Khamis, 23 Jun 2011

07 di tanjung piandang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di teluk intan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di teluk intan - Google Blog Search


Petronas Cub Prix 2011 <b>Di Teluk Intan</b>

Posted: 23 Jun 2011 03:13 AM PDT

Assalammualaikum



Pernah tengok Petronas Cub Prix? mesti penah an...ha sape yang duduk sekitar teluk intan boleh mai datang tengok dengan mata sendiri..hehehe...petronas cub prix ni akan gegar tempat aku ni pada 25 Jun 2011 dan 26 Jun 2011...aku pun tak penah tengok lagi, tapi di sebabkan petronas buat kat tempat aku ni, so aku jadi excited nak tahu sebab litarnya betul-betul depan tempat kerja aku..hahaha..boleh la aku tengok dari dalam sekolah aku jer...kuang-kuang.. :D kawan aku cakap yang pernah pergi sebelum nie kata memang sangat seronok sampai taknak balik..haha..mase tu nanti korang leh tengok motor-motor besar dan ade gerai-gerai leh dapat gift macam-macam..nak tahu betul ke tak mari datang tengok sendiri yekk..so pagi tadi aku g breakfast aku dapat ler tengok realiti yang tak pernah aku tengok..haha..dorang tengah basuh jalan..huhu...banyak la bil air pekan teluk intan bulan ni..kuiukui...nak tangkap pic sebarang dua tapi kang ade orang pelik lak tengok aku sibuk ambil gambar..kikikiki...

note : kalau takde pape ujung minggu ni leh ajak hubby pergi :D



Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

afasz.com: Aksi Pengantin Baru <b>di Teluk Intan</b>

Posted: 20 Jun 2011 04:14 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Aksi Pengantin Baru di Teluk Intan. ehem ehem. . . uhuk uhuk. . . Untuk paparan lebih besar sila ke. "Kurang kan gula dlm minuman, lebihkan gula dalam senyuman". Posted by Cik FaRiZaM at 7:14 PM · Email This BlogThis! ...

07 di bercham - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bercham - Google Blog Search


General Lab Assistant - <b>Bercham</b>, Ipoh • Jobs in Perak • Jawatan <b>...</b>

Posted: 18 Jun 2011 04:54 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Update Latest Jobs Careers Vacancies Working Jawatan Kosong Di Perak. Saturday, June 18, 2011. General Lab Assistant - Bercham, Ipoh. Job Location: Bercham, Ipoh. General Laboratory and Office Assistant Wanted Requirement: ...

07 di teluk batik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di teluk batik - Google Blog Search


rathiqahazmirarosli: Kenangan <b>di teluk batik</b>:)

Posted: 13 Jun 2011 03:45 AM PDT


Dengan penuh semangat aku nak mengupdate tentang percutian aku bersama geng geng ditempat praktikal aku.Dah lama rasanya aku tak keluar beramai ramai yang terdiri daripada perempuan je semua.Dah la baik baik semuanya.hehe Aku sorang je tak bape nak baik.sobsobsob

Ok plannya nak bertolak pukul 8 pagi.Tapi macam biasa orang melayu kacukan korea mestila lewat dalam beberapa jam.hehe Bertolak dalam 8 lebih la.

Tibe tibe dalam perjalan kereta buat hal kot.Dan kereta itu adalah kereta aku.Ehem ehem aku drive okeh.

Rupanya kompresor pe jadah tah.Hari langsailah duit apak aku sebanyak lima latut linggit wooo.Aku mase tu cuak kot tapi tak nanges ar.Apa barang nanges.Haruslah gelak kan.hahaha

Tapi alhamdulillah berkat doa kami sekeluarga,cewah sampai jugak kiteorang didestinasi dalam pukul 10 lebih.Fes time kot aku drive jauh.hehehe Tepuk tangan sambil hentak kaki sikit untuk aku.heh

Port baik punya.Angin sepoi sepoi.Perghhh mantoppp

Lepas dah tak nak mandi,aku dengan nabilah pergi shoping baju jap.Dengan basah basah camtu kiteorang redah je.

Ok lepas tu kiteorang jalan jalan jap,amik amik gambo dan berangakat pulang.Sebelum tu singgah UTP ingatkan ada expo rupanya nan ado.huhu Tapi okla gak,merasa la gak aku masuk UTP tu kan.hehe

Alhamdulillah kiteorang sampai umah nabilah dan faiezah pukul 7 lebih.Duk golek golek sambil tunggu nabilah hidang makan malam.Dalam 9 lebih aku beransur pulang.

Bestt gileeeeeeeeeeerrr okeh.Tak tahu nak cakap camne.SAYANG gila kat korang.hehehe

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di taiping - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di taiping - Google Blog Search


Cendol Kamunting terus jadi pilihan <b>di Taiping</b> » Perak News - Your <b>...</b>

Posted: 22 Jun 2011 12:27 AM PDT

Rahsia cendol sedap terletak pada air gula dan santan dia. Yg paling sedap ialah yg menggunakan air gula kundur? dan santan yg pekat. Ini lah rahsia penjual cendol India yg asli. Sayangnya dah tak ada yg buat cendol ori ini. Malang sekali bila resipi yg baik dipinda pinda sehingga hilang terus keasliannya.

Di ipoh ada seorang penjaja India (bekas askar) yg jual cendol yg asli ini di depan Maybank Ipoh Garden tapi malang sekali dia pun sudah berhenti berniaga…mungkin kerana sudah tua. Alangkah baiknya kalau ada sesiapa yg boleh dapatkan resipi cendol beliau dan kembangkan perniagaan cendol lazat ini ke seluruh Malaysia.

Most things in life are still best consumed in their original form ! ;)

Like or Dislike: Thumb up0 Thumb down0

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di kerian - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kerian - Google Blog Search


Krew Kelana Agung <b>Kerian</b>: XPDC Gunung Berembun, Cameron Highland

Posted: 14 Jun 2011 03:58 AM PDT

XPDC Gunung Berembun, Cameron Highland
10-12 Jun 2011
12 Peserta XPDC

Tepat jam 0900 semua peserta berkumpul di Bagan Serai, Perak sebelum bertolak bersama-sama pada jam 0930. Perjalanan sejauh lebih kurang 200KM ke Cameron Highland mengambil masa tiga setengah jam dan semua peserta selamat tiba di destinasi pada jam 1230 tengahari. Berhenti rehat di Pekan Berinchang untuk makan tengahari sebelum bertolak ke apartment. Pada waktu malam, kesemua peserta program XPDC keluar berkumpul pada jam 2100 untuk membeli belah barang keperluan untuk memasak dan menikmati suasana malam di pasar malam Pekan Berinchang. Kesemua peserta berkumpul untuk minum malam sebelum pulang berehat di apartment masing-masing pada jam 2300.Hari yang ditunggu-tunggu sudah tiba dihiasi dengan pemandangan matahari naik dan ladang strawberi. Kesemua peserta dengan kelengkapan mendaki masing-masing berkumpul pada jam 0800 dan diberi bekalan makanan dan minuman daripada unit QM Makanan. Dengan menaiki kereta, peserta bergerak ke kaki Gunung Berembun. Sebelum mendaki, peserta melakukan sedikit senaman regangan otot. Setelah itu, peserta mula mendaki Gunung Berembun dengan diketuai oleh ADC Krew Kelana Kerian, Encik Vijayganesh. Pendakian selama lebih kurang tiga setengah jam kurang memenatkan kerana laluan mendaki dihiasi dengan panorama yang indah dan cuaca yang agak dingin. Peserta tiba di puncak Gunung Berembun pada jam 1230. Berhenti rehat untuk menikmati suasana panorama di puncak gunung dan makan tengahari bersama-sama. Semasa menikmati bekalan makanan, satu kumpulan pendaki daripada pelatih MARDI tiba di puncak. Kami berbual seketika sebelum turun semula setengah jam selepas berehat. Perjalanan turun gunung mengambil masa selama lebih kurang dua jam. Peserta berhenti rehat apabila telah sampai di kaki Gunung Berembun sebelum bergerak pulang ke apartment masing-masing. Program pada malam kedua dipenuhi dengan melawat sekitar pasar malam Pekan Berinchang. Kesemua peserta pulang ke apartment masing-masing pada jam 2330.Hari terakhir di Cameron Highland. Sebelum pulang ke rumah masing-masing, kesemua peserta membeli cenderahati dan sayur-sayuran di bazaar. Peserta XPDC selamat tiba di rumah masing-masing pada jam 1500.

Go! Go! Go! Krew Kelana Kerian! Sedia Berkhidmat!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di padang rengas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di padang rengas - Google Blog Search


DPPK <b>Padang Rengas</b>: PELANCARAN PENUBUHAN DAP <b>DI</b> SAUK

Posted: 12 Jun 2011 11:08 AM PDT

Pakatan Rakyat Parlimen Padang Rengas mempergiatkan usaha dalam meningkatkan kekuatan jentera pilihan raya umum ke- 13 dengan penubuhan Cawangan DAP Sauk semalam (Ahad 12. 6. 2011). Ini merupakan cawangan DAP yang ke- 2 ditubuhkan di Parlimen Padang Rengas pada tahun 2011 selepas penubuhan DAP Cawangan Pekan Padang Rengas beberapa minggu yang lalu.

Bertempat di kediaman blogger "Mat Saman Kati", di Kampung Sauk,  pelancaran tersebut disempurnakan oleh YB V. Sivakumar (Timbalan Pengerusi DAP Perak) serta dihadiri oleh YB Khalil Idham Lim (Ketua Sekreteriat Pakatan Rakyat Perak), Turut hadir meraikan detik- detik bersejarah tersebut ialah Ustaz Mohammad Yassin (Timbalan YDP Pas Kawasan Padang Rengas), pimpinan- pimpinan Pas Kawasan Padang Rengas dan Kuala Kangsar serta PKR.

Walaupun DAP tidak bertanding di Parlimen Padang Rengas dan DUN Chenderoh serta Lubuk Merbau, kehadiran DAP untuk membantu kemenangan Pakatan Rakyat di peringkat Parlimen dan DUN.

UMNO sambung Muktamar Pas Pusat

Majlis dimulakan dengan ucapan YB Khalil Idham Lim yang membidas UMNO yang menyambung Muktamar Pas hingga ke hari ini. Walaupun Muktamar Pas Pusat telah berakhir pada 5 Jun 2011 yang lalu namun UMNO telah menjadikan media tunggangan mereka untuk memanjangkan Muktamar Pas Pusat hingga kini.

Beliau juga mengambil peluang menjelaskan tentang konsep Negara Berkebajikan yang diperjuangkan oleh Pas yang berlandaskan kepada Al- Quran dan Sunnah untuk memberi keadilan kepada seluruh rakyat.

3 Perkara Negara Berkebajikan dalam Buku Jingga


Majlis diteruskan dengan ucapan oleh YB Sivakumar yang mempersoal UMNO seolah- olah tidak tahu Negara Kebajikan itu terkandung dalam Agama Islam. Ini berikutan Umno yang menyerang Pas kononnya tidak lagi memperjuangkan Negara Islam setelah memperjuangkan Negara Kebajikan.Malah tambah beliau dalam Agama Islam sememangnya ada Kebajikan begitu juga dengan agama- agama yang lain.

Beliau juga menerangkan aspek Negara Berkebajikan yang terkandung di dalam Buku Jingga (100 hari pemerintahan Pakatan Rakyat)yang perlu dihebahkan kepada rakyat antaranya ialah:
1. Pemberian kebajikan RM1000.00 setahun  untuk warga emas.
2. Kenaikan gaji guru- guru sebanyak RM 500.00 setiap orang
3. Penghapusan bayaran Tol di semua lebuh raya di seluruh negara.


Tahniah Pakatan Rakyat !!! Selamatkan Malaysia !!!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di kuala sepetang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala sepetang - Google Blog Search


Budak Sungkai: Makan Mee Udang <b>Kuala Sepetang</b>

Posted: 06 Jun 2011 10:55 AM PDT

Hari ini mak dan keluarga abang aku bertandang ke rumah aku...percutian mereka yang singkat, cuba aku penuhi dengan membawa mereka santap di Kuala Sepetang, kalau mengikut cakap2 orang luar ramai yang teringin nak makan mee udang disitu, bagi aku pula sebagai penghuni daerah Taiping ni perkara tersebut dianggap sebagai kebiasaan,,(sebab dah selalu makan)..hehehe


Banyak kedai2 yang menggunakan promosi mee udang disepanjang perjalanan ke Kuala Sepetang ni..kawan2 cume perlu tau gerai yang mana menyajikan mee udang yang betul2 sedap dan menggunakan tema "selak udang baru nampak mee"...hehehe

Kalau mengikut kata orang2 yang pernah makan mee udang tersebut gerai yang bernama Gerai Mee Udang Mak Teh, Mak Jah, Pak Salleh adalah antara gerai mee udang yang tersohor di sini, ada juga yang lain cuma aku tak pernah lagi merasainyer....bagi aku selera masing2 ni susah nak di gambarkan, aku cuma boleh cadangkan kawan2 yang teringin nak makan mee udang yang sedap dan mengiurkan boleh la mencuba gerai mee udang yang aku nyatakan diatas...ini adalah antara gerai2 yang femes di kuala sepetang ni..

Aku bawa keluarga abang aku ke gerai mee udang mak teh, untuk mereka yang teringin nak pergi perjalanan dari Taiping ke gerai ini hanya memakan masa sekitar setengah jam sahaja dan pengenalan yang paling mudah selain dari melihat signboard yang ada adalah dengan melihat pencawang elektrik kuala sepetang ini kerana gerai mak teh ni betul2 berhampiran dengan pencawang elektrik tertinggi yang ada disitu....

Mee udang yang di pesan oleh keluarga abang aku adalah mee yang menggunakan udang laut yang segar dan harganyer pulak RM 10 semangkuk, rasanyer memang manis dan lembut...udang kolam/ternak sudah abes waktu kami kesini....komen pertama dari abang aku mee udang digerai nimemang sedaplah, jadi berbaloi lah percutian singkat mereka ke taiping kerana dapat makan mee udang yang femes itu...hehehe

* banyak lagi tempat yang boleh dilawati di daerah taiping ni...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di kamunting - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kamunting - Google Blog Search


Cendol <b>Kamunting</b> terus jadi pilihan <b>di</b> Taiping » Perak News - Your <b>...</b>

Posted: 22 Jun 2011 12:27 AM PDT

Rahsia cendol sedap terletak pada air gula dan santan dia. Yg paling sedap ialah yg menggunakan air gula kundur? dan santan yg pekat. Ini lah rahsia penjual cendol India yg asli. Sayangnya dah tak ada yg buat cendol ori ini. Malang sekali bila resipi yg baik dipinda pinda sehingga hilang terus keasliannya.

Di ipoh ada seorang penjaja India (bekas askar) yg jual cendol yg asli ini di depan Maybank Ipoh Garden tapi malang sekali dia pun sudah berhenti berniaga…mungkin kerana sudah tua. Alangkah baiknya kalau ada sesiapa yg boleh dapatkan resipi cendol beliau dan kembangkan perniagaan cendol lazat ini ke seluruh Malaysia.

Most things in life are still best consumed in their original form ! ;)

Like or Dislike: Thumb up0 Thumb down0

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved