Sabtu, 24 November 2012

07 di teluk intan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di teluk intan - Google Blog Search


BICARA PERJUANGAN: SEPAGI BERSAMA PM <b>DI TELUK INTAN</b>

Posted: 18 Oct 2012 01:02 AM PDT

TELUK INTAN – Agenda pembangunan negara untuk memberi manfaat lebih besar kepada rakyat oleh Barisan Nasional (BN) adalah lebih baik dan unggul daripada apa yang dikemukakan pembangkang, kata Datuk Seri Najib Tun Razak .

Perdana Menteri berkata pembangkang yang tidak mempunyai pengalaman dan trek rekod, turut gagal membuktikan pakatan mereka lebih utuh dan kukuh daripada BN yang telah diuji sejak 50 tahun.
"BN sebagai kerajaan, memahami bahawa dalam menunaikan tanggungjawab ini, perlu ada rasa 'kemanusiaan' dan 'tawadduk' untuk memahami aspirasi rakyat, merasai denyut nadi rakyat," katanya ketika berucap di hadapan hampir 10,000 masyarakat pelbagai lapisan pada program Sepagi Bersama Perdana Menteri di Arena Square di sini pada Khamis.
Beliau berkata walaupun zaman telah berubah, namun prinsip BN sebagai kerajaan tetap sama.
"Zaman berubah. Dulu 'stail' lain tetapi prinsip (BN) tetap sama, stail sahaja berubah. Kalau dulu bertongkat dan berpakaian 'bush jacket', sekarang berkemeja 1Malaysia, simple dan tidak mahal. Kerajaan perlu ada kesinambungan sebab kalau tidak ada, kerajaan tidak dapat membuat perancangan jangka masa panjang," katanya.
Najib berkata bertukar kerajaan bukan seperti menukar menu makanan kerana ia tidak akan menguntungkan negara dan rakyat.
"Sebagai sebuah negara yang sedang membangun, yang mempunyai masa depan, kita memerlukan kesinambungan, kita perlukannya bukan semata-mata mahukan kuasa tetapi rakyat akan mendapat manfaat lebih besar di bawah BN," katanya.
Beliau berkata pembangkang menghasut supaya rakyat membenci kerajaan namun demokrasi bukan berkisar soal kebencian sebaliknya demokrasi adalah mengenai agenda siapa lebih baik dan ia memberi keyakinan kepada BN untuk meneruskan matlamat membangunkan negara serta rakyat.
Katanya seperti Belanjawan 2013 yang dibentang baru-baru ini, di mana ia berteraskan keadilan sosial dengan bersifat 'inklusif' dan lengkap yang mengambil kira semua keperluan lapisan masyarakat.
Beliau turut menolak dakwaan yang ia 'belanjawan pilihan raya' kerana jika benar sepatutnya kerajaan sedia memberi lebih daripada yang dibentang.
"Sebab itulah bajet kita adalah bajet yang bertanggungjawab. Tidak ada satu pun penganalisis antarabangsa dan dalam negara mengatakan bajet kita tidak ada kreadibiliti dan tidak bertanggungjawab.
"Namun banyak yang mempertikai bajet yang dibentangkan oleh pakatan pembangkang, sampai mereka (penganalisis) tidak menilainya sebab tidak ada asas kreadibiliti pada bajet mereka itu," katanya.
Najib berkata kerajaan pimpinan BN turut mempunyai perancangan besar untuk pembangunan negeri Perak seperti lebuh raya pantai barat yang akan memberi kesan positif kepada kemajuan rakyat dan kawasan seperti di Bagan Datoh dan Teluk Intan.
"Projek lebuh raya itu akan menjadi kenyataan dalam beberapa tahun akan datang sebab kawasan pantai dari Selangor ke Perak tidak begitu membangun berbanding tempat yang dilalui Lebuh Raya Utara-Selatan. Saya percaya kawasan seperti Teluk Intan akan menjadi lebih hebat pembangunannya," katanya.
Program Sepagi Bersama Perdana Menteri itu turut dihadiri beberapa pemimpin antaranya Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri G.Palanivel yang bersama-sama hampir 10,000 orang daripada pelbagai lapisan masyarakat sekitar Teluk Intan, Pasir Salak dan Bagan Datoh. – BERNAMA

07 di pantai remis - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pantai remis - Google Blog Search


Ahli DAP keluar parti <b>di Pantai Remis</b>. - UtaraNews - The News Portal

Posted: 22 Sep 2012 06:52 AM PDT

Seramai 20 anggota DAP di Taman Bintang, Pantai Remis di sini, Sabtu mengumumkan keluar daripada parti itu dan menyatakan sokongan kepada Barisan Nasional (BN). Mereka berkata langkah menyokong BN itu dibuat apabila DAP tidak mengotakan segala janji yang ditabur selama ini. Seorang daripada mereka yang keluar parti, S. Ravee, 39, berkata beliau mengambil keputusan untuk keluar DAP kerana parti itu tidak menunaikan segala janji untuk membantu penduduk di kawasan itu.

 "Mereka juga janji untuk bagi kami satu ekar (0.4 hektar) tanah untuk kami bina rumah atau untuk buat projek tanaman selepas kami isi borang berharga RM60 tapi sampai sekarang janji itu tidak ditunaikan," katanya pada sidang akhbar pada Sabtu. Pada majlis itu, anggota DAP yang keluar parti bertindak memotong kad keahlian parti itu sebagai simbolik tindakan mereka menyertai BN. 

Sementara itu, Timbalan Ketua Umno Bahagian Beruas Datuk Azhar Ahmad berkata rakyat di kawasan itu mula sedar akan kesungguhan BN dalam membantu rakyat. Beliau juga yakin BN dapat menawan semula Parlimen Beruas pada pilihan raya umum ke-13. Pada pilihan raya umum lepas kawasan Parlimen itu dimenangi Pengerusi DAP Perak Datuk Ngeh Koo Ham manakala kawasan Dewan Undangan Negeri Pantai Remis dimenangi Setiausaha DAP negeri Nga Kor Ming.-BERNAMA

07 di bercham - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bercham - Google Blog Search


Kek Perkahwinan <b>di</b> Kampung Tersusun Tasek, <b>Bercham</b> - Fondant <b>...</b>

Posted: 02 Sep 2012 07:09 PM PDT

Kami mementingkan kualiti dan keenakan coklat. Oleh yang demikian kami memilih jenama coklat yang sedap dan enak dari Beryl's Chocolate dan Barry Callebaut Malaysia. Produk coklat dari jenama ini telah disahkan halal. Jadi para pengguna sekalian tak perlu lagi risau..:D

PILIH JENIS COKLAT

1. Milk Chocolate Compound
2. Dark Chocolate Compound
3. White Chocolate Compound

WARNA PUN BOLEH PILIH JUGAK...mengikut tema masing-masing :D

Pink
Merah
Kuning
Hijau
Deep Orange
Biru

* Kalau nak warna lain pun boleh beritahu yer..(jika ada) :D

Pilih 'Chocolate Pattern'

1. Lollipop (Sila lihat gambar di bawah)
2. Love
3. Rose / Flower
4. Leaf
5. Shell
6. Fruit (Nenas)
7. Kipas
8. Fish / Butterfly / LadyBird / Bear / Cat Face / Rabbit Face
9. Nombor ( 0-9 )
10.Huruf ( a-z )
11. Keretapi / Kereta/ Kapal ( XXL )

PILIH INTI

1. Tiada Inti
2. Almond
2. Hazel
3. Peanut Butter
4. Kismis

PERISA

Kebiasaannya bagi LOLLIPOP CHOC boleh diletakan perisa jika mahu la...:D

1. Strawbery - sesuai bagi yang berwarna merah/pink
2. Jagung - sesuai untuk semua warna
3. Pandan - sesuai bagi yang berwarna hijau
4. Orange - sesuai bagi yang berwarna oren
5. Vanilla - sesuai bagi semua warna
6. Laici - sesuai bagi semua warna
7. Coffee
8. Cappucino

07 di kampar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kampar - Google Blog Search


KERETA HILANG <b>DI KAMPAR</b> PERAK « Aduan Kereta Hilang

Posted: 23 Sep 2012 06:50 PM PDT

Nama: NORZIHAN BT A.RAHMAN

Email: zihan_raham@yahoo.com

Isi Aduan Anda: kereta saya AHE7417 hilang didlm kawasan sekolah disekitar kampar perak hilang pada 10.09.2012 jam 12.55 tgh hari kepada sesiapa terjumpa dengan kereta tersebut terus hubungi balai polis berdekatan ataupun hubungi saya 013-4100832 jasa baik anda amat saya hargai..

Jenama dan Jenis Kereta: MYVI(PUTIH) AHE7417

Harga Kereta (RM): RM46000

07 di ipoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di ipoh - Google Blog Search


Membela as-Sunnah Dan Jama&#39;ah as-Sahabah: Seminar <b>di Ipoh</b>

Posted: 11 Nov 2012 06:59 AM PST

Seminar Ancaman Syi'ah Kepada Umat Islam
Anjuran JPN Perak

07 di tanjung tualang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung tualang - Google Blog Search


Ladang kelapa sawit <b>di Tanjung Tualang</b> – Land for sale Perak <b>...</b>

Posted: 21 Nov 2012 11:30 AM PST

Area:Beruas Property Type:Agricultural Price:RM45 000 Size:56Acres Title type:Leasehold Other info:Bumi Lot
Pokok umur 2,4,6,12 tahun. Owner syarikat
enterprise . Jual tanah bersama syarikat sekali.
Harga rm45k seekar.

Berminat hubungi :

Hasan 014-7530974
Rashdi 019-3828094

admin

07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


Mandi bersama anak <b>di Bukit Merah</b> laketown Waterpark - Norizwan

Posted: 22 Nov 2012 07:49 AM PST

Cerita bercuti bersama keluarga ini sudah lama berlalu, Saya cuma teringat anak saya suka sangat mandi manda di Bukit Merah Laketown Waterpark pada 30 JUN 2012.

Kali pertama kami bawa Affan anak saya sangat takut, asyik nak di dukung saja. Biasa lah baru nak kenal dunia, lagipun di tempat orang yang ramai Affan memang terlalu takut, tak berani nak jalan sendiri.

Biasanya waktu cuti sekolah sangat ramai mengunjungi di waterpark ini, tiket masuk untuk dewasa RM 39 manakala untuk kanak-kanak ketinggian bawah 90cm adalah percuma.

Mula-mula Affan memang takut sangat nak masuk ke dalam air. Secara  perlahan-lahan saya bawa turun ke dalam air yang cetek. Agak lama juga Affan membiasa kan diri untuk mandi ini, mungkin dalam masa 1jam juga.

Lama kelamaan Affan berasa sangat seronok di dalam air, tetapi Affan cuma berdiri sahaja sambil mengangkat kaki sebelah kanan bermain air. Riak wajahnya memang sangat seronok, ketawa senyum bersendirian.

Saya biarkan dia menyendiri, tak perlu risau sangat sebab dia  berada dia air yang cetek berdiri terpaku sambil main air dengan kaki nya. Seronok sangat lihat dia main, sanggup saya tidak mandi untuk ambil gambar Affan.


Kami pergi kali kedua pula pada 27 Oktober 2012, waktu itu cuti sekolah bermula raya haji tetapi tidak lah terlalu ramai dan meriah,  Affan berada di pintu depan waterpark dalam keadaan keliru huhu. Affan tidak ingat tempat dia pernah jejak. 

Macam biasa tidak boleh tengok ramai asyik didukung ajer. Walaupun berada di sebelah tidak mahu berdiri dan berjalan.

Selepas itu apa bila dah jumpa satu tempat untuk mandi, Affan tidak menghiraukan sesiapa terus berlari nak masuk ke dalam air. tapi macam biasa la berdiri terpaku ajer main air dengan kaki.

Saya ambil gambar sikit-sikit saja sebab saya pun teringin nak terjun juga ke dalam air hehe. Jadi saya simpan barang-barang saya di peti kunci yang terdapat berada di kaunter masuk waterpark. Ada dua peti kunci simpanan iaitu kecil dan besar, RM 2 untuk yang kecil dan RM 4 untuk besar. Wang RM perlu ditukar menjadi sekeping token dan akan diberi satu kunci berbentuk solek. Ia hanya kunci sekali sahaja maksudnya jika buka balik kali kedua dan simpan balik perlu bayar RM 4 lagi.

Selesai itu saya pun mandi bersama mereka, saya terkejut anak saya sudah pandai rendam dalam air dan cuba berenang. kamera saya sudah simpan dalam peti, tidak sempat pula mahu mengambil gambar Affan huhu. Walaubagaimanapun saya sangat seronok lihat anak saya mandi.

Mungkin Bukit Merah Laketown Waterpark menjadi pilihan utama saya tempat untuk bercuti mandi bersama keluarga saya kerana ia tidak terlalu ramai dan tidak sesak walaupun waktu cuti sekolah.

07 di kuala kangsar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala kangsar - Google Blog Search


Lelaki Pejuang: Gotong royong <b>di Kuala Kangsar</b>

Posted: 19 Nov 2012 09:20 AM PST

salam
HALUAN Perak buat gotong royong kat mana ntah tmpt tu,,yg sure kat area Kuala Kangsar n kat tepinya ada air terjun yg mengalir!.. sangat2 best.. rindu Air Terjun Gunung Lambak yg best tp skang telah dimusnahkn.. n lepas buat gotong-royong, makan durian, makan rambutan, sup lembu n beef chop!!..

oh yeah.. ni 1st time aku makan durian paling banyak dalam masa 5 tahun.. coz kalau xsilap aku, start 2nd yr undergrad, aku dah xsuka sangat makan durian..

ilmu paling best yg dapat pada hari itu ialah: 
ada seorang pak cik tu, letak rambutan kat pokon pulasan.. n pastu konon2 nya buah rambutan tu senang je nak petik coz rendang... macam ala2 syurga.. pastu dia cakap
"macam kat syurga.. tp, kalau nak rasa syurga, kena la bekerja utk islam dulu"

Syamsul Haq: PERKAHWINAN <b>DI KUALA KANGSAR</b>, PERAK

Posted: 18 Nov 2012 12:32 AM PST

Sabtu 17/11/12, Kami telah dijemput meriahkan majlis perkahwinan di Sayong, Kuala Kangsar Perak. Majlis berlangsung dengan lancar..










07 di bagan serai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bagan serai - Google Blog Search


OTAKU RESOURCES: OTAKU <b>DI</b> PASAR <b>BAGAN SERAI</b> PERAK

Posted: 26 Sep 2012 08:13 AM PDT

Syukur Kehadrat Allah kerana dengan izinnya produk OTAKU perencah pelbagai guna kini berada di pasar Bagan Serai perak. Pada sesiapa yang sentiasa mengguna produk perencah char kuey teow jenama Otaku yang tinggal sekitar Bagan Serai bolehlah mendapatkannya s di pasar tersebut dari jam 6.00 pagi hingga 6.00 petang di gerai menjual barang runcit keperluan harian anda yang terdapat di situ.
Disini ingin saya beri sedikit tip atau petua untuk rasa yang lebih sedap bila mengguna produk otaku ini. Ketika mengoreng atau sebelumnya cuba campur sedikit ( 1 sudu makan) apa-apa jenis susu pekat kedalam perencah otaku ini .(1 Sudu untuk 1 hidangan). Rasanya akan menjadi lemak dan memang sedap... insyaalah
Selamat mencuba

07 di tambun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tambun - Google Blog Search


Pengendara Penganiaya <b>di Tambun</b> Selatan Ditahan - KOMPAS.com

Posted: 30 Oct 2012 09:45 AM PDT

Pembunuhan

Pengendara Penganiaya di Tambun Selatan Ditahan

Penulis : Ambrosius Harto Manumoyoso | Selasa, 30 Oktober 2012 | 23:27 WIB

BEKASI, KOMPAS.com-Tersangka penganiaya yang menewaskan pengendara sepeda motor bernama Jaya (37) dan seorang lagi  bernama Timan (29) kritis di depan Perumahan Mangunjaya Indah II RT 005 RW 016 Mekarsari, Tambun Selatan, Kabupaten Bekasi, Kamis (25/10/2012) pukul 03.30 berhasil dilacak, ditangkap, dan ditahan.           Kepala Subbagian Hubungan Masyarakat Kepolisian Resor Bekasi Kabupaten Ajun Komisaris Bambang Wahyudi seusai gelar perkara di kantor Kepolisian Sektor Tambun, Selasa (30/10/2012), mengatakan, tersangka pelaku adalah Riccy SFS, warga Kampung Kalibaru, Sumberjaya, Tambun Selatan, Kabupaten Bekasi.          

"Setelah penelusuran dan identifikasi terhadap sepeda motor yang ditinggalkan pelaku, kami berhasil melacak dan menangkap tersangka," kata Bambang yang dikonfirmasi pada Selasa malam. Dari hasil pemeriksaan, pelaku menganiaya Jaya dan Timan yang berboncengan naik sepeda motor karena kesal merasa disenggol dan mabuk akibat minuman beralkohol.           Dari gelar perkara terungkap, peristiwa mengenaskan itu bermula saat pelaku pada Kamis sekitar pukul 03.00 pulang dari pesta minum minuman beralkohol di Cafe Danau Indah. Riccy pulang dalam kondisi mabuk berat dan mengendarai sepeda motor seorang diri. Saat melintasi perlintasan rel di Tambun Selatan, sepeda motornya bersenggolan dengan sepeda motor yang dikendarai Jaya yang membonceng Timan. 

Akibat bersenggolan, Riccy menjadi marah dan memaksa Jaya berhenti. Setelah itu, Riccy bertengkar dengan Jaya. Karena emosi, Riccy mengambil pisau dari kotak dalam sepeda motor dan menyerang Jaya dan Timan. Bambang mengatakan, melihat kedua korban terjatuh dengan bersimbah darah dan panik karena korban berteriak minta tolong, Riccy membuang pisau dan kabur dengan meninggalkan sepeda motor Honda Vario Techno putih B 3824 FOT. Teriakan korban terdengar oleh warga yang kemudian menolong korban dan menghubungi polisi.

Jaya dan Timan sempat  diselamatkan dan dibawa ke RS Karya Medika 2 di Tambun Selatan. Namun, nyawa Jaya tidak terselamatkan akibat luka di dada yang terus mengeluarkan darah. Timan selamat tetapi kondisinya masih kritis. Kepada penyidik, Riccy mengakui perbuatannya. Namun, Riccy mengatakan, penganiayaan yang menewaskan orang lain itu dilakukan secara spontan atau tidak direncanakan karena emosi dan pengaruh minuman beralkohol. Akibat perbuatannya, Riccy dijerat dengan pelanggaran KUHP tentang pasal penganiyaan yang menyebabkan kematian seseorang atau penganiayaan amat berat dengan ancaman hingga 20 tahun penjara.

Editor :

Tjahja Gunawan Diredja

07 di bidor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bidor - Google Blog Search


KOLEKSI PAK HAMID JERAM MENGKUANG <b>BIDOR</b> 1

Posted: 19 Nov 2012 04:32 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Foto Saya. TOKWAN MATARUN: DI LAHIRKAN 10.3.1958 DI BIDOR, PERAK MALAYSIA ~ BLOG TOKWAN MATARUN INI BERMULA PADA 6.11.2010 BLOG BERAS MELUKUT BERMULA 9.9.2011. Lihat profil lengkap saya ...

di negeri perak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri perak - Google Blog Search


WTB: Tanah Pertanian di Sekitar <b>Negeri PERAK</b> - Portal Finance <b>...</b>

Posted: 22 Nov 2012 04:09 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Salam Semua, Saya sedang mencari tanah-tanah pertanian sekitar Perak pada harga berpatutan. Sila hubungi 013-7184228.
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved