Khamis, 30 Jun 2011

07 di hutan melintang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di hutan melintang - Google Blog Search


RESTORAN BASHA: <b>HUTAN MELINTANG</b>

Posted: 14 Jun 2011 02:34 AM PDT

Hutan Melintang terletak berdekatan laut Selat Melaka di pantai barat negeri Perak.Terdapat jeti dan perkampungan nelayan menganjur hingga ke Bagan Datoh(muara Sungai Perak.Terkenal kerana merupakan antara tempat pendaratan ikan terbesar di Semenanjung Malaysia.Hutan Melintang juga berhampiran dengan Sabak Bernam,Selangor di selatannya,Bagan Datoh diutaranya dan Teluk Intan di timurnya.
Terdapat banyak ladang kelapa sawit seperti Ladang Jenderata,Sime Darby dan juga terdapat kilang memperoses minyak dan sabun(kilang Unitata).

*DISINILAH KITA DAPAT MENJAMU SELERA MASAKAN KAMPUNG(SIANG)DAN MASAKAN PANAS DIWAKTU MALAMNYA

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di langkap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di langkap - Google Blog Search


Teganuku..segalanya di sini..: 551 murid terima e-Book <b>di Langkap</b>

Posted: 02 Feb 2011 07:19 PM PST

Seramai 551 murid Tahun Lima daripada 24 sekolah dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Langkap menerima e-Book yang disumbangkan Kerajaan Negeri untuk kemudahan pembelajaran dan pengajaran di sekolah.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Langkap, Asha'ari Idris berkata, pengagihan e-Book telah memasuki tahun ketiga kepada murid sekolah rendah yang layak menerima, walaupun sebelum ini pelbagai kata-kata tidak puas hati dilontarkan kepada Kerajaan Negeri.

"Namun, hasil kesungguhan Kerajaan Negeri untuk melihat kejayaan dalam bidang pendidikan terutama murid sekolah rendah dan pelajar sekolah menengah di negeri ini, usaha itu berjaya dilaksanakan secara menyeluruh.

"Apa yang penting, peranan ibu bapa amat penting bagi memastikan e-Book digunakan secara berhati-hati dan dijaga sebaik mungkin agar tidak mudah rosak," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis pembahagian e-Book sekolah daerah Setiu DUN Langkap di Dewan Sivik Sungai Tong.

Menurutnya, penggunaan e-Book secara berperingkat kepada murid sekolah rendah diharap dapat meningkatkan prestasi kecemerlangan sekolah di luar bandar apabila menerima kemudahan itu.

"Ini sebab, daerah Setiu antara yang terbaik di peringkat negeri sejak belakangan ini, terutama dalam keputusan peperiksaan awam.

"Kita berhasrat biarlah kecemerlangan ini sentiasa berterusan demi menyahut saranan Kerajaan Negeri melahirkan lebih ramai cendekiawan dalam kalangan anak jati Terengganu pada peringkat tertinggi," katanya.

Asha'ari berkata, demi memantapkan sistem pendidikan di Terengganu, Kerajaan Negeri sentiasa komited dengan memberi peruntukan besar terhadap pembangunan pelajar terutama di peringkat sekolah setiap tahun.

"Oleh itu, saya menyarankan setiap rakyat dapat menilai sendiri kecaknaan Kerajaan Negeri dalam menyediakan perkhidmatan terbaik dan tidak mudah mendengar cakap-cakap kosong pihak tidak bertanggungjawab demi kepentingan masing-masing," katanya.

Antara murid sekolah yang terlibat dalam pembahagian e-Book peringkat DUN Langkap termasuk Sekolah Kebangsaan (SK) Lubok Teras, Fikri (Sungai Tong), Batu 29, Sungai Tong, Bari, Kampung Rahmat, Chalok, LKTP Chalok Barat dan Bukit Putera.

Selain itu, SK Langkap, Seri Langkap, Sungai Lerek, Merbau Menyusut, Sungai Las, Kampung Tayor, Kampung Bukit, Jelapang, Alur Lek Kasar, Pak Ba, Pelong, Bukit Mundok, Payong Baru dan Kampung Jaya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di pangkor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pangkor - Google Blog Search


URS GLAMOUR- STAILISTA: sejenak <b>di pangkor</b>...

Posted: 23 Jun 2011 10:49 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]bukan sekadar catatan kehidupan seorang lelaki bernama ANWAR RAZALI . Ianya melebihi dari itu. di situ ada pengalaman, ada kejayaan dan pahit maung yang menceritakan tentang realiti sebuah kehidupan di sebalik kehidupan ...

07 di parit buntar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di parit buntar - Google Blog Search


Manis Selalu: Bersantai <b>di parit buntar</b>....

Posted: 26 Jun 2011 07:32 AM PDT

Hari ni sekeluarga pulang ke PB...sekarang ni padi tengah masak..air di parit tepi bendang pun mula surut..bila air surut ikan pun banyak antaranya sepat,lampam puyu dan ada juga haruan...tapi haruan memang susah nak dapat....seronok sungguh menyauk ikan...lepas tu masuk rumah ada pulak hidangan pulut durian....dengan angin bendang sepoi2 bahasa makan pun laju...la....

Ini hasil tangkapan menggunakan tangkul....

Inilah haruan yang jarang boleh dapat kat bendang sekarang ni...

Anak2 pun nak mencuba jugak...

Ini yang sedang dijemur untuk dijadikan ikan kering...

Pulut durian...fuhhhh..

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di teluk intan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di teluk intan - Google Blog Search


jokisenja.blogspot.com: HAFIZH PAMER KEBOLEHAN <b>DI TELUK INTAN</b>

Posted: 26 Jun 2011 05:04 AM PDT

jokisenja.blogspot.com: HAFIZH PAMER KEBOLEHAN DI TELUK INTAN

HAFIZH PAMER KEBOLEHAN DI TELUK INTAN


Kemunculan semula Hafizh Syahrin Abdullah cemerlang apabila mencatatkan masa terpantas 56.685s ketika sesi ujian masa kategori CP130 di Teluk Intan, Perak gelanggang Pusingan 5 Kejuaraan Cub Prix AAM Malaysia PETRONAS musim 2011.

Pelumba PETRONAS Syntium Moto Yamaha Raceline itu melakukan catatan terpantasnya seawal pusingan ketiga dengan kelebihan 0.475s berbanding pesaing terdekatnya, Mohd Zamri Baba (PETRONAS Syntium Moto Yamaha AHM Racing) yang mencatatkan 57.160s manakala tempat ketiga menjadi milik Mohd Zaqhwan Zaidi (Pachie Yuzy Honda Racing) dengan 57.217s. Sebelum itu Hafizh turut muncul terpantas pada sesi latihan bebas di sebelah pagi dengan 57.768s dan 56.808s.

Gembira dapat beraksi kembali di Cub Prix, Hafizh menjelaskan, "Saya sungguh gembira kerana dapat beraksi semula di Cub Prix. Saya mengucapkan terima kasih kepada pihak pengurusan pasukan kerana memberikan saya peluang dan sokongan untuk kembali ke arena ini."

Dia kemudiannya menambah, "Saya memulakan aksi dengan sasaran untuk melakukan yang terbaik dan pasukan juga turut menyediakan jentera yang cukup mantap. Ini memudahkan tugas saya dan saya cukup berpuas hati dengan prestasi hari ini kerana ia lebih pantas berbanding tahun lepas."

Menjawab soalan tentang bagaimana dia mengekalkan prestasinya, Hafizh berkata, "Saya tidak pernah melupakan Cub Prix. Saya sentiasa menjalani latihan dengan jentera underbone. Tambahan pula, menunggang jentera 600cc memerlukan stamina yang tinggi dan saya sentiasa melakukan latihan untuk meningkatkan kecergasan dan ini turut membantu kepada prestasi saya hari ini. Selain itu, mekanik pasukan turut menyediakan pelarasan yang begitu baik," katanya.

Menceritakan tentang aksi Superpole pertamanya musiim ini, Hafizh tidak dapat menyembunyikan kegembiraannya. "Saya pernah menyertai perlumbaan di Indonesia dan mempunyai pengalaman beraksi dalam Superpole tahun lepas. Ia begitu menyeronokkan dan mencabar jadi saya tidak sabar untuk beraksi di SuperPole esok. Namun begitu, mungkin sukar untuk mencatatkan masa yang lebih pantas jadi saya mahu beraksi sepertimana pada hari ini."

Selain Hafizh, Zamri dan Zaqhwan, turut layak beraksi di Superpole termasuklah Mohd Affendi Rosli (Harian Metro TEQ SCK Honda Racing), Mohd Ramdan Mohd Rosli, Norizman Ismail, Elly Idzlianizar Ilias (Global Bike Rock Oil Racing), Azlan Shah Kamaruzaman, Ahmad Fazrul Sham dan Ahmad Fazli Sham dari Pennzoil Fastrac Racing.

Catatan terpantas kategori CP115 pula dilakukan oleh Mohd Hafieenaz Mohd Ali. Dia mencatatkan 58.137s pada pusingan ke-14 diikuti Ahmad Abdul Kadir (APIDO Yamaha Boon Kui) dengan 58.227s dan Mohd Rozaiman Mohd Said (Motul Yamaha YY Pang) ketiga, 58.401s.

Hafieenaz yang tidak menjangkakan mampu mencatat masa terpantas hari ini berkata, "Pada lap lap awal sesi ujian masa saya hanya melakukan catatan sekitar 58.800s pada setiap pusingan. Menyedari masih banyak kelemahan yang perlu diperbaiki disamping tidak mahu mengecewakan pasukan, penaja dan juga keluarga, saya cuba untuk mendapatkan masa yang lebih pantas pada pusingan akhir. Pada mulanya saya fikir tidak mampu untuk lebih pantas namun saya terkejut dengan catatan yang berjaya dilakukan. Saya bersyukur dan gembira," katanya.

Pelumba PETRONAS Syntium Moto Yamaha AHM itu kemudiannya menambah faktor pelarasan jentera banyak membantunya mendapatkan masa yang baik. Pada masa yang sama, Hafieenaz  turut menekankan masa terpantas pada ujian masa bukan satu jaminan menjejakkan kaki di atas podium.

"Sebahagian daripada prestasi hari ini dibantu oleh keadaan jentera. Mekanik pasukan menyediakan pelarasan yang baik terhadap dan saya akan mengekalkannya untuk perlumbaan esok. Namun masih terlalu awal untuk membuat keputusan esok berdasarkan catatan hari ini. Ia menggambarkan kedudukan pelumba namun bukan menentukannya. Oleh itu, saya perlu bekerja lebih keras pada hari esok untuk terus menghidupkan peluang bagi mengejar gelaran keseluruhan."

Seperti Hafieenaz, Mohd Adib Rosley turut mencatat masa terpantas pada pusingan terakhir dalam kategori Wira. Juara bertahan itu mencatatkan 59.324s pada pusingan ke-14 diikuti Zulsyafiz Rosli (MOS Malaysia Racing) dengan 59.528s. Mohd Emir Fareez Hasan (Honda Promax X-Dot Racing) ketiga terpantas dengan 59.841s.

Berpuas hati dengan prestasinya, Adib berharap dapat memulakan perlumbaan esok di barisan hadapan untuk mengejar kedudukan podium. "Prestasi pada hari ini sangat baik. Saya menggunakan sepenuhnya masa yang ada untuk memahami litar dan cuba untuk mendapatkan masa terpantas sebelum sesi ujian masa berakhir. Semua berjalan sebagaimana yang diharapkan pasukan saya."

Tambahnya, "Walaupun begitu, saya rasa masih kurang pantas. Terutamanya di selekoh 3 dan juga selekoh U. Saya perlu mendapatkan laluan yang lebih baik besok dan cuba untuk berada di barisan hadapan dan juga di atas podium kerana saya mahu mempertahankan gelaran tahun lepas," kata pelumba Motul Yamaha YY Pang itu.

Dalam kategori Cabaran Honda Wave Junior, Mohd Zulfakri Rosli muncul pelumba terpantas dengan catatan 1:02.846s menewaskan Mohd Rabilfirli Azmin di kedudukan kedua dengan catatan 1:03.059s manakala Mohd Firdaus Zainol ketiga dengan 1:03.177s.

Mohd Shafiq Rasul pula muncul pelumba terpantas kategori Piala Yamaha EgoLC PETRONAS dengan catatan 1:09.526s, Mohd Mu'izz Al-Atrash kedua dengan catatan 1:09.999s dan Mohd Amirul Rasol ketiga (1:10.244s).

Kategori Persendirian pula menyaksikan Hudzzirshah Shahdan mencatatkan masa terpantas 1:02.019s diikuti Wazir Abdul Razak dengan 1:02.163s. Catatan ketiga terpantas dimilik Mazlan Jusoh dengan 1:02.059s.

Issued by Global PR Sdn Bhd
Copyright to Safe Aim Mutual Sdn Bhd
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


Pencinta makanan dan trip melancong: Hari ketiga <b>di Bukit Merah</b>

Posted: 22 Jun 2011 01:57 AM PDT

Semalam dah makan sarapan mahal
hari ni sarapan murah
makan roti canai di kedai makan di luar Bukit Merah Laketown Resort
makan roti canai

selepas sarapan, bapaku memandu untuk melihat-lihat kawasan sekeliling
kemudian pulang ke bilik kemas barang
mendaftar keluar dari apartment
emak kata, cukuplah tiga kali bercuti di Bukit Merah
selepas ini pergi bercuti di tempat lain pula

kali ini aku dan adik lelakiku, Akmal yang mahu menghabiskan pakej kombo
memandangkan kami pernah naik Chairlift sebelum ini, maka kami memilih Skycycle

Chairlift merentasi taman tema air
naik berdua dan cuma ada palang besi penghadang yag aku rasa kurang meyakinkan keselamatannya
kaki terjuntai ke bawah, rasa gayat

Skycycle pula merentasi Echo Park
untuk Skycycle, kena kayuh sendiri
naik berdua juga
mula-mula ingatkan kena kayuh dengan kaki, rupa-rupanya kayuh dengan tangan
kalau tak kayuh, tak bergeraklah benda ni

yang kelakarnya, rupa-rupanya pendek saja jarak Skycycle ni
orang yang jaga kata 200 meter sahaja
agaknya takut orang tak larat nak kayuh
ketinggiannya pun tak membuatkan orang gayat macam Chairlift

berpeluh-peluh juga walaupun yang banyak kayuh ialah adikku
kami tinggalkan Bukit Merah setelah membeli cenderamata

dalam perjalanan pulang singgah R & R Hentian Semanggol untuk solat dan makan tengahari

sampai di KL pukul 7 malam
letih tapi seronok dengan percutian bersama keluarga ini

destinasi akan datang : Pulau Langkawi hujung tahun ini

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di pasir salak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pasir salak - Google Blog Search


THE DREAM TEAM FOR PRU 13, <b>PASIR SALAK</b> - MENCARI HAKIKAT KEBENARAN

Posted: 28 Jun 2011 09:32 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Timbalan Pengurus Besar Feldra Wilayah ( Sbg. Perak ) yang sepatunya melepaskan " penonggang basikal " di nafikan haknya sebaliknya pelepasan diserahkan kepada Naib ketua UMNO bahagian Pasir Salak. ...

THE DREAM TEAM - CABAR DATO T <b>DI PASIR SALAK</b> - MENCARI HAKIKAT <b>...</b>

Posted: 30 Jun 2011 09:01 AM PDT


Bandar Felcra Sbg. Perak - 30 Jun 2011. Kawasan Felcra ini telah di kunjungi oleh hampir 500 peminat dari seluruh negara untuk melihat sendiri apa yang ada di kawasan Felcra ini. Melalui program XPLORASI Agro Bike penunggang basikal dapat menikmati keindahan persekitran ladang ini dan menerima taklimat kaitan dengan pembangunan. Kawasan Felcra ini, di tempat sawah padi, ladang sawit, tanaman komuniti seperti nenas dan pisang juga satu kawasan yang di nama Bio Valleh, - di khususkan untuk menternak lembu juga projek perumahan Generasi ke2.

Pemidang aktiviti Agro Bike - terpampang di jalanan seluruh kawasan

Program kelolaan bersama Majlis Belia Felcra, Pejabat Belia Daerah Kg. Gajah dan Felcra Bhd. tersebut telah mendapat sambutan yang amat menggalakan, dan tahniah kepada pihak penganjur. Tapi apa yang mendukacitakan, program sabagini pun pertelingkahkan dan kepentingan politik terus di olah bersama. Timbalan Pengurus Besar Feldra Wilayah ( Sbg. Perak ) yang sepatunya melepaskan " penonggang basikal " di nafikan haknya sebaliknya pelepasan diserahkan kepada Naib ketua UMNO bahagian Pasir Salak. Penutupan oleh Ahli EXCO YB Dato Zainol. Dato Pengerusi Felcra yang kebetulan juga Ahli parlimen Pasir Salak tidak hadir ( mungkin tak dijemput atau memang dilupakan )



The Dream Team untuk Pasir Salak di PRU 13

Berebutan kuasa ini apakah ada kaitan dengan " The Dream Team " yang kini sedang hangat di perbualkan oleh peminat politik bahagian ini. Bukan sekadar ahli-ahli UMNO malahan ramai kalangan pemimpin kampong, ketua-ketua kampong contoh, pengerusi-pengerusi fasa di tanah racangan Seberang Perak juga menceritakan keadaan apa yang berlaku masa kini.

Dari mulut seorang kawan di pejabat Felcra Sbg. Perak, memang mengesahkan Dato T perlu mengadakan program khas untuk beliau pada 7 Julai nanti, program yang belum pasti apa pengisiannya adalah timbal balas kepada program yang dianjurkan oleh YB Dato Zainal, pegawai tersebut perlu " booking " dewan besar Felcra.

Selain itu, rakan dari kumpulan UMNO bahagian pula mengesahkan kini sudah ujud satu team yang di kenal dengan nama GAT ( gerakan anti tajuddin ), NGO UMNO Bahagian ini bergerak secara senyap adan matlamatnya jelas untuk memastikan perancangan Dato Tajuddin tidak melepasi apa yang sepatutnya. Selain dari kumpulan Dato Zainol, bekas ADUN Sungai Manik pula Sdr. Dato Ibrahim Katob pula dengan team beliau sendiri

The Hidden Team
Team ini tidak memberikan ancaman yang kritikal,
walaupun pada pemilihan G7 tempoh hari, Dato Ibrahim dapat undian terbanyak.
Team ini mungkin gugur sendiri kerana penyokongnya tidak ramai.

Team ini sebagai penyambung pemerintahan Dato T sendiri.

Perancangan Dato T untuk calun PRU13 seperti gambar di atas adalah tidak mustahil, Parlimen sudah menjadi hak Tajuddin, Sungai Manik - Dato Zainol hanya soerang berpendidikan Diploma saja jika dibandingkan dengan Sri Ayu, kini berjawatan CEO di Taj Kolej dan beliau juga bertindak sebagai Setiausaha kepada UMNO Bahagian. Dr. Faizal pula setanding dengan Dr. Ashikin ADUN pada masa ini, kelebihan Dr. Faizal anak Tajuddin dan beliau adalah jawatankuasa bahagian latikan ketua Bahagian. Dari segi tahap akademik sama dengan Dr. Ashikin ketua Puteri ( puteri UMNO tidak menyerlah mana ) pemiliah Dr. Ashikin kerana beliah adalah menantu mantan YB Parlimen Parit dan YB DUN Kg. Gajah Dato Ainon Khairiah. Kekuatan Puterr amat terhad sekali.

Jadi, jika diikutkan urutan tersebut, boleh dikatakan kini 54% Tajuddin akan mencalunkan anak-anak beliau sebagai calun di kawasan Pasir Salak nanti. Nampaknya laluan untuk Sdr. Fauzi selaku Naib ketua kelabu lah sikit. Ketua Pemuda pula walau pun dah dilantik sebagai ketua Pemuda Perak, kemampuan beliau belum teruji lagi.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di sungai siput - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di sungai siput - Google Blog Search


13 ditahan <b>di Sungai Siput</b> berhubung perhimpunan haram » Perak <b>...</b>

Posted: 28 Jun 2011 11:47 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]13 ditahan di Sungai Siput berhubung perhimpunan haram. June 29, 2011 — Leave a Comment. Posted in State News · Cancel Reply. Leave a Reply. Name. Email. Website. You can use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr ...

07 di kinta - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kinta - Google Blog Search


Perkhidmatan Pelajaran: Bantah tindakan PPD <b>Kinta</b> Utara

Posted: 29 Jun 2011 05:24 AM PDT

Oleh KHAIRUL ABIDIN NUAR
utusanperak@utusan.com.my


BLOK asrama Sekolah Menengah Kebangsaan Anderson yang menjadi pertikaian antara persatuan murid tua sekolah berkenaan dengan Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) Kinta Utara di Ipoh.


IPOH 28 Jun - Persatuan Murid-Murid Tua Lelaki Sekolah Menengah Kebangsaan Anderson (Asoba) hari ini menuntut Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) Kinta Utara memulangkan semula satu blok asrama sekolah tersebut yang dipinjam lebih 15 tahun lalu.

Timbalan Presidennya, Datuk Seri Mohd. Hilmi Ismail berkata, ia berikutan PPD Kinta Utara telah mengarahkan supaya blok berkenaan dikosongkan mulai Ogos tahun ini melalui satu surat yang diterima pada minggu lalu.

"Satu mesyuarat tergempar telah diadakan semalam dengan sokongan Persatuan Murid-Murid Tua SMK Anderson (OAC) dan kami telah mencapai kata sepakat bahawa PPD Kinta Utara perlu membatalkan keputusan mengambil alih blok berkenaan.

"Jabatan Pelajaran Negeri juga perlu berpegang pada janji yang dibuat dalam satu mesyuarat Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) pada 1993 bahawa mereka hanya menumpang di bangunan tersebut secara sementara sahaja," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Antara bekas-bekas pelajar SMK Anderson yang menyertai Asoba ialah Pengerusi Permodalan Nasional Berhad (PNB), Tun Ahmad Sarji Abdul Hamid; bekas Ketua Pengarah Pelajaran, Tan Sri Dr. Wan Mohd. Zahid Mohd. Noordin dan Pengerusi Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC), Datuk Seri Azmi Khalid.

Terdahulu, OAC yang diketuai Presidennya, Datuk Dr. Anwar Hassan menyerahkan memorandum bantahan pengambilalihan asrama tersebut kepada Timbalan Pengarah Pelajaran Negeri, Mohd. Idris Ramli di Jabatan Pelajaran Perak di sini hari ini.

Dalam pada itu, beliau berkata, pendirian tersebut dibuat antara lain berikutan kesemua blok asrama tersebut amat diperlukan untuk menampung pelajar program sukan dan Rancangan Khas yang menuntut di sekolah tersebut.

Menurut beliau, bilangan pelajar di bawah program berkenaan kian meningkat iaitu melibatkan 194 orang pada tahun ini berbanding 176 orang pada tahun lalu.

"Seramai 87 pelajar Rancangan Khas kini menduduki blok asrama yang akan diambil alih. Mereka tidak boleh dipindahkan ke blok lain kerana kekurangan tempat khususnya dalam menampung keperluan bilik belajar," katanya.

Sementara itu, beliau turut berkata, pihaknya akan mengadakan pertemuan bersama Pengarah Jabatan Pelajaran Negeri, Datuk Mohd. Rauhi Mohd. Isa bagi menyelesaikan masalah tersebut dalam masa terdekat.

Utusan Malaysia Online: 29 Jun 2011

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di lenggong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lenggong - Google Blog Search


PAS LENGGONG: DSAI <b>di Lenggong</b>- Semalam

Posted: 24 Jun 2011 04:15 PM PDT

Firman Allah

وَالَّذِينَ يَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ ثُمَّ لَمْ يَأْتُوا بِأَرْبَعَةِ شُهَدَاء فَاجْلِدُوهُمْ ثَمَانِينَ جَلْدَةً وَلَا تَقْبَلُوا لَهُمْ شَهَادَةً أَبَدًا وَأُوْلَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ

dan orang-orang yang menuduh wanita-wanita yang baik-baik (berbuat zina) dan mereka tidak mendatangkan empat orang saksi, maka sebat (deralah) mereka (yang menuduh itu) delapan puluh kali dera, dan janganlah kamu terima kesaksian mereka buat selama-lamanya. Dan mereka itulah orang-orang yang fasik

Surah An-Nur : Ayat 4

Sungguhpun ayat ini menyebut mengenai tuduhan terhadap perempuan, namun hukumnya sama terhadap tuduhan ke atas kaum lelaki dan ianya menjadi sepakat para ulama' sebagaimana yang disebut di dalam Jame' Li ahkaamil Quran oleh al Qurtubi.

Tuduhan yang tidak menepati syara' dan pula perlakuan menyebarkan serta mempertontonkan video lucah kepada umum adalah suatu yang jelas bersalahan dengan agama dan mereka berdepan dengan hukum Qazaf serta undang - undang kerana memiliki dan menyebarkan video lucah. Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di kuala kurau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala kurau - Google Blog Search


YB. YUNUS JAMHARI ADUN <b>KUALA KURAU</b>: PENDAFTARAN PENGUNDI BARU <b>...</b>

Posted: 19 May 2011 03:37 AM PDT

Kawan-kawanku yang dikasihi
semalam kita bertemu kembali memadu
ketika matari tersangkut di bumbung Utusan
kita tidak menerima apa yang ada
yang dinyanyikan dari hati berani
dengan tangan erat pada keyakinan terpahat.

Lagu kita telah mulai terpancar
ah, anak-anak manisnya menjenguk ke luar
di luar udara basah dalam matari bersinar
semua antara kita lagunya seluruh sedar.

Apakah ini derita diri dalam mimpi
atau kenyataan pahit menyepit
pada lena yang membunuh kehidupan manusia
sama-sama kita rangkul menguji diri.

Kawan-kawanku yang dikasihi
di belakang duri di depan api
kita tidak bisa undur lagi
duri dan api, tajam panasnya kita hadapi.

Semalam dan hari ini kita diukir sejarah
di mana air mata tidak akan menitik tumpah
sebab kebulatan ikrar tak akan berubah
apa saja kita tidak akan menyerah.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Rabu, 29 Jun 2011

07 di bercham - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bercham - Google Blog Search


General Lab Assistant - <b>Bercham</b>, Ipoh • Jobs in Perak • Jawatan <b>...</b>

Posted: 18 Jun 2011 04:54 AM PDT

Job Location: Bercham, Ipoh

General Laboratory and Office Assistant Wanted
Requirement:
1. SPM and above
2. Training will be provided
3. Fresh school-leavers are welcome.
4. Preferable female below 25
5. Working venue: Bercham, Ipoh, Perak
6. Salary based on performance and experience

Email your resume with current passport-size photo to ksh33600@gmail.com
Only shortlisted candidates will be notify.
Company address: 42A2 Hala Bercham Timur 11, Bercham Height, 31400 Ipoh


Apply Now

View all jobs,career,vacancies Jobs in Perak

Loading

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di malim nawar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di malim nawar - Google Blog Search


Helikopter terhempas dan terbakar <b>di Malim Nawar</b> | bLOg aChOY

Posted: 14 Dec 2010 07:54 PM PST

                             (gambar dari koleksi saya , beberapa minit selepas kejadian)
saya ada gambar yg lain lagi, tapi biarlah satu je saya upload, sebab yg lain memang menyayat hati untuk ditatap.

KAMPAR 14 Dis. - Seorang pegawai polis berpangkat Inspektor maut selepas helikopter Robinson 44 (R-44) yang dipandunya secara solo terhempas dan terbakar di sebuah bekas lombong di Malim Nawar, hari ini.

Nahas yang berlaku berhampiran Estet Liang Kee di sini, pukul 2.15 petang itu, mengakibatkan Mohd. Sukri Osman, 31, mati di tempat kejadian apabila sebahagian tubuhnya dari paras pinggang ke atas melecur.

Pemangku Ketua Polis negeri, Datuk Zakaria Yusof berkata, mangsa adalah antara salah seorang daripada lapan pegawai polis yang menjalani latihan di syarikat penerbangan swasta, Integrated Training and Services Sdn. Bhd., selama enam bulan sejak September lalu.

Menurutnya, mangsa yang berasal dari Permatang Tok Gelam, Kepala Batas, Pulau Pinang, sedang melakukan latihan pendaratan tempur secara solo dari pusat latihan penerbangan itu berpangkalan di Ipoh.

"Saya difahamkan Mohd. Sukri merupakan seorang pemandu helikopter berpengalaman kerana telah melakukan 35 jam penerbangan.

"Helikopter dipandu mangsa dikatakan mengalami masalah mekanikal. Polis menyerahkan kes itu kepada DCA (Jabatan Penerbangan Awam) untuk siasatan," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Mohd. Sukri meninggalkan seorang anak dan isteri. Mayatnya dihantar ke Hospital Kampar untuk dibedah siasat.

                                            gambar dari utusan

Dalam pada itu, seorang saksi, P. Chandrasegaran, 51, berkata, helikopter tersebut dilihat terbang rendah di kawasan bekas lombong berkenaan sebelum jatuh terhempas.

"Semasa kejadian saya sedang memandu lori membawa muatan pasir untuk dibawa keluar dari kawasan ini.

"Sebaik sahaja terhempas, helikopter itu terpelanting sejauh kira-kira 10 meter sebelum meletup dan terbakar," katanya.

Chandrasegaran yang terkejut melihat kejadian tersebut segera memaklumkannya kepada Balai Polis Malim Nawar berhampiran.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di pasir salak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pasir salak - Google Blog Search


Pangkor vs <b>Pasir Salak</b> .. Aku pergi kepadamu.... | "Qaira <b>...</b>

Posted: 25 Jun 2011 04:49 AM PDT

enTry kali ni  bercerita tentang cuti cuti Malaysia edisi ke berapa... hehe ntah aku tak hengat pun tak ingat. hahha.. rasa-rasanya cuti yang di rancang ( cuti ni kategori di rancang.. hehhe.. yang tak di rancang tu lain kiranya.. ahak). Cuti  ni Ibu plan sempena nak sambut hari bapa esp untuk Ayah dan Atok.  " Happy  Fathers Day" la.. hahha walaupun sebenarnya tiap tiap hari tu ialah Fathers Day..  Cuti cuti kali ini kita gi pada 6 Jun 2011.
Siapa yang gi Pangkor ni???? hahha jawapannya ialah Ayah, Atokz, Ibu, MyQaira dan Acu Ieja. ( masa ibu ajak acu kata. orangg... mana ada duit.. pas tu ibu kata... orang tak mintak duit ko pun.. cehhhh acu apa lagi.. golak suko la.. huhuhhu). Malas nak bebel panjang.. meh bebel pada gambo gambo yang ibu tempek kat blog ni.. ( ceh.. asal ibu tetiba rajin updated blog ni..walaupun Bz.. so alasan bz sepatutnya tak leh guno.. hahha )

Layanzzz.. gambo. dengan batu jek.. ni gambo di Pasir Bogak.

Selamat Datang Ke Pulau Pangkor.. heheh budak kecik yang baju kuning tu tak termasuk dalam program cuti cuti ini., masa ngambik gambo dia interframe.. hahaha

Tu ada Oang kena hempap batu.. hahhaa

Apa lagi.. rendammmm time,   acara melompat lompat dalam kolam.. haha acara wajib

Abis kepala Acu Ieja di taruknya pasir.. hahhaa

Seronoknyaaaaaaaa.... welcome to pangkor

Kakak teruja naik feri.. walaupun ini bukan kali pertama, kakak naik feri. dah kali ke tiga. kali pertama dan kedua masa nak gi Langkawi.

hahhahhaa.. di coral Beach 

Ni bersiap sedia nak balik dari Coral Beach.. haha Atok tak der saiz dianya life jacket tu..

arggggggggggggghhhh.. mari kita angkat batu ini

Aku yang kebasahan.. muakakakaka

makan makan.. sarapan pagi kat Coral Bay view Pangkor, tempat kami menginap.

Aksi si kenit di Coral Beach..

mari  mari... kita bercanda di dalam laut.. hahhaha.. lariii... waktu ni gurau gurau ngan kakak

Snorkling timeee

sompek berposing dalam feri . Ni bergambo masa balik. dari pangkor ni..

Balik dari Pangkor, terus gi Pasir Salak. ala. alang alang jalan.. Pasir Salak ini pun satu jalan untuk balik . So singgah la.  Tapi sadis nya tgk Kawasan ini ialah.. rumah rumah kutai yang dulunya tempat lawatan, kini di mamah anai anai. ada la Pak Guard tunggu kat bawah rumah tu, tapi rumah tu tak bukak. Last ibu pergi masa ibu study kat UItm. pergh.. lama dah.. 14 tahun lepas kot.. masa tu rumah ni masih boleh masuk.  Tapi ntah mana silapnya, agaknya orang Malaysia ni tak suka pi melawat tempat tempat sejarah kot.. tu sebab tak der orang sangat nak datang.. so bila tak der.. tempat ni tak ler terjaga.  sayang.. sayang.. tapi sib baik gak la.. ada terowong sejarah Pasir Salak ni. so boleh tgk. Sapa sapa peminat sejarah, terutama murid murid sekolah, ibu cadangkan gi sini. tak der la mengjar sejarah dalam kelas jek.. dah la  matapelajaran tu bosan.. hehe sesekali kalau bawak murid murid ni kuar.. mesti gempakzz... 

Ni jek gambo yang amik. sebab kat sini banyak yang tak boleh tangkap gambo.. eps dalam terowong sejarah tu. 

sekiannnnnnnnn..... hahaha penat dah menaip.. hwakakka.. jumpa lagi di kawasan percutian yang lain lak.. banyak lagi wehh..




Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di changkat keruing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di changkat keruing - Google Blog Search


Ketua Cawangan MCA <b>Changkat Keruing</b> mati dibunuh | ZONFINITI

Posted: 31 Jul 2010 08:58 AM PDT


Ketua Cawangan MCA Changkat Keruing ditemui mati, dipercayai dibunuh dalam perigi di sebuah ladang ternakan ayam di Changkat Keruing, Ayer Tawar dekat sini hari ini.

Mayat Lim Ping Peng, 49, ditemui pada kira-kira pukul 6 pagi ini oleh anggota keluarga dan pasukan Rela yang mencarinya selepas dia tidak pulang ke rumah sejak semalam.

Ketua Polis Daerah Manjung ACP Mohd. Jamil Osman berkata, Lim sebelum itu keluar dari rumah untuk ke ladang ternakan ayam miliknya di Changkat Keruing yang terletak tidak jauh dari rumahnya pada pukul 8 pagi semalam.

"Mangsa yang baru lima hari dilantik sebagai anggota Majlis Perbandaran Manjung (MPM) bagaimanapun tidak pulang ke rumah seperti biasa sebelum ahli keluarga bertindak membuat laporan polis semalam.

"Selain melaporkan kejadian itu kepada polis, mereka (anggota keluarga mangsa) turut berusaha mengesan mangsa di ladang ternakan ayam itu," katanya kepada Bernama di sini hari ini.

Layari : Zonfiniti

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di sungai siput - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di sungai siput - Google Blog Search


BERSIH2.0 Terkini 14 org ditangkap <b>di Sungai Siput</b>

Posted: 28 Jun 2011 07:24 PM PDT


BERSIH2.0

Ketakutan mereka meluap-luap. 14 orang lagi ditangkap di Sungai Siput. Maklumat dari twitter YB Chang Lih Kang ADUN Teja, salah seorang yang turut ditangkap.

Mereka ditangkap ketika sedang mengedar risalah di Pasar Awam di Sungai Siput.

Jumlah yang ditangkap susulan kenyataan "tangkapan pencegahan akan dilakukan" ialah 96 orang semuanya termasuk 30 orang yang ditahan reman selama 7 hari di Pulau Pinang. Tahanan ini telah mengadu mereka dikasari terutama dakwaan dikasari oleh tahanan wanita. Baca di sini dan di sini.

Dari twitter YB Chang Lih Kang sekitar jam 7 pagi tadi memaklumkan yang beliau dalam perjalanan ke Sungai Siput bagi majlis Pelancaran BERSIH2.0 juga usaha mereka untuk mendesak agar YB Dr Jeyakumar dibebaskan. YB Dr Jeyakumar ditahan bersama 29 orang yang lain di Kepala Batas, Pulau Pinang pada hujung minggu lepas.

14 orang yang ditangkap kini dibawa ke IPD Sungai Siput.

Maklumat dari SUARAM:

Those arrested are:
  1. Chang Lih Kang (Teja State Assembly Rep)
  2. Leong Mee Meng (Jalong State Assembly Rep)
  3. Tan Kar Hing (PKR State Deputy Secretary)
  4. Cheng Wai Ping (DAP Members)
  5. Yong Hock Meng (DAP Members)
  6. Chin Len Thye (DAP Members)
  7. Lau Siew Moy (DAP Members)
  8. Lee Siew Peng (DAP Members)
  9. Halan Kannan (DAP Members)
  10. Hor Sam Chuan (DAP Members)
  11. Loi Chee Kong (DAP Members)
  12. Seok Loy (DAP Members)
  13. Chua Boon Hua (DAP Members)
  14. Chong ah Moi (DAP Members)
As of today, 96 people have been arrested by the police since the government's clampdown on freedom of expression.

SUARAM condemns the police for being in humane and demand that all the activists to be released immediately and given access to legal counsel. Failure to do so is an offense and violation of human rights of the detainees.

Malaysia has already an atrocious international record on democracy and human rights and it should not join the ranks of rogue countries universally regarded as most notorious and infamous for their reckless disregard for the most basic human rights - human dignity and life. Released by,

Nalini.E

Program Manager

SUARAM

.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BERSIH2.0 : Terkini!! ADUN Teja bersama 13 lagi ditangkap <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 28 Jun 2011 08:17 PM PDT

Buat yang komen bertanya Mengapa hanya ahli PAS saja yang sangat bersemangat untuk turun sertai BERSIH? Mengapa hanya Md Sabu adalam dalam kepimpinan BERSIH dan tiada ahli lain dari PKR dan DAP? sila baca..
Ketakutan UMNO/BN terhadap perhimpunan BERSIH 2.0 semakin meluap-luap. 14 orang lagi ditangkap di Sungai Siput. Maklumat dari twitter YB Chang Lih Kang ADUN Teja, salah seorang yang turut ditangkap.


Mereka ditangkap ketika sedang mengedar risalah di Pasar Awam di Sungai Siput.

Jumlah yang ditangkap susulan kenyataan "tangkapan pencegahan akan dilakukan" ialah 96 orang semuanya termasuk 30 orang yang ditahan reman selama 7 hari di Pulau Pinang. Tahanan ini telah mengadu mereka dikasari terutama dakwaan dikasari oleh tahanan wanita. Baca di sini dan di sini.

Dari twitter YB Chang Lih Kang sekitar jam 7 pagi tadi memaklumkan yang beliau dalam perjalanan ke Sungai Siput bagi majlis Pelancaran BERSIH2.0 juga usaha mereka untuk mendesak agar YB Dr Jeyakumar dibebaskan. YB Dr Jeyakumar ditahan bersama 29 orang yang lain di Kepala Batas, Pulau Pinang pada hujung minggu lepas.

14 orang yang ditangkap kini dibawa ke IPD Sungai Siput.

Maklumat dari SUARAM:

Those arrested are:

1- Chang Lih Kang (Teja State Assembly Rep)
2- Leong Mee Meng (Jalong State Assembly Rep)
3- Tan Kar Hing (PKR State Deputy Secretary)
4- Cheng Wai Ping (DAP Members)
5- Yong Hock Meng (DAP Members)
6- Chin Len Thye (DAP Members)
7- Lau Siew Moy (DAP Members)
8- Lee Siew Peng (DAP Members)
9- Halan Kannan (DAP Members)
10- Hor Sam Chuan (DAP Members)
11- Loi Chee Kong (DAP Members)
12- Seok Loy (DAP Members)
13- Chua Boon Hua (DAP Members)
14- Chong ah Moi (DAP Members)

As of today, 96 people have been arrested by the police since the government's clampdown on freedom of expression.

SUARAM condemns the police for being in humane and demand that all the activists to be released immediately and given access to legal counsel. Failure to do so is an offense and violation of human rights of the detainees.

Malaysia has already an atrocious international record on democracy and human rights and it should not join the ranks of rogue countries universally regarded as most notorious and infamous for their reckless disregard for the most basic human rights - human dignity and life.

Released by,

Nalini.E
Program Manager
SUARAM

Berita ini aku petik dari Blog Ummu Asiah

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved