Selasa, 17 April 2012

07 di lekir - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lekir - Google Blog Search


pemulihan khas sk <b>lekir</b>: semuanya bermula <b>di</b> sini...

Posted: 14 Apr 2012 10:37 PM PDT


 Guru-guru memainkan peranan penting dalam meneruskan usaha murni mendidik anak-anak yang dahagakan ilmu pengetahuan.
Namun perlu diingat bahawa keupayaan berfikir mereka tidaklah sama.

Meskipun tidak semua insan dilahirkan sempurna, namun mereka berhak mendapat pendidikan yang sewajarnya mengikut kemampuan masing-masing. 

Maka di situlah kebijaksanaan dan kesabaran guru-guru diuji...... sesungguhnya cabaran dan ujian itu kian memartabatkan nilai diri guru-guru.

Solusinya..... murid-murid yang kurang bijak itu boleh berjaya jika ada kesungguhan dan kerajinan.  Dan guru-guru boleh syukur berbangga dengan usaha mereka tanpa mengenal erti putus asa.  Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya.

07 di pangkor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pangkor - Google Blog Search


sikurakurapurapura: Kepoyoan Kekura & Pepenyu <b>di Pangkor</b> 4.0

Posted: 16 Apr 2012 11:09 PM PDT

Fessofol// Assalamualaikum. kalau tak jawab dosa, kalau jawab sayang. Ahaks! *maria elena gerek heleng.
Wah. Wahh… Bestnya cuti midsem gua.
Nak tahu bestnya macam mana? Bestnya macam "jantan gatal dapat kawen empat". Boleh bayangkan tak? *mesti perempuan-perempuan sekalian sukar sekali membayanginya. Ha Ha Ha Ha
Okey, sebenarnya gua tensen ni. Biasalah, bila dah habis cuti otak ni secara auto memikirkan assignment/test yang melambak-lambak tak setel-setel macam sampah tu. Eheh!
Tapi, apadahall. Gua nak tunjuk juga gambar-gambar gua bercuti di Pulau Pangkor tempoh hari. Ouch! Ouch….
Bajet snorkeling lettewww. Haha… Location; teluk nipah (Pantai kecil tapi ohsemm berhadapan Pulau Giam)



Bila dah gedik sangat, inilah yg berlaku.
*buang tabiat ni, nasib tsunami tak sampai kat pangkor petang  rabu tu. klu tak, aruah periang orgnya. haha
Okey. Itu je gambar yg nk ditunjukkan. bak kata blogger; Sila JELLY. 
Dan sekarang, buka minda buka hati buka segala-galanya – BERRR CEPAT SIAPKAN ASSIGMENT dan STUDY utk TEST!


07 di langkap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di langkap - Google Blog Search


Nota Casper ~ PKG <b>Langkap</b>, Setiu

Posted: 14 Mar 2012 05:49 AM PDT

Jawatan Kosong <b>di</b> Gabungan Perusahaan Minyak <b>Langkap</b> Sdn Bhd

Posted: 21 Dec 2011 10:14 PM PST

Have you gotten into a rut at work? Would you like to be more engaged, satisfied, and fulfilled in your work? Would you like to be more productive and feel a greater sense of accomplishment at the end of each day? Well you can. It just takes a desire and commitment to renew your habits and routines. Follow these tips and you'll see your work life improve. And that improvement will trickle into the rest of your life too.

Learning and Improving. Always be on the lookout for opportunities to learn and improve your skills. Look for good seminars and training. Then ask work if you can attend and will they pay for your admission. If your company pays for education, use it! Borrow books from your local library, the company library, or even from your boss. Borrow some motivational audio tapes from your local library. Keep learning to continually renew your enthusiasm.

Creative Thinking. Is your job boring? If so, take some responsibility in changing that. How can you make it more fun, more creative, more varied, etc.? What can you do that no one has done before? How could you grow enthusiasm at work? What is a new way that you could do old things? What processes could you alter to save time, work and money?

Learn from Criticism. Don't immediately reject critiques from others, even if you don't like or respect them. Sometimes people you don't like may be giving you more honest feedback than you can get from others. Don't take it personally. Even if it is personal, who cares? Listen, process, and then decide what positive action you might want to take.

Ask for Help. Don't be afraid to collaborate with others. Don't wait for your company to tell you what to do. Think creatively about how you can work with others to generate a greater result than if you had each worked on this alone.

Take Your Vacation Time. Try doing something different. If you always go on a trip, try taking a more local vacation, and really get some good rest time. Or if you always stay local, try visiting a new place. Variety is one of the keys to happiness.

Take Breaks. It's a fact that taking breaks will increase productivity. It's been proven in studies. If you need to, find someone to help ensure you take a morning and afternoon break.

Don't Check Email First Thing. Unless this is required in your job, then let it go until after you've completed your top priority of the day. And then process email in batches, say two or three times a day.

Turn off Your Computer. "What?!" you say. "Everything is done on my computer!" Well is it really? What percentage truly is? Plan to have your computer on only for that amount of time each day. Plan out blocks of time for different computer tasks and work from a checklist to keep you focused. Giving your eyes a rest from the screen will give you more energy for creating. Even if you just close your eyes as you think of a response to an email can help too.

Power Question. Keep a question like this at your desk to help you stay focused: "Am I making the most of my time right now?" or "Is this the most productive use of my time?"

Accept That You'll Never Finish Your Task List. For perfectionists and overachievers this is as frustrating as a greyhound forever chasing the mechanical bunny around the track. Get off that track. Just make sure you work on your most important stuff first. Let the fluff slide, not your priorities.

07 di parit buntar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di parit buntar - Google Blog Search


MPP Online: Hasan Ali kena ejek <b>di Parit Buntar</b>..

Posted: 03 Apr 2012 01:30 AM PDT

Program roadshow saya di Parit Buntar di adakan di Pekan Batu 5, Jalan Baharu Parit Buntar. Kehadiran amat memuaskan - sekitar 5 ribu orang.

Ust Hafiz Nordin menjadi penceramah pertama. Agak sedih kerana ada di kalangan yang hadir yang saya percaya merupakan teman-teman PAS/PR telah cuba mengganggu ceramah beliau apabila Ust Hafiz mula menceritakan isu yang melibatkan Ketua Menteri Pulau Pinang.

Parit Buntar banyak meninggalkan kenangan buat saya. Disinilah saya memulakan karier politik saya sebagai ahli parlimen.

Namun agak menyedihkan apabila ada teman-teman akrab saya di Parit Buntar ini terpaksa mengenepikan semangat ukhuwwah Islamiyah hanya kerana saya bukan lagi ahli dan pimpinan PAS.

Saya masih berharap agar tali silaturrahim tidak akan terputus hanya kerana kita mempunyai pandangan yang mungkin agak berbeza.- fb Hassan Ali





p/s: Dulu PAS kata Hasan Ali tak bagi kesan pada Pakatan.. Tapi sekarang ni terbukti Hasan Ali dah berjaya buat penyokong PAS panas bontot.. Tahniah Hasan Ali !!!

07 di teluk batik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di teluk batik - Google Blog Search


Sunset <b>di Teluk Batik</b> | Flickr - Photo Sharing!

Posted: 27 Mar 2012 07:43 PM PDT

keyboard shortcuts: previous photo next photo L view in light box F favorite < scroll film strip left > scroll film strip right ? show all shortcuts

07 di pantai remis - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pantai remis - Google Blog Search


Rahsia Terbongkar <b>Di Pantai Remis</b> - ezzardesire - Another desire <b>...</b>

Posted: 02 Apr 2012 09:06 PM PDT

Tempoh hari aku dan wife singgah di Pantai Remis yang terletak di Jeram, Kuala Selangor. Aku rasa dah dekat 3 tahun aku tak singgah ke situ. Padahal setiap kali kalau aku balik ke Tanjong Karang akan melalui Jeram.

Agak ramai orang pada petang tu yang berkunjung ke situ. Ada yang bawa anak bermain layang-layang,memancing, beli seafood dan ada yang singgah untuk minum. Kat situ ada gerai ABC, pisang goreng dan gerai menjual makanan mentah laut seperti kerang, kupang dan ada satu lagi nama aku tak ingat sebab aku tak pernah nampak sebelum nie.
Apa yang aku masudkan dengan rahsia di Pantai Remis ialah, wife aku tak pernah tengok Ikan Tembakul secara live sepanjang hidup dia. Ini first time dia nampak depan  mata. Apa lagi, melompatlah dia sebok nak ambil gambo ikan tu. Memang banyak giler ikan tembakul tu lepak-lepak kat batu-batu tepi tu.


Jam menunjukkan pukul 6.45 petang. So kami berangkat pulang menuju ke Shah Alam..

07 di malim nawar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di malim nawar - Google Blog Search


Pertandingan Bercerita Bahasa Melayu <b>di</b> SK Methodist <b>Malim Nawar</b>

Posted: 11 Apr 2012 12:00 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]INFO SKGJI. 11 April 2012. Cuti Sempena Pertabalan Yang di Pertuan Agong Ke-14. 31 Mac 2012. Program Keibubapaan dan Akujanji Tahun 6. 24 Mac 2012. Mesyuarat Agung PIBG Kali Ke-35. 10 Hingga 18 Mac 2012. Cuti Pertengahan ...

Banjir Buruk <b>Di</b> Kampar | Kita Bertemu Kerana Ilmu

Posted: 13 Apr 2012 06:44 AM PDT


Kira² 1,145 penduduk dari tujuh buah kampung di Kampar, Perak diarahkan berpindah sejak pagi tadi setelah rumah mereka dinaiki air setinggi lebih tiga meter ekoran hujan lebat sejak petang Rabu hingga awal pagi Khamis pada 12 April 2012. Banyak harta benda yang rosak teruk kerana mangsa yang terlibat tidak sempat mengalihkan barangan ke tempat tinggi sebaliknya berjaya menyelamatkan diri dan ahli keluarga masing².




VIDEO BANJIR DI KUALA DIPANG

Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir berkata, seramai 767 orang ditempatkan di Dewan Sekolah Menengah Kebangsaan Kampar sementara 378 lagi di tempatkan di Dewan Pulau Bergading dekat Malim Nawar.

Beliau berkata hujan lebat yang turun sejak semalam menyebabkan banjir melanda di beberapa kawasan di negeri itu.

"Kira-kira 300 keluarga di sekitar Ijok di daerah Larut Matang turut terjejas dan dipindahkan akibat banjir," katanya.

Petikan mStar


Banjir buruk ini menyebabkan sebahagian rumah ditenggelami sehingga ke paras bumbung. Banyak kenderaan rosak dan tersadai di tepi jalan akibat ditenggelami banjir.

©Eriyza : Jarang sekali kedengaran banjir berlaku pada bulan April. Nampaknya hujan dan banjir sudah tidak lagi berlaku di musim tengkujuh sahaja.

Via : mStar

07 di ipoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di ipoh - Google Blog Search


ieyra.com: #TwtupIpoh <b>di</b> PORT <b>Ipoh</b>, 28 April 2012

Posted: 14 Apr 2012 06:32 PM PDT

#TwtupIpoh adalah tweetup yang terbesar akan diadakan di Ipoh. ye, kali ni kita terjah Ipoh. warga twitterjaya yang terlepas join #TwtupJohor hari tu , boleh lah join #TwupIpoh pulak! Detail #TwtupIpoh adalah seperti yang tertera di bawah:
Lokasi: P.O.R.T Ipoh, No. 9 dan 11 Jalan Sultan Azlan Shah (Tiger Lane), Ipoh Perak.
Koordinat: +4° 34′ 50.73″, +101° 6′ 26.31″ (4.580759, 101.107309)
Pelbagai acara akan diadakan untuk memeriahkan #TwtupIpoh dan para pengguna Twitter yang tegar juga berpeluang bertemu dengan pengguna-pengguna Twitter yang lain dari Twitterjaya, bertemu dengan selebriti, persembahan sukan ekstrim, booth-booth dan ekspo kerjaya. Jum sama-sama kita memeriahkan #TwtupIpoh kali ni! mungkin, akan jadi acara tahunan? siapa tahu kan? (:


07 di kuala kangsar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala kangsar - Google Blog Search


Diary Faisal: Memori <b>Kuala Kangsar</b> : : Berpijak <b>Di</b> Bumi Kuala <b>...</b>

Posted: 25 Mar 2012 10:52 PM PDT

Yay! Akhirnya aku sampai jugak KK! Kecik je rupanya bandar KK ni. Tapi yang penting tersusun rapi dan agak bersih la.. kalau seimbas pandang bersih je aku tengok.. Belum terokai betul-betul lagi tengok bersih atau pon tak.


Rumah kak long aku dekat je dengan stesen keteapi ni. 5 minit dah sampai! Kalau jalan kaki sejam baru sampai! hahahaha..


Sempat jugak la aku pusing-pusing town.. Pergi kat tengah bandar ambik gambar ikon KK.. Pergi kat lembah aka sungai.. Orang KK panggil lembah ni sungai.. So sape-sape yang datang KK jangan pelik lak kalau ade orang panggil sungai tu lembah yer.. Sungai kat sini air deras sangat so becarefull!




Kat dataran tu jugak ade kedai baru nama dia arena! Ala-ala downtown jer.. Kire boleh dipanggil downtown kuala kangsar lah.. Bandar tak besar pon, pusing-pusing keluar tempat yang sama je, lagi pula aku datang bukan nak bercuti kan!





So bila dah ade kat kawasan dataran ni pusing-pusing la kat kawasan jualan barangan kraf tangan.. Ade FM! Yes! Jumpa jugak FM kuala kangsar ni! huhuhu.. Kate pak cik yang jual FM tu, FM baru je ade kat KK nih.. So aku antara yang terawal la yang beli FM ni!!! huhuhu..












Aku jugak sempat pergi shopping pasu bunga labu sayung! Beli kat kedai cik yati.. Agak murah la kalau beli kat kedai ni. Yang penting kene pandai tawar menawar.. Aku habis kan RM100 beli pasu je.. huh!
*Tak banyak yang menarik kat KK ni.. Duduk 3 hari mati kutu!

07 di pasir salak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pasir salak - Google Blog Search


<b>Pasir Salak</b> ~ Budak Benteng

Posted: 17 Apr 2012 03:09 AM PDT

Pasir Salak merupakan sebuah bandar yang terletak di tepi Sungai Perak, Perak, Malaysia. Di seberang sungai terletaknya pekan Kampung Gajah. Di belakang Pasir Salak terletaknya jelapang padi Seberang Perak. Kini Pasir Salak berbangga dengan adanya Kompleks Sejarah Pasir Salak.

Jalan perhubungan

Sebelum tahun 1980, ramai penduduk kampung di tepian Sungai Perak terpaksa menaiki bot penampang berenjin untuk pergi ke bandar Teluk Intan.
Sebelum tahun 1987, penduduk Pasir Salak terpaksa naik bot penampang kayuhan tangan untuk pergi ke Kampung Gajah yang terletak di seberang sungai.

Sehingga 2005, Pasir Salak masih lagi merupakan sebuah kampung tradisional Melayu beridentitikan rumah kutai dan rumah limas negeri Perak.
Pada tahun 1987, sebuah jambatan telah dibina antara Kampung Gajah dengan Pasir Salak. Sejak itu perkhidmatan bot penambang telah ditutup, bekalan air dibekalkan ke merata kampung dan jalan tar dibina ke semua hujung kampung.

Kebangkitan Nasionalisme

Pasir Salak sinonim dengan sejarah kebangkitan orang Melayu menentang penjajah British yang memandai-mandai mengutip cukai mengikut peraturan mereka. Lantas itu Dato' Maharaja Lela Pandak Lam bingkas bangun menjulang keris apabila Sultan Abdulah iaitu Sultan Perak pada tahun 1874 yang curiga, kesal dan 'terlajak' dengan Perjanjian Pangkor yang ditandatangani di dalam HMS Pluto di Pulau Pangkor.

Parlimen Pasir Salak

Nama Pasir Salak diangkat menjadi 'Parlimen Pasir Salak' pada tahun 1980 ketika pilihan raya diadakan. Sebelum itu Parlimen Pasir Salak dikenali dengan nama Parlimen Hilir Perak. Pada tahun itu Dato Megat Junid Megat Ayob dari Kampung Padang menjadi calon parti Barisan Nasional. Sementara Tan Seri Ramli Ngah Talib bertanding di Dewan undangan Negeri Perak kawasan Kampung Gajah.

Asal-usul nama

Nama Pasir Salak berasal dari pasir di tepi sungai Perak yang dipenuhi kulit buah salak. Salak ialah sejenis buah, kulitnya berwarna coklat, isi agak putih dan pokoknya seperti Pokok Nipah.

Sungai merupakan nadi kehidupan masyarakat di tepi sungai sebagaimana penduduk Pasir Salak. Di sungai inilah penduduk kampung menyara hidup dengan menjadi nelayan sungai, bot penambang, menghanyutkan buluh dan balak, mengangkut buah durian dan lain-lain buah-buahan ke Teluk Intan.
Sungai Perak yang jernih jauh dari pencemaran air lombong bijih timah yang amat-amat keruh. Maka banyaklah pokok salak tumbuh liar dan sesetengahnya ditanam.

Pentadbiran

Pentadbiran Kampung Gajah masih lagi bersifat kampung walaupun Perang Perak telah lama berlalu. Pasir Salak juga merupakan sebuah mukim. Salah seorang penghulu yang terkenal ialah Dato Maharaja Lela.
Terdapat beberapa kampung dalam mukim Pasir Salak iaitu:
Kampung Pasir Salak
Kampung Selat Pulau
Kampung Biak
Kampung Kepala Pulau
Kampung Kandang

07 di kerian - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kerian - Google Blog Search


Salahudin diraikan <b>di</b> Kubang <b>Kerian</b> - Dewan Pemuda Pas <b>...</b>

Posted: 14 Apr 2012 04:35 PM PDT



(Husam menyampaikan saguhati khas kepada Salahudin)

KOTA BHARU, 14 April: Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub hari ini diraikan dalam mesyuarat agung PAS Kubang Kerian, kawasan parlimen yang beliau wakili.

Ini kerana, selepas ini Salahudin tidak lagi akan mewakili kawasan itu tetapi akan pulang ke Johor untuk bertanding di sana.

Salahudin menerima cenderamata khas dari Yang Dipertua PAS Kubang Kerian, Datuk Husam Musa.

Sebelum ini, Pesuruhjaya PAS Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Aziz Nik Mat telah menyatakan kesediaan PAS Kelantan untuk melepaskan beliau.

Salahudin telah dua penggal mewakili parlimen Kubang Kerian iaitu sejak pilihan raya umum 2004 dan 2008.

Beliau akan bertanding di Johor dalam pilihan raya ke 13 bagi memantapkan pasukan PAS Johor dalam menjayakan hasrat untuk menawan Putrajaya.

Najib tidak yakin

Ketika bercakap kepada pemberita, Salahudin mendakwa  walau pun banyak 'habuan' dicurahkan termasuk BR1M namun Perdana Menteri dirasakan tidak ada keyakinan untuk membubarkan Parlimen dalam masa terdekat bagi memberi laluan kepada Pilihanraya Umum ketiga belas (PRU-13).

Bahkan, kata Salahuddin,  akan datang dilakukan penyenaraian Felda Global Ventures tetapi mereka dihambat dan dihantui pelbagai isu yang mereka sendiri tidak yakin.

"Jadi saya rasa, ini keadaan yang malang bagi Umno-BN, dan keadaan ini akan menjadikan rakyat lebih melihat jauh ke hadapan untuk mereka menukar driver walau pun Najib kata tak perlu tukar driver.

"Namun dalam hal demikian, mereka lihat Najib semakin tidak yakin (untuk membubarkan Parlimen dan meraih kemenangan dalam PRU-13)," katanya.

Ahli Parlimen Kubang Kerian itu bercakap kepada pemberita selepas  Mesyuarat Agung Tahunan PAS Kawasan Kubang Kerian kali ke-38 di Pasir Tumboh dekat sini pagi tadi.

Turut hadir Adun  Salor yang juga Naib Presiden PAS Datuk Husam Musa.

Justeru Salahuddin mendakwa beliau cukup yakin rakyat Malaysia akan melihat Pakatan Rakyat (PR) sebagai pilihan mereka ke Putrajaya.

07 di bidor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bidor - Google Blog Search


YANG HALAL ITU FARDHU, YANG LAZAT ITU PERLU: <b>BIDOR</b> <b>...</b>

Posted: 13 Apr 2012 11:02 PM PDT

Suriyani Kamaruddin bersama beberapa sajian yang menjadi kegemaran pengunjung Bidor Station Kopitiam.


SIFAT berdikari yang kental dalam diri sejak usia remaja lagi sedikit sebanyak memudahkan lagi perjalanan wanita ini dalam memenuhi impian untuk memiliki restoran sendiri.
Apatah lagi dengan pengalaman yang dikutip ketika melakukan pelbagai jenis kerja termasuk membantu keluarganya mengusahakan kedai makan.
Kini, Suriyani Kamaruddin sudah boleh berbangga dengan Bidor Station Kopitiam, restoran idaman yang diusahakan bersama suaminya, Azhari Roslan.
"Saya dibesarkan dalam keluarga yang berniaga. Warung keluarga berdekatan dengan kawasan stesen kereta api lama di Bidor, Perak , tempat di mana saya selalu bermain bersama adik beradik dan rakan-rakan.
"Apabila usia meningkat remaja, selalu juga terutama ketika cuti sekolah emak meminta saya membantunya di warung.
"Dari situ saya mula minat berniaga dan menanam keinginan untuk memiliki restoran sendiri suatu hari nanti," katanya di temui di restorannya No 12, Jalan Seri Taming, Batu 9, Cheras, Selangor.
Malah katanya, nama Bidor Station dipilih bagi membangkitkan nostalgia silamnya ketika membesar di pekan Bidor, biarpun dilahirkan di Teluk Intan, Perak.
Beliau juga bertuah apabila Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi telah sudi merasmikan restorannya pada 20 Januari lalu.
Menyentuh mengenai menu-menu yang disediakan restoran itu, kebanyakannya adalah ilham daripada hidangan yang disediakan oleh ibunya sewaktu membuka warung di kampung dulu.
Antara menu istimewa yang jadi tumpuan pengunjung adalah nasi goreng Bidor yang disaji bersama ikan kembung rebus digoreng. Rasa masam-masinnya, ditambah pula dengan ulaman petai segar dan sambal belacan, amat menyelerakan.
Pilihan popular lain seperti nasi goreng Mak Uya, mi rebus, laksa, mi kari, mi udang Nyonya, nasi lemak dan nasi goreng ayam Ringgo.
Sebagai pembasah tekak pula, pengunjung boleh merasai minuman pelbagai rasa dan warna seperti Shirley Temple, Blue Lagoon Pop, Strawberry PopSpecial Coconut Shake dan Lovely White Coffee.
Sebagai tambahan menu istimewa tahun ini, Suriyani menampilkan pelbagai jenis lempeng seperti lempeng aiskrim dan lempeng pisang bersama sambal ikan bilis, selain bubur pulut hitam dan kacang hijau.
Dalam pada itu untuk mencetuskan suasana selesa ketika menjamu selera, beliau memilih tata hias berkonsep tradisional dan klasik.
Konsep tersebut katanya, dipilih sendiri oleh suaminya.
Di setiap meja diletakkan nama sempena tempat dan stesen kereta api dari Kuala Lumpur hingga Taiping.
"Terdapat 20 nama yang disediakan bersama sedikit maklumat untuk bacaan pengunjung sementara menunggu makanan yang ditempah sampai," katanya.
Selain itu, perkhidmatan Wi-Fi turut disediakan bagi mereka yang ingin melayari Internet.
Bagi yang ingin mendapatkan maklumat l lanjut boleh hubungi 03-89587078.

di negeri perak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri perak - Google Blog Search


Orang ni: [Bukti Bersurat] Persatuan Kontraktor Melayu Malaysia <b>...</b>

Posted: 09 Apr 2012 06:23 PM PDT

Surat  diatas bertajuk  PENANGGUHAN  TARIKH  MENSYUARAT  AGUNG  TAHUNAN  PKMM  NEGERI PERAK  KE-35  BAGI TAHUN  2011/2012 adalah suatu bukti yang jelas bahawa persatuan ini menjadi tunggangan Barisan Nasional, ini kerana tertera penyebab  tunggal utama mengapa  mensyuarat ini  terpaksa ditanggungkan oleh kerana  hanya  disebabkan  ARAHAN dari NGO yang bergabung  dengan Barisan Nasional diminta  menangguhkan mesyuarat. 
Keratan isi kandung penyebab yang menjadi bukti PKMM di perkuda oleh Barisan Nasional
Hendak tanggungkan  mesyuarat  tu…lantak la..mungkin kalau sebab-sebab tertentu  dalam organisasi atau  masaalah sebarang teknikal berkaitan persatuan,itu adalah lumrah berorganisasi. Tapi atas sebab arahan NGO yang bergabung dengan Barisan Nasional.. Apa kejadahnya..!!!  PKMM ni parti politik ke..??? 
Patutlah ramai dikalangan kontraktor melayu dinegara ini yang mencari sumber rezeki  dalam sektor kerjaya  ini ramai yang merunggut mengenai  ada sikap pilih bulu dalam mendapat  tender dalam sesuatu projek di tanah air khususnya di negeri Perak,rupa-rupanya memang jelas PKMM  yang menaungi golongan kontraktor ini dibelenggu oleh kuasa rakus Barisan Nasional, maka tidak hairanlah jika ada golongan kontraktor  orang melayu terpaksa gulung tikar dek kerana sikap pilih kasih dan pilih bulu ini banyak sekali berlaku. Untuk  senang  mendapat  sesuatu projek para kontarktor  yang lebih mengampu Najib dan yang lebih menyokong  UMNO BN  maka layaklah menerima tander dan keistimewaan,jika sebaliknya mereka bakal sukar menerima apa-apa  yang sepatutnya.
Disini dapat perhatikan  PKMM  hanya  sebuah persatuan yang berkepentingan politik kepada UMNO BN sahaja,tidak lebih dari itu. Dimaklumkan juga mejoriti  kontraktor  orang Melayu di Malaysia khususnya di negeri Perak  sudah terlalu ramai yang  sudah menolak  sepenuhnya  Barisan Nasional.
Maka tidak hairanlah surat bukti  ini dipertikaian mereka dan diserahkan kepada  aku untuk di kongsi bersama…betul tak..??? Tepuk dada….jangan tanya UMNO BN…tanyalah diri sendiri…haha….

07 di kuala kurau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala kurau - Google Blog Search


Perjumpaan Bersama Masyarakat Cina <b>Kuala Kurau</b> – Perak Today

Posted: 11 Mar 2012 09:12 AM PDT

DS Zambry Berucap Di Majlis Perjumpaan Bersama Masyarakat Cina Di Kuala Kurau Petang tadi

07 di kamunting - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kamunting - Google Blog Search


MY VOICE FOR THE NATION: Detained in <b>Kamunting</b> for opposing <b>...</b>

Posted: 16 Apr 2012 08:02 PM PDT

Detained in Kamunting for opposing rare earths plant

ISA FOCUS Chemical engineering professor Tan Ka Kheng was detained under the Internal Security Act (ISA) for fighting against the Bukit Merah rare earths plant in 1987, but that did not stop him from being involved in another similar campaign 25 years later.

Now an academician at a local private college as well as a researcher with the Save Malaysia Stop Lynas (SMSL), Tan has been actively speaking out against the Lynas Advanced Materials Plant (Lamp) in Gebeng, Pahang.

NONEHe has made frequent appearances at public forums on Lynas and was among the experts who reviewed the Lynas documents - the Environmental Impact Assessment (EIA) and Radiological Impact Assessment (RIA) reports - when they were displayed for public viewing.

But more than three decades ago, the same efforts against the Asian Rare Earth (ARE) plant saw him become the first people to be nabbed under Operasi Lalang in 1987.

"I asked the Special Branch (SB) during my interrogation, 'why did you arrest me?'" recounted Tan in an interview with Malaysiakini.

The reply came, "Because you are a mastermind. You are in this Bakun (Dam) committee, PSG (Papan Support Group) chairperson, (founded the theatre group) Pentas... Your hands are everywhere."

Tan was then vice-chairperson of the Environmental Protection Society of Malaysia (EPSM), held a master's degree in environmental engineering from University of California in Berkeley, United States, and was a lecturer at Universiti Pertanian Malaysia (UPM, now known as Universiti Putra Malaysia).

"We came to know about this problem in Papan, Perak - the dumpsite," he explained, referring to the area earmarked for storage of the radioactive waste from the Asian Rare Earth (ARE) factory in Bukit Merah, Perak.

"We realised their (villagers') problem... first of all, they were local grassroots people. Only a few of them could speak English; they did not know how to deal with the media.

NONE"Then, of course, the government was very oppressive, it was during the (then prime minister Dr) Mahathir (Mohamad's) 'white terror' period.

"So we sourced materials, such as information about radiation and the plant. It so happened that both of these issues fall under my discipline," Tan said.

An eco-warrior in the making

In May 1984, the Papan Support Group (PSG) was formed to oppose the ARE with Tan as its chief.

The PSG was a coalition of some 20 NGOs, among them Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim), Federation of Malaysian Consumers Associations (Fomca) and the Malaysian Trades Union Congress (MTUC).

NONE"At the time I was elected chairperson of PSG, I knew that they (the police) would come. I would have to go in (to prison). In our activities, we have no reservations. We fight for justice, we fight for environmental protection," Tan recalled.

The following years saw many protests being held against the Papan dumpsite and the ARE plant, and several of them had thousands of protesters taking part, including one 1,500-strong hunger strike against the dumpsite in December 1984, and a protest of 10,000 people against the ARE in April 1987. Some of these resulted in clashes with the police.

NONEIn addition, PSG brought in foreign experts to review the dumpsite, such as American epidemiologist Rosalie Bertell and Japanese geneticist Sadao Ichikawa, both of whom deemed the area hazardous.

"Simultaneously (around 1985), Mahathir was dreaming his grandiose idea of building this dam in Bakun, Sarawak. I also chaired a committee of various NGOs... to support the tribal people of Sarawak in opposing the project," Tan said.

In the months leading up to Operasi Lalang, Tan began to notice that his telephone connection began deteriorating, raising suspicions that his phone was being tapped.

"One day, a man with Telekom Malaysia uniform came and said he wanted to repair my phone. I looked at him and said, 'you don't look like you are a technician'.

"He ran away!" Tan laughed. He later recognised the 'technician' as one of his Special Branch interrogators.

"I can't remember how it (the ISA arrests) came about, but generally we can see it coming. So we even held this 'last supper'.

NONEHe said during the supper about two months prior to the arrests under Operasi Lalang, those attending - at least 12 of them - made their parting requests, such as asking their friends to bring reading materials to prison. However, Ka Kheng does not remember what he said.

"It was too long ago. I only remember this grand last supper. Good wine, good food, a lot of singing...," he said.

First to be arrested during Operasi Lalang

About 1am on Oct 27, 1987, as Tan was sleeping at his house before taking a flight to Singapore to discuss a business plan with his former employer, police came knocking on his door.

The next day, newspapers announced his arrest and that of 18 others - it was the beginning of Operasi Lalang.

Tan was first taken the Petaling Jaya district police headquarters for a few hours, then to an unknown detention centre where he was kept in solitary confinement for 60 days. To this day, he can only guess at the location of the detention centre.

"They had four-hour shifts for the interrogators. Every four hours they would change interrogators. They're fresh and you're bloody tired. They'd come up with so-called new evidence, new allegations or new questions," Tan said of his interrogation.

It was during his interrogation that he found out that he was the first to be arrested during Operasi Lalang, out of a total of 106 individuals detained.

NONETan was also accused of being the second-in-command of the Communist Party of Malaya (CPM), and of attempting to revive its auxiliary wing, the 'United Front', in an effort to overthrow the government.

"I said, 'I am not so strong, sorry. I am not that powerful. I am only a weakling, just a scholar. It's just that I am very clear-minded. Right is right; wrong is wrong,'" the environmental activist recalled his response to his interrogators.

"They accused me of starting Pentas, like an old-style communist cultural group, which was also not true.

"They said Pentas worked with this Filipino theatre group that was a subversive group, and that Filipino President Corazon Aquino wrote a letter to Mahathir to support my case," Tan explained.

He was eventually slapped with a two-year detention order and sent to the infamous Kamunting Detention Camp near Taiping in Perak.

During his interrogation, he said, the interrogators sometimes slammed their palms on the table and on one occasion threatened to crush his testicles if he did not cooperate.

'We're just moving the fence'

However, Tan was eventually released on the evening of Aug 25, 1988, serving only eight months of his detention order.

"When I left, the Special Branch officer told me, 'Tan, when you go out, don't think that you are free. We're just moving the fence,'" he said.

He said he continued to be followed by people he believes were with the police, but the surveillance stopped after a while.

That is, until Himpunan Hijau 2.0 on Feb 26 this year, when he found a foreign object in his mobile phone's USB port.

While his 303 days of incarceration under Operasi Lalang has not dampened his spirit as an eco-warrior, the prospect of history repeating looms over him like a dark cloud.

NONETan (far right) believes that an Operasi Lalang 2.0 is possible.

"Najib (Prime Minister and Umno president Najib Abdul Razak) is not in a commanding position (within Umno). He has to do something drastic.

"If he follows the example of Mahathir, that is to go for massive arrests again, it could stop some Umno leaders from opposing him.

"It's not far-fetched. The situation of Umno politics now has gone back to 1987. The only difference now is that we have four states under Pakatan Rakyat."

However, Tan is unmoved by the possibility of a second detention.

"If they detain me, other people will continue (the fight). We will win because truth is on our side," he said.

07 di manjung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di manjung - Google Blog Search


AQIDATUL AHLIL HAQ: Ceramah <b>Di</b> Masjid Daerah <b>Manjung</b> Perak.

Posted: 15 Apr 2012 05:10 PM PDT


Pada 14 April 2012, Sabtu telah berlangsungnya siri ceramah Al-Fadhil Ustaz Hj Zamihan al-Ghari di Masjid Daerah Manjung yang dihadiri oleh ribuan jemaah.Kupasan demi kupasan tentang penyelewengan ajaran Wahhabiy, Syiah dan Hizbut Tahrir dibentangkan agar umat Islam tidak mendekati ajaran-ajaran yang menyeleweng ini. Alhamdulillah, dengan kekuatan yang dianugerahkan oleh Allah swt, maka segala penyampaian untuk menegakkan yang haq dan membenteras ajaran-ajaran yang bathil dapat disempurnakan dengan baik sekali.

Sebagaimana lazimnya, sebelum bertolak ke Manjung untuk sesi ceramah, Al-Fadhil Ustaz Zamihan al-Ghari akan ada blog-blog penyokong Wahhabiy tegar dan mereka yang jahil dalam memahami isu Aqidah akan menyerang Al-Fadhil Ustaz Zamihan di blog-blog mereka.Salah satunya penulis blog yang pengecut, bersembunyi di sebalik nama manjungmari.blogspot. yang nama sebenarnya ialah Mohd Desa Bin Ahmad akan menulis dengan kata-kata tohmahan dan fitnah terhadapa sesiapa sahaja yang menyatakan kebenaran tentang Aqidah dan menyanggah kata-kata bathil dari pemimpin kesayangannya di blognya yang penuh dengan fitnah jahat.

Mohd Desa Bin Ahmad @ Manjung Mari.

Inilah dia wajah yang konon-kononnya berjuang untuk Islam tetapi tidak kenal Aqidah Islam yang sebenarnya.Maka tidak hairanlah, sebelum ini Mohd Desa menyerang Ustaz Kazim Elias, Ustaz Abu Syafiq dan Ustaz Zamihan al-Ghari sendiri di dalam blognya tetapi menjadi kecut apabila hadir dalam ceramah yang diadakan. Sumber dari sebuah blog Taiping Mali mendedahkan kebiadapan penulis blog Manjung Mari ini yang turut menyerang peribadi pemimpin-pemimpin Negara kerana beliau gagal dalam mendapatkan habuan kontrak untuk menjadi kontraktor di Pengkalan Tentera Laut, Lumut Perak.Inilah dia sikap orang yang kecewa kerana nak mendapatkan habuan duniawi sehingga sanggup menjadi alat memecahkan kesatuan umat Islam yang ada.Kepada Mohd Desa Bin Ahmad @ Manjung Mari, nasihat saya, janganlah jadi manusia yang pengecut, menulis di blog kamu setelah semuanya berakhir tetapi tidak berani tampil dan bangkit untuk berhujah secara berilmiah dan beradab dalam majlis ceramah yang diadakan.

Tulisan ini adalah dari Ustaz Mohd Hanif.

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved