Jumaat, 29 Julai 2011

07 di pangkor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pangkor - Google Blog Search


..InSpiRaSi HiDuPKu....: ..KeNanGaN <b>di PangKoR</b> IsLaND

Posted: 10 Jul 2011 02:20 AM PDT







dah smpai kt perhentian Pangkor, check in hotel Pangkor Coral Bay..satu bilik 2 org..pastu kne tukaq baju formal sbb ade sesi taklimat brsama pihak urusetia..ms tu smpat lg posing2 kt dinding..hahha..gif,avatar,animatedntah pape..pantang tgk 1 malaysia ni,msti nk brgmbar kt situ,,,kuikuikui..sabo je le sape yg jd jurugambar...hahhaa..
Ni masa pusing2 Pulau Pangkor nga bot..best la jugak..tapi lautnye x sejernih pulau redang...hehe..sorry ye org Pangkor..CHe MaH ni jujur orgnye...hehe..gif,avatar,animated

bergambar di CORAL ISLAND..kt sini ramai org duk snorkelling,..tapi air kt sini om x sejernih kt pulau redang..huhu..nk tgk ikan cantik2 kne baling roti bagi makan baru dpt tgk ikan2 yg pemalu tu dgn jelas..huhu..skali dapat tengok,geramnye nk pegang ikan2 tu...hehe



Dah abis p jengjalan pusing2..kire brbaloi jgk kot bayar rm16 hinggit sorg..xpela..kalau mahal pom, kire sedekahlah kt pak cik India tu..huhu..ape pom puas hati gak dpt pusing2 tu.yg paling brmakna pngalaman baru yg kte dapat..disamping dapat pahala mghayati dan memandang kebesaran Allah di sekeling kite..SUBHANALLAH..syukur sgt2 jgk sbb dpt peluang cmni..sempat jgk CHe MaH lihat kebesaran kuasa Allah mncipta keindahan alam dan lautan..hehee..

~ setakat disini dulu coretan kenangan CHe MaH..sape2 yg bace smpai abis,animated,gifwahhh..CHe MaH  cukup terharu..animated,gifthanks so much guys..ape yg CHe MaH nk tekankan kt sini ialah penting kte berjalan-jalan menghayati kebesaran Allah,,."Jauh perjalanan,luas pemandangan"animated,gif itu lah yg slalu org2 cakap..memang tepat skali..ble kte byk berjalan ke tempat2 yg kte xprnah pegi, byk perkara kte dpt belajar....terutamanya kt tempat2 cmni la mcm pulau, hutan, atau kt mane2 je yg kte leh tgk KEBESARAN KUASA CIPTAAN ALLAH S.W.T..bile kte tetapkn dlm hati utk melihat dan menghayati CIPTAAN ALLAH..insyaAllah pahala yg kte dapat serta pengalaman yg brmakna dn diberkati oleh Allah..INSYAALLAH..jika sebaliknye, pikir2kan lah sndiri yek..hehe..CHe MaH pom punye hasrat dan impian nk melancong ke seluruh negeri,negara dan seluruh dunia..wahhh..gitu....animated,gifinsyaAllah kalau berkesempatan dr smua segi iaitu umur,rezeki dan sebagainye...kalau diizinkn Allah...pengalaman yg kte dapat drp perantauan atau perjalanan kte nnt dpt mnjadikan pemikiran kte lebih trbuka dan byk ilmu yg baru kte dapat..animated,gifnsyaAllah,,dan juga menjadi satu INSPIRASI DALAM HIDUP utk kte menjadi manusia yakni hamba ALLAH yg lebih baik lagi dr semasa ke semasa slagi nyawa dikandung badan...hehe..betul x??hehe..tepuk dada tanyelah kata hati yg brlandaskan iman..animated,gifhaha..adioss..jumpe lagi yek..hehe..~

TATA 

animated,gif Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di trolak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di trolak - Google Blog Search


Santai Bersama Bob Lokman <b>di Trolak</b> Selatan - DPP Tanjong Malim

Posted: 03 May 2011 10:27 PM PDT

Pemuda bersama Pas Cawangan Trolak Selatan telah berjaya menganjurkan program Santai bersama bekas artis yang kini bergiat dalam bidang dakwah, Sdr Bob Lokman.

Program yang bermula jam 5.00 petang itu mendapat sambutan yang menggalakkan daripada masyarakat setempat.

Sdr Bob Lokman sempat menyampaikan ucapan ringkas yang amat menarik dan menghiburkan tetamu yang hadir.

Program berakhir sekitar jam 6.30 petang. Sdr Bob Lokman seterusnya bergegas ke Surau Kg Kelan untuk mengadakan Kuliah Maghrib di sana. Seterusnya, beliau berceramah pada sebelah malamnya di Dataran Berop, Tg malim bersama DS Nizar Jamaluddin.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di teluk batik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di teluk batik - Google Blog Search


Gathering Blogger Perak <b>Teluk Batik</b>

Posted: 06 Jul 2011 09:15 AM PDT

Ini sebenarnya bukanlah event akan datang tetapi lebih kepada aktiviti yang telah dijalankan oleh Admin BP yang mana gathering yang dah berlalu ini berjalan dengan jayanya seperti berikut:

Tarikh:4 Jun 2011
Tempat : Pantai Teluk Batik

Berikut merupakan review-review yang telah dibuat oleh ahli-ahli Blogger Perak sekalian tentang event ini.

http://reezluv.com/2011/06/gathering-blogger-perak-di-teluk-batik-pula/

http://mohamadfaiz.com/2011/06/05/gathering-blogger-perak-teluk-batik/

http://blogmirul.blogspot.com/2011/06/gathering-blogger-perak-edisi-4-jun.html

http://munalifestory.blogspot.com/2011/06/outdoor-gathering-blogger-perak-gempak.html

http://fotocinta.com/2011/06/gathering-blogger-perak-di-teluk-batik/

http://www.broframestone.com/2011/06/bro-terjeles-tengok-budak-blogger-perak-bervlog-bergathering-di-teluk-batik/

http://daridirinisa.blogspot.com/2011/06/gathering-blogger-perak-di-teluk-batik.html

http://adiredadib.blogspot.com/2011/06/official-video-gathering-blogger-perak.html

http://tebakoo.blogspot.com/2011/06/gathering-blogger-perak-teluk-batik.html

http://www.admiralhafiz.com/2011/06/blogger-perak-outdoor-activities.html

http://dunia.pisyek.com/2011/06/blogger-perak-di-teluk-batik.html

http://ruzzezanie.blogspot.com/2011/06/terbaik-gathering-blogger-perak.html

Ada lagi gambar kat sini kalau nak tengok lagi banyak..

p/s:kalau ada tertinggal, sila bagi tau eh..:D

No related posts.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di bercham - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bercham - Google Blog Search


Kepala REMAJA Tercucuk PEDANG <b>Di</b> Dahi |Pulakdah!

Posted: 27 Jul 2011 06:44 AM PDT


Remaja ini pastinya mengalami sakit kepala yang paling teruk — selepas tengkoraknya telah dicucuk dengan sebilah pedang.

Senjata ini tertusuk sedalam 5cm pada dahi Zhang Bin ketika dia bersama dengan rakan-rakannya di rumah.

Ramaja 15 tahun ini telah dikejarkan ke sebuah hospital tempatan, tetapi pasukan perubatan tidak mampu merawatnya.

Dia kemudiannya terpaksa bertahan menempuhi perjalanan selama empat jam ke sebuah lagi hospital sejauh 250 batu di Changsha, Hunan, China.

Menakutkan . Sinar X menunjukkan bilah pedang yang menembusi dahi remaja kredit : REX
Zhang berkata: "Tiga rakan sekelas datang melawat saya di rumah dan seorang daripada mereka membawa sebilah pedang.


"Dia berdiri 3-4 m jauh daripada saya. Saya tidak tahu bagaimana pedang itu terbang ke arah saya dan menikam ke dalam kepala saya.


"Saya merasakan sakit dan banyak darah yang mengalir keluar."

Doktor mengejarkan Zhang untuk pembedahan dan pedang telah dikeluarkan dalam pembedahan selama empat jam.

Ketua pakar bedah berkata: "Mujurlah pisau tidak menyentuh arteri di dalam tengkorak dan saraf-saraf utama, jika tidak ia mungkin menjadi satu cerita lain."

Zhang dijangka akan pulihan sepenuhnya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di lumut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lumut - Google Blog Search


PERJALANAN PULANG: Membersih <b>Lumut Di</b> Longkang

Posted: 19 Jul 2011 01:46 AM PDT

Salam............Sana sini riuh rendah dinegeri parti pembangkang menimbulkan berbagai kes khalwat, sumbang mahram, buang anak dan sebagainya . Orang orang yang melakukan kerja itu pastilah berkopiah, bertudung apabila hadir ke makhkamah dan juga pakai spek hitam bila kes cerai berai. Tiadalah cerita menarik selain dari cerita rumahtangga orang dan habis diselak selak kain sampai ke pangkal peha. Kalau di kampung kampung tentulah semakin hebat kerana cerita cerita memalukan itu bukan sahaja berangkai rangkai di kedai kedai dan pasar tetapi juga di tangga tangga surau dan masjid. Banyak bercakap hal orang tetapi tidak banyak yang  mahu mencegah..............
Saya pernah bertanya kepada seorang kawan saya iaitu seorang pegawai polis berbangsa China, beliau berpendapat bahawa pelacuran tidak dicegah demi untuk mengelakan gejala sumbang mahram dan rogol. Benarkah ? Bagi saya itu cuma satu pendapat dan tidak mewakili mana mana pihak. Sebenarnya orang orang yang tinggal di bandar lebih bebas dan sangat mudah melanggani pelacur. Tidak ada siapa yang akan membuka mulut, apatah lagi jika tinggal dihotel hotel besar. Ramai juga wanita wanita di bandar menyakini bahawa suami mereka orang baik baik dan sangat sayangkan isteri tetapi tidak mengetahu disebaliknya itu. Rasuah juga bukan berupakan wang tetapi juga wanita. Taukeh taukeh yang kaya raya akan merasuah dengan menggunakan wanita kerana "rasuah" itu tidak dapat dilihat di dalam akuan bank. Kepuasan memanjat tangga tangga bangunan ini memang meredakan kes rogol dan menjadikan suami taat kepada isterinya yang satu. Dinegara barat, ada terdapat para isteri menyediakan pelacur kepada suaminya dan dengan ini suaminya akan berada disisinya selalu.
Bagaimana pula di kampung kampung ? Disana adalah tempat orang baik baik, tempat orang beribadah dan rasa malu tehadap jiran tetangga tehadap masyarakat menyebabkan kerja kerja maksiat tersekat. Namun begitu di dalam senyap , perkara ini berlaku juga. Bukan sahaja menjadi haruan yang makan anak, tetapi juga memanjat kerumah janda janda yang gersang. Bertambah pula banyak keluaran prodak tongkat Ali, bahan makanan yang memberangsangkan dan tentu sekali tidak karuan mana tujunya............... Bagaimana harus mencegahnya............................ 
Bukankah orang pernah berkata, jangan mengubah sesuatu yang azali.............. Sepertinya memutar bumi dari barat ke timur maka terjadilah kiamat............. Pada hari ini manusia mahu mengubah ketentuan tuhan dan rasakanlah kecelakaan itu..................
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di menglembu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di menglembu - Google Blog Search


Utusan Malaysia Online - Terkini

Posted: 09 Aug 2010 09:13 AM PDT

Budak 3 tahun dilarikan di Menglembu ditemui di Batu Gajah

Budak 3 tahun dilarikan di Menglembu ditemui di Batu Gajah

09/08/2010 4:24pm

IPOH 9 Ogos - Seorang kanak-kanak yang dilarikan oleh seorang lelaki bersama dengan kereta, yang ditinggalkan oleh ibunya di kawasan perumahan di Menglembu, berjaya ditemui di Batu Gajah malam tadi.

Ketua Polis Daerah Batu Gajah, ACP Najib Mohamad berkata, kejadian berlaku pada pukul 9.45 malam ketika kanak-kanak lelaki berusia tiga tahun itu bersama ibunya pulang ke rumah di Taman Sepakat, Menglembu selepas menziarahi saudaranya.

"Ketika wanita itu turun dari kereta untuk membuka pintu pagar, anaknya ditinggalkan di dalam kereta dengan keadaan enjin masih hidup serta pintu sebelah pemandu terbuka," katanya ketika dihubungi hari ini.

Najib berkata, pada masa sama seorang lelaki tiba-tiba meluru masuk ke dalam kereta itu dan melarikan anak mangsa ke arah Batu Gajah.

Ibu mangsa, yang terkejut, kemudian bergegas ke Balai Polis Menglembu untuk membuat laporan. - Bernama

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di kuala sepetang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala sepetang - Google Blog Search


Mee Udang MakJah <b>Kuala Sepetang di</b> Wangsa Maju | Aku ~ HALIMUNAN

Posted: 18 Jul 2011 11:30 PM PDT

Wahhh… ini dah dikira betul2 promosi pembukaan branch baru….. Hehehehe takpe, free promo yaa MakJah!!  Esok saya datang makan, kasi diskaun!!

Kekekekekekeke

15072011149

15072011150

Pilih Hani, jangan tak pilih… banyak sungguh pilihan….

Nak mee udang ke, mee goreng udang ker, kuetiaw goreng udang ker, kerr ker kerrr………?  Hehehehehe Bowl

15072011154

Regular Mee Udang puuuuuuun dah besau2 udangnya….

 

15072011156

Yang Special Mee Udang laaaaaaaagi laaaa besauuu udang2 nya…..!  Perghhhh slurrrrrrrrrrpppp!!

 

15072011155

But i loikeeee Hani punya Mee Goreng Udang Special……….. Mee goreng dia sedaaaaaaaaaaap!!!

 

Yang tak sedap air buahnya…. Pelesu hokeeyyy!!  Makjah, kurangkan gula kat air tu MakJah… tambahkan keaslian buah, hokeyyy….?  Baru lahh kick!!  Thumbs up

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di lenggong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lenggong - Google Blog Search


PAS LENGGONG: Dr Hata Ramli <b>di Lenggong</b> semalam

Posted: 12 Jul 2011 10:53 PM PDT

Perkara yang disentuh mengenai Bersih2.0. Pastinya dia tidak bohong kerana dia memulakan ucapan dengan kalimah Allah. Sedangkan KPN.TKPN tak bercakap dengan memulakan dengan kalimah Allah.
Kalau KPN dan TKPN benar bersumpahlah dengan menyebut WALLAHI
soal orang nak percaya itu soal lain.
Bagi yang mengerti dalam soal ini mereka tidak akan mempermainkan nama Allah. Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di batu gajah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di batu gajah - Google Blog Search


Masalah Lembu &Kerbau Mengganggu Pegguna Jalanraya <b>di Batu Gajah</b> <b>...</b>

Posted: 25 Jul 2011 08:24 AM PDT

Sebulan yang lepas saya terlibat dalam suatu kemalangan di Batu Gajah, Perak. Saya telah melanggar sekumpulan kerbau, akibatnye kereta yang saya pandu remuk dibahagian hadapan. Selepas kejadian terbabit, saya dimaklumkan kawasan terbabit kerap berlaku kemalangan akibat terlanggar atau mengelak lembu & kerbau.

Saya difahamkan bahawa masalah ini bukan hanya  timbul di kawasan terbabit, tetapi ia meliputi dari Batu Gajah hingga ke Sri Iskandar, Perak dimana ia dikenali sebagai Lebuhraya Ipoh-Lumut.

Masalah yang banyak menyumbang kepada banyak berlakunya kemalangan yang lebih-lebih lagi membabitkan orang luar yang menggunakan jalan terbabit. Tuan punya lembu & kerbau mengambil langkah mudah dengan membiarkan lembu & kerbau milik mereka bergerak bebas tanpa diikat atau dikuci didalam kandang pada waktu malam, akibatnya pengguna jalanraya menjadi mangsa, apabila ditanya, sudah pasti mereka tidak akan mengaku kerbau terbabit milik mereka.

Tambah menyedihkan lagi kawasan terbabit kekurangan lampu jalan dan lampu jalan yang sediada juga jarang dihidupkan, ia menyukarkan penglihatan di waktu malam disamping tuan punya lembu & kerbau yang tidak memikirkan nasib pengguna jalanraya.

Oleh itu, saya memohon pihak Aduan Rakyat TV3 mengajukan dan menyiasat masalah ini kepada pihak yang berkenaan dan menyarankan agar pemilik lembu & kerbau terbabit diberi amaran dan dikenankan tindakan, dan lembu & kerbau yang tidak bertuan pula difikirkan sesuatu alternatif lain seperti diambil hak pemilikan oleh Jabatan Pertanian atau langkah yang difikirkan sesuai.

Saya terpanggil untuk mengadukan permasalahan ini suapaya tiada lagi pengguna jalanraya yang terlibat dengan masalah yang seperti sengaja diada-adakan ini.

Sekian, terima kasih

By: Riezuan

Aduan yang berkaitan:

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

di negeri perak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri perak - Google Blog Search


Jadual Waktu Berbuka dan Imsak bagi <b>Negeri Perak</b> 1432H/2011 | ADAM <b>...</b>

Posted: 28 Jul 2011 12:27 PM PDT

Berikut adalah jadual waktu berbuka puasa dan imsak bagi kawasan-kawasan di negeri Perak untuk tahun 1432H/2011. Anda boleh melihat secara terus atau muat turun (download) melalui pautan yang disediakan.

Waktu Berbuka dan Imsak bagi kawasan di negeri Perak

Perak

Berikut adalah senarai kawasan yang berada dalam zon-zon waktu di negeri Perak:

Zon 1 – Tapah, Slim River dan Tanjung Malim

Zon 2 – Ipoh, Batu Gajah, Kampar, Sungai Siput dan Kuala Kangsar

Zon 3 – Pengkalan Hulu, Grik dan Lenggong

Zon 4 – Temenggor dan Belum

Zon 5 – Teluk Intan, Bagan Datoh, Kampung Gajah, Seri Iskandar, Beruas, Parit, Lumut, Sitiawan dan Pulau Pangkor

Zon 6 – Selama, Taiping, Bagan Serai dan Parit Buntar

Zon 7 – Bukit Larut

Sila download salinan jadual waktu berbuka dan imsak negeri Perak melalui paparan Sribd di atas.

Sumber: e-Solat JAKIM DAN BELIA MUDA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved