Isnin, 29 Oktober 2012

07 di pangkor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pangkor - Google Blog Search


Rakan 1Klik: Kemajuan Dan Pembangunan <b>Di Pangkor</b>

Posted: 24 Oct 2012 09:17 PM PDT


Dalam entry yang terdahulu saya telah menceritakan perihal burung enggang di Pangkor tetapi kali ini saya ingin menceritakan pembangunan di Pangkor. Semasa sampai di jeti Lumut terdapat banyak kemudahan yang telah dilakukan oleh pihak kerajaan antaranya bazaar, gerai makanan, hotel dan sistem parkir bertingkat. Pembangunan yang berlaku ini menyebabkan Lumut menjadi lebih ceria dan lengkap dengan kemudahan untuk menjadi tempat memulakan perjalanan ke Pulau Pangkor.
            Dengan kemudahan yang telah disediakan di jeti, pengunjung akan lebih mudah untuk memulakan perjalanan ke Pangkor. Bermula daripada jeti yang lengkap dan kemudahan feri yang disediakan dilihat dapat memberikan kepuasan dan suasana yang ceria dalam melalui perjalanan ke Pulau Pangkor. Setibanya di Pulau Pangkor, telah banyak pembaharuan dan kemudahan yang disediakan antaranya adalah pondok menunggu dan kemudahan Teksi untuk membawa penumpang ke destinasi yang ingin dijadikan tempat penginapan. Para pengunjung tidak perlu menunggu lama kerana terdapat lebih 150 buah teksi yang terdapat di Pangkor dan ini sangat memudahkan pengunjung untuk melawat di sekitar Pulau Pangkor.


            Kemudahan yang disediakan ini bukan terhenti di situ sahaja tetapi di kawasan tepi pantai teluk nipah juga telah dilakukan pembangunan beberapa deretan bangunan di mana dibuka kedai-kedai makan, kedai cenderamata dan kemudahan bilik menukar pakaian. Jika dibandingkan dengan sekarang, pembangunan yang berlaku di Pangkor ini dilihat salah satu daripada usaha kerajaan untuk menarik minat pelancong dan meningkatkan pelbagai kemudahan untuk pengunjung.
            Selain itu, sempat juga saya pergi ke perkampungan nelayan dan melihat sendiri bagaimana aktiviti yang dilakukan oleh para nelayan. Kemudahan jalan raya di sekitar pulau tersebut juga merupakan salah satu kemudahan asas yang paling utama bagi memudahkan perhubungan untuk ke tempat-tempat yang ingin dilawati. Sekian dulu untuk kali ini…
Rashid: Kemajuan yang ada pada hari ini jelas menunjukkan bahawa kerajaan sangat prihatin dalam membangunkan serta menyediakan kemudahan untuk dinikmati rakyat …. 

07 di bagan datoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bagan datoh - Google Blog Search


DPPK BD: IBADAH KORBAN MERIAH <b>DI BAGAN DATOH</b>

Posted: 28 Oct 2012 01:55 AM PDT

SEBANYAK 12 EKOR LEMBU TELAH DIKORBANKAN SEMPENA AIDILADHA KALI INI ANJURAN PAS KAWASAN BAGAN DATOH.
Penyertaan yang menggalakkan tanda kesedaran Umat Islam tentang tuntutan ibadah korban di sini.
BAGAN DATOH ( Selekoh ) : Seperti kelaziman tahun- tahun sebelum ini, PAS Kawasan Bagan Datoh telah meneruskan penganjurkan majlis korban sebagaimana tuntutan Islam itu sendiri. Bertempat di Markaz Tarbiyyah PAS Selekoh, sebanyak 12 ekor lembu telah di korban di majlis tersebut. Sambutan menggalakan dengan penyertaan peserta semakin meningkat pada tahun ini merupakan perkara positif apabila umat Islam khususnya di kawasan ini sedar untuk melakukan tuntutan korban tersebut.
Menurut pengarah program korban tersebut, Ustaz Ahmad Sarkozy Imani berkata, ianya tidak menjangkakan penyertaan program korban kali ini begitu ramai. Walaupun pada asalnya,beliau mesasarkan hanya untuk 8 ekor lembu sebagaimana tahun yang lalu.
Turut hadir dalam program, Yang Dipertua PAS Kawasan, Ustaz Misbahul Munir Masduki yang turut sama- sama bergotong- royang menyembelih dan mengagihkan daging korban tersebut.
Ustaz Misbahul Munir bersiap sedia untuk menyembelih lembu yang telah siap dibaringkan.
Para hadirin yang turut sama untuk bergotong-royong dalam program ibadah korban kali ini

Kelihtan para petugas sibuk memotong dan melapah daging lembu yang telah dikorbankan.

YDP PAS Kawasan, Ustaz Misbahul Munir menyampaikan daging agihan kepada penerima.

Sebahagian daging yang telah siap dibungkus untuk diagihkan kepada penerima.

07 di seri manjung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri manjung - Google Blog Search


Pasar Tani Konsep Baru Kini Beroperasi <b>Di Seri Manjung</b> – Perak <b>...</b>

Posted: 10 Sep 2012 12:08 AM PDT

Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (FAMA) negeri Perak tampil memperkenalkan konsep baru pasar tani dikenali Pasar Komuniti dan Karavan (PAKAR) dengan membuka cawangan pertamanya di Seri Manjung, dekat Lumut.

Pengarahnya, Basri Jasmo berkata bangunan yang dibina dengan kos RM2 juta itu menempatkan 90 lot niaga dan dilengkapi dengan kemudahan surau, bekalan air, elektrik, pentas dan 'wi-fi'.

"Bangunan ini bukan sahaja menempatkan peniaga pasar tani sedia ada tetapi juga memberi peluang niaga kepada kira-kira 500 orang penduduk tempatan sekiranya ada cadangan untuk beroperasi pada setiap hari dilaksanakan nanti," katanya.

Beliau berkata demikian selepas Majlis Rumah Terbuka Hari Raya Aidilfitri Pasar Tani Mega Seri Manjung dan Penyerahan Bangunan PAKAR Seri Manjung, Ahad.

Terdahulu, wakil kontraktor Syarikat 2r Contraction, Zambri Razali menyerahkan secara rasmi bangunan PAKAR Seri Manjung kepada Pengarah Kejuruteraan FAMA Perak, Majid Tusiran.

Menurutnya, bangunan itu juga akan berfungsi sebagai pasar malam, pasar minggu, 'up town', pasar pelancongan serta pasar komuniti.

Selain itu, ia boleh digunakan sebagai tempat menjalankan pelbagai aktiviti oleh pihak persatuan termasuklah badan bukan kerajaan (NGO).

Sementara itu, Rashidi berkata, konsep terbaru yang diperkenalkan FAMA Perak itu diharap dapat menjadi destinasi baru tarikan pelancong ke daerah terbabit terutamanya pada hari minggu.

"Bagi tujuan itu, kita akan bekerjasama dengan Pejabat Daerah Manjung, Majlis Perbandaran Manjung (MPM), Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Kepenggunaan Koperasi (KPDNKK) dan Tourism Perak untuk menarik kehadiran pelancong ke situ," katanya.

- Nooraini Mahamad

07 di tanjung tualang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung tualang - Google Blog Search


Tarikan pelancong yang baru <b>di</b> Perak : Muzium Kapal Korek <b>...</b>

Posted: 19 Oct 2011 06:03 PM PDT


BATU GAJAH: Kapal korek bijih timah pertama dan satu-satunya yang masih tinggal di negara ini di Tanjung Tualang, dekat sini, akan dibuka kepada pengunjung selewat-lewatnya awal tahun depan, ketika bermulanya Tahun Melawat Perak 2012.

Pengerusi Jawatankuasa Industri, Pelaburan, Pembangunan Usahawan, Pelancongan, Hal Ehwal Wanita dan Kebajikan negeri, Datuk Hamidah Osman, berkata kerja pemulihan dan pembaikan monumen bersejarah yang dijadikan Muzium Kapal Korek itu kini di fasa pertama.

Katanya, pelbagai aspek termasuk keselamatan diberi perhatian dalam kerja itu bagi memastikan tiada sebarang masalah timbul apabila dibuka kepada pihak awam khususnya pelancong. Beliau berkata, sebanyak RM420,000 dibelanjakan untuk membaikpulih kapal korek berkenaan, termasuk diapungkan dalam kedudukan baik berbanding sebelum ini dalam keadaan agak senget.

Fasa kedua dan ketiga pula dijangka selesai menjelang akhir tahun ini iaitu membabitkan kerja baik pulih lain, termasuk mengecat dan membaiki sebarang kecacatan kapal korek sebelum dibuka kepada pelancong, katanya kepada pemberita ketika membuat lawatan kerja ke kapal korek berkenaan, di sini.

Kapal korek berkenaan yang ada sejak 1913, dihadiahkan oleh Malaysian Mining Corporation (MMC) kepada kerajaan Perak sekitar 1990-an untuk dijadikan monumen sejarah dan tarikan pelancongan.

MMC pernah bertanggungjawab menjalankan aktiviti perlombongan bijih di Perak, khususnya di kawasan sekitar Tanjung Tualang, Changkat Tin, Sungai Galah dan yang terakhir di Kampung Changkat Pinggan.
Hamidah berkata, peruntukan diperoleh hasil pelaksanaan tabung program Save The Dredge melalui kerjasama kerajaan negeri dan pengusaha bijih timah dalam usaha menyelamatkan satu-satunya kapal korek yang masih wujud di negara ini.

Beliau yakin ia bakal menjadi satu produk pelancongan yang mampu meningkatkan kedatangan pelancong ke Perak.

Sementara itu, Hamidah yang kemudian turut meninjau pembangunan produk pelancongan Kellie's Castle, di sini, berkata beberapa kemudahan lagi akan disediakan di situ.

Katanya, peruntukan sebanyak RM5 juta disediakan melalui Rancangan Malaysia Kesepuluh (RMKe-10) iaitu RM3.8 juta untuk kerja menyediakan infrastruktur manakala RM1.2 juta untuk kelengkapan dalaman.

Beliau berkata, kira-kira 66,000 pelawat melawat Kellie's Castle sepanjang tahun lalu berbanding 54,000 (2009) dan 45,000 (2007).

Lihat juga posting ini

07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


<b>Bukit Merah</b> Laketown Resort || Terujanya naik - DaMiA aLeESyA <b>...</b>

Posted: 24 Oct 2012 05:00 PM PDT

Ada apa di Bukit Merah Laketown ni??
Mula2 masuk dalam resort, kami semua dah teruja..
Terutama both Damias, nampak itu teruja tunjuk itu, nampak ini teruja tunjuk ini..
Btw kami tak sempat pun nak mencuba semua permainan dan aktiviti yang terdapat dalam Bukit Merah Laketown ni...agaknya kalau nak cuba main semua permainan yang ada, 4 hari 3 malam kot baru habis..hihi
Kebetulan kami check in pun dah lambat...jam 6:30 petang baru check in...
So decided malam tu just rehatkan badan dan minda selapas seharian meeting di Kuala Kangsar..
Both Damias pun memang tido awal malam tu sebab excited cakap bangun pagi2 esok terus gi main2..

Kami, di depan bilik hotel..
Seawal 8 pagi dah keluar sebab excited nak cuba permainan2 yang ada..
Yang pasti kami takkan main water theme park sebab memang tahu takkan sempat punya dengan waktu check out jam 12 tengahari nanti..
Menapak dari bilik hotel ke Cafe utk sarapan..
Lebih kurang 5 minit gak berjalan..
Tapi best sebab pemnadangan tak habis nak pandang..:)
Sarapan buffet..ada pilihan nasi lemak, kuew tiao goreng, mee kari, bubur, roti2 dan macam2 lagi lah..
Tak pukul 9 lagi dah habis breakfast...
Nak gi beli tiket2 permainan...sekali tgk kaunter belum bukak laaaa..
Alahai...kul 9 pagi baru bukak...
Posing manja dari kami..:)
Lepas kaunter dah buka, kami pun bergerak ke kaunter tiket..
Tips nak dapat tiket murah, ambillah pakej combo..
Kami tak boleh ambil pakej combo sebab rata2 permainan semua bukak jam 10 pagi..
So kami hanya ada 2 jam sebelum check out kul 12 tengahari..
See, betapa ruginya masa disitu kan..
Jadi kami hanya beli tiket ala-carte sahaja..
Sebab takut tak sempat nak main kalau beli tiket pakej combo..
Kami beli tiket "Chairlift" dan " Ecopark"
Sementara tunggu kaunter "Chairlift" buka, kami ambil kesempatan round2 sekeliling dulu..
Wahhh ramai betul rombongan dari sekolah2 masa ni..
Agaknya lepas UPSR dan PMR kot..
Ni di hadapan pintu masuk water theme park..
Yeayy...dah boleh naik "Kerusi tergantung" atau "chairlift" sudaa..
Tempat nak naik Chairlift ni kat belakang2 dan agak tersorok..
Taraaa...ni lah kerusi tergantung tu..
Saya mula2 agak runsing juga both Damias nak naik chairlift ni..
Sekali diaorg yang lebih excited daripada saya...wahhh..
Nampak sangat saya ni ada darah gumuruh tempat tinggi..
Suami dan anak2 relax jer..
Tapi palangnya tak berapa secure tau..
Sebab palang tu hanya tutup berdasarkan magnet sahaja..
Yang bestnya tu nak naik chairlift ni kena cepat2 sebab kerusi ni takkan berhenti walaupun masa kita nak naik..utk kanak2 don't worry sebab akan ada org yang bantu dukung mereka dan cepat2 letak atas kerusi tergantung ni..
Taraaaa...saya tak gayat lah..siap senyum2 lagi tu..
Btw tak tinggi sangat pun kerusi tergantung ni..
Perasaan jer takut sebenarnya..
Btw DSLR dengan ayah damia...so gambar2 saya jer lah banyak naik chairlift ni..
Saya snap2 gambar Ayyunie ngan ayah damia guna Iphone jer..hehe..ok gak kan..
Panjang juga perjalanan kerusi tergantung ni...
Dari hujung sini sampai ke Ecopark hujung sana..
Puas hati naik...anak2 suka, kami ibu ayah pun wajib lah seronok juga kan..:)
Ok lah, nanti sambung lagi..
p/s: Ketinggian kanak2 utk naik Chairlift ni adalah 90cm ke atas...kalau tak memang tak boleh naik..

 Klik2 sini, kot2 ada barang2 yang berkenan!!

07 di sitiawan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di sitiawan - Google Blog Search


Percepatkan Kerja-Kerja Pembinaan Sekolah Perikanan <b>di Sitiawan</b> <b>...</b>

Posted: 13 Nov 2011 12:56 AM PST

MAJLIS Latihan Pertanian Kebangsaan (NATC) diminta supaya mempercepatkan kerja-kerja membina sebuah Sekolah Perikanan di Kampung Acheh, Sitiawan bagi melatih tenaga mahir serta separuh mahir dalam industri perikanan negara.

Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani,  Datuk Mohd. Johari Baharum berkata langkah itu perlu bagi memastikan bekalan tenaga kerja di sektor berkenaan mencukupi.

"Fasa pertama iaitu melibatkan kerja-kerja membersih, merata dan menambun tanah telah selesai dijalankan beberapa bulan lalu.

"Fasa kedua iaitu pembinaan bangunan dan infrastruktur dijangka akan dimulakan sebaik sahaja menerima kelulusan peruntukan sebanyak RM80 juta daripada pihak EPU.

"Sekolah tersebut dijangka mula beroperasi menjelang 2015 dan dijangka bakal mengeluarkan seramai 150 hingga 250 orang tenaga mahir dalam bidang perikanan pada setiap tahun," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Program Latihan Pembangunan Kemahiran Tenaga Pengajar Bidang Teknologi Tangkapan Sijil Kemahiran Malaysia (SKM) di Jeti Jabatan Perikanan Kampung Acheh, Sitiawan.

Pada majlis tersebut seramai 45 orang tenaga pengajar menerima sijil tamat kursus daripada Johari.

Hadir sama Timbalan Ketua Setiausaha (Perancangan) Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani, Raihan Sharif; Setiausaha Jeneral, Pusat Pembangunan Perikanan Asia Tengara (SEAFDEC) Thailand, Dr. Chumnarn Pongsi dan Pengarah Perikanan Negeri Perak, Sani Mohd Isa.

Menurutnya, di bawah Dasar Agro Makanan, negara memerlukan seramai 43,700 tenaga mahir dan separuh mahir dalam industri perikanan tangkapan negara bagi mengeluarkan hasil tangkapan sebanyak 1.7 juta metrik tan setahun menjelang tahun 2020.

"Keperluan tenaga mahir dalam industri perikanan negara semakin membimbangkan dan memberi kesan terhadap pendapatan negara yang disumbangkan oleh sektor tersebut.

"Sehubungan itu, pihak kementerian menerusi Majlis Latihan Pertanian Kebangsaan (NATC) akan melatih tenaga pengajar dan tenaga mahir dalam bidang pertanian termasuk sektor perikanan," katanya. – Nooraini Mahamad.

07 di bukit gantang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit gantang - Google Blog Search


Malang Nasib Rakyat <b>Bukit Gantang</b> Kerana Berpemimpinkan Nizar <b>...</b>

Posted: 21 May 2012 12:49 AM PDT

"Begitu malang nasib rakyat di Bukit Gantang kerana memilih Nizar Jamaluddin sebagai pemimpin".

Demikian keluhan rakyat di Bukit Gantang apabila ditanya mengenai sejauhmana Ahli Parlimen kawasan itu, Datuk Seri Nizar Jamaluddin menjalankan tugasnya sebagai wakil rakyat.

Difahamkan, sepanjang Nizar menjadi pemimpin kawasan itu, batang hidungnya memang susah nak nampak.

Sebulan sekali pun belum tentu lagi.

Yang menariknya, Nizar hanya menghantar van yang mempunyai wajahnya tersengih-sengih macam kerang mengambil alih tanggungjawabnya untuk mendengar keluhan rakyat.

Sungguh membanggakan sekali bagi Nizar agaknya apabila mengabaikan kebajikan rakyat di kawasannya dan sibuk mengendeng hal ehwal masyarakat di kawasan lain.

Inilah yang dinamakan pemimpin tak tahu malu.

"Cuba anda fikir nasib kami di sini, dalam sebulan, sepanjang dia (Nizar) jadi Ahli Parlimen 34 kali saja dia balik dan jenguk kami di kawasan… itu pun bukan dia bermalam di sini.

"Nizar hanya setakat jenguk sekejap dan lepas itu lari entah ke mana… macam ini ke lagak seorang pemimpin dan kalau waktu-waktu lain hanya nampak van yang ada muka dia tersengih merayap ke kawasan tetapi orangnya tiada," kata seorang pengundi kawasan itu kepada Peraktoday.com

Inilah bukti yang disampaikan sendiri oleh rakyat Bukit Gantang yang begitu kecewa kerana terSALAH pilih pemimpin.

Difahamkan lagi, Nizar bukan sahaja mengabaikan nasib rakyat malah sanggup membohongi masyarakat yang pernah mengundi beliau di kawasan terbabit.

Nizar sebelum ini pernah disoal oleh beberapa penduduk berikutan sikap beliau yang jarang pulang ke kawasan selain tidak membela nasib mereka.

Namun, ini jawapan yang diberi Nizar kepada penduduk Bukit Gantang ketika itu:

"Saya kini akan melebihkan masa di kawasan DUN iaitu di Pasir Panjang".

Apabila rakyat Pasir Panjang pula bertanyakan soalan yang sama, Nizar menjawab begini pula:

"Saya akan lebihkan masa di kawasan Parlimen iaitu di Bukit Gantang".

Sungguh pandai pemimpin PAS ini menipu rakyat.

Seorang rakyat kawasan Bukit Gantang yang ditemui memberitahu, Nizar sememangnya pemimpin yang tidak boleh dipercayai.

Malah katanya, rakyat di Bukit Gantang kini berasa kecewa dengan sikap beliau yang tidak habis menipu dan sentiasa memutarbelitkan fakta.

Selain itu, masyarakat di kawasan terbabit juga kesal dengan tindakan Nizar yang tidak pernah mengakui kelemahan dan kesalahan diri malah sanggup memalitkannya kepada UMNO.

"Kami menolak habis-habisan Nizar sebagai pemimpin di sini, rakyat Bukit Gantang bukanlah bodoh untuk menerima setiap pembohongan yang dia lakukan.

"Cuma kami nasihatkan masyarakat di kawasan lain, janganlah percaya dengan dakyah-dakyah bohong Nizar Jamaluddin… dia memang pandai berkata-kata, bijak memberi janji-janji manis yang akan membuatkan kita khayal dalam angan-angan yang dicipta Pakatan Rakyat.

"Hakikat sebenarnya adalah jauh lebih teruk dan sebab itu rakyat di sini menderita. Memang malang nasib kami kerana mempunyai Ahli Parlimen seperti Nizar Jamaluddin," katanya.

07 di beruas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung rambutan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung rambutan - Google Blog Search


<b>Tanjung Rambutan</b> dapat pasar baru bernilai RM5.8 juta – Perak <b>...</b>

Posted: 26 Jan 2011 11:23 PM PST

Penduduk Tanjung Rambutan dan kawasan sekitarnya bakal menikmati pembangunan pesat dan kemudahan lebih selesa apabila sejumlah RM5.8 juta diperuntukan bagi membina pasar baru yang dijangka bermula April atau Mei depan.

Tapak pasar lama pula akan dibangunkan semula sebagai pusat jualan makanan yang serba moden dan lengkap, kata Datuk Bandar Ipoh, Datuk Roshidi Hashim.

Beliau berkata, pihaknya juga bercadang memperindah kawasan tepi Sungai Kinta dengan landskap menarik sebagai tarikan pengunjung ke Tanjung Rambutan.

"Sambil menjamu selera, pengunjung boleh menikmati keindahan Sungai Kinta dan difahamkan kualiti air di sini adalah yang paling bersih dan ia disahkan oleh Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS).

"Peruntukan RM5.8 juta itu sudah diluluskan kerajaan Persekutuan dan MBI kini di peringkat membuat draf dan pelan susun atur projek ini," katanya kepada pemberita selepas lawatan turun padang di pekan Tanjung Rambutan, semalam.

Hadir sama, Adun Hulu Kinta, Datuk Rusnah Kasim.

Dalam perkembangan berkaitan, Roshidi berkata, kerajaan negeri juga memberi pinjaman tanpa faedah berjumlah RM6 juta kepada MBI bagi tujuan pembangunan di sekitar Ipoh.

"Prasarana dan kemudahan awam di Tanjung Rambutan perlu ditingkatkan memandangkan dalam tempoh terdekat ini, Kolej Sains Bersekutu Ulu Kinta akan beroperasi dan kita jangka lebih 3,000 pelajar akan berada di sini.

"Sehubungan itu, kemudahan awam seperti pasar baru sangat diperlukan bagi menampung pertambahan penduduk Tanjung Rambutan," tambahnya.

MBI juga katanya, tidak ketinggalan membina perhentian bas di pekan itu yang bercirikan konsep moden, mesra pengguna dan terkini.

"Dua kiosk yang dibuka berdekatan perhentian bas akan dikhaskan untuk ibu tunggal dan Orang Kelainan Upaya (OKU) supaya mereka juga berpeluang menambah sumber pendapatan," katanya.

Sementara itu, Rusnah berkata, dalam tempoh yang singkat, MBI dapat melaksanakan projek pembangunan yang dirancang di Tanjung Rambutan dengan pantas demi kebajikan masyarakat di kawasan berkenaan.

"Projek baru yang dirancang seperti pasar baru dan pusat penjaja itu sangat dialu-alukan kerana sebelum ini, tiada tempat makan yang selesa untuk orang ramai menjamu selera.

"Oleh itu, saya mencadangkan agar pasar lama dikekalkan dan dinaiktaraf menjadi pusat penjaja makanan dan kita bina pasar baru di kawasan yang lebih luas," katanya.

Dewan serbaguna juga katanya, perlu disediakan bagi memudahkan urusan rasmi dan aktiviti kemasyarakatan seperti kegiatan sukan yang membabitkan segenap lapisan masyarakat.

07 di kamunting - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kamunting - Google Blog Search


Taiping Mali: Khemah Jualan Gudang <b>di Kamunting</b> Runtuh Malam <b>...</b>

Posted: 27 Aug 2012 08:36 PM PDT





















Akibat hujan lebat yang turun sekitar 11.00 malam tadi telah menyebabkan khemah runtuh. Banyak barangan perabot seperti meja, kerusi, katil, tilam rosak akibat hujan. Kebanyakan produk adalah produk import dari China.

Minggu lalu, pokok hujan-hujan di Taman Tasik Taiping tumbang, juga kerana hujan lebat.

Teringat kes 173 buah rumah di Sungai Bayor Selama musnah kerana hujan dan ribut. Seorang rakan memaklumkan hujan ribut di Selama adalah kerana solat hajat dan doa daripada Pas Larut .

Mereka mendoakan agar diturunkan bala dan runtuh kepada  40 buah khemah program perasmian mini RTC ,memohon akan pentas utama tempat TPM berada  runtuh dan musnah,  Pas juga mohon agar helikopter yang membawa Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin jatuh terhempas. [ terkedu TM apabila ustaz tersebut menceritakan bagaimana orang Pas Larut sanggup membuat perkara-perkara keji memohon bala diturunkan kepada sesama umat] .

Sebab itu ulamak-ulamak pondok hari ini berani menentang Pas kerana kesesatan mereka.

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved