Selasa, 29 Mei 2012

07 di gopeng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di gopeng - Google Blog Search


Terhangat : MP <b>Gopeng</b> ganggu majlis masyarakat Cina <b>di</b> Perak.

Posted: 24 Apr 2012 05:35 AM PDT

Celaka sungguh puak-puak komunis dan puak peliwat serta anjing hampas. Suka kacau majlis orang.

Penduduk <b>Gopeng</b> bergelap 12 jam – Perak Today

Posted: 22 May 2012 08:32 PM PDT

IPOH: Lebih separuh kawasan Pekan Gopeng, dekat sini, terputus bekalan elektrik lebih 12 jam bermula 7 pagi semalam, selepas dua kabel elektrik dan kabel transformer di Pencawang Elektrik Old Folks Home Gopeng dicuri.

Kejadian disedari kira-kira jam 7 pagi apabila pengguna Tenaga Nasional Berhad (TNB) memaklumkan mengenai ketiadaan bekalan elektrik di rumah mereka.

Pengurus Besar TNB (Bahagian Pembahagian) negeri, Wan Kamizi Wan Ishak, berkata siasatan di lokasi kejadian mendapati berlaku kecurian pada sistem pemasangan TNB menyebabkan 1,089 pengguna di Taman Perumahan Awam 1, Gopeng dan separuh kawasan pekan itu mengalami gangguan.

Katanya, siasatan mendapati peralatan yang dicuri ialah dua kabel fasa biru dan kabel transformer termasuk sistem pembumian bernilai kira-kira RM3,000 yang menyebabkan TNB tidak boleh menyediakan punca bekalan alternatif seperti pemasangan jana kuasa bergerak kerana faktor keselamatan serta mengelak pengguna menerima voltan berlebihan.

"Pencawang di kawasan itu juga terletak di tempat terbuka, menyebabkan kerja membaik pulih turut dipengaruhi faktor cuaca.

"Kerja membaik pulih selesai dan bekalan elektrik disalurkan semula ke rumah pengguna yang terjejas jam 6.30 petang.

"Kerugian dianggarkan melebihi daripada jumlah itu (RM3,000) kerana ia tidak termasuk jualan elektrik kepada pengguna TNB," katanya dalam satu kenyataan di sini, semalam.

- BERITA HARIAN ONLINE

07 di manjoi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di manjoi - Google Blog Search


tongkat dari kinta: Pengarah JPN PAS perak <b>di</b>&#39;kambing&#39; hitamkan

Posted: 26 May 2012 03:45 PM PDT


dalam pilihan raya beberapa perkara boleh berlaku, saperti meletakkan calon untuk menang. tetapi ada juga calon diletakkan sabagai 'kambing hitam' hanya untuk bertanding melepaskan masaalah dalaman.
PAS Tambun pada ketika ini letak mencadangkan beberapa calon untuk bertanding di DUN Manjoi, tetapi calon tersebut bukan nya ahli dikawasan Tambun, tetapi di import. kebiasaan nya calon bagi sesuatu kerusi itu mesti dari kalangan kepimpinan Kawasan tersebut.
penulis lihat terdapat kepincang atau muslihat dalam memilih calon di DUN Manjoi, persoalan nya kenapa YDP Tambun (dr khairudin) tidak bertanding di kawasan nya sendiri sama ada di peringkat parlimen atau dun. beliau didapati telah mencalonkan diri nya sendiri untuk bertanding di Pengkalan Baru dalam parlimen Bruas. persoalan nya lagi apa kah beliau tidak yakin dengan kekuatan dalam dun manjoi.
penulis lihat ada beberapa konspirasi untuk mengkambing hitamkan Pengarah JPN PAS perak apabila beliau mencadang kan Pengarah bertanding di dun manjoi dan sebalik nya ia sendiri 'lari' keluar.
1. ahli dan pimpinan PAS kawasan Tambun sudah menolak YDP dalam mesyuarat agong kawasan pada pemilihan 2011. tetapi kerana terdapat nya beberapa 'parasit', pertandingan tersebut tidak dilaksanakan kerana konon nya ada arahan dari pusat supaya pertanding jawatan YDP di tiadakan.
2. masaalah dalaman tidak dapat diselesaikan oleh YDP kerana beliau adalah YDP yg 'tertinggi' kelayakan akedemik nya. beliau lebih utamakan hubongan nya dengan pihak luar terutama men jadi'ketua cabang 2' PKR tambun.
3. beliau mengejar 'kemenangan' dengan akan bertanding di Pengkalan Baru yang hanya tewas nipis undi majoriti nya 14 undi, di dun manjoi juga tewas nipis sebanyak 364 undi, tetapi di manjoi, masaalah yg tidak dapat beliau selesaikan amat membimbangkan nya.
4. jika kedua dua calon 'menang' dlm p/raya kelak, peluang YDP tambun untuk jadi 'menteri besar' sangat nipis kerana jawatan yg disandang oleh Pengarah JPN 'lebih kanan'. dengan meletakkan Pengarah bertanding di manjoi, (peluang PAS tewas lebih cerah), maka beliau menjadi calon yg 'senior' untuk jawatan tersebut. jika pakatan menang, YB Nizar kemungkinan tidak dicalonkan sebagai MB.
penulis mencadangkan pada Pengarah agar perkara ini dipandang 'serius' untuk survival politik Pengarah itu sendiri. beliau harus turun padang dan lihat sendiri 'masaalah' yg ditinggalkan oleh YDP tambun. adakan perbincangan di semua peringkat terutama cawangan cawangan. dapatkan maklumat yg jelas dari ketua cawangan daripada mendapat maklumat dari 'parasit' PAS tambun saperti Ketua Pemuda nya sendiri yg selalu memberi info yg salah.
penulis lebih sayangkan PAS dari individu yg akan merosakkan perjuangan PAS . penulis dan ahli PAS dari ulu kinta akan turun membantu jika pengarah tidak dikambing hitamkan. pengarah adalah saorang individu yg telah berjuang dalam PAS, jangan mudah pulak di'mainkan' oleh orang lain dalam politik kepartian.
akan menyusul, insyaallah

07 di lekir - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lekir - Google Blog Search


SAMBUTAN HARI GURU 2012 PERINGKAT SEKOLAH - ::SK <b>LEKIR</b>

Posted: 12 May 2012 12:00 AM PDT

Guru-guru SK Lekir membaca ikrar Hari Guru dan seterusnya menyanyikan lagu Guru Malaysia dan lagu Tema Hari Guru 2012
Guru besar menyampaikan ucapannya yang sungguh bermakna dan bererti kepada guru-guru.

Pengacara majlis pada Sambutan Hari Guru ini, En.Mohamad Zahari bin Hamza. Beliau merupakan seorang guru yang dedikasi dalam menjalankan tugasnya.

Naib Yang Di Pertua PIBG, Dr. Suzana turut hadir bagi memeriahkan lagi majlis Sambutan Hari Guru pada tahun ini.

Ucapan terima kasih guru mewakili semua murid SK Lekir yang telah disampaikan oleh Ketua Murid, Abdul Hadi bin Kamar.

Semua murid dan guru-guru SK Lekir melihat dan mendengar Siaran Langsung Perutusan Hari Guru yang telah disampaikan oleh Timbalan Perdana Menteri yang juga Menteri Pelajaran.


Guru Besar En. Hasamuddin bin Hussain memotong kek Hari Guru. Ini merupakan sambutan kali pertama beliau di SK Lekir. Terima kasih ya cikgu....   

 Sedihnya.....Sambutan Hari Guru pada tahun ini adalah sambutan yang terakhir bagi Penolong Kanan Pentadbiran, Pn. Moorhani binti Sulong Zainal kerana beliau akan bersara pada bulan 2 tahun hadapan. 

Orang kuat Sambutan Hari Guru pada tahun ini, Pengerusi KGKT Pn. Nor Asikin binti Ramli. Sabar ya Sikin tengok kek tu...guru besar belum potong lagi kek tu...

Antara wajah-wajah guru yang menerima hadiah pada Sambutan Hari Guru...Suka melihat mereka semua senyum gembira pada hari ini...





PERTANDINGAN BOLA JARING ANTARA GURU-GURU
 Berbakat juga sebenarnya guru-guru SK Lekir...Apabila ada pertandingan sebegini barulah mereka menunjukkan skil masing-masing....Seronok melihat mereka bermain bola jaring....


 PERTANDINGAN BOLA SEPAK ANTARA GURU LELAKI DENGAN MURID

07 di pangkor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pangkor - Google Blog Search


Dinner malam kedua <b>di</b> Pulau <b>Pangkor</b>.. | IntaNBerliaN

Posted: 09 May 2012 08:41 PM PDT

Yeayyy... cerita di pulau Pangkor dah habis.. seronoknya saya... hehhehe... Malam kedua pun kami dinner di kedai makan yang sama jugak.. (",)..


Kami 2 beranak yang sempat posing sementara tunggu makanan sampai.. (",).. Nampak tak, jerawat Pulau Pangkor dah tumbuh di tepi bibir ibu alisha.. kikikii


Kami order sotong bakar.. ohya, kalau u all pergi Pulau Pangkor, make sure u all tanya harga sebelum order tau.. sebab ada kes, makan 4 orang tapi kene bayaran RM700.. (ini kes lama.. kedai tu pun dah tutup).. Macam sotong ni pulak.. ada lagi satu kedai tu.. sotong siap bakar RM15.. tapi kedai yang kami pergi ni, sotong siap bakar RM10.. Sotong di kedua2 kedai ni, takda beza dari segi saiz pun.. semua kecik + sama banyak je.. mereka dah siap2 letak dalam pinggan...


5 ekor sotong yang dah siap dibakar.. sos yang atas sotong tu.. memang sedap yang amat hokay!!.. teringat2 sampai sekarang..hihii

Selain dari sotong bakar, kami order kerang + sup ayam.. Kami ingatkan sup ayam tu.. sup yang biasa kita makan tu.. rupa2nya, sup dia guna kiub maggi tu.. adoiii... dahla RM7 semangkuk.. takpalah.. sekali sekala kan..


Hari kedua, saya order nasi goreng kampung pulak..

Tengoklah alisha tu.. bukan main luas nganga mulut.. hihii... adik yang tukang hantar nasi tu letak je nasi atas meja, terus alisha tarik nasi goreng tu depan dia & terus ngap.. kikikiii


Habis sampai ke pipi nasi..hihii.. Total malam kedua cuma RM32.. (",).. Percutian yang seronok... Pssttt actualy ketika kami nak pergi bercuti ni, boss my dear dari KL nak datang Sungai Petani, so, semua orang tak boleh cuti tapi my dear bagi alasan "Isteri saya mengidam nak pergi bercuti ke Pulau Pangkor".. hahahahaa.. Terus dapat pelepasan.... Yeayyyyy nampaknya my dear dah bagi idea, 3rd pregnant saya harus mengidam nak bercuti lagi.... hoorrraayyyyyyyyyyyyy... kikikii

P/s : Kami pergi salah masa sebab time hujan, so, kami banyak habiskan masa dalam bilik + jalan2 kat pantai je.. tak boleh nak pusing2 pulau... Kota Belanda pun tak sempat pergi..
tekan SINI untuk perkongsian bersama

07 di seri iskandar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri iskandar - Google Blog Search


84 PESERTA PKLP <b>DI</b> CAW <b>SRI ISKANDAR</b> PERAK

Posted: 03 May 2012 06:44 PM PDT


  1. 1 Mei -Seri Iskandar: Buat julung-julung kalinya, PKLP diadakan di Hpa Caw Seri Iskandar dengan kahadiran peserta di luar jangka iaitu seramai 84 orang. Peserta didedahkan dengan modul 1 yang bertajuk "Produk Halal Tanggungjawab Siapa' oleh Pjs Sani Ibrahim. Modul 2 pula dibentang oleh Herbalis Pj Shafariah Ibrahim yang mendedahkan tentang Konsep Perubatan Jawi & Pengenalan Asas Akupuntur-Refleksologi & PTB. Peserta teruja apabila pertama kali ditusuk dengan jarum akupuntur di titik usus. Modul 3 dibentang oleh PJS Khalilah Wong yang membimbing peserta mendiagnos penyakit melalui 5 tanda di Saraf Tapak Tangan. Selepas jamuan makan tengahari & solat Zohor, peserta lebih bersemangat dengan pembentangan Modul 4 iaitu Gempur Ekonomi Ummah yang disampaikan oleh PJS Hafidzan Fauzi. Selepas pembentangan, Pjs Hafidzan Faudzi selaku Presiden KPA telah melancarkan 3 Program Hebat yang akan dilaksanakan di Hpa Caw Seri Iskandar iaitu "Slimming Program-Terapi Resdung & Terapi Cerdas Minda". Di akhir program, peserta bertuah kerana dapat mendengar perkongsian pengalaman yang menyentuh hati bersama IKON pilihan iaitu Pjs Siti Rahmah Ujang. Dalam PKLP ini, lebih 20 peserta adalah muka baru dan selebihnya pengedar lama yang cukup terharu apabila bersama-sama mendendangkan nasyid "Susah Senang Kita Bersama". PKLP Seri Iskandar di serikan oleh Pak Protokol yang tak asing lagi iaitu Pjs Rahaizan Bin Nor. Antara Pjs dan pemimpin yang hadir memeriahkan PKLP kali ini ialah Pjs Hj Jamaluddin MN, Pjs Nik Saikhan Raja Daud, Pjs Haridah Khan, Pj Herbalis Azakiah Ahmad dan ramai lagi.
Inilah diantara demo yang menarik minat para peserta.

Sila link 

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.231104093660895.44471.213797468724891&type=3 untuk melihat semua gambar aktiviti semasa program PKLP di Caw Sri Iskandar Tronoh Perak.

07 di parit buntar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di parit buntar - Google Blog Search


MPP Online: Hasan Ali kena ejek <b>di Parit Buntar</b>..

Posted: 03 Apr 2012 01:30 AM PDT

Program roadshow saya di Parit Buntar di adakan di Pekan Batu 5, Jalan Baharu Parit Buntar. Kehadiran amat memuaskan - sekitar 5 ribu orang.

Ust Hafiz Nordin menjadi penceramah pertama. Agak sedih kerana ada di kalangan yang hadir yang saya percaya merupakan teman-teman PAS/PR telah cuba mengganggu ceramah beliau apabila Ust Hafiz mula menceritakan isu yang melibatkan Ketua Menteri Pulau Pinang.

Parit Buntar banyak meninggalkan kenangan buat saya. Disinilah saya memulakan karier politik saya sebagai ahli parlimen.

Namun agak menyedihkan apabila ada teman-teman akrab saya di Parit Buntar ini terpaksa mengenepikan semangat ukhuwwah Islamiyah hanya kerana saya bukan lagi ahli dan pimpinan PAS.

Saya masih berharap agar tali silaturrahim tidak akan terputus hanya kerana kita mempunyai pandangan yang mungkin agak berbeza.- fb Hassan Ali





p/s: Dulu PAS kata Hasan Ali tak bagi kesan pada Pakatan.. Tapi sekarang ni terbukti Hasan Ali dah berjaya buat penyokong PAS panas bontot.. Tahniah Hasan Ali !!!

07 di trolak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di trolak - Google Blog Search


7845 peneroka Felda Wilayah <b>Trolak</b> terima durian runtuh – Perak <b>...</b>

Posted: 10 May 2012 06:10 AM PDT

Seramai 7,845 peneroka Felda Wilayah Trolak yang mewakili ketua keluarga akan menerima durian runtuh bernilai lebih RM39 juta secara peringkat-peringkat mulai hari ini sehingga 15 Mei depan.

Hari ini, seramai 25 peneroka dari Felda Besout 1 hingga 5 cukup bertuah kerana terpilih sebagai penerima awal durian runtuh bernilai RM5,000 setiap orang dan tarikh 10 Mei pastinya terpahat kemas di ingatan mereka apabila menerima cek durian runtuh itu daripada Menteri Besar sendiri, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir petang tadi.

Ungkapan syukur kepada Tuhan dan terima kasih kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dilontarkan warga peneroka Wilayah Trolak di atas pemberian durian runtuh RM15,000 kepada setiap keluarga peneroka di seluruh negara.

Pengumuman durian runtuh yang membabitkan kos lebih RM1.6 bilion itu sekaligus menangkis dakwaan pembangkang bahawa Felda bankrap atau muflis, sebaliknya berupaya membela nasib dan kebajikan warga peneroka di negara ini.

Bagi Kamali Mohamed, dari Felda Besout 2, beliau sama sekali tidak menyangka setiap keluarga peneroka Felda bakal menerima durian runtuh bernilai RM15,000.

"Saya berterima kasih kepada PM kerana sejak lebih 20 tahun menjadi peneroka, inilah kali pertama saya mendapat durian runtuh sebesar ini.

"Bukan sahaja ketua keluarga, isteri dan generasi kedua Felda juga tidak dilupakan kerana masing-masing turut menerima durian runtuh RM5,000.

"Kerajaan Barisan Nasional (BN) di bawah kepimpinan Perdana Menteri begitu prihatin terhadap nasib warga peneroka Felda termasuklah mengotakan janji yang diungkapkan sebelum ini," katanya gembira sambil ditemani isterinya, Siti Hawa Borhan, 46.

Bapa kepada tiga anak lelaki itu bercadang untuk menyimpan wang RM5,000 yang diterima dalam Koperasi Permodalan Felda (KPF) untuk jaminan masa depan.

Siti Hawa pula menegaskan, beliau turut tersentuh dengan keprihatinan kerajaan BN kerana turut menghargai jasa dan peranan yang dimainkan oleh golongan isteri peneroka.

"Ketika Perdana Menteri mengumumkan durian runtuh juga bakal diterima oleh golongan isteri peneroka, ramai di kalangan mereka menitiskan air mata kerana berasa sebak di atas penghargaan yang diberikan oleh pihak kerajaan," tegasnya lagi.

Peneroka Felda Besout 2, Abdullah Saidi Yusof, 58,  berkata pemberian durian runtuh itu seumpama mimpi dan pastinya sesuatu yang di luar dugaannya.

"Terima kasih kepada kerajaan BN di atas berita gembira ini yang bukan sahaja menceriakan ketua keluarga tetapi juga isteri dan generasi kedua Felda kerana mereka juga masing-masing bakal mendapat durian runtuh RM5,000," katanya yang berhasrat untuk menabung wang yang diterimanya itu.

Terdahulu, ketua peneroka Felda Wilayah Trolak, Sulong Jamil Mohamed Shariff dalam ucapannya, berkata pengagihan durian runtuh itu akan dilaksanakan secara berperingkat-peringkat.

Tegasnya lagi, warga peneroka seharusnya bersyukur dengan pemberian durian runtuh itu dan tidak mudah terpengaruh dengan dakyah pembangkang untuk menggagalkan transformasi yang diperkenalkan oleh Perdana Menteri.

"Peneroka tidak perlu berasa bimbang atau takut kerana Perdana Menteri memberi jaminan bahawa segala kemudahan yang dinikmati selama ini seperti dividen KPF, duit raya serta pinjaman tanpa faedah untuk membina rumah kekal seperti biasa.

"Yang lebih penting, jaminan tanah yang diusahakan kekal menjadi milik peneroka," katanya lagi.

07 di behrang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di behrang - Google Blog Search


Jalan berhantu Kilometer 114, Jalan <b>Behrang</b>-Tanjung Malim | Bicara

Posted: 03 May 2012 05:16 PM PDT

Kemalangan maut yang meragut dua nyawa di jalan 'berhantu' di Kilometer 114, Jalan Behrang-Tanjung Malim di sini, 19 April lalu, menyebabkan penduduk sekitar semakin bimbang keselamatan mereka.
Kerisauan itu turut dikongsi penuntut Politeknik Sultan Azlan Shah (PSAS), yang berulang-alik antara politeknik itu dan Bandar Behrang 2020 iaitu tempat rumah sewa mereka.

Difahamkan, beberapa kemalangan serius turut berlaku sebelum ini di laluan berkenaan yang hanya berada kira-kira 100 meter dari PSAS. Tinjauan mendapati laluan maut itu lebih berbahaya bagi pemandu yang datang dari arah Behrang terutama pada waktu malam kerana tiada lampu jalan.

Justeru, penduduk dan pengguna berharap pihak berkuasa tempatan (PBT) mengambil tindakan segera menangani laluan maut itu termasuk mencadangkan supaya PBT meluruskan jalan berkenaan.

Jika kerja meluruskan jalan memerlukan kos besar, mereka berharap PBT memasang lampu dan membuat papan tanda amaran kepada pengguna jalan raya.

07 di pantai remis - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pantai remis - Google Blog Search


Beli Ikan <b>di Pantai Remis</b> | thehasrulhassan

Posted: 22 May 2012 12:06 AM PDT

Kalau aku dan keluarga pulang ke kampung, jika jalan lama digunakan, dan alternatif jalan tersebut melalui laluan ke Pantai Remis, pasti aku akan singgah di deretan kedai tepi jalan ini. Tujuan aku, tidak lain dan tidak bukan adalah untuk membeli hasil tangkapan nelayan Pantai Remis.
Ikan memang segar. Kalau kena waktu dan masa, boleh beli ikan terubok dengan harga murah. Malah banyak ikan besar-besar seperti senangin, kerapu mahupun nyok-nyok dinaikkan dan dijual pula dengan harga yang lebih rendah di pasar basah tempat lain.
Sudahlah segar, harga pula berpatutan. Tentu sekali sedap jika dibuat lauk seisi keluarga.
Apabila merancang untuk pulang ke kampung ikut jalan lama, pasti akan siap sedia dengan tong putih untuk diisikan ikan-ikan segar. Ais boleh dapat secara percuma daripada penjual atau nelayan yang ada di situ.

Dan kalaupun tak ada ikan, boleh beli ikan-ikan kering, belacan atau ikan masin yang dijual dengan harga menarik. Ikan talang besar, aku pernah beli seekor dengan harga kurang daripada RM20 sekilo. Tempat lain dijual dengan harga lebih daripada RM25 sekilo (ikut tempat).

07 di kampar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kampar - Google Blog Search


SJKT <b>Kampar</b> : Satu Lagi Sekolah Setinggan <b>Di</b> Perak | :: cina islam <b>...</b>

Posted: 03 May 2012 01:26 AM PDT

11 Jamadil Akhir 1433H. [MOD] -
Amat menyedihkan apabila mengetahui bahawa sebuah lagi sekolah Tamil di Perak masih wujud sebagai sekolah setinggan. SJKT Kampar ditubuhkan 47 tahun yang lalu. Kini sekolah tersebut memiliki lebih kurang 250 orang murid. Sekolah ini terletak di belakang bangunan Majlis Daerah Kampar. Lokasi sekolah ini adalah sangat strategik kerana berhampiran dengan rumah-rumah kediaman dan pekan Kampar.
SJKT Kampar merupakan sebuah sekolah bantuan penuh. Walau bagaimanapun saya mentakrifkan sekolah ini sebagai sekolah setinggan. Ini adalah kerana tapak tanah bangunan sekolah itu masih belum digazetkan oleh kerajaan negeri. Dalam kata lain, SJKT Kampar hanya menumpang atas tanah kerajaan negeri yang masih belum digazetkan.
Saya cukup hairan kenapa perkara seperti ini boleh berlaku.
Sebuah sekolah bantuan penuh yang tidak dibantu sepenuhnya oleh kerajaan. Perkara asas untuk sebuah sekolah ialah tapak tanah untuk mendirikan bangunannya. SJKT Kampar tidak memiliki tanah tetapi sudah memiliki bangunan yang besar. Saya tidak tahu untuk menyalahkan siapa dalam hal ini. Pemimpin-pemimpin masyarakat India yang mengambil sikap tidak peduli ? atau, pihak sekolah dan ibubapa yang tidak mahu mengambil inisiatif untuk mendesak kerajaan? Yang pasti, kerajaan negeri Perak tidak prihatin terhadap sekolah-sekolah Tamil.
Apa guna memberi sumbangan wang kepada sekolah-sekolah Tamil sedangkan masalah asas seperti ini tidak diselesaikan oleh kerajaan negeri. Jika tapak tanah sekolah tidak digazetkan, maka sekolah itu berada dalam keadaan yang bahaya. Kita tidak tahu apa akan berlaku dalam 50 tahun akan datang.
Mungkin ada pihak yang akan mengambil usaha untuk menutup sekolah Tamil itu. Tanah itu mungkin akan dijual kepada pemaju atau pihak lain. Ini akan meletakkan sekolah itu dalam keadaan yang genting ketika itu. Untuk mengelakkan perkara-perkara seperti itu berlaku, kerajaan negeri harus menggazetkan tanah itu dengan segera.
Saya telah melawat SJKT Kampar hari ini
bersama-sama dengan YB Chen Fook Chye, ADUN kawasan Keranji. Kami telah bertemu dengan beberapa orang ibubapa yang merungut tentang status tapak tanah sekolah itu. Mereka merasakan bahawa pihak sekolah dan kerajaan negeri harus mengambil perhatian yang serius terhadap perkara yang dibangkitkan.
Sebagai penyelesaian untuk masalah ini Kerajaan harus mengazetkan tapak tanah SJKT Kampar dalam tempoh 1 bulan. Jangan sekadar memberi janji pilihanraya semata-mata untuk meraih undi masyarakat India.
Kenyataan Media YB V.Sivakumar/-

07 di seri manjung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri manjung - Google Blog Search


Gambar lautan manusia <b>di</b> Ceramah Fathul Bari <b>Seri Manjung</b>..

Posted: 05 May 2012 07:42 AM PDT

Sebelum ni aku ada tulis artikel mengenai ceramah Fathul Bari  di umno-lumut-anjur-ceramah-ulama-muda.

Aku tak pasti apakah kerana apa yang aku tulis atau memang penduduk dah sekitar Manjung dah tahu siapa Fathul Bari ...

Sehingga inilah terjadi.... .

klik pada gambar...

sumber gambar terkini facebook.com/photo...

07 di bota - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bota - Google Blog Search


Menyampaikan Ceramah Penerangan Rakyat <b>di</b> Kg Tanjung Aur, <b>Bota</b>

Posted: 20 Apr 2012 08:59 AM PDT

0

Bota Kanan, 20 April 2012 – Saari telah diundang oleh PAS Kawasan Parit untuk menyampaikan ceramah penerangan rakyat yang telah diadakan di Kg Tanjung Aur, Bota Kanan, Perak.

Cikgu Rafaie Kasimi menyampaikan ceramah beliau mengenai isu PTPTN dan perbelanjaan boros kerajaan Umno-BN

Saari menyampaikan ceramah menegnai penyelewengan yang berlaku di Selangor oleh pentadbiran Umno-BN semasa mereka memerintah negeri dengan memfaraidkan kekayaan negeri kepada kroni

Sebahagian dari ratusan penduduk mendengar ceramah yang disampaikan

Saari bersalam mesra bersama penduduk yang hadir sebelum meninggalkan majlis

07 di malim nawar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di malim nawar - Google Blog Search


Helikopter terhempas dan terbakar <b>di Malim Nawar</b> | bLOg aChOY

Posted: 14 Dec 2010 04:11 PM PST

                             (gambar dari koleksi saya , beberapa minit selepas kejadian)
saya ada gambar yg lain lagi, tapi biarlah satu je saya upload, sebab yg lain memang menyayat hati untuk ditatap.

KAMPAR 14 Dis. - Seorang pegawai polis berpangkat Inspektor maut selepas helikopter Robinson 44 (R-44) yang dipandunya secara solo terhempas dan terbakar di sebuah bekas lombong di Malim Nawar, hari ini.

Nahas yang berlaku berhampiran Estet Liang Kee di sini, pukul 2.15 petang itu, mengakibatkan Mohd. Sukri Osman, 31, mati di tempat kejadian apabila sebahagian tubuhnya dari paras pinggang ke atas melecur.

Pemangku Ketua Polis negeri, Datuk Zakaria Yusof berkata, mangsa adalah antara salah seorang daripada lapan pegawai polis yang menjalani latihan di syarikat penerbangan swasta, Integrated Training and Services Sdn. Bhd., selama enam bulan sejak September lalu.

Menurutnya, mangsa yang berasal dari Permatang Tok Gelam, Kepala Batas, Pulau Pinang, sedang melakukan latihan pendaratan tempur secara solo dari pusat latihan penerbangan itu berpangkalan di Ipoh.

"Saya difahamkan Mohd. Sukri merupakan seorang pemandu helikopter berpengalaman kerana telah melakukan 35 jam penerbangan.

"Helikopter dipandu mangsa dikatakan mengalami masalah mekanikal. Polis menyerahkan kes itu kepada DCA (Jabatan Penerbangan Awam) untuk siasatan," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Mohd. Sukri meninggalkan seorang anak dan isteri. Mayatnya dihantar ke Hospital Kampar untuk dibedah siasat.

                                            gambar dari utusan

Dalam pada itu, seorang saksi, P. Chandrasegaran, 51, berkata, helikopter tersebut dilihat terbang rendah di kawasan bekas lombong berkenaan sebelum jatuh terhempas.

"Semasa kejadian saya sedang memandu lori membawa muatan pasir untuk dibawa keluar dari kawasan ini.

"Sebaik sahaja terhempas, helikopter itu terpelanting sejauh kira-kira 10 meter sebelum meletup dan terbakar," katanya.

Chandrasegaran yang terkejut melihat kejadian tersebut segera memaklumkannya kepada Balai Polis Malim Nawar berhampiran.

07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


kolam arowana <b>bukit merah</b> | Companions

Posted: 24 May 2012 08:51 AM PDT

jalan2 kat kolam arowana
Video Rating: 5 / 5

Home :: Archives :: Abu Sofyan :: Band of Brothers

07 di menglembu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di menglembu - Google Blog Search


PRU13: Shahrizat Bertanding <b>Di Menglembu</b>, Shapie Apdal Di <b>...</b>

Posted: 26 May 2012 03:29 AM PDT


 
 KELAB GREENBOC

Hari minggu lepas, Husin pergi ziarah kawan di Bangi. Sambil makan tu, member Ana tanya, bila agaknya pilihanraya.

"Manalah ana tahu benda-benda ni ...," Husin jawab, "Ana hanya saudagar unta dari Cairo."

"Sudahlah Husin. Jangan kau bawak temberang blog Husin Lempoyang kau di sini. Kamu tahu tu!"

"Sumpah ana tak tahu. Ana rasa Dato Najib pun tidak tahu tarikh pilihanraya. Lagikan ana ni ...," ana cuba yakinkan.

"OK lah Husin. Aku kasi kamu info ini, Kamu kasi aku tahu tarikh pilhanraya. Aku nak buat gathering kawan-kawan tapi masing-masing tunggu ditentukan tarikh pilihanraya," Sahabat ana terangkan.

"Kamu tahu tak Dato Najib dah buat keputusan akan ambil Dato Syahrizat dan Dato Shafie bertanding?"

"Biat betul ... takkan Dato Najib flip flop?" Ana bertanya

"Dia sudah flip flop itu MAS-Air Asia, tangga gaji kerajaan dan macam-macam lagi," sahabat ana terangkan

"Kalau begitu, mana Syahrizat nak bertanding? Raja Nong Chik pasti tanding di Lebah Pantai. Shafie mesti di Semporna, Sabah."

"Takkk ... kawasan lain."

"Mana pulak?" Ana tanya

"Sharizat tanding di Menglembu. Shapie Apdal di Menggatal."

"Hahahaha ... siul la lu brader. Macam gitu aku tahu bila pilihanraya?"

"Bila? Bila? ..." tertanya kawan ana.

Nak tahu bila pilihanraya? Sabar dulu .... hehehe. -husin lempoyang

07 di kerian - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kerian - Google Blog Search


Sidang DUN Perak Ke-12: Masalah Banjir <b>di Kerian</b> dijangka <b>...</b>

Posted: 05 Apr 2012 04:00 AM PDT

Penduduk di sekitar Daerah Kerian kini boleh menarik nafas lega setelah kerajaan negeri mengumumkan projek Rancangan Tebatan Banjir (RTB) yang dijangka siap menjelang 2014.

Dengan perlaksanaan projek terbabit, ia sekaligus dapat membantu rakyat daerah Kerian khususnya di Alor Pongsu dan Beriah yang selama ini dibelenggu dengan masalah banjir.

Exco Infrastruktur, Kemudahan Awam, Tenaga dan Air Negeri, Datuk Ramly Zahari, berkata projek itu telah mula dilaksanakan sejak 12 Mac lalu dengan kos RM490 juta bagi mengatasi masalah banjir di daerah berkenaan.

"Kerajaan negeri menerusi Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) telah mengenalpasti punca berlakunya banjir di daerah itu yang melibatkan lembangan Sungai Kerian dan Sungai Kurau.

"Akibat hujan yang berterusan, air di kedua-dua sungai itu melimpah dan kejadian air pasang surut turut menjadi faktor yang menyebabkan aliran air kedua sungai itu perlahan lalu menjadikan kawasan sekitarnya dataran banjir.

"Pelepasan air dari empangan Bukit Merah juga telah capai aras maksimum dan ia terpaksa dilakukan demi menjamin eselamatan dan kestabilan empangan tersebut daripada melimpah," katanya.

Beliau  berkata demikian apabila menjawab soalan lisan Datuk Sham Mat Sahat (Alor Pongsu-BN) berhubung projek berkenaan termasuk punca berlakunya banjir di daerah itu.

Katanya, sebanyak 16 projek tebatan banjir telah dikenalpasti antaranya RTB lembangan Sungai Kerian iaitu membina ban dari Changkat Lobak ke Lebuh Raya Plus, ban dari Sungai Ayer Hitam ke Padang Lalang dan pembinaan rumah pam Parit Buntar.

Pihak JPS akan mengadakan perbincangan bersama penduduk tempatan di kawasan itu terutama penghulu-penghulu kampung bagi membincangkan masalah untuk mengatasi masalah banjir, katanya ketika menjawab soalan tambahan wakil rakyat Alor Pongsu itu.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan kelulusan peruntukan bagi membaik pulih dan menaik taraf sistem pengairan di daerah itu ketika merasmikan Hari Penternak, Peladang dan Nelayan Peringkat Kebangsaan di Daerah Kerian pada 14 Jan lepas.

07 di tambun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tambun - Google Blog Search


Taman Permainan <b>di</b> Lost World of <b>Tambun</b> - Our Wonderful Simple <b>...</b>

Posted: 28 May 2012 10:33 PM PDT

Akak nak sambung cerita jalan-jalan di Lost World of Tambun dengan membawa kawan-kawan masuk ke Taman Permainan atau "Amusement Park" di sini. Sebenarnya kalau pergi ke Sunway Lost World of Tambun dan berangan yang taman permainan di sini sehebat Sunway Lagoon lupakanlah.  Permainannya tidak banyak dan biasa-biasa sahaja, permainan di sini sesuai untuk kanak-kanak... Untuk permainan yang lebih adventure pergi sahaja ke Sunway Lagoon atau juga Genting.....

Kalau di Amusement Park di sini hanya terdapat 4 permainan utama sahaja. Jom kita tengok apa yang ada, tak payah cerita panjang ok....
Come aboard our pirate ship and experience what it might be like on stormy seas!!Sit tight as the ship.
Ini kesukaan Atikah naik entah berapa kali...
Another perfect swings family ride that 180 degrees will get everyone gigling with giddines!!
Ini dik Ya suka sesangat tapi paksa ibunya naik memang rasa nak muntahjer..
DRAGON FLIGHT
Want a swingging good time to well get on our Dragon Flight, get seated, belt up and prepare to be swung around in the air! For it doesn't make you fizzy, come on for another spin!
Ini bolehlah untuk dicuba tapi akak naik rasa nak pening sebabnya dia berpusingkan...
PERAK PARADE
Ini memang sah untuk kanak-kanakkan...
Tren yang inipun termasuk dalam senarai di amusement park juga..
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved