Jumaat, 21 Disember 2012

07 di trolak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di trolak - Google Blog Search


<b>TROLAK</b> SELATAN: Konvoi "ANAK DERHAKA" dihalang memasuki <b>...</b>

Posted: 12 Dec 2012 06:28 PM PST

Ketegasan warga Felda Selasih, Besut menghalang Kembara Oren yang diketuai Mazlan Aliman Presiden "ANAK DERHAKA" daripada memasuki kawasan petempatan mereka patut dicontohi oleh semua warga Felda agar penyebaran fitnah yang cuba ditabur dapat dibendung. Slogan "Selamatkan Felda" yang dibawa oleh kumpulan ini ibarat gula-gula yang manis dirasa dan halua telinga yang sedap didengar namun hakikatnya ia tidak lebih daripada taburan fitnah yang tidak berasas yang sengaja diada-adakan. Felda sebagai sebuah organisasi yang besar tidak dinafikan memang terdapat beberapa kepincangan dan kelemahan dalam pengurusan dan pentadbirannya, namun segala kelemahan ini tidaklah membawa bencana sehingga boleh diibaratkan seperti sebuah bahtera yang hampir "karam" yang perlu  diselamatkan.

Apa yang dilakukan oleh kumpulan "ANAK DERHAKA" ini sebenar tidak langsung dapat membantu memajukan Felda, jauh sekali dapat "menyelamatkan Felda" jika Felda benar-benar bermasalah. Sebagai contoh, apakah dengan memfitnah Felda menjual hasil minyaknya ke Israel seperti yang diuar-uarkan dalam ceramah "Selamatkan Felda" yang mereka adakan dapat memberi manfaat kepada Felda atau warga Felda. Tentu sekali tidak. Selain ia merupakan suatu fitnah, apa yang diharapkan oleh puak-puak ini adalah supaya warga Felda khasnya dan orang Melayu amnya membenci Felda dan seterusnya membenci kerajaan yang difitnah bersekongkol dengan Israel dengan menjual minyak sawit kepada mereka.

Sebelum ini, kumpulan "ANAK DERHAKA" ini juga telah dihalang daripada memasuki Felda Lasah dan mendapat tentangan penduduk di Felda Ijok dan Sg. Tengi.

Di Felda Trolak Selatan, penduduk juga telah mengadakan perhimpunan aman di perkarangan padang awam bagi meluahkan rasa tidak puas hati serta bantahan terhadap Konvoi Oren yang cuba mengadakan ceramah pada malamnya. Namun Allah maha kuasa, walaupun penduduk gagal menghalang ceramah berkenaan tetapi hujan lebat beserta ribut telah berlaku sepanjang ceramah diadakan menyebabkan hadirin begitu sedikit yang kebanyakannya merupakan orang luar.
Lihat sini ...

Di dalam video di atas, terdapat wakil "ANAK DERHAKA" yang begitu pandai menggunakan istilah "Demokrasi dan HaK Asasi" seolah-olah memasuki kawasan perumahan dan menggunakan jalan raya itu "hak" mereka sepenuhnya. Tahukah wakil "ANAK DERHAKA" jika majoriti penduduk tidak suka "Konvoi Kembara Oren dan ANAK DERHAKA" memasuki kawasan petempatan mereka, seharusnya kumpulan ini patuh akan suara ramai. Jangan menganggap "Demokrasi dan Hak ASASI" itu kepunyaan mereka sahaja dan dalam masa yang sama menafikan hak orang lain. Akhir sekali ..... wajarkah kita membenarkan orang asing masuk ke rumah kita untuk memfitnah dan mencaci kita di dalam rumah sendiri ....... Jangan anggap orang tak tahu undang-undang sedangkan tingkah-laku sendiri menampakkan orang yang tak bertamadun ....

Fikir-fikirkan ........

07 di teluk batik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di teluk batik - Google Blog Search


Banana Boat <b>Di</b> Pantai <b>Teluk Batik</b>, Perak Darul Ridzuan - Mien <b>...</b>

Posted: 17 Dec 2012 07:00 PM PST

jom main banana boat .. rm5 seorang ..
boleh muat seramai 8 orang .. hahaha

 ambik tempat sebelum ber'banana boat' ... aku pilih tempat di belakang sekali ... first time cuba menatang nih .. haha
tu diaaaa .. dah maii dah ... 
 nebes nebes .. tali banana ni dah sangkut pada boat depan tu .. haaaa ...
 dari jauh ni .. terima kasih pada kamera girl .. hehe
 nung jauh di sana .. di tengah pantai teluk batik ... fuhhh ...
 detik-detik sebelum jatuh .. haaaaa ...
 semua dah terlingkup habis .. haha .. masin pekok air pantai ni .. 
 penat tapi best .. ahaha 
mekaseh along belanja kami semua naik banana boat .. hehe

07 di seri manjung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri manjung - Google Blog Search


<b>Manjung</b> Mari: Najib promosi jenama barunya dalam lawatan <b>di Seri</b> <b>...</b>

Posted: 18 Oct 2012 01:32 AM PDT

Kerana Najib nak turun melawat ke Manjung, penduduk Manjung dahjadi kelam kabut, banyak jalan dipersekitaran Stadium Manjung dah kena tutup,,, 
Dah timbul masaalah, sehinggakan berlaku kemalangan jalan raya di hadapan Pejabat Daerah dan Tanah Manjung pagi tadi,, 
Aku tak mau cerita masallah, itu, tetapi cerita hal lain sebenarnya.. 


Berapa banyak MPM bayaq kat tokeh banner tak tahulah, Banner Zambry kena simbah cat dah tiga,, banner yang duk tergantung pada setiap tiang lampu entah berapa ratus helai,, dan gambar yang kat bawah ni satu banner yang agak grand. 


 .Tengok tajuk,,,amboi sedap jamuan ditepati,,,OKlah tolong lihat dan perati baju kemeja putih Najib... 
 .OK..kkkk...inilah gambar tengahari tadi,, Najib bersalama dengan rakyatnya,,, lagi sekali lihat apa yang tertera di kemeja putih Najib,, dan cuba perati kat kemeja Zambry dibelakang Najib.. 
 .Konon-kononnya ikut tajuk gambar ni, puteri UMNO Perak, lantak pilah, jangan duk tanya aku anak siapa,, manalah aku tau,,, cuma aku nak minta hangpa tengok logo yang tertera kat t-shirt budak perempuan tu....  
 .Ini ka jamuan ditepati,, he he he.. sendiri fikirlah wei,,, kesian orang-orang UMNo dan yang sewaktu dengannya,, asyik kena tipu hingga ke akhir hayat... tapi apa pun cuba perati kat kemeja putih pencacai najib tu,,, nampak tak... 
Ha ha ha kalau tak nampak lagi ,, tak tahulah.... 
Ni lambang apa ni?  bila pulak keluar ?,, rasanya ni mai rasmi inilah agaknya,, tak terlihat lagi sebelum ni...
Apa cerita bro... kalau dulu 1Malaysia boleh dikatakan untuk negaralah,masih boleh diterima pakai, walaupun aku 102% tak setuju..,, sekarang ni apa hal,,, negara kita ni Najib yang punya atau Rosmah yang punya...
Ataupun Najib jadi proxi Rosmah,,, ha ha ha,,,hangpa yangg sokong dia. ...eeiiii ...tak tergamak aku nak sebut... . 

07 di malim nawar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di malim nawar - Google Blog Search


Tolak Anasir Subversif Selamatkan Malaysia: ADUN <b>Malim Nawar</b> <b>...</b>

Posted: 20 Dec 2012 05:42 PM PST

Satu lagi kepincangan kerajaan Pakatan pembangkang ketika 11 bulan memerintah Perak dibongkarkan dengan pendedahan wakil rakyat Bebas Keshvinder Singh (Bebas-Malim Nawar) mengenai kelulusan tanah seluas 547.2 ekar di Tanjung Tualang kepada seorang individu yang amat rapat dengan bekas Menteri Besar, Datuk Seri Muhammad Nizar Jamaluddin.

Keshvinder berkata tanah itu yang berada dalam kawasan DUN Malim Nawar telah diberikan kepada individu terbabit secara senyap-senyap tanpa pengetahuannya.

Katanya dia hanya mendapat tahu mengenai tanah tersebut setelah penduduk kampung bercakap mengenai tanah tersebut yang menurut mereka telah diluluskan kepada 'kaum kerabat diraja'.

Menurutnya tanah tersebut dipagar dan dipacakkan dengan kayu berbalut kain kuning apabila beliau pergi menyiasat mengenai apa yang dibangkitkan orang kampung.

Setelah menyiasat beberapa lama, katanya, beliau mendapati tanah tersebut telah diberikan kerajaan Pakatan kepada seorang individu yang merupakan 'orang bergelar' dan seorang ahli parti PAS yang amat rapat dengan Nizar yang ketika itu adalah Menteri Besar.

"Saya amat terkejut sekali. Ini bukan lagi jahat tapi worse than jahat (lebih teruk daripada jahat)," katanya ketika membahasakan Bajet 2013 di sidang Dewan Undangan Negeri hari ini.

Keshvinder telah membangkitkan isu pemberian tanah di Tanjung Tualang itu sebagai menolak dakwaan pemimpin pembangkang yang diketuai Nizar (PAS-Pasir Panjang) yang menuduh kerajaan BN merupakan satu kerajaan korup dan mengamalkan nepotism dan kroni.

Nizar pada hari kedua persidangan telah menuduh Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir meluluskan tanah di Lumut kepada Kinta Berkat yang kononnya kroninya.

Menjawab satu soalan tambahan daripada Datuk Khusairi Abd Talib (BN-Slim) sama ada kerajaan Pakatan mengamalkan sistem 'open tender' dalam meluluskan tanah, Keshvinder menjawab:- 'My foot' (Nampak kaki saya).

Kata pemberian tanah di Tanjung Tualang itu merupakan satu bukti kukuh bahawa sistem 'open tender' yang dilaung-laungkan pembangkang adalah satu pembohongan semata-mata.

Peraknews

Pegawai Polis Terbunuh Dalam Nahas Helikopter <b>Di Malim Nawar</b> <b>...</b>

Posted: 14 Dec 2010 08:07 AM PST

KAMPAR: Seorang pegawai polis terbunuh apabila helikopter jenis Robinson 44 (R-44) yang dipandunya ketika dalam latihan terhempas dan terbakar di kawasan lombong, Malim Nawar di sini, Selasa.

Kejadian berlaku pada pukul 3 petang tadi ketika mangsa Inspektor Mohd Shukri Othman, 31 yang bertugas di Bahagian Latihan, Ibu Pejabat Polis Bukit Aman sedang menjalani latihan memandu solo dari sebuah pusat latihan penerbangan swasta di Ipoh.

Ketua Polis Daerah Kampar, Supritendan Abdul Aziz Salleh berkata Insp Mohd Shukriyang mengendalikan helikopter R-44, dengan empat tempat duduk itu, dipercayaihilang kawalan ketika berada di ruang udara lalu terhempas dan terbakar.

Mangsa yang berasal dari Kepala Batas, Pulau Pinang mengalami kecederaandengan kesan kebakaran di bahagian badan dan meninggal dunia di tempat kejadian,katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Aziz berkata mayat mangsa di hantar ke Hospital Kampar untuk bedah siasat.

Shukri yang telah beristeri dan mempunyai seorang anak dikatakan menjalanilatihan memandu helikopter sejak pertengahan tahun ini.

Pasukan Jabatan Bomba dan Penyelamat dikejarkan ke tempat kejadian untukmembantu memadamkan kebakaran. - BERNAMA


07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


Sepetang Semalam <b>di Bukit Merah</b> | Blog Maya Dot Com

Posted: 16 Dec 2012 11:00 PM PST

cuaca punya la panas menyengat kat bukit merah ni ha.
peluh tik tik tik menetes netes.
kat jeti yaya & caca sambung lagi bagi ikan makan.
ada satu kumpulan itik yang comel nya lahai..
pastu terus ler balik ke hotel.
budak budak nak terjun tiruk dalam pool.
saya macam biasa lah, jadi pemerhati bebas saja.
seronok la budak ni dapat melampiaskan skill renangnya.
tapi belum cukup power lagi. kena asah lagi sayang.
dah puas mandi manda segala, balik bilik siap siap nak keluar dinner.
saya kan.. hmmm.. nak nangis tengok yaya buat solat jamak taqdim.
sumpah tak pernah terfikir yang anak saya tahu solat jamak ni.
sebak melihatnya sob sob sob..
plan nak makan kat luar bukit merah tu je, tapi sebab itu satu satunya gerai yang ada, makanya penuh bebenau.
sudahnya meredah highway, gi makan kat kamunting.  belasah je la.
apa tah nama restorannya, lupa. tapi sokayyy makanan sedap juga.
sebelum masuk tidur saya dengan encik z layan kerusi urut rest n go ni kat lobi hotel.
bahagian tertentu terpaksa dicensor atas sebab sebab keselamatan.
selamat malam bukit merah!

The Dragon&#39;s Lair: <b>Bukit Merah</b> Laketown Resort

Posted: 21 Dec 2012 05:29 AM PST

Went to Bukit Merah Laketown Resort last weekend for a family gathering. It was easy to find along the North South Expressway. Directional signboards aplenty and the resort is just nearby, after exiting from Bukit Merah/Selama toll after Taiping.

Chose a wrong day to go there and the place was jam-packed to the maximum. Didn't enjoy the trip a bit at all. Car park area was horendous. There are simply not enough of proper parking lots to cater for a big weekend / school holiday crowd. The resort operator should re-look into improving the parking area. Having an un-tarred, sharp rocks and dusty alternative parking area is giving the place a very bad impression even before entering the resort area.

The guest houses ie. the chalets, the service apartments are badly maintained. The 2 toilets in our Suria apartment unit are leaking water. One of our air con remote control is missing the cover at the battery compartment.

Buffet breakfast is also very disappointing. You have the local semi-"nasi lemak". I named it this way as it has the rice cooked with the fragrant pandan leaves but what's missing from the nasi lemak are the side dishes that make up a nasi lemak ie the fried anchovies, the peanuts, the cucumbers and the soft boiled eggs. Even the sambal with onions is missing. It only comes with a chicken curry where the chicken is as good as a rubber piece. It tasted like some badly cooked overnight chicken pieces. For those who like some western breakfast choices, brace yourself for toast bread, cereals and ham. No sausages even. I'm totally disappointed with the buffet line at Suria Apartment.

For a proper dinner, I would suggest that you venture outside. At least the road stalls outside the resort that serves tomyam and some local Malay cuisines look more appetising than the food in the resort.

I wouldn't recommend this place for a family holiday.

07 di chemor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di chemor - Google Blog Search


Azatiesayang: Kenduri <b>Di Chemor</b>

Posted: 01 Sep 2012 07:02 PM PDT

Salam & selamat berhari mggu semua.
Tghari semlm atie & MyLaling g ke majlis perkahwinan sepupu kat Chemor perak....xpernah sampai lg tpt ni.
Kami disertai oleh 3 biji kereta....anakbuah Mylaling 2 biji kereta & kakak ipar sekluarga.Seblm ke Chemor kami singgah kt umah Abg ipar kt Ipoh  yg akan sama2 menyertai kami.
Bestnya g ramai2 camni...tp cam sedih la jgk sbb Adik xder bersama cuma anak llaki jer yg masih bercuti lagi.
Mmg bersakan mkn nasi minyak...sbb dh lama xg kendurikan!.Kat sana family MyLaling berjejak kasih la pulak....maklum la pyh nk jumpa,masa kenduri la br jumpa semula.
Paling happy MIL atie la...
walaupon trpaksa berpapah klu nk jln tp gembiranya dia bila dpt jumpa anak sedara,sepupu sepapat,anakbuah belah2 sana...
ingat nk singgah umah Apak jap tp 3 biji kete yg berkonvoi ngan kami tu,tak tau jln nk blk ke BD.Hadoiii...
Trpaksa la cancel nk blk kg...jenguk Apak.Sampai kat umah...kelam kabut atie masak sbb MyLaling & Abg dh lapar semula.hikhik


 Pinggan atie...nasi campor2

Sedap CC nih!



p/s:Ada kenangan lucu berlaku pd atie kat sana...nanti atie citer ya.Aduiii..malunya!

07 di changkat keruing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di changkat keruing - Google Blog Search


Teks Ucapan Perbahasan bajet Perak 2013 oleh YB Tuan Nga Kor <b>...</b>

Posted: 18 Dec 2012 10:41 PM PST

TEKS UCAPAN PERBAHASAN BAJET 2013 DEWAN NEGERI PERAK

Salam Bersih & Salam Reformasi, Dato Speaker. Terlebih dahulu saya ingin mengucapkan terima kasih kerana membenarkan saya bangun untuk membahas usul pembentangan Bajet Negeri 2013 yang jelas mencerminkan deficit berturut-turut selama sekurang-kurang 8 tahun ini.

Seperti yang diwar-warkan bahawa bajet kali ini berteraskan 3 prinsip utama iaitu Berhemah(Prudent), Effisien(Efficient) dan Mampan(Sustainable), memang elok jika tiga(3) teras prinsip ini dapat dilaksanakan tetapi adalah jelas fakta didepan mata kita terbukti ia adalah indah khbar dari rupa. Bahkata pepatah melayu, ini bajet masuk lima, keluar sepuluh.

TYP, Bajet kali ini mengalami satu lagi deficit sebanyak RM42.86 juta, ia adalah bajet deficit berturut-turut setelah kerajaan negeri menelan deficit RM50.14 juta pada  tahun 2012 dan RM29.6 juta pada tahun 2010. Dalam tempoh singkat 3 tahun ini jumlah deficit telah mencecah RM122.6 juta. Bolehkan kita bangga? Saya berasa pelik kerajaan negeri BN masih bangga dengan deficit berleretan panjang, sikap "angkat bakul, masuk sendiri" inilah akan membawa negeri dan tanahair kita menuju ke ambang kebankrapan khususnya kini hutang Negara telah melebih RM500 billion, iait53.7% daripada KDNK, satu paras yg merbahaya.

TYP, Sekiranya kita mengimbas kembali, kali terakhir tanahair kita Berjaya mencatat belanjawan seimbang adalah pada tahun 1997 ketika Dato Seri Anwar Ibrahim menjadi Menteri Kewangan. Sejak beliau dipecat secara zalim, saban tahun Negara kita mengalami deficit dan kini sudah 16 tahun Malaysia mengalami deficit berturut-turut dengan tahun 2013 menyaksikan jumlah deficit setinggi RM43 billion. Yang lebih mengkhuatiri pihak kami disebelah sini adalah pada waktu zaman DS Anwar Ibrahim, selama 8 tahun beliau menjadi Menteri Kewangan, beliau Berjaya mengurangkan jumlah hutang Negara dari RM97 billion hingga ke RM89 billion, satu kejayaan yang membolehkan DS Anwar diiktiraf sebagai Menteri Kewangan terbaik oleh IMF bagi rantau Asia Pasifik, tetapi kini dibawah YAB Pekan, hutang Negara kita melonjak berlipat ganda, kini jumlah RM500 billion yang terpaksa ditanggung oleh semua rakyat adalah melebihi jumlah hutang Negara sepanjang zaman 5 perdana Menteri Malaysia sejak kemerdekaan yang berjumlah RM300 billion.

Kos bayar hutang Negara boleh bina 45 Universiti baru tiap tahun

TYP, seandainya kita perlu RM500 juta untuk membina sebuah Universiti, kini Kos membayar hutang Negara dalam tempoh 1 tahun menelan jumlah RM22.5 billion. Dengan kata lain, Malaysia am dan Perak khususnya rugi 45 buah Universiti baru, bayangkan alangkah baiknya jika pengurusan kewangan kita tidak terjebak dengan hutang sekeliling pinggang yang jelas menjejaskan kemampanan pembangunan Negara kita.

TYP, jika kita focus kepada Perak, Hutang kerajaan negeri sebenarnya telah bertambah dekat 500% dari RM192 juta pada tahun 2000 hingga RM928 juta pada 2010. Pertambahan mendadak ini kini kononnya telah dijelaskan, tetapi kini Perak menjelaskan hutang dengan memindahmilik asset terpenting negeri, iaitu asset Air kepada SPAN. Saya ingin memberi teguran kepada kerajaan BN, you have sold our future and now you are selling our children's future. Aset air dibawah Lembaga Air Perak adalah asset terpenting kerajaan Negeri Perak kerana agensi ini yang berstatus monopoli mampu menjana pendapatan dan keuntungan saban tahun, khususnya tahun lepas jumlah keuntungannya mencapai RM104 juta, selain itu, LAP mempunyai rizab RM600 juta. Saya ingin penjelasan daripada YAB Menteri Besar, apakah terma utama kontrak pemindahan asset air di negeri Perak? Adakah kerajaan negeri masih mempunyai bidang kuasa mengawal kadar air dalam negeri Perak? Adakah kadar air dalam negeri ini akan naik selepas pilihanraya? Beranikah kerajaan BN memberi jaminan tariff kadar air tidak akan naik dalam 5 tahun akan dating? Saya berharap YAB Menteri Besar dapat mendedahkan segala-gala terma kontrak tersebut semasa penggulungan nanti.

Kewangan Negeri PR Stabil dan kukuh

TYP, BN sentiasa mendakwa PR tidak mampu mentadbir dan jika rakyat berubah, maka ia akan menggadaikan masa depan Negara kita. Bagaimanapun, saya ingin membuat perbandingan kedudukan kewangan antara negeri. Perak dibawah BN, sejak rampasan kuasa, jumlah rizab yang ada bernilai RM778 juta. Setelah 4 tahun, jumlahnya masih stagnant atau lebih kurang sama. Sebaliknya jika kita lihat pengurusan kewangan PR, di Selangor, 50 tahun dibawah BN, wang rizab kerajaan negeri setakat 2008 adalah RM600 juta, selepas 4 tahun dibawah PR, jumlah rizab negeri melonjak dan bertambah sehingga RM2200 juta. Bagi Pulau Pinang, jumlah rizab negeri dibawah BN adalah lebih kurang RM400 juta, kini hanya selepas 4 tahun dibawah PR, jumlah rizabnya mencapai RM1200 juta. Bagi Kelantan, seandainya royalty minyak berjumlah RM7.1 billion dikembalikan dan bukan ditahan, jumlah rizabnya nescaya akan melihar perkembangan pesat positif yang jauh lebih baik dari negeri BN.

TYP, kerajaan mendakwa bajet ini berhemah dalam merangka bajet, effisien dalam perlaksanaan dan mampan dalam menghadapai tuntutan kemajuan pada masa-masa hadapan. Bagaimanapun, hasil analisis bajet ini walaupun menunjukkan ia bukan angan-angan mat jenin, tetapi ia ibarat nujum Pak Belalang.

TYP, Saya ingin mengemukakan beberapa isu yang mengusari rakyat khususnya kawasan Taiping dan Pantai Remis.

Tahun ini adalah tahun melawat Perak. Kerajaan telah membelanja wang rakyat sejumlah RM18 juta untuk mempromosikan tahun ini dengan pelnbagai papan iklah termasuk panjak gunung Kota Kinabalu dan melawat eskpo di London, kononnya untuk mengharumkan nama negeri Perak, "Lands of Thousands wonder". Saya berasa kesal kerana ketika berjuta-juta wang rakyat dibelanja untuk promosi, kemudahan infrastruktur asas di destinasi perlancongan dalam negeri ini masih dalam keadaan daif dan mengaibkan, dan yang lebih memeritkan adalah walaupun saya pernah bangkitkan isu yang sama, masih tiada tindakan sewajarnya diambil oleh pihak kerajaan.

Pertama, Bukit Maxwell yang satu ketida dahulu terkenal dengan flora dan fauna tetapi kini dalam keadaan yang mengaibkan. Kereta Kabel yang diumumkan sejak tahun 2006 sehingga kini, selepas 7 tahun masih tinggal omong-omong kosong. Ia janji tidak ditepati tetapi Janji Dimungkiri.

Kedua, Tulip Garden yang dibina sewaktu YB Pengkalan Hulu menjadi Menteri Besar kini tinggal bunga kaktus dan tiada sekuntum pun bunga Tulip kelihatan dan pihak kami dimaklumkan kerajaan negeri menyewakan tapak itu yang begitu mengasyikkan kepada syarikat kroni dengan sewa RM1 ringgit sebulan. Saya pohon penjelasan.

Ketiga, Tea Garden yang menelan belanja RM2.4 juta. Kini tea garden tersebut langsung tidak dijumpa jejak teh, yang ada adalah nyamuk aedes dan ular sawar sahaja. Bukankah ini projek-projek gajah putih yang membazir? Dimana berhemah, effisien dan mampan?

Keempat, Chalet makan angina yang menelan kos RM3 juta atas bukit Maxwell. Walaupun bangunan tersergam indah, tetapi keadaannya juga daif dan memalukan. Sewaktu lawatan saya ke tapak tersebut, yang muncul depan mata saya hanyalah semak-samun dan sampah sarap yang penuh dengan sarang semut. Bayangkan apakah perasaan  pelancong jika mereka melawat setelah tertarik, tertipu dengan iklan yang indah khbar dari rupa?

Kelima, Taiping Rest House yang dibina sejak 1894. Bangunan bersejarah ini terletak di Jalan Stesen keretapi Taiping. Sebagai bangunan warisan bersejarah, kerajaan negeri seharusnya memberi perhatian khusus untuk membela dan menjaganya dengan baik tetapi kini bangunan Taiping Rest House atau dikenali Hotel Lagenda hanya satu tapak sembunyi penagih dadah dan merosot menjadi tapak pembiakan nyamuk aedes. Saya ingin cadangkan bahwa MPT harus menjalankan tender terbuka kepada sector swasta yang mampu dan berpengalaman supaya memulihkan imej Taiping sebagai Bandar Warisan, Bandar Bersejarah.

Keenam, Casuarina Inn yang dibina pada tahun 1877. Bangunan yang mempunyai sejarah 135 tahun ini satu ketika dahulu adalah kediaman residen British pada zaman penjajahan. Tapak Bangunan tersebut pernah juga dijadikan tempat bersemayam oleh Duli Maha Mulia Tuanku Sultan ketika Baginda melawat Taiping kerana keindahan pemandangannya dan kedudukan yang unik di tepi Lake Garden. Bagaimanapun, atas kegagalan kerajaan BN, kini bangunan sejarah tersebut bukan sahaja berada dalam keadaan daif, malahan exco kerajaan telah meluluskan tapak warisan ini kepada Syarikat swasta Iras Engineering tanpa sebarang tender terbuka. Saya ingin bertanya siapakah Iras Engineering? Apakah sebab tanah yang begitu strategik dan bernilai komersial tinggi diluluskan kepada syarikat tersebut?  Saya minta pendedahan secara menyeluruh dan jika tidak, pihak kami akan membongkarkan karenah BN dalam perkara ini yang jelas merugikan kepentingan rakyat dikawasan Taiping.                

Ketujuh, Taman Tasik II di Kamunting. Taman awam tersebut menelan kos RM8 juta dan baru dirasmikan pada tahun lepas. Bagaimanapun, oleh kerana kepincangan pentadbiran, taman tasik ini bukan sahaja dicerobohi oleh lembu, tahi lembu boleh dipijak dimerata tempat, kolam bunga Lotus yang satu ketika dahulu merupakan satu tarikan perlancongan, kini tinggal semak belukar dan tiada bunga, landasan jogging yang baru dibina penuh dengan air akibat system pengaliran air yang teruk.

TYP, satu per satu saya dedahkan, tetapi sikap kerajaan yang melepas batuk ditangga mencerminkan janji Rakyat didahulukan hanya slogan omong kosong. Dibawah gagasan Perak Amanjaya, YB Pangkor kononnya menyatakan kerajaan adalah nadi transformasi dan pemangkin pembangunan ekonomi. Adakah ini transformasi yang dimaksudkan?

TYP, selain daripada isu-isu yang dibangkitkan tadi,  saya ingin pohon penjelasan dalam Dewan yang mulia ini, kerajaan BN sentiasa mendakwa rakyat didahulukan, tiada yang tertinggalm tiada yang terpinggir. Maka saya ingin mencabar YB Pangkor, sila umumkan dalam Dewan ini berapakah tanah yang diluluskan kepada parti politk? Saya berani mengikrar walaupun PR pernah menjadi kerajaan, kami pikul tanggungjawab dengan penuh amanah, PR tidak pernah meluluskan satu incipun tanah kerajaan kepada DAP, PAS dan PKR. Oleh demikian, UMNO dan MCA harus berani mendedahkan segala kelulusan tanah kepada semua parti politik untuk rakyat buat perbandingan.

Di Selangor, telah terbongkar Kerajaan BN meluluskan 24 keping tanah komersial bernilai pasaran RM300 juta kepada parti komponen BN dengan UMNO dapat 15 keping, MCA 5 keping, MIC 3 keping dan GERAKAN 1 keping dengan harga purata RM1 sekaki persegi. Apabila terbongkar, UMNO kata permohonan tanah di Damansara untuk tujuan pembinaan Dewan Orang Ramai tetapi kini terbukti sebenarnya UMNO tipu, tapak tanah tersebut telah diguna untuk membina blok kondominium mewah yang bernama Suria Damansara dan unit harganya lebih kurang RM500 ribu seunit. Satu lagi tanah di SS2 Petaling Jaya, setelah UMNO dapat tanah, ia buat kedai dan sewa kepada penjaja, tiap-tiap bulan kutip sewa. Siapa dapat untung dari kelulusan tanah ini? Inikah rakyat didahulukan atau rakyat diperlembukan?

Dalam Negeri Perak, UMNO jelas kaya dengan pelbagai harta. Saya tidak ingin membuat tuduhan tetapi demi rakyat, saya pohon penjelasan. Berapakah harga premium dibayar kepada semua bangunan umno dalam negeri ini? Adakah ia dipohon dan diluluskan oleh kerajaan atau beli dengan harga pasaran?

Pertama, bangunan UMNO Taiping di pusat Bandar Taiping, Berapakah harganya? Kedua, bangunan UMNO Ipoh Barat di tepi Greentown Mall? Berapakah harganya?

Ketiga, Wisma UMNO Perak disebelah Hotel Impiana, Berapaka harganya?

Keempat, Wisma Maju UMNO dipusat Bandar raya Ipoh, berapakah harganya?

Kelima, Wisma UMNO yang disewa kepada CIMB Bank, berapakah harganya?

Jelas UMNO adalah parti yang paling kaya, tetapi dimanakan datangnya sumber kewangan ini? Rakyat menanti, kerajaan perlu jawab kerana umno bertanggungjawab ke atas wang rakyat.

Isu-isu lain

1. EXCO JKR -Perhentian Bas Pantai Remis yang sering banjir dan isu lebihraya Segari ke Changkat Jering.

2. EXCO Pertanian–Kejatuhan harga kelapa sawit dan masalah perbezaan pembelian buah sawit dari pekebun kecil khususnya di kawasan Ayer Tawar dan Changkat Keruing.

3. EXCO Pendidikan – TIMSS kejatuhan tahap akademik sains dan matematik Malaysia dipesada antara bangsa.

TYP, seandainya kita meneliti bajet ini, Nampak kulit tahulah isinya. Walaupun Ini bajet pilihanraya tetapi ia tidak mengandungi hala tuju yang memberangsangkan.

Dear my friends, all of u can do a lot of things & be part of the team. It will make a difference!

First, help to "Share" and "Like" our contents in Facebook or other social networking to create viral spread of information.

Get all your friends to join Nga Kor Ming Fans Page at http://facebook.com/davidngakorming

Help to post or publish our contents in Forum (Cari,Lowyat,JBtalk etc) or your own website.

Link our website "http://www.ngakorming.com/bm" to your blog/website/social networking.

Mobilize all your friends & relatives to register as voters and vote against BN.

Join DAP as members and subscribe to The Rockets to help disseminating info.

Take out the responsibility to put your thought for alternative media etc.

In short, there is a will, there is a way. Thanks!

Nga Kor Ming

Related posts:

  1. Teks Ucapan Bajet Negeri Perak 2012 oleh YB Tuan Nga Kor Ming‏
  2. TEKS UCAPAN YB TUAN NGA KOR MING/TAIPING(P060)MEMBAHAS TITAH DIRAJA SEMPENA PERSIDANGAN PARLIMEN MAC, 2012
  3. Soalan Dewan Negeri Perak oleh YB Tuan Nga Kor Ming(Kawasan Pantai Remis)‏
  4. Soalan Dewan Negeri Perak oleh YB Pantai Remis-Tuan Nga Kor Ming sempena persidangan April, 2011‏
  5. Usul Bertulis dan Soalan Dewan Negeri Perak oleh YB Pantai Remis‏

07 di pasir salak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pasir salak - Google Blog Search


panas! tajuddin abdul rahman bakal tersungkur <b>di pasir salak</b>

Posted: 26 Oct 2012 01:40 AM PDT


Berita dari ribut El Nino Ameno sedang bertiup kencang!

Stop! Komer jangan suka dulu. Tajuddin Abdul Rahman tersungkur bukan kerana kalah dalam PRU13. Tapi namanya telah tersenarai sebagai third winnable candidate di Pasir Salak. Nama paling atas ialah mamat yang pandai main bola sepak pasukan Seladang! N3 tentang Mamat tu di sini. Nama kedua Yong tak tahu dan tak kisah.
Mamat yang pandai main bola sepak ini bakal menyingkirkan Tajuddin. Ini takde kena mengena dengan paras rupa Tajuddin yang sentiasa nampak garang berbanding dengan Zainol Fadzi yang gambornya suka senyum. Tapi kabornya ramai di kalangan UMNO tak tahan dengan mulut jeghabei si Tajuddin.

Zainol Fadzi tersenarai sebagai calon DUN Sungai Manik dan Parlimen Pasir Salak. Wah! Hebat mamat nih! Tahun depan Seladang akan pergi ke Perlawanan Akhir Piala Malaysia! Hahaha! 

Tau tau sajalah perangei orang umno. Bila tak terpilih, mulalah demer akan sabotaj parti. Harap perkara ini akan terjadi. Huhuhu! Penat Tajuddin mengampu Rosmah. Tapi nama tersingkir jua akhirnya.
Nampaknya UMNO kawasan Parlimen Pasir Salak udah pecah. Yang muda sokong Zainol Fadzi. Yang warga emas sokong Tajuddin!. Hmmm...Lantok komer! 

07 di sitiawan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di sitiawan - Google Blog Search


Rumah <b>di</b> Tmn Seri Wangi <b>Sitiawan</b> Perak | Rumah Sewa

Posted: 02 Dec 2012 03:26 AM PST

Publish date: December 2, 2012 11:31 am
Contact Name: Sam
Price: RM250
Region: Perak
Location: Sitiawan
Phone: 019-5774303
Tags:

Rumah utk disewa di tmn seri wangi sitiawan, RM 250 sebulan. Keluasan 1150 sq ft. 2 bilik tidur,1 tandas, 1 bilik air. 5 minit ke sitiawan. Berhampiran dengan kemudahan asas. Berminat hubungi Mr Sam 019-5774303

Share: Twitter | Facebook | Email

Report bad use or Spam

07 di sungai siput - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di sungai siput - Google Blog Search


Konvoi Kembara Oren disekat <b>di Sungai Siput</b> | Free MalaysiaKini

Posted: 03 Nov 2012 01:14 AM PDT

Satu konvoi yang diketuai pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK) Mazlan Aliman dilaporkan disekat oleh sekumpulan individu ketika cuba memasuki kawasan Felda Lasah di Sungai Siput, Perak.

Laman Harakahdaily melaporkan, Mazlan turut dikasari oleh beberapa orang individu dalam kejadian pada kira-kira jam 10 pagi itu.

"Kemungkinan lebih dari 100 orang yang menghalang dan mengepung kenderaan kami dan jumlahnya bertambah ramai.

"Kebanyakan mereka memakai baju berlogo Umno dan BN," katanya seperti dipetik Harakahdaily.

Gambar yang disiarkan bersama laporan itu menunjukkan sekumpulan individu berhimpun di antara beberapa buah kenderaan di atas sebatang jalan.

Ia juga menunjukkan kumpulan tersebut membawa bendera BN dan juga poster yang tertera slogan "Mazlan Aliman jangan rosakkan masa depan Felda".

Laman itu juga melaporkan, sekurang-kurangnya 10 orang anggota polis turut berada di tempat kejadian.

Dilaporkan, konvoi bersama 20 kenderaan dalam program Kembara Oren Selamatkan Felda – satu acara anjuran Lajnah Tanah dan Pembangunan Wilayah PAS Perak dengan kerjasama ANAK.

Program yang mensasarkan golongan peneroka itu, menurut Harakahdaily, bertujuan memberi penerangan mengenai isu berhubung Felda.

ANAK sebelum ini giat mengadakan siri bantahan ke atas usaha penyenaraian Felda Global Ventures Holding ke Bursa Malaysia.

NGO berkenaan juga mengadakan satu perhimpunan disertai 5,000 orang pada pertengahan Julai lalu bagi menyampaikan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong berhubung usaha penyenaraian tersebut.

07 di tapah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tapah - Google Blog Search


Taiping Mali: Kelentong Anwar <b>di Tapah</b> 17 Dis 2012

Posted: 17 Dec 2012 07:25 PM PST

Malam tadi di Tapah Anwar meneruskan agenda pembohongannya.

Antara kata Anwar ialah ;

Harga barang naik, kerja tak ada, tanah orang asli pun Umno rampas, camera AES untungkan kroni, negeri Perak kaya, tanah banyak tetapi orang nak buat rumah pun susah.

Balak Umno sapu, lembu Umno sapu, Saham Bumi Umno ambil.

Gaji menteri sebulan RM 80 ribu tarak malu, ambil orang punya wang.

Anwar juga hina lagu Anak kecil Main Api , lagu ciptaan Prof Dr Tan Sri Nordin Kardi, Lagu ini dulu pun Anwar menyanyi semasa dia jadi orang kuat program BTN.

Anwar saperti biasa akan turunkan harga minyak, hapuskan PTPTN.

Anwar kata dia jadi menteri kewangan negara tak ada hutang tetapi Najib jadi menteri hutang negara RM 549 billion.

Anwar kata anak Cina dapat 13 A SPM tak dapat masuk IPTA kalau dia jadi PM semua orang boleh masuk U.

Anwar! Pooooorah
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

07 di gerik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di gerik - Google Blog Search


Horror : Kisah Seram <b>Di</b> Highway Bukit <b>Gerik</b> & Highway <b>...</b> - Pen Patah

Posted: 17 Dec 2012 07:59 AM PST

Jom baca kisah seram yang dikongsi oleh seorang pembaca di forum CariGold... Layan~

Mggu lepas kami sekeluarga dpt berita adik Ipar aku eksiden motor dgn kereta kat Kg di Kuala Terengganu. 


Jadi kami sekeluarga diminta utk balik mlm tu juga...
Tetapi dlm perjalanan (baru nak masuk Baling) kami dpt call, adik kesayangan kami dah pulang ke Rahmahtullah... Allah lebih sayangkan dia... Al-Fatihah...
Jadi kami teruskan juga perjalanan keTrg dgn hati yg tabah...
Setelah semua selesai, Ahad mlm Isnin kami kena pulang ke Penang sebab aku ada kerja yg perlu disiapkan, dan kami bertolak dari K.Trg dlm 10.30mlm...

Mula masuk H'way Bukit Grik dlm 1.30 pagi... dan sepanjang prjalanan aku rasa mcm biasa..cuma bini aku ckp dia pening dan rasa nak muntah..mgkn sebab jln bengkang-bengkok...
Alhmdllah, kami sampi ke Grik dlm kul 4.10pagi gitu, dan kami stop kat R&R sebab aku nak p toilet...
mcm biasa aku lock kereta kalau aku tggl sat anak bini aku, tapi alhmdllah mlm tu aku tergerak nak kasi on alarm...

Tiba-2 kereta aku bunyi alarm, then aku bergegas p tgk kereta aku, tak ada apa-2 berlaku...
Then aku p dptkan bini aku, dia nmpk mcm takut... Aku tanya kenapa? Dia kata ada org lalu mundar mandir depan keta aku tu, tgk direct kat depa dlm keta... Then, masa tu keta aku berbunyi...Then tiba-2 org tu hilang... So aku pujuk bini ckp maybe org driver lorry dkt-2 situ yg lepak sama....

Then kami teruskan perjlanan ke Penang... start nak masuk H'way baru Grik-Baling dlm kul 4.30pagi...
Aku nampak kabus tebal... Rasa berat hati nak teruskan...ingat nak U-turn...jadi aku plan nanti kalau kat depan ada lampu jln aku nak U-turn... Tapi bila terus...still takder lampu jln, sebab bateri solar utk lampu tu dah habis kot... so aku make desicion teruskan perjlanan...

Tiba-2 aku rasa semcm jer...Then bini aku tiba-2 mcm terkejut! Aku pesan kat dia baca apa yg patut...Aku pun sama baca apa yg patut... Then tiba-2 aku rasa keta aku mcm berat... aku tekan myk juga (masa tu gear 5 dan turun bukit!) Then aku tak puas hati aku drop gear 4... masa tu turun bukit! Hangpa bayangkan turun bukit guna gear 4  Utk pengetahuan, bila kereta dah bergerak lama, pick-up dia ada skit... Sebelum tu, aku belasah gear 5 naik bukit...Tapi ini turun bukit gear 4.

Alhmdllah depan kami ada lori balak..rasa ringan semula... Bila aku dah overtake lori tu...tak lama aku rasa berat balik... Mcm tadi gak, turun bukit aku henyak gear 4...Aku nekad. Aku mesti lawan balik demi anak bini aku.... Sepnjg nak kuar h'way tu nak sampai ke Baling, dlm 3-4 kali aku rasa mcm tu... Kadang-2 aku mcm terasa nak tgk tepi cermin...tapi bila tgk takder apa-2... Alhmdllah, kami dpt kuar dari H'way tu dan sampai ke Baling... Then takder rasa apa-2...Lepas tu ada bukit-2 nak menghala ke Kulim tu selamba jer aku naik bukit guna gear 5....

Then sampai ke BKE Kulim, aku stop kat Petronas tu nak rest aku ckp kat bini aku... (Sebenarnya aku saja nak stop, tak nak balik terus kot-2 kalau ada benda ikut, dia akan stay kat situ...) Lepas aku ckp kat bini aku, barulah bini aku rasa 'burden' yg dia rasa tadi hilang tiba-2..rasa lega... Kami selamat sampai rumah kat seberang jaya dlm kul 7.30 pagi... itu pun aku sempat lagi p beli nasi kandar kat Jalil bagan...


Sampai rumah baru kami bincang pasal apa yg berlaku... Bini aku ckp, masa perjalanan nak ke K.Trg pun dah ada nampak benda pelik... Dia nampak mcm org tua lelaki kat tepi jln kat atas bukit Grik lambai tangan sambil senyum kat dia... Then masa nak balik ke Penang, still org yg sama lambai tangan kat dia, tapi kali ni tak senyum. Then dia kata masa kat H'way Grik Baling tu org tua tu ada follow keta kami! Bini aku nampak. Dia lawan juga dgn beranikan diri buat tak tahu jer... Kuat juga bini aku. Tahniah!

Then masa kereta kami rasa berat tu, dia pun rasa berat juga...Ingatkan aku jer as driver rasa kereta berat...
Dia ada nmpk mcm benda putih follow kereta kami... Nauzhubillah..! Tapi Alhamdullah, kami selamat sampai rumah....Then kami cerita benda tu kat family kat kg,... Adik ipar aku yg sorang tu cerita, dlm bulan lepas, member dia terbabas kereta kat H'way Baling Grik sebab rasa benda yg sama..kereta rasa berat, then lost control terbabas... dia kata kami Alhamdullah kuat juga dpt lawan....

Jadi aku pesan kat korang, kalau nak lalu H'way Baling grik tu, kalau boleh jgn lewat sgt..Tunggu sat kat Pekan Grik tu...dah masuk subuh, then boleh la kot tempoh jln tu... Tapi kalau kuat, belasah jer...
Lagi kalau korang ada any experience or info tntg topik aku bukak ni, boleh la share kat sini...
At least takder la member-2 kita kena benda yg sama aku kena..or maybe lagi teruk!

Jika anda suka artikel ini, jangan lupa sertakan kami dengan copy salah satu link di bawah ^_^

Kopi link post yang comel ini ^_^

Kalau nak dalam bentuk HTML, kopi saya lak ^_^

Horror : Kisah Seram <b>Di</b> Highway Bukit <b>Gerik</b> <b>...</b> - Aku Stress Giler

Posted: 17 Dec 2012 06:37 AM PST


Jom baca kisah seram yang dikongsi oleh seorang pembaca di forum CariGold... Layan~
Mggu lepas kami sekeluarga dpt berita adik Ipar aku eksiden motor dgn kereta kat Kg di Kuala Terengganu.
Jadi kami sekeluarga diminta utk balik mlm tu juga...
Tetapi dlm perjalanan (baru nak masuk Baling) kami dpt call, adik kesayangan kami dah pulang ke Rahmahtullah... Allah lebih sayangkan dia... Al-Fatihah...
Jadi kami teruskan juga perjalanan keTrg dgn hati yg tabah...
Setelah semua selesai, Ahad mlm Isnin kami kena pulang ke Penang sebab aku ada kerja yg perlu disiapkan, dan kami bertolak dari K.Trg dlm 10.30mlm...
Mula masuk H'way Bukit Grik dlm 1.30 pagi... dan sepanjang prjalanan aku rasa mcm biasa..cuma bini aku ckp dia pening dan rasa nak muntah..mgkn sebab jln bengkang-bengkok...
Alhmdllah, kami sampi ke Grik dlm kul 4.10pagi gitu, dan kami stop kat R&R sebab aku nak p toilet...
mcm biasa aku lock kereta kalau aku tggl sat anak bini aku, tapi alhmdllah mlm tu aku tergerak nak kasi on alarm...
Tiba-2 kereta aku bunyi alarm, then aku bergegas p tgk kereta aku, tak ada apa-2 berlaku...
Then aku p dptkan bini aku, dia nmpk mcm takut...
Aku tanya kenapa? Dia kata ada org lalu mundar mandir depan keta aku tu, tgk direct kat depa dlm keta...
Then, masa tu keta aku berbunyi...Then tiba-2 org tu hilang...
So aku pujuk bini ckp maybe org driver lorry dkt-2 situ yg lepak sama....
Then kami teruskan perjlanan ke Penang... start nak masuk H'way baru Grik-Baling dlm kul 4.30pagi...
Aku nampak kabus tebal... Rasa berat hati nak teruskan...ingat nak U-turn...jadi aku plan nanti kalau kat depan ada lampu jln aku nak U-turn...
Tapi bila terus...still takder lampu jln, sebab bateri solar utk lampu tu dah habis kot...
so aku make desicion teruskan perjlanan...
Tiba-2 aku rasa semcm jer...Then bini aku tiba-2 mcm terkejut!
Aku pesan kat dia baca apa yg patut...Aku pun sama baca apa yg patut...
Then tiba-2 aku rasa keta aku mcm berat... aku tekan myk juga (masa tu gear 5 dan turun bukit!) Then aku tak puas hati aku drop gear 4... masa tu turun bukit! Hangpa bayangkan turun bukit guna gear 4
Utk pengetahuan, bila kereta dah bergerak lama, pick-up dia ada skit... Sebelum tu, aku belasah gear 5 naik bukit...Tapi ini turun bukit gear 4.
Alhmdllah depan kami ada lori balak..rasa ringan semula...
Bila aku dah overtake lori tu...tak lama aku rasa berat balik...
Mcm tadi gak, turun bukit aku henyak gear 4...Aku nekad. Aku mesti lawan balik demi anak bini aku....
Sepnjg nak kuar h'way tu nak sampai ke Baling, dlm 3-4 kali aku rasa mcm tu...
Kadang-2 aku mcm terasa nak tgk tepi cermin...tapi bila tgk takder apa-2...
Alhmdllah, kami dpt kuar dari H'way tu dan sampai ke Baling...
Then takder rasa apa-2...Lepas tu ada bukit-2 nak menghala ke Kulim tu selamba jer aku naik bukit guna gear 5.... 
Then sampai ke BKE Kulim, aku stop kat Petronas tu nak rest aku ckp kat bini aku... (Sebenarnya aku saja nak stop, tak nak balik terus kot-2 kalau ada benda ikut, dia akan stay kat situ...)
Lepas aku ckp kat bini aku, barulah bini aku rasa 'burden' yg dia rasa tadi hilang tiba-2..rasa lega...
Kami selamat sampai rumah kat seberang jaya dlm kul 7.30 pagi...
itu pun aku sempat lagi p beli nasi kandar kat Jalil bagan...
Sampai rumah baru kami bincang pasal apa yg berlaku...
Bini aku ckp, masa perjalanan nak ke K.Trg pun dah ada nampak benda pelik...
Dia nampak mcm org tua lelaki kat tepi jln kat atas bukit Grik lambai tangan sambil senyum kat dia...
Then masa nak balik ke Penang, still org yg sama lambai tangan kat dia, tapi kali ni tak senyum.
Then dia kata masa kat H'way Grik Baling tu org tua tu ada follow keta kami! Bini aku nampak. Dia lawan juga dgn beranikan diri buat tak tahu jer...
Kuat juga bini aku. Tahniah!
Then masa kereta kami rasa berat tu, dia pun rasa berat juga...Ingatkan aku jer as driver rasa kereta berat...
Dia ada nmpk mcm benda putih follow kereta kami... Nauzhubillah..!
Tapi Alhamdullah, kami selamat sampai rumah....Then kami cerita benda tu kat family kat kg,... Adik ipar aku yg sorang tu cerita, dlm bulan lepas, member dia terbabas kereta kat H'way Baling Grik sebab rasa benda yg sama..kereta rasa berat, then lost control terbabas...
dia kata kami Alhamdullah kuat juga dpt lawan....

Jadi aku pesan kat korang, kalau nak lalu H'way Baling grik tu, kalau boleh jgn lewat sgt..Tunggu sat kat Pekan Grik tu...dah masuk subuh, then boleh la kot tempoh jln tu...
Tapi kalau kuat, belasah jer...
Lagi kalau korang ada any experience or info tntg topik aku bukak ni, boleh la share kat sini...
At least takder la member-2 kita kena benda yg sama aku kena..or maybe lagi teruk!

P/s: Aku ada dgr, ada org nmpk mcm kepala terbang masa lalu h'way tu... Ye la, sebab byk bukit kena potong sebab nak buat h'way tu..Mgkn ganggu tempat 'depa'....
Wallahualam.... 

07 di kinta - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kinta - Google Blog Search


SUARA PERAK: SAMBUTAN DEEPAVALI <b>DI KINTA</b> VALLEY

Posted: 03 Nov 2012 08:37 AM PDT


Kenyataan Media YB V.Sivakumar, Timbalan Pengerusi DAP Perak, ADUN Kawasan Tronoh pada 3/11/2012 di Ladang Kinta Valley.
SAMBUTAN DEEPAVALI DI KINTA VALLEY
PKR Cabang Kampar telah menganjurkan jamuan makan di Ladang Kinta Valley sempena sambutan Hari Deepavali. Jamuan ini dihadiri lebih kurang 300 orang dari warga tempatan yang terdiri daripada semua kaum. Program ini dilaksanakan atas usaha saudara Baldip Singh. Selain daripada pemimpin-pemimpin tempatan, program jamuan makan ini juga turut dihadiri oleh YB V.Sivakumar, Ahli Dewan Undangan Negeri Kawasan Tronoh. Pihak penganjur membuat penghormatan kepada YB V.Sivakumar dan Sdr Baldip Singh.
Dalam ucapan YB V.Sivakumar, beliau menyentuh tentang pencapaian kerajaan Pakatan Rakyat di Pulau Pinang, Selangor, Kedah, Kelantan dan selama 11 bulan di Perak. Beliau juga menunjukkan bukti-bukti bahawa PR adalah kerajaan yang lebih prihatin kepada rakyat.
Selain daripada itu, YB V.Sivakumar juga memberi penjelasan yang terperinci mengenai isu Batu Caves yang begitu hangat dipermainkan dalam media massa baru-baru ini. Beliau menegaskan bahawa kerajaan Barisan Nasional yang bertanggungjawab meluluskan projek membina bangunan 29 tingkat itu  di Batu Caves. Kerajaan Pakatan Rakyat telah membuktikan dengan semua dokumen-dokumen kerajaan yang relevan bahawa projek itu diluluskan oleh Barisan Nasional dengan restu MIC. Beliau merumuskan bahawa tindakan MIC menuduh Pakatan Rakyat dalam hal ini bagaikan 'meludah ke langit'.
YB V.Sivakumar juga menceritakan tentang kejayaan Pakatan Rakyat meluluskan 'Rajagopuram' (Bangunan Gerbang) untuk Kuil Sri Subramaniar (Kallumalai) Ipoh. MIC gagal mendapatkan kelulusan untuk projek tersebut untuk bertahun-tahun lama. Tetapi, Pakatan Rakyat  telah meluluskan projek itu dalam beberapa bulan sahaja. Projek itu  sudah dimulakan dan dalam pembinaan sekarang.
YB V.Sivakumar mendapat sambutan hangat apabila beliau berhujah mengenai polisi-polisi yang bakal dilaksanakan oleh Pakatan Rakyat apabila menang Putrajaya dalam PRU 13 nanti. Antaranya ialah mengenai penurunan harga petrol, penghapusan tol di Lebuhraya Utara Selatan, pemberian RM1000 setiap tahun untuk warga emas, penurunan harga kereta dan pendidikan percuma untuk semua anak Malaysia.
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved