Ahad, 15 Julai 2012

07 di gopeng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di gopeng - Google Blog Search


Sudah 14 kali Umno ganggu ceramah PAS <b>di Gopeng</b>

Posted: 11 Jun 2012 07:47 AM PDT


KUALA LUMPUR: "Sudah 14 kali ceramah PAS diganggu oleh UMNO BN di Gopeng. Malam tadi saya bersama Pak Jabit, YB Dr Lee Boon Chye dan Cikgu Nazri (bekas AJk UMNO Bahagian Gopeng) diganggu oleh ceramah UMNO di tempat yang sama yang jaraknya 50 meter sahaja.

"Dua hari sebelum ini juga diganggu dengan karaoke," demikian tulis Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak, Misbahul Munir Masduki di dalam blognya hari ini.

Berikut ialah tulisan beliau.

Sudah 14 kali ceramah PAS diganggu oleh UMNO BN di Gopeng. Malam tadi saya bersama Pak Jabit, YB Dr Lee Boon Chye dan Cikgu Nazri (bekas AJk UMNO Bahagian Gopeng) diganggu oleh ceramah UMNO di tempat yang sama yang jaraknya 50 meter sahaja. Dua hari sebelum ini juga diganggu dengan karaoke.

Pihak polis tidak pula menghalang ceramah UMNO BN yang dianjurkan tanpa permit dan kebenaran polis. Sedangkan ceramah PAS ada kebenaran polis dan ikut peraturan. Kehadiran mereka tidak lebih 50 orang pun, berbanding ceramah PAS yang dihadiri hampir 500 orang.

PAS tetap bersabar sekalipun diganggu dan diprovokasi sedemikan rupa. Inilah politik biadab dan kebinatangan UMNO BN. Sempit sangatkah bumi Sg Rapat sehingga mereka anjurkan program berdekatan dengan program PAS, kalaupun nak buat ceramah ditempat yang sama, UMNO boleh buat malam esok dan jawab semua hujjah kita.

Ceramah PAS, ratusan yang hadir tanpa disediakan pengangkutan dan duit.

Ceramah UMNO, bas disediakan untuk mengangkut orang ramai dari luar, namun bawah khemah tetap kosong.

07 di hutan melintang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di hutan melintang - Google Blog Search


Panas! BN menghina rakyat <b>Hutan Melintang</b> : Media Perak

Posted: 15 Jul 2012 05:45 AM PDT

Ingat lagi pasal perasmian balai bomba baru  Hutan Melintang yang aku pernah tulis aritu? Alhamdulillah, setakat ni aku tak dengar lagi ada kebakaran di kawasan kami ni. Harap-harap pun tak la. Tambah-tambah dekat-dekat nak puasa ni..nak raya pulak lepas tu kan?

Cuma yang tak sedap telinga aku mendengarnya ialah ada cerita di balik cerita. Macam ni. Hari tu aku cuma tulis perasmiannya dibuat oleh Raja Muda Perak. Yang datang mestilah ramai. Termasuklah pak-pak menteri dan mak-mak menteri. Zahid Hamidi ada. MB Zambry tu pun ada. Dia kan MB Perak walau pun hati aku masih berat nak mengaku dia sebagai MB aku.

Ok. Yang aku terpanggil nak buat susulan cerita ni sebab YB Kesavan, wakil rakyat DUN Hutan Melintang rupa-rupanya tak diundang masa perasmian tu. Mana aku tau? YB sendiri yang cerita pada aku dan sorang lagi team Media Perak. Dia hanya tau bila melihat banner-banner yang begitu banyak dipasang di merata tempat dari Teluk Intan sampailah ke Hutan Melintang. Dan dia berharap dari hari ke hari,  dia akan terima kad undangan. Tunggu punya tunggu, hampeh!

So, pada hari perasmian dia pun pergi. Sampai kat dalam , YB memperkenalkan diri di bahagian protokol. Depa tanya ada kad jemputan tak? YB kata dia wakil rakyat situ tapi dia takde terima apa-apa kad. Oleh kerana banyak sangat soal jawab, dia pun bergerak ke khemah orang awam. Tak lama lepas dia tercegat di situ sebab bangku semua dah penuh, datang la  sorang pegawai. Dia ajak YB masuk ke bawah khemah tetamu kehormat yang bersebelahan dengan pentas di raja.

Tapi  macam tadi, YB memberitahu dia tak nak ke sana sebab dia takde terima kad! Tak lama lepas tu, datang sorang lagi pegawai,yang pangkatnya agak besar sikit dari yang tadi, mengajak YB masuk ke bawah khemah kehormat. Sekali lagi YB menjawab dia tak akan masuk ke situ sebab dia tak terima jemputan secara rasmi. " Biarlah saya duduk bersama rakyat yang telah memilih saya sebagai wakil mereka..dan saya anggap kedatangan saya ini sebagai rakyat.." Maka terkulat-kulatlah pegawai tu mendengar jawapan YB Kesavan.

Setelah  YB berdiri sekian lama, majlis pun tamat. Raja Nazrin yang diiringi  Zahid Hamidi, Zambry dan orang-orang  kenamaan berjalan untuk menyantuni rakyat jelata. Bila sampai  di khemah orang awam, YB pun turut sama bersalam dengan Raja Muda! Yang bestnya YB menegur Raja Muda. " Ampunkan patik,Tuanku. Patik wakil rakyat Hutan Melintang datang sama-sama menyambut Tuanku walau pun patik tak dijemput secara rasmi.." Raja Muda menjawab, " Ohh..YB, I am happy to see you here..How are you? We talk about it later.."  Haaa…. Pucat pasi muka si Zahid Hamidi dan Zambry!

Ok. Itu kes pertama. Rupanya BN ni memang haprak. Aku tak tau apa ada dalam kepala otak depa? Pada 6hb.Julai yang lepas, satu upacara pecah tanah telah selamat dijalankan di sini. Orang Kampung Sg Ipil hinggalah ke Sungai Dulang bakal dapat jalan baru! Dan projek ni termasuk dalam DUN Hutan Melintang!  Sekali lagi YB Kesavan tak dijemput! Ni apa celop ni???? YB jugak yang ceritakan perkara ni  pada kami  di malam pelancaran bilik gerakan pilihanraya PR di Parit 11 , Sungai Sumun dua  minggu yang lepas.

Terang-terang ini projek Jabatan Kerja Raya Perak untuk rakyat Perak tapi korang tengok la..Semua projek dah jadi projek BN! BN benar-benar dah menghina rakyat Hutan Melintang dengan menafikan YB Kesavan sebagai wakil rakyat yang sah. Ate? Apa tunggu lagi? PRU 13 kita talkinkan semua konco-konco BN . Jangan dibagi peluang lagi walau sebesar hama.

Berani buat perubahan …^_^

Related posts:

07 di bercham - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bercham - Google Blog Search


Peragut berjaya diberkas | :: cina islam | 2012 ::

Posted: 11 Jul 2012 08:28 PM PDT

22 Syaaban 1433H. [MOD] -

IPOH – Polis berjaya memberkas seorang lelaki selepas sejam meragut seorang wanita ketika menunggang motosikal di Bercham di sini, petang kelmarin.

Suspek berusia 25 tahun itu dikehendaki polis apabila terlibat dalam 30 kes samun dan ragut sekitar bandar raya itu sejak awal tahun ini.

Timbalan Ketua Polis Daerah, Superintendan Ahmad Termizi Abd Haq berkata, hasil siasatan mendapati suspek aktif melakukan aktiviti itu di Taman Canning, Taman Ipoh dan Sungai Senam.

Menurutnya, suspek juga didapati positif dadah menjadikan kerjaya ragut dan samun sebagai sumber pendapatannya mensasarkan pelajar kolej dan wanita.

"Kita merampas pelbagai beg tangan, dompet, empat telefon bimbit, 11 kad pengenalan, 10 lesen memandu, 22 kad bank, enam kad pelajar dan sebuah buku bank simpanan di rumah sewanya di Bercham.

"Dengan tertangkapnya suspek, kita dapat selesaikan 30 kes ragut dan samun yang aktif kebelakangan ini," katanya dalam satu sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah di sini, semalam.

Ahmad Termizi berkata, suspek yang mempunyai rekod jenayah lampau iaitu cuba mendatangkan kecederaan kini direman selama empat hari untuk siasatan lanjut.

Sinar Harian


07 di ipoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di ipoh - Google Blog Search


Polis tahan 4 lelaki rampas bas <b>di Ipoh</b> – Perak Today

Posted: 10 Jul 2012 02:44 AM PDT

Polis menahan empat lelaki dipercayai terbabit dalam kes merampas bas milik syarikat Perak Transit Sdn Bhd dan mencederakan pemandu bas berkenaan pada Khamis lalu.

Empat suspek berusia antara 26 dan 28 tahun itu ditahan di depan sebuah restoran di Medan Kidd di sini, awal pagi semalam.

Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Azisman Alias, berkata hasil siasatan awal mendapati motif kejadian berpunca daripada perselisihan faham antara kedua-dua pihak dan ia tidak membabitkan unsur gangsterisme atau pun samun.

"Bagaimanapun, siasatan lanjut masih diteruskan untuk mengenal pasti punca sebenar kejadian," katanya ketika dihubungi hari ini.

Beliau berkata, keempat-empat lelaki itu direman selama tujuh hari sehingga 15 Julai ini bagi membantu siasatan.

Dalam kejadian kira-kira jam 6.50 pagi, bas berkenaan dilarikan sekumpulan empat lelaki di persimpangan lampu isyarat di Jalan Sultan Yusof pada 5 Julai lalu, selepas membelasah pemandunya, T Manirajah, 50.

Suspek kemudian mengarahkan semua penumpang turun sebelum melarikan bas berkenaan.

Bas itu ditemui tersadai selepas merempuh tiang elektrik berdekatan Kompleks Islam Perak di Jalan Lim Bo Seng, di sini.

- BERNAMA

07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


Mudah Iklan: TANAH UTK DI JUAL <b>DI BUKIT MERAH</b> - Mudah Iklan

Posted: 29 Jun 2012 12:37 AM PDT


Kategori*: Properties
Negeri*: Selangor
Web Site: http://
No.Tel: 012-3612311
Email:
Price: RM500000.00
Tajuk Iklan*: TANAH UTK DI JUAL DI BUKIT MERAH
Isi/Kandungan Iklan*: Tanah sawah padi 3 ekar untuk dijual pada RM550K (Nego) dengan SEGERA.

Lokasi strategik di Tebok Panchor, Semanggol, Kerian, Perak (Boleh dilihat dari tepi lebuh raya Utara-Selatan selepas Bukit Merah).

Tanah sangat subur masih mengeluarkan hasil padi 3 kali setahun dan sangat sesuai untuk penternakan ikan Arowana grade A.

Mahu dijual sebab mahu membiaya rawatan segera . Berminat? Sila hubungi Salleh 012-3612311 (Owner)

Gambar:
:
:

Visitor IP: 115.134.92.214

Powered by EmailMeForm

07 di kuala kangsar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala kangsar - Google Blog Search


Video best <b>di</b> istana <b>kuala kangsar</b>, perak. | Ameno World

Posted: 09 Jul 2012 08:56 PM PDT

Bersemangat aku tengok. Rasa cam nak join pula. Siyes.
Tarikh yang tepat tak dapat dipastikan tapi memang cam best jek tengok dorang berqasidah. Siyes. Tiga kali aku tengok beb. Aktiviti2 yang kita tatau berlaku di dalam istana. Okey lah benda baik just nak share dengan korang. Ada juga sisi baik yang berlaku dalam istana perak neh beb.
Selama neh asyik dihidangkan dengan cerita2 orang tue dapat darjat, orang tue dapat pingat, orang neh dapat anugerah sampaikan aku fikir fungsi istana tue khusus untuk orang2 terima darjah kebesaran jek. Rupanya terselit juga aktiviti2 yang bermanfaat seperti neh. 
Apa pun zambry mungkin malo2 kucing nak join.. takpe.Next time oke zambry.

07 di tapah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tapah - Google Blog Search


PENAWAR HATI ~ (JR8F): SITE <b>DI TAPAH</b>..

Posted: 07 Jul 2012 01:36 AM PDT

Jeffry sedang bagi taklimat....:)

Jeffry, Kak Bella, Kak Cepy....

Yg berdiri bju htam 2 class rap kami, Azri...

Yg depan 2 Midi n Jeff...haha

Kami berada di Tapah, Daerah Batang Padang selama 4 hari untuk buat kajian mengenai pusat bandar untuk planning project..memang best kalau time blaja ni buat keje dgn kawan2, mcam2 kami da lalui sampai lah ke sem4 da sekarang....^^,
ni la salah seorang pensyarah kami yg muka dan gayanya mcm 
PM Malaysia skrg nii...huuhu


Semua tgh kalut n takutt masa pmbhgian tugas ni, sbb En. Jo da bising lmbt gerak

07 di tambun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tambun - Google Blog Search


cerita_silat - Dewi Siluman Bukit Tunggul | Banjir Darah <b>di Tambun</b> <b>...</b>

Posted: 28 Jun 2012 01:37 AM PDT

, , , , , , , , , , ,

Dewi Siluman Bukit Tunggul | Banjir Darah di Tambun Tulang Dewi Siluman Bukit Tunggul | Banjir Darah di Tambun Tulang Dewi Siluman Bukit Tunggul | Banjir Darah di Tambun Tulang http://cerita_silat.mywapblog.com
selamat datang pecinta cersil/komik online . Bagi yg senang baca cersil/komik lewat HP (enaknya bisa dibawa kemana2,n gak ribet.dan tampilannya oke banget/penuh warna) silahkan baca selengkapnya di :
http://cerita_silat.mywapblog.com
tersedia banyak judul yg telah kami posting.
semoga dapat menjadi hiburan yang menyejukkan BATHIN anda
"salam damai dari orang SITUBONDO"

T E R I M A K A S I H......!!!!

07 di lenggong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lenggong - Google Blog Search


MUKHTAR.LENGGONG: Kematian kedua <b>di Lenggong</b> Semalam

Posted: 10 Jul 2012 07:51 PM PDT

Berita lama.
Ibu kepada Ketua Kampong bukit Sapi
Hj Zakaria b Musa.
Dikebumikan sekitar jam 6petang.

07 di tanjung rambutan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung rambutan - Google Blog Search


Pembantu kedai photostat <b>di tanjung rambutan</b> | Kerja

Posted: 04 Sep 2009 09:30 PM PDT

8959260345

Memerlukan pembantu kedai photostat dan rubber stamp di tanjung rambutan, perak dengan segera. Mula bekerja 1hb Oktober ini.
Gaji : RM450
Waktu Bekerja : 9:00pagi hingga 6:30 ptg
Hari Bekerja : 6 hari (Jumaat cuti.

Berminat sila hubungi Zaiton 016-5230121 selepas pukul 4 petang.

Pembantu kedai photostat  , Pembantu kedai photostat   kerja, Pembantu kedai photostat   Video, Pembantu kedai photostat video, Pembantu kedai photostat   malaysia, Pembantu kedai photostat   Melayu, Pembantu kedai photostat   gambar, Pembantu kedai photostat  bf1,  Pembantu kedai photostat bisnes,  Pembantu kedai photostat perniagaan, Pembantu kedai photostat  foto,  kerja malaysia, kerja Melayu, kerja gambar, kerja cerita, kerja pilihan, kerja kl, kerja bf1, kerja video, kerja foto, kerja malaysia, kerja Melayu, kerja Indon, kerja Indonesia, kerja gambar, kerja cerita, kerja pilihan, kerja Bisnis, kerja kilang,  kerja kl, kerja bf1, kerja foto, kerja Indon, kerja malaysia, kerja melayu, kerja web, kerja kosong, Peluang Bisnis, kerja video, kerja Asia, foto, Asia, pilihan, gambar, sambilan, komuniti, statistik, malaysia, terkini, web, data, jawatan, program, fizikal, kerja kerja, seminar, Pemasaran, perniagaan, pembankan, bisnes, produk, harian, baru, bf1, Pembantu, kedai, photostat

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved