Khamis, 26 April 2012

07 di pangkor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pangkor - Google Blog Search


Group Western Digital Yang Umpp....Best santai <b>di Pangkor</b>

Posted: 23 Mar 2012 07:22 AM PDT

...TELEMATCH...TELUK NIPAH..


........SNORKLIN...

.......................YANG PENTING HEPI.....
fun package 2h1m RM115.00 seorang 3h2m rm 160.00 seoarang...berminat sila hubungi Razi/OG 012 4555 925......

07 di hutan melintang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di hutan melintang - Google Blog Search


JAWA BERNAM: TERKINI!! ADUN PKR <b>HUTAN MELINTANG</b> MINTA <b>...</b>

Posted: 20 Apr 2012 07:28 PM PDT

PKR [Parti Kian Reput] terus akan lingkup di Malaysia. Hari ini dapat dilihat ADUN PKR Hutan Melintang, Kesavan, hadir bersama ke program anjuran BN Bagan Datoh yang dihadiri oleh Menteri Pertahanan merangkap Ahli Parlimen Bagan Datoh, DS Dr. Zahid Hamidi. Kesavan dilihat cuba merapati Zahid seperti mahu minta sesuatu yang mustahil mungkin demi masa depan politiknya di kawasan itu.
Untuk rekod, Kesavan ini tidak ada apa-apa contribution pun untuk penduduk di kawasan Hutan Melintang. Jadi penduduk sudah mula marah dengan dia ni. Semua kebajikan rakyat setempat semuanya adalah hasil dari bantuan DS Dr. Zahid Hamidi. Yang Kesavan tahu cuma berceramah ke hulu-hilir sebar fitnah pada BN. Dan yang lebih menarik semenjak pakatan sudah tidak mendapat tempat dihati rakyat Malaysia, Kesavan seperti sudah beralih arah, mungkin selepas ini beliau akan keluar PKR dan akan menyertai BN Bagan Datoh di bawah kepimpinan DS Dr. Zahid Hamidi.

Bukti kukuh! Kesavan menyanyikan lagu Negaraku dan lagu 1 Malaysia bersama-sama! Preparation sebelum menyertai BN! 
PKR PAKATAN AKAN HANCUR MENJELANG PRU-13

07 di langkap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di langkap - Google Blog Search


Ceramah Terbaru!!! DS Anwar Ibrahim Perdana <b>Langkap</b>, Perak <b>...</b>

Posted: 26 Apr 2012 08:33 AM PDT

07 di trolak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di trolak - Google Blog Search


Perkhemahan tahun lepas <b>di Trolak</b>, Perak.. Tahun n

Posted: 23 Apr 2012 08:00 PM PDT


07 di kampar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kampar - Google Blog Search


TV3 Stesyen TV Portal Pertama - Mangsa Banjir <b>Di Kampar</b> <b>...</b>

Posted: 13 Apr 2012 01:05 AM PDT

13/04/2012 16:05:00

Jumlah mangsa banjir ditempatkan di dua pusat pemindahan di Kampar meningkat kepada 1,166 orang berbanding 1,145 mangsa, semalam.

Menurut jurucakap Bilik Gerakan Banjir, 862 mangsa banjir ditempatkan di Sekolah Menengah Kebangsaan Kampar manakala selebihnya di Dewan Pulau Bergading.

Antara kampung yang dilanda banjir ialah Kampung Melayu, Kampung Baru, Kampung Pasir, Kampung Nyior, Jeram, Kampung Mesah, Kuala Dipang, Changkat Jering dan Kampung Batu 20.

Hujan lebat Rabu lalu menyebabkan air Sungai Kampar melimpah dan membanjiri kampung terbabit.

Beberapa kawasan masih ditenggelami air ekoran hujan lebat malam tadi.

Sementara itu, pusat pemindahan di Dewan Orang Ramai Sungai Segar yang menempatkan 39 mangsa banjir di Ijok, Selama, ditutup pagi tadi.

Kesemua mangsa telah dibenarkan kembali ke kediaman masing-masing.

07 di pantai remis - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pantai remis - Google Blog Search


JoranPancing: Jom ngail <b>di</b> Sg Batu <b>Pantai Remis</b> 28 April ini

Posted: 26 Apr 2012 08:59 AM PDT

Sila klik banner diatas untuk melihat paparan berskala besar

07 di malim nawar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di malim nawar - Google Blog Search


LAMAN KL-TODAY.COM » Blog Archive » Kelantan <b>di</b> mata rakyat

Posted: 15 Apr 2012 06:48 PM PDT

Uthaya Sankar SB

Kelantan bukan negeri yang mundur walaupun keadaan di sana tidak secantik negeri-negeri di pantai barat Malaysia.Demikian mesej yang dikirim oleh Izan Ali, seorang penulis yang berasal dari Malim Nawar, Perak dan kini bekerja di sebuah syarikat penerbitan swasta di Kepong."Terdapat enam laluan bagi kereta di jalan raya utama. Maknanya, jalan raya di Kelantan setanding apa yang ada di pantai barat," kata novelis itu yang ke Kelantan tahun lalu dan tinggal di rumah kawannya.

Reaksi yang diberikan Izan adalah berikutan paparan saya di Facebook di mana saya meminta rakan-rakan dari luar Kelantan yang pernah pergi ke negeri itu supaya berkongsi pandangan berdasarkan pengalaman sendiri.

Jamal bin Ludin yang berasal dari Kota Kinabalu, Sabah dan kini menetap di Lahad Datu pula menceritakan bahawa dia pernah tinggal di Kampung Paloh Rambai, Ketereh pada 2007-2008 dan mempunyai keluarga angkat di Pasir Puteh, Kelantan sejak 1994.

"Saya pernah berulang-alik antara Kuala Lumpur dan Negeri Serambi Mekah itu selama beberapa tahun, serta mempunyai saudara-mara yang bertugas di Kota Bharu.

"Pengalaman mengunjungi sekitar Negeri Cik Siti Wan Kembang, bekerja dan tinggal di sana membawa kenangan manis dalam hidup saya. Saya masih teringat-ingat kenangan manis bertemu Tok Guru dulu," katanya yang sedang dalam proses menulis berdasarkan pengalaman mengunjungi beberapa negeri di Semenanjung Malaysia.

Pandangan yang saya kumpulkan ini adalah wajar sebagai tambahan kepada "pengalaman" saya sendiri yang saya catatkan menerusi dua tulisan saya di FMT sebelum ini.

Malah, agak menarik untuk diperhatikan bahawa pengalaman dan pandangan saya hampir sama dengan kisah yang dikongsikan beberapa individu berdasarkan pengalaman peribadi mereka.

Maknanya, tidak timbul soal saya diberi "layanan istimewa" semasa saya berada di Kota Bharu pada 11-14 Mac 2012 kerana "layanan" dan "pengalaman" saya sama sahaja dengan beberapa individu lain yang berasal dari luar Kelantan.

Omongan puak cetek ilmu

Perkara ini wajar dinyatakan kerana khabarnya semasa sebuah festival sastera di Melaka pada hujung Mac lalu, beberapa individu mengemukakan pertanyaan kepada pengarang dari Kelantan, Leo AWS mengenai "motif sebenar" saya ke Kelantan; kononnya ada "agenda politik" sehingga diberi layanan khas oleh "parti pembangkang".

Tentu sahaja omongan puak cetek ilmu seperti itu wajar diabaikan kerana ternyata bodoh serta tidak membawa apa-apa faedah kepada sesiapa. Biarkan Luncai dengan labu-labunya!

Sementara itu, Mohidin Yahya yang berasal dari Muar, Johor dan kini tinggal di Johor Bahru mempunyai pengalaman manis yang sukar dilupakan bersama Menteri Besar Kelantan, Datuk Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat.

"Saya pernah duduk mendengar tazkirah pada pagi Jumaat di Medan Ilmu, Jalan Dato Pati, Kota Bharu dan sempat juga bersalam dengan Tok Guru. Alangkah bertuah kalau dapat kerap bersama Tok Guru; menimba ilmu daripada pendakwah yang tulus dan pemimpin yang bersih," katanya sebagai reaksi selepas membaca catatan saya pada minggu lalu.

Nik Faridah Mamat yang pernah menyertai Bengkel Penulisan Cerpen anjuran Kumpulan Sasterawan Kavyan (Kavyan) menjelaskan bahawa pada setiap pagi Jumaat, orang ramai berpusu-pusu di tengah bandar raya Kota Bharu "untuk menadah ilmu daripada Tok Guru".

"Orang ramai akan duduk beralaskan surat khabar atau tikar untuk mendengar kuliah tafsir al-Quran. Peluang ini juga digunakan oleh peniaga kecil-kecilan untuk mencari rezeki. Orang Islam dan Bukan Islam sama-sama terlibat. Suasana seperti ini terlalu jarang berlaku di tempat-tempat lain," katanya.

Shan Narayanan dari Ipoh, Perak pula mengucapkan "dirgahayu Tok Guru" kerana kagum dengan cara ulama itu mentadbir Kelantan sejak 1990. Seorang lagi pembaca dari Ipoh, Jason Ng turut meluahkan rasa bangga dan kagum terhadap penduduk negeri Kelantan.

"Bagi penduduk di luar Kelantan, pergilah untuk melihat dan mengalami sendiri segala kehebatan yang ada di sana," katanya.

Cadangan dan saranan Jason adalah sama dengan pandangan saya. Suatu hakikat yang tidak dapat dinafikan adalah betapa penduduk di luar Kelantan "jahil" atau "dijahilkan" mengenai keadaan sebenar di negeri yang mengamalkan konsep "Membangun Bersama Islam" itu.

Misalnya, pemimpin dan penduduk Melayu-Islam di Kelantan berpegang teguh pada akidah Islam, namun tidak menunjukkan sebarang permusuhan atau penentangan terhadap penganut agama-agama lain.

Sebaliknya, apa yang saya lihat dan alami sendiri adalah keikhlasan dan "roh" sebenar Islam; dengan penuh kesedaran bahawa Tuhan menciptakan kita berbeza-beza untuk kita saling mengenali dan saling menghormati.

"Realiti di Kelantan tidaklah teruk seperti dimomokkan pihak tertentu. Penduduk di sana ramah dan mesra. Isu kononnya orang Kelantan suka cari gaduh langsung tidak timbul sepanjang saya berkawan dengan orang Kelantan," kata Izan lagi.

Pada pandangannya, orang Kelantan suka menerima tetamu dan sangat menghormati tetamu yang datang ke rumah.

"Mereka akan masak beria dan hidangkan makanan yang sedap-sedap kepada sesiapa sahaja yang berkunjung ke rumah; tak kira kaum, agama dan fahaman politik. Saya duduk di rumah kawan dulu, asyik makan sahaja!" Izan menambah.

Keharmonian sejati

Amalan menerima dan meraikan tetamu bukan hanya di rumah. Sebaliknya, pekedai dan peniaga juga amat gembira menerima kunjungan orang luar dan dilayan pula sebagai tetamu.

Misalnya, saya bersama-sama Rohani Deraman, novelis dari Johor Bahru dan Zainab Ngah, penulis dari Kuala Terengganu bersarapan dengan Mohammad Faizal Che Yusof (peguam OKU) dan Roshidayu Che Mat dari Shah Alam di Selera Daun Pisang, Jalan Pengkalan Chepa.

Pemilik restoran itu tidak melepaskan peluang merakam foto bersama-sama kami sebagai kenangan bertemu kelompok penulis. Malah, semasa saya bersarapan di Kedai Kopi White House, Jalan Sultanah Zainab, ada pengunjung yang datang bersalam dan mahu ambil foto bersama saya.

Dalam pada itu, Zawawie Abdullah yang berasal dari Pasir Mas dan kini tinggal di Kota Bharu mengakui bahawa keharmonian sejati memang wujud di negeri kelahirannya.

"Bukan politik yang kita nak ketengahkan tapi keharmonian perhubungan antara insan berlainan darjat dan pangkat. Orang biasa dengan Tok Guru pun macam tak ada sempadan. Nak ajak beliau ke rumah untuk kenduri pun boleh dan beliau pasti hadir, insya-Allah.

"Nak jumpa Tok Guru tak payah ada protokol. Pergi saja solat subuh, pasti dapat berjumpa beliau. Pangkat MB dah tak ada masa tu. Itulah kehebatan Tok Guru," katanya sambil mengakui bahawa sikap mulia Tok Guru menjadi cerminan sikap penduduk Kelantan keseluruhannya.

Bercakap mengenai bertemu Tok Guru, Rohani Deraman yang berasal dari Pasir Putih, Kelantan dan kini tinggal di Johor Bahru mengimbas kenangan pada 13 Mac 2012.

"Semasa saya dan rakan-rakan penulis pergi ke kediaman rasmi MB Kelantan di JKR 10, kami terkejut kerana tiada pengawal di pintu masuk dan tidak ada protokol seperti yang lazim ada di kediaman rasmi MB negeri-negeri lain," katanya.

Rohani juga masih ingat Tok Guru bertanya, "Ho guano ramai-ramai ni heh?" (Ada apa hal datang ramai-ramai ni?) dan penulis sepenuh masa itu pula menjawab, "Ambo rakyat Kelate, tak salah ke kalu rakyat nak jupo MB" (Saya ni rakyat Kelantan, tak salah kan kalau ingin berjumpa MB).

Cadangan ikhlas saya adalah supaya sesiapa yang pergi ke Kota Bharu harus singgah di pejabat Urus Setia Penerangan Kerajaan Negeri Kelantan di Kompleks Kota Darulnaim untuk mendapatkan pelbagai bahan bacaan yang pasti mampu membuka minda.

Dapatkan juga maklumat sebenar mengenai kehebatan Kelantan daripada penduduk setempat. Sekurang-kurangnya orang ramai tidak akan terus tertipu dengan pelbagai dakyah dan fitnah yang disebarkan pihak tertentu.

Uthaya Sankar SB akan mengendalikan Bengkel Penulisan Cerpen sempena program Perkampungan NILAM di Tawau, Sabah pada 24-26 April 2012.

07 di ipoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di ipoh - Google Blog Search


Kubala selamatkan Seladang <b>di Ipoh</b>

Posted: 17 Apr 2012 06:11 PM PDT

Michal Kubala 02Pemain import, Michal Kubala menyelamatkan skuad Seladang daripada mendapat malu apabila jaringannya membolehkan Perak mencatat keputusan seri 2-2 dengan Sabah di Ipoh malam semalam.

Sepakan bebas yang dilakukan oleh Kubala telah melencung ke penjuru kiri pintu gol Sabah dan gagal ditepis oleh penjaga gol, Syed Azney Syed Hussin pada minit ke-93 membolehkan Perak berkongsi mata dengan skuad Di Bawah Bayu itu.

Sebelum itu, Sabah berjaya mendahului Perak 2-1 melalui dua jaringan Zainizam Marjan pada minit ke-45 dan 60.

Perak mendapat gol pertama melalui sepakan bebas yang disempurnakan oleh Kubala pada minit ke-33.

Namun begitu, Sabah menyamakan kedudukan hasil kesilapan penjaga gol Md Nasril Nourdin yang menendang bola terus kepada penyerang berpengalaman, Zainizam pada minit ke-45.

Zainizam menggunakan peluang keemasan itu dengan menolak masuk bola ke penjuru kanan Nasril dan sekaligus memperdayakan bekas penjaga gol kebangsaan tersebut.

Pemain import dari Cameroon, Albert Dominique Ebossé Bodjongo yang pertama kali diturunkan mempamerkan persembahan yang sederhana.

Bodjonggo turut berpeluang menjaringkan gol tetapi cubaannya tersasar dan perlu memperbaiki kelemahan tersebut segera.

Namun begitu, pemain-pemain Perak yang lain perlu melorongkan bola kepada Bodjongo bagi membolehkannya menjaringkan gol.

Pasukan pelawat kembali ke depan apabila pertahanan Perak, K.Nanthakumar gagal menanduk bola yang ditendang oleh pemain tengah Sabah, K. Thanaraj.

Zainizam yang berada bersama-sama Nanthakumar terus menerkam dan menolak masuk gol kedua Sabah ke dalam jaring pada minit ke-60.

Jurulatih, Norizan Bakar telah menggunakan Akmal Rizal Ahmad Rakhli, Kubala dan Shahrulnizam Mustafa bagi menggerakkan serangan.

Walau bagaimanapun strategi Norizan kurang menyerlah kerana Bodjongo gagal mempamerkan persembahan yang mantap.

Para pemain telah menekan Sabah pada sepuluh minit terakhir dan berjaya mendapat gol penyamaan melalui Kubala pada minit ke-93.

Artikel asal di PerakNews.
Foto oleh Yusrie Zulkifli (Perak F.A.).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


<b>Bukit Merah</b>-Available-<b>Bukit Merah</b> , Singapore 78905

Posted: 24 Apr 2012 11:43 AM PDT

S$1,100
Available
Bukit Merah ,D-3
Common Room
Landmark:Tiong Bahru Plaza, ABC Food Centre & Market, IKEA, Anchorpoint Mall, Queensway Shopping Centre, Bukit Merah Central

MRT: Redhill_EW18

07 di menglembu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di menglembu - Google Blog Search


:: Kamaluddin ::: Dengar cerita Shahrizat akan bertanding <b>di</b> Perak <b>...</b>

Posted: 03 Mar 2012 07:29 AM PST

:: Kamaluddin ::: Dengar cerita Shahrizat akan bertanding di Perak PRU13 nanti. Parlimen Menglembu.. Jgn marah Ijat

07 di tapah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tapah - Google Blog Search


Pesakit Rotavirus semakin berkurangan <b>di Tapah</b>: Rosnah Shirlin <b>...</b>

Posted: 14 Feb 2012 08:22 PM PST

Jumlah pesakit wabak Acute Gastroenteritis (AGE) yang menerima rawatan di wad Hospital Tapah semakin menurun berbanding semalam.

Timbalan Menteri Kesihatan, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin memberitahu daripada 70 pesakit menerima rawatan semalam 50 daripadanya didapati telah pulih dan bebas dari wabak berkenaan.

"Saya dimaklumkan 50 pesakit yang dimasukkan ke wad telah dibenarkan pulang setelah mendapati keadaan mereka bertambah pulih dan semakin stabil.

"Bagi kes AGE yang dimasukkan ke Unit Rawatan Kecemasan dan Trauma, setakat jam 7 pagi tadi, seramai 183 orang pesakit masih menerima rawatan di hospital ini.

"Kita berharap jumlah ini akan berkurangan dan tidak ada lagi kes yang menyebabkan kematian, justeru saya harap masyarakat dapat lebih prihatin terhadap kesihatan ahli keluarga… jangan lengah-lengahkan masa untuk ke hospital jika mengalami tanda-tanda yang menjurus kepada jangkitan Rotavirus," katanya selepas mengadakan lawatan ke Hospital Tapah pagi tadi.

Menurut Rosnah, kementerian kesihatan amat bersimpati dengan kematian 2 bayi akibat jangkitan virus berkenaan.

Justeru, bagi mengelakkan berlakunya kes kematian katanya, kementerian terbabit mengarahkan hospital dan klinik swasta supaya melaporkan kes-kes berkaitan penyakit itu pada kadar yang segera jika ada.

"Seperti yang sedia maklum, salah seorang daripada bayi yang meninggal dunia akibat penyakit ini telah menerima rawatan di klinik swasta dan kemudiannya dirujuk kepada pihak hospital dalam keadaan pesakit sedang nazak.

"Kita tidak mahu perkara itu berulang lagi, jadi laporan segera perlu diberikan kepada jabatan-jabatan kesihatan daerah sekiranya menerima pesakit yang dijangkiti AGE," katanya.

Tambah Rosnah, sekiranya pihak hospital dan klinik swasta gagal berbuat demikian, maka kementerian kesihatan akan mengambil tindakan tegas.

Lebih 2,800 kes AGE telah dilaporkan di  daerah Batang Padang dan Hilir Perak sejak wabak itu mula dikesan pada 27 Januari lalu.

di negeri perak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri perak - Google Blog Search


[Bukti Bersurat] Persatuan Kontraktor Melayu Malaysia <b>Negeri Perak</b> <b>...</b>

Posted: 09 Apr 2012 06:55 PM PDT


Surat  diatas bertajuk PENANGGUHAN  TARIKH  MENSYUARAT  AGUNG  TAHUNAN  PKMM  NEGERI PERAK  KE-35  BAGI TAHUN  2011/2012 adalah suatu bukti yang jelas bahawa persatuan ini menjadi tunggangan Barisan Nasional, ini kerana tertera penyebab  tunggal utama mengapa  mensyuarat ini  terpaksa ditanggungkan oleh kerana  hanya  disebabkan  ARAHAN dari NGO yang bergabung  dengan Barisan Nasional diminta  menangguhkan mesyuarat. 
Keratan isi kandung penyebab yang menjadi bukti PKMM di perkuda oleh Barisan Nasional
Hendak tanggungkan  mesyuarat  tu…lantak la..mungkin kalau sebab-sebab tertentu  dalam organisasi atau  masaalah sebarang teknikal berkaitan persatuan,itu adalah lumrah berorganisasi. Tapi atas sebab arahan NGO yang bergabung dengan Barisan Nasional.. Apa kejadahnya..!!!  PKMM ni parti politik ke..??? 
Patutlah ramai dikalangan kontraktor melayu dinegara ini yang mencari sumber rezeki  dalam sektor kerjaya  ini ramai yang merunggut mengenai  ada sikap pilih bulu dalam mendapat  tender dalam sesuatu projek di tanah air khususnya di negeri Perak,rupa-rupanya memang jelas PKMM  yang menaungi golongan kontraktor ini dibelenggu oleh kuasa rakus Barisan Nasional, maka tidak hairanlah jika ada golongan kontraktor  orang melayu terpaksa gulung tikar dek kerana sikap pilih kasih dan pilih bulu ini banyak sekali berlaku. Untuk  senang  mendapat  sesuatu projek para kontarktor  yang lebih mengampu Najib dan yang lebih menyokong  UMNO BN  maka layaklah menerima tander dan keistimewaan,jika sebaliknya mereka bakal sukar menerima apa-apa  yang sepatutnya.
Disini dapat perhatikan  PKMM  hanya  sebuah persatuan yang berkepentingan politik kepada UMNO BN sahaja,tidak lebih dari itu. Dimaklumkan juga mejoriti  kontraktor  orang Melayu di Malaysia khususnya di negeri Perak  sudah terlalu ramai yang  sudah menolak  sepenuhnya  Barisan Nasional.
Maka tidak hairanlah surat bukti  ini dipertikaian mereka dan diserahkan kepada  aku untuk di kongsi bersama…betul tak..??? Tepuk dada….jangan tanya UMNO BN…tanyalah diri sendiri…haha….
Surat  diatas bertajuk PENANGGUHAN  TARIKH  MENSYUARAT  AGUNG  TAHUNAN  PKMM  NEGERI PERAK  KE-35  BAGI TAHUN  2011/2012 adalah suatu bukti yang jelas bahawa persatuan ini menjadi tunggangan Barisan Nasional, ini kerana tertera penyebab  tunggal utama mengapa  mensyuarat ini  terpaksa ditanggungkan oleh kerana  hanya  disebabkan  ARAHAN dari NGO yang bergabung  dengan Barisan Nasional diminta  menangguhkan mesyuarat. 
Keratan isi kandung penyebab yang menjadi bukti PKMM di perkuda oleh Barisan Nasional
Hendak tanggungkan  mesyuarat  tu…lantak la..mungkin kalau sebab-sebab tertentu  dalam organisasi atau  masaalah sebarang teknikal berkaitan persatuan,itu adalah lumrah berorganisasi. Tapi atas sebab arahan NGO yang bergabung dengan Barisan Nasional.. Apa kejadahnya..!!!  PKMM ni parti politik ke..??? 
Patutlah ramai dikalangan kontraktor melayu dinegara ini yang mencari sumber rezeki  dalam sektor kerjaya  ini ramai yang merunggut mengenai  ada sikap pilih bulu dalam mendapat  tender dalam sesuatu projek di tanah air khususnya di negeri Perak,rupa-rupanya memang jelas PKMM  yang menaungi golongan kontraktor ini dibelenggu oleh kuasa rakus Barisan Nasional, maka tidak hairanlah jika ada golongan kontraktor  orang melayu terpaksa gulung tikar dek kerana sikap pilih kasih dan pilih bulu ini banyak sekali berlaku. Untuk  senang  mendapat  sesuatu projek para kontarktor  yang lebih mengampu Najib dan yang lebih menyokong  UMNO BN  maka layaklah menerima tander dan keistimewaan,jika sebaliknya mereka bakal sukar menerima apa-apa  yang sepatutnya.
Disini dapat perhatikan  PKMM  hanya  sebuah persatuan yang berkepentingan politik kepada UMNO BN sahaja,tidak lebih dari itu. Dimaklumkan juga mejoriti  kontraktor  orang Melayu di Malaysia khususnya di negeri Perak  sudah terlalu ramai yang  sudah menolak  sepenuhnya  Barisan Nasional.
Maka tidak hairanlah surat bukti  ini dipertikaian mereka dan diserahkan kepada  aku untuk di kongsi bersama…betul tak..??? Tepuk dada….jangan tanya UMNO BN…tanyalah diri sendiri…haha….

07 di manjung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di manjung - Google Blog Search


Pabila Penaku Menari: Kilang LNG bernilai RM153.5 juta <b>di Manjung</b>

Posted: 23 Apr 2012 03:41 AM PDT

IPOH - Syarikat pembekalan gas cecair asli (LNG),  Atigas   Technology  Sdn. Bhd. ( Atigas ) bercadang untuk membangunkan sebuah kilang LNG di tapak seluas 60 hektar di Tanjung Hantu, Segari, Manjung.

Pengarah Urusannya, Tang Hock Leng berkata, pembinaan kilang LNG yang dianggarkan bernilai RM153.5 juta itu dijangka beroperasi dalam tempoh dua tahun akan datang.

" Atigas  bakal bekerjasama dengan sebuah syarikat dari Guangdong, China, Zhu Hai Gong Tong Mechanical Equipment Co. Ltd. (Zhu Hai Gong Tong) untuk membangunkan kilang terbabit.

"Kilang itu bakal mempunyai 10 tangki LNG yang mampu membekalkan kira-kira 50,000 meter padu LNG sebulan," katanya selepas menandatangani memorandum perjanjian dengan Zhu Hai Gong Tong yang diwakili Pengarah Urusannya, Wu Zhiming di sini baru-baru ini.

Majlis tersebut turut disaksikan Pengerusi Jawatankuasa Industri, Pelaburan, Pembangunan Usahawan, Pelancongan dan Hal Ehwal Wanita negeri, Datuk Hamidah Osman.

Hock Leng menjelaskan, susulan daripada projek kerjasama strategik tersebut, Zhu Hai Gong Tong akan memindahkan teknologi pemulihan gas karbon dioksida kepada syarikatnya.

Menurut beliau, teknologi terbabit mampu memproses gas karbon dioksida yang merupakan sebahagian sisa industri LNG menjadi cecair dan kemudiannya boleh dimanfaatkan dalam penghasilan baja dan makanan.

"Ia membantu kami mengurangkan pencemaran malah mampu menjana keuntungan kepada syarikat," katanya.

Tambah Hock Leng, teknologi berkenaan telah dipraktikkan di negara maju sejak enam tahun lalu, namun, tidak diamalkan di negara ini kerana kos pembangunannya yang terlampau tinggi.

Namun, menurutnya, Zhu Hai Gong Tong telah menawarkan kos pemasangan sistem pemulihan karbon dioksida dengan kadar lebih berpatutan.

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved