Selasa, 2 Oktober 2012

07 di pangkor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pangkor - Google Blog Search


Gambar-gambar tertinggal dan terpinggir <b>di</b> DUN <b>Pangkor</b> kawasan

Posted: 26 Sep 2012 06:09 PM PDT

Pagi semalam (Rabu 26/9/12) sewaktu aku sedar dari tidor hujan dah mula turun dengan cukup lebat, aku duk sangka bila nak siang, redalah huja tu tu, tetapi sangkaan ku tak berapa tepat, sehinggalah jam 7.30 pagi hujan masih lebat macam biasa...   


Maka terpaksalah pakai baju hujan lengkap, setat motor buruk aku, redah dalam hujan pi kerja,, walau pun hati punyalah malas,,, dalam perjalanan jalan yang aku lalui, melalui Jalan ke Teluk Batek, suasana jalan raya memang menakutkan, apa taknya,, jalan dipenuhi air, kebanyakannya air tanah merah,,, risau motor aku mati enjin dalam takungan air yang agak dalam...
Terfikir di hati, sebab sebelum ini aku tak pernah jumpa lautan yang begitu dalam diatas permukaan jalanraya, apakah akan berlaku banjir kepada penduduk kampung di sekitar Teluk Murok?...
Pada petang, bila buka FB,, Encik Hamidon Ahmad Pegawai Khas Nizar melalui FBnya menyiarkan gambar-gambar seperti dibawah menunjukkan banyak rumah-rumah penduduk di kawasan padang Tembak Teluk Murok telah dipenuhi air disekeliling rumah meraka,, Untuk pengetahuan, kawsan ini adalah dibawah jajahan takluk zone Pangkor... 



Menurut encik ni, laporan masaalah banjih ni dah lama dibuat, namun tiada apa-apa tindakan dari pihak yang berwajib..


Rasanya sebab utama boleh berlaku banjir apabila hujan cukup lebat adalah kerana sistem perparitan yang tidak sempurna, ditambah lagi apabila bukit-bukit di tarah untuk ambil tanha merah, dan juga dibuat tamana perumahan,,, akibat tiada lagi tanah zone tadahan hujan, air hujan turun melimpaha,, penduduk- penduduk dikawasan rendah yang menerima bala...  

Di manakah slogan yang dicanang diseluruh negeri Perak Tiada Tertinggal Tiada Terpinggir, sedangkan dikawasan DUN sendiri masih tak sempurna... 
Lihat ni, banner ni akan kelihatan bila kita melalui dari Ipoh ke Lumut, dikawasan Titi Gantong Bota,, terpampang Pemuda UMNo punya kerja,, apa cerita ni,, masih lagi tertinggal dan terpinggir.. 
Dan yang paling ni dalam Gambar ni, Cikgu Jauhari, Bekas Ketua Penerangan UMNO Lumut, bahagian Zambry menjadi Ketua bahagaian, pun bernasib malang,,, 
masih lagi tertinggal dan terpinggir,, apa cerita..

07 di bota - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bota - Google Blog Search


Kek Perkahwinan <b>di Bota</b>, Perak - 2 Tier Buttercream Cake

Posted: 02 Sep 2012 07:01 PM PDT

Kami mementingkan kualiti dan keenakan coklat. Oleh yang demikian kami memilih jenama coklat yang sedap dan enak dari Beryl's Chocolate dan Barry Callebaut Malaysia. Produk coklat dari jenama ini telah disahkan halal. Jadi para pengguna sekalian tak perlu lagi risau..:D

PILIH JENIS COKLAT

1. Milk Chocolate Compound
2. Dark Chocolate Compound
3. White Chocolate Compound

WARNA PUN BOLEH PILIH JUGAK...mengikut tema masing-masing :D

Pink
Merah
Kuning
Hijau
Deep Orange
Biru

* Kalau nak warna lain pun boleh beritahu yer..(jika ada) :D

Pilih 'Chocolate Pattern'

1. Lollipop (Sila lihat gambar di bawah)
2. Love
3. Rose / Flower
4. Leaf
5. Shell
6. Fruit (Nenas)
7. Kipas
8. Fish / Butterfly / LadyBird / Bear / Cat Face / Rabbit Face
9. Nombor ( 0-9 )
10.Huruf ( a-z )
11. Keretapi / Kereta/ Kapal ( XXL )

PILIH INTI

1. Tiada Inti
2. Almond
2. Hazel
3. Peanut Butter
4. Kismis

PERISA

Kebiasaannya bagi LOLLIPOP CHOC boleh diletakan perisa jika mahu la...:D

1. Strawbery - sesuai bagi yang berwarna merah/pink
2. Jagung - sesuai untuk semua warna
3. Pandan - sesuai bagi yang berwarna hijau
4. Orange - sesuai bagi yang berwarna oren
5. Vanilla - sesuai bagi semua warna
6. Laici - sesuai bagi semua warna
7. Coffee
8. Cappucino

07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


Flora Fauna and Water Park at <b>Bukit Merah</b> Laketown Resort

Posted: 22 Sep 2012 10:07 PM PDT

Bukit Merah Laketown Resort is surrounded by lush greenery and fronting one of Malaysias largest 7000-acre freshwater lake located at Perak, Malaysia. It is one of Malaysias premier eco-tourism destination and the resort offers a wide variety of attractions. This video highlights its flora and fauna, the Chairlift, the Water Park, and the friendly ducks at the Bukit Merah lake. The instrumental track and the modified Dayung Sampan songs are by Muzhar Sujat and the "Tien Mi Mi" song in Mandarin is by Teresa Teng. Both the "Dayung Sampan" and "Tien Mi Mi" songs have the same melody lines, and were popular in the 1960s, and they demonstrate the influence and integration between Malay and Chinese cultures in Singapore, Malaysia and Indonesia.

About the author

Homestay <b>di Bukit Merah</b> Laketown Resort | Perakan Malaysia

Posted: 25 Jul 2012 10:12 AM PDT

Bisnes Anok Kelate

Monthly Rent: RM 200 Type: Apartments, For rent Area: Semanggol
Bedrooms: 3 Bathroom: 2
Furnished: Fully furnished
Property Type:Apartment/ Flat
Facilities: Swimming pool, Gymnasium, Tennis court, Mini market, Playground, Jogging track, Balcony/Patio, Cable TV

Fully furnished Apartment for daily rental at Bukit Merah laketown resort.

Cooking allowed and cooking utensils are provided.

Rental Rates,
RM 200 for 2 Day 1 Night
RM 350 for 3 Day 2 Night
RM 450 for 4 Day 3 Night
RM 500 for 5 Day 4 Night.

Call Bakri 013 530 5128 for reservation.
Maklumat lain:

http://www.mudah.my/vi/ 5361057.htm

Tags: ,

07 di kuala kangsar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala kangsar - Google Blog Search


Kakcik Seroja: 14/9/2012 - Singgah sebentar <b>di Kuala Kangsar</b>...

Posted: 15 Sep 2012 11:15 PM PDT

Keluar dari Kampung, kami singgah pula di Kuala Kangsar.  Tujuan utama adalah untuk menziarahi satu-satunya bapa saudara (abang kepada Allahyarham bapa kakcik) yang kakcik masih ada ...







07 di slim river - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di slim river - Google Blog Search


Kanak-kanak rentung dalam kebakaran <b>di Slim River</b> – Perak Today

Posted: 28 Sep 2012 06:15 AM PDT

Gambar Hiasan:-

Seorang kanak-kanak lelaki berusia empat tahun rentung dalam kebakaran di sebuah rumah di Kampung Lintah Tiong, Slim Village, Slim River hari ini.

Ketua Balai Jabatan Bomba dan Penyelamat Slim River, Md. Zin Mohd. Saaidin berkata, Muhammad Shahrizal Abdullah ditemui rentung di ruang tamu selepas anggota bomba selesai memadamkan kebakaran.

"Mayat mangsa dihantar ke Hospital Slim River untuk bedah siasat," katanya ketika dihubungi di Ipoh, hari ini.

Md. Zin berkata, kejadian berlaku pada pukul 2.30 petang dan ketika itu mangsa berada di ruang tamu seorang diri.

Ibunya, Norlia Zakaria, 51, dan lima lagi adik-beradiknya berada di bahagian dapur dan sempat menyelamatkan diri ketika api pantas merebak.

- BERNAMA

07 di menglembu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di menglembu - Google Blog Search


Geng 08 Vinod mengamuk <b>di</b> Kawasan Perusahaan <b>Menglembu</b>

Posted: 06 Jul 2012 10:37 AM PDT



20 samseng tetak kereta polis

IPOH - Empat anggota polis cemas apabila kereta mereka diserang oleh kira-kira 20 samseng yang bersenjatakan parang dan pedang samurai di Kawasan Perusahaan Menglembu di sini Rabu lalu.
Kejadian berlaku pukul 1.15 pagi semasa anggota polis itu cuba menghalang kumpulan dikenali sebagai Geng 08 Vinod itu yang dalam perjalanan untuk menyerang sebuah kumpulan samseng lain.
Ketua Polis Perak, Datuk Mohd. Shukri Dahlan berkata, Geng 08 Vinod yang menunggang motosikal itu bertindak ganas dengan menetak kenderaan polis tersebut berkali-kali menyebabkan cermin hadapan dan sisi pemandu pecah.
"Dalam keadaan kelam-kabut itu, salah seorang anggota polis terpaksa melepaskan satu das tembakan amaran ke udara.
"Tembakan itu menyebabkan kumpulan lelaki itu bertempiaran melarikan diri," katanya pada sidang akhbar di sini semalam.

Turut hadir, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Perak, Datuk Mohd. Dzuraidi Ibrahim.
Mohd. Shukri berkata, ekoran kejadian itu, operasi memburu suspek telah dilancarkan dan enam anggota geng terbabit yang berusia lingkungan 20-an berjaya ditahan di sekitar Menglembu dan Batu Gajah dekat sini.
Ujarnya, polis turut merampas 23 bilah parang dan pedang samurai milik mereka.
Menurut beliau, dua lagi suspek berusia 23 dan 24 tahun diberkas pada pukul 2.45 pagi semalam di sekitar bandar raya ini.

07 di beruas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di beruas - Google Blog Search


DIALOG RAKYAT: Koh sasar menang semula <b>di Beruas</b> dan Teluk <b>...</b>

Posted: 10 Jan 2012 12:00 AM PST

KUALA LUMPUR —  Presiden parti Gerakan Tan Sri Koh Tsu Koon mensasarkan untuk memenangi semula kerusi parlimen di Beruas dan Teluk Intan di Perak, di samping mempertahankan kerusi Simpang Renggam di Johor.

Bekas ketua menteri Pulau Pinang itu berkata, misi utama Gerakan ialah mempertahankan kerusi yang dimenangi oleh Barisan Nasional (BN) pada tahun 2008 dan memenangi seberapa banyak kerusi.
"Pada pilihan raya 2008, Gerakan telah memenangi dua kerusi iaitu Gerik dan Simpang Renggam.

"Bagaimanapun, kita sudah berbincang dengan Umno yang mahu bertanding di Gerik, dan kita cuba mendapatkan kerusi Taiping, di samping Beruas dan Teluk Intan di Perak," kata Koh dalam sidang media selepas tamat mesyuarat agung parti tersebut, hari ini.

Koh berkata, beliau yakin untuk Gerakan menang di Beruas dan Teluk Intan memandangkan pada pilihan raya yang lalu, calon Gerakan tewas dalam jumlah majoriti kurang daripada 1,000 undi.

"Bagaimanapun, ini hanya di peringkat awal, dan seterusnya kita akan membincangkan soal calon dengan parti komponen yang lain nanti," kata Koh lagi.

Koh juga berkata, beliau mahu Gerakan memecahkan angka kosong setelah Gerakan tewas semua calon dalam pilihan raya umum di peringkat negeri Pulau Pinang.

"Di kerusi DUN Pulau Pinang, kita kalah kesemua kerusi, oleh itu kita harap kita dapat pecahkan angka kosong di Pulau Pinang," katanya.

"Kita menyedari kita dalam keadaan sekarang amat sukar, tetapi saya percaya dengan kerja keras kita boleh mendapatkan lebih banyak undi di Pulau Pinang."

Beliau juga tidak memberikan sebarang komen apakah beliau akan bertanding pada pilihan raya akan datang.

Sebelum itu dalam ucapan penggulungannya, Koh menyeru kepada ahli Gerakan agar menggunakan "positive politics" yang menolak politik ekstremisme untuk mendapatkan undi pada pilihan raya akan datang.

"Ya, kita juga mahukan perubahan," katanya. "Tetapi kita mahukan perubahan yang membawa perkara yang lebih baik, bukannya berdasarkan emosi semata-mata."

Beliau juga menyeru supaya ahli membuat kerja bukan kerana untuk mendapat jawatan atau menjadi calon, tetapi bekerja untuk membantu rakyat.

"Saya mahu melihat pencapaian dahulu sebelum kita berikan jawatan atau menjadi calon," katanya lagi.
"Kita juga harus bekerja bukan sahaja untuk Parti Gerakan, tetapi membantu Barisan Nasional secara keseluruhannya."

07 di tanjung malim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung malim - Google Blog Search


TERKINI : Budak Hilang <b>Di Tanjung Malim</b> | blogr.my

Posted: 05 Sep 2012 06:43 AM PDT

TERKINI : Budak Hilang Di Tanjung Malim

4 minggu lepas oleh TINTAASYRAF di tintaasyraf.com

Semalam saya mendapat mesej dari seorang sahabat melalui WhatApps, pukul 4.28 petang. kandungan mesejnya seperti berikut :- Sesiapa yang berada di Perak, tolong carikan budak ni, Nur Izzati binti Badaruddin, berumur 14 tahun, telah hilang dari rumah sejak 12.00 tengahari tadi, berbaju sukan sekolah, bertubuh agak tinggi dan berkulit putih.Jika sesiapa yang ada maklumat tentang gadis ini tolong inform pada saya dengan kadar segera.. (017-588 2716)Tolong rebroadcast pada kawan-kawan anda. Segala kerjasama

07 di kuala kurau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala kurau - Google Blog Search


PARIT BUNTAR!!! 5000 hadiri ceramah perasmian Markas MTD <b>Kuala</b>

Posted: 25 Jun 2012 03:10 PM PDT

Pengarah MTD Kuala Kurau Abdul Bahrain Desa berkata, dataran markas berkenaan hanya mampu memuatkan kira-kira tiga ribu orang sahaja.

" Orang ramai yang tidak dapat masuk, terpaksa duduk dan berdiri di tepi jalanraya dan jalan taliair yang berhampiran.

" Mereka tidak mahu ketingalan mendengar ceramah yang disampaikan oleh Mohamad Sabu, Timbalan Presiden Pas Pusat.
Bahrain berkata, perasmian Markas MTD Kuala Kurau telah disempurnakan oleh Timbalan Presiden PAS berkenaan.
" Markas baru ini akan menjadi pusat aktiviti Pas Parit Buntar bagi kawasan Kuala Kurau dan Tanjung Piandang.
" Malah, markas ini akan menjadi pusat aktiviti pilihanraya bagi MTD Kuala Kurau menghadapi pilihanraya umum ke 13" katanya
Sementara itu,  Timbalan Presiden Pas Mohamad Sabu dalam ceramahnya yakin  Pakatan Rakyat akan mengambil alih Putrajaya kerana rakyat mahukan perubahan terutamanya golongan muda.

" Dulu saya sendiri tidak nampak jalan untuk ke Putrajaya kerana parti politik dalam Pakatan Rakyat seperti PAS, PKR dan DAP tidak bersatu dan masing-masing berjuang bersendirian.

" Namun kini bila Pakatan Rakyat wujud , UMNO/BN telah dapat dikalahkan di beberapa negeri. Maknanya, jalan menuju ke Putrajaya makin jelas.
Menurutnya, UMNO/BN sangat takut dengan perpaduan yang wujud dalam Pakatan Rakyat kerana dengan cara ini sahajalah mereka dapat ditewaskan.

"UMNO/BN sudah tidak lagi diyakini oleh rakyat untuk memerintah negara ini kerana berlaku banyak penyelewangan seperti isu scorpene dan NFC.

" Sudah sampai masanya, rakyat bersatu menumbangkan UMNO/BN dalam pilihanraya umum ke 13 nanti" katanya
Turut berucap dalam ceramah tersebut ialah Pesuruhjaya Pas Perak  Abu Bakar Hussin , Ahli Parlimen Parit Buntar Dr. Mujahid Yusof Rawa, Ketua Ameerah Pas Fareedah Abdul Samad, ADUN Kuala Kurau Yunus Jamhari dan Yang Dipertua Pas Parit Buntar  Harun Hashim.
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved