Selasa, 12 Februari 2013

07 di langkap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di langkap - Google Blog Search


Kertanegara, Krangean, <b>Langkap</b>, Margasana (Mergasana, Kutasari <b>...</b>

Posted: 27 Jan 2013 02:41 PM PST


Anda cari server pulsa all operator murah, distributor pulsa termurah, all operator pulsa, pulsa elektrik murah Jawa Tengah (Jateng), Purbalingga, Bobotsari, Bojongsari, Bukateja, Kaligondang, Kalimanah, Karanganyar, Karangjambu, Karangmoncol, Karangreja, Kejobong, Kemangkon, Kertanegara, Kutasari, Mrebet, Padamara, Pengadegan, Purbalingga, Rembang. Pusat pulsa murah, master dealer agen pulsa, jual beli pulsa murah, multi chips pulsa murah, pusat pulsa murah, token pln murah, server ppob murah, games online murah, server pulsa termurah dan pusat all operator termurah, telkomsel, indosat, XL, Simpati, Kartu AS, Mentari, IM3, Starone, Three, Axis, Flexi, Esia, Fren, Hepi, Smart dan Ceria, Kami melayani transaksi member pulsa di seluruh indonesia

Server pulsa elektrik pulsa murah all operator multi chips master dealer agen pulsa distributor pulsa termurah cepat dan aman. Telkomsel (Simpati, Kartu AS), Indosat (Mentari, IM3), XL, Starone, Three, Axis, Flexi, Esia, Fren, Hepi, Smart dan Ceria Murah. Agen jual beli pulsa murah, token PLN, PLN prabayar, tagihan bulanan, games online termurah Jawa Tengah (Jateng), Purbalingga, Bobotsari, Banjarsari, Bobotsari, Dagan, Gandasuli, Gunungkarang, Kalapacung, Karangduren, Karangmalang, Karangtalun, Limbasari, Majapura, Pakuncen, Palumbungan Kulon, Palumbungan Wetan, Talagening, Tlagayasa. Server pulsa elektrik pulsa murah all operator multi chips master dealer agen pulsa distributor pulsa termurah cepat dan aman. Telkomsel (Simpati, Kartu AS), Indosat (Mentari, IM3), XL, Starone, Three, Axis, Flexi, Esia, Fren, Hepi, Smart dan Ceria Murah. Agen jual beli pulsa murah, token PLN, PLN prabayar, tagihan bulanan, games online termurah Bojongsari, Banjaran, Beji, Bojongsari, Brobot, Bumisari, Galuh, Gembong, Kajongan, Karangbanjar, Metenggeng, Pagedangan, Patemon, Pekalongan, Bukateja, Bajong, Bukateja, Cipawon, Karangcengis, Karanggedang, Karangnangka, Kebutuh, Kedungjati, Kembangan, Kutawis, Majasari, Penaruban, Tidu, Wirasaba. Server pulsa elektrik pulsa murah all operator multi chips master dealer agen pulsa distributor pulsa termurah cepat dan aman. Telkomsel (Simpati, Kartu AS), Indosat (Mentari, IM3), XL, Starone, Three, Axis, Flexi, Esia, Fren, Hepi, Smart dan Ceria Murah. Agen jual beli pulsa murah, token PLN, PLN prabayar, tagihan bulanan, games online termurah Kaligondang, Penaruban, Arenan, Brecek, Cilapar, Kaligondang, Kalikajar, Kembaran Wetan, Lamongan, Pagerandong, Penolih, Selakambang, Selanegara, Sempor Lor, Sidanegara, Sidareja, Sinduraja, Slinga, Tejasari, Kalimanah, Kalikabong, Babakan, Blater, Grecol, Jompo, Kalimanah Kulon, Kalimanah Wetan, Karangmanyar, Karangpetir, Karangsari, Kedungwuluh, Klapasawit, Manduraga, Mewek, Rabak, Selabaya, Sidakangen. Server pulsa elektrik pulsa murah all operator multi chips master dealer agen pulsa distributor pulsa termurah cepat dan aman. Telkomsel (Simpati, Kartu AS), Indosat (Mentari, IM3), XL, Starone, Three, Axis, Flexi, Esia, Fren, Hepi, Smart dan Ceria Murah. Agen jual beli pulsa murah, token PLN, PLN prabayar, tagihan bulanan, games online termurah Karanganyar, Banjarkerta, Brakas, Buar, Bungkanel, Jambudesa, Kabunderan, Kalijaran, Kaliori, Karanganyar, Karanggedang, Lumpang, Maribaya, Ponjen, Karangjambu, Danasari, Jingkang, Karangjambu, Purbasari, Sanguwatang, Sirandu. Server pulsa elektrik pulsa murah all operator multi chips master dealer agen pulsa distributor pulsa termurah cepat dan aman. Telkomsel (Simpati, Kartu AS), Indosat (Mentari, IM3), XL, Starone, Three, Axis, Flexi, Esia, Fren, Hepi, Smart dan Ceria Murah. Agen jual beli pulsa murah, token PLN, PLN prabayar, tagihan bulanan, games online termurah Karangmoncol, Baleraksa, Grantung, Karangsari, Kramat, Pekiringan, Pepedan, Rajawana, Sirau, Tajug, Tamansari, Tunjungmuli, Karangreja, Gondang, Karangreja, Kutabawa, Serang, Siwarak, Tlahab Kidul, Tlahab Lor, Kejobong, Timbang, Bandingan, Gumiwang, Kedarpan, Kejobong, Krenceng, Lamuk, Langgar. Server pulsa elektrik pulsa murah all operator multi chips master dealer agen pulsa distributor pulsa termurah cepat dan aman. Telkomsel (Simpati, Kartu AS), Indosat (Mentari, IM3), XL, Starone, Three, Axis, Flexi, Esia, Fren, Hepi, Smart dan Ceria Murah. Agen jual beli pulsa murah, token PLN, PLN prabayar, tagihan bulanan, games online termurah Nangkasawit, Nangkod, Pandansari, Pangempon, Sokanegara, Kemangkon, Bakulan, Bokol, Gambarsari, Jetis, Kalialang, Karangkemiri, Karangtengah, Kedungbenda, Kedunglegok, Kemangkon, Majasem, Majatengah, Muntang, Panican, Pegandekan, Plumutan, Senon, Sumilir, Toyareka. Server pulsa elektrik pulsa murah all operator multi chips master dealer agen pulsa distributor pulsa termurah cepat dan aman. Telkomsel (Simpati, Kartu AS), Indosat (Mentari, IM3), XL, Starone, Three, Axis, Flexi, Esia, Fren, Hepi, Smart dan Ceria Murah. Agen jual beli pulsa murah, token PLN, PLN prabayar, tagihan bulanan, games online termurah Kertanegara, Adiarsa, Condong, Darma, Karang Tengah, Karangasem, Karangpucung, Kasih, Kertanegara, Krangean, Langkap, Margasana (Mergasana, Kutasari, Candinata, Candiwulan, Cendana, Karangaren, Karangcegak, Karangjengkol, Karangklesem, Karanglewas, Karangreja, Kutasari, Limbangan, Meri, Munjul, Sumingkir, Mrebet, Binangun, Bojong, Campakoah, Cipaku, Karang Nangka, Karangturi, Kradenan, Lambur, Mangunegara, Mrebet, Onje, Pager Andong, Pengalusan, Sangkanayu, Selaganggeng, Serayu Karanganyar, Serayu Larangan, Sindang, Tangkisan. Server pulsa elektrik pulsa murah all operator multi chips master dealer agen pulsa distributor pulsa termurah cepat dan aman. Telkomsel (Simpati, Kartu AS), Indosat (Mentari, IM3), XL, Starone, Three, Axis, Flexi, Esia, Fren, Hepi, Smart dan Ceria Murah. Agen jual beli pulsa murah, token PLN, PLN prabayar, tagihan bulanan, games online termurah Padamara, Bojanegara, Dawuhan, Gemuruh, Kalitinggar, Kalitinggar Kidul, Karanggambas, Karangjambe, Karangpule, Karangsentul, Mipiran, Padamara, Prigi, Purbayasa, Sokawera, Pengadegan, Bedagas, Karangjoho, Larangan, Pangadegan, Panunggalan, Pasunggingan, Tegalpingen, Tetel, Tumanggal. Server pulsa elektrik pulsa murah all operator multi chips master dealer agen pulsa distributor pulsa termurah cepat dan aman. Telkomsel (Simpati, Kartu AS), Indosat (Mentari, IM3), XL, Starone, Three, Axis, Flexi, Esia, Fren, Hepi, Smart dan Ceria Murah. Agen jual beli pulsa murah, token PLN, PLN prabayar, tagihan bulanan, games online termurah Purbalingga, Purbalingga Lor, Purbalingga Kulon, Purbalingga Kidul, Penambongan, Kedung Menjangan, Toyareja, Bancar, Jatisaba, Purbalingga Wetan, Wirasana, Bojong, Kandang Gampang, Kembaran Kulon. Server pulsa elektrik pulsa murah all operator multi chips master dealer agen pulsa distributor pulsa termurah cepat dan aman. Telkomsel (Simpati, Kartu AS), Indosat (Mentari, IM3), XL, Starone, Three, Axis, Flexi, Esia, Fren, Hepi, Smart dan Ceria Murah. Agen jual beli pulsa murah, token PLN, PLN prabayar, tagihan bulanan, games online termurah Rembang, Bantarbarang, Bodas Karangjati, Gunungwuled, Karangbawang, Losari, Makam, Panusupan, Sumampir, Tanalum, Wanogara Kulon, Wanogara Wetan, Wlahar.

Ini bukan MLM, money game, hype, scam, program cepat kaya, arisan berantai atau sejenisnya. Bukan pula bisnis semu atau bisnis gombal yang banyak dikeluhkan netter selama ini. Bisnis ini bisa langsung Anda rasakan manfaatnya. Bisa langsung dipakai sendiri atau dijual ke orang lain. Dan nomor hanphone Anda telah resmi menjadi Dealer di server kami. Tidak ada target, jangka waktu maupun beban penjualan yang kami letakkan di pundak Anda sebagai Mitra Bisnis. Hasil yang Anda peroleh berbanding lurus dengan seberapa giat Anda menjalankan bisnis pulsa ini. Jika Anda termasuk golongan orang yang sangat dinamis dan aktif, kami berani menjamin Anda akan cepat memperoleh kesuksesan. Namun kalaupun Anda adalah manusia yang biasa-biasa saja, minimal Anda telah memperoleh harga pulsa untuk pemakaian pribadi dengan harga lebih murah. Deposit bisa Anda gunakan kapan saja dan dimana saja 24 jam nonstop. Isi pulsa Anda secara mandiri.

Untuk menjalankan bisnis pulsa ini tidak dibutuhkan modal besar. Tidak perlu sewa kios, ruko atau gerai jika Anda belum sanggup. Lakukan saja sebagai bisnis sambilan Anda dalam mengisi waktu luang atau sebagai pelengkap bisnis Anda lainnya

Segera daftar dan rasakan manfaat nya...........

07 di manjoi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di manjoi - Google Blog Search


DUN <b>Manjoi</b>, BN Tergugat..Apa kata Pengundi Cina: Satu Penilaian <b>...</b>

Posted: 09 Feb 2013 05:39 AM PST

Pengundi Cina: Satu Penilaian 2010 hingga 2013

mutaligat.blogspot.com
PENGUNDI CINA DI PERAK TOLAK BN

"Masyarakat kaum Cina di Negeri Perak juga turut dilihat akan bertindak menghukum BN setelah BN melakukan rampasan kuasa secara tidak bermaruah," ujarnya.

Malah, katanya masyarakat kaum Cina juga dilihat sudah menerima PAS di dalam PR bagi menghukum BN kelak.

Bagi pihak, Dewan Pemuda PAS negeri, beliau mengucapkan tahniah kepada jentera Pakatan Rakyat amnya dan DAP khasnya di atas kemenangan merampas semula kerusi Parlimen Sibu dalam PRK itu.

"Keputusan ini adalah tepat yang telah dibuat oleh rakyat dengan penuh yakin melalui suara demokrasi yang subur. Demokrasi Berparlimen dan Raja Berpelembagaan tonggak keadilan rakyat," ujarnya lagi.


Sebenarnya, Kaum Cina Pun Tolak BN


PRU13: Pengundi Cina tersinggung, BN sukar

KUALA LUMPUR - Barisan Nasional (BN) bakal menghadapi kesukaran untuk menang majoriti dua pertiga termasuk menawan negeri pantai barat berpunca daripada undi daripada kaum Cina dalam pilihan raya umum akan datang.

Ahli Panel, Zainon Ahmad (gambar) dari akhbar The Sun berkata, kesukaran ini berlaku akibat kelantangan pemimpin Umno dan BN yang menyatakan mereka boleh mendapat majoriti dua pertiga hanya berbekalkan undi Melayu selepas menang besar dalam pilihan raya umum 2004.

Menurutnya, ini membuatkan bangsa lain tersinggung dan mengubah landskap politik negara dalam pilihan raya umum 2008 apabila BN kehilangan empat negeri.

"Parti pemerintah harus memberikan perhatian mengenai perkara ini, jika tidak ada negeri yang akan kecundang seperti Negeri Sembilan, Johor dan gagal untuk merampas semula negeri ditawan pembangkang.

"Kegagalan ini juga berpunca daripada janji BN tidak ditunaikan, kerana leka dengan kemenangan diperoleh," katanya dalam persidangan Meja Bulat anjuran Majlis Profesor Negara (MPN) pusingan ketiga yang bertajuk 'Dari PRU-12 ke PRU-13: BN lawan PR, Satu Penilaian'.

Mood Pengundi, Disember 2012
PRU 13 : BN TERTEKAN DI JOHOR, CINA TOLAK BN, PR YAKIN MENANG

BN Johor, benar-benar tertekan dalam menghadapi PRU 13. Ini kerana majoriti kerusi-kerusi Parlimen dan Dun di Johor adalah kerusi campuran antara Melayu dan Cina. Kebanyakan kerusi hampir 50:50 antara bilangan pengundi Cina dan Melayu. Hanya beberapa Parlimen sahaja yang mempunyai jumlah pengundi Melayu yang agak ramai antaranya Mersing, Kota Tinggi Ini yang membuatkan Ghani Othman tidak tidur malam. Alamgkah eloknya jika Ghani Othman tidak payah memeningkan kepalanya, lebih baik beritahu Najib bahawa dia nak 'surrender' dan pencen.

Elok kerana kemarahan orang Cina terhadap BN semakin meluap-luap khususnya selepas Bersih 3.0 maka dijangkakan BN akan menghadapi mimpi ngeri pada PRU 13 nanti. Pengundi Cina sudah tidak takut lagi untuk mengundi PAS seperti yang ditunjukkan oleh mereka di Dun Sg Abong dan Maharani yang dimenangi PAS pada PRU 12 dahulu. Pada PRU 13 kali ini, adalah dijangkakan 80-90 % pengundi Cina akan mengundi DAP dan 70-80 % dari mereka akan mengundi PAS. Jika keadaan ini benar-benar berlaku sudah tentu BN akan tergolek dan bungkus di Johor.
mutaligat.blogspot.com.

Mood Pengundi, Januari 2013
BN boleh lupakan saja S'gor, kata Liong Sik
Bekas Presiden MCA, Tun Dr Ling Liong Sik meramalkan BN tidak akan dapat menawan semula Selangor dalam pilihan raya umum akan datang kerana imej bersih pemimpin Pakatan Rakyat.
Selain Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim dan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng tidak pernah terlibat dalam rasuah dan penyalahgunaan kuasa, dan ia telah membantu mereka membina imej yang baik, kata Ling.
"Secara umumnya, orang Cina tidak memihak kepada BN, tetapi di Perak, tidak ada pilihan lain. Di Johor, (BN) mungkin kehilangan sesetengah sokongan tetapi tidak sampai hilang (kerajaan negeri).
"Pilihan raya umum kali ini adalah amat sukar bagi BN, sangat sukar. Saya fikir BN masih boleh menang kerana kerajaan telah membelanjakan wang bawah macam-macam nama. Ini tidak pernah berlaku sebelum ini," katanya dalam temubual eksklusif dengan akhbar berbahasa Cina, Sin Chew Daily. Secara demografinya mood pengundi Cina seluruh negara berskala padu. Kajian Kes di DUN Manjoi BN terpaksa mengubah strategi menumpukan ihsan dan simpati pengundi Melayu di Kg. Manjoi dan Taman Meru. MALANGNYA Lebai Malang...Sayang semuanya sudah terlambat,,Tak guna dirayu lagi..Nah! saksikan Video ini!

07 di hutan melintang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di hutan melintang - Google Blog Search


House PK: EKSKLUSIF! KAN KE BAGUS KALAU KITA ADA CALON <b>...</b>

Posted: 07 Feb 2013 10:00 PM PST

Semalam ada member aku hantar keratan Twitter seorang lelaki India yang membuatkan aku dan kengkawan kau terfikir, rupanya ada juga rakyat Malaysia yang meghargai apa yang diterima oleh beliau di negara kita yang tercinta ini. Memang hebat dia ni, kalau la semua kaum berfikiran sebegini, pastinya negara kita ni langsung takde masalah.

Tak cukup dengan itu aku nak share dengan korang video temuramah beliau dengan BN Streams seperti dibawah ni:

Korang kena tengok video ini dan lihat bagaimana dia menjawab isu-isu tentang kaum India. Nama beliau adalah Ramesh Rao. Aku percaya ramai yang mengenali beliau. Korang boleh jumpa dia ni selalu memberi komen pedas kat Malaysiakini. Hinggakan ada komentar di Malaysiakini mengugut mahu membunuh dia.

Kalau dilihat dalam video tersebut, beliau juga ada timbulakn persoalan, kalau benar la BN dan UMNO ni zalim dan rasis. Mana mungkin kaum India dan Cina boleh bina kuil dan sekolah kebangsaan mereka sendiri? Orang macam ni la kita nak.

Untuk pengetahuan korang dia ni ahli MIC biasa saja. Aku dah check background dia ni. Dia ni anak jati Hutan Melintang. Mamat ni boleh berbahasa Cina beb. Kan ke bagus kalau MIC jadikan si Ramesh ni sebagai calon mereka di Hutan Melintang? After all MIC perlukan WINNABLE CANDIDATE kan?

Memang sesuai sangat la dia jadi calon! Ini pandangan aku la, bakinya terserah la pada pihak yang bertanggungjawab. Orang yang bagus kita mesti kena kedepankan. Aku bukan la nak promo dia tapi bagi sesiapa yang mengenali beliau memang tahu la dia memang jenis cukup bersemangat dalam membantu BN dan kerajaan dalam menangani banyak isu!

Beliau juga pernah membuat kenyataan di tentang Kaum India jangan mudah tertipu dengan dakyah Pembangkang. KLIK SINI

BN perlukan lebih ramai orang India yang bersemangat 1 Malaysia begini...fikri-fikirkanlah...

07 di seri manjung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri manjung - Google Blog Search


Menziarahi pelajar <b>di</b> CCU Hospital <b>Seri Manjung</b> - Cikgu Zuhairi <b>...</b>

Posted: 24 Jan 2013 12:57 AM PST

[unable to retrieve full-text content]2013 (9). ▽ January (9). "diari' jawi... Menziarahi pelajar di CCU Hospital Seri Manjung · Pendaftaran pelajar tahun 2013 · Harimau naik kapalterbang · Sayangnya... Panjangnya · Tingginya... Beraninya · Banyaknya ...

07 di bota - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bota - Google Blog Search


Anak Haji Amir: Cerita Hari Raya-<b>Di Bota</b>

Posted: 07 Sep 2012 01:04 AM PDT

Selepas bertolak dari Bagan Datoh, kami menuju ke rumah lagi seorang anaksaudara abah di Bota, Abang Deris..Perjalanan terasa amat jauh oleh kerana jalan jem yang teramat mengalahkan jem masa nak naik jambatan Pulau Pinang disebabkan hujan lebat..ke sebab kereta banyak sangat datang beraya.. Setelah berhempas-pulas memandu, sampai le ke destinasi, rumah Abng Deris...
Bila sampai je, kami semua lebih terarah kepada Mural yang dilukis oleh Abang Deris di dinding rumah dia daripada menjamu selera dengan makanan yang sedap yang disediakan. Mula-mula, Furqan la yang memulakan langkah pertama bergambar berlatarbelakangkan mural Abang Deris.
Abah bersembang bersama Abang Deris...
Furqan, yang memula mencetuskan fenomena...

Angah, Furqan dan Faiez..

Menyakat Pinny dan Imah dengan mulut itik..
Faiez dan Along buat gaya ala-ala comel...



Satu family, yang takde Daud, Ijal, Kak Lili...

Imran, Uqaiel dan Naufal...

Kak Ros dan Aina dan Kak Linda dan Basyirah..

Imah dan Pinny, bergambar di tepi pantai kononnya..


***Dah puas bergambar, baru menjamu selera...Masjid pun depan rumah je...best...Lepas Maghrib bertolak ke rumah Kak Yah dan Kak Munah...Memang beraya sakan la...Letih tapi berbaloi-baloi..!!!

07 di chemor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di chemor - Google Blog Search


Azatiesayang: Kenduri <b>Di Chemor</b>

Posted: 01 Sep 2012 07:02 PM PDT

Salam & selamat berhari mggu semua.
Tghari semlm atie & MyLaling g ke majlis perkahwinan sepupu kat Chemor perak....xpernah sampai lg tpt ni.
Kami disertai oleh 3 biji kereta....anakbuah Mylaling 2 biji kereta & kakak ipar sekluarga.Seblm ke Chemor kami singgah kt umah Abg ipar kt Ipoh  yg akan sama2 menyertai kami.
Bestnya g ramai2 camni...tp cam sedih la jgk sbb Adik xder bersama cuma anak llaki jer yg masih bercuti lagi.
Mmg bersakan mkn nasi minyak...sbb dh lama xg kendurikan!.Kat sana family MyLaling berjejak kasih la pulak....maklum la pyh nk jumpa,masa kenduri la br jumpa semula.
Paling happy MIL atie la...
walaupon trpaksa berpapah klu nk jln tp gembiranya dia bila dpt jumpa anak sedara,sepupu sepapat,anakbuah belah2 sana...
ingat nk singgah umah Apak jap tp 3 biji kete yg berkonvoi ngan kami tu,tak tau jln nk blk ke BD.Hadoiii...
Trpaksa la cancel nk blk kg...jenguk Apak.Sampai kat umah...kelam kabut atie masak sbb MyLaling & Abg dh lapar semula.hikhik


 Pinggan atie...nasi campor2

Sedap CC nih!



p/s:Ada kenangan lucu berlaku pd atie kat sana...nanti atie citer ya.Aduiii..malunya!

07 di menglembu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di menglembu - Google Blog Search


PRU13: Shahrizat Bertanding <b>Di Menglembu</b>, Shapie Apdal Di <b>...</b>

Posted: 26 May 2012 03:29 AM PDT


 
 KELAB GREENBOC

Hari minggu lepas, Husin pergi ziarah kawan di Bangi. Sambil makan tu, member Ana tanya, bila agaknya pilihanraya.

"Manalah ana tahu benda-benda ni ...," Husin jawab, "Ana hanya saudagar unta dari Cairo."

"Sudahlah Husin. Jangan kau bawak temberang blog Husin Lempoyang kau di sini. Kamu tahu tu!"

"Sumpah ana tak tahu. Ana rasa Dato Najib pun tidak tahu tarikh pilihanraya. Lagikan ana ni ...," ana cuba yakinkan.

"OK lah Husin. Aku kasi kamu info ini, Kamu kasi aku tahu tarikh pilhanraya. Aku nak buat gathering kawan-kawan tapi masing-masing tunggu ditentukan tarikh pilihanraya," Sahabat ana terangkan.

"Kamu tahu tak Dato Najib dah buat keputusan akan ambil Dato Syahrizat dan Dato Shafie bertanding?"

"Biat betul ... takkan Dato Najib flip flop?" Ana bertanya

"Dia sudah flip flop itu MAS-Air Asia, tangga gaji kerajaan dan macam-macam lagi," sahabat ana terangkan

"Kalau begitu, mana Syahrizat nak bertanding? Raja Nong Chik pasti tanding di Lebah Pantai. Shafie mesti di Semporna, Sabah."

"Takkk ... kawasan lain."

"Mana pulak?" Ana tanya

"Sharizat tanding di Menglembu. Shapie Apdal di Menggatal."

"Hahahaha ... siul la lu brader. Macam gitu aku tahu bila pilihanraya?"

"Bila? Bila? ..." tertanya kawan ana.

Nak tahu bila pilihanraya? Sabar dulu .... hehehe. -husin lempoyang

07 di kerian - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kerian - Google Blog Search


Taiping Mali: Projek Tebatan Banjir <b>Di</b> Daerah <b>Kerian</b> Bermula <b>...</b>

Posted: 09 Nov 2012 08:24 PM PST

[unable to retrieve full-text content]REBET Dan DISKAUN Tol Sempena Sambutan Tahun Baru Cina Di 24 Lokasi #JJD - Sebanyak 24 lebuh raya di seluruh negara akan memberikan diskaun dan rebat tol antara 5 dan 37.5 peratus sempena Tahun Baharu ...

07 di tapah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tapah - Google Blog Search


RAKYAT MARHAEN: Ds Anwar tiup semanagat kaum India <b>di Tapah</b>

Posted: 16 Dec 2012 06:42 PM PST

Berikut hanyalah sebahagian kecil punca segala masalah yang melibatkan kehilangan wang dan harta negara sejak umno/BN berkuasa lebih setengah abad yang lalu. Namun, jika dikumpul, ianya mencecah ratusan billion Ringgit wang milik Rakyat yang telah diselewengkan oleh kerajaan umno/BN.

1. Skandal PKFZ yang melibatkan duit Rakyat sebanyak RM12.7 billion.

Tun Dr Ling Liong Sik mengaku tidak bersalah di atas dua pendakwaan di bawah Seksyen 418 dan 417 Kanun Keseksaan atas tuduhan memperdayakan Jemaah Menteri berhubung projek bernilai RM12.7 bilion itu. Bekas Presiden MCA ini dituduh memperdayakan Jemaah Menteri untuk bersetuju meluluskan pembelian 999.5 ekar tanah milik koperasi nelayan Melayu di Pulau Indah pada harga RM25 satu kaki persegi dengan kadar faedah 7.5 peratus, iaitu nilai yang jauh lebih tinggi dari nilai sebenar di pasaran. Beliau juga mengeluarkan surat sokongan mengarahkan projek PKFZ ini diserahkan kepada syarikat Kuala Dimensi Sdn Bhd, milik Pengerusi Kelab Penyokong BN, Dato Seri Tiong King Sing.

2. Komisen pembelian kapal selam sebanyak RM500 juta.

  • Harga asal pembelian: €1.14 billion (RM4.52 billion)
  • Kos Senggaraan jangka panjang: €999.15 juta (RM3.964 billion) kepada Perimekar Sdn Bhd bagi kerja-kerja penyelenggaraan jangka panjang kapal selam itu pada tahun 2002.

Permohonan tambahan daripada Kementerian pertahanan pada Sidang Belanjawan 2011

  • RM417 juta untuk membiayai kontrak senggaraan (In Service Support) dua buah kapal selam Scorpene
  • RM56 juta untuk bayaran pendahuluan sewaan perkhidmatan Sistem Submarine Escape Rescue Intervention (SMER-1).
  • Sebelum ini, kerajaan sudah membayar €999.15 juta (RM3.964 billion) - Rujuk di atas.

3. Kerugian pembelian aset oleh Sime Darby RM1.6 billion.

  • Kerugian akibat lebihan kos berjumlah kira-kira RM1.6 bilion, membabitkan projek minyak dan gas Bulhanine dan Maydan Mahzam di Qatar serta projekhidroelektrik Bakun.


4. Menanggung kerugian (bailout) Konsortium Perkapalan Berhad milik Mirzan Mahathir sebanyak RM1.7 billion.

  • MISC (anak syarikat Petronas) telah diarahkan oleh Mahathir (PM ketika itu) untuk membeli aset Konsortium Perkapalan Berhad dengan pembiayaan sebanyakRM1.7 billion bertujuan menyelamatkan syarikat perkapalan milik anak beliau, Mirzan.

5. Kos senggaraan Paya Indah Wetland RM88 juta.

6. Kerugian Pos Malaysia (Transmile) RM5460 juta.


7. Perjanjian pembelian Eurocopter sebanyak RM1.67 billion.

  • Harga ditawarkan oleh Eurocopter Malaysia yang dipilih oleh kerajaan: RM1.67 billion
  • Harga Kelowna Flightcraft untuk helikopter alternatif: RM865 juta (Kerajaan dapat menjimatkan RM805 juta)

8. Kos pembaikan bumbung Stadium Terengganu yang runtuh sebanyak RM292 juta.

9. Kos memperbaiki kerosakan MRR2 sebanyak RM70 juta

10. Akaun bil terlebih bayar Maybank sebanyak RM4 billion.

11. Tumbuk-rusuk (kickbacks) kepada Ng Yen Yen di Kementerian Pelancongan RM10 juta.

12. Kos membeli tiga buah lukisan oleh MAS sebanyak RM1.5 juta.

13. Lebihan bayaran oleh Kementerian Belia dan Sukan sebanyak RM8.4 juta.

14. Perbelanjaan Kompleks Sukan gajah putih di London sebanyak RM70 juta.

15. Baikpulih bangunan MATRADE sebanyak RM120 juta.

16. Kos minyak dan senggaraan jet kegunaan PM sebanyak RM200 juta.

17. Hutang tidak dapat dituntut InventQ sebanyak RM228 juta.

18. Membayar gantirugi pembatalan Jambatan Bengkok sebanyak RM257 juta.

19. Kerugian dalam urusniaga penjualan Augusta sebanyak RM510 juta.


20. Nilai kehilangan pendapatan kerajaan daripada Approved Permit (AP) yang dikeluarkan bagi tempoh setahun sebanyakRM1.8 billion.

21. Senggaraan kapal-kapal selam KD Tunku Abdul Rahman dan KD Tun Rzak (akan dijadikan artifak Muzium Negara) sebanyak RM4.1 billion.

22. Pembinaan dan senggaraan PSC Naval Dockyard Lumut sebanyak RM6.75 billion.

23. Dua skandal Bank Bumiputra pada wal 1980-an sebanyak US$1 billion dengan anggaran nilai kerugian pada 2008 sebanyak RM3.2 billion.

24. Kegagalan Maminco dalam percubaan menguasai pasaran timah dunia pada tahun 1980-an dipercayai mengakibatkan kerugian bernilai US$500 juta. (RM1.6 billion)

25. Bertaruh dalam niaga kewangan pasaran hadapan luar negara menyebabkan Bank Negara Malaysia kerugian RM30 billion pada tahun 1990-an.

26. Kerugian Perwaja Steel sebanyak US$800 juta (RM2.56 billion).

27. Menggunakan dana awam sebanyak RM10 billion dalam operasi Valuecap Sdn Bhd untuk melonjakkan nilai harga pasaran saham.

28. Skandal kewangan Bank Islam yang melibatkan kerugian RM700 juta.

29. Penjualan MV Augusta dengan harga €1 (1 Euro) mengakibatkan kerugian sebanyak €75.99 juta (RM348 juta) - sama seperti No. 18?

30. Kehilangan royalti Wang Ehsan Terengganu sebanyak RM7.4 billion (antara tahun 2004 – 2007)

31. Sejak penubuhan Petronas Philharmonic Orchestra selama lebih 10 tahun yang lalu, ia telah menelan perbelanjaan sebanyak RM500 juta denga RM1 juta setahun dibayar sebagai gaji dan imbuhan kepada Ketua Pegawai Eksekutif (CEO).

32. Yuran Penasihat: Mahathir telah dibayar RM180,000, Shahrizat Abdul Jalil (Menteri Kemajuan Wanita) RM404,726 dan Abdul Hamid Othman (Agama) RM549,675 pada setiap tahun.

33. Kerajaan telah membelanjakan RM3.2 billion untuk pelaksanaan program Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) sepanjang lima tahun pertama pelaksanaannya. Daripada jumlah tersebut, kerajaan telah membayar RM2.21 billion untuk membeli pelbagai kelengkapan teknologi, maklumat dan komunikasi (ICT) namun tiada sebarang perincian perbelanjaan pernah ditunjukkan.

Kerajaan telah membayar RM6k bagi setiap komputer laptop/notebook yang dapat diperolehi di pasaran dengan harga di bawah RM3k. Beberapa konsortium telah ditubuhkan semata-mata untuk 'mengendali secara atas-angin' pengagihan segala peralatan dan perkakasan berkenaan. Kini, kebanyakan peralatan dan perkakasan telah menjadi milik anak guru-guru yang terlibat dengan PPSMI.

34. Komisen yang telah dibayar kepada dua buah syarikat persendirian yang mengendalikan pembelian kapal selam Scorpene iaitu Perimeker Sdn Bhd dan IMT Defence Sdn Bhd berjumlah RM910 juta. Ada kaitan dengan No. 2.

35. Kerajaan membuat bayaran RM300 juta sebagai ganti rugi yang dibayar kepada Gerbang Perdana kerana pembatalan pembinaan Jambatan Bengkok yang bernilai RM1.1 billion.

36. RM1.3 billion telah dibazirkan dengan pembinaan kemudahan kompleks gajah putih 'Customs, Immigration and Quarantine' (CIQ) apabila projek Jambatan Bengkok dibatalkan.

37. Membelanjakan RM100 juta untuk kerja-kerja baik-pulih dan kebocoran Bangunan Parlimen Malaysia.


38. Program Angkasawan Negara yang menelan belanja – RM40 juta

39. Dianggarkan sebanyak RM500 juta setahun dibelanjakan untuk Latihan Khidmat Negara

40. Menanggung kerugian Eye of Malaysia – RM30 juta dan RM5.7 juta dalam bentuk pemberian tiket percuma.

41. Menanggung kerugian sebanyak RM2.4 juta untuk pembelian dakwat kekal

42. Pada September 2006, Samy Velu mengumumkan bahawa kerajaan telah membayar ganti rugi berjumlah RM38.5 billion kepada 20 buah syarikat pengendali lebuhraya. Sembilan syarikat pengendali tol lebihraya menerima durian runtuh berjumlah RM380 juta daripada kenaikan kadar tol pada tahun 2008 sahaja.

43. Tumbuk-rusuk (kickbacks) sebanyak RM32 juta nilai eksport kayu balak oleh syarikat-syarikat yang berkaitan dengan Ketua Menteri Sarawak dan ahli keluarganya.

44. Dua kali menanggung kerugian (bailout) oleh Malaysia Airline System (MAS) yang berjumlah sebanyak RM7.9 billion. Pada ketika MAS berhadapan dengan kerugian pada saban tahun, sebanyak RM1.5 juta telah dibelanjakan untuk membeli TIGA buah lukisan untuk menghiasi pejabat pengerusi MAS, Munir Majid. (Berkaitan dengan No. 11)

45. Menanggung kerugian (bailout) Sistem Pengangkutan Putra sebanyak RM4.486 billion.


46. Menanggung kerugian (bailout) STAR-LRT sebanyak RM3.256 billion.

47. Menanggung kerugian (bailout) Sistem Pembetungan Kebangsaan bernilai RM192.54 juta.

48. Menanggung kerugian (bailout) Lebuhraya Seremban-Port Dickson sebanyak RM142 juta.

49. Menanggung kerugian (bailout) Penjara Kuching bernilai RM135 juta.

50. Menanggung kerugian (bailout) Kajian Makanan dan Gunaan Orang Islam sebanyakRM8.3 juta.

51. Menanggung kerugian (bailout) Le Tour de Langkawi sebanyak RM3.5 juta.

52. Agihan secara borong ratusan juta saham di Bursa Malaysia dengan berselindung di bawah Dasar Ekonomi Baru (DEB) kepada kroni, kaum keluarga, anak-anak para Menteri dan pemimpin BN yang bernilai berbillion-billion ringgit.


53. Pindah-milik puluhan ribu hektar tanah-tanah komersial dan konsesi pembalakan kepada anak-anak serta kaum keluarga para Menteri dan pemimpin BN yang bernilai berbillion-billion ringgit.

54. Kerugian Petronas sejak tahun 1997 apabila menandatangani perjanjian dengan ENAM PENAMA yang tidak didedahkan dalam dagangan hadapan petroleum negara dengan kadar harga murah untuk jangkamasa yang panjang. Apabila harga bahan petroleum meningkat, Petronas kekal menjual kepada ENAM penama ini pada harga murah yang telah dipersetujui.

Dan manusia yang bertanggungjawab mengatur perjanjian dagangan hadapan yang merugikan Petronas dan Rakyat ini adalah merupakan manusia yang paling lantang bersuara sekarang ini - Mahathir Muhamad. Dan beliau ingin kekal menjadi penasihat Petronas hingga mati bagi melindungi identiti ENAM JAHANAM yang menghisap darah Rakyat melalui keuntungan Petronas.

55. RM5700 untuk membeli seunit jek kereta yang berharga RM50. (*)

56. Kenderaan milik kerajaan meneguk setangki petrol bernilai RM113 dalam tempoh beberapa minit. (*)

57. Platform tiang bendera berharga RM990 dibeli dengan harga RM30,000 (*)

58. Thumb drive berharga RM90 dibeli dengan harga RM480 (*)

59. Kabinet simpanan barang berharga RM1,500 telah dibeli dengan harga RM13,500 (*)

60. Pembelian seunit lampu suluh bernilai RM35 telah dibayar dengan harga RM143. (*)

(*) - yang dinyatakan adalah sebutharga untuk SATU UNIT. Kerajaan membeli dalam bentuk pukal antara puluhan hingga ribuan unit item yang sama.

61. Perbelanjaan kempen 1Malaysia yang dibayar kepada APCO sebanyak RM76.8 juta.

62. Membayar subsidi RM17 billion kepada Penjana Tenaga Bebas (IPP)


63. Cincin berlian bernilai USD24 juta untuk Ro$mah --- kononnya pembelian telah dibatalkan – berapa pula jumlah ganti rugi yang terpaksa rakyat bayar?

64. Satu laman web 1pengguna bagi Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan dibina dan diselenggarakan dengan belanja RM1.4 juta.

65. Projek e-mel 1Malaysia yang menelan belanja RM50 juta.

66. Menggunakan Kumpulan Wang Amanah Pencen (KWAP), Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), Danaharta dan Khazanah untuk membeli saham-saham Timedotcom yang tidak laku – kerugian sebanyak RM3.3 billion.

67. Skandal Offshore Petrol Vehicle (PSC-NDSB) – rugi RM6.75 bilion


68. Rosmah sewa bilik hotel RM100,000 satu malam di Burj Al-Arab Dubai!!

69. Rosmah dan Najib sewa penthouse di Hotel Darling di Sydney pada kadar RM65,100untuk sehari semalam.

70. "Lawatan Sambil Belajar" ke Arab Saudi, Oman dan Bangladesh Rosmah and the Gang (FLOM @ First Lady of Malaysia) ditanggung kerajaan berjumlah RM134,317.76.

71. Memperuntukkan dana RM100 juta setahun untuk Rosmah berbelanja dalam projek peribadi 'Permata Negara'nya.

72. Perbelanjaan oleh Rosmah untuk mengendalikan Sidang Kemuncak Wanita Pertama yang melibatkan 15 orang wanita isteri Ketua-ketua Negara yang majoritinya daripada negara-negara Afrika yang menelan belanja RM4.5 juta untuk tempoh TIGA hari.

73. Kos ubah suai Seri Perdana sebanyak RM12.5 juta.


74. Bil elektrik kediaman rasmi PM dan TPM di Seri Perdana sebanyak RM160,000sebulan.

75. Insinerator di Broga, Semenyih, kerajaan BN yang di atas kebodohan mereka tidak mendengar keluhan rakyat, terpaksa membazirkan berbilion ringgit membatalkan projek tersebut. Insinerator yang seberat 1,500 tan dan menggunakan teknologi 'fluidized bed gasification' yang dikatakan terbesar di Asia ditaksirkan menelan belanja RM1.5 bilion (lebih kurang USD395 juta) untuk dibina dan RM200 juta (USD53 juta) bagi kos operasinya setiap tahun.

CHECK-LIST INI AKAN TERUS DIKEMASKINI DARI SEMASA KE SEMASA.
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved