit 



HUTAN MELINTANG - Dua remaja maut digilis lori muatan buah kelapa sawit dalam satu kejadian pagi semalam, dekat sini, semalam. 
Dalam kejadian yang berlaku kira-kira 6.40 pagi itu, kemalangan tersebut melibatkan sebuah motosikal jenis Yamaha 125Z dan sebuah lori jenis Hino. 
Ketua Polis Daerah Hilir Perak, Asisten Komisioner Goh Kok Liang berkata, mangsa dikenali sebagai Ahmat Tan, 20, berasal daripada Sungai Haji Dorani, Sabak Bernam, Selangor manakala pemboncengnya dikenali sebagai Noraini Zulkafli, 20, dari Bandar Baru Jempol, Negeri Sembilan, maut di tempat kejadian. 
Menurutnya, kejadian berlaku apabila kedua-dua mangsa menunggang motosikal dari arah Bagan Datoh ke Hutan Melintang dipercayai cuba memotong kenderaan hadapan mereka, di sebelah kiri bahu jalan. 
"Cubaan memotong kenderaan di hadapan mereka gagal apabila terbabas sendiri lalu jatuh ke tengah jalan sebelum dilanggar sebuah lori daripada arah Bagan Datoh ke Hutan Melintang. 
"Disebabkan jarak terlalu dekat, lori yang dipandu seorang lelaki berusia 44 tahun itu menggilis dan menyebabkan kedua-dua mangsa maut di tempat kejadian," katanya ketika dihubungi Sinar Harian, di sini, semalam. 
Kok Liang berkata, Noraini mengalami kecederaan parah di bahagian kepala manakala Ahmat putus kaki kiri dan cedera parah di bahagian dada, kesemua mangsa dihantar ke Hospital Teluk Intan untuk dibedah siasat. 
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di behrang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di behrang - Google Blog Search


Berbuka puasa <b>di</b> Masjid Jamek Kampung Sungai Dara, <b>Behrang</b>. : Blog <b>...</b>

Posted: 02 Aug 2011 06:39 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Berbuka puasa di Masjid Jamek Kampung Sungai Dara, Behrang. Archived in the category: Uncategorized. Posted by admin on 03 Aug 11 - 0 Comments. khusairi. Laeave a Reply. Name (required). E-Mail(required). Url. Search ...

07 di parit buntar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di parit buntar - Google Blog Search


PASPB: PAS beri sumbangan imarah masjid dan surau <b>di Parit Buntar</b>

Posted: 03 Aug 2011 02:55 PM PDT

PARIT BUNTAR, 3 Ogos : Ahli Parlimen Parit Buntar, Dr Mujahid Yusof Rawa menggesa supaya masjid dan surau di kawasan Parlimen Parit Buntar diimarahkan sempena menyambut Ramadhan tahun ini.

Beliau meminta supaya pintu masjid dan surau dibuka seluas-luasnya agar umat Islam dapat melakukan ibadat di rumah Allah ini.



"Jadikan masjid dan surau sebagai pusat tumpuan ibadah sepanjang Ramadhan ini. Galakkan kaum keluarga seramai mungkin mengunjungi rumah Allah ini untuk berbuka puasa, solat tarawih, bertadarus, berzikir dan bermunajat kepada Allah SWT.

"Jangan sempitkan ruang masjid hanya untuk bersolat sahaja sebaliknya banyak ibadah yang boleh dilakukan sepanjang Ramadhan ini." katanya dalam Majlis Penyerahan Sumbangan Imarah Masjid dan Surau Parlimen Parit Buntar di Masjid Mahyuddin, Batu Lima di sini.



Program yang dianjurkan oleh Pusat Khidmat Parlimen Parit Buntar, DUN Titi Serong dan PAS Kawasan Parit Buntar ini menyampaikan sumbangan kepada seluruh masjid dan surau di Parlimen Parit Buntar.

Wakil dari 26 masjid dan 113 surau terdapat dalam parlimen ini hadir menerima sumbangan untuk mengimarahkan masjid dan surau masing-masing.

Turut hadir memberikan ucapan dan menyampaikan sumbangan adalah Pesuruhjaya PAS Perak, Ustaz Abu Bakar Husain, Yang Dipertua PAS Parit Buntar, Harun Hashim dan ADUN Kuala Kurau, Abdul Yunus Jamhari.

Sementara itu, Pengerusi Jawatankuasa Infaq Ramadhan PAS Parit Buntar Abdul Bahrain Desa berkata

sumbangan untuk dana infaq Ramadhan PAS Parit Buntar ini masih dibuka kepada orang ramai.
Orang ramai yang ingin menyumbang boleh berbuat demikian melalui akaun Bank Muamalat bernombor (0801-0000839-71-1) atas nama Jawatankuasa Dana JPR Parit Buntar . Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di pantai remis - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pantai remis - Google Blog Search


My Family Blog.: Sepetang <b>di Pantai Remis</b> Kuala Selangor

Posted: 23 May 2011 10:04 AM PDT

Assalamualaikum w.b.t

Pada hujung minggu ni kami bawa anak-anak ke Pantai Remis Kuala Selangor..
papa kata petang ni jom kita mbik angin kat pantai.. haa apa lagi bersiaplah kami anak beranak petang tu..

Pantai Remis biasanya penuh dengan orang ramai yang mahu bermain layang-layang ataupun menikmati kerang bakar atau makanan laut segar yang ada di situ.. dan biasanya yang kita boleh dapati di sini ialah kerana makanan kekerang nya yang banyak.. siput, kerang, remis, dan lala.. anum dan suami pun pergi ke sana sebab nak ambik angin pantai. haha.. tapi jangan lah marah ye.. kalau kita di tempat orang.. Pantai Remis ni tak dah sebesar pantai Teluk lipat atau Pantai Sura di Dungun tau pun seperti Pantai Batu Burok di Kuala Terengganu.. memang lain lah angin bayu yang anum rasa ni.. rasa macam alhamdulilah.. bersyukur kami lahir dan datang dari pantai timur..

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di lumut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lumut - Google Blog Search


tinta balqees: PROJEK PERTAMA <b>DI LUMUT</b> HANTARAN PERKHAWINAN

Posted: 17 Jul 2011 06:49 PM PDT

Perojek pertama ni kira suka2 aja.....nak hadiahkan kepada teman untuk hantaran perkhawinan anaknya di Kelantan. Tema nya hijau dan putih, saya tak ada pilihan buat kek yang simple saja al maklumlah perjalanan pun agak jauh juga.
Bunga fondant yang saya buat sendiri untuk jadi pemanis hiasan pada kek ni........saya ni bukan pakar macam blogger2 yang tersohor mereka memang mahir dan dikenali ramai.Lagi pun mereka tak kering idea untuk menghasilkan kek yang cantik2.
Pandangan sisi yang di hiasi dengan lace.........mould lace ni agak mahal juga tapi dah minat terpaksa simpan duit untuk mendapatkanya. Walaubagaimana pun hasilnya tetap menawan hati ku.
Gambar atas dan bawah kek yang telah siap dihias dengan mengunakan fondant dan royal icing. Harapan saya Ibu kepada pengantin berpuas hati dengan kek ni ya.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di bercham - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bercham - Google Blog Search


<b>di bercham</b>

Posted: 13 Mar 2011 01:49 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]kat bercham jmpe la kwn2 abg ,, tibetibe kami ternampak seekor arnab putih ,, tapi ,, bermata hitam ? peliknye ! biasanya arnab putih mate merah ! dulu pernah pgang arnab ,, tapi ,, digigit pula jari ni ,, trauma nk pgang da ,, tp , ...

07 di seri manjung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri manjung - Google Blog Search


MB <b>Di</b> Bazar Ramadhan Dataran <b>Seri Manjung</b>. | peraktoday.com

Posted: 04 Aug 2011 05:31 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]MB Di Bazar Ramadhan Dataran Seri Manjung. PERAKTODAY · PERAKTODAY1 · PERAKTODAY2 · PERAKTODAY3 · PERAKTODAY4 · PERAKTODAY5 · PERAKTODAY6 · PERAKTODAY7 · PERAKTODAY8 · PERAKTODAY9 · PERAKTODAY10 · PERAKTODAY11 ...

07 di jelapang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di jelapang - Google Blog Search


Mayat lelaki berulat ditemui <b>di Jelapang</b> : N9 Kini

Posted: 25 May 2011 06:01 AM PDT

IPOH: 25 Mei – Polis menemui satu mayat lelaki dengan berpakaian lengkap dan sudah berulat di kawasan tangki air puncak Jelapang, Ipoh.

Maklumat petama diperoleh pada jam 3.50 petang apabila orang awam menemui mayat tersebut ketika hendak memotong rumput di kawasan tersebut.

Siasatan lanjut diteruskan dan keterangan lanjut akan dimaklumkan selepas bedah siasat.

- berita harian

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di tronoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tronoh - Google Blog Search


Taiping Mali: PATUTLAH MCA TERGOLEK <b>DI TRONOH</b>

Posted: 02 May 2011 08:58 AM PDT


Melihat kepada pusat khidmat MCA Cawangan Tronoh Mines pastinya sudah cukup untuk menggambarkan betapa marhein dan bermasalahnya MCA untuk menguasai undi di Tronoh. Apakan tidak, bangunan pusat khidmatnya tidak ubah seperti bangunan berhantu yang sudah bertahun-tahun ditinggalkan.

Barangkali bangunan berkenaan hanya digunakan ketika musim pilihanraya semata-mata dan selepas itu, ia kekal menjadi bangunan berhantu yang digeruni oleh penduduk sekitar. Tinjauan menunjukkan tiada sebarang aktiviti yang dilakukan di bangunan tersebut. Dan yang sohehnya, bangunan memang sudah lama ditinggalkan.

MCA merupakan parti yang paling bermasalah di Barisan Nasional. Pengaruh MCA terhakis dengan teruk dan sehingga kini, MCA Perak antara parti komponen Barisan Nasional selain MIC, GERAKAN dan PPP yang hidup segan mati tidak mahu, malah tidak keterlaluan kalau dikatakan, merupakan parti-parti yang malas berusaha untuk menang, sebaliknya mengharapkan sepenuhnya UMNO akan bekerja bagi pihak mereka.

Mungkin terlalu mendengar nasihat daripada Presiden MCA yang cuba mengadaptasi kaedah DAP ke dalam MCA bagi mendapatkan kuasa, maka MCA Tronoh pun tidak perlu bekerja, sebaliknya cukup menaikkan sentimen Cina di kawasan berkenaan bagi memastikan undi berpihak kepada mereka.

Taktik tersebut telah berjaya digunakan sepenuhnya oleh DAP. DAP tidak melakukan sebarang kerja di kawasan-kawasan yang telah mereka menangi, sama ada Parlimen mahupun DUN. Sebaliknya mereka skadar menaikkan semangat kecinaan dan memainkan sentimen perkauman selain memperkatakan tentang Katholik yang merupakan mazhab rasmi DAP di Malaysia.

Mungkin sekiranya Tronoh ditukarkan menjadi Sibu, Sarawak yang penuh dengan aktiviti Katholik dengan locengnya lebih kuat bunyinya berbanding azan, maka DAP akan mula bekerja bersungguh-sungguh untuk membangunkan Tronoh.

Sewajarnya taktik yang digunakan oleh DAP itu tidak langsung cuba digunakan oleh MCA. Malangnya, oleh kerana Presiden MCA sekarang merupakan Presiden yang paling tidak senonoh yang pernah ditampilkan oleh MCA, maka nasib MCA di mana-mana sahaja, kekal seperti bangunan pusat khidmat MCA Cawangan Tronoh Mines, yang bukan sahaja dikelilingi semak belukar, bahkan bangunan itu sendiri sudah cukup menyeramkan dan menjauhkan orang ramai daripada menghampirinya.

Mujurlah ada anjing yang menjaga jalan masuk ke bangunan berkenaan.

Sumber: Perak Today

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

PATUTLAH MCA TERGOLEK <b>DI TRONOH</b> | peraktoday.com

Posted: 02 May 2011 06:01 AM PDT

Melihat kepada pusat khidmat MCA Cawangan Tronoh Mines pastinya sudah cukup untuk menggambarkan betapa marhein dan bermasalahnya MCA untuk menguasai undi di Tronoh. Apakan tidak, bangunan pusat khidmatnya tidak ubah seperti bangunan berhantu yang sudah bertahun-tahun ditinggalkan.

Barangkali bangunan berkenaan hanya digunakan ketika musim pilihanraya semata-mata dan selepas itu, ia kekal menjadi bangunan berhantu yang digeruni oleh penduduk sekitar. Tinjauan menunjukkan tiada sebarang aktiviti yang dilakukan di bangunan tersebut. Dan yang sohehnya, bangunan memang sudah lama ditinggalkan.

MCA merupakan parti yang paling bermasalah di Barisan Nasional. Pengaruh MCA terhakis dengan teruk dan sehingga kini, MCA Perak antara parti komponen Barisan Nasional selain MIC, GERAKAN dan PPP yang hidup segan mati tidak mahu, malah tidak keterlaluan kalau dikatakan, merupakan parti-parti yang malas berusaha untuk menang, sebaliknya mengharapkan sepenuhnya UMNO akan bekerja bagi pihak mereka.

Mungkin terlalu mendengar nasihat daripada Presiden MCA yang cuba mengadaptasi kaedah DAP ke dalam MCA bagi mendapatkan kuasa, maka MCA Tronoh pun tidak perlu bekerja, sebaliknya cukup menaikkan sentimen Cina di kawasan berkenaan bagi memastikan undi berpihak kepada mereka.

Taktik tersebut telah berjaya digunakan sepenuhnya oleh DAP. DAP tidak melakukan sebarang kerja di kawasan-kawasan yang telah mereka menangi, sama ada Parlimen mahupun DUN. Sebaliknya mereka skadar menaikkan semangat kecinaan dan memainkan sentimen perkauman selain memperkatakan tentang Katholik yang merupakan mazhab rasmi DAP di Malaysia.

Mungkin sekiranya Tronoh ditukarkan menjadi Sibu, Sarawak yang penuh dengan aktiviti Katholik dengan locengnya lebih kuat bunyinya berbanding azan, maka DAP akan mula bekerja bersungguh-sungguh untuk membangunkan Tronoh.

Sewajarnya taktik yang digunakan oleh DAP itu tidak langsung cuba digunakan oleh MCA. Malangnya, oleh kerana Presiden MCA sekarang merupakan Presiden yang paling tidak senonoh yang pernah ditampilkan oleh MCA, maka nasib MCA di mana-mana sahaja, kekal seperti bangunan pusat khidmat MCA Cawangan Tronoh Mines, yang bukan sahaja dikelilingi semak belukar, bahkan bangunan itu sendiri sudah cukup menyeramkan dan menjauhkan orang ramai daripada menghampirinya.

Mujurlah ada anjing yang menjaga jalan masuk ke bangunan berkenaan.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Rumah 1 Tingkat <b>di</b> Taman Tasik Putra, <b>Tronoh</b> – Houses for sale <b>...</b>

Posted: 11 Jul 2011 02:07 PM PDT

Rumah setingkat end lot untuk di jual di Taman
Tasik Putra (off Ipoh- Lumuthighway)31750, Tronoh, Perak1km sahaja ke UTP4km ke UiTM Seri IskandarSesuai di beli untuk yang baru hendak berumah
tangga. @ untuk investment(mudah di sewakan terutama pada student UTP yang
berkeluarga)kadar sewaan rumah kosong dalam lingkungan
RM200-250 Jika berminat, sila hubungi nombor tertera

Contact Seller Email This Post Email This Post

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di tambun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tambun - Google Blog Search


Dicari Bagian admin <b>di tambun</b> | Lowongan Kerja

Posted: 27 Jul 2011 08:01 PM PDT

Dicari bagian admin, bisa komputer. berdomisili di bekasi. berminat hubungi Mitra : 021-33964323

Dipasang Oleh : Gunawan
Alamat Situs :
Status : Free Ads
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di kinta - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kinta - Google Blog Search


Suasana <b>di</b> Baskin Robbins <b>Kinta</b> City Semasa Diskaun 31 <b>...</b>

Posted: 04 Aug 2011 06:00 AM PDT

Salam sejahtera buat semua.

Makan-makan di Baskin Robbins

Sangatlah bermotif apabila membuat entri mengenai makanan – aiskrim Baskin Robbins pada bulan puasa ni kan? Saya dah lepaskan entri ni di waktu malam. Bagi yang baca semasa berpuasa tu, tabahkanlah diri anda. Inilah cubaan puasa.

Pada 31 Julai yang lalu, seperti yang telah dirancangkan bersama-sama dengan Irsyad, tercapai jugak hasrat untuk mencuba aiskrim Baskin Robbins buat kali pertama. Eh, baru kali pertama rupanya. Sebelum ni pernah la cuba sesudu yang dibeli oleh Faris.

Kita layan je la gambar yang sempat diambil di sekitar Baskin Robbins Kinta City semasa tawaran diskaun 31%.

Makan-makan di Baskin Robbins

Tak sangka pulak ramai yang serbu pada 31hb. Selalunya lengang je kawasan sini.

Makan-makan di Baskin Robbins

Aiskrim Baskin Robbins ni kan mahal. Kena la tunggu masa diskaun macam ni.

Makan-makan di Baskin Robbins

Rambang mata jugak nak pilih perasa apa, walaupun banyak yang "not available".

Makan-makan di Baskin Robbins

Nak je kan ambil yang paling besar tu. Tapi mahal sangat la. Haha.

Makan-makan di Baskin Robbins

Staf Baskin Robbins pun ramai yang kerja hari tu. Ni semasa tunggu aiskrim.

Makan-makan di Baskin Robbins

Nah, satu sorang beli. Menyesal jugak sebab tak mampu pun nak habis segera walaupun dah ambil yang saiz pint. Padahal ambil perasa yang sama je…

beliamuda: Cuba teka, perasa apa yang saya ambil? Macam tak ramai je yang nak cuba Super Soldier Swirl?

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved