Khamis, 18 Ogos 2011

07 di manjoi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di manjoi - Google Blog Search


Pasaraya Mydin Gugusan <b>Manjoi</b> mula operasi April 2012 | peraktoday.com

Posted: 12 Aug 2011 11:09 PM PDT

Gugusan Manjoi, perkampungan Melayu tradisional terbesar di Malaysia dijangka berubah menjadi sebuah perkampungan yang serba moden apabila pasaraya Mydin, gedung jualan borong dengan harga berpatutan mula beroperasi menjelang April tahun depan.

Projek yang dibina dengan kos RM50 juta itu juga bakal menawarkan kira-kira 300 peluang pekerjaan kepada anak tempatan serta memberi peluang kepada pengusaha kecil dan sederhana (IKS) di kawasan sekitarnya memasarkan produk mereka di pasaraya itu.

Pengarah Urusan Mydin, Datuk Ameer Ali Mydin, berkata pihaknya juga menyediakan 18 lot kedai dan lapan lot gerai makanan untuk disewa kepada penduduk yang berminat untuk berniaga dalam pasar raya itu.

"Keutamaan pastinya diberi kepada penduduk tempatan untuk menyewa lot kedai dan gerai makanan yang disediakan dalam pasaraya ini.

"Kita yakin pasaraya ini bukan dapat menarik pengunjung di sekitar Ipoh tetapi juga dari kawasan luar Perak selain menjadi pemangkin kepada lebih banyak pembangunan di kawasan Gugusan Manjoi," katanya kepada pemberita di Ipoh, pagi ini.

Terdahulu, Menteri Kewangan Kedua yang juga Ahli Parlimen Tambun, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah melawat tapak projek pasaraya Mydin Gugusan Manjoi di Kampung Sungai Tapah.

Dalam perkembangan berkaitan, Ameer berkata, apabila beroperasi kelak, pasaraya itu akan menawarkan perkhidmatan jualan barangan keperluan harian kepada penduduk kampung dalam radius tiga kilometer (km).

"Syarikat mengambil keputusan untuk membuka cawangan pasaraya Mydin yang keenam di Gugusan Manjoi kerana mahu pembangunan bermula dari dalam kampung dan seterusnya limpahan ekonomi turut dirasai di kawasan sekitarnya.

"Pasaraya Mydin Gugusan Manjoi ini adalah pasaraya pertama yang dibina dalam kawasan kampung dengan berkeluasan 70,000 kaki persegi," katanya lagi.

Selain di Gugusan Manjoi, sebuah lagi pasaraya besar Mydin sedang dibina iaitu di Meru Raya yang menelan kos RM150 juta.

Projek itu dijangka siap pada Februari tahun depan, kata Ameer.

Sementara itu, beberapa penduduk tempatan yang ditemui Peraktoday.com menyambut baik pembangunan projek pasaraya Mydin di Gugusan Manjoi yang disifatkan mampu melonjakkan ekonomi di kawasan sekitarnya.

Jamilah Mansor, dari Kampung Dato' Ahmad Said, berkata rakyat tempatan khususnya anak muda berpeluang untuk bekerja di pasaraya itu apabila ia beroperasi kelak.

"Dengan terbinanya pasaraya ini, Gugusan Manjoi bakal menjadi sebuah perkampungan tradisional yang moden dan menjadi tumpuan bukan sahaja pengunjung tempatan tetapi juga orang luar," katanya.

Peniaga pasar malam, Mohd Elan Hamid, 45, pula berkata, projek itu bakal menjadi platform kepada peniaga Bumiputera untuk mengukuhkan kedudukan mereka dalam perniagaan.

"Bagi saya, projek ini boleh membawa banyak kebaikan kepada rakyat dan kemajuan kepada kawasan sekitar Gugusan Manjoi.

"Sebagai peniaga, kami pasti turut menerima tempias dengan kehadiran pengunjung yang datang membeli barang keperluan di pasaraya Mydin," jelasnya lagi.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di gopeng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di gopeng - Google Blog Search


Fast 2 Feed 2011 <b>di Gopeng</b>, Perak ~ Donate For Ummah

Posted: 16 Aug 2011 09:56 AM PDT

Lokasi: Rumah Anak Yatim Yayasan Hikmah, Gopeng, Perak
Tarikh: 14 Ogos 2011
Program: Fast 2 Feed anjuran Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia
Diraikan: Anak-anak yatim dan miskin (53 orang)

Alhamdulillah program Fast 2 Feed yang telah berlangsung di Rumah Anak Yatim Yayasan Hikmah Gopeng telah selesai dilaksanakan dengan meraikan 53 anak-anak yatim dan miskin. Program yang telah diterajui oleh salah seorang pelajar praktikal Muslim Aid, saudari Marliyana ini dilaksanakan di rumah kebajikan itu sendiri. Ini telah memberi peluang kepada dermawan serta sukarelawan yang hadir merasai sendiri berbuka puasa bersama warga penghuni Rumah Anak Yatim Yayasan Hikmah.




Pihak Muslim Aid mengucapkan jutaan terima kasih kepada para dermawan yang telah menaja serta sukarelawan yang telah bertungkus lumus menjayakan program F2F di Gopeng. Semoga Allah memberkati usaha kalian semua, insyaAllah.

Muhammad bin Kamarulazizi Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di teluk intan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di teluk intan - Google Blog Search


Asyila Zainuddin: sepetang <b>di</b> bazar Ramadhan <b>Teluk Intan</b>..

Posted: 06 Aug 2011 08:48 AM PDT

Assalamualaikum^^ update blog selepas selesai terawih dan selepas kekenyangan setelah perut ini disumbat dengan soto daging dan juga otak-otak..
alkisah, petang tadi dalam pukul 4 petang dah gerak dah dari rumah nak pergi pekan Teluk Intan yang jaraknya lebey kurang 3km la dari rumah.. sampai2 je kat bazar tengok, orang ramai bukan main.. ish3.. dah gaye macam 5 minit lagi nak berbuka je.. dengan budak2 SEMESTI outing beli makanan macam2, terus ter-flashback zaman kat sekolah dulu.. hehe.. dengan baju prep yang kaler maroon.. lebey kurang la dengan baju prep aku dulu..

yang best bila pergi bazaar nih :
-dah macam pesta makanan dah.. serious banyak gile pilihan.. kuih tu, macam2 jenis kuih.. kalau murtabak tu sampai tiga empat gerai jual murtabak..

-dapat terserempak dengan kawan lama, cikgu2 sekolah.. macam tadi terserempak dengan kawan sekolah rendah+sekolah menengah.. pastu terserempak cikgu bahasa inggeris sekolah rendah dengan cikgu sekolah agama rakyat dulu.. hehe..


tapi yang tak best sebab:


-asap2 dari pembakaran otak2, ikan bakar, ayam percik tu telah mencemarkan kesucian tudung aku.. sob3.. balik rumah je, tudung bau asap.. padahal baru je rasmi tudung tu..



-cuaca panas terik membuatkan tekak ni lebih kering daripada biase.. nampak air yang berais tu rasa macam nak minum semua je.. wuwuwu..


-probability untuk menjurus ke arah pembaziran sangat la tinggi.. tengah lapar kan, nampak tu nak, nampak ni nak.. air sampai tiga empat jenis.. tapi itu bukan aku.. hikhik..
sebelum balik sempat merembat sepasang hand sock@sarung lengan yg berwarna pink! ^^

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di lumut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lumut - Google Blog Search


&#39;Soalnya, apakah Umno dipercayai rakyat?&#39; | Free Malaysia Today

Posted: 18 Aug 2011 12:24 AM PDT

Penulis blog Aspan Alias berhujah kepercayaan rakyat terhadap parti lebih penting berbanding calon yang boleh menang.

PETALING JAYA: Penulis blog dan pemerhati politik veteran Aspan Alias hari ini membidas kenyataan Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin berkenaan keperluan Umno mencalonkan individu yang boleh menang di dalam pilihan raya umum akan datang.

"Ini bukan masalah calon. Ini masalah keyakinan kepada parti itu yang menjadi perkara pokok yang wajib diselesaikan.

"Kita tentu masih ingat semasa parti Umno itu merupakan parti yang 'winnable' dahulu, calon-calon Umno pernah berkata yang mereka tidak payah berkempen kuat kerana kalau calon-calon itu mewakilkan songkok atau kasut mereka dalam kempen itu pun, mereka masih menang," tulis Aspan di dalam artikel blog yang bertajuk "Khairy!! Kalau Umno itu masih parti yang 'winnable', semua calonnya akan menjadi calon 'winnable'".

Semalam Khairy menyatakan bahawa pergerakannya hanya akan mengemukakan calon yang benar-benar layak dan boleh menang sebagai calon untuk pilihan raya umum ke – 13.

"Jika dulu, kita minta lebih ramai calon mengisi kuota untuk calon Pemuda (Umno), dengan beranggapan kononnya jika lebih ramai calon mengisi kuota tersebut maka akan dilihat semakin hebat untuk kekuatan parti.

"Tetapi, sekarang kita bukan lagi semata-mata mengejar kuota…jika peratusan yang boleh menang hanya 20 peratus, maka sebanyak itu juga akan diminta daripada Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak)," Khairy dilaporkan berkata kepada pemberita di dalam satu majlis di Lumut.

Aspan yang mengakui berkata Umno sememangnya mempunyai calon yang boleh menang tetapi calon yang menang turut menyumbang kepada permasalahan rakyat dan tidak mendapat kepercayaan rakyat.

'Winnable candidates?'

"Maksud saya ia bukan setakat mendapatkan 'winnable candidates' dalam pilihanraya yang akan datang tetapi Khairy mesti cari selain dari 'winnable candidates' itu ialah untuk mendapatkan calon yang boleh dipercayai jika mendapat mandat dari rakyat untuk memerintah lagi," jelas Aspan.

Aspan menyatakan bahawa rakyat mencari parti yang boleh menang dan bukan setakat calon yang boleh menang.

"Yang penting bagi Umno ialah untuk menentukan samada masalah dan perkara yang di isukan oleh rakyat sekarang mendapat penyelesaian atau pun tidak," tambah Aspan.

"Selagi isu kejujuran kepimpinan atasan dan banyak lagi yang semua pihak tahu belum di atasi, Umno itu sendiri mesti menilai samada parti itu masih parti yang 'winnable'.

Secara perbandingan, Aspan menyatakan bahawa parti politik seperti DAP dan PAS mendapat undi kerana dipercayai rakyat.

Beliau turut menjelaskan kepentingan parti yang boleh menang dengan menggunakan Ahli Parlimen Pasir Mas Datuk Ibrahim Ali sebagai contoh.

"Ibrahim Ali semasa bertanding sebagai calon bebas telah tewas dan hilang wang pertaruhannya, tetapi apabila bertanding dengan menggunakan tiket PAS beliau telah mendapat lebih dari 7,000 undi majoriti bagi kemenangan beliau.

"Itulah sebabnya keyakinan terhadap parti itu adalah perkara yang paling pokok," katanya.

Lihat Juga:

Khairy!! Kalau UMNO itu masih parti yang winnable, semua calonnya akan menjadi calon 'winnable'.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di ipoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di ipoh - Google Blog Search


Bro Berjalan-jalan <b>Di Ipoh</b> | Bro Framestone

Posted: 10 Jul 2011 09:55 PM PDT

Best pula menikmati ketenangan jenjalan di Ipoh.

Dari pagi tadi bro lepak dekat padang polo, kemudian medan selera stadium.

Sekarang berada pula di Ipoh Parade.

Yang bro nampak jelas,

Kaum cina memang memenuhi tempat ini.. Tak koje ke dorang..?

Oh, nak tahu kenape ek..?? Usha entry bro sebelum ini.

Melayu kebanyakan melepak disini pada hujung minggu sahaja..

Rasanya, banyak yang perlu kita pelajari dari bangsa dorang.

Sebab tue nabi Allah Muhammad menyarankan kita menuntut ilmu sehingga ke negeri china.

Update via HTC Desire S

Jom layan laman sosial pertama Malaysia Octove.comFull Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


.::Mastura.Zakaria::.: ::<b>DI BUKIT MERAH</b> LAKETOWN WATERPARK::

Posted: 04 Jul 2011 07:12 PM PDT

Assalamualaikum bloggers....
Good morning... pepagi aku sempatkan diri aku nak mengupdate entri..hihihihi..Keja tak berapa nak banyak lagi, so adalah kekosongan masa bagi aku untuk update entri.hihihi..shhhh...diam-diam na....
Haritu, aku nak upload gambaq kat bukit merah, tapi lupa nak ambik gambaq semua ada dalam kamera kawan aku.Harini aku boleh la upload kat sini ja okeh. Buat sapa-sapa yang nak pi ngan family tu memang happening. Jangan lupa pakai sunblock. Kalau tak boleh jadi belerang cam aku, dahla kaler sama macam manggis dah..hahhahaha
Selamat melayan gambaq fresh....hihi...
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di kuala kangsar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala kangsar - Google Blog Search


Jom tengok perang meriam <b>di Kuala Kangsar</b>. | Iefwatsahaja [dot] Com

Posted: 18 Aug 2011 12:45 AM PDT

Salam ke 18 Ramadhan.

Harini aku banyak betul kerja nak kena selesai, dengan lab report la mini project untuk C Programming aku la. Lama-lama boleh jadik sakai assignment aku ni ha. Hahaha. Nasib baik la ada gak masa yang terluang ni bleh la aku nak kongsi sesuatu dengan korang semua kan? Hehe.

Aku promot video ni bukan la sebab aku ni orang Kuala Kangsar ke hape, jauh sekali. Aku share video ni pun sebab aku tengok cara diorang main meriam ni pelik betul la. Meriam diorang pun bukan buat dari buluh, tapi dari paip simen kot tak silap aku. Dengan panjang dah macam tiang letrik aku tengok.Tanpa banyak buang masa lagi korang bleh la usha video kat bawah ni ha. Kalau ada yang sakit jantung tu jangan terkejut lak dengar bunyi "dum dum dum" meriam ni. Hahaha..

Apa yang buat aku rasa kagumnya, diorang yang tukang bakar ni betul-betul hati kering la. Siap duduk atas meriam tu lagi ha.. Dalam hati aku duk fikir apa la yang jadi kalau tiba-tiba je meriam tu pecah ke hape, tak ke arwah di malam raya. Hehehe. Mana-mana tempat pun ada main meriam ni. Tak kira la meriam buluh ke, meriam besi ke, meriam konkrit ke, tapi apa yang pasti, main benda ni memang syok la. Syok masa main, tapi jadik tak syok la kalau ada kecederaan.

Tapi apa yang aku tau, memang acara meriam ni di adakan setiap tahun la, bila malam raya. Kampung masing-masing akan mula lawan dengan kampung sebelah. Aku pun dulu-dulu pernah gak merasai duduk dalam 'medan perang' ni. Dah rasa macam betul-betul perang plak. Dum sana dum sini. Seronok beraya kat kampung ni.

Nasihat aku nak main mercun ke nak main bunga api ke apa yang penting korang kena la hati-hati. Bukan tujuan aku untuk menggalakkan lagi main mercun, tapi benda ni dah macam biasa sangat. Kat mana-mana tempat pun mesti ada punya mercun ni kan? Pandai-pandai la jaga diri masing-masing kan? Kalau rasa takut nak main tu tak payah main, duduk diam-diam tengok orang main suda. Hahaha.

Ifwat : Lama tak jumpa mercun robot dengan mercun botol tu. Asyik jumpa mercun bola je sekarang ni. Hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di changkat keruing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di changkat keruing - Google Blog Search


shalehudin: Ketua cawangan MCA <b>Changkat Keruing</b> mati dibunuh

Posted: 31 Jul 2010 08:33 PM PDT

LUMUT - Ketua Cawangan MCA Changkat Keruing ditemui mati, dipercayai dibunuh dalam perigi di sebuah ladang ternakan ayam di Changkat Keruing, Ayer Tawar dekat sini, hari ini.

Mayat Lim Ping Peng, 49, ditemui pada kira-kira pukul 6 pagi ini oleh anggota keluarga dan pasukan Rela yang mencarinya selepas dia tidak pulang ke rumah sejak semalam.

Ketua Polis Daerah Manjung, ACP Mohd Jamil Osman berkata, Lim sebelum itu keluar dari rumah untuk ke ladang ternakan ayam miliknya di Changkat Keruing yang terletak tidak jauh dari rumahnya pada pukul 8 pagi semalam.

"Mangsa yang baru lima hari dilantik sebagai anggota Majlis Perbandaran Manjung (MPM) bagaimanapun tidak pulang ke rumah seperti biasa sebelum ahli keluarga bertindak membuat laporan polis semalam.

"Selain melaporkan kejadian itu kepada polis, mereka (anggota keluarga mangsa) turut berusaha mengesan mangsa di ladang ternakan ayam itu," katanya kepada Bernama di sini, hari ini.

Mohd Jamil berkata, mayat Lim ditemui dalam keadaan kepala di bawah dan kaki ke atas dalam perigi yang mempunyai kedalaman lima meter itu, dan polis percaya lelaki itu dibunuh di tempat lain sebelum mayatnya dicampak ke dalam perigi itu.

Beliau berkata, dua pekerja ladang ternakan ayam itu yang merupakan rakyat Myanmar tidak dapat dikesan dan siasatan awal polis juga mendapati kereta pacuan empat roda milik Lim juga hilang.

Polis masih menyiasat motif kejadian dan sedang mengesan kedua-dua pekerja ladang ayam yang disyaki terlibat dalam kejadian itu, katanya.

Mayat Lim dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun Ipoh untuk bedah siasat.

Isteri mangsa Ling Mooi Kooi, 47, berkata kira-kira seminggu lepas, dua rakyat Myanmar datang berjumpa suaminya untuk meminjam wang sebanyak RM2,000 tetapi suaminya hanya bersetuju memberikan RM500 dan beliau tidak tahu sama ada wang itu telah diberikan atau tidak.

Beliau berkata, apabila suaminya tidak pulang selepas pukul 6 petang semalam dan cubaan untuk menghubunginya melalui telefon bimbit juga gagal, beliau meminta bantuan anggota keluarga dan pasukan Rela untuk mencari Lim.

"Mayat suami saya ditemui apabila seorang daripada kumpulan mencari ternampak kaki suami saya terkeluar sedikit daripada perigi itu," katanya ketika ditemui di tempat kejadian. - Sinar Harian

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di kinta - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kinta - Google Blog Search


SK Sungai Itek: Selia Bantu Fasilinus PPD <b>Kinta</b> Selatan <b>di</b> SK <b>...</b>

Posted: 19 Jul 2011 09:33 PM PDT

Sk Sungai Itek telah di datangi oleh Fasilinus Daerah Kinta Selatan yang terdiri darpada En, Laidi, En Suhaidi, En Fadly dan En Shahbudin. Tujuan kedatangan mereka adalah untuk selia bantu bagi ujian saringan 5 yang akan datang nanti. Pn. Norazian, Pn Normah dan Pn. Siti Rugayah telah menerima selia bantu oleh pegawai fasilinus PPD Kinta Selatan. Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di gerik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di gerik - Google Blog Search


Coklat Sedap Jijie: Order by Azura utk suami tersyg <b>di Gerik</b>, Perak

Posted: 18 Jun 2011 06:54 PM PDT


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di pengkalan hulu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pengkalan hulu - Google Blog Search


Rumah terbengkalai <b>di</b> Taman Bukit Riah <b>Pengkalan Hulu</b> perak <b>...</b>

Posted: 25 Jun 2011 01:19 PM PDT

Saya ingin perhatian pihak tuan berkaitan rumah terbengkalai di taman bukit riah pengkalan hulu, telah 23 kami menunggu rumah tak juga diserahkan, dah baiki semula minata pihak tuan ketengahkan ada pembeli dah meninggal rumah tak juga dapat duduk.

Kami bekas pasukan gerak am btln 18 kebanyakan dah pencen rumah tak dapat duduk, potongan tetap di bayar pada kerajaan dan bank minta kerjasama sangat tuan untuk ketengahkan isu ini, rumah kos rendah taman bukit riah pengkalan hulu jalan betong.. tarikh beli 30/4/1991. puas mengadu tapi tak dapat perhatian.

Rumah dah di baiki tapi kunci pulah tidak mahu diserah pihak kami tidak membuat tuntutan apa-apa dari mana-mana pihak, kami hanya menunggu untuk rumah diserahkan, itu sahaja, kerjasama pihak tuan amat kami nantikan ibarat menanti buah yang tidak gugur

By: zati

Aduan yang berkaitan:

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di tanjung malim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung malim - Google Blog Search


SiasahKini: Gambar Himpunan Anti Bersih <b>Di Tanjung Malim</b>...Ramai <b>...</b>

Posted: 02 Jul 2011 08:23 PM PDT

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved