Ahad, 4 September 2011

07 di langkap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di langkap - Google Blog Search


:::KAFE ISU SEMASA:::: Gadis bertudung gemar mencuri diburu polis

Posted: 24 Aug 2011 01:45 AM PDT

 Gambar hiasan

Saya petik:


[HM] TELUK INTAN: Seorang gadis bertudung menjadi buruan polis selepas dikesan licik menjalankan kegiatan mencuri secara solo dengan taktik berpura-pura mencari pekerjaan.

Gadis itu didakwa menggunakan kelebihan rupa paras dan tutur kata manis untuk memukau mangsa. Gadis dikenali sebagai Nurul Aqila, berkulit cerah dan memiliki ketinggian kira-kira 160 sentimeter itu didakwa amat licik memperdaya mangsa dengan berpura-pura memohon kerja di premis menjual telefon bimbit sebelum melarikan barangan seperti telefon bimbit, kad tambah nilai dan beberapa aksesori telefon bimbit.

Ketua Polis Daerah Hilir Perak, Asisten Komisioner Goh Kok Liang berkata, kes itu dikesan pada jam 10 pagi, 12 Julai lalu apabila suspek yang berbaju kurung hitam mengunjungi sebuah kedai menjual telefon bimbit di Jalan Besar, Langkap, di sini.

Menurutnya, suspek menemui pemilik kedai sebelum bertanyakan kerja kosong.

"Mangsa terus mengambilnya bekerja selepas gadis itu mereka cerita kononnya baru enam bulan berkahwin dan mahu bekerja untuk menyara hidup.

"Selepas kira-kira 20 minit bekerja di kedai itu, suspek kemudian meminta izin dari majikannya untuk ke kedai fotostat berdekatan dengan alasan membuat salinan kad pengenalan.

"Pemilik kedai telefon bimbit itu bagaimanapun mula pelik apabila suspek yang keluar seketika tidak muncul semula," katanya.

Mangsa menyedari dua telefon bimbit berjenama terkenal berharga RM3,000 hilang dari rak pameran di dalam premis.

Beliau berkata, mangsa yang menyedari diperdaya gadis itu membuat laporan di Balai Polis Langkap.

"Gadis itu sekali lagi menggunakan taktik sama dua hari lalu dengan memperdaya seorang pemilik premis menjual telefon bimbit.

"Suspek yang berpura-pura mencari pekerjaan melarikan satu telefon bimbit dan 100 keping kad tambah nilai dianggarkan RM4,000 keseluruhannya tetapi suspek tidak sedar wajahnya dirakam kamera litar tersembunyi (CCTV) mangsa di kedai di Langkap," katanya.

07 di pangkor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pangkor - Google Blog Search


LOVE SYAHID: Ust Zawawi &#39;terjah&#39; warga fakir-miskin <b>di</b> Pulau <b>...</b>

Posted: 23 Aug 2011 08:08 PM PDT

Kami sempat bergambar bersama-sama Ust Zawawi Hassan
Kami tetap ceria walaupun dalam bulan ramadan

Fakir-miskin di Kampung Teluk Kecil..
Pakcik ini penyokong umno tapi tetap kami hulurkan bantuan beras dan duit raya.
salah seorang pakcik yang menerima sumbangan beras dan duit raya dalam keadaan uzur di kampung teluk gedung... beliau sungguh terharu dengan kehadiran kami...

Kakak ini mengucapkan ribuan terima kasih atas sumbangan beras dan duit raya yang telah kami hulurkan..
PULAU PANGKOR, 23 Ogos 2011 - Satu program yang dinamakan Bantuan Beras dan Duit Raya kepada fakir-miskin di sekitar Pulau Pangkor. Bantuan ini, melibatkan 3 buah kampung iaitu Kampung Teluk Gedung, Kampung Teluk Kecik dan Kampung Masjid. Majlis tersebut telah di jalankan selepas solat Asar dan disempurnakan oleh Ketua Pemuda PAS Negeri Perak iaitu AF Ust Zawawi Hassan.

Pada sebelah malamnya beliau telah memberi tazkirah bertempat di Markas PAS Cawangan Pangkor dan tazkirah beliau cukup mengusik kalbu..

Di kesempatan ini kami dari ahli-ahli PAS Cawangan Pangkor ingin memohon ribuan kemaafan kepada semua yang mengenal kami. Di samping itu kami merayu di bulan yang penuh barakah ini dapat kiranya ahli-ahli PAS dan penyokong-penyokong Pakatan Rakyat di luar sana menghulurkan bantuan derma untuk membeli dan membina bangunan Kompleks Tarbiyah PAS Pangkor... sumbangan boleh di salurkan terus ke akuan Maybank no 558266102074 atas nama TKT PAS PANGKOR. Sebarang pertanyaan sila hubungi Ust Syed Sharim Sayed Khalim 019 5121274 dan Ust Shahril Saari 012 2365297.


2nd Anniversary at Pulau <b>Pangkor</b> (Part 2) - blog*spot

Posted: 12 Aug 2011 05:10 PM PDT

                    Pagi tu kami bangun solat subuh agak lewat.. jam dah menghampiri 7.00pagi.. maklumlah agak penat hari sebelumnya kerana menempuh perjalananan 3 jam setengah di dalam kereta. Selepas sarapan di dalam chalet, kami terus naik motor untuk pusing-pusing pulau pangkor.  Papa, mama & Asyraaf naik motor!!!!!!!! Motor tersebut kami sewa dari tuan chalet RM30 sehari. Ikut tentatif, tempat pertama yang akan kami tuju ialah Bandar pangkor. Tetapi nasib kami kurang baik kerana sebaik sahaja sampai di Pasir Bogak, motor kami telah pancit. Nasib baik pantai Pasir Bogak hanya di tepi jalan. Dengan rasa teruja, kami telah bermain di pantai sambil menunggu tuan motor datang untuk tukar motor yang lain. Motor baru yang kami dapat ialah motor Honda wave 100cc. Ok la berbanding motor sebelum tu yang dah pancit. Suamiku yang tercinta telah membuat keputusan untuk balik semula ke chalet memandangkan kami terpaksa check out dari chalet Pangkor Indah dan check in di Chalet Pangkor Inn. Nak tau kenapa? Sebabnya, sebenarnya aku telah booking chalet pangkor inn selama 2 malam. Tapi owner tu telah pass kat orang lain bilik untuk 16 julai malam. Terpksalah kami ke Pangkor Indah. Dan malam kedua baru kami dapat menginap di Pangkor Inn.  Pangkor Indah lagi best dari Pangkor Inn..

                Selesai check in kat pangkor Inn, kami rehat dan memulakan perjalanan ke Bandar pangkor. Asyraaf..our handsome boy.. sangat la excited naik motor. Tp sampai je kat Pantai Pasir Bogak, Asyraaf tertido atas motor. Sangat la best angin laut sampai terus tertido dia. Terpaksa la kami berhenti dan berehat di Pasir Bogak sementara menunggu Asyraaaf bagun. Aku letak je Asyraaf atas pasir Beralaskan baju. Mmg xplan bawak pe2 alas pun. Kami pun baring sama atas pasir Pantai Pasir Bogak yang memutih dan bersih. Tak sampai sejam, Asyraaf bangun dan perjalanan kami ke Bandar diteruskan. Tempat pertama kami tuju ialah Kota Belanda. Jap je pusing2 kat c2 sebab panas. 
              Pastu, kami makan di kedai area pekan pangkor. Dah tak ingat pe namanya. Tp boleh tahan gak la sedap makanannya. Pas makan, kami ke kedai Hasil Laut Pak Su. Best betul tengok ikan kering yang tergantung. Memang fresh.. Kami beli ikan talang besar dengan Harga RM20. Besar betul.. Kedai ni ada cawangan di Jeti Pangkor.
               Destinasi seterusnya ialah ke kedai sourvenir. Sempat la beli sedikit buah tangan untuk di bawa pulang. Kami sudah kepenatan. Sekitar jam 3.30 petang, kami pulang ke chalet untuk solat dan berehat. Sangat tidak sabar nak mandi laut Pangkor yang sangat crystal clear water tu.. Memang sangat cantik. Pas solat Asar kami terus ke Pantai Teluk Nipah untuk bermandi mandi. 
                               
             
                      Malamnya kami keluar untuk mengisi perut yang lapar. Terjumpa satu kedai yang sangat best. Kedai Makan Senyum Selalu kot namaya. Lauknya best dan murah. RM 50 dapat makan siakap tiga rasa, sotong goreng tepung, kalilan ikan masin, telur dadar, cencaru bakar, fresh orange, sirap n air suam. Murah kan??? Dah la sangat best.. Alhamdulillah.. Pas makan, kami pusing2 untuk menghirup udara malam di Pangkor. Kemudian, balik chalet layan tv sampai tgh malam sampai tertido..GUD NITE…

07 di seri manjung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri manjung - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> The Pantai Group | Jawatan Kosong Terkini 2011

Posted: 03 Sep 2011 12:27 PM PDT

The Pantai Group has and always will be at the forefront in delivering quality healthcare and continues to deliver the one quality our patients value most – we care. Caring from the Heart.

Join us. Today.
Pantai Hospital Ipoh
126, Jalan Tambun, 31400 Ipoh, Perak
(Position 1); phi.hr@pantai.com.my (Positions 2 – 5)

1. Medical Officers
- Emergency Department (2 vacancies)
- On-Site Emergency Clinic (Based in Teluk Rubiah, Seri Manjung)
- MBBS or its equivalent
- Occupational Health Doctor qualification will be an advantage
- 2 years' or more experience in A&E
- Able to work on shifts or at on-site emergency clinic
- Registered with the Malaysian Medical Board
- Possess a valid Annual Practising Certificate (APC)

2. Imaging Manager
- Recognised Degree/Diploma in Medical Imaging
- Minimum 5 years' working experience, preferably in a management category
- Able to lead a team and manage the operational and developmental needs of the Imaging Department

3. QA Manager
- Degree in a Science-related discipline or with a nursing background/qualification
- Minimum 5 years' clinical experience
- Good understanding of MSQH standards with knowledge of process validation requirements and quality auditing
- Able to implement processes and procedures
- Results-oriented with excellent analytical and problem-solving skills
- Able to read, write and communicate well in English
- Independent and self-motivated with good leadership skills

4. Pharmacist
- Recognised Degree in Pharmacy
- Registered with the Malaysian Pharmacy Board
- Minimum 5 years' working experience
- Excellent team work and able to support the hospital pharmacy team

5. Nurses - SRN (Based in Teluk Rubiah, Seri Manjung)
- Diploma/Certificate in Nursing
- Registered with the Malaysian Nursing Board
- Preferably with minimum 2 years' experience in A&E/ED
- Male candidates are preferred

Pantai Hospital Kuala Lumpur
Human Resource Department
3rd Floor, Block B, No. 8, Jalan Bukit Pantai 59100 Kuala Lumpur

1. Resident Medical Officer
- M.D/MBBS or its equivalent
- Experience in A&E, Medical. Surgical & Paediatric Unit preferred
- Registered with the Malaysian Medical Council
- Possess a valid Annual Practising Certificate (APC)
- Minimum 5 years' working experience
- Able to work on shifts

2. Pharmacist/Senior Pharmacist
- Recognised Degree in Pharmacy
- Registered with the Malaysian Pharmacy Board
- Minimum 3 – 5 years' working experience
- Good interpersonal and communication skills
- Hospital exposure will be an added advantage

3. Accountant
- Degree in Accounting or professional Accounting qualifications (MICPA/ACCA/CIMA) or its equivalent and a member of MIA
- Minimum 3 – 5 years' experience in a managerial position
- Sharp analytical skills with an eye for detail and problem-solving skills
- Strong leadership skills and able to work independently with minimum supervision
- Experience in the healthcare or hospitality industry would be an added advantage

4. Senior Executive, Store
- Diploma in Warehouse Management, Business Studies or its equivalent
- Minimum 5 years' working experience in a similar capacity, preferably in a healthcare or hospital environment
- Great moral integrity with good leadership skills and the ability to lead and control the warehouse team and work independently
- Plan, organise and control warehouse's overall operations and workflow
- Manage storage, retrieval, transfer and timely delivery of goods to various locations and wards, and ensure all movements are property managed and record.

5. Senior Executive, Credit Control
- Diploma/Degree in Finance. Business Administration or its equivalent
- Minimum 5 years working experience in credit control, preferably in a hospital environment
- Possess a strong sense of urgency and ale to lead a group of Credit Control personnel and work under pressure
- Good interpersonal and communication skills
- Manage all the debtors' accounts within the targeted debtors' day
- Handle disputed and problematic, accounts and negotiate to bring payment in line with terms
- Anticipate developments and identify accounts that will require special attention

6. Pre-Admission Supervisor
- Certificate in Nursing (Assistant Nurse)
- Minimum 2 years' clinical experience
- Proficiency in Mandarin wit be an added advantage
- Good communication and interpersonal skills
- Experience in the healthcare or hospitality industry will be an added advantage
- Experience in handling front-counter operations in a hospital set-up

Pantai Hospital Batu Pahat
Human Resource Department
9S, Jalan Bintang Satu, Taman Koperasi Bahagia 83000 Batu Pahat, Johor

1. Consultants
- Neurologist
- Urologist
- Nephrologist
- Cardiologist
- Orthopaedic Surgeon
- Obstetrician & Gynaecologist (Female)
- Must be a Malaysian citizen
- Registered with the Malaysian Medical Council
- Possess a valid Annual Practising Certificate (APC)
- At least 5 years' experience in the specialty after obtaining relevant postgraduate qualification
- Registered with the National Specialist Register. Academy of Medicine Malaysia

2. Medical Officer
- MBBS or its equivalent
- Experience in A&E, Medical, Surgical and Health Screening units preferred
- Registered with the Malaysian Medical Council
- Possess a valid Annual Practising Certificate (APC)

3. Nursing Officer
- Registered with the Malaysian Nursing Board and preferably with a BSc in Nursing
- Minimum 10 years' working experience, of which a minimum of 5 years in a supervisory position
- Strong leadership qualities to lead a team of Nursing Supervisors
- Strong nursing foundation in terms of theory
- Possess a hands-on approach to the job
- Strong analytical and problem-solving skills
- Able to lead and complete assigned projects effectively within given deadlines

4. Pharmacist
- Recognised Degree in Pharmacy
- Registered with the Malaysian Pharmacy Board
- Hospital exposure will be an added advantage
- Strong communication and interpersonal skills and able to communicate effectively with consultants, doctors, customers, patient, etc

SPONSORSHIP
5. Diploma in Nursing
- SPM with credits in Bahasa Malaysia, English, Science, Mathematics and one another subject
Attractive Benefits:
Monthly student allowance, medical benefits, subsidised accommodation, books and uniform will be provided

Pantai Hospital Ampang
Human Resource Department Jalan Perubatan 1, Pandan lndah 55100 Kuala Lumpur

Pantai Hospital Cheras
Human Resource Department
No 1, Jalan 1/96A, Taman Cheras Makmur 56100 Kuala Lumpur

1. Optometrist
- Degree/Diploma in Optometry
- Good interpersonal and communication skills

2. Nurses – SRN/SEN
- Diploma/Certificate in Nursing
- Registered with the Malaysian Nursing Board
- Possess current Annual Practising Certificate (APC)
- Experience in specialised areas will be an advantage

3. Nursing Supervisors
- Diploma in Nursing and preferably with post basic qualification
- Degree in Nursing will be an added advantage
- Registered with the Malaysian Nursing Board
- Minimum 7 years' working experience with 2 years in a supervisory capacity
- Self-motivated with the ability to lead a team

4. QA & Safety Officer
- Diploma with minimum 2 years' experience
- Good understanding of ISO and MSQH with knowledge of process validation requirements and quality auditing
- Good knowledge of OSHA
- Staff Nurses are encouraged to apply

5. PR & Marketing Executive
- Degree in Public Relations, Journalism, Mass Communication or a related discipline
- At least 1 year working experience, preferably in a healthcare environment
- An out going personality
- Excellent interpersonal and communication skills
- Excellent written skills in English and Bahasa Malaysia. Knowledge of Mandarin will be an added advantage
- Possess own transport

Pantai Hospital Klang
Human Resource Department
Lot 5921, Persiaran Raja Muda Musa 41200 Klang, Selangor

Consultants
- Cardiologist
- Neurologist
- Relevant postgraduate qualification and experience
- Registered with the Malaysian Medical Council
- Possess current Annual Practising Certificate

Applicants should forward by post or e-mail, a detailed resume stating qualifications, expected salary, contact telephone number and a recent passport-sized photograph to the respective addresses before 3 September 2011.
Please visit our Careers page at www.pantai.com.my for more details on available job opportunities.
Only shortlisted candidates will be notified.

Incoming search terms:

Related Posts:

07 di bercham - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bercham - Google Blog Search


Malaysia Zoom » Pekerja kedai telefon bimbit ditembak

Posted: 04 Sep 2011 04:10 PM PDT

IPOH 4 Sept. — Seorang pekerja kedai telefon bimbit cedera ditembak manakala seorang kelindan lori dilarikan empat lelaki yang sama dalam dua kejadian berasingan di sini, awal hari ini.

Dalam kejadian pertama, Goldan Francis, 18, ditembak di depan rumah neneknya di Taman Rishah pada 2.15 pagi, menyebabkan lengan kirinya cedera.

Difahamkan, sebelum itu, keluarga Francis sedang meraikan sambutan ulang tahun neneknya dan ketika kejadian, mangsa berbual di luar rumah apabila kenderaan yang dinaiki empat suspek berkenaan berhenti di depan rumah berkenaan.

Ibu saudara mangsa, G.Ushanantini, 30, berkata, Francis menganggap kumpulan itu ingin bertanyakan arah, namun secara tiba-tiba seorang daripada mereka keluar dari kereta dan melepaskan tembakan ke arah mangsa.

Beliau berkata, Francis yang duduk di atas motosikal kemudian bergegas ke rumah rakannya dan dibawa ke Hospital Pakar Ipoh.

Selepas itu, dua suspek bersenjatakan parang dan kayu golf, cuba memasuki rumah teres berkenaan, namun gagal kerana ia dikunci dari dalam.

Terdahulu, kumpulan itu dipercayai menculik seorang kelindan lelaki berusia 21 tahun yang sedang berbual dengan dua rakannya di sebuah restoran berhampiran hotel bajet di Menglembu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Perak, Datuk Mohd Dzuraidi Ibrahim berkata, dalam insiden 12.30 tengah malam itu, suspek turut melepaskan tembakan sebelum melarikan mangsa.

Beliau berkata, mangsa dipercayai dipukul di Bercham sebelum ditinggalkan di Jalan Kuala Kangsar dalam keadaan mata dan kepala ditutup.

Dipetik dari Utusan Malaysia

SOS EO detainee Navinkumar beaten up by 10 policeman, black <b>...</b>

Posted: 10 Aug 2011 08:45 PM PDT

Picture3

KUMAR HASHIMAH & CO

Re: 1. SOS: Tahanan EO dibelasah di Balai Polis Bukit Jalil oleh 10 anggota polis.

2. Permohonan pembatalan perintah tahanan EO anakguam kami sebagaimana EO 6 dari parti PSM.

3. Pengutip Sampah Navinkumar a/l Kanakiah ditahan di bawah Emergency Ordinance atas tuduhan palsu "lorry hijacking", didera dan dipukul 3 bulan dan 14 hari .

4. Polis dipercayai bersekongkol dengan penjenayah "lorry hijacking" yang sebenar dan menganiayai dan menjadikan anakguam kami sebagai mangsa.

Kami merujuk kepada perkara yang tersebut di atas dan diarahkan seperi berikut:-

Pendahuluan

Kami bertindak di atas arahan Puan. Satakumari a/p Visvanathan (No Kp:85106-01-5480) yang beralamat di No 25, Laluan Bercham Utara 4, Taman Utama 31400 Picture2 Ipoh, Perak, iaitu isteri kepada Navinkumar a/l Kanakiah (No Kp 800828-08-5565) (selepas ini dirujuk sebagai Navinkumar) yang sudahpun ditahan selama 3 bulan dan 14 hari dari 28/5/2011 sehingga ke tarikh disini dan selama 1 bulan dan 18 hari di bawah Emergency Ordinance 1969 bermula dari tarikh 24/6/2011. Sebelum itu Navinkumar telah ditangkap dan ditahan selama 26 hari di 5 balai polis yang berlainan. Iaitu di balai polis Ipoh, balai polis Nibong Tebal, balai polis Damansara Damai, balai polis Kuala Kubu Baru dan IPD Gombak.

Anakguam kami adalah seorang pelajar cemerlang yang mendapat 13A1's dalam peperiksaan SPM dan telah menghabiskan tahun kedua di Fakulti Perubatan, Universiti Malaya. Tetapi akibata nasib malangnya beliau terpaksa berhenti pengajiannya oleh kerana terutamanya dinafikan biasiswa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) dan telah menjadi seorang pengutip sampah bersama suami beliau Navinkumar dalam keadaan terdesak.

Daripada temu-bual kami dengan anakguam kami, pertimbangan kami adalah bahawa Navinkumar adalah seorang yang tidak cerdik dan mudah diperdayakan.

A) Latar belakang pekerjaan Navinkumar a/l Kanakiah:-

a) Anakguam kami dan suaminya bekerja sendiri sebagai pengutip sampah iaitu mengutip tin-tin minuman, botol air mineral, suratkhabar, kertas dan sebagainya secara kecil-kecilan dari tong-tong sampah di sekitar kawasan Ipoh, Perak dan beroperasi dari rumah mereka.

b) Setiap hari pada jam lebih kurang 9.00 malam anakguam kami dan suaminya akan mula bekerja bermula daripada kedai-kedai makanan di sekitar kawasan Bercham, Perpaduan, Tanjong dan Bandar Ipoh di negeri Perak.

c) Barangan yang dikutip ini akan dijual pada harga lebih kurang RM 3.80. sekilo.

d) Memandangkan pendapatan melalui perniagaan kecil ini tidak dapat menampung keluarga beliau, Navinkumar telah selama tiga (3) tahun ini bekerja secara sambilan dengan seorang lelaki India yang bernama Ramu yang mempunyai sebuah kedai besi buruk di Ipoh.

e) Antara lain, Navinkumar diarah untuk menghantar emak Ramu ke hospital dan untuk melawat adik Ramu di Penjara Taiping.

f) Kadangkala Navinkumar juga diminta untuk menghantar lori kepada pelanggan dan dibayar diantara RM 30.00 hingga RM40.00 sebagai upah bekerja pada hari bekerja tersebut.

g) Pada hari-hari yang lain Navinkumar bekerja sepenuh masa sebagai seorang pengutip sampah dan perkara ini memang diketahui oleh pihak poli tempatan di Bercham Ipoh, Perak.

B) Kronologi penahanan Navinkumar a/l Kanakiah:-

a) Pada atau lebih kurang pada 2/1/2011 Navinkumar telah diberitahu oleh pekerja-pekerja Ramu bahawa seramai lima (5) orang pekerja Ramu telah ditahan oleh pihak polis di atas kegiatan "lorry hijacking".

b) Anakguam kami diberitahu yang semasa disoal siasat kelima-lima orang ini telah mengimplikasi Ramu dalam aktiviti 'lorry hijacking' tersebut.

c) Kami telah diarahkan yang Ramu ini adalah dipercayai dalang utama sindiket "lorry hijacking" di negeri Perak.

 Picture1 d) Kami juga diarahkan yang pihak polis Ipoh mempunyai maklumat mengenai kegiatan jenayah Ramu yang mempunyai hubungan yang rapat dengan pihak polis "vis a vis" dalam kegiatan "lorry hijacking" tersebut.

e) Memandangkan yang nama Ramu telah diimplikasi oleh kelima-lima orang yang ditahan tersebut pihak polis telah pada awalnya menahan Ramu.

f) Semasa dalam tahanan polis, Ramu telah secara palsu mengimplikasi nama Navinkumar sebagai ketua sidiket "lorry hijacking" tersebut dan yang Navinkumar adalah bos dan majikan beliau.

g) Dalam pada itu rakan-rakan kongsi Ramu seperti Taiping Raja dan Guna telah menalifon Navinkumar supaya melarikan diri dari rumah mereka di Bercham, Ipoh dan keluar dari negeri Perak.

h) Akan tetapi memandangkan yang Navinkumar telah tidak membuat sebarang kesalahan, beliau telah enggan melarikan diri.

i) Selepas tekanan yang berterusan dan dalam keadaan terkeliru anakguam kami dan Navinkumar telah pergi tinggal di rumah kenalan mereka di Banting, Selangor untuk sedikit masa.

j) Tetapi oleh kerana kerinduan terhadap anak-anaknya, anakguam kami dan Navinkumar telah datang balik ke Ipoh dan menetap di Tanjung Rambutan dan terus bekerja sebagai pengutip sampah di kawasan tersebut.

C) Penderaan dan Navinkumar a/l Kanakiah semasa dalam tahanan:-

Selepas ditahan di Balai Polis Ipoh pada 28/5/2011 Navinkumar telah direman, dan dipukul dan didera bergilir-gilir oleh pihak polis dan dipaksa mengaku salah dalam kes-kes "lorry hijacking" di Perak. Selepas itu Navinkumar telah ditahan di Balai Polis Nibong Tebal, Balai Polis Damansara Damai, Balai Polis Kuala Kubu Baru dan akhirnya Navinkumar telah ditahan di IPD Gombak. Selepas tamat tempoh reman tersebut Navinkumar telah dibebaskan oleh polis IPD Gombak. Akan tetapi sebaik sahaja Navinkumar menjejak keluar dari IPD Gombak beliau telah ditahan pula di bawah Emergency Ordinance 1969 dan kini ditahan dib alai polis Bukit Jalil.

D) Berikut adalah butir-butir Navinkumar a/l Kanakiah dipukul dan didera:-

a) Setelah ditahan Navinkumar telah dipukul oleh pihak polis secara bertalu-talu dihampir kesemua balai polis.

b) Kami telah diarahkan oleh anakguam kami dan seorang tahanan yang dipenjarakan bersebelahan dengan sel Navinkumar di balai polis IPD Gombak yang Navinkumar telah ditendang di kaki kananya yang telah pun patah sebelum ini dan mata kananya yang separuh buta akibat satu kemalangan jalanraya, ditendang dan ditumbuk di perut dan janggutnya telah ditarik dan dimasukkan ke dalam mulutnya.

c) Pihak polis telah memukul Navinkumar dengan tujuan untuk mendapatkan pengakuan kesalahan dan penglibatan beliau dalam aktiviti "lorry hijacking" di sekitar kawasan Ipoh, Perak.

d) Akan tetapi, olehkerana Navinkumar tidak terlibat sama sekali dalam sebarang aktiviti "lorry hijacking" atau sebarang perbuatan jenayah yang lain beliau telah tidak mengaku bersalah sehingga kini.

e) Kami juga telah diarahkan oleh anakguam kami yang Navinkumar telah diberitahu oleh seorang pegawai polis yang bernama Inspektor Velu dari Ibu Pejabat Polis Persekutuan Bukit Aman bahawa suaminya telah ditahan dibawah Emergency Ordinance 1969 pada 24/6/11 untuk selama 30 hari dan kemudian disambung untuk 30 hari lagi.

f) Kami telah diarahkan yang pegawai polis tersebut mempunyai hubungan yang rapat dengan Ramu.

g) Inspektor Velu tersebut telah memberitahu anakguam kami bahawa Ramu telah dibebaskan dari tahanan dibawah Emergency Ordinance 1969 dalam tempoh masaPicture3 tiga (3) minggu dari tarikh penahananya setelah "Berjaya" mengalihkan pertuduhan jenayah "lorry hijacking" ke atas nama Navinkumar.

h) Dan Inspektor Velu tersebut juga telah memberitahu anakguam kami agar datang berjumpa dengan Navinkumar di balai polis Damansara Damai bersama Ramu setelah membuat temujanji terlebih dahulu.

i) Tambahan pula Inspektor Velu telah memberitahu anakguam kami bahawa Ramu telah memberi Petisyen / aduan diatas nama Navinkumar dan mengimplikasikannya dalam kesemua aktiviti "lorry hijacking" tersebut yang dilakukan oleh Ramu dan ahli-ahli kumpulan mereka.

E) Fakta-fakta yang tidak mengaitkan Navinkumar a/l Kanakiah dalam aktiviti "lorry hijacking" adalah seperti berikut:-

a) Pada kesemua masa yang material konco-konco Ramu seperti Taiping Raja dan Guna telah memberi tekanan kepada anakguam kami dan suaminya Navinkumar supaya melarikan diri dari Perak kerana penahananya boleh menghalang pembebasan Ramu.

b) Pegawai polis yang bernama Inspector Velu telah memberitahu Navinkumar bahawa beliau pasti yang Navinkumar tidak terlibat dalam aktiviti "lorry hijacking" tersebut tetapi Ramu telah memberi Petisyen / aduan dan mengalihkan segala perbuatan jenayahnya ke atas Navinkumar dalam agenda usaha melepaskan dan membebaskan dirinya.

c) Penyiasatan dan / atau semakan Akaun Bank anakguam kami dan Navinkumar juga akan membuktikan yang beliau tidak mempunyai sebarang wang simpanan dan / atau sebarang transaksi kewanagn yang mencurigakan.

d) Malah Navinkumar juga mempunyai tunggakan dalam pembayaran ansuaran bulanan rumah dan keretanya selama lebih dari satu (1) tahun dan telah pun disenaraihitamkan. Satu carian FIS dan CITOS akan membuktikan perkara ini dan juga "past unsuspicious records of his financial standing and financial transactions"

e) Jika Navinkumar mendalangi aktiviti "lorry hijacking" atau terlibat sama dalam aktiviti lorry hijacking semestinya beliau akan menjalani kehidupan yang mewah seperti Ramu dan / atau seorang "lorry hijacker" yang sebenar. Apatah lagi pada masa ditangkap beliau bekerja sebagai seorang pengutip sampah dengan isterinya turut sama.

f) Navinkumar juga tidak mampu membayar yuran Universiti untuk membolehkan isteri beliau (anakguam kami) dapat meneruskan pengajianya dan menjadi seorang doktor perubatan.

Oleh itu, adalah jelas bahawa Navinkumar a/l Kanakiah tidak terlibat dalam sebarang aktiviti "lorry hijacking" tersebut dan beliau telah dijadikan sebagai mangsa oleh Ramu dan rakan-rakan kongsinya untuk membebaskan dan melepaskan diri mereka dan / atau dengan kerjasama dan / atau persekongkolan pegawai-pegawai polis yang berkenaan.

F) SOS: Terbaru Navinkumar dibelasah dan didera oleh 10 anggota polis di Balai Polis Bukit Jalil pada 24/7/2011.

a) Minggu lalu anakguam kami telah memaklumkan kepada kami bahawa pada 24/7/2011 Navinkumar telah dibawa keluar dari lokapnya dari Blok C ke Blok A dimana sekumpulan sepuluh (10) orang anggota polis telah membelasah Navinkumar dengan teruk dan turut menderanya.

b) Kami dimaklumkan oleh anakguam kami bahawa Navinkumar mengalami kecederaan lebam di mata kirinya dan juga terdapat kesan bakar putung rokok di bahagian bahu dan juga perutnya.

c) Tambahan pula oleh kerana dibelasah teruk Navinkumar terpaksa jalan terhencut-hencut dan telah mengadu kepada anakguam kami bahawa keseluruhan badannya sakit teruk.

d) Navinkumar juga telah memberitahu anakguam kami bahawa dia telah cuma dibawa ke Klinik Kesihatan dan tidak diwadkan walaupun diminta. hospital Beliau juga telah membuat satu laporan polis berkenaan perkara ini.

e) Akan tetapi Navinkumar telah tidak diberikan sesalinan laporan polis mahupun nombor report tersebut.

f) Perkara ini telah diberitahu oleh Navinkumar kepada anakguam kami pada 1/8/2011 dan dilihat sendiri apabila anakguam kami berjumpa dengan Navinkumar di Balai Polis Bukit Jalil.

G) Sudah jatuh ditimpa pula tangga.

Anakguam kami sedang sarat mengandung tiga (3) bulan dan mengalami kerumitan kesihatan dan telah diwadkan di Hospital Tun Aminah Skudai Johor dari 4/6/2011 hingga 11/6/2011 . Anakguam kami juga mempunyai dua orang anak yang berumur 5 tahun dan 4 tahun dan keseluruhan keluarga mereka bergantung hidup kepada Navinkumar untuk menjalani kehidupan harian mereka.

Anak Navinkumar yang berumur 5 tahun tersebut juga telah diwadkan di Hospital Tun Fatimah, Muar, Johor pada 13/6/2011 dan masih menerima rawatan sehingga ke hari ini kerana mempunyai komplikasi jantung dan dijangka menjalani pembedahan jantung di Institut Jantung Negara dalam masa yang terdekat. Sesalinan laporan-laporan perubatan akan disampaikan kepada pihak Y.B. sebaik selepas kami menerimanya.

Rayuan

Kami dengan ini meminta pihak Y.B. meneliti semula aduan pihak Navinkumar pada kadar segera. Dalam pada itu kami memohon supaya Y.B. membebaskannya pada kadar segera "and in any event within forty eight hours (48) from the date hereof" menurut Artikel 5 Perlembagaan Persekutuan yang menjamin hak kebebasan seseorang individu.

Kami juga berharap keadilan yang sama yang diberikan kepada tahanan politik EO 6 dari Parti Politik PSM yang ditahan dibawah Emergency Ordinance turut diberikan kepada anakguam kami disini dan juga kepada kesemua 2,000 tahanan EO yang lain. Artikel 8 Perlembagaan Persekutuan menjamin hak samarata dan perlindungan undang-undang yang samarata di sisi undang-undang untuk kesemua rakyat.

Jika terdapat bukti terhadap Navinkumar beliau sepatutnya dituduh di Makamah terbuka "so that the truth will prevail".

Kami dengan ini memohon untuk kebenaran berjumpa dengan anakguam kami pada kadar segera.

Kami juga memohon kebenaran untuk satu temujanji dengan pihak Y.B. untuk membincangkan perkara ini dan lain-lain tahanan EO atas dasar kepentingan awam.

Sila jawab kepada surat kami ini pada kadar segera.

Kerjasama pihak tuan dalam perkara ini amatlah dihargai.

Sekian terima kasih.

Yang benar,

_______________________

P.Uthayakumar

07 di ipoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di ipoh - Google Blog Search


Kerajaan akan perinci pembinaan kolumbarium <b>di</b> Taman <b>Ipoh</b> <b>...</b>

Posted: 01 Sep 2011 07:42 PM PDT

Kerajaan negeri akan memperincikan pembinaan kolumbarium di Taman Ipoh Ipoh berikutan timbul pertikaian di kalangan penduduk dari beberapa taman perumahan iaitu Taman Kemuncak, Taman Kaya, Taman Perak dan Taman Tambun.

Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir, berkata beliau akan meminta laporan berkenaan daripada Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) sebelum sebarang keputusan dan tindakan lanjut dibuat.

"Kerajaan negeri perlu mendapatkan laporan mengenai pembinaan kolumbarium itu terlebih dahulu sebelum membuat sebarang keputusan.

"Kita tidak mahu isu berkenaan berlarutan dan pada masa sama kita juga perlu menghormati kepentingan awam serta penduduk setempat.

"Pandangan yang dikemukakan mereka (penduduk) juga perlu diambil kira kerana ia membabitkan kepentingan kedua belah pihak," katanya.

Sebelum ini, penduduk di beberapa kawasan perumahan terbabit menyuarakan ketidak puasan hati mereka berhubung pembinaan kolumbarium yang hanya 50 meter dari kawasan perumahan mereka sejak Julai lalu.

Mereka turut menuntut supaya MBI memberi kata putus mengenai projek berkenaan dengan segera.

- PERAK BN

07 di jelapang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di jelapang - Google Blog Search


DAP, PSM head for standoff over <b>Jelapang</b> | Free Malaysia Today

Posted: 04 Sep 2011 12:08 AM PDT

DAP secretary-general S Arutchelvan refutes Perak DAP's 'PSM spoiler' claim and insist on contesting in the Perak state seat.

PETALING JAYA: Parti Sosialis Malaysia (PSM) and DAP look set to head for a clash over the Jelapang state seat in Perak with both parties not willing to compomise on their interest in the seat for the next general election.

PSM first expressed its interest to contest in the state seat on Friday but that was immediately rejected by DAP yesterday.

Today, PSM secretary general S Arutchelvan expressed his disappointment with Perak DAP chief Ngeh Koo Ham over his strong stand in not willing to give the Jelapang seat to PSM.

He was also upset by Ngeh labelling the PSM as being spoilers for wanting to contest in the seat.

"PSM can only be spoilers if we put candidates in all Pakatan Rakyat areas, but we are only asking for one (state) seat in Perak where DAP (candidate) ran away.

"How can we be spoilers?" Arutchelvan asked.

In 2008, DAP rep Hee Yit Foong won the seat in a three-cornered fight which saw PSM's M Sarasvathy losing her deposit. Hee subsequently quit the party to become a BN-friendly independent, leading to the fall of the Pakatan Rakyat state government in 2009.

PSM is now saying that Sarasvathy stands a strong chance to trounce any Barisan Nasional candidate following the work she has done on the ground since 2008.

Ngeh however had rebuffed this by stating that although Hee had defected, the voters in Jelapang – almost 90% are Chinese- were still with the DAP.

"The people of Jelapang did not reject DAP, they only rejected the candidate," he told FMT yesterday.

"How can PSM ask for a DAP winning seat? I hope PSM would not become spoilers (in the coming general election)," said Ngeh, who is also Bruas MP and Sitiawan state assemblyman.

Betrayed in 2008

Responding to Ngeh today, Arutchelvan said DAP should only consider contesting in the seat if it could produce a candidate who had worked harder than Sarasvathy, a PSM deputy president.

"If DAP can produce another candidate who has done more work than Sarasvathy in Jelapang, we can consider.

"If not Sarasvathy is the best candidate and DAP should not be the spoilers," said Arutchelvan.

"We hope DAP will give in to wisdom by allowing PSM to contest and avoid a three-cornered race.

"PSM is not greedy as it wants only one state seat in Perak," he said.

Arutchelvan added that his party was 'betrayed' by the DAP during the last general election.

"When we lost the last time, we did not stand under our logo and we were only informed at the 11th hour of DAP's betrayal as they did not allow us to contest in Jelapang and Jalong."

He added he has requested in writing for a meeting with DAP secretary general Lim Guan Eng to negotiate on this matter.

Also read:

DAP won't give up Jelapang state seat

PSM wants Jelapang state seat

07 di chemor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di chemor - Google Blog Search


Instant CD Templates – Printable <b>...</b> - <b>Chemor</b>, Perak Daily Updates

Posted: 04 Sep 2011 01:36 AM PDT

Click Here..Instant CD Templates - Printable & Kunaki-compatible CD & DVD TemplatesWarning: If you read this letter in FULL, your marketing perspective could never be the same again – even if you do not take me up on my offer in the end. Your time won't be wasted because today, you are about to….

Simply Send Our CD or DVD Templates & Their Contents We Give You To Kunaki.Com or other CD-fulfillment Company Using Our Compatible CD Labels & CD Case Templates & Start Selling Scores of CD & DVD Products Right Away – The CD -fulfillment companies will burn, print, barcode, wrap, package and ship your CDs for you at a moment's notice direct to Your Customers Anywhere in the World…

Plus, if you act today, You Also Get The Editable Source Files So You Can Create CD and DVD Products From Your PLR or Private Label & Resale Rights & Public Domain Products Quickly & Easily…

While our CD and DVD templates specifically for CDs and DVDs, they can easily be turned into Physical Book covers! All you need to do is either print them and the included content yourself using your desktop printer or modify them using any graphic program and submit them to book fulfillment companies like Lulu.Com or Amazon who will ship them directly to your customers worldwide. Create your professional-looking paperbacks, digests, hardcovers using your Private Label materials or even ebooks with Master Resale Rights for as low as $3.20 each and sell the same on Lulu.Com or Amazon! Instructions on how to modify our templates are now in members' area. If you have not joined yet, now is your chance to launch your own bestseller to millions of physical book buyers.

You've bought tons of digital products – i.e. videos, ebooks, softwares, etc. hoping to make boatloads of cash with them.

In fact, experts estimate that a whopping… Read more…

07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


oPeNs 24 hOuRs a DaY...: <b>Bukit Merah</b> Laketown Waterpark Visit

Posted: 01 Sep 2011 02:00 AM PDT

It's been awhile since I last blogged. And to my dear readers, you will be abit disappointed for not seeing a food post. Yours truly has been on a dry season and did not really went food hunting regularly. Besides that,  I think I have tried out most of the eateries in Ipoh worth mentioning. How bout a short write up on a day trip instead. After all, its my first time driving long distance. Seriously, the furthest I drove was to Kampar only. And this time, I'm fortunate to make another milestone to drive up all the way to Bukit Merah.

Bukit Merah exit is just a short drive after the Taiping toll, if you are travelling from Ipoh. Toll cost involved: RM10.10 from Ipoh Toll to Bukit Merah Toll, with a time cost of slightly more than 1 hour. Petrol is a subjective matter but distance traveled was around 150km to and fro. 

Thank God for a day off! I have been a bit sick of working on public holidays, both recognised "unrecognised" public holidays. As long as the factory operates, I have to be at work. If the its within a "declared" PH by the company, then I will get a replacement day off. Yes, NO double/triple pay/allowances! So, I'm very glad to be away from work, at least for a day during the Raya period. Kelvin suggested to "play water". Hence we are here!

I was here at Bukit Merah Laketown during the H.U.G.E. Camp back in 2000 if I'm not mistaken. That time we only have free time to explore the Birdpark/OrangUtan Island.

I wonder how much the ticket has increased but its RM27 per person for the water park entrance. Good thing is.... flat rate for all season. So no surcharge on peak periods/holiday season.

Well, we have to leave our belongings in the locker. Handphones, wallets and cameras. So yes.... I did not get any pricey shots of myself enjoying that day. So one more picture before we get wet. =)

Yes this is the standard outfit. No spectacles, No buttons or jeans. No jewellery. Oh, that's the tube for rent. RM10. Without it, you will not get to play certain water slides.... Check in time, approx 11.30am...

Checkout time 4.00pm.... But the weather was real good. We kinda expected it to rain but it didn't. It was "just right". Ideally I prefer a clear morning sky with a cloudy afternoon but things turned out to be the opposite. Since we played till late afternoon, we did had quite measurable scale of sunburn.

These are some of the quick snapshots I got after my shower. I went in to snap pics of certain attractions. This is the Giant Wet Bubble. Only 6 people can enter at one go for a timed session. Make sure you make full use of it as you have to queue up for quite some time. Have a "last man standing" game and throw all your opponents down! Else, have a race to the top using the ropes. Or you can just play safe by syiok sendiri jumping on the inflatable bubble~

This is how you make full use of the RM10 rent for the tube. The Giant Tube Slides. Else you can laze around with the tube in the Wave Pool or the Lazy River. For more "intimacy", take off your shirt and go for the Body Slide, where you have direct contact with the slide surface. There are 2 lanes, one in which you will go through turnings causing a slight nauseating experience. The other one, you will end up having water inside your nostrils if you do not hold your breath as its a straight slide down to the pool.

This is the ultimate ride in the whole park. Enter The Boomerang! One person at a go... Scream all you want. But if possible, open your eyes la and feel the G force on your body. Not as horrifying as the Space Shots in Genting, the initial journey downwards definitely gets your heart beats faster.
Final shot - posing with a Buaya on the "Wave Pool". Please peeps, if you called me a Buaya, think again, when was the last time  did i buaya you? It was a all guys trip... except for somebody's gal tagging along. And yes, I did not buaya also. But I did "cuci mata" abit.... once in a while, okla to spend this amount =) This sums up my Raya-Merdeka break, putting aside yumchar sessions every nite. 

Singapore Rugby: HOME@DELTA - 1 of 4

Posted: 04 Sep 2011 09:00 AM PDT

Plans are developing progressively to move swiftly to our new HOME@DELTA Delta stadium by 1st Oct 2011.

Every week from now, we will be bringing you weekly updates to the lastest news and progressions of our NEW HOME@DELTA Delta stadium. Here's the first of the four Updates for our HOME@DELTA.

HOME@DELTA - 1 of 4:

  • First look of the current Home@Delta (Before Renovation)
  • Address & How to go?
  • Schools and Parks around DELTA


First look of the Home@Delta (Before Renovation):

Click on Photo to view in large size.



Address:
Delta Stadium
900 Tiong Bahru Road
Singapore 158790

GPS :N 22° 16' 44.43'' E 114° 10' 36.13''



How To Go (By Bus):

Bus No.:
NR5 - Marina Centre Terminal
32 - Bedok Interchange
33 - Bedok Interchange
63 - Eunos Interchange
64 - Sims Place Terminal
132 - Bukit Merah Interchange
145 - Toa Payoh Bus Interchange

Alight At: Tiong Bahru Road, before Al-rabitah Mosque Bus Stop No.: B10181
-------------------------------------------

Bus No.: 
NR5 - Marina Centre Terminal
32 - Buona Vista Terminal
33 - Kent Ridge Terminal
63 - Eunos Interchange
64 - Sims Place Terminal
132 - Hougang Central Interchange
145 - Buona Vista Terminal

Alight At: Tiong Bahru Road, BLK 104A Carpark, Bus Stop No.: B10189
-------------------------------------------

Bus No.:
51 - Jurong East Interchange
139 - Bukit Merah Interchange
186 - Saint Michael's Terminal
970 - Bukit Panjang Interchange

Alight At: Alexandra Road, Opposite Delta Sports Hall, Bus Stop No.: B10269
-------------------------------------------

Bus No.:

51 - Hougang Central Interchange
139 - Toa Payoh Bus Interchange
186 - Shenton Way Terminal
970 - Shenton Way Terminal

Alight At: Alexandra Road, Delta Sports Hall, Bus Stop No.: B10261
-------------------------------------------

How To Go (By Train, Then Bus):

From Nearest MRT Station, Redhill MRT:
Take Bus 186 alight at Alexandra Road, Opposite Delta Sports Hall, Bus Stop No.: B10269

Tiong Bahru MRT:
Take Bus 63 alight at Tiong Bahru Road, before Al-rabitah Mosque, Bus Stop No.: B10181



Schools around DELTA :
Tanglin Special School - Around 0.1km away
Keng Seng Primary School - Around 0.1km away
Singapore International Management Academy - Around 0.5km away
Gan Eng Seng Secondary School - Around 0.5km away
Crescent Girls' School - Around 0.5km away
Henderson Primary School - Around 1km away
Henderson Secondary School - Around 1km away
Delta Secondary School  - Around 1km away


Parks around DELTA:
Tiong Bahru Park - Around 0.5km away
Ganges Ave Park - Around 1km away
Alexandra Hill Estate Park - Around 1km
Telok Blangah Park - Around 1.5km away



Next week's on HOME@DELTA (2 of 4):
  • Food havens & Entertainments around Delta

07 di pasir salak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pasir salak - Google Blog Search


Pembangkang hanya tahu tuduh | peraktoday.com

Posted: 30 Aug 2011 12:48 AM PDT

Umno kesal dengan tindakan Pas yang menuduh skim pinjaman pelajaran oleh Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) sebagai satu cubaan menggalakkan budaya berhutang dalam kalangan pelajar di peringkat awal.

Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Tajuddin Abdul Rahman berkata, tindakan beberapa pemimpin Pas yang terus menjadikan pentas ceramah untuk memburukkan usaha kerajaan itu adalah satu perbuatan tidak bertanggungjawab.

"Ini satu tuduhan mengecewakan dan satu tindakan berterusan pihak pembangkang memburukkan kerajaan yang giat melaksanakan pelbagai usaha membantu rakyat.

"Jika PTPTN menggalakkan budaya berhutang, kenapa mereka (pembangkang) tidak ketinggalan mendapatkan pinjaman ini untuk anak-anak mereka melanjutkan pelajaran ke universiti sedangkan mereka kata ia tidak elok," katanya kepada pemberita selepas Majlis Berbuka Puasa dan Penyampaian Pendahuluan Pinjaman PTPTN Peringkat Parlimen Pasir Salak di sini pada Jumaat.

Tajuddin berkata, anak pemimpin Cabang PKR Pasir Salak sendiri contohnya merupakan antara mereka yang mendapat manfaat dari skim pinjaman tersebut.

Menurutnya, kerajaan tidak boleh menyediakan biasiswa kepada semua pelajar di negara ini kerana ia melibatkan perbelanjaan yang cukup tinggi.

"Bagaimanapun pinjaman PTPTN itu secara automatik akan ditukarkan kepada biasiswa sekiranya pelajar mendapat keputusan cemerlang dalam pengajian mereka nanti," katanya.

Tajuddin yang juga Ahli Parlimen Pasir Salak berkata, langkah itu juga secara tidak langsung mampu mendorong pelajar untuk bekerja keras bagi mendapat keputusan cemerlang.

"Sehingga kini kerajaan telah mengeluarkan kira-kira RM43 bilion atau RM1 bilion setahun bagi membiayai skim PTPTN tersebut.

"Jadi pembangkang jangan cuba nak menjadi jaguh memperjuangkan nasib rakyat dengan membuat tohmahan dalam ceramah mereka memburukkan PTPTN, sedangkan dalam masa yang sama mereka turut meminjam dari tabung tersebut," katanya.

07 di bagan serai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bagan serai - Google Blog Search


Tanah kosong dengan tanah dan pagar <b>di bagan serai</b> - Taiping, Land <b>...</b>

Posted: 04 Aug 2011 11:22 PM PDT

Malaysia » Perak » Taiping > SUNGAI BOGAK,BAGAN SERAI » Property > Land > Residential Land » Tanah kosong dengan tanah dan pagar di bagan serai

COMPANY AD

Property type: Land For Sale

Land type: Residential Land

Size: 101 acres

Local area: SUNGAI BOGAK,BAGAN SERAI

TANAH KOSONG DENGAN TANAH MERAH DAN PAGAR JENIS KAYU CHENGAI MAS DI BUAT DENGAN SIMEN

DI

BAGAN SERAI

NEGERI : PERAK
DAERAH : KERIAN
BANDAR : BAGAN SERAI
TEMPAT : SUNGAI BOGAK
NO LOT : 16341

LUAS LOT : 0.6482 HEKTAR

>> HARGA: 2011 RM 770 k

termasuk tanah merah & pagar jenis kayu chengai mas Dibuat dengan simen seperit gambar

>> Valuation on 2008 market value RM 500 k

>>serious buyers only and please no broker

CALL 012-5072598 MR. ONG

 

View other "Land" category classifieds:

Check out our latest Malaysia classifieds:

ADUN GUNUNG SEMANGGOL (N11): MUFTI KEDAH <b>DI BAGAN</b> <b>...</b>

Posted: 30 Jul 2011 08:40 AM PDT

Sempena Hari Pahlawan dan menjelangnya Ramadhan,Persatuan Bekas Tentera Malaysia kawasan Bagan Serai telah menjalankan satu program ceramah yang disampaikan oleh Mufti Kedah,Dato Sheikh Mohd Baderuddin B Haji Ahmad..


YB Ramli dan YB Husin turut hadir bagi memeriahkan majlis ini yang diadakan di Dewan Serbaguna Taman Serai Permai,Bagan Serai..


YB Ramli awal-awal petang sudah menghadirkan diri untuk melihat persiapan majlis ini..


Turut diselitkan satu persembahan qasidah oleh sekumpulan anak muda





































 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved