Isnin, 8 Ogos 2011

07 di pangkor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pangkor - Google Blog Search


K-GAR: Pulau <b>Pangkor</b> : Tour Jom Hidupkan Gendang Silat by Serimau <b>...</b>

Posted: 18 Jul 2011 09:36 AM PDT

Pulau Pangkor……our next destination.

 

 

Setelah beberapa kali tertangguh untuk kesana, alhamdulillah akhirnya kami dapat juga merealisasikan impian kami ke Pulau Pangkor untuk Projek Jom Hidupkan Gendang Silat. Bertolak dari rumah sifu dlm pukul 7 pagi, kami terus ke terminal Lumut untuk menaiki feri ke Pangkor. 945pagi baru bertolak, jadi kami terus perkena roti canai dulu di Lumut.

 

" Tak mabuk laut ke nanti? " Famy membuka persoalan

 

" Hahahaha…" terus disambut gelak oleh Dukun

 

IMG_5237

 

Pada mula nya, kami berharap dapat feri yang ada dek luar yang membolehkan kami bergendang di atasnya. Tapi kami redha dan teruskan plan untuk bergendang di Pangkor nanti. Pada yang pertama kali naik feri, agak teruja bercampur risau. Risau takut mabuk laut. ^_^. Alhamdulillah perjalanan selamat dan kami terus sampai ke jeti Pangkor. Perasaan masing-masing mula teruja untuk bergendang dan besantai di Pangkor.

 

IMG_5259

Nampak nye sudah ada perubahan di jeti Pangkor. Lebih kemas dan lebih menarik. Selesa memandang nya, sudah ade fasiliti yang senang digunakan oleh pengunjung. Kami terus menaiki teksi pangkor yang terkenal dengan warna merah jambu itu. Pantai Teluk Nipah destinasi kami, terus kami mencari "port" untuk bersantai dan beristirehat.

 

Sebelum tu, sifu mahu mengambil video bergendang di tepi pantai. Macam biasa kami terus bersiap dan mula bergendang. Memang "syok" bila bergendang sambil di belai dengan hembusan angin pantai buat hati mahu terjun terus ke dalam laut.

 

IMG_5274

 

Habis bergendang terus masing-masing terjun ke laut. Huh!! seronok tidak terhingga, masing-masing macam kanak-kanak rebina. Gembira jelas terpancar pada wajah masing masing.

 

IMG_9140 IMG_9043 IMG_9044 IMG_9046 IMG_9052 IMG_9055 IMG_9062 IMG_9069 IMG_9079 IMG_9086 IMG_9099 IMG_9104 IMG_9115

Aksi

Habis beraksi kami terus bergendang di area pantai. Dapat lah "jamming" 3 hingga 5 lagu. Setelah selesai, kami terus ke jeti Pangkor untuk kembali ke tanah besar. Makan dulu kerana masing masing lapar akibat nasi goreng yang dibawak bekal basi dalam perjalanan. Tidak ada rezeki nampak nya.

Alhamdulillah, hajat untuk bergendang di atas feri termakbul akhir nya. Syukur pada Allah, hajat dimakbulkan. Bentang tikar dan kami terus mengambil tempat untuk bergendang.

IMG_5377 IMG_5343 IMG_5359 IMG_5375

Dari jeti Pangkor hingga ke jeti Lumut kami bergendang. Melepaskan geram kata kan. Dari situ kami terus ke Waterfront Lumut untuk bergendang ke sana pula.

Di situ kami ditegur beberapa pengunjung bertanyakan dari mana dan nama kami. Alhamdulillah respon memang positif, yang paling seronok ada salah seorang pengunjung mahu bergendang sama dengan kami. Terima kasih pada abang tersebut kerana "join" kami berjamming, lagu silat kedah pulak tu. Tapi yang paling saya tidak dapat lupakan bila salah seorang pengunjung datang bersalam dengan saya terus menghulurkan duit. Memang agak terkejut saya.

" Amik ini tuk buat belanja minum "

" Tapi….." saya cuba menolak secara sopan

" Amik lah, ikhlas sebab pakcik suka korang bergendang, anak muda yang masih teruskan warisan kita "

saya jadi serba salah, terus juga mengambil duit tersebut dan berterima kasih pada pengunjung tersebut. Duit saya serah kan pada sifu dan sifu juga terkejut bila saya cerita kan hal itu. Tapi kami bersyukur kerana masih ada yang menyokong kami meperjuangkan seni warisan bangsa. Walau duit itu tak seberapa mana tapi niat untuk memberi itu kami hargai dengan semangat yang kami tunjukkan. Moga Allah membalas nya dengan pahala yang berlipat kali ganda.

IMG_5477 IMG_5409 IMG_5412 IMG_5415 IMG_5421 IMG_5433 IMG_5475

Dari situ terus kami bertolok untuk balik. Satu lagi pengalaman yang menarik untuk kami simpan dalam memori. Harap kami dapat menyampaikan apa yang kami perjuangkan selama ini.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

2nd Anniversary at Pulau <b>Pangkor</b> (Part 1) - Blogspot

Posted: 25 Jul 2011 06:21 PM PDT


                 16-18 Julai 2011 kami sekeluarga telah ke Pulau Pangkor sempena 2nd anniversary saya dan suami. Memang dah lama betul teringin ke Pulau Pangkor. Sejak belajar kat UTP dulu.. Before masuk UIA.. Kami bertolak dari Klang menuju ke Lumut melalui Kapar, Kuala Selangor, Tanjung Karang, Sabak Bernam, Teluk Intan, Manjung..  Petang tu agak lambat kami bertolak sebab saya  ada kelas tuisyen.  Kami tiba di lumut pada jam 7.15 ptg. Perjalanan mengambil masa 3 jam 15 min dari rumah kami di Rantau Panjang, Klang. Sebelum tu, sempat singgah di Mcd manjung untuk beli bubur Asyraaf. Sampai je di jeti Lumut, dah ada feri yang menunggu. Kami beli tiket dengan harga RM 10 untuk pergi dah balik. Disarankan naik Mesra Feri sebab feri yang lain cam tak bpe best je. Cam rendah dan lemas. Seronok betul dapat menghirup udara laut yang segar. Asyraaf sangat excited sebab ni first time dia naik feri. Sempat la jugak bergambar dalam feri walaupun hari dah beransur gelap. 



           Perjalanan nak ke pangkor mengambil masa lebih kurang 30min ( Xsempat nak set masa. Tp agak2 30 min la..). Feri akan berhemti di jeti sungai pinang sebelum tiba di Jeti Pangkor. Sungai Pinang kat Pangkor jugak. Tapi  disini tiada perkhidmatan teksi disediakan.
          Sangat teruja bila sampai di jeti pangkor sampaikan tertinggal bubur Asyraaf atas feri. Kelam kabut papa g amik. Nasib baik ada lg.. Kami menaiki van pink (seperti dalam gambar) ke chalet dengan harga RM15 1 van. 
                   Sampai di chalet, kami berehat dan solat. Kemudian terus turun pusing2 sekitar teluk nipah. Jalan kaki je.. sebab ,,g dekat sangat chalet dari pantai. Memang happening kawasan teluk nipah. Banyak chalet dan gerai tertumpu disini. Weekend di Pangkor sangat pack. .Ramai betul manusia membanjiri Teluk Nipah.  Penat ronda n isi perut, kami pulang ke chalet dan tido. Bersambung next time.. nak g shopping jap..;)
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di seri iskandar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri iskandar - Google Blog Search


Konsep Nilai 3 <b>di Seri Iskandar</b> | Asraf Zamani

Posted: 08 Aug 2011 09:05 AM PDT

Satu lagi pembangunan yang rancak di jalankan di Bandar Seri Iskandar dengan mewujudkan sebuah lagi pusat borong di Sri Iskandar Business Centre (SIBC) di daerah Perak Tengah. Konsep jualan borong Nilai 3, di Bandar Seri Iskandar ini membabitkan pelaburan bernilai kira-kira RM200 juta di samping itu, lebih 1,000 peluang pekerjaan akan disediakan apabila pasar borong ini beroperasi pada tahun depan. Macam ni barulah best sebabnya tak perlu pergi jauh-jauh hanya nak membeli pakaian dan kain langsir.. tak sampai 5 minit dah tentu sampai. 

Menurut Pengerusi Persatuan Peniaga Nilai 3, Dr. Tee Boon Thiam berkata, pusat borong itu bakal menjadi yang terbesar di wilayah utara apabila ia memulakan operasinya selepas projek SIBC siap pada pertengahan tahun depan.

"Selepas bertapak sejak 10 tahun lalu di Nilai 3, Negeri Sembilan, sekarang, adalah masa terbaik untuk kami menerokai pasaran negeri-negeri utara termasuk Perak, Kedah, Perlis dan Pulau Pinang.

"Ahli-ahli persatuan telah membeli sebanyak 222 unit rumah kedai dua tingkat dan tiga tingkat bernilai lebih RM200 juta di SIBC untuk mewujudkan sebuah pasar borong bagi wilayah utara," katanya.

Beliau menyatakan demikian pada majlis menandatangani memorandum persefahaman (MoU) di antara Setia Awan Holdings yang merupakan pemaju SIBC dengan Persatuan Peniaga Nilai 3 yang disaksikan oleh Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir.

Pengarah Syarikat Setia Awan Holdings, Marcus Doh, berkata dengan memperkenalkan konsep Nilai 3 di Sri Iskandar, pihaknya menjangka 3 juta pelancong tempatan akan berkunjung ke bandar itu terutamanya dari negeri berdekatan seperti Pulau Pinang dan Kedah.

Katanya, pengunjung boleh membeli pelbagai barangan di Sri Iskandar seperti barangan perhiasan rumah dan pakaian dengan harga yang murah.

"Sri Iskandar Business Centre ialah projek yang dibangunkan di kawasan seluas 32 hektar dengan kos pelaburan RM300 juta yang bakal mewujudkan sebuah bandar baru yang serba moden di Daerah Perak Tengah.

"Setakat ini, projek SIBC sudah berjaya menarik pelaburan sebanyak RM300 juta. Antara yang melabur adalah McDonald's, Kenny Rogers, pasar raya Billion, Pacific Bowling dan panggung wayang Lotus Five Star

Sementara itu, Menteri Besar berkata, kewujudan pasar borong itu akan membantu Sri Iskandar membangun dengan konsep perniagaan yang baru dan muncul sebagai antara pusat perniagaan terbesar di Perak.

Beliau turut mencadangkan supaya reka bentuk bangunan pusat jualan borong di SIBC dibuat berbeza dengan Pusat Borong Nilai 3 yang menyerupai kilang.

Sumber : Utusan | Perak Today

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di hutan melintang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di hutan melintang - Google Blog Search


CERAMAH UMUM FITNAH: Padang Markas PAS, Parit 24, <b>Hutan Melintang</b> <b>...</b>

Posted: 20 Jun 2011 09:08 PM PDT


Adun Hutan Melintang, YB S.Kesavan bakal menghadiri ceramah Umum: Fitnah III di Padang Markas Pas, Parit 24. Kali ini beliau ingin menegakan juga benang yang dah sememangnya basah. ADUN Hutan Melintang yang pada saya hanya ADUN boneka yang dijelmakan oleh PKR untuk menjadi hero di bumi Hutan Melintang ini. Saya ingin ingatkan kepada Yb Kesavan, bercakap lah dengan kebenaran. Sebagai orang yang dipilih rakyat di DUN Hutan Melintang, tunaikanlah tanggungjawab dengan sepenuhnya. Saya sekali lagi ingin mencabar beliau apakah bentuk sumbangan yang telah beliau buat disini..Jangan cuba menipu rakyat di Hutan Melintang dengan ceramah-ceramah yang boleh mengelirukan rakyat. Bersihkan diri sebagai pemimpin tulen, supaya tidak dipersoalankan oleh rakyat kelak. Jangan alihkan pandangan rakyat dengan hanya meneruskan propaganda dan provokasi yang akhirnya boleh merosakan keharmonian masyarakat Hutan Melintang. Saya juga menasihatkan YB Kesavan agar membentuk semula kesepakatan masyarakat disini yang telah berpecah belah hanya kerana politik sempit yang diterjemahkan beliau.

Naib Ketua Pemuda Cawangan
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di malim nawar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di malim nawar - Google Blog Search


Taiping Mali: Anwar dok &#39;muhong&#39; <b>di Malim Nawar</b> malam tadi.

Posted: 27 Feb 2011 09:17 PM PST

Anwar sepatutnya fokus dan membantu Pas di Kerdau dan Merlimau dalam minggu ini, tetap dia bawa diri ke bekas pekan perlombongan di Perak iaitu Malim Nawar di sebuah restoran cina dekat sebuah tokong cina.

Kehadiran beliau ialah untuk membela diri dalam kes liwat kononnya sebuah konspirasi kerajaan untuk membunuh karier politiknya.

Malim Nawar temapat Anawar berceramah ialah kawasan yang di wakili oleh bekas Adun DAP yang meninggalkan DAP iaitu Kasvindar Singh

Seperti biasa Anwar berjanji akan membawa document perjanjian APCO dan lain lain rahsia besar kerajaan yang ada dalam 6 kotak yang disimpan beliau.

SPRM dan PDRM perlulah menyelongkar rumah Anwar dan Azmin untuk mendapatkan 6 kotak rahsia negara dan juga salinan perjanjian APCO.

Jika tiada wajarlah jika Anwar dipenjarakan kerana 'muhong' kepada rakyat Malaysia.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di menglembu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di menglembu - Google Blog Search


Peniaga mati ditikam gunting

Posted: 07 Aug 2011 03:26 PM PDT




IPOH - Dalam tempoh empat hari, negeri ini digemparkan dengan tiga kes di mana penjenayah bertindak membunuh pemilik rumah yang diceroboh mereka.
Kejadian terbaharu melibatkan seorang warga emas, Looi Kim Loong, 67, apabila dia ditemui mati dibunuh selepas dua penjenayah yang memecah masuk rumahnya menikam lehernya dengan sebilah gunting dalam kejadian di Taman Buntong Ria, Menglembu dekat sini semalam.
Difahamkan, sebelum kejadian pukul 2.10 pagi itu, peniaga tersebut sedang tidur di dalam bilik.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Perak, Datuk Dzuraidi Ibrahim berkata, siasatan awal mendapati suspek memecah masuk melalui pintu depan.
"Dua lelaki kemudian masuk ke dalam bilik mangsa sebelum isteri dan anak Kim Loong yang tidur di bilik berasingan terjaga.
"Sebaik masuk, mereka dapati mangsa telah rebah dengan kesan tikaman di leher manakala dua lelaki itu telah melarikan diri. Kita sedang menyiasat barang yang disamun," katanya.kosmo
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

MATI DITIKAM GUNTING | uLan

Posted: 07 Aug 2011 11:49 AM PDT

Number of View: 99

Dalam tempoh empat hari, negeri ini digemparkan dengan tiga kes di mana penjenayah bertindak membunuh pemilik rumah yang diceroboh mereka.

Kejadian terbaharu melibatkan seorang warga emas, Looi Kim Loong, 67, apabila dia ditemui mati dibunuh selepas dua penjenayah yang memecah masuk rumahnya menikam lehernya dengan sebilah gunting dalam kejadian di Taman Buntong Ria, Menglembu dekat sini semalam.

Difahamkan, sebelum kejadian pukul 2.10 pagi itu, peniaga tersebut sedang tidur di dalam bilik.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Perak, Datuk Dzuraidi Ibrahim berkata, siasatan awal mendapati suspek memecah masuk melalui pintu depan.

"Dua lelaki kemudian masuk ke dalam bilik mangsa sebelum isteri dan anak Kim Loong yang tidur di bilik berasingan terjaga.

"Sebaik masuk, mereka dapati mangsa telah rebah dengan kesan tikaman di leher manakala dua lelaki itu telah melarikan diri. Kita sedang menyiasat barang yang disamun," katanya.- kosmo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di tapah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tapah - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

07 di kuala sepetang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala sepetang - Google Blog Search


pesonamerahjambu: Sehari <b>Di Kuala Sepetang</b>

Posted: 24 Jul 2011 06:20 PM PDT

Sabtu baru ni merupakan aktiviti lawatan sambil belajar kali kedua untuk tahun 2011. Destinasi kali ini ialah di Kuala Sepetang Taiping. Lebih kurang 2 jam perjalanan dari Ipoh.
Tempat pertama yang dituju ialah ke Hutan Paya Bakau Matang. Sebaik sampai, ahli rombongan di beri taklimat oleh pegawai yang bertugas. Aktiviti seterusnya melihat pokok bakau melalui trek laluan yang dibina. Menarik tempat ni. Rasa tenang dan damai apabila melihat suasana di sekeliling hutan. Kami juga di bawa melawat ke jeti berhampiran melihat pokok bakau dipersisiran sungai. Bot  boleh di sewa dengan harga RM250.00. Boleh muat sepuluh orang. Menurut pegawai tersebut, sungai ini boleh disusuri hingga ke Selat Melaka. Perjalanan dari jeti lebih kurang satu jam. Kalau nasib baik boleh berjumpa dengan ikan lumba-lumba. Semua rasa teruja tapi hari ni tiada perkhidmatan bot disediakan.
Kalau ada pun tak mampu nak sewa.
Pemandangan di bahagian hadapan
Pokok bakau  yg dah berusia 64 tahun
Ini dia pokok bakau yang ada di Hutan Paya Matang

Tempat kedua dilawati ialah di Kilang Arang (tempat proses kayu bakau menjadi arang). Suasana di persekitaran memang tidak memuaskan kerana dari jauh sudah terbau asap yang dikeluarkan dari kilang. Nampak habuk yang berjelaga tu pun dah cukup merisaukan kami. Tapi digagahi juga untuk mengetahui lebih lanjut proses membuat kayu arang (charcoal).
Menurut pegawai di situ, terdapat lebih kurang 100 dapur membakar kayu untuk dijadikan kayu arang. Satu dapur boleh memuatkan lebih kurang 9 tongkang kayu bakau (lebih kurang 1000 batang kayu).
Yang paling mengkagumkan ialah  proses menyusun kayu (1000 batang tu) dalam dapur dilakukan oleh seorang pekerja sahaja dan mengambil masa selama 2 hari. Upah yang diberi ialah RM400. Kebanyakan pekerja di kilang arang ni sudah berusia lebih 50 tahun. Akak sempat bertanya seorang pekerja di situ yang berumur 64 tahun. Beliau sudah bekerja dikilang arang tu sejak berusia 20 tahun. Tugas pertama yang dibuatnya ialah membuang kulit kayu. Sebelum kayu dibakar, kulitnya perlu dibuang.Proses membakar kayu ni memakan masa selama satu bulan. Barulah betul-betul menjadi kayu arang. Kaum wanita juga ramai bekerja sebagai pengopek kulit kayu dengan upah 17 sen satu batang. Satu hari mereka hanya boleh buat untuk seratus batang. Bayangkan berapa sangatlah yang mereka dapat.
 Sebahagian lagi wanita  bekerja dibahagian pembungkusan. Di sini upah yang diberi 15 sen untuk satu bungkusan yg dibuat. Sikitnya upah yang mereka dapat. Dalam suasana tempat kerja yang panas dan persekitaran yang kurang selesa. Tapi mereka tetap tekun bekerja. Untuk mencari rezeki yang halal kata mereka. Di tempat inilah mereka mencari rezeki selama bertahun-tahun.
Semoga mereka di beri kesihatan yang baik selamanya.
Bila melihat mereka bekerja, timbul rasa keinsafan dalam diri.
Suasana dalam kilang arang. Dapur tempat kayu bakau dibakar.
Dari kilang arang kami ke kg nelayan. Di sini ada jeti tempat menurunkan hasil-hasil laut yang segar. Tapi akak tak beli pun. Susah nak bawa. nanti berbau pulak dalam bas. Memang hasil lautnya sangat segar. Dapatlah melihat nelayan memunggah hasil laut ke jeti. Tapi gambar  tak dapat ambil.
Handbag tertinggal dalam bas.
Dah sampai ke Kuala Sepetang, tak sah kalau tak pekena mi udang. Singgah lah di warong Mak Jah. Macam-macam menu berasaskan udang ada di sini. Warong ni antara yang popular di kuala Sepetang.
Masing-masing sibuk nak rasa penangan mi udang Mak Jah. Akak order mi udang special. Harga RM11.00. Ada 7 ekor udang yang bersaiz besar di dalamnya. Udangnya memang segar. Bagi penggemar udang tentu tak cukup tujuh ekor tu. Selain mi udang ada mee goreng udang yang terdapat udang besar juga. Dan yang akak rasa paling sedap ialah cucur udangnya. Tambah pula dimakan panas-panas. 2, 3 pinggan boleh licin.
Malangnya akak tak ambil gambar mi udang dan gambar menu yang lain. Kenapa? kerana saat itu perut terlalu lah lapar, dah tak ingat perkara lain selain nak isi makanan je.
Bila masuk bas baru teringat, gambar tak di ambil.
Seronok pergi lawatan ni. Maklum lah percuma je. Bila sampai rumah baru terasa letihnya.
Kepala pun mula nak pening. Apalagi kena tidur dulu jawapnya. zzzzzzzzzzzzzz
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di sungkai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di sungkai - Google Blog Search


<b>Sungkai</b> bersama anak yatim <b>di</b> Kalabakan - Tawau Bloggers Unity

Posted: 04 Aug 2011 10:01 AM PDT

Aktiviti — By on August 5, 2011 at 1:01 am

PUASA keempat Ramadhan 1432H, seawal jam 3.30 petang rombongan kami tiba di Kampung Kalabakan untuk bersama-sama penduduk kampung untuk bergotong-royong menyiapkan juadah sungkai di perkarangan Masjid Al-Muqarrabah Kampung Kalabakan. Satu pengalaman yang menarik kerana semangat bergotong-royong seumpama ini sudah jarang dibuat samada di kampung apatah lagi di bandar.

Majlis berbuka puasa di Kg Kalabakan bersama Adun Tg Batu, Datuk Hamisa Samat itu untuk meraikan anak yatim dari sekitar kampung. Majlisnya sederhana tetapi kerjasama warga Kalabakan yang bergotong-royong di perkarangan masjid untuk menyiapkan juadah sungkai tidak akan dilupakan.

.

.

Potong bawang, perah santan kelapa, melapah daging ayam untuk menyiapkan bubur ayam, nasi kuning, bubur kacang… keseronokkannya buat semuanya lupa lapar dan dahaga berpuasa. Datuk Hamisa bersama skuad wanita UMNO Kalabakan, Pengawai Penyiaran Tawau FM, Ares Arapah, DJ Ramlah dan KRU Tawau FM tidak segan-silu mahupun kekok untuk membantu menyiapkan juadah sungkai.

.

Anak yatim yang sudah kehilangan ibu atau bapa mereka dari sekitar kampung Kalabakan begitu gembira menerima sumbangan serta dapat lagi berbuka puasa bersama wakil rakyat. Bila didekati, adik Hurul Ain Binti Salaman, 9 tahun memberitahu dia bersyukur dan gembira kerana dapat berbuka puasa bersama petang itu.

"Selalunya hanya dapat berbuka ala kadar, mak pun jarang dapat berbuka bersama kerana akan berjualan sehingga malam," katanya yang kehilangan bapa sejak masih bayi lagi.

Bila ditanya, mahu buat apa dengan duit saguhati, adik Hurul Ain berkata;

"Saya mahu beli baju hari raya, beli peralatan sekolah," katanya.

Popularity: 1% [?]

Tags: , , , , , Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved