Isnin, 21 Mei 2012

07 di tanjung piandang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung piandang - Google Blog Search


PASPB: TUMBANG BN!!!Ribuan hadiri ceramah DSAI <b>di Tanjung</b> <b>...</b>

Posted: 19 May 2012 01:56 AM PDT

PARIT BUNTAR, 18 Mei; Ribuan hadirin membanjiri Dataran Pentas Merdeka Rakyat di pekan Tanjung Piandang untuk mendengar ucapan DS Anwar Ibrahim pada malam ini. 
Sambutan yang hangat ini diberikan oleh pelbagai bangsa Melayu, Cina dan India telah meningkatkan semangat hadirin untuk membuat perubahan secara total dalam langskap politik negara. 
Kehadiran orang ramai di sini tidak pernah seramai pada malam ini. Ini menunjukkan gelombang rakyat semakin jelas dan bertambah kuat untuk menjatuhkan BN dalam piliharaya yang akan datang.
Nampaknya arus perubahan semakin jelas dan BN akan tumbang seandainya PRU 13 dijalankan secara bersih dan adil.
 
Rakyat sudah muak dengan BN  dan UMNO . Malahan UMNO dan BN  sudah tidak relevan lagi untuk diamanahkan mengurus dan mentadbir negara kerana pelbagai bentuk penyelewangan yang dilakukan oleh mereka. 
Kezaliman, rasuah, kroni dan sebagainya berlaku selama lebih 50 tahun mereka mentadbir negara. Kekayaan negara tidak diagihkan kepada rakyat sebaliknya hanya mereka yang berkepentingan sahaja yang membolotnya.
DSAI berada diatas pentas Merdeka Rakyat di Tanjung Piandang

07 di teluk intan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di teluk intan - Google Blog Search


Dari Dalam Aku: Malam minggu <b>di Teluk Intan</b>.

Posted: 17 Mar 2012 10:45 AM PDT

haaa...Aku nak cerita tentang malam minggu di Teluk Intan. setiap hari Sabtu malam Ahad, di bandar Teluk Intan pasti ada Pasar Malam yang bermula sejak pukul 4.00petang sehingga 11.00 malam. Biasalah, dah namanya pasar malam,maka benda yang dijual sama seperti pasar malam di tempat yang lain. Namun yang menjadikan malam itu agak meriah ialah bilamana adanya kewujudan pasar Gerbang Malam sejak 2-3 tahun yang lalu.
Gerbang Malam nidibuka setiap malam dari puluk 7.00 hingga 10.00 malam. Namun apabila hari minggu ianya beroperasi sehingga jam 12.00 malam. Barangan yang dijual di gerbang malam lebih kurang sama dengan barang yang dijual di pasar malam kecuali makanan.
peniaga barangan mainan di Dataran Condong.
                                   antara basikal tua (antik ) yang dipamerkan di Dataran Condong.

Lebih meriah apabila pada malam minggu ini Dataran Condong yang terletak berhampiran pasar2 tadi akan dipenuhi oleh pengunjung yang dari pelbagai peringkat umur dengan aktiviti2 mereka sendiri seperti dari group berbasikal pixie dan basikal antik, group motor2 besar, group famili yang bersantai, peniaga mainan dan sebagainya. Yang menariknya pada waktu itu, Menara Condong  ini akan dihiasi dengan lampu yang akan bertukar warnanya bergilir2.Cer lihat vedio ini..

MMMM...memang meriah la sebab ini jer lah tempat yang boleh mereka kunjungi dengan percuma pada malam minggu. Bagaimanapun, adakalanya Dataran Condong ini akan turut menjadi tempat untuk sebarang acara yang bertema seperti hari kemerdekaan dan sebagainya.
Turut menjadi buruan dan popular ialah Popia Ronda yang memang terkenal di Teluk Intan. Rasanya memang sedap kerana disediakan terus dari motosikal secara langsung!. Mahu cuba, datanglah ke Menara Condong atau ke Teluk intan.
antara gerai2  makan di Bumbung Biru...
terdapat juga gerai barangan antik di Gerbang Malam...antara barangan yang menarik ialah koleksi duit syiling lama, handphone lama yang masih berfungsi,jam dan lain2.
gerai di tepi jalan turut mewarnai malam minggu anda di teluk intan.

07 di seri manjung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri manjung - Google Blog Search


Manjung Mari: Laporan Kisah Ceramah Hasan Ali <b>di Seri Manjung</b>..

Posted: 27 Feb 2012 06:34 AM PST

Lebih jam 6.00 tadi hujan dah mula turun,, walaupun dalam cuaca yang agak terang,, terdetik dihati kecil ku, alangkah baik nya jika malam ni hujan lagi,,,,, lebih kurang 6 30 hujan berenti, sempat aku pergi ke pasar malam...
Macam biasa magrib aku pi berjemaah kat surau taman belakan rumah aku,, balik dari solat magrib, dongak ke langit nak gelap,,, nak hujan lagi ka.,,,
lebih kurang 15 minit nak masuk waktu isyak, aku keluar siap bawa kamera,, gatai pergi round kawasan stadium Manjung, nakpaknya ceramah dah mula,, rasa-rasanya dengar ke suara macam Yeop Saidin,, seorang lagi ustaz pencacai UMNO..., dalam aku dok pusing,, nak cari tempat sesuai nak snap ambik gambar, baru sempat snap satu gambar hujan dah turun,, kelam kelibut nak keluar,, sampai satu kereta dia dok pasang lampu,, hala kat aku,, siap sound kat aku,, haa ambik gambar,, nanti boleh siar dalam blog,, aku tak kenai siapa mereka,, aku hanya sekadar senyum,,, mereka bagi tau Hasan Ali tak sampai lagi...
Aku sempat keluar dari stadium dalam hujan dah mula turun,, dan dapat berteduh di stesyen minyak petronas depan stadium... Alhamdulillah, aku tak lah basah,, hanya lembap-lembap saja baju tu,, tak lah kesejukan,, dan yang rasa selamatnya,, bila aku dah sampai dapat berteduh, hujan mula bertambah lebat, sehingga azan kedengaran dari masjid daerah,, namun ceramah di staduim macam biasa juga....
Agaknya Allah nak tunjuk kepada hamba-hambanya,, hujan yang lebat ditambah pulat kilat dan guruh yang cukup kuat,,, dan akhirnya pentas tempat berucap dihapan stadium gelap,, tak tahu kenapa,, sehingga jam 10 20 mlm, hujan baru mula perlahan,, gerimis yang masih kasar-kasar,, aku stat motor redah balik juga,, sehingga sekarang suasana masih lagi hunjan diselang seli cahaya kilat...
Tak tahulah aku,, Hasan Ali sempat atau tidak berceramah,,, mereka merancang,, Allah juga merancang,, pada mulanya ceramah nak dibuat dalam dewan MPM,,, namun entah kenapa,, tak cukup bajet agaknya,, atau pun mereka-mereka dah tahu apa yang berlaku di Perlis ketika Hassan Ali berceramah,, jadi ambik ambik iktibar tak mau berulang,, maka buat di stadium,,,
Alhamdulillah,, Maha suci Allah umat Islam di Manjung terselamat akidah dari dicemari oleh pakar motivasi yang mengaku pakar ilmu usul...
Kesian kat pakcik makcik yang aku lihat berjalan kaki nak pegi dengar Hasan Ali,,, nak balik sekarang ni jam dan 11 05 malam,, masih lagi hujan.....
Ambik ko UMNO Lumut, moga-moga kalian lepas ni ada rasa kesedaran apa yang kamu nak lakukan,, jangan nak permainkan agama Allah,, kalau dahulu hangpa dok kata PAS perguna agama Islam untuk kepentingan politik sempit,, tetapi sekarang siapa yang menggunakan agama Islam untuk politik,,, habaq mai..

EXPO Perniagaan "Karnival Gegar Aidilfitri 2011" <b>di Seri Manjung</b> <b>...</b>

Posted: 03 Jul 2011 10:48 PM PDT

JOM BERNIAGA !!!
Karnival Jommmm berniaga 1Malaysia.....

Sempena menyambut musim perayaan yang semakin hampir, saiz pasaran yang meningkat dan kuasa beli yang besar, kami akan menganjurkan satu EXPO "karnival gegar aidilfitri" bertempat di Seri Manjung, Perak.


Tapak/lot perniagaan yang di sediakan adalah terhad,
Jumlah tapak keseluruahan : 24 lot
Jumlah yang masih kosong setakat 4/7/2011 : 19 lot

Kelebihan@Lokasi Yang Strategik:-

1.Kemudahan parking yang luas dan juga selesa untuk pengunjung EXPO

2. Bersebelahan jalan besar utama, yang menghubungkan Lumut- Seri Manjung - Sitiawan

3. Keluasan Khemah 20' x 20' (jenis arabic)

4. Kemudahan untuk pengujung membeli belah menggunakan kredit kad (EXPO yang pertama menyediakan kemudahan sedemikian)

5. Pengiklanan yang meluas di kawasan2 sekitar yang berhampiran
-banner & streamer 300-500pcs
-flyer 20,000pcs

6. Berhampiran Pengkalan TLDM, Lumut(terbesar di Malaysia)

7. KAWALAN KESELAMATAN 24 JAM

8. Bendera fair(warna warni), belon angin untuk menarik perhatian pengunjung dan memeriahkan lagi suasana EXPO

9. Hadiah percuma untuk pengunjung dan kanak-kanak, DAN PERBAGAI AKTIVITI UNTUK KEMERIAHAN.

Provide/disediakan: Kanopi 20'x20', kipas, plugpoint, kerusi dan meja

DALAM PERANCANGAN:

Sasaran @ target pengunjung melebihi 100,000 orang

Cara bayaran bole nego lagi... sila call:-
012 - 509 9605 - am
atau
019 - 478 3891 - shahril

07 di bercham - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bercham - Google Blog Search


Jengka 19: Harian Metro: Mutakhir

Posted: 18 May 2012 07:34 AM PDT


Shah Rukh Khan dilarang masuk stadium selepas bergaduh

Posted: 18 May 2012 03:54 AM PDT

NEW DELHI: Persatuan Kriket Mumbai (MCA) mengenakan larangan ke atas penyanyi terkenal, Datuk Shah Rukh Khan daripada memasuki Stadium Wankhede Mumbai selama lima tahun kerana terlibat dalam satu pergaduhan.

Pihak persatuan itu membuat aduan polis terhadap Shah Rukh Khan kerana mengeluarkan kata kesat dan menyerang pegawai-pegawai persatuan itu selepas satu perlawanan pada hari Rabu.

Bagaimanapun pemilik pasukan kriket Kolkata Knight Riders itu mempertahankan tindakannya kerana marah melihat pegawai keselamatan MCA mengasari anak perempuannya dan kanak-kanak lain di stadium.

Bintang bollywood itu menafikan yang dia berkeadaan mabuk pada masa itu.


Ini membawa kepada pertengkaran di antara pegawai persatuan dengan penyanyi tersebut yang berkesudahan dengan larangan selama lima tahun ke atasnya. - Bernama




Tujuh lelaki ditahan dipercayai terbabit kes bunuh

Posted: 18 May 2012 03:51 AM PDT

IPOH: Polis menahan tujuh lelaki dan menemui beberapa barangan milik mangsa serta senjata yang digunakan dalam kejadian pembunuhan seorang lelaki di Jalan Bercham, dekat sini, Isnin lepas.

Ketua Polis Daerah Ipoh, ACP Azisman Alias hari ini berkata, kesemua suspek berusia antara 18 dan 49 tahun ditahan di Bercham semalam.

Katanya identiti mangsa belum dikenal pasti itu ditemui di tepi jalan oleh orang awam dengan kesan kecederaan di beberapa bahagian anggota badan.

Mayat mangsa dihantar oleh orang awam ke Hospital Raja Permaisuri Bainun di sini, katanya kepada pemberita di sini.


"Pada mulanya, kes itu diklasifikasikan sebagai kes mati mengejut.


Bagaimanapun hasil bedah siasat mendapati terdapat beberapa kesan lebam dan kecederaan di anggota badan mangsa dipercayai dipukul dengan objek keras," katanya.

Azisman berkata, kesemua suspek ditahan reman seminggu dan kes tersebut disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan. - Bernama




07 di chemor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di chemor - Google Blog Search


JELAJAH 1 MALAYSIA melalui <b>CHEMOR</b>! (9 APRIL 2012)

Posted: 10 May 2012 05:46 AM PDT

JELAJAH SATU MALAYSIA (acara berbasikal) . Acara Berbasikal di Malaysia adalah salah satu bidang sukan yan amat diminati oleh masayrakat di Malaysia . Permainan Bola sepak,Sepak takraw, Badminton dan Berbasikal adalah senarai nama permainan sukan yang sering kali mendapat sambutan yang hebat.

Pada hari Rabu ( 9 April 2012) DM ke Pekan Chemor,Nadi bagi Penduduk di Chemor .DM agak pelik kenapa begitu banyak Polis yang berada di sekitar pekan Chemor. Di setiap Lorong juga terdapat seorang atau dua orang anggota polis yang bertugas.Dalam hati ini berkata " ini mesti VVIP nak lalu ni,sebabnya banyak jalan nak ditutup"..." ataupun nak buat "roadblock " besar-besaran sebab dari Chemor Ramai yang pergi ke perhimpunan bersih 3.0 yang lalu".maklumlah Chemor antara Kubu Kuat Pakatan Pembangkang yang senantiasa membuat Bangkangan . :) 

Sekitar jam 11.00pagi kelihatan sebuah Kereta Polis yang berjenama luar negara membuat pengumuman bahawa pelumba-pelumba basikal yang menyertai JELAJAH 1 MALAYSIA akan melalui Pekan Chemor tidak lama lagi.Teruja hati ini apabila dapat tahu Pelumba basikal JELAJAH 1 MALAYSIA akan melalui Pekan Chemor.DM persiapkan Telefon Bimbit untuk menangkap gambar dan video amatur untuk tatapan anda semua!

video para pelumba melintasi Pekan Chemor



Lelaki yang di Gari oleh Pihak Polis Selepas Mengganggu Jalan Utama Pekan Chemor.

*Suatu kenangan yang bermakna,bukan selalu boleh merasakan perkara seperti ini!...
www.cahayakeagungan.blogspot.com
akan terus berusaha mencari dan menyimpan bahan  sejarah di blog ini!

Terima Kasih Kepada Kalian...

Doakan DM lulus peperiksaan Akhir yer :) ~~~


Terima Kasih Kerana Sudi Membaca,Sila Berikan Komen Serta LIKE (:

07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


Sepetang <b>Di Bukit Merah</b> Laketown Resort - ANARIZALBLOG

Posted: 11 May 2012 05:09 PM PDT


 selamat berhari minggu tuk sume...urmm,kemana korang ari neh?
aku x kemana pon ari neh,lepak ngan hero2 kat umah jek...cik rizal pon
keje ari neh..lagik pulak semalam dia dh ambik cuti pon..hehehe..
jadik petang jumaat tuh,cam biasalah..klu dia cuti tuh,mmg kami x reti dok
dediam kat umah punya..ada sj lah xtvt kemana2 yang x dirancang..
eheee...lepas cik rizal balik sembahyang jumaat tuh..siap2kan diri
sendiri..anak2...terus kuar,pd hal x tau pon nk kemana..ahahh..leh gitu...
masa lam keta..kami somi isteri dok btny..nk kemana kita..ahahhh...
senang pny jwpn aku..ikut lah memana pon..ahah....
jadik cik rizal ckp p laketown bkt merah,ok?aku ok saja...
x de yg x ok klu bab bjalan neh kan ahahaaaaaaaaaaaa.....

 dah p pon ari jumaat kan..org pon mmg x ramai lah sgt...pusing2 je lah
kat situ...nk mandi pon ase cam rugi jek..sbb dh petang kan..
ase bila dh smp laketown neh,cam bersalah pulak..ahahh..sebab x terus blk 
kampong..sbb x jauh mana dah pon..ehhehe..tapi x pe kot ehh,sbb baru balik jek ri2..
kang cemuih pulak deme kt kg,asyik muka ni jek blk kg..hehheeeee!!!alasan
semata2 tuh kan....ahakkssssss...
 hero neh mmg suka lah...merata lari sana sini..sbb org x bape ada..ok lah..ibu ayah
bg kebebasan jgk..tapi masih dlm pengawasan laa..idak la dibiarkan gitu sj kan..
kang menangissss x blagu kot,owhhhh tidakkkkk.....
 aksi abg airiel nk pelok c adik..yang adik pulak..
urmm..juai mahai..jgn arap lah nk di pegangnya....urmmm!!!
 tujuan senyum..nak bodek atomen yg dia nmpk org juai kat situ..
asal atomen..apa benda pon dia sanggup...aiyakkk..ini budak kan...mcm2
eheeeeeeeee.....pd hal x dpt pon kat situ..maheiiiiii dan x bbaloi ase..
disebabkan dh alang2 smp sana...terus kami p teping....makan yong tau foo..
pas2 singgah teping jaya jap..agenda nk carik kasut tuk aidid..tapi x de yg bkenan..
yg bkenan saiz x de plak...
ngah senyum2 tgk abg airiel dok lompat kat tangga...eheeeee..

okeh..imbas kembali...tempat dating deduluuu...disini lahhh...hehehhee
owhhh...rindunyaaaaaaa masa dedulu kan....skrg dh berempat ponnn..
terlalu banyak tersimpan kenangan terindahh disini......
kerap pulak aku kesini...tapi ri2 ngan mak & akak aku..ni ngan family anarizal 
jek..hehe..urmm,pas ke teping..terus balik ke pangkal jalan balik ahahaaaaa....
balik ke penang lah...singgah pacific mall jap..tu pon agak lwt dh..
akhirnya jmp jgk..kasut dak aidid yg tbekenan di hati mak paknya
oklahh..panjang lebar plak aku melalut ehhh...apapun
selamat berhujung minggu.....:-)

07 di kuala kangsar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala kangsar - Google Blog Search


LiFe iS sWeeT: Sepetang <b>di Kuala Kangsar</b>...

Posted: 07 May 2012 01:07 AM PDT

Assalamualaikum.....salam sejahtera.....dah lebih kurang 3 hari ler blog nie x berupdate....akibat drpd bzy berjalan weken yg lepas....ini pun masih ada rasa sisa² kepenatan tu.....bukan ler bercuti...tp apa ye? kiranya ada hal skit..+ merangkap bercuti la kan.......kalau dah bercuti tu mmg la best....tp mengenangkan hari yg mendung nie...kain baju pulak melambak....mmg pening kepala dibuatnya......mood nak ngemas kain baju dlm beg pun x de ni....mood nak edit gmba je yg ada........hehe...
meh layan gambar sepetang di Kuala Kangsar ( Sabtu 5 Mei 2012) ....Gambar di ambil di sekitar Persisiran Sayong Kuala Kangsar...
Ini istana lama kat K.Kangsar, ke sini dulu sblm ke persisiran sg K.Kangsar..gmba atas tadi...
mercu tanda Kuala Kangsar, kiranya cmtu la...Kat cni glamour ngan bende nie...
 Ini namanya Labu Sayong....
Anak² - Athirah, Hadif n Hazim...
yg baju merah tu le anak buah...Amirul Arsyad
suka bebenor dpt jalan²......!
kakak tu......tgh tggu pelanggan ! mmg menarik le brang kraftangan nie.......harga pun berpatutan.
Cantik ! sesuai ler kalau nak buat decorate sumting kat umh...
2 gmbar atas nie...view dri jambatan lama...
sebelum balik , pekene cendol pulut dulu.......buat hilang penat dan dahaga....sedap.....:)
dan kalau ke sebelah utara nie..........mmg x sah kalau x pekena Pasembuq.....lama x makan....
dpt kat cni..........mmg best lah...!
abaikan tlur yg kontang itu...........hahaha....
selamat mencuci mata ye.....

07 di bukit gantang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit gantang - Google Blog Search


Malang Nasib Rakyat <b>Bukit Gantang</b> Kerana Berpemimpinkan Nizar <b>...</b>

Posted: 21 May 2012 12:49 AM PDT

"Begitu malang nasib rakyat di Bukit Gantang kerana memilih Nizar Jamaluddin sebagai pemimpin".

Demikian keluhan rakyat di Bukit Gantang apabila ditanya mengenai sejauhmana Ahli Parlimen kawasan itu, Datuk Seri Nizar Jamaluddin menjalankan tugasnya sebagai wakil rakyat.

Difahamkan, sepanjang Nizar menjadi pemimpin kawasan itu, batang hidungnya memang susah nak nampak.

Sebulan sekali pun belum tentu lagi.

Yang menariknya, Nizar hanya menghantar van yang mempunyai wajahnya tersengih-sengih macam kerang mengambil alih tanggungjawabnya untuk mendengar keluhan rakyat.

Sungguh membanggakan sekali bagi Nizar agaknya apabila mengabaikan kebajikan rakyat di kawasannya dan sibuk mengendeng hal ehwal masyarakat di kawasan lain.

Inilah yang dinamakan pemimpin tak tahu malu.

"Cuba anda fikir nasib kami di sini, dalam sebulan, sepanjang dia (Nizar) jadi Ahli Parlimen 34 kali saja dia balik dan jenguk kami di kawasan… itu pun bukan dia bermalam di sini.

"Nizar hanya setakat jenguk sekejap dan lepas itu lari entah ke mana… macam ini ke lagak seorang pemimpin dan kalau waktu-waktu lain hanya nampak van yang ada muka dia tersengih merayap ke kawasan tetapi orangnya tiada," kata seorang pengundi kawasan itu kepada Peraktoday.com

Inilah bukti yang disampaikan sendiri oleh rakyat Bukit Gantang yang begitu kecewa kerana terSALAH pilih pemimpin.

Difahamkan lagi, Nizar bukan sahaja mengabaikan nasib rakyat malah sanggup membohongi masyarakat yang pernah mengundi beliau di kawasan terbabit.

Nizar sebelum ini pernah disoal oleh beberapa penduduk berikutan sikap beliau yang jarang pulang ke kawasan selain tidak membela nasib mereka.

Namun, ini jawapan yang diberi Nizar kepada penduduk Bukit Gantang ketika itu:

"Saya kini akan melebihkan masa di kawasan DUN iaitu di Pasir Panjang".

Apabila rakyat Pasir Panjang pula bertanyakan soalan yang sama, Nizar menjawab begini pula:

"Saya akan lebihkan masa di kawasan Parlimen iaitu di Bukit Gantang".

Sungguh pandai pemimpin PAS ini menipu rakyat.

Seorang rakyat kawasan Bukit Gantang yang ditemui memberitahu, Nizar sememangnya pemimpin yang tidak boleh dipercayai.

Malah katanya, rakyat di Bukit Gantang kini berasa kecewa dengan sikap beliau yang tidak habis menipu dan sentiasa memutarbelitkan fakta.

Selain itu, masyarakat di kawasan terbabit juga kesal dengan tindakan Nizar yang tidak pernah mengakui kelemahan dan kesalahan diri malah sanggup memalitkannya kepada UMNO.

"Kami menolak habis-habisan Nizar sebagai pemimpin di sini, rakyat Bukit Gantang bukanlah bodoh untuk menerima setiap pembohongan yang dia lakukan.

"Cuma kami nasihatkan masyarakat di kawasan lain, janganlah percaya dengan dakyah-dakyah bohong Nizar Jamaluddin… dia memang pandai berkata-kata, bijak memberi janji-janji manis yang akan membuatkan kita khayal dalam angan-angan yang dicipta Pakatan Rakyat.

"Hakikat sebenarnya adalah jauh lebih teruk dan sebab itu rakyat di sini menderita. Memang malang nasib kami kerana mempunyai Ahli Parlimen seperti Nizar Jamaluddin," katanya.

07 di tambun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tambun - Google Blog Search


Kehadiran PKR <b>di Tambun</b> Tulang tidak gugat BN - Utusan Online

Posted: 22 Feb 2012 07:20 AM PST

Kehadiran PKR di Tambun Tulang tidak gugat BN - Shahidan

Kehadiran PKR di Tambun Tulang tidak gugat BN - Shahidan

22/02/2012 10:44am

KANGAR 22 Feb. - Kehadiran ranting Parti Keadilan Rakyat (PKR) di kawasan Dewan Undangan Negeri Tambun Tulang baru-baru ini tidak menggugat kedudukan Barisan Nasional di situ, kata Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) kawasan itu, Datuk Seri Dr. Shahidan Kassim.

Beliau berkata, walaupun PKR cuba menampakan keyakinan bahawa mereka boleh mendapatkan sokongan, namun laluan kepada pembangkang menguasai kawasan itu bukannya mudah.

Bercakap kepada pemberita selepas menerima 102 borang menjadi anggota UMNO di Kampung Seri Gelam dekat sini, beliau berkata, banyak anggota PKR telah melangkah kaki kepada UMNO.

Shahidan, yang juga Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Perlis berkata, tinjauan mendapati bilangan yang menyertai PKR di Tambun Tulang adalah amat kecil dan bukannya 200 orang seperti yang didakwa oleh parti itu.

Baru-baru ini, PKR mendakwa 200 orang termasuk bekas anggota UMNO telah menyertai parti itu yang rantingnya telah diwujudkan di kawasan Tambun Tulang. - BERNAMA

07 di kuala sepetang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala sepetang - Google Blog Search


<b>KUALA SEPETANG</b> ECO TOURISM Mangrove Tour, Bird Watch <b>...</b>

Posted: 30 Apr 2012 09:39 PM PDT

Tanah Merah - Taiping - Kuala Sepetang - Bukit Merah
26 & 27 April 2012

Berhenti rehat di Puncak Banjaran Titiwangsa, merasai kedinginan dan kesegaran udara yang nyaman. Sampai saja ke Kuala Sepetang para peserta dibahagi kepada 2 kumpulan besar. Kumpulan pertama dibawa belayar memerhati flora dan fauna hutan paya laut. Dengan menggunakan 2 bot laju, lancar membelah ombak untuk ke Kuala Sanggar. Di sini peserta dapat melihat pelbagai jenis burung hijrah dan tempatan. Helang menjunam menangkap mangsa, kawasan ternakan kerang, perkampungan nelayan, Chalet Terapung dengan alunan karaoke lagu-lagu mandarin yang dimainkan pengunjungnya. Satu kumpulan lagi bersama En Wan yang saya bawakan khas dari Kuala Lumpur untuk menjelajah Hutan Eko Pelajaran Paya Laut Matang dan menjamu selera di Resoran Mee Udang Mak Jah. Peserta diberikan Pek Aktiviti dan taklimat tentang penyesuaian kepada persekitaran berlumpur dan berair masin. Bagaimana tumbuhan meneruskan kemandirian spesis masing-masing.
Sedapnya makan mee Udang Kuala Sepetang
Saya amat terpegun dengan jati diri orang Kelantan yang tetap mengatakan mee udang di Kg Teh, Kelantan lebih sedap lagi.
Kumpulan ini mengakhiri hari pertama dengan aktiviti melihat kelip-kelip yang turut disertai oleh Puan Pengetua Pah Fatimah dan En Shafie.

Aktiviti hari pertama diakhiri dengan lawatan ke Night Safari, Taiping.
Seronoknya tengok mereka semua bergambar dengan saudara-saudara yang lama tidak berjumpa seperti seladang, orang utan, buaya, badak air.

Peserta bermalam di empat buah homestay di Taman Jana Setia, Kamunting, Perak. Dari riak muka dapat ditelah bahawa mereka semua tidur nyenyak malam tadi.

Tempat kami bersarapan pagi berdekatan dengan kawasan air terjun yang jernih dan menyejukkan, Lain kali nak mandi pagi di sini lah.

Hari kedua dimulakan dengan lawatan ke Kilang Arang Kayu Kampung Dew. Ingat 5 proses itu
1. Memasukkan kayu bakau
2. Api besar
3. Api kecil
4. Penyejukan
5. Punggah kayu arang

Saya memohon maaf kerana ketika melawat ke kilang beras petugas yang memberi penerangan tidak dapat menyampaikan maklumat kepada kesemua peserta. Moral of the story ialah mesti ada pembesar suara dan akan melatih petugas ini dalam memberi penerangan yang lebih menyeluruh.
Selepas itu terus pergi ke Taman Tema Air Bukit Merah, En. Khairul sudah menunggu kedatangan kami dengan tag tangan tiket  masuk ke taman tema air itu. Kenapa tak ada gambar aktiviti extreme  




Ribuan terima kasih kepada Puan Pengetua Pah Fatimah, Cikgu Wan Latifah, Pemandu Bas, Peserta yang mesra dan seluruh warga SMKDPR2 yang telah menjayakan misi ini.

07 di bidor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bidor - Google Blog Search


Senandung Photo: Majlis Perkahwinan <b>di Bidor</b>

Posted: 15 Mar 2012 03:08 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Majlis Perkahwinan di Bidor. Posted by junaidah at 3:08 PM. 0 comments: Post a Comment. Newer Post Older Post Home. Subscribe to: Post Comments (Atom). Followers. Travel template. Template images by andynwt.

di negeri perak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri perak - Google Blog Search


Sambutan Hari Belia Peringkat <b>Negeri Perak</b> 2012 – Perak Today

Posted: 12 May 2012 05:08 AM PDT

DS Zambry Bersama Sebahagian Golongan Belia Menunjukkan Isyarat 1Malaysia Sempena Sambutan Hari Belia Peringkat Negeri Perak 2012 Di Universiti Perguruan Sultan Idris, Tanjung Malim, Petang Tadi

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved