Isnin, 1 Ogos 2011

07 di manjoi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di manjoi - Google Blog Search


PANAS! USTAZ KAZIM ELLIAS BAKAL CALON TERBAIK UMNO KAWASAN <b>MANJOI</b>??

Posted: 31 Jul 2011 11:05 AM PDT


Satu berita yang amat baik seandainya ia benar.. Gua baru dapat maklumat mengenai penyenaraian awal calon PRU13 bagi UMNO untuk negeri Perak..

Antara nama yang menarik perhatian gua ialah Ustaz Kazim Elias yang telah tersenarai untuk bertanding di negeri tersebut..

Kalau ikut info yang gua dapat, Ustaz Kazim bakal diletakkan untuk bertanding di DUN Manjoi.. Ini kerana, pengaruh Ustaz Kazim memang kuat disitu..

Lagipun, Ustaz Kazim mempunyai satu Pondok pengajian yang bernama Al-Barakah di Kampung Manjoi.. Jadi bertambah menonjol imej Ustaz Kazim di kawasan tu..

Gua tak mahu sentuh mengenai nasib YB Nazri yang jadi Adun Manjoi sekarang ni.. Mungkin dia akan ditukarkan untuk bertanding di tempat lain atau mungkin dia tak dicalonkan langsung.. Tunggu je lah nanti..

So.., Najib memang nakkan winnable candidate untuk UMNO di PRU yang akan datang.. Dan kalau letakkan Ustaz Kazim ni di Manjoi, InsyaAllah UMNO akan menang besar disitu..

Gua cadangkan.., letakkan sekali Ustaz Kazim dikawasan Parlimen yang ditandingi oleh Nizar Jamaluddin.. Biar Nizar DAP tu kalah teruk ditangan Ustaz Kazim...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

MPP Online: PANAS PRU13 !!! Ustaz Kazim Elias bakal jadi calon <b>...</b>

Posted: 30 Jul 2011 11:30 PM PDT

Satu berita yang amat baik seandainya ia benar.. Gua baru dapat maklumat mengenai penyenaraian awal calon PRU13 bagi UMNO untuk negeri Perak..

Antara nama yang menarik perhatian gua ialah Ustaz Kazim Elias yang telah tersenarai untuk bertanding di negeri tersebut..

Kalau ikut info yang gua dapat, Ustaz Kazim bakal diletakkan untuk bertanding di DUN Manjoi.. Ini kerana, pengaruh Ustaz Kazim memang kuat disitu..

Lagipun, Ustaz Kazim mempunyai satu Pondok pengajian yang bernama Al-Barakah di Kampung Manjoi.. Jadi bertambah menonjol imej Ustaz Kazim di kawasan tu..

Gua tak mahu sentuh mengenai nasib YB Nazri yang jadi Adun Manjoi sekarang ni.. Mungkin dia akan ditukarkan untuk bertanding di tempat lain atau mungkin dia tak dicalonkan langsung.. Tunggu je lah nanti..

So.., Najib memang nakkan winnable candidate untuk UMNO di PRU yang akan datang.. Dan kalau letakkan Ustaz Kazim ni di Manjoi, InsyaAllah UMNO akan menang besar disitu..

Gua cadangkan.., letakkan sekali Ustaz Kazim dikawasan Parlimen yang ditandingi oleh Nizar Jamaluddin.. Biar Nizar DAP tu kalah teruk ditangan Ustaz Kazim...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di seri iskandar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri iskandar - Google Blog Search


нσиɛʏяαвнʋℓαт (^_^): <b>Di</b> bumi <b>Seri Iskandar</b>

Posted: 10 Jul 2011 07:10 AM PDT

Tengok tajuk je dah tahu Hani skrg kat mana kan...
Dekat mana lagi tak lain tak bukan di bumi Seri Iskandar yang sgt SEJUK ni kan
Actually, Hani dah balik sini Selasa lepas...
Sampai je umah, kasi bersih ini rumah!!!
Pastu kuar shopping barang2 umah dengan housemate..Licin duit!!! 
Cepat je kan..macam air o__0
Hani dah pon mendaftar untuk semester baru nie..
Jantung dup dap dup dap gile beb masa nak amik result...
Tapi Alhamdulillah result memuas kan dan menggembirakan..
Sebab ada peningkatan..result sem lepas gile kejam, cikit cinonet je
So, semester ni kena la study betul2 kan demi menaikkan taraf pointer yang lagi segan untuk naik..
Xsabar rasanya nak habes kan semester ni..huhu
Padahal kelas baru nak mula esok...
Dah la kelas semester ni pack nak mampus, sampai pukul 6 kelas nya..
Selalu nya sampai pukul 4 je...kelas pukul 6..hurm suku je la masuk otak..
Tu pon kalo nak masukkan...
Mesti busan gile kan baca entry Hani hari ni..
Hani pon busan gile...Malas nak update coz xde idea..tapi nak update jgk belog ni...
Korang2 semua, rajin2 la dtg belog Hani..
Jgn mls lak mcm Hani, Hani rajin je belogwalking tapi nak update entry agak malas la...
Ok la korang, bertemu di lain hari ye =)
P/s : Tolong doakan Hani jadik budak yang rajin dan berjaya semester ni dengan ponter yg sangat-sangat memuaskan ye =] Thanks!!!

Eh, jap...lupa lak nak cite...

har tu before balik cini Hani singgah umah Amoi dulu..
Jumpa Adrian Firras yang comel lagi bulat dan gebu...
Takut rindu lak kalo xtengok lelama..hehe
Hani sempat record Adrian baca berita...
Jom tengok Adrian yang comel....
Thanks for reading!!! Bui Bui 

Terima Kasih! Rerajin La Komen Dan Click Iklan!!!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di trolak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di trolak - Google Blog Search


Santai Bersama Bob Lokman <b>di Trolak</b> Selatan - DPP Tanjong Malim

Posted: 03 May 2011 10:27 PM PDT

Pemuda bersama Pas Cawangan Trolak Selatan telah berjaya menganjurkan program Santai bersama bekas artis yang kini bergiat dalam bidang dakwah, Sdr Bob Lokman.

Program yang bermula jam 5.00 petang itu mendapat sambutan yang menggalakkan daripada masyarakat setempat.

Sdr Bob Lokman sempat menyampaikan ucapan ringkas yang amat menarik dan menghiburkan tetamu yang hadir.

Program berakhir sekitar jam 6.30 petang. Sdr Bob Lokman seterusnya bergegas ke Surau Kg Kelan untuk mengadakan Kuliah Maghrib di sana. Seterusnya, beliau berceramah pada sebelah malamnya di Dataran Berop, Tg malim bersama DS Nizar Jamaluddin.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di seri manjung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri manjung - Google Blog Search


59 Rumah <b>Di Manjung</b> Dilanda Ribut, Tiga Hari Berturut-Turut <b>...</b>

Posted: 01 Aug 2011 04:02 PM PDT

Sebanyak 59 buah rumah dan sebuah kedai di Seri Manjung dekat sini mengalami kerosakan bumbung selepas terlibat dalam kejadian ribut, tiga hari berturut-turut bermula awal pagi Jumaat dan berakhir pada Ahad.

Penyelaras Dewan Undangan Negeri (Dun) Pasir Panjang, Dr. Azizah Johor berkata, sebanyak 52 rumah penduduk di Taman Perumahan Fasa 3A, Seri Manjung dan Kampung Datuk Seri Kamaruddin (KDSK) terlibat dalam kejadian tersebut.

"Kebanyakan rumah penduduk mengalami kerosakan di bahagian bumbung selepas diterbangkan angin dan diikuti dengan hujan lebat menyebabkan banyak peralatan penduduk yang rosak terkena air hujan.

"Bagi meringgankan beban penduduk di saat mereka membuat persiapan menyambut kedatangan bulan Ramadan, kita telah turun padang untuk menghulurkan bantuan segera.

"Semua mangsa masing-masing menerima duit ehsan bernilai RM500 iaitu daripada Tabung Bencana Alam (RM300) dan sumbangan Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir (RM200)," katanya kepada Bernama di sini pada Isnin.

Beliau yang juga Ketua Wanita Umno Bahagian Lumut berkata, pihak Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) sedang mengenalpasti jumlah kerugian yang dialami mangsa dan akan menyalurkan bantuan segera kepada mereka.

Menurutnya, JKM akan membantu mangsa membiayai perbelanjaan pembaikan bumbung rumah penduduk dalam masa terdekat ini.

Azizah berkata, kejadian tersebut berlaku awal pagi antara jam 3 hingga 4 pagi tiga hari berturut-turut ketika semua mangsa sedang nyenyak tidur dan tidak melibatkan sebarang kecederaan atau kehilangan nyawa.

–BERNAMA

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di menglembu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di menglembu - Google Blog Search


HANGAT ! Selepas &#39;Nanah&#39; Terburai, DAP Semakin Banyak Kudis & Kurap!

Posted: 31 Jul 2011 07:02 PM PDT


Yang terbaru, Lim Guan Eng telah memandai-mandai apabila mencadang menamakan Jalan P Patto mengganti jalan yang sedia ada iaitu Jalan Mak Mandin sehingga bersimpang dengan Jalan Mawar!

Alasan Lim Guan Eng cukup dangkal, cetek dan tidak sepatutnya diterima langsung oleh rakyat Pulau Pinang! Alasan beliau ialah,


Mendiang P Patto adalah ahli politik pembangkang yang telah 'banyak berjasa kepada rakyat dan pada satu ketika adalah Ahli Parlimen Bagan'. seterusnya
P.Patto merupakan seorang ahli politik DAP bidan terjun yang melompat bertanding di beberapa kawasan seperti MP Menglembu (1982-1986) dan MP Bagan (1986-1990). Mendiang dikalahkan oleh DS Samy Vellu di Sungai Siput pada tahun 1990.

Jika merujuk kepada alasan Lim Guan Eng iaitu mendiang 'banyak berjasa kepada rakyat dan pada satu ketika adalah Ahli Parlimen Bagan', alasan tersebut tidak cukup kuat dan tidak adil untuk menyamakan penganugerahan jalan sama seperti negarawan seperti Tun Hamdan Sheikh Tahir.

Kita perlu rasional di dalam hal ini.

1. 'Jasa' P.Patto kepada Pulau Pinang hanyalah kepada rakyat di Parlimen Bagan, itu pun HANYA satu penggal sahaja.

2. Beliau hanya sekadar ahli pembangkang yang tugasnya mengkritik dan memeriahkan Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang, sama seperti Lim Guan Eng DAP. Itu sahaja.

3. Logiknya, tidak banyak 'jasa' yang boleh dilakukan oleh seorang MP pembangkang di dalam kerajaan negeri parti lawan kerana kebanyakan infrastruktur kawasan bergantung penuh kepada perbelanjaan BN negeri dan BN pusat ketika itu.
4. P.Patto mungkin banyak berjasa kepada Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan DAP tetapi itu adalah dalam skop parti politik itu sahaja dan bukan rakyat secara keseluruhannya.

5. Malah, nama P.Patto dibantah keras oleh penduduk dan tidak diterima untuk menggantikan Jalan Silibin di Perak, negeri asal P.Patto.

Year 2008 - As protests from the various quarters grew, the Pakatan Rakyat Perak state government finally relented and said that it would hear the people's views first before deciding on the matter.

Menteri Besar Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin has already agreed in principle to honour the late Patto by renaming one of the roads in Little India.

State DAP leaders, however, seem-ed reluctant to accept Nizar's offer, perhaps due to the prominence, or the lack of it, of the road in question.

"Nizar has offered to rename Lorong Lahat after Patto and I think the DAP leaders are not going to agree as they want something more prominent for him," said a source.Nampaknya, Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang sekali lagi memandai-mandai mencadangkan nama jalan P.Patto dan telah mengumumkannya kepada isteri beliau sebelum mengkaji penerimaan rakyat Pulau Pinang.

Apakah mereka tidak terfikir perasaan yang terpaksa ditanggung oleh isteri P.Patto jika jalan P.Patto turut mendapat bantahan keras dari rakyat Pulau Pinang di atas alasan-alasan yang sangat lemah seperti dinyatakan oleh Setiausaha Agung DAP itu?

MiM jangka jika rakyat Pulau Pinang bangkit membantah cadangan KM Pulau Pinang itu, beliau akan menuduh kononnya pihak tersebut tidak ada hati perut atau tidak berperikemanusian tidak mahu menjaga hati isteri P.Patto.

Tetapi perlu MiM nyatakan dahulu, Lim Guan Eng dan kroni bapa beliau adalah pihak yang tidak berhati perut dan mempermain-mainkan perasaan isteri Patto. Mereka telah bermain-main dengan perasaan si isteri sekali di Ipoh, Perak.

Dan jika rakyat tidak menerima sama seperti rakyat Perak, isteri mendiang tentu akan kecewa sekali lagi.

Lagi pun, MiM yakin, isteri P.Patto tidak kisah pun jika tidak ada jalan nama.

Yang beliau harapkan ialah tanggungjawab Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang untuk menjaga kesejahteraan sisa-sisa hidup beliau. Itu yang paling penting!
Nampaknya, Lim Guan Eng semakin longgar dan bertambah tidak efesien untuk menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang. Beliau tampak sudah gagal untuk menilai hati dan perasaan rakyat Pulau Pinang sebelum membuat sebaran keputusan.

Dan di dalam isu ini, bantahan rakyat Pulau Pinang sudah pasti akan mengagalkan usaha Guan Eng DAP untuk menamakan satu jalan untuk kroni politik beliau.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di sungkai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di sungkai - Google Blog Search


Wedding Photography <b>di</b> Menderang, <b>Sungkai</b> - Nurdqaseh Bridal <b>...</b>

Posted: 24 Jul 2011 03:44 AM PDT

Team nurdqaseh wedding photography telah ke Kampung Menderang, Sungkai untuk merakam detik-detik perkahwinan pasangan pengantin ini,  Tahniah dari Nurdqaseh!Lebih banyak gambar di nurdqaseh graphix
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di kuala kurau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala kurau - Google Blog Search


PSS SK <b>KUALA KURAU</b> BARU: Imam Muda Asyraff <b>di</b> SK <b>Kuala Kurau</b> (Baru)

Posted: 31 Jul 2011 05:45 PM PDT


Tanggal 29 Julai 2011 merupakan detik manis bagi semua warga SKKB.Pada tarikh tersebut telah diadakan program Penghayatan Ramadan yang dianjurkan oleh Panitia Pendidikan Islam.

Apa yang menarik ialah Imam Muda Asyraff, Juara Program Imam Muda musim pertama telah
menjadi penceramah jemputan pada majlis tersebut.Majlis bermula pada pukul 8.30 pagi.Imam muda Asyraf telah menyampaikan ceramah dengan begitu menarik dan mencuit hati murid-murid serta guru-guru SKKB.


Di akhir sekali guru-guru serta murid-murid SKKB mengambil peluang bergambar kenangan bersama Imam Muda Asyraff.Murid-murid juga mengambil tandatangan dan autograf daripada beliau sebagai tanda kenangan.

Tahniah kepada semua yang terlibat menjayakan majlis ini.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di manjung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di manjung - Google Blog Search


Stanza Hidupku: KiSaH <b>Di MaNjUnG</b>

Posted: 17 Jul 2011 07:05 PM PDT

Haiiiii....!!!

Ok ok, sepanjang aku kat rumah mak aku last week kan aku belajar masak tau. Antaranya kuih puding sagu berkuah, kuih kasui dan lepat pisang. Tapi tu la, tak sempat nak ambik gambar, asal siap letak aje dlm fridge (puding sagu dan kuih kasui) bagi je punggung udah le ader tukang potong pastu ngapp!!!


Lebih kurang mcm ni la rupa PUDING SAGU BERKUAH aku tu tapi kuahnya yellowish color sbb aku gunakan tepung custard(bila bancuh kan yellowish) utk melikatkan lagi kuah, sori la x sempat nak snap dah abis di NGAPP!!

Bila ditanya sorg pon tak mngaku....sudahnya habis begitu saja tanpa sempat aku nak snap sekeping dua. Bukan tak nak ambik pics tau, mmng betul-betul tak sempat sbb dengan sibuk memasak di dapur, apa korg ingat ader masa aku nak pegang hp aku pastu snap! Habis rosak nyah aku punya BB.... apa korg ingat 20 sen nyer hp ker aku pakai??

KUIH KASUI/KASWI

Lepat pisang tu lagi la, panas-panas kuar je dari periuk kukus terus je dorg ngapp!!! Makan plak dorg tuang dengan kuah puding sagu tuh (kuah puding sagu tuh dibuat drpd susu cair, tepung custard dan gula mengikut rasa dikacau di atas api dan diletakkan air skit supaya tak likat, cantik tau kaler dia yellowish).

Tak sempat pon wat minum petang udah habis, wat pkul 2pm sblm pkul 5pm udah BANZAI!!!!!!!! Ok la kan, maknanya aku wat sedap le, huahahahahah (tu la motif yg sebenarnya nak bagitau, aku ni pandai masak)

LEPAT PISANG

Sebelah malamnya aku, adik aku si Janna dan mak kitorg main SPIRIT!!! Korg penah dengar spirit game. Kalo tak kuat iman jgn cuba-cuba main takut nnti terpesong iman! Kitorg pon main la dan tanya la soklan yg berkaitan ader la berunsurkan peribadi dan ternyata soklan yg dijawab BENAR DAN TEPAT!!! Tapi awas jangan percaya sangat nnti syirik sbb kitorg saja main utk suka-suka je tanya soklan berbentuk : BILA AKU AKAN KAYA? Hahahah... kan best

Tapi seram bila tanya 'Peter, siapa kamu?' Tau dia jawab apa? HANTU!!!! Tak meremang bulu tengkok! Tanya lagi... 'Peter, kamu sekarang ada di mana'...tau dia jawab apa? 'ADA SEBELAH ENA'.... Sebelah aku tuh, padahal sebelah aku kosong jer.... malam tu aku tido bawak Yassin la letak bawah bantal kepala aku tido, takut gak watnya di rasuknya aku, tak naya.... huhuhuh, padan muka aku!

Nak tahu apa jadi kat adik aku plak? The next day at nite dia bertembung ngan pocong!!!! Hahahahah... trus tak balik rumah tido kat rumah adik aku yg sorg lagi tuh si Azlia, kakak dia jugak la... ok kita layan pic Janna nih.

POCONG JANNAH

Hahahah.... Padan muka, tu la sapa suh tido rumah kak lia time kak ena ader kat rumah mak, dh takleh nk main spirit lagi, abg alip pon nak join udah tak dapek sbb kamu overnite sana, tu pasal jumpa POCONG!!!!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved