Ahad, 4 Mac 2012

07 di hutan melintang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di hutan melintang - Google Blog Search


:: AL - ILTIZAM ::: Cawangan Giffarine ke 23 : <b>Hutan Melintang</b>, Perak

Posted: 04 Mar 2012 07:42 AM PST

Giffarine Malaysia, dalam usianya yang memasuki tahun ke 3, telah berjaya membuka cawangan Business Centrenya yang ke 23. Terkini tempat yang menjadi pilihan adalah Hutan Melintang, Perak. Sememangnya Syarikat 100% bumiputera ini sangat komited dalam mengembangkan sayap perniagaannya. 
Sepanjang Bulan Februari yang lepas 2 Business Centre telah berjaya dibuka... satu di Kota Kinabalu, Sabah dan satu lagi di Jerantut, Pahang. Selepas Hutan Melintang, Giffarine kini mengintai tempat di Kulim, Kedah dan Pakka, Terengganu dalam masa terdekat ini..Ini menjadikan BC Kulim merupakan BC yang ke 3 di Kedah selepas Alor Star dan Sungai Petani..
Ucapan Perasmian oleh Bapak Presiden 
Dalam ucapan perasmiannya, Bapak Presiden Giffarine Malaysia, Tn Hj Wan Ab Rahman, menceritakan pengalamannya berurusan dan membawa masuk Giffarine ke Malaysia 3 tahun lepas. Selepas 10 orang usahawan pelbagai latar belakang, termasuk salah seorangnya adalah daripada kumpulan Berjaya Group, tapi pengurusan Giffarine HQ di Bangkok tidak dapat berurusan dengan tulus dan lancar... dan akhirnya rezeki menyebelahi Tn Hj Wan Ab Rahman yang telah berjaya membawa masuk ke Malaysia dan diberi kuasa untuk mengembangkan sayap ke Indonesia, yang dijangkakan akan berlangsung tahun hadapan...
Giffarine adalah syarikat MLM menduduki rangking ke 73 terbesar di dunia... dan sudah melebarkan sayapnya ke 30 buah negara.. dan mempunyai kehalian sebanyak 6 juta di seluruh negara... di Thailand, Giffarine merupakan Syarikat MLM kedua terbesar.. Syarikat ini yang ditubuhkan 16 tahun yang lalu mempunyai pasukan researchnya sendiri yang berpengkalan di Switzealand. Kilangnya di Thailand seluas 8 hektar dan mempunyai pekerja ISLAM seramai melebihi 300 orang... 
Cerita dan berita Giffarine boleh dirujuk di SINI 
kawan kawan yang berminat berniaga dan menjadi usahawan Giffarine sangat dialu-alukan... contact saya..

07 di tanjung piandang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung piandang - Google Blog Search


battery@usm: waktu maghrib <b>di</b> ban pecah, <b>tanjung piandang</b>

Posted: 04 Mar 2012 06:45 PM PST

Canon 60D|f1/22|3.2sec|18mm|ISO100

07 di behrang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di behrang - Google Blog Search


Tragedi 11.11.11 Nahas ngeri bas-treler <b>di Behrang</b>: 4 maut <b>...</b>

Posted: 10 Nov 2011 09:29 PM PST


Ini berita terkini yang diterima pagi tadi.  Tiga pelajar sekolah dan seorang guru terbunuh manakala 5 lagi parah apabila bas yang mereka naiki terbabit dalam kemalangan dengan sebuah treler di KM382 Lebuhraya Utara Selatan, berhampiran Hentian Rehat dan Rawat Behrang, pada kira-kira jam 4.30 pagi tadi.

Jurucakap trafik Ibu Pejabat Polis Daerah Tanjung Malim berkata, bas berkenaan membawa rombongan pelajar dan guru sebuah sekolah dari Kulim, Kedah.

Setakat ini, 22 dilaporkan cedera dalam kemalangan di Behrang membabitkan bas dan sebuah treler di KM382 Lebuhraya Utara Selatan, berhampiran Hentian Rehat dan Rawat Behrang, pada kira-kira jam 4.30 pagi tadi.

Dan setakat ini,  mangsa yang terbunuh dalam kemalangan ngeri itu ialah pelajar Tingkatan Tiga, Khairul Anuar Azhan; guru, Siti Hajar; seorang wanita dan seorang lagi pelajar yang masih hilang.


Bas yang dinaiki 44 penumpang termasuk pemandu dipercayai hilang kawalan kerana laluan berpasir sebelum terbalik dan mengentam belakang bas yang dinaiki kesemua mangsa.Rombongan dalam perjalanan dari Kulim ke Kuala Lumpur sebelum ke Genting Highlands. Mereka dijadual mengadakan rombongan tiga hari dua malam di ibu kota.


Perkembangan terkini akan diupdate dari masa ke semasa.

Berikut adalah senarai nama yang maut dalam kejadian:
- Siti Hajar Mohamed, 33 tahun (Guru Ekonomi) – Kota Sarang Semut, Kedah
- Khairul Anwar Azhan (Pelajar Tingkatan 3)
- Maysara Zaidi, Taman Angsana (Pelajar Tingkatan 3)
- Basarah Saad ,45 tahun (orang awam yang membantu mangsa kemalangan)


p/s: Di manakah penghujungnya kemalangan yang melibatkan bas ni? Bila dah jadi macam-macam jawatankuasa khas diwujudkan lepas tu senyap jer....apa2 pun kita doakan keselamatan yang selebihnya dan alfatihah kepada yang maut dalam kemalangan ni.

Sumber :mstar,bharian



Sila copy artikel ini, untuk mendapat backlink ke blog ini


07 di tapah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tapah - Google Blog Search


Makan AisKrim Goreng <b>di</b> R&R <b>Tapah</b> ~ AbgferOz

Posted: 14 Dec 2011 04:39 AM PST

 Perjalanan balik ke kampung perak..
heee.. tadi dalam perjalanan balik kampung kat perak singgah sebentar
di R&R Tapah.. oleh kerana pagi tak makan ape-ape
so kitaorg bercadang breakfast kat situ..
bila tiba kat kedai nasi lemak nie tengok harga dia
rm2.50 untuk nasi lemak biasa..
err... 3 orang makan rm12.50
heeee.. terbaek.. nasi lemak je dah Rm12.50 tak termasuk air
then bila nak gerak je terperasan plak kedai jual aiskrim goreng
so try la beli 1... bile test rase mcam sedap la plak..
then beli 2 lagi.. hee baru la sempat nak tangkap gmbar..
yang 1st punya tak sempat nak tangkap dah habis kna telan :P
heee....nantikan cerita cerita lain plak..
weee.. tadi ada tngkap gmbar dengan burung lovebird
jinak sehh.. esok baru post gambar dia :P

✖ LIKE jika anda suka Cerita ini...Thanks ✖

07 di pengkalan hulu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pengkalan hulu - Google Blog Search


Manjung Mari: Imam Masjid Daerah <b>Pengkalan Hulu</b> akan menjadi <b>...</b>

Posted: 18 Feb 2012 05:42 PM PST

Sebagai maklumat awal untuk program Konsert Khalifah Seni malam ini..
Ustaz Mohd Huri bin Alias, rasanya warga daerah Manjung semua mengenali beliau, kerana pernah menjawat Imam di Masjid Lumut dan Masjid Daerah Manjung, kemudian di bertukar ke masjid Sultan Azlan Shah Ipoh dan sekarang bertugas sebagai Imam di Masjid Daerah Pengkalan Hulu...
Beliau bersedia akan menjadi pengacara (Deejay) untuk Konsert Malam ini,, apakah Ustaz Huri pun akan memetik gitarnya.... sama-sama kita hadir ke tapak konsert malam ini... Berhibur sambil beramal....
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved