Sabtu, 4 Ogos 2012

07 di parit buntar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di parit buntar - Google Blog Search


<b>PARIT BUNTAR</b>!!! Golongan belia diseru tingkatkan amal <b>di</b> bulan

Posted: 24 Jul 2012 11:06 PM PDT


PARIT BUNTAR, 21 Julai : Sepanjang bulan Ramadhan ini umat Islam akan berlumba-lumba meningkatkan amalan untuk mencari keredhaan Allah SWT. Namun tanggungjawab itu bukan hanya untuk golongan tua sahaja akan tetapi golongan belia juga disaran agar turut sama mengambil peluang berbuat amal ibadah mencari keberkatan Ramadhan Al-Mubarak ini.
Menurut Timbalan Ketua Pemuda PAS Parit Buntar, Hairul Nizam Ishak, golongan belia disaran mengambil peluang di dalam bulan yang penuh barakah ini untuk menambahkan amalan seperti beriktikaf di masjid, bertadarus, solat tarawikh, berqiyamullail dan banyak lagi amalan-amalan lain yang boleh menambahkan pahala yang berganda-ganda sepanjang Ramadhan. 
Pemuda PAS Parit Buntar juga akan mengadakan program khusus bersama-sama dengan golongan belia sepanjang Ramadhan ini dengan program seperti mengedarkan bubur lambuk, mengadakan tadarus Al-Quran di masjid-masjid, qiyamullail perdana serta program Badar Al-Qubra.
Pemuda PAS juga akan bekerjasama dengan Pusat Khidmat Parlimen Parit Buntar serta PAS Kawasan Parit Buntar mengadakan program sumbangan untuk fakir miskin, meraikan anak yatim, guru Al-Quran serta lawatan ziarah ke Hospital Parit Buntar.
Kita minta golongan belia bersama-sama mengambil peluang ini. Sudah terlalu lama dan banyak kita menumpukan urusan dunia, hiburan, sukan dan macam-macam lagi, jangan kita menunggu apabila usia tua baru hendak beramal, sebaliknya semasa usia muda ataupun belia inilah kita jadikan sepanjang Ramadhan ini untuk meraih keuntungan saham di akhirat. 
 

07 di jelapang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di jelapang - Google Blog Search


sekupangdua: BUBUR LAMBUK FREE <b>DI</b> MYDIN <b>JELAPANG</b>, DS <b>...</b>

Posted: 01 Aug 2012 12:00 AM PDT

Dato Seri Dr Zambry Kadir sekarang berada di Mydin jelapang, perghh Banyak bubur lambuk sedang diagihkan oleh beliau. teman difahamkan banyak yang terlibat dalam mengacau bubur lambuk bermula pagi tadi, antara yang terlibat tmasuk PBBSI ataupun persatuan Budak Bas Stand Ipoh ataupun kita kenali dia orang ni Otai bebudak Bas Stand, hehehehe Kawan-kawan teman semua tu... hahaha berpeluh ketiak bila rokers otai pun turut masak bubur lambuk... 
Masih banyak lagi bubur disini yang masih belum diagihkan, bukan satu tapi setakat tiga ke empat pun boleh bawak balik, perghhh ingatkan susah sangat nak dapat bubur lambuk, tak payah tunggu lama bro mesti dapat, mai la jangan tak mai

07 di tanjung rambutan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung rambutan - Google Blog Search


Mi udang & ketam sempoi @ <b>Tanjung Rambutan</b>, Ipoh - Kirapu

Posted: 01 Apr 2012 02:12 AM PDT

Penah dengar tak mi ketam?? Dari dulu duk teringin nak rasa mi ketam ni. Sekarang ni baru tau kat ipoh ni ada restoran mi ketam, itupun nasib baik la ada kawan yg bawa. Restoran ni namanya ialah Restoran Mi udang & ketam sempoi yg terletak di Tanjung Rambutan area belakang Petronas (agak hujung sikit kedai ni).

Mi udang dan mi ketam kat sini rupa dan rasanya nak seakan-akan char kuey teow sikit tapi kuahnya banyak la dan pekat bukan seperti mi udang di kuala sepetang. Kat sini boleh pilih ketam dari pelbagai saiz dengan harga yg tertentu, ketam dan udang diorang memang segar dan besar.

Selain mi ketam dan mi udang, Di sini juga ada jugak makanan lain seperti nasi goreng ketam, mi udang galah dan juga ikan bakar, masak stim dan lain-lain. Untuk nasi goreng, ketamnya dibakar dan bukan digoreng. harga kat kedai ni pun boleh tahan dan kena la datang awal sebab selalu penuh.




Mi udang & ketam sempoi @ <b>Tanjung Rambutan</b>, Ipoh

Posted: 04 Apr 2012 07:33 PM PDT

Penah dengar tak mi ketam?? Dari dulu duk teringin nak rasa mi ketam ni. Sekarang ni baru tau kat ipoh ni ada restoran mi ketam, itupun nasib baik la ada kawan yg bawa. Restoran ni namanya ialah Restoran Mi udang & ketam sempoi yg terletak di Tanjung Rambutan area belakang Petronas (agak hujung sikit kedai ni).

Mi udang dan mi ketam kat sini rupa dan rasanya nak seakan-akan char kuey teow sikit tapi kuahnya banyak la dan pekat bukan seperti mi udang di kuala sepetang. Kat sini boleh pilih ketam dari pelbagai saiz dengan harga yg tertentu, ketam dan udang diorang memang segar dan besar.

Selain mi ketam dan mi udang, Di sini juga ada jugak makanan lain seperti nasi goreng ketam, mi udang galah dan juga ikan bakar, masak stim dan lain-lain. Untuk nasi goreng, ketamnya dibakar dan bukan digoreng. harga kat kedai ni pun boleh tahan dan kena la datang awal sebab selalu penuh.




 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved