Jumaat, 15 Mac 2013

07 di kuala kurau - Google Blog Search

07 di kuala kurau - Google Blog Search


sukarelawan gempur rumah orang susah <b>di kuala</b> <b>...</b> - sangkakalajari9

Posted: 27 Feb 2013 07:25 PM PST

Pagi ini satu aktiviti gotong royong membaik pulih rumah di Kuala Kurau diadakan oleh pemuda UMNO Parit Buntar dan hampir 30 orang pemuda terlibat dalam kerja kerja membaik pulih tersebut.

Sudah acapkali program sebegini diadakan dan ianya melibatkan pemuda pemuda UMNO bahagian Parit Buntar.

Turut hadir pada hari ini ialah Ketua Pemuda UMNO Cawangan Sungai Burung Pantai saudara Che Samlan yang mengetuai pasukan sukarelawan.

Menurut beliau, pemilik rumah berkenaan pernah memohon peruntukan mayang kepada allahyarham Datuk Abd Rahman yang merupakan Ketua UMNO Bahagian pada ketika itu dan malangnya beliau meninggal dunia debelum sempat bantuan dihulurkan.

Dan kira kira 2 minggu lepas, saudara Samlan telah mengajukan permasaalahan yang sama kepada Presiden Gerakan 4B Malaysia dan hari ini saudara Mua'amar Ghadafi (presiden gerakan belia 4b Malaysia) telah hadir bersama sama dengan Persatuan Kontraktor Melayu Perak yang diketuai oleh pengerusi persatuan tersebut, Datuk Wira haji Jamaluddin Abd Rahim yang juga merupakan Ahli jawatan kuasa UMNO Bahagian.

Antara mereka yang hadir untuk bersama sama dalam program pagi ini ialah ketua kampung batu 11 Jalan Pantai en. Mohd Nayan hj Bakri, pengerusi Gerakan Belia 4B kawasan Parit Buntar saudara Mohd Fuad Zainoldin dan penduduk kampung serta skuad sukarelawan 1Malaysia.

Persatuan kontraktor dan sukarelawan hari ini memberikan bantuan baik pulih lantai dan tingkap kepada penghuni rumah tersebut.

Pemilik rumah yang tidak mahu namanya disebutkan mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga kepada semua yang terlibat terutamanya UMNO Bahagian serta Gerakan Belia 4B Malaysia kerana telah memberikan bantuan kepada beliau untuk keselesaan beliau sekeluarga.

"Saya amat bersyukur dan ucapkan terima kasih kepada semua" ujar beliau.

Beliau juga berkata bahawa sudah beberapa kali beliau menemui wakil rakyat dari PKR, YB Yunus namun semuanya hampa apabila beliau akan berjanji dan terus berjanji untuk menghantar bantuan dan ianya sudah berlanjutan hampir 2 tahun namun batang hidung beliau tidak pernah kelihatan masuk ke kawasan kampung tersebut.

"Saya kecewa dengan YB Yunus kerana setiap kali berjumpa beliau akan terus berjanji untuk menghulurkan bantuan namun tidak pernah kesampaian".

"Hari ini jelas terbukti bahawa Barisan Nasional dan UMNO yang mampu untuk membela nasib orang seperti beliau, dan dimana YB Yunus ketika kami memerlukan bantuan?" ujarnya lagi.


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Kelibat pocong <b>di Kuala Kurau</b> - laman kl-today.com

Posted: 23 Oct 2012 10:19 PM PDT

Penduduk kampung tersusun Raja Bashah Kuala Kurau, di sini gempar dengan gangguan kelibat lembaga berkain putih atau dikenali sebagai hantu 'pocong' sehingga menyebabkan sebahagian besar mereka takut keluar rumah terutama waktu malam.Seorang saksi kejadian, Mohd Desa Ahmad, 52, berkata, cerita kewujudan hantu itu mula tersebar di seluruh kampung sejak tiga bulan lalu apabila sebanyak tiga kes penemuan lembaga berkenaan dilaporkan sehingga kini. Gambar sekadar hiasan sahaja.

Menurutnya, pengalaman terserempak dengan lembaga menyerupai hantu pocong benar-benar memberi igauan buruk setelah sebelum ini menganggap dakwaan beberapa penduduk sebagai tidak berasas.

"Kejadian itu berlaku semasa saya sedang mengambil angin di luar rumah baru-baru ini dan tercium bau aneh seakan-akan bau tanah kubur sewaktu sedang menghisap rokok.

"Pada masa sama, saya mendapati terdapat sebuah motosikal sedang melintasi hadapan rumah dan alangkah terkejutnya apabila terdapat satu objek berbungkus kain putih sedang 'membonceng' motosikal itu tanpa disedari penunggangnya," katanya sewaktu ditemui Sinar Harian di rumahnya di sini semalam.

Mohd Desa berkata, dia tergamam melihat objek berbungkus itu buat seketika, bagaimanapun keadaan menjadi lebih mengerikan apabila muncul di hadapannya secara tiba-tiba.

"Sedang saya tergamam melihat kejadian itu, tiba-tiba objek itu hilang dan paling memeranjatkan, lembaga itu muncul di hadapan saya dalam jarak 10 meter.

"Hanya Allah yang tahu perasaan saya ketika ini dan saya segera meluru masuk ke dalam rumah dan menutup semua tingkap serta pintu tanpa berfikir panjang," katanya.

Seorang lagi saksi kejadian, Salleh Mat, 58, berkata, semasa kejadian dia bersama isteri dan anak-anaknya sedang berehat di ruang tamu sambil menonton televisyen pada jam 11 malam.

"Pada masa itu saya hendak menutup pintu belakang rumah kerana sudah lewat malam. Saya perasan ada kelibat seseorang di luar rumah berpakaian serba putih namun tidak berapa jelas kerana keadaan pada masa itu terlalu gelap.

"Saya pun turun dari rumah dan memberanikan diri untuk melihat dengan lebih dekat. Bagaimanapun, kelibat lembaga itu merupakan sebuah objek berbungkus yang menyerupai tubuh mayat yang dikafankan," katanya.

Salleh yang terperanjat dengan kejadian itu terus memasuki rumah dan mengunci semua pintu dan tingkap sehingga menimbulkan kehairanan isteri dan anak-anaknya.

"Saya yakin lembaga yang saya lihat merupakan hantu pocong berdasarkan bentuk sama seperti manusia yang dikafankan di mana kain yang membaluti tubuh amat pudar selain mempunyai satu ikatan di atas kepala," katanya.

Sementara itu, sumber dari penduduk asal kampung menceritakan kejadian ini dikatakan sering berlaku semasa pembukaan kampung ini sekitar tahun 1980-an sebelum isu itu lenyap beberapa tahun kemudian.
Stor Rumahtangga Untuk Kebahagiaan, Keceriaan & Kenikmatan Hubungan Suami Isteri.KLIK SINI

Peraduan Kenali Vimax Original Kanada, Peluang Untuk Memiliki PERCUMA Sebuah Galaxy Note! KLIK SINI
Shhhh…. Ada Alat Istimewa Untuk Lelaki. Rahsia Jadi Kuat, Bertenaga & Berkuasa Kuda!! Klik SINI

Bagaimanapun, kejadian penduduk 'diganggu' hantu pocong berulang kembali dipercayai berpunca perlaksanaan projek penempatan semula penduduk kampung yang dikatakan 'mengganggu' kediaman asal makhluk halus di sini.

"Berdasarkan cerita orang tua sebelum ini, kampung ini sebelum dibuka dipenuhi hutan nipah dan hutan paya bakau. Dikatakan pelbagai perkara buruk berlaku semasa pembukaan kampung.

"Ia disebabkan di kawasan hutan nipah ini terdapat banyak kubur-kubur lama yang tidak bertanda selain sebuah kubur 'keramat' yang dikatakan turut terletak di kawasan kampung kami," katanya.

Seorang lagi penduduk yang ingin dikenali sebagai Radhi berkata, lokasi pangkalan Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) Kuala Kurau dan kawasan sekitarnya dikatakan berasal dari tapak perkuburan lama yang banyak terdapat di kawasan itu.

"Semasa pembinaan pangkalan itu, terdapat gangguan sebegini dialami penduduk kampung sebelum perkara sama berulang kembali sejak tiga bulan.

"Kami tidak menolak kemungkinan 'kemunculan' kembali makhluk berkenaan disebabkan kerja pembinaan penempatan semula penduduk kampung yang sedang dijalankan yang dipercayai menyebabkan makhluk itu 'marah' dan mengganggu kami," katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan