Khamis, 30 Jun 2011

07 di pasir salak - Google Blog Search

07 di pasir salak - Google Blog Search


THE DREAM TEAM FOR PRU 13, <b>PASIR SALAK</b> - MENCARI HAKIKAT KEBENARAN

Posted: 28 Jun 2011 09:32 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Timbalan Pengurus Besar Feldra Wilayah ( Sbg. Perak ) yang sepatunya melepaskan " penonggang basikal " di nafikan haknya sebaliknya pelepasan diserahkan kepada Naib ketua UMNO bahagian Pasir Salak. ...

THE DREAM TEAM - CABAR DATO T <b>DI PASIR SALAK</b> - MENCARI HAKIKAT <b>...</b>

Posted: 30 Jun 2011 09:01 AM PDT


Bandar Felcra Sbg. Perak - 30 Jun 2011. Kawasan Felcra ini telah di kunjungi oleh hampir 500 peminat dari seluruh negara untuk melihat sendiri apa yang ada di kawasan Felcra ini. Melalui program XPLORASI Agro Bike penunggang basikal dapat menikmati keindahan persekitran ladang ini dan menerima taklimat kaitan dengan pembangunan. Kawasan Felcra ini, di tempat sawah padi, ladang sawit, tanaman komuniti seperti nenas dan pisang juga satu kawasan yang di nama Bio Valleh, - di khususkan untuk menternak lembu juga projek perumahan Generasi ke2.

Pemidang aktiviti Agro Bike - terpampang di jalanan seluruh kawasan

Program kelolaan bersama Majlis Belia Felcra, Pejabat Belia Daerah Kg. Gajah dan Felcra Bhd. tersebut telah mendapat sambutan yang amat menggalakan, dan tahniah kepada pihak penganjur. Tapi apa yang mendukacitakan, program sabagini pun pertelingkahkan dan kepentingan politik terus di olah bersama. Timbalan Pengurus Besar Feldra Wilayah ( Sbg. Perak ) yang sepatunya melepaskan " penonggang basikal " di nafikan haknya sebaliknya pelepasan diserahkan kepada Naib ketua UMNO bahagian Pasir Salak. Penutupan oleh Ahli EXCO YB Dato Zainol. Dato Pengerusi Felcra yang kebetulan juga Ahli parlimen Pasir Salak tidak hadir ( mungkin tak dijemput atau memang dilupakan )



The Dream Team untuk Pasir Salak di PRU 13

Berebutan kuasa ini apakah ada kaitan dengan " The Dream Team " yang kini sedang hangat di perbualkan oleh peminat politik bahagian ini. Bukan sekadar ahli-ahli UMNO malahan ramai kalangan pemimpin kampong, ketua-ketua kampong contoh, pengerusi-pengerusi fasa di tanah racangan Seberang Perak juga menceritakan keadaan apa yang berlaku masa kini.

Dari mulut seorang kawan di pejabat Felcra Sbg. Perak, memang mengesahkan Dato T perlu mengadakan program khas untuk beliau pada 7 Julai nanti, program yang belum pasti apa pengisiannya adalah timbal balas kepada program yang dianjurkan oleh YB Dato Zainal, pegawai tersebut perlu " booking " dewan besar Felcra.

Selain itu, rakan dari kumpulan UMNO bahagian pula mengesahkan kini sudah ujud satu team yang di kenal dengan nama GAT ( gerakan anti tajuddin ), NGO UMNO Bahagian ini bergerak secara senyap adan matlamatnya jelas untuk memastikan perancangan Dato Tajuddin tidak melepasi apa yang sepatutnya. Selain dari kumpulan Dato Zainol, bekas ADUN Sungai Manik pula Sdr. Dato Ibrahim Katob pula dengan team beliau sendiri

The Hidden Team
Team ini tidak memberikan ancaman yang kritikal,
walaupun pada pemilihan G7 tempoh hari, Dato Ibrahim dapat undian terbanyak.
Team ini mungkin gugur sendiri kerana penyokongnya tidak ramai.

Team ini sebagai penyambung pemerintahan Dato T sendiri.

Perancangan Dato T untuk calun PRU13 seperti gambar di atas adalah tidak mustahil, Parlimen sudah menjadi hak Tajuddin, Sungai Manik - Dato Zainol hanya soerang berpendidikan Diploma saja jika dibandingkan dengan Sri Ayu, kini berjawatan CEO di Taj Kolej dan beliau juga bertindak sebagai Setiausaha kepada UMNO Bahagian. Dr. Faizal pula setanding dengan Dr. Ashikin ADUN pada masa ini, kelebihan Dr. Faizal anak Tajuddin dan beliau adalah jawatankuasa bahagian latikan ketua Bahagian. Dari segi tahap akademik sama dengan Dr. Ashikin ketua Puteri ( puteri UMNO tidak menyerlah mana ) pemiliah Dr. Ashikin kerana beliah adalah menantu mantan YB Parlimen Parit dan YB DUN Kg. Gajah Dato Ainon Khairiah. Kekuatan Puterr amat terhad sekali.

Jadi, jika diikutkan urutan tersebut, boleh dikatakan kini 54% Tajuddin akan mencalunkan anak-anak beliau sebagai calun di kawasan Pasir Salak nanti. Nampaknya laluan untuk Sdr. Fauzi selaku Naib ketua kelabu lah sikit. Ketua Pemuda pula walau pun dah dilantik sebagai ketua Pemuda Perak, kemampuan beliau belum teruji lagi.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan