Jumaat, 15 Mac 2013

07 di hutan melintang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di hutan melintang - Google Blog Search


ride to wedding day ~ <b>hutan melintang</b>, perak - kembara jalanan

Posted: 18 Dec 2012 12:47 AM PST

Salam Sejahtera diucapkan,
Post kali ni aku nk share kt korang pasal ride ke kenduri kawen kawan aku Sani@John di Hutan Melintang, Perak pada bulan November 2012 yang lalu. Dah lama kan baru nk post? xpelah at least ada jgk di post utk tatapan umum. Last call utk menutup tirai 2012.... tp xtau la kot2 ada lg post2 last call 1, last call 2 last call 3 lps ni.... muahahaha....oklah, ride ni bermula dan berkumpul di Pekan Kapar, Klang. Ride yg sempoi, enjoy dan xde rushing2. Kitaorg berkumpul seawal jam 9 pagi dan bertolak dalam sekitar jam 10.30 pagi. Permulaan ride so far ok xde masalah. Kitaorg melalui jalan Klang - Sabak Bernam. Bermula dari sekumpulan kecil pemuda pemudi gang2 RXZ menjadi segerombolan rxz group setelah pick up rakan2 dr Tg. Karang dan Sungai Besar. Gambar kt bawah ni yang akan menceritakan segala2nya..... layannnnnn.......






Careful you are being watched.....!!!!




 X laju pun, 120km/sejam jer.... jalan kampung xleh bwk laju2... nk fly2 kang kena baling kayu plak.... hahahaha.....


 Ni aku dlm kebosanan menanti rakan2 dari Sungai Besar kata nk saing ride sekali.


Inilah dia pacaran yang sudah pun berpacar. Pengantin lelaki siap pakai kasut Red Wing lg tuuu... bakar line sungguh...!!! huh!!!  ;p

07 di langkap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di langkap - Google Blog Search


Rakaman video ceramah Anwar Ibrahim <b>di Langkap</b> Perak: Bukan <b>...</b>

Posted: 03 Dec 2012 09:24 AM PST

DUNIA ITU: <b>Di</b> mana &#39;Pok Kob <b>Langkap</b>&#39;?

Posted: 30 Dec 2012 06:11 PM PST

Manoharan menunjukkan gambar dua lelaki yang dikehendaki untuk membantu siasatan. Seorang lagi suspek yang dikenali 'Pejal Langkap' masih disiasat.


KUALA TERENGGANU - Polis sedang menjejaki lelaki dikenali sebagai 'Pok Kob Langkap' serta dua lagi anggota 'geng pemerasan' yang dipercayai memaksa peniaga di negeri ini memberikan wang perlindungan bulanan kepada mereka.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri, Asisten Komisioner K Manoharan berkata, 'Pok Kob Langkap'  berusia  32,  yang berasal dari Kampung Langkap Baru, Permaisuri, Setiu itu, dipercayai ketua kumpulan berkenaan yang dikenal pasti buat pertama kalinya cuba bertapak di negeri ini.

Katanya, 'geng pemerasan' yang didalangi lima lelaki Melayu itu berjaya dihidu hasil susulan laporan polis yang dibuat mangsa, 67, seorang peniaga yang memiliki premis perniagaan di Kampung Dalam, di sini, 11 Disember lalu.

"Mangsa mendakwa telah didatangi tiga lelaki Melayu, pada 10 Disember lalu kononnya diupah seseorang untuk mengutip wang perlindungan sebanyak RM3,000 yang wajib dibayar setiap bulan sebelum menerima panggilan telefon ugutan daripada seorang lelaki Melayu kononnya premis perniagaannya akan diganggu sekiranya enggan.

"Mangsa menerima dua kali panggilan telefon daripada suspek sama sebelum menyedari premisnya telah disimbah cat dan susulan kejadian itu, mangsa yang ketakutan mengambil keputusan membuat laporan di balai polis," katanya kepada pemberita, semalam.

Manoharan berkata, ekoran laporan diterima, polis menubuhkan satu pasukan khas menyiasat kes berkenaan memandangkan ia melibatkan kes pemerasan pertama kali di negeri ini dan tidak mahu ia berleluasa.

"Hasil siasatan, pada 21 Disember lalu kami menahan dua suspek dan hasil siasatan berjaya menemui identiti ketua kumpulan 'geng' berkenaan serta dua lagi suspek dikenali 'Pejal Langkap' dan 'Lan Minyak' yang dipercayai berusia lingkungan 31 tahun," katanya.

Katanya, kelima-lima suspek berkenaan dipercayai antara kumpulan penarik kereta yang dikenali di negeri ini.

"Jadi, kami berharap orang ramai yang mengenali lelaki ini, dapat tampil memberi maklumat kepada pihak polis dengan menghubungi balai polis berhampiran atau hubungi talian  017-5191964 atau 019-3375766," katanya.

Selain itu, Manoharan turut mengingatkan peniaga-peniaga yang pernah diugut serta pernah membayar wang perlindungan kepada kumpulan berkenaan dapat tampil membuat laporan di balai polis berhampiran.

"Kami yakin, masih ramai dalam kalangan peniaga yang menjadi mangsa keadaan tidak membuat laporan polis mungkin kerana bimbang keselamatan mereka diganggu.

"Jadi, saya menasihatkan kepada mereka ini agar jangan sesekali takut untuk memberi kerjasama kepada polis kerana kami memberi jaminan segala identiti dan maklumat mereka akan dirahsiakan," katanya.

Manoharan berkata, kes ini akan disiasat di bawah Seksyen 384 Kanun Keseksaan yang dibaca bersama Seksyen 34 akta sama yang membawa hukuman penjara tidak lebih 10 tahun atau denda atau sebat atau mana-mana dua hukuman tersebut.

Sinar Harian 31 Dis 2012

07 di gopeng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di gopeng - Google Blog Search


Umno <b>Gopeng</b> MISKIN tiada premis sendiri ~ Perakite Daily™

Posted: 09 Mar 2013 07:13 PM PST

Beberapa bukti gambar yang lain berkenaan isu penyalahgunaan dewan orang ramai di parlimen Gopeng mulai dikumpul.
Terbaru, gambar penyalahgunan Bagunan  KEMAS  di Taman Bersatu Simpang Pulai oleh UMNO dengan dijadikan sebagai Bilik Gerakan BN.
Saudara Hazimin Bin Basah  Exco Dewan Pemuda PAS Gopeng yang bertanggung jawab menyelia kegiatan UMNO sekitar Simpang Pulai berkata, UMNO patut dihalau keluar daripada dewan KEMAS kerana KEMAS adalah milik kementerian. kemneterian adalah di bawah kerajaan persekutuan bukan milik parti BN.
 "Kerja bilik gerakan dalah kerja kepartian, mengapa begitu tidak tahu malu ahli UMNO semua?" jelas beliau.
Tuan Haji Abd Rahim pula menyatakan bukan setakat di Pengkalan Pegoh dan  Simpang Pulai, malah Dewan Orang ramai Kg Sri Kinta juga dijadikan 'faraid' kepada ahli UMNO. 
"PAS Kawasan Gopeng menyelar tindakan tidak bermoral UMNO di seluruh Malaysia umumnya dan di parlimen Gopeng khasnya. Kami menganggap UMNO parti temberang sebagai parti mampu menjaga kebajikan rakyat sedangkan premis sendiri pun sanggup menyalahgunakan harta awam. UMNO adalah parti yang paling tidak tahu malu. Adakah parti pemerintah di Britain dan Amerika berkelakuanm sebegini terhadap harta awam?" , jawab YDP PAS kawasan Gopeng ini apabila ditanya berkenaan perbandingan parti pemerintah di sini berbanding di luar negara.
UMNO pernah dihalau keluar daripada Dewan Orang Ramai Sg Rokam pada tahun 2008 dan PAS akan mengambil tindakan serupa termasuk membuat laporan polis. 
Unit Penerangan MTD Sungai Rapat

07 di tanjung piandang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung piandang - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

07 di manjoi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di manjoi - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

07 di lekir - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lekir - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

07 di pangkor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pangkor - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

07 di seri iskandar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri iskandar - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

07 di bagan datoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bagan datoh - Google Blog Search


0 penamatan perkhidmatan talian school broadband <b>di</b> sekolah

Posted: 07 Mar 2013 05:02 PM PST

Semua Warga Pendidik Negeri Perak,

Dimaklumkan bahawa kerajaan telah memutuskan, berikutan insiden pencerobohan bersenjata di Lahad Datu dan beberapa lokasi di Sabah, semua acara rasmi Kerajaan hendaklah dimulai dengan bacaan surah Al-Fatihah dan bertafakur bagi mengingati jasa dan pengorbanan perwira-perwira negara yang telah gugur dalam perjuangan mempertahankan kedaulatan negara.

Sekian, terima kasih.

Unit Komunikasi Korporat,
Kementerian Pelajaran Malaysia,
14 mac 2013

DPPK BD: IBADAH KORBAN MERIAH <b>DI BAGAN DATOH</b>

Posted: 28 Oct 2012 01:55 AM PDT

SEBANYAK 12 EKOR LEMBU TELAH DIKORBANKAN SEMPENA AIDILADHA KALI INI ANJURAN PAS KAWASAN BAGAN DATOH.
Penyertaan yang menggalakkan tanda kesedaran Umat Islam tentang tuntutan ibadah korban di sini.
BAGAN DATOH ( Selekoh ) : Seperti kelaziman tahun- tahun sebelum ini, PAS Kawasan Bagan Datoh telah meneruskan penganjurkan majlis korban sebagaimana tuntutan Islam itu sendiri. Bertempat di Markaz Tarbiyyah PAS Selekoh, sebanyak 12 ekor lembu telah di korban di majlis tersebut. Sambutan menggalakan dengan penyertaan peserta semakin meningkat pada tahun ini merupakan perkara positif apabila umat Islam khususnya di kawasan ini sedar untuk melakukan tuntutan korban tersebut.
Menurut pengarah program korban tersebut, Ustaz Ahmad Sarkozy Imani berkata, ianya tidak menjangkakan penyertaan program korban kali ini begitu ramai. Walaupun pada asalnya,beliau mesasarkan hanya untuk 8 ekor lembu sebagaimana tahun yang lalu.
Turut hadir dalam program, Yang Dipertua PAS Kawasan, Ustaz Misbahul Munir Masduki yang turut sama- sama bergotong- royang menyembelih dan mengagihkan daging korban tersebut.
Ustaz Misbahul Munir bersiap sedia untuk menyembelih lembu yang telah siap dibaringkan.
Para hadirin yang turut sama untuk bergotong-royong dalam program ibadah korban kali ini

Kelihtan para petugas sibuk memotong dan melapah daging lembu yang telah dikorbankan.

YDP PAS Kawasan, Ustaz Misbahul Munir menyampaikan daging agihan kepada penerima.

Sebahagian daging yang telah siap dibungkus untuk diagihkan kepada penerima.

07 di behrang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di behrang - Google Blog Search


calon bn <b>di</b> n59 <b>behrang</b>, pucuk pimpinan bn - Labun Cikgu Lin

Posted: 06 Mar 2013 08:09 PM PST


BERAPA PERATUS SOKONGAN PENGUNDI DAN KEMAMPUAN JENTERA PRU YB JAMALUDDIN MOHD RADZI (PKR > BEBAS) DI N59 BEHRANG MASA KINI.

1.     KELAYAKAN SEBAGAI CALON

Setelah disemak dari segi KELAYAKAN UNTUK DIPILIH SEBAGAI CALON, beliau memperolehi 82% dalam ertikata lain MEMANG LAYAK (semak di bawah ini).

INSTRUMEN PEMILIHAN CALON BN 


A.   ASAS PEMILIHAN (MARKAH MESTI > 40%)
1.   20% = WARGA TEMPATAN (Keturunan atau Pertalian Perkahwinan)
3.   10% = Mempunyai DATA PEMILIH dan mengenali Ketua PDM dan Ketua Tempatan.

1.   10% = PENGAMAL MEDIA SOSIAL.
2.   5% = Ada Rumah dalam DUN.
3.   5%  = AJK Bahagian
4.   5%  = Berkelulusan Tinggi
5.1   10%  = Dicalonkan oleh Bahagian (jika UMNO)
5.2   10%  = Direstui oleh Pucuk Pimpinan Parti masing-masing (jika Komponen BN)
C.   IMPAK (JIKA TAK TERPILIH)
1.   15% = PENYOKONG MAMPU MENGAMUK JIKA TAK TERPILIH
A1 = 91% - 99% (100% bukan layak kita)
A2 = 81% - 90%
B1 = 71% - 80%
C   = 51% - 60%
D1 = 41% - 50%
D2 = 31% - 40%
E1 = 21% - 30%
E2 = 11% - 20%
G  = 1% - 10%

PENGIRAAN GRED KELAYAKAN BELIAU
A1 : 20%
A2 : 20%
A3 : 10%
B1 : 10%
B2 : 5%
B3 : 0% (BUKAN UMNO)
B4 : 2% (SPM)
B5 : 0%
C1 : 15%
JUMLAH : 82%

KESIMPULANNYA : MEMANG LAYAK
2.     BAGAIMANA SOKONGAN PENGUNDI N59 BEHRANG TERHADAP BELIAU MASA KINI (setelah keluar dari PKR dan menyokong BN sejak  awal Tahun 2009).

2.1   Mari kita semak Peratus Undi yang beliau perolehi kemudian kita anggap  beliau masih mempunyai 50% dari JUMLAH UNDI YANG DIPEROLEHI DI PRU 2008.


N59 BEHRANG
Jumlah Pengundi: 18,552
Peratusan Kaum: M: 57.09% C: 23.44% I: 19.25L: 0.22%
1. Jamaluddin Mohd Radzi (PKR) (6,771)
2. Datuk M. Ramasamy (BN) (5,744)
Majoriti: 1,027
Jumlah undi: 13,027
Peratus mengundi: 70.22%
Undi rosak: 512
Penyandang: R. Apalanaidu (BN)
(Majoriti: 3,748 undi)

Pengiraan : 6771 X 50% = 3,380 undi

2.2     Perlantikan Ketua dan JKKK DUN N59 Behrang oleh BELIAU SENDIRI melahirkan 50% PENYOKONG SETIA.

Disebabkan perlantikkan Ketua dan JKKK adalah di bawah pengetahuan beliau (BUKAN UMNO BAHAGIAN) maka 320 Ketua dan JKKK DUN ini sentiasa berhubung rapat dalam sebarang kegiatan.
Ketua dan JKKK ini telah bersama beliau lebihkurang 4 tahun merupakan SATU TEMPOH YANG PANJANG berkemampuan menjalin perhubungan yang baik dan nescaya sedikit sebanyak AKAN MENJADI PENYOKONG SETIANYA dan semesti penduduk kampung juga bersikap sedemikan.
2.3   Sebagai persiapan Menghadapi PRU, beliau telah mengadakan KURSUS KHAS di Pangkor yang dihadiri kira-kira 1,200 peserta.
Seramai 1,200 peserta ini telah melahirkan 50% PENYOKONG SETIA iaitu 600 orang.
3.     SOKONGAN PADU KAUM ORANG ASLI TEMPATAN.

Tidak dinafikan bahawa Kaum Asli di Tanah Melayu rata-rata menyokong BN akan tetapi kadang-kala sokongan ini boleh berubah mengikut KERAPATAN atau KEAKRABAN CALON bersama masyarakat ini.
Kita jangkakan beliau memperolehi 50% dari jumlah pengundi di sini.
3.   PENGIRAAN UNDI BELIAU 
2.1   3,380 : 50% dari Undi yang diperolehi di PRU 2008.
2.3      600 : 50% dari Jumlah Jentera PRU 2013
Katakan setiap orang akan berusaha memujuk pengundi dengan kadar nisbah 1:2 maka jumlahnya menjadi 1,800 undi
MAKA : JUMLAH SEMUA = 3,380 + 1,800 = 5,180 UNDI (tidak termasuk undi Kaum Orang Asli)
4.     PRU 13 DIANDAIKAN PERTANDINGAN 3 PENJURU iaitu BN vs PKR vs BELIAU.
4.1   Berapakah undi BN?
4.2   Berapakah undi PKR?
4.3   Berapakah undi BELIAU?
MARI KITA RUJUK KE FASA III 
"SIAPA AKAN MENANG DI N59 BEHRANG DALAM PRU 13 NANTI?".

07 di trolak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di trolak - Google Blog Search


<b>TROLAK</b> SELATAN: Konvoi "ANAK DERHAKA" dihalang memasuki <b>...</b>

Posted: 12 Dec 2012 06:28 PM PST

Ketegasan warga Felda Selasih, Besut menghalang Kembara Oren yang diketuai Mazlan Aliman Presiden "ANAK DERHAKA" daripada memasuki kawasan petempatan mereka patut dicontohi oleh semua warga Felda agar penyebaran fitnah yang cuba ditabur dapat dibendung. Slogan "Selamatkan Felda" yang dibawa oleh kumpulan ini ibarat gula-gula yang manis dirasa dan halua telinga yang sedap didengar namun hakikatnya ia tidak lebih daripada taburan fitnah yang tidak berasas yang sengaja diada-adakan. Felda sebagai sebuah organisasi yang besar tidak dinafikan memang terdapat beberapa kepincangan dan kelemahan dalam pengurusan dan pentadbirannya, namun segala kelemahan ini tidaklah membawa bencana sehingga boleh diibaratkan seperti sebuah bahtera yang hampir "karam" yang perlu  diselamatkan.

Apa yang dilakukan oleh kumpulan "ANAK DERHAKA" ini sebenar tidak langsung dapat membantu memajukan Felda, jauh sekali dapat "menyelamatkan Felda" jika Felda benar-benar bermasalah. Sebagai contoh, apakah dengan memfitnah Felda menjual hasil minyaknya ke Israel seperti yang diuar-uarkan dalam ceramah "Selamatkan Felda" yang mereka adakan dapat memberi manfaat kepada Felda atau warga Felda. Tentu sekali tidak. Selain ia merupakan suatu fitnah, apa yang diharapkan oleh puak-puak ini adalah supaya warga Felda khasnya dan orang Melayu amnya membenci Felda dan seterusnya membenci kerajaan yang difitnah bersekongkol dengan Israel dengan menjual minyak sawit kepada mereka.

Sebelum ini, kumpulan "ANAK DERHAKA" ini juga telah dihalang daripada memasuki Felda Lasah dan mendapat tentangan penduduk di Felda Ijok dan Sg. Tengi.

Di Felda Trolak Selatan, penduduk juga telah mengadakan perhimpunan aman di perkarangan padang awam bagi meluahkan rasa tidak puas hati serta bantahan terhadap Konvoi Oren yang cuba mengadakan ceramah pada malamnya. Namun Allah maha kuasa, walaupun penduduk gagal menghalang ceramah berkenaan tetapi hujan lebat beserta ribut telah berlaku sepanjang ceramah diadakan menyebabkan hadirin begitu sedikit yang kebanyakannya merupakan orang luar.
Lihat sini ...

Di dalam video di atas, terdapat wakil "ANAK DERHAKA" yang begitu pandai menggunakan istilah "Demokrasi dan HaK Asasi" seolah-olah memasuki kawasan perumahan dan menggunakan jalan raya itu "hak" mereka sepenuhnya. Tahukah wakil "ANAK DERHAKA" jika majoriti penduduk tidak suka "Konvoi Kembara Oren dan ANAK DERHAKA" memasuki kawasan petempatan mereka, seharusnya kumpulan ini patuh akan suara ramai. Jangan menganggap "Demokrasi dan Hak ASASI" itu kepunyaan mereka sahaja dan dalam masa yang sama menafikan hak orang lain. Akhir sekali ..... wajarkah kita membenarkan orang asing masuk ke rumah kita untuk memfitnah dan mencaci kita di dalam rumah sendiri ....... Jangan anggap orang tak tahu undang-undang sedangkan tingkah-laku sendiri menampakkan orang yang tak bertamadun ....

Fikir-fikirkan ........

07 di lumut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lumut - Google Blog Search


ceramah anwar <b>di lumut</b> - Wartawan Rasmi Laman Reformasi

Posted: 10 Mar 2013 10:39 PM PDT

Hubungi: Lamanreformasi@gmail.com

~ Tanah di Kampung Awah, 3 ekar suku, nombor satu, 100 meter dari jalan Temerloh-Kuantan. Berdekatan sekolah rendah, masjid dan balai polis. Geran kekal, ada pokok buah-buahan. Harga RM200 ribu (boleh runding)

~ Tanah kampung, 2 ekar suku (sudah ada rumah) di Batu Bor, Chenor (sesuai untuk kebun & rumah). Harga RM100,000.

~ Kebun getah 6 ekar di Chenor Seberang, tepi jalan utama. Getah umur 7 tahun, batang cantik. Harga RM200,000

~ Tanah utk tapak rumah, 1 ekar di Kg. Pangsenam (3 kilometer dari bandar Temerloh). Harga RM70,000 (boleh tawar).

~ Tanah geran antarabangsa di Kerambit 3 + ekar, tepi jalan. Harga RM60,000 seekar (boleh runding).

~ Tanah getah (tidak penuh) 6 ekar di Bandar Kerdau, geran antarabangsa, tepi jalan, harga: RM150,000 seekar (boleh runding).

~ Tanah nombor satu tepi jalan Temerloh-Maran, 2 kilometer dari hospital Temerloh, 1 ekar, RM210 k boleh runding.

~ Tanah lot kedai untuk dijual (20 x 40), di simpang Jengka 18 & Jengka 21. Harga RM30,000.

~ Bangunan kedai (batu) untuk dijual, berhadapan masjid Kg. Desa Murni. Harga RM30,000.

~ Rumah teres untuk dijual (baru siap), corner lot, Taman Pasir Rawa, di bandar Mentakab. Harga RM250,000.

~ Tanah 1 ekar di Bangau Tanjong (hanya 1 km dari pusat bandar Temerloh), atas bukit, 50 meter dari Sungai Pahang, ada jalan tar masuk. Harga RM170,000. Boleh tawar.

~ Tanah kosong untuk dijual di kawasan Dusun (tanah bukit, subur) di Beserah, Kuantan (Melalui satelit). Tepi jalan masuk berturap. Geran mukim kekal, tiada sekatan, luas 1.9 ekar. Sesuai untuk dusun durian dan zon perumahan. Harga RM250,000 (nego).

~ Tanah lot banglo untuk dijual berkeluasan 7,000 kaki persegi. Tempat: Bukit Cherakah. Mukim: Bukit Raja. Daerah: Petaling Jaya, geran antarabangsa (free hold). Harga: RM150,000 (boleh runding lagi).

~ Bangunan 4 tingkat untuk dijual dalam bandar Mentakab, sebaris dengan Maybank. Harga letak: RM1.2 juta (boleh minta kurang lagi).

~ Tanah untuk dijual 10 ekar (kosong) bersempadan (dua lot) bersebelahan Sekolah Kebangsaan Bukit Nikmat Jerantut. Harga jualan untuk semua sekali RM 500,000 (boleh runding). Berminat hubungi Mohamad Ros Rifin, 012-3585032.

~ Tanah dalam bandar Jerantut (kawasan perumahan), 9 ekar, geran antarabangsa. Harga RM2.5 juta (boleh runding).

~ Tanah kampung di batu 4, jalan Maran, 2 ekar, harga RM150 k boleh runding.

~ Tanah berhampiran Hospital Temerloh, 10 ekar, RM1.4 juta (boleh runding).

~ Tanah lot rumah (sudah convert ke bangunan) di Kampung Chempaka, 1 kilometer dari Tol Lanchang, RM100 k (boleh runding).

~ Tanah pertanian 2 ekar setengah di Paya Pulai Temerloh (berhampiran litar motocross) , harga RM150 k.

~ Tanah ladang 4 ekar, berhampiran Gunung Senyum & Jengka 25, harga RM120,000 (boleh runding).

~ Tanah getah 8 ekar suku, Kampung Berchang, jalan ke Sungai Koyan, Lipis. Harga RM230,000 (boleh runding).

~ Rumah teres setingkat di Jalan Bahagia (berhampiran bandar Temerloh). Harga RM170 k boleh runding.

~ Tanah sawit di Kampung Awah, 7 ekar sesuku, harga RM350 k (boleh runding).

~ Apartmen tepi pantai di Teluk Kemang. Harga RM85 k(boleh runding).

~ Tanah lot banglo di Kampung Teluk Mahang, Batu 5 Kuantan (belakang Dewan Mat Kilau). RM75 k / lot (boleh runding).

07 di bercham - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bercham - Google Blog Search


Laluan alternatif <b>Bercham</b> keluar ke PLUS dibuka – Perak Today

Posted: 02 Jan 2012 09:52 PM PST

Masalah kesesakan lalu lintas yang berlaku di Bercham dijangka dapat dikurangkan kepada 30 peratus apabila laluan alternatif keluar ke Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) mula dibuka secara rasmi, hari ini.

Laluan yang dibina sebulan lalu oleh Topwish Realty Sdn Bhd dengan kos RM230,000 itu adalah antara projek yang dilaksanakan kerajaan Barisan Nasional (BN) untuk menyelesaikan masalah kesesakan teruk di kawasan terbabit yang mempunyai populasi 154,000 penduduk.

Pagi ini, Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir merasmikan laluan alternatif itu yang dibina untuk kemudahan penduduk Bercham, sekaligus membuktikan keprihatinan kerajaan BN dalam menangani masalah rakyat.

Bercakap kepada pemberita selepas itu, Jabatan Kerja Raya (JKR) dan Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) katanya, perlu membina persimpangan baru dekat pekan Tambun dengan secepat mungkin supaya pengguna tidak perlu membuat pusingan U seperti yang ada di laluan sedia ada sebelum menghala ke arah utara.

Jika persimpangan baru itu tidak dapat dibina, beliau bimbang masalah kesesakan di tempat baru pula akan muncul hingga menyukarkan pengguna lalu lintas.

Dalam perkembangan berkaitan, Zambry menegaskan, perancangan yang dilaksanakan di peringkat kerajaan tempatan perlu mengambil kira masa depan dan bukannya untuk hari ini semata-mata.

Ujarnya lagi, dalam mana-mana cadangan pembangunan sekalipun, ia perlu mengambil kira perancangan yang rapi, teliti dan tidak menjejaskan kualiti hidup wargakota bandaraya Ipoh.

"Kita jangka dalam tempoh lima tahun akan datang, lebih banyak pembangunan akan mengambil tempat seperti di Meru dan Simpang Pulai," katanya.

Terdahulu, dalam ucapannya, Zambry memberitahu masalah yang dibangkitkan rakyat perlu diselesaikan tanpa mengira samada kawasan itu dikuasai pihak pembangkang atau kerajaan BN.

Menurutnya, adalah hak rakyat untuk menikmati kemudahan dan menjalani kehidupan dengan baik.

"Walaupun projek ini menelan kos hanya RM230,000, ia sangat penting bagi penduduk Bercham kerana dapat menyelesaikan masalah kesesakan lalu lintas di kawasan itu.

"Kita perlu memahami masalah rakyat dan menyelesaikannya dengan baik seperti yang kita lakukan di Bercham ini," tambahnya.

Sementara itu, Ahli Majllis MBI DUN Bercham, Ir Lai Tong Pui, berkata setiap hari, purata 40,000 kenderaan menggunakan laluan utama Tasek.

Daripada jumlah itu, 20,000 kenderaan katanya, menggunakan persimpangan jalan utama untuk keluar dan masuk ke pekan Bercham hingga menyebabkan berlaku kesesakan lalu lintas terutama di waktu puncak.

"Pembukaan laluan alternatif keluar ke PLUS ini dijangka dapat mengurangkan 30 peratus masalah kesesakan lalu lintas di Bercham," jelasnya.

07 di pantai remis - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pantai remis - Google Blog Search


Deli sweetsour: mee sanggul <b>PANTAI REMIS</b>

Posted: 20 Jan 2013 12:00 AM PST


Korang pernah makan tak??
Nostalgia menggamit kenangan....
teringat ketika usia aku masa tu  masih belum bersekolah....antara 5 @ 6 tahun.... masa tu aku dan famili menetap di pantai remis. Rumah ketika itu betul2 di simpang tiga- disimpang bruas,, pantai remis dan taiping..Sekarang bila nak pergi Lumut / P.Pangkor mesti lalu depan bekas tapak rumah tu...teringat kenangan manis zaman kanak2.
Mandi air telaga, berlari2an ke kebun kelapa sawit sambil nyanyi lagu Sharifah Aini (helang....?), mandi air hujan yang bertakung dalam alunan tanah pasir. Bila tiba musim buah mempelam berbuah aku dan adik beradik yang lain akan berebut buah yang jatuh dalam parit. Aroma buah yang jatuh dalam parit tu pun  aku dok teringat sampai la. Yang paling seronok berkawan dengan kambing2 (masa tu bapak bela kambing), sampai kambing tu aku buat tunggangan., bermain sendirian (main bawak bas) di bawah pokok janggus, bila menyapu sampah, time nak bakar sampah tu biji gajus tu kami bakar dan makan. bila nak  beli kopok, p kedai Pak Chaq, Bapak aku masa ni dah pencen dan selalu ulang alik ke Manong naik motor, bila petang aku akan tunggu apak balik sambil intai- intai kat gon( jalan naik bukit) kut2 dah sampai.
Tapi rumah tu dah takde semenjak aku masuk U, dengan sekali tanah tu bapak aku dah jual...maklumlah masa tu bapak aku tengah kesempitan duit. 
 Masa dok sana lah aku dapat merasa makan mi sanggul ni. Apa-apapun kenangan makan mi sanggul ni mesti teringat zaman tu....pagi2 lagi ayah aku@ mak beli pada makcik menjual .. specialnya dibungkus dalam daun pisang. Cara bungkusannya seperti  bungkus tapai kemudian diselit dengan lidi... ha.. dengan lidi tu lah aku makan sebagai pengganti sudu..aroma daun pisang menyedapkan lgi rasanya.....
Jauh pulak aku terkenang.....mee ni memang special... sebab hanya ada kt pantai remis jeee...walaupun ada versi yang makan dengan sup,,,, tpi masa tu aku hanya ingat versi tak bersup.... versi yang bersup tu org sana panggil laksa mi... pernah cuba makan di rumah teman masa raya 3@4 tahun lepas.... katanya laksa mi pangkor...
Selalunya masakan ni kakak aku yang rajin buat bila dia mai bertandang rumah aku..Aku tak penah tanya dia camna buat..So bila nak buat ni kenalah cari resipi. At last aku jumpa kat my resipi. tapi aku tak buat sup dia .hanya sambal je......jelah bukan nak buat mee laksa

Bahan-bahan  (5-6 orang)

  • * 2 bungkus mee sanggul

  • Sambal mee:-
  • 4 cm belacan
  • 10 bawang merah
  • 8  ulas bawang putih
  • 10 tangkal cili kering.....aku masuk bberapa sudu cili kisar
  • 2 camb udang kering
  • 3 keping asam keping
  • garam n gula

Cara-cara

  1. Sambal mee:- - kisar bawang merah, bawang putih, belacan, cili kering, udang kering - tumis bahan2 yg dikisar sampai wangi n masak - masukkan asam keping,gula n garam secukup rasa
  2. mee  dan kacang panjang dicelur sampai lembut n blhh leer dicampur bersama sambal

MeNarA KehiDupaN: <b>Pantai Remis</b> Kuala Selangor

Posted: 19 Dec 2012 05:53 PM PST

Cuti sekolah ni kami bawa anak2x pergi pantai remis di Jeram, selangor. Maka... seronok la bebudak tu nak pi pantai... masing2x dengan alatan memasing untuk beriadah di tepi pantai... Bila sampai di pantai rupanya air tengah surut.... Jadi bebudak tu semua main pasir je laaa sambil bersantai2x di tepi pantai.... sambil tu gerai makanan juga menjadi tumpuan kami anak beranak...

Pantai Remis Kuala Selangor terletak 20 kilometer arah selatan Kuala Selangor iaitu di Sungai Sembilang, Jeram yang mana ia merupakan salah satu lokasi " eko-pelancongan" yang semakin di gemari oleh pelancong.

Pengunjung dapat membeli belah disekitar kawasan pantai kerana terdapat beberapa usahawan yang menjual pelbagai barangan seperti pakaian, kraftangan, buah-buahan, sayur-sayuran, hasil tangkapan dari laut, makanan serta minuman.

 Aktiviti bermain pasir ni la yang ditunggu2x... air pun tengah surut maka layan pasir je laaa... Cari kawasan redup bawah pokok maka 3 beradik ni pun leka hampir sejam setengah main pasir... bila haus je main order je kat gerai sebelah kami ni....

 Siap la sudah istana pasir yang dibina oleh mereka... dah habis main pasir baru boleh ajak balik... kalau tak ... memang muncung la memasing bila ajak balik...

07 di teluk intan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di teluk intan - Google Blog Search


Batu vs Kayu: Panass !! Orang BN menganazzZZ <b>diTeluk Intan</b> ??

Posted: 03 Mar 2013 06:20 AM PST


Ceramah DAP di Teluk Intan "diceroboh" oleh samseng-samseng upahan BN untuk menganggu ucapan pimpinan PR. Tindakan tindakan samseng terkutuk dan biadap ini amat dikesali.! ..Punca mereka menganggu ceramah DAP belum dikenal pasti.
Belum pernah dalam sejarah orang orang PR menganggu majlis Umno/BN..Tetapi lihatlah perangai jelik mereka, bukan sekali tetapi telah banyak kali mereka menganggu ceramah PR.
Inilah spesis manusia yang bakal menggangu ketenteraman awam dan membuat huru hara jika ditakdirkan PR menawan Putra Jaya.
Adakah perangai mereka sejenis dengan spesis penganas Sulu di Lahat Datu???
Benggong punya samseng....
Puiiii...

Tengok video bawah samseng taik kucing betui..

07 di malim nawar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di malim nawar - Google Blog Search


Banduan Mati Dalam Lokap Balai Polis Kampar | MyNewsHub

Posted: 11 Mar 2013 06:35 PM PDT


IPOH – Seorang banduan yang dijatuhkan hukuman penjara lapan bulan selepas didapati bersalah mencederakan seorang peniaga, Isnin minggu lalu, ditemui mati dalam lokap di Balai Polis Kampar, pagi kelmarin.

Lelaki berkenaan, M Ragu, 47, ditemui mati dalam keadaan terbaring di sel pada jam 8 pagi oleh seorang pengawal lokap yang sedang menggerakkan 11 suspek lain untuk bersarapan.

Si mati seorang pengganggur ditahan mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan kerana sengaja mendatangkan kecederaan dengan menggunakan senjata di sebuah kedai di Malim Nawar.

Timbalan Ketua Polis Perak, Datuk A Paramasivam berkata, Pegawai Perubatan Hospital Kampar mengesahkan lelaki berkenaan meninggal dunia ketika dipanggil ke lokap.

"Ketika kejadian, lelaki berkenaan tinggal berseorangan di dalam sel itu. Selain pegawai perubatan, Majistret Mahkamah turut hadir dan mengesahkan bahawa tiada unsur-unsur jenayah berlaku.

"Mayat dibawa ke Hospital Kampar dan seterusnya dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun untuk bedah siasat," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Negeri di sini, semalam.

Menurutnya, hasil bedah siasat mendapati punca kematian disebabkan oleh 'Pulmonary Embolism'(PE) selain mengesahkan tiada sebarang kesan kecederaan trauma pada tubuhnya.

"PE disebabkan arteri utama paru-paru tersumbat menyebabkan gejala kesukaran bernafas, sakit dada dan mengakibatkan tekanan darah rendah serta boleh berlaku kematian secara tiba-tiba.

"Sepatutnya, Ragu dibawa ke Penjara Tapah hari ini (semalam) selepas dijatuhkan hukuman Jumaat lalu dan dia mempunyai 18 rekod lampau bermula dari tahun 1985," katanya.

Ditanya mengenai dakwaan ahli keluarga yang tidak berpuas hati dengan tindakan polis, Paramasivam mengarahkan Ketua Polis Daerah, Superintendan Ng Kong Soon untuk lengkapkan siasatan secepat mungkin.

"Saya meminta semua pihak agar tidak membuat sebarang spekulasi kerana siasatan yang sewajarnya akan dijalankan. Kita tidak pernah melindung apa-apa dan sekiranya ada pihak bertanggungjawab, tindakan akan diambil mengikut undang-undang," katanya. – Sinar Harian Online

Iklan Teks:

Artikel Berkaitan:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved