Sabtu, 27 Ogos 2011

07 di seri iskandar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri iskandar - Google Blog Search


Majlis Berbuka Puasa Blogger Perak <b>Di Seri Iskandar</b> | Admiral&#39;z <b>...</b>

Posted: 24 Aug 2011 09:38 AM PDT

Rasanya minggu lepas, baru sahaja Blogger Perak mengadakan aktiviti berbuka puasa bersama-sama.
Semalam, 23 Ogos 2011, sekali lagi diadakan majlis berbuka puasa Blogger Perak di Seri Iskandar.
Dan pilihan tempat berbuka puasa kami kali ini adalah di Restoren Mek, yang berdekatan dengan UTP.
Pada asalnya, majlis ini dirancang untuk 2 orang sahaja, atas sambutan yang cukup menggalakkan, seramai lebih 20 orang telah menyertainya.
Tidak hanya terbuka kepada ahli Blogger Perak, tetapi para pelajar UTP yang lain turut sama hadir atas jemputan di laman web Twitter..
Tak disangka-sangka, daripada sebuah gathering blogger, menjadi sebuah Tweetup UTP (gathering tweetple UTP) yang tidak dirancang.
Biarpun satu kampus, ada juga yang baru pertama kali berjumpa dan bertegur sapa meskipun selalu berhubung di Twitter sahaja.
Berikut adalah sebahagian daripada gambar-gambar sepanjang majlis iftar tersebut:
Menu: Ikan Kembung 3 Rasa, Sayur Kailan, Tomyam & Telur Dadar

Oh ya, apa yang menarik iftar kali ini adalah semua yang hadir akan mendapat kad raya.
Ya, kad raya istimewa daripada saudara
Fadil Penyu.
Jimat sikit bila tak payah letak setem kan?
Khusyuk beliau menulis kad-kad raya
Apa-apapun, terima kasih yang tak terhingga kepada semua yang sudi untuk menyertai majlis berbuka puasa ini.
Meskipun hujan lebat, tapi ramai yang masih sudi untuk meluangkan masa.
Harap supaya kita boleh berbuka puasa lagi di tahun akan datang. InsyaAllah.
Bergambar dengan kad raya masing-masing
p/s: Tertunggu-tunggu 'Rumah Terbuka Aidilfitri Blogger Perak' pula lepas ni... mesti seronok kan?

07 di hutan melintang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di hutan melintang - Google Blog Search


Propaganda S.Kesavan suntik virus permusuhan Umno-Mic <b>...</b>

Posted: 16 May 2011 02:11 AM PDT

Dalam diam-diam Adun Hutan Melintang ada menyimpan niat untuk melaga-lagakan penyokong Umno dan Mic di kawasan itu.

Dikatakan S.Kesavan dalam propagandanya cuba menyuntik virus permusuhan di antara pemimpin dan penyokong kedua-dua parti komponen Barisan nasional itu.

Antara isu yang digembar-gemburkan termasuk berkaitan penentuan kuota calon pada Pilihan raya akan datang.

Yang hairannya mungkin pemimpin PKR ini sengaja buat lupa ataupun buta akan sejarah Adun di Hutan Melintang dimana kawasan itu asalnya adalah milik UMNO.

Bukanlah satu isu besar sekiranya UMNO ingin mengambil semula kuota itu sebaliknya apa yang lebih penting adalah kejayaan BN itu sendiri dalam membela nasib rakyat.

Masyarakat sudah membuka mata dan minda sendiri, BN bergerak dengan satu kumpulan parti komponen pelbagai kaum yang mantap tanpa sedikit pun menyisihkan kaum-kaum lain.

Tidak seperti Pakatan Rakyat yang selalu bertelagah dalam menentukan kerusi untuk pilihan raya dan ini dapat dilihat pada pilihan –pilihan raya kecil yang lalu.

Itu tak termasuk pilihanraya dalam parti sendiri semuanya berakhir dengan pergaduhan dan pergolakan sesama sendiri.

Sepatutnya apa yang menjadi kepentingan adalan Kesavan perlu membela nasib rakyat kawasan Dun Hutan Melintang tidak kira dari kaum Melayu, India atau Cina.

Kita boleh lihat bagaimana keadaan rakyat dikawasan itu yang rata-ratanya daif namun dimana pula Kesavan sebagai pemimpin. Adakah bantuan disalurkan bagi membantu meringankan bebanan rakyat.

Jangan kerana sibuk sangat nak menghasut virus kebencian diantara penyokong Umno dan Mic sampai rakyat sendiri tercicir.

07 di pangkor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pangkor - Google Blog Search


+Guilty Pleasure+: JENTAYU DAN RIBUT <b>DI</b> PULAU <b>PANGKOR</b>

Posted: 30 Jul 2011 02:18 PM PDT

waaah, serius skang ni aku tgh scary, kawasan perumahan rumah aku kena tiup angin ribut skang

Well, semuanya bermula dengan start hari first Papa aku tulis cerita Jentayu untuk buat filem

pastu start dari malam storyline Jentayu tu siap sampai skang (dah 3-4 hari) tiap tiap malam ribut datang~


Apa kene mengene jentayu dgn ribut?

Kalau korang pernah baca citer Hikayat Merong Mahawangsa(bukan version KRU tu tau) atau Ramayana, korang akan kenal Jentayu ni

Jentayu ni burung sakti yg cantik, kuasa dier Air, lawan dier burung Garuda, Garuda kuasa Api

So bila hero (Sri Rama or Merong) na gunakan Jentayu, tiba tiba ribut pun keluar.

So :D adakah kebetulan atau Jentayu mang betul2 ada atas pulau pangkor skang ni haaa

07 di trolak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di trolak - Google Blog Search


Pelajar Terbunuh Dalam Kemalangan <b>Di Trolak</b>

Posted: 25 Apr 2011 09:23 PM PDT

IPOH – Seorang pelajar terbunuh apabila motosikal yang ditunggangnya terbabit dalam kemalangan dengan sebuah lori di Jalan Besar, Felda Trolak Selatan, Slim River pada Isnin.

Muhammad Bazli Zuhaili Sharuddin, 15, pelajar Sekolah Menengah Trolak Selatan yang cedera parah di kepala meninggal di Hospital Slim River.

Ketua Polis Trafik Negeri, Supt Wan Abdullah Ishak berkata kemalangan itu berlaku pada pukul 5 petang.

"Kejadian berlaku ketika mangsa dalam perjalanan pulang ke rumahnya apabila motosikalnya terlanggar tayar kiri lori di hadapannya ketika hujan lebat," katanya.

Dalam kejadian di Tapah pula pada 2.15 petang semalam, seorang warga emas Orang Asli Pang Ensif a/l Yusof, 64, terbunuh selepas terbabit dalam kemalangan dengan sebuah kenderaan pacuan empat roda di Jalan Ayer Kuning-Tapah.

Mangsa dikatakan dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Ayer Kuning apabila dirempuh dari belakang oleh kenderan terbabit yang hilang kawalan selepas kedua-dua tayarnya dikatakan meletup.

Mangsa yang mengalami cedera parah meninggal dunia di tempat kejadian.

Wan Abdullah berkata seorang lagi penunggang motosikal turut terbunuh semalam selepas terbabit dalam kemalangan dengan sebuah lori di Km 4 Jalan Beruas-Ayer Tawar, Manjung.

Mangsa ialah Shaiful Azlan Zakaria, 30, dari Kampung Tualang, Beruas yang terbabit dalam kemalangan pada pukul 1.05 petang.

"Kejadian berlaku ketika mangsa keluar dari satu simpang empat lalu terlanggar tayar belakang sebuah lori menyebabkan mangsa tercampak di atas jalan raya dan meninggal dunia di tempat kejadian," katanya. – BERNAMA

Berita Berkaitan:

07 di bagan datoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bagan datoh - Google Blog Search


Umi <b>Di Bagan Datoh</b> Perak | peraktoday.com

Posted: 14 May 2011 02:28 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Saturday, May 14th, 2011 | Posted by Najimy. Umi Di Bagan Datoh Perak. Leave a Reply. Click here to cancel reply. Name (required). Mail (will not be published) (required). Website. Most Recent. Opinions; Posts.

07 di behrang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di behrang - Google Blog Search


..kisah antara kita..: <b>behrang</b> ohh <b>behrang</b>

Posted: 27 Aug 2011 03:13 PM PDT

assalamualaikum....
sedar tak sedar ari ni dah ari yang ke 28 kta berpuasa...wuarggghhh...ramadhan bakal melabuhkan tirai...rsa sedih pula bila terpaksa meninggalkan bulan ramadhan....alhamdulilah pda ramadhan ke 28 ni effa baru sempat nak hapdate belog yang mmg da berabuk dan bersawang ni...hari tue berniat nak ttp jek akaun belog sbb effa mmg tak dpt nak penuhi janji tuk hapdate belog selalu...bukannya sbb tak da msa tpi sebabkan mslh line di behrang tak memberi effa ruang tuk on9 lgsg...kalau nak tggu fb loading pun memakan msa setengah jam..ni kan pula nak loading belog..maunya effa tdo dlu pas tu baru bgun tuk update...mmg agak tension. yela smua org da berlumba-lumba apade story hari-hari..effa ni sebulan sekali belum tentu dpt apdate..kalau nak apdate pun story yang lapuk je...bila da smpn story lma-lma..paham-paha sendirilahkan...nak taip panjang berjela mmg sgt penat dan ditambah pula dengan kemalasan yang berlipat kali ganda....

07 di kampar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kampar - Google Blog Search


detikNews : Supirnya Meleng Saat Merokok, Bus <b>di Kampar</b> Masuk <b>...</b>

Posted: 24 Jun 2011 11:17 PM PDT

Cari Penawaran Terbaik di Sini

Rancang Perjalananmu di Sini

07 di bercham - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bercham - Google Blog Search


Dia buat dah: Terkejut rumah dipecah masuk

Posted: 27 Aug 2011 07:13 AM PDT



BERCHAM – Salah seorang daripada tiga sahabat yang dalam perjalanan pulang ke kampung halaman di Shah Alam untuk bercuti sempena Aidilfitri ini terpaksa berpatah balik apabila rumah yang disewa hampir setahun lalu dipecah masuk di Taman Bercham Jaya, petang semalam.

Bagaimanapun, Nor Azrina Masani, 26, bernasib baik kerana belum memasuki Plaza Tol Simpang Pulai untuk meneruskan perjalanan ke kampungnya itu.

Beliau bergegas pulang selepas menerima panggilan daripada seorang lagi rakan serumahnya, Nurul Farhana Mohd Hamidi, 25, berhubung kes pecah rumah itu kira-kira jam 2.15 petang.

"Alangkah terkejutnya saya apabila melihat ketiga-tiga bilik kami digeledah teruk seakan-akan orang baru pindah rumah.

"Apapun, saya bersyukur kerana kami semua tidak berada di rumah sewaktu kejadian berlaku," katanya ketika ditemui di lokasi semalam.

Tada barang berharga yang hilang kerana mereka sentiasa membawanya ke tempat kerja.

"Setakat ini tiada barangan berharga yang hilang kecuali komputer riba milik seorang lagi rakan kami dikebas" katanya yang memberitahu seorang lagi rakan mereka Mahiran Mustapha, 25, sudah pulang ke Kelantan untuk menyambut hari raya.

Nor Azrina bersama dua rakannya yang bekerja sebagai Pegawai Sains Jabatan Patalogi di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) berkata rumah hujung (corner lot) yang terletak selang sebuah dari mereka turut mengalami nasib yang sama.

Jiran yang tinggal bersebelahan rumah Fatimah Shaari, 60, mula mengesyaki ada sesuatu yang tidak kena ketika tiba di rumah pada jam 1.20 petang yang sama.

"Setibanya di rumah saya terlihat ada sebatang tangga di halaman kemudian apabila menjenguk ke rumah sebelah saya dapati pintu pagar dan jeriji besi terbuka.

"Selepas itu saya menghubungi jiran berhampiran untuk mendapatkan bantuan," katanya yang bekerja sebagai pengusaha kantin di Sekolah Antarabangsa Ipoh.

Beliau percaya perompak terbabit melakukan jenayah itu sewaktu umat Islam sedang solat Jumaat.

Sementara itu, jurucakap polis ketika dihubungi semalam mengesahkan menerima laporan polis di Balai Polis Bercham dan akan menjejaki suspek.

07 di lumut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lumut - Google Blog Search


Anim Agro Technology: <b>LUMUT</b>

Posted: 19 Aug 2011 03:11 PM PDT

Lumut atau Moss sejenis tumbuhan hijau dari keluarga BRYOPHYTA yang tumbuh diatas tanah terutama dikawasan lembab yang banyak air. Walau pun lumut kebanyakannya berwarna hijau di Malaysia tetapi lazimnya tetapi terdapat juga lumut berwarna merah, kuning dan sebagainya di negara lain. Lumut masih menyukai tempat yang lembab dan basah. Lumut yang hidup di air jarang kita jumpai, kecuali lumut gambut (Sphagnum spp.). Di Malaysia terdapat sebuah bandar penting dipanggil Bandar Lumut yang terletak di Perak iaitu satu pelabuhan masuk untuk pergi ke Pulau Pangkor. Sejarah Bandar Lumut mungkin juga berasal dari tumbuhan lumut yang mungkin banyak didapati dikawasan tersebut masa dulu oleh penduduk tempatan. Artikel pagi 20 Ramadan saya menulis tumbuhan jenis lumut yang saya baca dari beberapa buah buku dan pengalaman penulis sendiri.


Tumbuhan lumut adalah tumbuhan pada asasnya berwarna hijau dengan ketinggian 1-4 cm dan tumbuh secara berkelompok dikawasan terbuka atau dibawah naungan dan perlukan sedikit cahaya matahari untuk tumbuh. Lumut tidak mempunyai bunga atau bijibenih tetapi mempunyai daun berbentuk mudah (Simple leaf) dan kebanyakannya mempunyai bulu atau rambut halus. Lumut menghasilkan spora didalam kapsul khas yang akan disebarkan untuk pertumbuhan lumut baru. Lumut tumbuhan dari kumpulan Byrophyta mempunyai 7 kelas atau jenis iaitu Kelas Takakiosida, Spagnosida, Andreosipda, Andreobyropsida, Oidipoiopsida, Politryiopsida, Tetraphidopsida dan Byropsida. 


Lumut seolah-olah mempunyai bahagian akar tetapi yang sebenarnya Akar tidak ada dimana  tumbuhan ini melekat dengan organ Rhizoid (akar halus). Tumbuhan lumut merupakan bentuk peralihan antara tumbuhan jenis Talus (Talofita) dengan tumbuhan jenis Kormus (Kormofita). Bahagian daun lumut menjalankan proses fotosintesis dimana bahagian daun ini yang mengandungi KLOROFIL memerlukan cahaya matahari, air dan makanan serta udara untuk menjalankan proses fotosintesis. Lumut merupakan tumbuhan yang perlukan persekitaran lembab untuk hidup. Jika kawasan menjadi kering dan panas maka lumut akan mati.


Di Malaysia dan kawasan tropika yang lain, tumbuhan lumut tumbuh di berbagai tempat terutama di atas batu atau tanah lembab yang dapat cahaya matahari. Lumut  yang hidup pada daun-daun disebut sebagai Epifil. Jika pada hutan banyak pohon dijumpai epifil maka hutan demikian disebut hutan lumut. Kajian oleh ahli botani menunjukkan bahawa tumbuhan lumut mempunyai akar dan batang yang tidak mempunyai pembuluh pembawa makanan (di panggil sebagai Xylem dan Phloem). Bagaimana pun lumut terdapat organ pembiakan yang di panggil sebagai Gametangia (alat-alat kelamin) yang di juga dikenali sebagai Alat kelamin Jantan disebut Anteridium yang menghasilkan Spermtozoid dan juga Alat Pembiakan betina disebut Arkegonium yang menghasilkan Ovum.  Jika kedua gametangia terdapat dalam satu individu disebut berumah satu (Monoesius). Jika terpisah pada dua individu disebut berumah dua (Dioesius).  Gerakan spermatozoid ke arah ovum berupakan Gerak Kemotaksis dimana adanya rangsangan zat kimia berupa lendir yang dihasilkan oleh sel telur.


Kajian juga mendapati lumut akan menghasilkan Sporogonium iaitu badan yang menghasilkan spora. Spoorogonium ini terdiri dari 3 bahagian iaitu Bahagian Vaginula (kaki), Bahagian Seta (tangkai) dan Bahagian  Apofisis (ujung seta yang melebar). Terdapat juga bahagian yang dipanggil sebagai Kapsul atau  Kotak Spora yang terdiri daripada Kaliptra (tudung) dan Kolumela (jaringan dalam kapsul spora yang tidak ikut membentuk spora). Spora lumut bersifat haploid.


CONTOH-CONTOH SPESIES LUMUT
a. Kelas HEPATICAE (lumut hati) :
Marchantia polymorpha dimana bentuknya pipih seperti pita dan terdapat laporan dimana dahulu digunakan untuk mengubati masaalah penyakit hepatitis. Kajian klinikal oleh pakar-pakar masih dijalankan untuk tujuan ini.


b. Kelas MUSCI (lumut daun) :
Dalam kelas lumut daun terdapat 4 jenis lumut yang sering dijumpai iaitu seperti berikut :-
- Sphagnum fimbriatum
- Sphagnum acutilfolium
- Sphagnum squarrosum
- Sphagnum ruppinense


Lumut belum banyak dikaji mengenai penggunaanya untuk kegunaan manusia. Pada masa ini lumut dianggap tumbuhan yang berfungsi sebagai tumbuhan semulajadi yang terdapat dikawasan lembab yang menstabilkan ekosistem sesuatu lokaliti. Keujudan lumut dikawasan lembab, berair, terlindung dan semulajadi ini menunkukkan kawasan tersebut masih bebas dari pencemaran bahan-bahan kimia. Kegunaan lumut hanya ditumpukan sebagai tumbuhan hiasan yang digunakan sebagai hiasan didalam rumah, dinding atau dikawasan taman-taman bunga awam yang cantik dan indah. Pakar sains masih membuat kajian mengenai genes dalam lumut untuk kegunaan biakbaka dan kajian mengenai khasiat lumut untuk kesihatan manusia.


PEKAN LUMUT...DINEGERI PERAK....
LUMUT HIJAU...TUMBUH BERSELERAK....
KAJIAN LANJUT...PERLU DI GERAK...
LUMUT BERGUNA...BOLEH DI TERNAK?...


By,
M Anem
Pct 11
Pyjaya
Malaysia
(Subuh 5.35 pagi, 20 Ramadan)

07 di pantai remis - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pantai remis - Google Blog Search


My Family Blog.: Sepetang <b>di Pantai Remis</b> Kuala Selangor

Posted: 23 May 2011 10:04 AM PDT

Assalamualaikum w.b.t

Pada hujung minggu ni kami bawa anak-anak ke Pantai Remis Kuala Selangor..
papa kata petang ni jom kita mbik angin kat pantai.. haa apa lagi bersiaplah kami anak beranak petang tu..

Pantai Remis biasanya penuh dengan orang ramai yang mahu bermain layang-layang ataupun menikmati kerang bakar atau makanan laut segar yang ada di situ.. dan biasanya yang kita boleh dapati di sini ialah kerana makanan kekerang nya yang banyak.. siput, kerang, remis, dan lala.. anum dan suami pun pergi ke sana sebab nak ambik angin pantai. haha.. tapi jangan lah marah ye.. kalau kita di tempat orang.. Pantai Remis ni tak dah sebesar pantai Teluk lipat atau Pantai Sura di Dungun tau pun seperti Pantai Batu Burok di Kuala Terengganu.. memang lain lah angin bayu yang anum rasa ni.. rasa macam alhamdulilah.. bersyukur kami lahir dan datang dari pantai timur..

07 di jelapang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di jelapang - Google Blog Search


Percepatkan projek <b>jelapang</b> padi | BorneoPost Online | Borneo <b>...</b>

Posted: 22 Aug 2011 08:24 PM PDT

by Agnes Tugong. Posted on August 23, 2011, Tuesday

Rohani telah pohon kepada PM bagi membolehkan projek itu diteruskan

KUCHING: Ahli Parlimen Batang Lupar Datuk Rohani Abdul Karim mahu pelaksanaan projek jelapang padi di Lingga, Banting dipercepatkan.

Susulan itu, beliau telah membuat permohonan secara terus kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bagi membolehkan projek itu diteruskan.

Bagaimanapun, perkembangan terkini berhubung status projek itu tidak dapat dinyatakan sehingga taklimat bersama Timbalan Ketua Menteri merangkap Menteri Pemodenan Pertanian Datuk Patinggi Tan Sri Alfred Jabu Numpang dalam tempoh terdekat ini.

"Saya berterima kasih kepada Perdana Menteri kerana telah bersetuju untuk meneruskan projek ini dalam usaha kita mempertingkatkan ekonomi penduduk khususnya di kawasan Lingga.

"Projek Jelapang Padi ini adalah di bawah Bidang Ekonomi Utama Nasional (NKEA) menerusi Unit Pengurusan Prestasi dan Pelaksanaan (PEMANDU)," katanya.

Beliau berkata demikian ketika dihubungi Utusan Borneo mengenai perkembangan terkini pembukaan jelapang padi baru di Lingga Banting untuk mengeluarkan padi secara besar-besaran.

Mengulas mengenai projek itu, seluas 5,000 hektar tanah telah dikenal pasti akan terlibat dalam penanaman padi secara besar-besaran itu yang akan memberi manfaat kepada penduduk di Parlimen Batang Lupar secara keseluruhannya.

Rohani yang jugaTimbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan meletakkan harapan yang besar untuk melihat projek jelapang padi di Lingga, Banting akan memacu pembangunan ekonomi penduduk setempat di kawasan parlimennya.

Dalam perkembangan berkaitan, Menteri Kemajuan Tanah Tan Sri James Masing semalam memberitahu bahawa beliau telah mengenal pasti dua kawasan yang mempunyai potensi besar untuk dijadikan jelapang padi Sarawak iaitu Lembah Sungai Limbang dan kawasan Sri Aman.

Menurut Masing, kerajaan ingin membina empangan di Limbang dan bukan sahaja untuk tujuan menjana kuasa tetapi juga untuk sistem pengairan tanaman padi.

Setakat ini, Sarawak mengimport beras dari Vietnam dan Thailand dan mempunyai bekalan beras untuk tujuh bulan.

07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


Malaysia Waves: Dimanakah Che Rosli Sewaktu Trajedi <b>Bukit Merah</b>?

Posted: 25 Aug 2011 06:51 PM PDT

TV3 suku menyiarkan kenyataan seorang MP PAS bernama Che Rosli yg mendakwa kilang yang bakal di bina di Kuantan itu selamat untuk semua orang.

Merujuk kepada biodata Che Rosli di Facebook, tertera:

AHLI JAWATANKUASA PERLINDUNGAN SINARAN.
LEMBAGA PERLESENAN TENAGA ATOM, MALAYSIA, 1984-1999

Ini bererti Dr. Che Rosli adalah antara yang memberi khidmat kepada Lembaga Perlesenan Tenaga Atom(LPTA) sewaktu berlakunya trajedi keracunan radioaktif di Bukit Merah sekitar 1984 hingga sekarang.

Keracunan radioaktif (antara lain)akibat stor simpanan bahan buangan kilang nadir bumi milik Mitsubishi Chemicals, Tabung Haji serta beberapa syarikat bumiputra yang lain.

Mengapa LPTA disebut? Ini adalah kerana sewaktu berlaku keracunan radioaktif ini, LPTA telah mengeluarkan lesen bagi kilang tersebut untuk beroperasi. Di dalam ombak protes dari penduduk2 tempatan, LPTA terus memberi lesen.

LPTA terus memberi lesen kerana mereka berkata kilang tersebut selamat dan tidak membahayakan kesihatan penduduk setempat.

Dan dari biodata Dr. Che Rosli, beliau berkhidmat dengan LPTA sepanjang skandal/trajedi Bukit Merah yang meragut nyawa itu.

Maka, Tulang Besi tidak boleh menerima jaminan Dr Che Rosli bahawa kilang Lynas itu bakal selamat.

Ini kerana LPTA juga telah memberi jaminan kepada penduduk Bukit Merah bahawa kilang nadir bumi Mitsubishi itu selamat. Malangnya, jaminan LPTA satu masa dahulu adalah pembohongan semata-mata dan 9 penduduk tempatan telah menghadapi penyakit leukemia, anak2 lahir cacat dsbnya.

Dan oleh kerana Dr Che Rosli berkhidmat dengan LPTA sewaktu trajedi Bukit Merah berlaku, maka Tulang Besi beranggapan apa-apa jaminan yang datang dari alumni LPTA tidak boleh dipercayai angkara trajedi Bukit Merah.

Tulang Besi juga rasa, kalau benarlah dakwaan Che Rosli ni, Tulang Besi cadang kilang RARE EARTH ini dibina di sebelah rumah Che Rosli. Tulang Besi nak tengok berani atau tidak?

Tidak hairanlah walaupun diberi jaminan berulang-ulang kali oleh LTAP dan beberapa pakar, penduduk Kuantan dan Gebeng tetap menolak kilang Lynas. Mereka belajar dari pengalaman rakyat Bukit Merah.

SABOTAJ TERAKHIR GENG PERPADUANG?

Kalau kita ingat kembali, sejurus selepas kemenangan Mat Sabu sebagai Timbalan Presiden, Dr Che Rosli adalah satu-satunya kepimpinan Selangor yang menyatakan sokongan Hasan Ali dikekalkan sebagai Pesuruhjaya Selangor.

Hasan Ali telah pun memulakan langkah mensabotaj PAS dalam isu serbuan JAIS. Maka, Tulang Besi pula merasakan kini giliran Dr. Che Rosli pula.

Tulang Besi melihat kesemua tindakan-tindakan ini adalah satu bentuk sabotaj kepada PAS oleh geng perpaduang yang sudah pun melangkah sebelah kaki keluar dari pintu.

Mungkin juga Tulang Besi salah tapi nampak gayanya begitu. Semuanya seperti mengikut jejak langkah Zul Nordin Al Kazzab.

Tulang Besi

07 di beruas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di beruas - Google Blog Search


pembangkang batu kurau: DATO&#39; NGEH KOO HAM <b>Di BERUAS</b> (CERAMAH 2/3)

Posted: 22 Jul 2011 08:31 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]DATO' NGEH KOO HAM Di BERUAS (CERAMAH 2/3). Posted by PBK at 11:31 AM. 0 comments: Post a Comment. Newer Post Older Post Home. Subscribe to: Post Comments (Atom). livestream. selangortv · kelantantv ...

07 di bukit gantang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit gantang - Google Blog Search


News@Berita channel: Kubu Nizar <b>di Bukit Gantang</b> hancor ...110 <b>...</b>

Posted: 29 May 2011 06:31 PM PDT


Kita mendapat SMS dan panggilan telefon bertanya ahli PAS masuk UMNO."Betulkah ahli PAS masuk UMNO"

Sebenarnya yang masuk UMNO ahli UMNO . Tahun 2008,beberapa orang PAS tidak aktif,suka mengkafirkan orang UMNO dan mereka ini yang tidak suka pergi masjid telah masuk UMNO sebelum PRU 12.


Semasa PRK 2009,sekali lagi mereka masuk UMNO.Ketua mereka Pak Teh Rahim,yang dulu menyatakan tak syariat masuk pilihanraya.Pada tahun 2009 mereka serah borang pada Zambry Kadir.


Kelmarin sekali lagi Pak Teh Rahim (Abdul Rahim Ahmad ) serah borang masuk UMNO kepada Ketua Penerangan UMNO Ahmad Maselan..Betul-betul Ahmad Maselan kena tipu dengan orang UMNO masuk UMNO.

Semua orang tahu antara yang masuk UMNO,Mat Serabut,Mat Hantu Raya ,Mat Abe ,Mat Kaki Kelentong yang guru mereka Ustaz Zul tak syarie?...Mereka ini didakwa oleh penduduk Changkat Ibol, yang suka keluar fatwa ,mereka yang jilat kahak sendiri ,mereka yang tak keluar mengundi,mereka yang mengkafirkan UMNO.Kini mereka bersama UMNO ,yang parti ini suka orang Melayu bodoh dan miskin.

sumber~http://batuvskayu.blogspot.com/2011/05/kubu-nizar-di-bukit-gantang-hancor-110.html

07 di kinta - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kinta - Google Blog Search


LURIAZ SILVERIAN: Penggambaran filem Rock Ooo <b>di</b> Super <b>Kinta</b> <b>...</b>

Posted: 11 Jul 2011 01:07 AM PDT




Bangga sungguh aku apabila mercu tanda terkenal bandaraya Ipoh iaitu Super Kinta dan Kompleks Yik Foong menjadi lokasi penggambaran filem. Aku rasakan pemilihan Super Kinta dan Kompleks Yik Foong sebagai lokasi adalah tepat sekali kerana mengikut sejarah (yang tidak ditulis di dalam mana-mana buku teks Sejarah) kedua-dua tempat itulah menjadi pusat atau sebagai 'base' bagi rockers-rockers era 80'an berkumpul. Tak percaya tanyalah kepada Mus MAY, kumpulan SYJ, Ustaz Akhil Hayy ataupun mana-mana kumpulan rock era 80'an yang berasal daripada Perak. Malangnya kini pasaraya Super Kinta telah pun ditutup manakala Kompleks Yik Foong masih dibuka tetapi telah menjadi pusat penjualan komputer ala-ala Low Yat Plaza. Terima kasih keapada Abang Mamat Khalid yang menghidupkan kembali nostalgia Rock di bandaraya Ipoh sekaligus memperkenalkan bandaraya Ipoh ke seluruh Malaysia.

07 di gerik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di gerik - Google Blog Search


Rakaman Video Ceramah Anwar Ibrahim <b>di Gerik</b>: umno hanya <b>...</b>

Posted: 28 Jun 2011 03:28 AM PDT

07 di padang rengas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di padang rengas - Google Blog Search


DPPK <b>Padang Rengas</b>: ALAM RIA PASTI KAWASAN <b>PADANG RENGAS</b>

Posted: 24 Aug 2011 11:32 AM PDT

Alam Ria PASTI (dulu dikenali sebagai Ihtifal) telah berlangsung dengan jaya di Badan Khidmat Masyarakat At- Toif (PAKAT), Kota Lama Kiri, Kuala Kangsar.
Majlis yang buat julung kalinya berlangsung dalam bulan Ramadhan telah bermula dengan Solat Asar berjamaah diikuti dengan pertandingan Nasyid, Azan, bercerita, hafazan, berkhutbah dan sajak.
Majlis telah disempurnakan perasmiannya oleh Ustaz Jamaluddin Ahmad (YDP Pas Kawasan Padang Rengas) diikuti dengan majlis penyampaian hadiah kepada pemenang- pemenang pertandingan.
Selain daripada itu guru- guru PASTI juga mendapat penghargaan dan sumbangan Hari Raya sebagai tanda ingatan daripada Dewan Pemuda Pas Kawasan Padang Rengas.
Majlis juga diserikan lagi dengan penyampaian sumbangan kepada murid- murid miskin di kalangan murid PASTI serta sumbangan khas kepada waris Allahyarham Mohd Haikal iaitu bekas pelajar PASTI yang telah kembali ke rahmatullah beberapa bulan yang lalu.
Kemuncak program diteruskan dengan Majlis Iftar jamaie yang melibatkan warga PASTI Kawasan Padang Rengas, DPPK Padang Rengas serta MTD Chenderoh.
Majlis yang berlangsung dengan penuh semangat mahabbah itu diakhiri dengan solat tarawikh.
Dewan Pemuda Pas Kawasan Padang Rengas merakamkam setinggi- tinggi penghargaan dan terima kasih kepada semua pihak yang telah menjayakan majlis ini, khususnya kepada semua dermawan yang memberikan sokongan yang amat menggalakkan. Mudah- mudahan segala usaha murni ini akan mendapat keberkatan daripada Allah S.W.T, Insyaallah.. 
Lagi gambar- gambar berkaitan akan menyusul...

07 di tanjung rambutan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung rambutan - Google Blog Search


poskasih: PERKHIDMATAN PERTUKANGAN DAN BINAAN <b>DI</b> IPOH, <b>TANJUNG</b> <b>...</b>

Posted: 27 Jul 2011 01:04 AM PDT

Salah seorang peserta eKasih Daerah Kinta yang telah mendapat bantuan Projek Ekonomi, sedang menjalankan projek perkhidmatan pertukangan dan binaan. Justeru itu, kepada orang ramai yang berada di sekitar kawasan Ipoh, Tanjung Rambutan atau daerah Kinta yang memerlukan perkhidmatan ini, bolehlah menghubungi beliau. Dengan ini diharapkan akan dapat membantu meningkatkan pendapatan beliau sekaligus membantu mengeluarkan beliau daripada kelompok kemiskinan. Maklumat peserta tersebut adalah seperti berikut:

Nama: Mohan a/l Subramaniam
No. Telefon:  016-5644914
Pengalaman: Melakukan perkhidmatan pertukangan rumah dan bangunan. Beliau juga pernah menjalani Kursus CIDB (Binaan dan Pertukangan) anjuran Institut BITARA dan Pejabat Pembangunan Persekutuan Negeri Perak.
Hubungi peserta untuk maklumat lanjut (untuk perbincangan).
**Kadar caj adalah tertakluk kepada budi bicara antara penjual (peserta) dan pembeli (penerima perkhidmatan) bergantung kepada jenis perkhidmatan yang diperlukan.
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved