Jumaat, 7 Oktober 2011

07 di trolak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di trolak - Google Blog Search


<b>TROLAK</b> SELATAN: Sambutan Hari Raya <b>di</b> SKTS..........

Posted: 09 Sep 2011 07:01 AM PDT

07 di pantai remis - Google Blog Search

4 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pantai remis - Google Blog Search


Dr Ghazali & Ema at <b>Pantai Remis</b>, Lumut « FirdausMokhtar <b>...</b>

Posted: 06 Oct 2011 11:50 PM PDT

Majlis pernikahan Dr. Ghazali & Ema yang berlangsung di Pantai Remis, Lumut. Enjoy!

Selamat pengantin baru Dr. Cali & Ema.. ;D

Firdaus Mokhtar

Fabulous Moments™ Studio

Leave a Reply

Gravatar
WordPress.com Logo

Please log in to WordPress.com to post a comment to your blog.

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. (Log Out)

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. (Log Out)

Connecting to %s

07 di lumut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lumut - Google Blog Search


Dr Ghazali & Ema at Pantai Remis, <b>Lumut</b> « FirdausMokhtar <b>...</b>

Posted: 06 Oct 2011 11:50 PM PDT

Majlis pernikahan Dr. Ghazali & Ema yang berlangsung di Pantai Remis, Lumut. Enjoy!

Selamat pengantin baru Dr. Cali & Ema.. ;D

Firdaus Mokhtar

Fabulous Moments™ Studio

Leave a Reply

Gravatar
WordPress.com Logo

Please log in to WordPress.com to post a comment to your blog.

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. (Log Out)

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. (Log Out)

Connecting to %s

Hari Keluarga SAMTAJ <b>Di</b> Marina Cove Resort, <b>Lumut</b>, Perak <b>...</b>

Posted: 01 Oct 2011 05:44 PM PDT

Jika anda membaca entri Destinasi Awal Bulan Oktober 2011, sudah tentu anda dapat mengagak di manakah saya sekeluarga menghabiskan hujung minggu ini. Alhamdulillah, kami selamat sampai ke destinasi pada pukul 4.00 petang dan kami merupakan peserta kedua terakhir sampai ke sana.
Setibanya kami di tempat kejadian, kami disambut oleh guru yang bertugas untuk pendaftaran peserta. 
Cik Rahmah

Selesai pendaftaran, kami menerima kunci bilik, pass makan malam dan sarapan pagi serta goodie bag yang berisi makanan & minuman. 

Bilik kami terletak di tingkat paling atas (tingkat 11 - 11.99). Keadaan bilik juga amat selesa (kami memilih superior room) dengan kelengkapan seperti katil kelamin & katil bujang, dapur, sofa, almari, bilik air dan juga TV. Paling seronok, ada balkoni di luar yang mana kami boleh melihat keadaan sekitar resort.

Aktiviti pertama Hari Keluarga dimulakan dengan acara sukaneka bagi kanak-kanak. Ada 3 acara yang dipertandingkan dan Amir hanya layak untuk menyertai 2 acara - bawa bola ping pong dalam sudu dan isi air dalam botol.

"Amir kena pegang macam ni..", pesan ibu


Amir memegang tumpurung kelapa untuk acara isi air dalam botol

Saya dan suami juga tidak ketinggalan untuk menyertai acara bagi orang dewasa. Lihatlah betapa seronoknya saya dan suami bila sekali sekala dapat menyertai acara sukaneka sebegini.

Suami menunjukkan skill dalam acara please tie my hair


Saya sedang cuba menyambut belon yang berisi air

Acara isi air dalam botol menggunakan tempurung kelapa


Aktiviti hari kedua - mandi manda di Marina Water Park. Nantikan entri saya selanjutnya :)

Entri berkaitan : percutian

07 di seri manjung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri manjung - Google Blog Search


5S IKML: CERAMAH KESEDARAN 5S <b>DI</b> SMV <b>MANJUNG</b>

Posted: 26 Sep 2011 05:01 AM PDT

Satu Ceramah 5S telah diadakan di SMV Seri Manjung pada 10 September 2011 (Sabtu). Ceramah telah disampaikan oleh Tn. Hj. Kamaruaman Osman dari Institut Kemahiran MARA Lumut. Seramai lebih kurang 80 orang guru dan staf SMV Manjung telah menghadiri ceramah berkenaan. Tajuk yang disampaikan oleh penceramah adalah "Ă„malan 5S di tempat Kerja". Majlis bermula pada jam 10.30 pagi dan berakhir pada 12.30 tengah hari.

Syabas diucapkan kepada Pengetua dan Staf SMV Manjung kerana telah mengorak satu langkah kehadapan memulakan amalan 5S yang boleh menaikkan imej sekolah. Semoga pihak sekolah berjaya melaksanakan dan membudayakan amalan 5S dan memperolehi pengiktirafan dari pihak Persijilan.

"Efisien Produktif Kualiti5S Budaya Kita Amalan Kita"

07 di teluk batik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di teluk batik - Google Blog Search


ruang yang ada: Bercuti <b>di Teluk Batik</b>

Posted: 15 Sep 2011 09:40 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Adam&AngryBirdMerah · Kipas Putrajaya · Kawan-kawan · My Livina · Wan Poyo · Long pun nak Retro · Ngah Retro · Berehat Seketika · Pokok · Jual-jual Ikan Laga · Bercuti di Teluk Batik · Hanya Engkau Yang Mampu Takluk ...

07 di chemor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di chemor - Google Blog Search


Malaysia Zoom » Malaysia terajui Dana Infrastruktur ASEAN

Posted: 02 Oct 2011 04:12 PM PDT

IPOH 2 Okt. – Malaysia telah dipilih untuk menerajui Dana Infrastruktur ASEAN bernilai RM1.4 bilion (AS$450 juta) bagi membantu negara-negara di rantau ini mencapai tahap ekonomi yang tinggi.

Menteri Kewangan II, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah berkata, dana daripada Bank Pembangunan ASEAN itu diperoleh hasil daripada termeterainya perjanjian pemegang saham yang diadakan di Washington, Amerika Syarikat (AS) baru-baru ini.

"Malaysia akan melantik sebuah badan entiti korporat di bawah Kementerian Kewangan bagi menguruskan dana itu yang bakal beroperasi di Kuala Lumpur," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas menghadiri Majlis Jamuan Mesra Rakyat Sempena Aidilfitri dan Kemerdekaan di pekarangan Pusat Khidmat Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Manjoi di Chemor dekat sini hari ini.

Katanya, setiap negara ASEAN akan melantik Ahli-ahli Lembaga Pengarah bagi menganggotai badan tersebut.

"Kita masih dalam proses untuk melantik seorang Ahli Lembaga Pengarah dan Ketua Pegawai Eksekutif tidak lama lagi.

"Apabila kita memperoleh dana bagi fasa pertama kira-kira 80 peratus selewat-lewatnya Jun tahun depan, kita boleh melaksanakan beberapa projek yang dikenal pasti seperti pengairan dan infrastruktur," katanya.

Ahmad Husni yang juga Ahli Parlimen Tambun berkata, jika negara di rantau ini mahu memperkukuhkan ekonomi masing-masing, mereka perlu bergantung kepada pasaran ASEAN.

Menurut beliau, sebagai rakan perniagaan terbesar dalam ASEAN, Malaysia perlu memperkukuhkan pasaran di negara-negara serantau dan tidak bergantung dengan pasaran di Eropah dan AS yang kini berhadapan krisis ekonomi.

Dipetik dari Utusan Malaysia

07 di slim river - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di slim river - Google Blog Search


kisah hantu <b>di slim river</b> bulan puasa

Posted: 21 Dec 2010 12:22 PM PST

Tempat : Felda sungai behrang slim river perak..
Masa : 9-10 mlm ramadhan 1991
Mangsa : aku, adek aku dan kawan aka jiran
Suspek : xtahu,, bacalah dulu

Masa kejadian berlaku sewaktu aku berusia 6 tahun.. time tue time puasa… mase tue lepas bukak pose

Aku dengan adek aku pun sibuk la mengambil bunga api dengan mercun untuk bermain bersama jiran.. time tue bunge api tak haram

lagi aku rase.. stok memang byak aku ni merupakan cucu sulung bagi opah aku dan pakcik2 and makcik2 aku memang suke sponsor bunge2 api ni yela dorang pun tak kawen lagi bujang… huhu

Jiran aku ni tua dua tahun tua dari aku dan dia budak perempuan so dia dalam darjah duala.. so biasalah rumah felda rumah semua bersusun jarak antara rumah pun dalam 25 meter jer.. kirenye bawah rumah mesti ade kolong dan halaman rumah opah aku penuh dgn rumput..

Nak dijadikan cerita… time tu, yang lelaki dewasa takde sume gi terawikh.. opah aku dgn mak aku sibuk buat kueh kat dapor.. aku

kecik lagi time tue ingat nak main bunge api jer. Takde piker mende lain dah.. kitaorang pun main la bunga api kat kawasan

verandah umah opah aku.. pusing kanan pusing kiri tangan aku tue time tue.. syok sungguh.. lagi2 bunge api yang boleh bertukar2

warna tue..dalam mase tengah syok dok hayun bunge api tue. Jiran aku ni tetibe terpaku dan terdiam dan menyuruh aku dan adik aku

diam.. aku pun diam jelah sambil membesarkan bijik mate sebagai isyarat nk tahu kenape suruh tetibe diam.. membe aku ni pon cakap secara berbisik dengan aku

"ko dengar tak? ade org berjalan di bawah rumah ko?"

Aku yang sememangnye tak dengar ape ape aku pon angkat bahu jer..

"takdela pulak" aku menjawab selamba tapi dalam mase yang same aku pasang2 jugak telinga, kot dengar ape2 ke

Sape pulak yang berani nak jalan bawah rumah tue.. dahla gelap.. kami bertiga pun pakat pi jenguk bawah rumah.. dari verandah tue

boleh jenguk kepale sampe bawah rumah.. jenguk2 takde sesape pon kucin takde ayam pon takde

Lame jugak kami dok usyar bawah umah.. dah kompiden takde pape aku pun bakar lagi bunga api yang baki2,, (sambung main).

Heheh membe aku dgn adek aku pon main jugakkk. Xkasi cann yelah budak2.. perasaan takut tue macam ade takde jer..

tengah syok main kali ni aku pulak dgr bunyi org berjalan di halaman rumah belah kiri aku. Bunyi org jalan atas rumput.. klu

korang biase jalan atas rumput mesti korang tau cara seretan dan bunyi dia macmna. Aku dgr dalam 2 3 tapak dia berhenti.. kali ni

bukan aku je dgr jiran aku dgn adek aku pun dgr. Masing2 batukan diri dan pandang keras bunyi tapak kaki tue..tapi memang sahih takde sape pon kat situ. dalam 10-15 saat jugak terdiam.. tgn kita org pun terdiam gak tapi bunge api masih menyala.. kami pun da

start cuak dah masing2 tengok sesame sendiri sambil merencana ape nak buat nih… dengan tibe tibe bunyi org berjalan tu betol2 depan kitaorang… fuhh tak kasi can dah… lari panjat tangga umah tutop pintu kunci teruss….

Opah aku menjerit dari dapor… " hoi,, pecah pulak pintu aku tu karang" aku pun jerit balik.. "opah ader hantu kat depan."

Opah aku pun jawab balik,, "bulan pose mane ade hantuu.. sumer da kene ikat..".. aku dgn membe aku terdiam.. abeh klu bukan hantu sape pulak?

Malaikat ke… ahh sudah.. kami pon intai dari celah tingkap.. tgk ade sesape tak… hmm memang takde,,,

membe aku memg xbrani nak balik dah.. tgu bapak dia balik dr masjid, sambil tue kitaorg dok citerla kt opah aku dgn mak aku..

dorang ketawa je x abeh2.. kucin latue takpun ayam… itula jawapan opah dan mak aku.. tapi aku yakin itu bukan kucin atau ayam..

memang sah takde ape.. verandah tue terang benderang klu gelap lain lah citer dier… fuhhh tue la pengalaman kedua aku.. pengalaman pertama?/ nanti dulu lain keluaran lapulak.hehehe

07 di changkat keruing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di changkat keruing - Google Blog Search


Ketua Cawangan MCA <b>Changkat Keruing</b> mati dibunuh

Posted: 31 Jul 2010 08:58 AM PDT


Ketua Cawangan MCA Changkat Keruing ditemui mati, dipercayai dibunuh dalam perigi di sebuah ladang ternakan ayam di Changkat Keruing, Ayer Tawar dekat sini hari ini.

Mayat Lim Ping Peng, 49, ditemui pada kira-kira pukul 6 pagi ini oleh anggota keluarga dan pasukan Rela yang mencarinya selepas dia tidak pulang ke rumah sejak semalam.

Ketua Polis Daerah Manjung ACP Mohd. Jamil Osman berkata, Lim sebelum itu keluar dari rumah untuk ke ladang ternakan ayam miliknya di Changkat Keruing yang terletak tidak jauh dari rumahnya pada pukul 8 pagi semalam.

"Mangsa yang baru lima hari dilantik sebagai anggota Majlis Perbandaran Manjung (MPM) bagaimanapun tidak pulang ke rumah seperti biasa sebelum ahli keluarga bertindak membuat laporan polis semalam.

"Selain melaporkan kejadian itu kepada polis, mereka (anggota keluarga mangsa) turut berusaha mengesan mangsa di ladang ternakan ayam itu," katanya kepada Bernama di sini hari ini.

Layari : Zonfiniti

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved