Ahad, 17 Julai 2011

07 di bercham - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bercham - Google Blog Search


Kastam Perak Rampas Barangan Seludup Bernilai RM244,000 | Voice of <b>...</b>

Posted: 23 Jul 2010 07:57 PM PDT

IPOH: Jabatan Kastam Diraja Malaysia merampas rokok, minuman keras, bunga api dan mercun seludup bernilai RM244,000 melibatkan cukai bernilai RM492,700 dalam dua serbuan berasingan di negeri itu.

Pengarah Kastam Negeri Perak Datuk Dzulkurnain Abd Rahman berkata dalam serbuan di sebuah premis di Kampung Boyan Baru, Taiping semalam, seorang lelaki berusia 48 tahun yang disyaki pemilik premis, telah ditahan untuk diambil keterangan sebelum dibebaskan dengan jaminan mulut.

Beliau berkata Kastam Cawangan Penguatkuasaan Taiping telah merampas rokok pelbagai jenama, bunga api, mercun dan minuman keras yang dianggarkan bernilai RM82,000 dengan jumlah cukai sebanyak RM387,700.

Sementara itu, dalam serbuan pada 24 Jun lalu di sebuah rumah di Bercham, Kastam Cawangan Penguatkuasaan Ipoh telah merampas mercun dan bunga api bernilai RM162,000 dengan jumlah cukai sebanyak RM105,000.

Bagaimanapun, katanya, ketika serbuan dilakukan, pemiliknya menghilangkan diri selepas menyedari kehadiran anggota Kastam.

"Kita percaya mercun yang dirampas dan ditemui di rumah berkenaan adalah untuk dijual kepada pembekal bagi musim perayaan akan datang", katanya pada sidang akhbar di sini pada Jumaat.

Dzulkurrnain berkata mereka yang terlibat dalam kegiatan menyimpan dan menyorok barangan tersebut boleh dikenakan tindakan mengikut Seksyen 135(1)(d)Akta Kastam 1967 (Semakan 1980), iaitu menyimpan atau memiliki barangan belum lulus pemeriksaan kastam atau barang larangan.

Sehubungan itu, beliau menasihatkan orang ramai supaya tidak bermain mercun atau bunga api pada musim perayaan kerana ia merupakan kesalahan di bawah Akta Kastam dan pihaknya akan menjalankan operasi membanteras kegiatan penjualan bunga api serta mercun sepanjang tahun ini.

Beliau menyeru orang ramai yang mempunyai maklumat berkaitan sebarang aktiviti penyeludupan seperti rokok, minuman keras dan mercun, menghubungi talian bebas tol Kastam 1-800-88-8855.

Jabatan Kastam memberi jaminan bahawa identiti setiap pemberi maklumat akan dirahsiakan dan ganjaran dalam bentuk wang tunai akan diberikan untuk setiap maklumat yang berjaya menghasilkan kes di mahkamah. - BERNAMA

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di lumut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lumut - Google Blog Search


Permata Hati: Edisi Gambar <b>di Lumut</b>....

Posted: 31 May 2011 07:03 AM PDT

azlina berkata...

pasai apa x singgah ke rmh akk dah sampai lumut tu...blh gak mandi2

deeja berkata...

Kak Ina...
deeja segan la nk singgh umah akak...hehehe.maybe next time.lgpun g bkn dok rancang betoi2 pun...dah start kete baru ckp nk ke Lumut...hihi.insyaAllah,satu hari pasti kita ketemu

Faheem berkata...

beautiful and nice pics, thanks for sharing. read Quran

online quran teaching
quran for kids

Kakzakie berkata...

Gambar dapat menceritakan ada hati-hati yg berbunga gembira kerana jenjalan makan angin....

fRaMe+LenSeS berkata...

comeinya si kecik ni.. leh pjm sat tak.. hehehe. :)

Nadh nak kongsi cerita 100 Letters of LOVE
. baru ciap ja ni. rajin kalau komen ya. Nadh baru belajar buat cerita ni.. :) Mungkin dengan teguran sahabat semua dapat improve skill menulis Nadh. Maceh ya. :)

deeja berkata...

Faheem...
Thnks.. :)

Kak Zakie...
Betoi tu,bila tgk gambar je dh dpt menceritakan segala2nyer...mood seronok,penat semo ada..hehe

frame+lenses...
terimakasih...hihi,tgk boleh pinjam xleh...huhu,jgn marah,gurau2
InsyaAllah,kalo akak senang akak g jenguk blog adik ye

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di malim nawar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di malim nawar - Google Blog Search


INDAH RASA J.<b>MALIM</b>: Kembara Melihat Pekan - Pekan Lama 2 : Pekan <b>...</b>

Posted: 15 Jul 2011 05:00 AM PDT

Catatan berkenaan pekan-pekan lama di negeri Perak saya teruskan menerusi satu perjalanan menghala ke utara daerah Batang Padang menuju ke Daerah Kampar dan Kinta. Senarai utama yang ada di dalam kepala saya ialah pekan Banir, pekan Malim Nawar, pekan Kota Baharu, pekan Kampung Kepayang, pekan Sungai Siput Selatan dan pekan Chenderiang. Agak berat juga hati saya memandangkan saya hanya bermotosikal sahaja meneroka pekan-pekan ini. Dugaan cuaca dan keselamatan sudah pastilah sentiasa bermain di benak hati saya. Namun syukur Alhamdulillah, perjalanan saya selamat dan berjaya.

Saya tidak dapat mengulas berkenaan dengan pekan Banir. Walaupun terdapat beberapa tinggalan lama di sini, pekan Banir sebenarnya lebih sesuai dikatakan sebagai sebuah penempatan Kampung Baru sahaja. Secara tidak langsung ia terkeluar dari senarai awal pekan-pekan lama untuk saya ulas. Namun demikian hasil tinjauan rambang saya di internet mendapati di pekan Banir satu ketika dahulu terdapat sebuah stesen keretapi. Namun kini stesen keretapi berkenaan telah dirobohkan bagi memberi laluan kepada pembangunan projek landasan keretapi berkembar dari Rawang ke Ipoh.

Papan tanda stesen keretapi menunjukkan pernah wujud sebuah 

stesen keretapi di pekan Banir. 

Saya meninggalkan pekan Banir dan meneruskan perjalanan ke bandar Kampar. Saya melintasi Sungai Lesong. Sempat juga saya merakamkan gambar-gambar kenangan di sini. Sungai Lesong bolehlah ditakrifkan sebagai sebuah kampung Melayu. Namun kewujudan barisan rumah kedai kayu di tepi jalannya menarik perhatian saya. Ia kelihatan seperti sebuah pekan koboi Melayu yang unik. Sebuah dewan ( dijadikan TABIKA ) dan sebuah masjid menjadi lambang sebuah penempatan Melayu yang tidak berkembang menjadi sebuah pekan kecil. Sebaliknya ia terus kekal dengan sifat tradisinya sebagai sebuah kampung persisiran jalan raya yang klasik.

Deretan bangunan kedai kayu di Kampung Sungai Lesong

Bolehkah Sungai Lesong ditakrifkan sebagai pekan koboi Melayu ?

Selepas selesai mengambil beberapa gambar di Sungai Lesong saya meneruskan perjalanan saya ke Kampar. Sempat juga saya menyusup masuk ke pekan Mambang Di Awan. Pekan ini nampaknya sudah pesat membangun. Saya memasuki bandar Kampar ketika jam sudah menunjukkan angka tiga. Penerokaan pekan-pekan lama dalam daerah Kampar sudah bermula. Inilah buat kali pertamanya saya meneroka pekan-pekan lama di luar dari daerah Batang Padang. Sasaran utama saya ialah pekan Malim Nawar. Rasanya sudah hampir 6 tahun saya tidak ke pekan ini. Ermmm... mesti banyak yang sudah berubah agaknya.

Selamat datang ke Malim Nawar

Kedudukan Malim Nawar agak unik. Ini adalah kerana kedudukannnya yang terpisah dari jalan utama persekutuan dari Kampar menghala ke Gopeng. Namun demikian, Malim Nawar bukan lah pekan yang sembarangan. Ia adalah sebuah pekan lama yang penuh nilai-nilai kenangannya kepada diri saya. Di pekan inilah, cinta monyet pertama saya tercipta. Saya sendiri tidak tahu bagaimana ia terjadi dan bagaimana saya boleh jatuh hati dengan seorang gadis manis dari Malim Nawar. Tapi itu dululah ... cerita tentang zaman-zaman remaja yang nakal. Dengar ceritanya gadis itu sudah berumah tangga. Nama gadis itu bairlah menjadi rahsia kenangan saya. Saya sendiri sudah terputus khabar dengannya. Namun saya akan kenang  beliau sebagai sebuah pengalaman kedewasaan yang terbaik.

Sewaktu dalam usia remaja, agak rajin saya ke Malim Nawar. Jika tidak berjumpa si gadis pujaan, saya mengikuti sepupu saya berniaga kain di pasar lambaknya. Dahulu pekan Malim Nawar agak klasik. Jika memasuki ke pekannya, kita akan melintasi jalan yang merintangi landasan keretapi . Jalan ini akan ditutup  sebentar jika keretapi lalu. Malahan ketika itu stesen keretapi Malim Nawar juga masih wujud memberikan perkhidmatan kepada penduduknya. Tapi sayang... seperti stesen keretapi Banir, stesen keretapi Malim Nawar juga telah ditutup bagi memberi laluan kepada pembangunan projek landasan berkembar. Satu lagi saksi sejarah dibunuh bagi memberi laluan kepada nilai kemodenan baru.

Stesen Keretapi lama pekan Malim Nawar

Saya juga amat berharap agar laluan keretapi yang merintangi jalan utama ke pekan Malim Nawar masih wujud. Begitu juga dengan bangunan kedai-kedai kayu lama yang pernah saya lihat dahulu. Namun ia bertukar menjadi suatu kesan yang amat kecewa bila melihat perubahan-perubahan baru di pekan ini. Pekan Malim Nawar terputus dua akibat dari pembangunan landasan keretapi berkembar. Kewujudan sebuah jejambat baru yang merintangi landasan keretapi berkenaan mengiyakan perkara ini. Rumah-rumah kedai lama banyak yang sudah tiada. Ini membuatkan saya hanya mampu memandang jauh dan mengenang semula masa lalu. Jarak masa dan usia membuatkan saya menjadi terlalu rindu dengan suasana lama yang pernah bermain di mata.

 Antara bangunan kedai kayu lama yang 

masih tersisa di pekan Malim Nawar

Sunyi petang di Malim Nawar

Sebenarnya jika dilihat sepintas lalu, Malim Nawar sebenarnya sudah berkembang menjadi pekan moden. Kemudahan-kemudahan asas seperti pasar basah moden, stesen minyak dan sebagainya menjadikannya sebuah pekan yang lengkap. Kedudukannya yang berhampiran dengan bandar Kampar pula menyebabkan hampir tiada pejabat-pejabat kerajaan di pekan ini. Namun, kewujudan sebuah pejabat pos membantu penduduk-penduduk tempatan menyelesaikan pelbagai urusan bil dan sebagainya. Pejabat Pos Malim Nawar terletak berhampiran dengan jejambat yang merintangi landasan keretapi. Ia sebuah bangunan yang unik dan klasik. Mujur juga bangunan pejabat pos ini tidak dimakan oleh kemodenan.

Pejabat Pos Malim Nawar .... klasik !!!!
Hasil tinjauan di internet pula, saya mendapati pekan Malim Nawar masih menyimpan beberapa tinggalan sejak dari zaman penjajahan lagi.  Namun demikian, akibat dari masa yang semakin suntuk sukar untuk saya menjejaki tainggalan-tinggalan tersebut. Antaranya ialahsebuah serombong  kilang ''Carbide'' yang dibina oleh pihak Jepun semasa Perang Dunia Kedua yang lalu. Tidak saya tahu dimana lokasinya. Namun demikian rujukan gambar-gambar berkenaan dengan tinggalan perang ini boleh dirujuk di  http://www.panoramio.com.

 Serombong kilang peluru yang dibina oleh pihak Jepun

pada zaman perang dunia kedua di Malim Nawar

Saya bergerak meninggalkan pekan Malim Nawar ketika waktu sudah hampir menjejaki jam empat. Sempat juga saya singgah sebentar di stesen minyak untuk mengisi minyak. Ia sebuah stesen minya yang baru. Ketika  saya melalui Kampung Pulai Bergading secara tiba-tiba ingatan lama terhadap gadis manis yang pernah mengisi ruang-ruang hati zaman remaja saya berenang-renang di fikiran. Agaknya apa khabar beliau sekarang .... hehehehe... entahlah ... ada rasa rindu yang halus menyelinap di hati. Biarkan lah ia berlalu .... kini masing-masing punya cerita hidup yang berlainan.

Saya terus menunggang motosikal saya ke bandar Gopeng. Sasaran saya seterusnya ialah pekan Kota Baharu. Apa agaknya yang ada di pekan kelahiran kartunis terkenal Malaysia iaitu Dato Lat itu .... erm... jumpa lagi di catatan perjalanan yang akan datang. Malim Nawar saya tinggalkan sambil mengenang sebuah cerita cinta monyet yang abadi di jiwa !!!!!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di kuala kangsar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala kangsar - Google Blog Search


CeRita BahaGia: MeNu BesT <b>di Kuala Kangsar</b>

Posted: 13 Jul 2011 07:09 AM PDT

Kalau singgah di Kuala Kangsar, mesti nak tau apa menu best kat pekan Kuale tu ye tak? Yang melancong la, kalau orang Kuala sendiri tak tau, memang la mengada-ngada. hahaha...

Jadi, entry nie nak promo sikit menu yang biasa saya cari kalau balik kampung. Ini info nak sharing2. Makanan biasa tapi rasa yg mabeles. Sori kepada sape2 yg sedang berpuasa. Tak tahan atau dah boring tengok makanan, jangan scroll ke bawah, ok? ekeke..

mi goreng mamak kat tepi sg Perak sebelah gerai cendol tersedap di dunia.. harganya RM3.00.

cendol yang selalu diwar-warkan sedap bebeno tu. dah slurp2 sikit baru amik gambo...ekeke. Harganya RM1.00.

Laksa Sayong yang mabeles. Harganya RM2.00.

Yang nie pulak kedai yang mesti jugak dikunjungi bila balik Kuale. Cari apa?

Cari nie la. Madeline paling sedap pernah saya makan. Saya rajin beli sejak zaman sekolah. Masa tu harganya hanya 60 sen. Sekarang dah jadi RM1.50 sebiji. Tak pe la. Kerana kasih kuturutkan jua...huhu.

Mesti bawa Mak saya makan di luar. Foodcourt sebelah Arena. Sambil tunggu makanan layan si kecik nie.

suka betul dia dengan bekas kamera nie.

bersungguh-sungguh dia membelek.

sate Kuale.

feveret saya koey teow cantonese.

Kuih-kuih tradisional Kuale. Apam tangkup tu harganya RM2.50. Kuih-muih kat pekan Kuale nie 7 biji berharga RM2.00. Kalau kat kampung saya, masih ada kuih yang berharga 4 biji RM1.00.

Bekfes kat Pekan Kuale bawak sekali anak buah. Deme kate Mak Cho deme nie garang. Tapi ngendoi jugak Mak Cho nie ke mana-mana. Garang2 pun sayang jugak kome ye.....hahaha...


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


IAEA also gave green light for <b>Bukit Merah</b>, says SAM | Nuclear <b>...</b>

Posted: 17 Jul 2011 12:49 PM PDT

IAEA also gave green light for Bukit Merah, says SAM
KUALA LUMPUR, July 13 — An environmental group has questioned the credibility of the International Atomic Energy Agency's (IAEA) review of a controversial RM700 million rare earth plant in Kuantan, saying that it also approved the Asian Rare Earth (ARE) plant in Ipoh which was linked to a surge of birth defects and cancer in the surrounding …
Read more on The Malaysian Insider

NRC, nuke industry criticized for skirting public
When a nuclear watchdog group asked the Nuclear Regulatory Commission for a study on leaks of radioactive water at the Vermont Yankee plant, it was told the NRC had seen the report but had never officially taken custody of it — so it wasn't public.
Read more on Jefferson City News Tribune

Sharapova, Li to lead charge in Tokyo
TOKYO, Jul (Reuters) – Wimbledon finalist Maria Sharapova, French Open champion Li Na and world number one Caroline Wozniacki will headline this year's Pan Pacific Open, Tokyo organizers said on Tuesday.
Read more on Reuters via Yahoo! Canada News

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di sungai siput - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di sungai siput - Google Blog Search


PSM &#39;Super Saturday&#39; of police reports for EO6 | Free Malaysia Today

Posted: 16 Jul 2011 08:01 PM PDT

PSM's one-day campaign yesterday urged the public to lodge police reports against the Home Ministry and the police.

COMMENT

The Home Ministry had cited the more than 3,000 police reports lodged mainly by Umno operatives, Perkasa followers as well as their proxies against Bersih 2.0 as the basis for the authorities taking action against the July 9 rally organizers.

However, Parti Sosialis Malaysia (PSM) is now turning the tables and asking the public to similarly lodge police reports against the police themselves.

PSM's one-day campaign was targeted nationwide yesterday. The difference with the Umno-generated reports was that these reports on July 16 were generated transparently and by multiracial stakeplayers without a political hidden hand trying to manipulate the process.

The plan of action involved getting the concerned public and NGOs to make police reports in order to exert pressure on the government for the release of six PSM members presently held under the Emergency Ordinance 1969. The EO6 are Choo Chon Kai, Sarat Babu, M Sarasvathy, M Sukumaran, A Letchumanan and Dr D Jeyakumar Devaraj.

Police reports were requested to be made anytime anywhere in the country against the Home Minister, and the Inspector General of Police and his deputy.

Briefly, the police report said that Home Minister Hishamuddin Hussein, IGP Ismail Omar and deputy IGP Khalid Abu Bakar have made false allegations against the EO6 and PSM, and have violated the human rights of the six detainees as well as additionally that the public fears for their safety in police hands.

The six PSM activists have been kept in solitary confinement and subjected to intense interrogations over the last fortnight by the police, CID and Special Branch from Bukit Aman. The questioning is clearly aimed at trolling for any sort of evidence that can discredit Bersih and the opposition.

The Eo6: USM science graduate Choo, 31, is editor of PSM's Socialist News Daily in Mandarin; part-time law student Sarat, 25, is PSM Youth chairman and previously Perak coordinator for the Jerit's Bicycle Campaign, PSM deputy chairman Sarasvathy, 58, is active in women's groups and contested the Jelapang state seat in the 2008 general election; grassroots men Sukumaran, 50 and Letchumanan, 49 are PSM Sg. Siput branch chairman and secretary respectively while first-time Parliamentarian Dr Jeyakumar, 56, is one of the party founders and Sungai Siput MP.

Under the EO, a person who is suspected to be a threat to public order can be detained for up to 60 days. This initial detention period can be extended for up to two years thus in essence making the EO's provision for preventive incarceration without trial just like the ISA.

Fascistic order

For many years now, NGOs and opposition parties have asked for the abolition of this repressive regulation first introduced by the British to suppress anti-colonial dissidents.

The resort to this fascistic order is one measure of the desperation of the ruling regime in its bid to crush all democratic forms of expression that threaten its hegemonic power.

In the run-up to the July 9 rally, dozens of PSM activists were arrested by police for allegedly waging war against the king by attempting to resurrect communism because they had with them T-shirts bearing the images of ex-communist leaders such as Chin Peng, Abdullah CD as well as the iconic Che Guevara (sometimes mistaken for reggae star Bob Marley by ignorant teenagers).

Another accusation is that PSM is planning to topple the government through street demonstrations and revolution ala the Arab Spring uprisings.

The 30 PSM activists were remanded for investigation under Section 122 of the Penal Code and in their charge sheet was also stated that the group had in their possession "subversive documents" – Bersih leaflets.

Among other printed material found on them were PSM flyers calling for the Barisan Nasional to retire, with the tagline 'Udahlah tu, Bersaralah!' Implicitly, these pamphlets which say that the BN has for too long monopolized Malaysia's one-party rule are – likely in the eyes of the Home Ministry – equally 'subversive' as the ones about the Bersih rally.

Timeline of events

June 24: 'Udahlah tu, Bersaralah!' roadshow kicks off

June 25: 31 PSM activists and participants including the bus driver and his son arrested at toll plaza in Kepala Batas; excluding the juvenile, the remaining 30 remanded

July 2: Remand period ends, six of the detainees released from charges under Section 122 but immediately rearrested under EO to prevent them from participating in Bersih rally

July 4: 24 PSM activists charged under Sections 43 and 48 of the Societies Act, and Section 29 (1) of the ISA. Family and lawyers gather outside Bt Aman prevented from meeting EO6

July 5: Suaram hands memo to Suhakam urging release of EO6

July 6: Habeas corpus filed; application to be heard July 22. Police reject Bersih demand for EO6 release, claim they are subversives with links to foreign elements. The mainstream media report unsubstantiated and tenuous link – Korean intern Song Min-young and Filipino Romeo Castillo deported.

July 8: EO6 meet family and friends; brought from their cells into the meeting room blindfolded

July 9: Police restriction order on 90 individuals from Bersih, Umno Youth and Perkasa to thwart their presence in several spots in Kuala Lumpur for the separate rallies and 'loitering' in the case of the latter. Saravasty and Choo's names are on the list even with the two already in police custody

July 10: Dr Jeyakumar admitted to IJN hospital

July 12: The United Nations human rights office calls for immediate release of EO6; PSM starts nightly candlelight vigil outside Bt Aman

July 15: Family and lawyers permitted short visit with EO6; Pakatan MPs Lim Kit Siang, Salahuddin Ayub and Sivarasa Rasiah met with Dr Jeyakumar at Bukit Aman.

The article was originally published by Centre for Policy Initiatives here.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di taiping - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di taiping - Google Blog Search


Video Gathering Blogger Perak <b>di</b> Burmese Pool,<b>Taiping</b> | Admiral&#39;z <b>...</b>

Posted: 15 Jul 2011 06:56 PM PDT

Seperti pada entry yang lepas: Gathering Blogger Perak - Burmese Pool, Taiping
Memang 1 gathering yang sangat menyeronokkan..

Dan ini adalah video sempena gathering tersebut yang telah dihasilkan oleh saudara Adired Adib





Terima kasih,
Blogger Perak untuk pengalaman yang cukup menyeronokkan!
 Kredit gambar: Reezluv

p/s: Amacam? Seronok tak tengok video ni? Meriah bukan?
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di kinta - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kinta - Google Blog Search


LURIAZ SILVERIAN: Penggambaran filem Rock Ooo <b>di</b> Super <b>Kinta</b>, Ipoh <b>...</b>

Posted: 11 Jul 2011 01:07 AM PDT

Assalamualaikum/Selamat Sejahtera,

Selamat datang dan terima kasih kerana sudi melayari blog Luriaz-Silverian. Kenapa judul blog ini pelik sangat? Asalnya aku hanya ingin menamakan blog ini sebagai Luriaz sahaja malangnya nama tersebut sudahpun digunakan, atas cadangan Mr. Blogspot maka nama Luriaz-Silverian pun terhasil. Blog ini mengenai apa? Asalnya juga aku ingin menulis tentang kehidupan seharianku dalam blog ini, tetapi kemudian aku rasakan agak janggal mempamerkan hidupku untuk tatapan masyarakat dunia, maka aku menulis perkara yang aku minat iaitu filem, muzik dan buku. Maaf, kisah-kisah politik tidak aku sertakan dalam blog ini, mungkin ada yang sipi-sipi tetapi tidak terlalu menyeluruh. Sekiranya anda berminat untuk membaca kisah-kisah politik, anda boleh melayarinya di pautan Sosio-Politik yang aku pautkan. Anda dialu-alukan untuk meninggalkan komen tetapi hendaklah secara beradab, sopan dan tidak bersifat perkauman ataupun menyinggung perasaan orang lain dan tuan punya blog. Sebarang komen daripada Mr. Anonymous tidak akan dilayan dan disiarkan. Harap maklum.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di tambun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tambun - Google Blog Search


Presiden SBY di Jadwalkan Hadir <b>di Tambun</b> Selatan-Bekasi

Posted: 25 Jun 2011 06:16 AM PDT

500 Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, webmaster@pdambekasi.com and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di tanjung malim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung malim - Google Blog Search


My Muslim Family: faris <b>di tanjung malim</b>

Posted: 13 Jul 2011 11:13 PM PDT

Doa dalam al-Quran untuk melembutkan hati anak supaya dengar cakap dan mudah mengerjakan solat:

- surah Toha ayat 1 - 5

- surah as-Syura ayat 19

- surah al-Hasyri ayat 21

Doa ini boleh diamalkan dengan meniup pada ubun rambut anak atau ditiup ke dalam air minum

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved