Sabtu, 24 September 2011

07 di langkap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di langkap - Google Blog Search


Anwar Ibrahim ceramah <b>di Langkap</b>, Perak pada 19/9/2011

Posted: 21 Sep 2011 08:06 AM PDT


Pada 19/9/2011 Anwar Ibrahim ceramah di Langkap, Perak. Dia berbicara tentang isu-isu semasa Malaysia.

07 di seri iskandar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri iskandar - Google Blog Search


Bazar Ramadan <b>Seri Iskandar</b> Dilanda Hujan Ribut | Admiral&#39;z Legacy

Posted: 21 Aug 2011 05:14 AM PDT


Dek kerana kebuntuan untuk mencari juadah berbuka untuk hari ini, maka aku pun bergeraklah ke Bazar Ramadan Seri Iskandar yang berhampiran dengan UTP.
Memandangkan hujan ribut yang berlaku di kawasan sini, aku terpaksa menunggu sehingga jam 6.30 petang untuk ke bazar setelah hujan reda.
Setibanya di sana, terkejut bila lihat kebanyakkan khemah-khemah rosak & roboh dan hanya sedikit sahaja gerai yang beroperasi.
Kasihan sungguh melihat peniaga yang berniaga, terutamanya yang berniaga lauk-pauk kerana semua makanan yang dijual rosak setelah khemah mereka terbalik.


Pastinya apa yang berlaku ini mengingatkan aku pada tragedi Bazar Ramadan Jasin, Melaka pada 3 Ramadan tahun lepas.
Hujan dan ribut yang melanda telah mengorbankan 3 nyawa.
Berikut adalah video semasa ribut di Bazar Ramadan Jasin pada tahun lepas.

Walaupun apa yang berlaku di Bazar Ramadan Seri Iskandar tidaklah seteruk apa yang berlaku dalam video ini, tetapi ianya tetap menyedihkan, terutamanya kepada para peniaga.
Anggap sahaja ini adalah ujian Allah di bulan Ramadan.
InsyaAllah, Allah akan gantikan dengan yang lebih baik lagi di masa hadapan.
Oh ya, memandangkan tidak sampai 20 gerai sahaja yang beroperasi,  apa pula menu berbuka aku hari ini?
Aku hanya membeli Air Laici Kang sahaja sewaktu ke bazar tadi.
Dan selebihnya hanya berbuka dengan kuih raya Batang Buruk yang baru sahaja dibeli semalam.
Alhamdulillah, walaupun tidak kenyang, tapi bersyukur...
Batang Buruk & Laici Kang
p/s: Apa pula juadah berbuka anda hari ni? Mesti sedap-sedap kan?

07 di gopeng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di gopeng - Google Blog Search


Politik Harian: Pas Sambut DS Najib <b>di Gopeng</b> Perak!

Posted: 23 Sep 2011 07:00 PM PDT


Adakah ini petanda bibit-bibit penyatuan PAS dan UMNO?

Penyatuan pertubuhan-pertubuhan Melayu pada tahun 1946 itu terasa begitu mustahil untuk direalisasikan tetapi ini adalah fakta sejarah yang tidak boleh dinafikan dan sepatutnya menjadi kayu pengukur kepada orang Melayu hari ini.

Hakikinya, seluruh orang Melayu mampu bersatu jika kita dapat mengutamakan agama dan bangsa sebagai nafas utama di dalam berpolitik di alaf baru ini.

UMNO tetap relevan untuk dipertahankan dan satu-satunya parti politik tulen orang Melayu yang perlu didekati dan difahami.

Kesemua objektif utama kewujudan UMNO adalah aspirasi dan semangat UMNO yang sungguh menarik untuk kita fahami dan perjuangkan. Secara amnya, aspirasi UMNO tidak berubah, tidak seperti parti-parti politik Melayu lain. Kebanyakan parti politik yang lain tidak berpendirian kukuh dan mengikut rasmi lalang di mana pendiriannya terhoyong-hayang mengikut rentak manusia dan politik di ketika itu.

Saya tertarik dengan ulasan blogger KLkeKedah:

Pemimpin bawahan Pas kebanyakkannya menyokong penyatuan Islam dan Melayu. Namun disebabkan keengganan oleh pihak atasan Pas yang lebih mementingkan kuasa dari penyatuan ummah. Jadi harapan untuk melihat Melayu Islam bersatu, musnah!

Visual Sociopolitics Malaysia: Pas Sambut DS Najib <b>di Gopeng</b> Perak!

Posted: 23 Sep 2011 07:15 PM PDT


Adakah ini petanda bibit-bibit penyatuan PAS dan UMNO?

Penyatuan pertubuhan-pertubuhan Melayu pada tahun 1946 itu terasa begitu mustahil untuk direalisasikan tetapi ini adalah fakta sejarah yang tidak boleh dinafikan dan sepatutnya menjadi kayu pengukur kepada orang Melayu hari ini.

Hakikinya, seluruh orang Melayu mampu bersatu jika kita dapat mengutamakan agama dan bangsa sebagai nafas utama di dalam berpolitik di alaf baru ini.

UMNO tetap relevan untuk dipertahankan dan satu-satunya parti politik tulen orang Melayu yang perlu didekati dan difahami.

Kesemua objektif utama kewujudan UMNO adalah aspirasi dan semangat UMNO yang sungguh menarik untuk kita fahami dan perjuangkan. Secara amnya, aspirasi UMNO tidak berubah, tidak seperti parti-parti politik Melayu lain. Kebanyakan parti politik yang lain tidak berpendirian kukuh dan mengikut rasmi lalang di mana pendiriannya terhoyong-hayang mengikut rentak manusia dan politik di ketika itu.

Saya tertarik denganulasan bloggerKLkeKedah:

Pemimpin bawahan Pas kebanyakkannya menyokong penyatuan Islam dan Melayu. Namun disebabkan keengganan oleh pihak atasan Pas yang lebih mementingkan kuasa dari penyatuan ummah. Jadi harapan untuk melihat Melayu Islam bersatu, musnah!


07 di trolak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di trolak - Google Blog Search


Puakajoran.blogspot.com: Banjir Kilat <b>di Trolak</b> Pekan

Posted: 21 May 2011 12:00 AM PDT

Jumaat, 6 Mei, sekali lagi Trolak Pekan dilanda banjir kilat. Banjir terburuk pada tahun ini , setelah banjir besar yang melanda pada tahun 2008. Hujan yang turun berlarutan sejak awal pagi telah menyebabkan beberapa kawasan rendah dan berhampiran sungai Trolak dilanda banjir. Kawasan-kawasan tersebut ialah sebahagian Kampung Kelah Baru, Felda Trolak Selatan, Kampung Batu 4 dan Trolak Pekan. Kuantiti air yang banyak dan turun secara mendadak, gagal ditampung alirannya oleh sungai Trolak walaupun kerja-kerja pendalaman dan pembersihan sungai baru sahaja dilaksanakan.Rumah Pengumpul Sumber Puakajoran Sdr. Saiful@Pak Su turut dinaiki air.Banyak juga peralatan yang tidak sempat diselamatkan.

Rakan-rakan membantu membersihkan rumah saudara Saiful sejurus selepas banjir surut.

Juragan Nizam turut serta.

Bahagian bilik yang masih digenangi air. Boleh ternak ikan keli.....
Ibu Pak Su....orang yang paling bimbang jika hujan lebat dan berlarutan.
Bahagian dapur.
Kelihatan takat air di dinding. Hampir ke paras ketiak Pak Su.



Menurut cakap-cakap penduduk setempat, kejadian banjir kilat yang kerap melanda kawasan ini sejak tahun 2008 disebabkan beberapa projek pembangunan yang dilaksanakan sekitar sini. Kesan pembangunan tersebut telah menyebabkan beberapa laluan air secara semula jadi telah tersekat. Kesannya, penduduk yang mendiami kawasan rendah mengalami banjir kilat. Ada juga penduduk yang menyatakan aliran air yang tidak terkawal disebabkan kerja-kerja pembalakan di beberapa lokasi, antaranya di kawasan Changkat Belanga dan beberapa lokasi lain. Apapun, segalanya sudah berlaku, tugas kita hanya menghadapi dan pihak-pihak yang berwajib pula cuba mencari jalan untuk mengatasi masalah tersebut agar penduduk yang mendiami kawasan rendah tidak dihantui fenomena banjir kilat setiap kali hujan lebat. Bukan sedikit harga yang perlu dibayar untuk mengejar kemajuan......

Seri <b>Trolak</b> – Siti Zainon Ismail | Dunia Puisi

Posted: 11 Sep 2011 11:48 PM PDT

(buat keluarga peneroka)

Telah kau kepung segala bau
mengumpulkan khazanah alam
rimba pekat penuh rahsia
menelan apa saja
yang sedia mendekati.

Sebenarnyalah
terlalu berat buat menakluk kekuasaan
kecuali harapan
berbekalkan azam,
pohonpun kita suburkan lagi
lembah dan bukit serinya merimbun.

Kini, baunya yang dihirup
adalah keazaman terkuat
menerbitkan cahaya
serta wangi yang khas
waktu malam di sini
kunang-kunang pun menjadi bintang
menyerikan alam terbuka
siang cerah
bersama surya
terus mendenyutkan usaha.

~ Siti Zainon Ismail, 1984

Carian

PUISI-PUISI SITI ZAINON ISMAIL,pantun felda,pantun mengenai felda,siti zainon ismail sajak,siti zainun ismail biodata

Share on Tumblr

07 di parit buntar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di parit buntar - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


Jalan <b>bukit merah</b> Internet Cafe | printing, 24 hours, scanning <b>...</b>

Posted: 06 Sep 2011 02:05 PM PDT

 

 We have a total of 15 Computers for internet browsing, Our Internet Cafe invites you to discover treasures in the Internet space, in the allure of yesteryear and in destinations of exquisite choice. All you need to do is to relax and enjoy your surfing.At our Internet Cafe, you are greeted with the finest. Our computers are of good quality,
Our Internet Cafe offers Internet access, WIFI/Wireless access with no restrictions* on downloads and usage.
We also offer USB, Scanners, Card Readers, Headsets, Open Office and Microsoft Office 2007
(Ms Word, Ms Excel, Ms PowerPoint) for your desktop needs. All machines are enabled for printing, fully
updated and virus free!We provide you with private room for personal
online job interview or group video conference. 
 

Location:
Block 107 Jalan Bukit Merah #01-1800
Singapore 160107

 

07 di tanjung tualang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung tualang - Google Blog Search


10000 pengunjung hadir ke Karnival 1Malaysia <b>Tanjung Tualang</b> <b>...</b>

Posted: 23 Sep 2011 08:58 PM PDT

Karnival Tanjung Tualang yang dirasmikan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak hari ini menarik kehadiran lebih 10,000 pengunjung yang terdiri pelbagai bangsa dan agama.

Sebelum program Walkabout di pekan Tanjung Tualang, Najib sempat beramah mesra dengan masyarakat Mambang Di Awan di SJKC Mambang Di Awan.

Terdahulu, beliau dan isteri, Datin Seri Paduka Rosmah Mansor tiba di Lapangan Terbang Sultan Azlan Shah di Ipoh, jam 9.30 pagi tadi untuk lawatan kerja sehari ke Perak.

Program pertama yang dihadiri pemimpin nombor satu negara itu berlangsung di Taman Soon Choon, iaitu Program Sepagi Bersama Perdana Menteri yang membabitkan majlis rumah terbuka dan ramah mesra Hari Raya Aidilfitri.

Pada sebelah petang, beliau dijadual mengunjungi perkampungan Orang Asli di Sungai Siput dan menyampaikan bantuan yang golongan yang memerlukan di sana.

07 di menglembu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di menglembu - Google Blog Search


GOLD BUYER - KAMI BELI EMAS HARGA TERTINGGI.!!! EN AZAM <b>...</b>

Posted: 20 Sep 2011 06:46 PM PDT

IPOH - Keseronokan empat anggota Geng Dol menikmati hasil rompakan dari sebuah rumah banglo milik seorang ahli perniagaan di Menglembu di sini hanya bertahan sehari apabila kesemua mereka mati ditembak di Batu Gajah dekat sini malam kelmarin.




Sebelum mati ditembak, kumpulan perompak warga Indonesia itu melarikan dua komputer riba, tiga telefon bimbit, barangan kemas, dua utas jam tangan dan wang tunai berjumlah RM1,870 dari rumah mangsa di Menglembu pada pukul 2.30 pagi.


Namun belum sempat penjenayah itu berseronok, mereka telah ditembak mati kira-kira tujuh kilometer dari lokasi mereka melakukan jenayah.


Geng Dol yang mengambil nama sempena nama seorang pemimpin kumpulan itu mula aktif melakukan samun dan pecah rumah pada awal tahun ini dengan menumpukan lokasi jenayah mereka di Ipoh, Batu Gajah, Manjung dan Perak Tengah.


Ketua Polis Perak, Datuk Mohd. Shukri Dahlan berkata, episod malang keempat-empat penjenayah itu bermula apabila sebuah kereta peronda polis terserempak dengan sebuah kereta Proton Waja dinaiki suspek pada pukul 9.30 malam kelmarin di Jalan Kampung Changkat Larang di Batu Gajah di sini.


"Polis berhenti dan cuba menahan kereta suspek untuk pemeriksaan. Malangnya, pemandu kenderaan tersebut memecut laju sehingga melanggar bahu jalan.


"Polis kemudian mengejar kereta itu sehingga ia memasuki jalan mati. Suspek yang panik kemudian mengundur kenderaan itu dan melanggar bahagian depan kereta peronda polis," kata beliau kepada pemberita di sini semalam.

TERKUBURNYA KEMEGAHAN GENG DOL | uLan

Posted: 20 Sep 2011 12:25 PM PDT

Number of view273

salah seorang geng dol yang tewas

Semakin hari semakin tumbuh bak cendawan pula geng geng penjenayah di negara kita nie… Tak kurang juga geng geng yang bertapak merupakan warga negara asing seperti geng ganas yang satu nie " Geng DoL " kerana kecekapan dan kreadibiliti pihak polis,tumpas juga akhirnya sekaligus ketakutan kita sebagai warga awam sedikit reda… Artikel ini uLan petik dari Kosmo,dimana "Geng DoL Tumpas Di Ipoh Batu Gajah Malam Kelmarin"

IPOH – Keseronokan empat anggota Geng Dol menikmati hasil rompakan dari sebuah rumah banglo milik seorang ahli perniagaan di Menglembu di sini hanya bertahan sehari apabila kesemua mereka mati ditembak di Batu Gajah dekat sini malam kelmarin.

Sebelum mati ditembak, kumpulan perompak warga Indonesia itu melarikan dua komputer riba, tiga telefon bimbit, barangan kemas, dua utas jam tangan dan wang tunai berjumlah RM1,870 dari rumah mangsa di Menglembu pada pukul 2.30 pagi.

Namun belum sempat penjenayah itu berseronok, mereka telah ditembak mati kira-kira tujuh kilometer dari lokasi mereka melakukan jenayah.

Geng Dol yang mengambil nama sempena nama seorang pemimpin kumpulan itu mula aktif melakukan samun dan pecah rumah pada awal tahun ini dengan menumpukan lokasi jenayah mereka di Ipoh, Batu Gajah, Manjung dan Perak Tengah.

Ketua Polis Perak, Datuk Mohd. Shukri Dahlan berkata, episod malang keempat-empat penjenayah itu bermula apabila sebuah kereta peronda polis terserempak dengan sebuah kereta Proton Waja dinaiki suspek pada pukul 9.30 malam kelmarin di Jalan Kampung Changkat Larang di Batu Gajah di sini.

"Polis berhenti dan cuba menahan kereta suspek untuk pemeriksaan. Malangnya, pemandu kenderaan tersebut memecut laju sehingga melanggar bahu jalan.

"Polis kemudian mengejar kereta itu sehingga ia memasuki jalan mati. Suspek yang panik kemudian mengundur kenderaan itu dan melanggar bahagian depan kereta peronda polis," kata beliau kepada pemberita di sini semalam.

JOM BACA SINI JUGA : GENG DOL MATI DITEMBAK

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The Hot Keywords:

07 di lenggong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lenggong - Google Blog Search


PAS LENGGONG: Orang lenggong yang tak laku <b>di lenggong</b>

Posted: 08 Aug 2011 10:08 PM PDT

Mencari publisiti menunggang si katak puru zulkifli nordin.

Ipmg Nazlee Aziz Yeop
Dalam FBnya hanya seperti anjing yang menyalak sedangkan makanannya ialah ...

07 di kuala kurau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala kurau - Google Blog Search


MAJLIS BERSAHUR BERSAMA RAKYAT SIRI I. (TELOK PIAL <b>...</b>

Posted: 23 Sep 2011 08:47 AM PDT

Majlis Bersahur Bersama Rakyat siri pertama yang diadakan di pekarangan rumah TUAN HJ ABDULL RAHMAN BIN AHMAD di TELOK PIAL BARUH, KUALA KURAU. Majlis yang diadakan pada 14 OGOS 2011, bermula pada jam 3.00 pagi dimulakan dengan solat TAHAJJUD dan SOLAT HAJAT, kemudiannya diteruskan dengan TAZKIRAH yang disampai kan oleh AL-FADIL USTAZ WAN HIZAM BIN ABDULLAH SABIL. Majlis yang dihadiri oleh YBhg Dato' Hj. Abdul Raman Bin Suliman ( Ketua UMNO Bahagian Parit Buntar), Ybhg Tn. Kamaruddin Bin Awang (Pegawai Daerah Kerian), Ybhg En. Abu Bakar Bin Mat Ali ( Penyelaras DUN Titi Serong), Ketua-ketua jabatan di dalam Daerah Kerian, Ketua-ketua Kampung di dalam Parit Buntar, Ketua-ketua UMNO Cawangan dalam UMNO Bahagian Parit Buntar serta penduduk-penduduk kampung Teluk Pial Pial.

DSC_0050

Majlis kemudiannya diteruskan dengan jamuan bersahur pada jam  4.45 pagi, kehadiran pada majlis itu dianggarkan seramai  400 orang. Setelah selesai jamuan bersahur, para hadirin dan tetamu kerhormat kemudiannya ke MASJID TELOK PIAL BARUH untuk menunaikan solat subuh berjemaah.

DSC_0042Tepat pada pukul 6.30 pagi aturcara dimulakan dengan majlis penyampaian sumbangan kepada penerima-penerima yang tergolong daripada IBU TUNGAL,ANAK YATIM,ORANG KURANG UPAYA DAN FAKIR MISKIN. seramai 150 orang. Setiap penerima menerima wang tunai RM100 dan hamper berupa barangan keperluan harian.

DSC_0117

DSC_0145

DSC_0146

Program yang diadakan telah mencapai matlamat dengan berjayanya. Semoga pada masa akan datang majlis seumpama ini akan lebih berjaya. Insyallah.

di negeri perak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri perak - Google Blog Search


Jawatan Kosong Perbadanan Pembangunan Pertanian <b>Negeri Perak</b>

Posted: 11 Sep 2011 09:49 PM PDT

Advertisment


Closing Date: 30 September 2011

1. Pengurus Perancang Penilai
2. Eksekutif Sumber Manusia
3. Eksekutif Teknologi Maklumat
4. Pengurus L adang
5. Pengurus Kilang Kelapa Sawit
6. Eksekutif Akaun dan Pentadbiran
7. Eksekutif Makmal
8. Kadet Jurutera

MUAT TURUN SYARAT LANTIKAN

Advertisment

Incoming search terms:

  • kumpulan perbadanan pembangunan pertanian negeri perak
  • perbadanan pertanian negeri perak
  • jawatan kosong perbadanan pembangunan pertanian negeri perak
  • Jawatan Kosong Perbadanan Pembangunan Pertanian Negeri Perak (PPPNP)
  • Perbadanan Pembangunan Pertanian Negeri Perak (PPPNP)
  • PERBADANAN PEMBAGUNAN PERTANIAN NEGERI PERAK
  • PERBADANAN PEMBAGUNAN PERTANIAN NEGERI PERAK (PPPNP)
  • kerja kosong perbadanan pertanian negeri perak
  • Jawatan Kosong Perbadanan Pembangunan Pertanian Negeri Perak (30 Sep 2011)
  • perbadanan pembangunan pertanian perak

07 di kamunting - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kamunting - Google Blog Search


GATHERING RAYA SMK <b>DI KAMUNTING</b>!!!!!!

Posted: 11 Sep 2011 08:13 AM PDT

      Pada raya ketiga yang lalu, aku pergi ke Kamunting untuk hadiri Gathering Raya SMK yang bertempat di rumah salah seorang bekas pelajar, Nora Kassim . Perjalanan aku bermula selepas maghrib dari Kuala Kangsar ke Taiping melalui Highway PLUS. Alhamdullillah tak ada JAMMED berlaku tapi masa dari Taiping ke Kamunting punya lah teruk JAMMED, nasib baik jenis boleh gerak...kalau tak mungkin aku sampai, majlis tu pun tinggal kerusi dan meja aje la....hehhee

         Aku sampai hampir 9 malam, kira dah ramai masa tu...kawan lama semua ada, yang tak ada tu nak buat macam mana, beraya rumah mertua la tu...hehehhe
     

    Bila jumpa kawan lama, ada la cerita lawak dan cinta monyet semua keluar...mau tak terbahak aku bila dengarnya...nasib baik aku pindah awal, kalau tak aku pun terbabit..







          Majlis habis dekat pukul 1 pagi, sebelum tu diorang bantai cerita hantu kat Bukit Berapit, Aku apa lagi time balik pandu kereta pasang lagu kuat dan nak dijadikan cerita, time dah sampai Bukit Berapit, radio boleh tak ada siaran....aku tanya si Nora, memang berlaku macam tu jika lalu situ di malam hari.....first time kena kat aku ni...Misteri Nusantara...
THE JOURNEY CONTINUE......

Gambar2 Sekitar Ceramah Ybhg. Mohd Sabu Timbalan Presiden <b>...</b>

Posted: 09 Sep 2011 05:00 AM PDT

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved