Selasa, 12 Jun 2012

07 di manjoi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di manjoi - Google Blog Search


fazlianalife: MELAWAT RUMAH ANAK YATIM <b>DI MANJOI</b>

Posted: 06 Mar 2012 03:49 AM PST

Selesai sudah gotong-royong di giatmara.Kami menyiapkan barang-barang yang ingin kami bawa ke rumah anak yatim.Kami begitu teruja kerana ahli jawatankuasa kebajikan membuat rancangan untuk pergi bergotong-royong ke rumah anak yatim.Kami pergi ke sana dengan menaiki  kereta bagi yang perempuan,.bagi yang lelaki mereka konvoi menaiki motor dan mengiringi kami ke rumah anak yatim yang ingin kami tuju.Sampai di sana,kami disambut oleh anak -anak yatim yang kecil2 dan comel.Kami dijemput duduk dan berborak2 dengan anak-anak yatim yang begitu bernasib malang kerana ada sesetengah yang telah kehilangan ibu dan ayah semasa kecil.Kami begitu terharu mendengar cerita si kecil.Bersyukurlah sesiapa yang masih ada ibu dan ayah disisi.Kita mesti ingat tiada mereka tiadalah kite di dunia ini.Saya menasihati sesiapa yang ada ibu dan ayah jagalah mereka dengan penuh kasih sayang dan ikhlas........Jangan biarkan mereka hidup menderita.tahuuuuuuu!!!!!!...Selesai kami borak2 dengan anak2 yatim,kami menyanyikan sebuah lagu khas untuk mereka.Sebuah lagu yang bertajuk"KAU ILHAMKU".Mereka begitu gembira mendengar lagu itu dan mereka turut menyanyi bersama-sama.Selesai menyanyi kami meneruskan aktiviti kami dengan bergotong -royong di semua tempat termasuklah dalam asrama.selesai sudah bergotong -royong dan jam menunjukkan pukul 5.00lebih.Kami bergambar dan bersalam-salaman dan bersiap untuk pulang ke giatmara.Dengan perasaan yang gembira kami bercadang untuk datang lagi ke rumah anak yatim tersebut.Itu sahaja.Asalamualaikum...........

07 di parit buntar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di parit buntar - Google Blog Search


PASPB: <b>PARIT BUNTAR</b>!!! 3000 penuhi ceramah PR <b>di</b> Pekan kecil <b>...</b>

Posted: 03 Jun 2012 06:39 PM PDT


Setiausaha PAS Parit Buntar Azhari Hadi berkata, kehadiran dianggarkan melebihi 3000 orang itu menjadikan orang ramai bersesak-sesak memenuhi ruang  tempat yang kecil.

" Ia menunjukkan minat rakyat semakin meningkat terhadap politik negara. Apatah lagi PRU 13 semakin hampir dalam tempoh sembilan bulan sahaja lagi.
" Oleh itu rakyat masing-masing ingin mendengar penerangan khasnya dari PR tentang kebajikan dan peluang yang akan diperolehi oleh mereka andainya PR dapat mengambil alih Putrajaya " katanya
Azhari berkata, Ceramah PR yang disampaikan oleh  Ketua Srikandi Keadilan Siti Aisyah Shaik Ismail  dan Ketua Penerangan Pemuda PAS Perak  Akmal Kamaruddin telah memuaskan hati hadirin yang hadir.
" Mereka mendengar berkaitan dengan tawaran yang akan dijanjikan kepada rakyat oleh Kerajaan PR jika dapat memerintah Malaysia.

" Perbandingan dibuat dengan kerajaan UMNO/BN sekarang ini yang hanya mengenyangkan segelintir golongan kroni sahaja tanpa mempedulikan nasib rakyat keseluruhannnya." Katanya

Menurutnya, peluang selama lebih 50 tahun telah disia-siakan oleh UMNO/BN dan kini telah tiba giliran PR pula untuk menunjukkan kepada rakyat negara ini kehebatan pentadbiran sebagaimana yang dapat dilihat di negeri-negeri yang PR perintah dalam masa yang singkat.  " Apa yang telah dibuat oleh Kerajaan PR walaupun baru mentadbir dalam tempoh yang pendek, sangat-sangat telah menyakinkan rakyat berbanding dengan UMNO/BN yang telah lama memerintah.
" Nampaknya hayat UMNO/BN di negara ini makin menghampiri penamatnya" katanya

07 di kampar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kampar - Google Blog Search


Banjir <b>di Kampar</b> hampir pulih | Inimajalah

Posted: 13 Apr 2012 08:43 PM PDT

Kategori

Arkib

07 di pantai remis - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pantai remis - Google Blog Search


SetiaKekalAbadi *SKA*: Memborong <b>di Pantai Remis</b>???Aper ade??

Posted: 11 Jun 2012 08:53 PM PDT

bukan borong aper
tapi kita borong kerang, mentarang dan belacan kat sini
dari Putrajaya daku bawak family hubby ke mari shopping
datang ke mari haruslah membeli kerang dan mentarang
berkilo gak lah daku beli..sebab bukan senang nak ke mari
tak cukup tu kami makan plak kat situ kerang bakar dan ikan bakar
air asam nyer memang menjilat jari..sedap bangatt
bukan setakat membeli kita leh gak bersantai lepak2 ngan family
kalau nak ke sini cari Medan Selera Pantai Remis, Kuala Selangor
(sayangnye pantai dah makin terhakis) ** nanti Sal akan citer plak aper jadi ngan mentarang dan kerang yang dibeli...

07 di bota - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bota - Google Blog Search


SANGGAHTOKSAGO.COM: Ismi Taib <b>di</b> Parlimen Parit, Dr Najihah <b>...</b>

Posted: 07 Jun 2012 10:03 PM PDT

Sanggahtoksago.Com diberitahu, PAS Kawasan Parit telah menamakan Yang DiPertuanya, Ustaz Muhamad Ismi Muhd Taib (gambar) sebagai calon parti itu di Parlimen Parit, Perak dan Ketua Muslimatnya, Dr Najihahtusoleh Ahmad sebagai calon PAS Dun Belanja. Dalam PRU 2008 yang lalu, Ismi bertanding di Dun Blanja dan Dr Najihah berentap di Parlimen Parit. Kali ini, mereka menukar posisi bagi berdepan dengan musuh tradisi Umno-BN.
Sementara itu, Dun Bota yang diwakili PKR masih belum menentukan calonnya. Terdapat beberapa nama di ke tengahkan tetapi ada bantahan dalaman. Sehingga kini PAS Parit masih berminat untuk bertanding di Bota atau meletakkan 'orang PAS' menjadi calon atas tiket PKR untuk memantapkan lagi gerakerja Pakatan Rakyat di parlimen ini. Rundingan dikatakan masih diteruskan antara dua parti bagi mencari kekuatan, beritahu beberapa sumber di Parit kepada Sanggahtoksago.Com.

07 di ipoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di ipoh - Google Blog Search


Pilihan Anda: Jalan Kuala Kangsar <b>di Ipoh</b> berpuaka?

Posted: 12 Jun 2012 02:30 AM PDT

|

Seorang pemandu lori tidak sangka gambar yang dirakam untuk kenangan menjadi sebaliknya apabila muncul lembaga berambut panjang menggantikan wajah adiknya.

Menceritakan kejadian pada malam Jumaat minggu lalu, La'aba Lata, 38, berkata, gambar tersebut dirakam atas permintaan adiknya, Belly Lata,22, untuk mengabadikan perkataan 'IPOH' sebelum pulang ke Sabah.

Menurutnya, gambar tersebut dirakam pada jam 9.30 malam di Jalan Kuala Kangsar bersebelahan dengan Kawasan Pelancongan dan Rekreasi Gunung Lang.

"Ketika merakamkan gambar, saya tidak nampak apa-apa namun, ketika Belly memeriksa kamera digital dalam kenderaan, dia terus menjerit sambil kata tidak mahu lihat lagi.

"Mulanya saya berasa pelik.

Setelah melihat dengan mata sendiri, kami lihat lembaga perempuan berambut panjang seolah-olah mahu terkam adik.

"Dalam gambar itu, wajah adik tidak kelihatan langsung," katanya ketika ditemui Sinar Harian di sini, semalam.



La'aba berkata, mereka juga turut diganggu sepanjang malam selepas tiba di rumah di Taman Chepor Impian.

"Saya pernah dengar kawasan tersebut tidak sesuai untuk anak-anak kecil kerana sering diganggu sehingga menangis tapi tak sangka, saya pula yang terkena.

"Namun, malam tersebut, rumah kami pula diganggu dengan bunyi orang berjalan di atas bumbung selain bunyi orang buka pintu. Nasib baik, kami diganggu malam itu sahaja," katanya.

Katanya, semua rakan yang melihat gambar tersebut berasa terkejut dengan imej wajah lembaga tersebut yang jelas kelihatan apabila dibesarkan.

Sinar

Related Posts : RAGAM, TERKINI


Share/Bookmark
Posted by Desperado on 5:30 PM. Filed under , .
© 2008 - 2012 Desperado, Hakcipta Terpelihara.

Semua tulisan, pendapat, komen dan foto yang ada di blog ini MILIK ASAL PENULISNYA yang dikutip dari pelbagai sumber di dalam internet melainkan dinyatakan sebaliknya. PENULIS tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi daripada blog ini.

07 di malim nawar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di malim nawar - Google Blog Search


Wanita warga China ditemui mati lemas <b>di</b> lombong – Perak Today

Posted: 11 Jun 2012 07:52 AM PDT

Gambar Hiasan:

Seorang wanita warga China ditemui mati lemas selepas terjatuh ke dalam lombong di Kampung Changkat Baru, Malim Nawar di sini.

Ketua Polis Daerah Kampar, Superintendan Abdul Aziz Salleh, berkata mayat Yang Shuqin, 34, ditemui di dasar lombong berkenaan oleh unit penyelam bomba dan penyelamat pada jam 10.20 pagi tadi.

Mangsa dikatakan menemani dua rakan lelakinya ke lombong berkenaan yang terletak satu kilometer dari rumah sewanya pada jam 6 petang semalam untuk memancing.

"Mangsa hendak membasuh muka di tepi lombong apabila tergelincir lalu tenggelam. Dua rakannya cuba membantu tetapi gagal lalu mereka menghubungi pihak polis untuk mendapatkan bantuan," katanya.

Beliau berkata, polis dengan bantuan bomba dan penyelamat kemudiannya mengadakan operasi mencari sehingga tengah malam tadi tetapi gagal menemui mangsa hingga dimulakan semula pada jam 8 pagi tadi dan menemui mayat mangsa di dalam lombong itu sedalam kira-kira 12 meter.

Mayat dihantar ke Hospital Kampar untuk bedah siasat.

- BERNAMA

07 di kuala kangsar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala kangsar - Google Blog Search


Pilihan Anda: Jalan <b>Kuala Kangsar di</b> Ipoh berpuaka?

Posted: 12 Jun 2012 02:30 AM PDT

|

Seorang pemandu lori tidak sangka gambar yang dirakam untuk kenangan menjadi sebaliknya apabila muncul lembaga berambut panjang menggantikan wajah adiknya.

Menceritakan kejadian pada malam Jumaat minggu lalu, La'aba Lata, 38, berkata, gambar tersebut dirakam atas permintaan adiknya, Belly Lata,22, untuk mengabadikan perkataan 'IPOH' sebelum pulang ke Sabah.

Menurutnya, gambar tersebut dirakam pada jam 9.30 malam di Jalan Kuala Kangsar bersebelahan dengan Kawasan Pelancongan dan Rekreasi Gunung Lang.

"Ketika merakamkan gambar, saya tidak nampak apa-apa namun, ketika Belly memeriksa kamera digital dalam kenderaan, dia terus menjerit sambil kata tidak mahu lihat lagi.

"Mulanya saya berasa pelik.

Setelah melihat dengan mata sendiri, kami lihat lembaga perempuan berambut panjang seolah-olah mahu terkam adik.

"Dalam gambar itu, wajah adik tidak kelihatan langsung," katanya ketika ditemui Sinar Harian di sini, semalam.



La'aba berkata, mereka juga turut diganggu sepanjang malam selepas tiba di rumah di Taman Chepor Impian.

"Saya pernah dengar kawasan tersebut tidak sesuai untuk anak-anak kecil kerana sering diganggu sehingga menangis tapi tak sangka, saya pula yang terkena.

"Namun, malam tersebut, rumah kami pula diganggu dengan bunyi orang berjalan di atas bumbung selain bunyi orang buka pintu. Nasib baik, kami diganggu malam itu sahaja," katanya.

Katanya, semua rakan yang melihat gambar tersebut berasa terkejut dengan imej wajah lembaga tersebut yang jelas kelihatan apabila dibesarkan.

Sinar

Related Posts : RAGAM, TERKINI


Share/Bookmark
Posted by Desperado on 5:30 PM. Filed under , .
© 2008 - 2012 Desperado, Hakcipta Terpelihara.

Semua tulisan, pendapat, komen dan foto yang ada di blog ini MILIK ASAL PENULISNYA yang dikutip dari pelbagai sumber di dalam internet melainkan dinyatakan sebaliknya. PENULIS tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi daripada blog ini.

07 di chemor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di chemor - Google Blog Search


DMPK Tambun: JAMUAN MAKAN MALAM DAP CAWANGAN <b>...</b>

Posted: 11 Jun 2012 10:37 PM PDT


 Antara muslimat dan AJK DMP yang hadir
 Pn. Zuhairah, Ketua DMPK Tambun dan muslimat
Pada 7 Jun 2012, DAP Cawangan Taman Kanthan Jaya telah menganjurkan jamuan makan malam serta menjemput ahli PAS untuk turut serta. Makanan telah disediakan sendiri oleh tukang masak dari PAS. Jamuan berlangsung di Woon Kee Seafood Restaurant S/B @ Chemor, Perak; 

07 di pasir salak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pasir salak - Google Blog Search


PAS KAWASAN <b>PASIR SALAK</b>: Kompleks Sejarah <b>Pasir Salak</b> saksi <b>...</b>

Posted: 12 Jun 2012 08:05 AM PDT

Setelah hampir pasti Pemuda UMNO Kg Pulau Juar kan lenyap, kini Kompleks Sejarah Pasir Salak juga akan menjadi saksi kebangkitan jemaah PAS bersama Pakatan Rakyat. Satu persatu hati rakyat dimenangi dengan kebajikan dan ketelusan kepimpinan jemaah Islam. Tidak mustahil , lokasi sejarah ini terus menerus menjadi sejarah dengan semangat Dato Sagor & Dato Seri Maharaja Lela sendiri.


UPU Pasir Salak sememangnya dikuasai oleh PAS & Keadilan bagi penggal sebelumnya, sudah pasti kegelisahan pendokong dakyah UMNO kian kegelian untuk memenangi jiwa orang muda setempat.
Kuasa wang yang digunakan oleh pemerintah sekarang, pastinya diambil, walaubagaimanapun mantop orang muda cermin kebenaran bersama ISLAM akan terus bersinar.

Pada 16 Jun 2012, YB Khalid Samad , Ahli Parlimen Shah Alam akan menjejakkan kakinya di bumi sejarah ini. Kompleks Sejarah Pasir Salak kini akan menjadi lokasi ceramah penerangan isu-isu PANAS kontemporari. Bersamanya kelak Ust Ishak Shaari yang juga dengan gelaran DRs Ishak Shaari, disebut-sebut bakal calon PAS N49 DUN Kampung Gajah turut sama berkongsi dan memberi kupasan isu semasa disana.

Orang ramai seantara Perak dan anak-anak tempatan setempat dijemput hadir bersama bagi menyatakan sokongan dan mengetahui info mendalam demi kemenangan ISLAM bersama menuju ke Putrajaya.

07 di tanjung malim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung malim - Google Blog Search


JAWATAN KOSONG <b>DI</b> MAJLIS DAERAH <b>TANJUNG MALIM</b> (MDTM <b>...</b>

Posted: 09 May 2012 05:57 PM PDT


7 Kekosongan Jawatan:   Badan Berkanun / GLC

Permohonan adalah dipelawa daripada Rakyat DYMM Sultan Perak dan WarganegaraMalaysia yang berkelayakan sahaja untuk memenuhi jawatan berikut:-

1. Penolong Pegawai Tadbir
2. Penolong Juruaudit
3. Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi)
4. Pembantu Penguatkuasa
5. Pegawai Khidmat Pelanggan
6. Juruteknik Perancang Bandar & Desa
7. Pekerja Awam

MUAT TURUN SYARAT LANTIKAN

MUAT TURUN BORANG PERMOHONAN

Date: 21 Mei 2012

07 di batu gajah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di batu gajah - Google Blog Search


ShootGambar: Puas kayuh <b>di Batu Gajah</b> MTB Jamboree walaupun <b>...</b>

Posted: 25 Mar 2012 08:50 AM PDT

Ini adalah kali partama Jamboree MTB yang aku sertai pada tahun ini. Sebab utama aku join kerana ianya dianjurkan di Batu Gajah tempat aku bermastautin. Hehe  kira tuan rumah la walaupun aku tak terlibat langsung dengan penganjuran. Baiklah Batu Gajah MTB Jamboree ini dianjurkan oleh Majlis Daerah Batu Gajah sempena Tahun Melawat Perak. 
Seminggu sebelum acara ini berlangsung aku, Rizal, Pejal dan Harris telah bersama-sama crew Majlis Daerah mencuba trek dan pada masa itu pelbagai masalah dihadapi seperti kaki kejang dan keletihan yang amat sangat. Kami telah mendapat petua dari sahabat2 sekayuhan dia mana mereka mencadangkan agar sebelum kayuh nanti minum air garam dahulu dan sediakan minuman isotonik agar tenaga tidak lemah semasa kayuhan nanti.
Petua yang diberi aku ikut dan memang betul tenaga aku agak kuat semasa berkayuh. Kaki aku tidak kejang dan badan pun tidak lemah. Memang betul petua itu dan akan aku amalkan sampai bila-bila. Kami dilepaskan  tepat pada pukul 7.30 pagi. Kayuhan 8km pertama onroad dan seterusnya masuk ke offroad. Boleh dikatakan trek agak mencabar di mana terdapat banyak bukit walaubagaimanapun keadaan cuaca yang baik dan tidak hujan  menyebabkan trek tidak becak dan tidak licin. Namun begitu ada juga riders yang jatuh kerana gagal mengawal basikal sewaktu downhill yang agak panjang. Tapi tidak mengapa kerana petugas-petugas agak pantas memberikan bantuan.
Berjaya menamatkan kayuhan, peserta yang ke 627 berjaya sampai ke garisan penamat.
Papan tanda penunjuk arah ditunjukkan dengan jelas namun ada juga yang tidak mengikut papan tanda sebab nak ikut jalan pintas. Apa-apapun aku sangat berhati-hati dengan arah trek kerana aku tidak mahu peristiwa  ketika Jamboree Kuala Kangsar berulang lagi. Bekalan air aku bawa secukupnya dan sampai ke waterpoint aku ambil lagi 2 botol buat simpanan. Mujurlah penganjur menyediakan bekalan yang mencukupi. 
terlupa reset meter semasa mula kayuhan. jarak kayuhan sebenar 40KM++
Aku berjaya kembali ke garisan penamat pada jam 11 pagi dan menghabiskan masa kayuhan dalam tempoh 4 jam ( haha aku bukannya kuat sangat ) dan berjaya mendapat ranking bernomber 627. Dalam group kami Yus tiba paling awal, diikuti oleh Rizal dan Harris. Tahniah diucapkan kepada mereka. Ramai yang mendapat hadiah cabutan bertuah dan Yus berjaya mendapat sebuah basikal mountainbike Raleigh 8 speed berharga dalam RM1500. Tahniah Yus...
Yusri bergambar bersama basikal yang dimenanginya melalui cabutan no bertuah. Disebelah kanannya ialah Dato' DO Majlis Daerah Batu Gajah.
Kepada pengajur aku nak ucapkan tahniah juga kerana penganjuran yang baik dan cemerlang namun begitu ada juga komen-komen yang aku dengar antaranya ialah hadiah banyak tetapi kenapa tak berikan kepada riders yang mendapat ranking 1 hingga 10, barulah penat lelah mereka berbaloi. Sijil tak disediakan, riders hanya mendapat medal emas untuk semua ranking. Apa-apa pun aku amat berpuas hati..;-)
OK kita cuba di Jamboree yang lain pula!! bye..;-)

07 di lenggong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lenggong - Google Blog Search


IdrisTalu: Musim Durian <b>Di Lenggong</b> Sudah Bermula Semula

Posted: 07 Jun 2012 11:55 AM PDT


Durian, raja buah di Asia Tenggara, mulai gugur di kawasan Lenggong. Harga di peringkat permulaan ini agak tinggi sedikit, memberikan rezeki yang lebih kepada pemilik-pemilik dusun durian di kawasan ini.
Kepada anak-anak Lenggong yang berada di perantauan, inilah masanya yang sesuai untuk menikmati keindahan kampung sambil menikmati kelazatan raja buah ini. 

KP1M serah bantuan kepada mangsa banjir <b>di Lenggong</b> – Perak <b>...</b>

Posted: 07 Apr 2012 01:28 AM PDT

Nasib lebih 600 mangsa banjir di Parlimen Lenggong mendapat perhatian dan pembelaan kerajaan Barisan Nasional (BN) di bawah pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Hari ini, Kelab Putera 1Malaysia (KP1M) turun padang ke Lenggong untuk menyerahkan bantuan kepada mangsa banjir yang membabitkan 317 orang di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kota Tampan dan 329 orang di DUN Kenering.

Sumbangan berupa 800 buah tilam dan 350 buah dapur gas diagih-agihkan kepada mangsa banjir manakala 400 helai sejadah turut diserahkan kepada surau dan masjid di kedua-dua kawasan berkenaan yang terjejas teruk akibat banjir yang berlaku pada 10 Mac lalu.

Selain itu, bantuan 200 pasang uniform sekolah juga akan diserahkan bagi meringankan beban ibu bapa murid dan pelajar membeli pakaian sekolah yang telah rosak akibat kejadian banjir itu.

Presiden KP1M, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim, berkata pihaknya mendapat arahan daripada PM untuk membantu semua mangsa bencana alam di seluruh negara termasuklah di Parlimen Lenggong yang membabitkan lebih 646 mangsa kesemuanya.

Jelasnya, bantuan itu yang disalurkan itu bertepatan dengan slogan gagasan 1Malaysia, Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan.

"KP1M turun padang ke seluruh negara untuk membantu mangsa bencana alam melalui sokongan PM yang begitu prihatin dengan kebajikan rakyat yang ditimpa kesusahan.

"Rakyat Perak perlu sedar dan bangkit daripada khayalan yang dicipta parti pembangkang kerana 11 bulan mereka memerintah ibarat 11 tahun lamanya dan apa yang dibuat serba tak betul," katanya lagi.

Hanya BN katanya, dapat membela nasib dan menjamin masa depan rakyat negara ini.

Sementara itu, penerima bantuan yang ditemui Perak Today.com melahirkan penghargaan tidak terhingga kepada KP1M di atas sumbangan berkenaan.

Aminah Zawawi, 61, dari Kampung Banggol Belimbing, berkata sumbangan itu membuktikan kerajaan BN mengambil berat dan prihatin dengan nasib rakyat yang ditimpa musibah.

"Syukur Alhamdulillah di atas bantuan ini dan walaupun tidak seberapa, ia setidak-tidaknya dapat meringankan beban yang tanggung oleh mangsa banjir," kata Aminah yang kerugian lebih RM4,000 akibat kejadian banjir itu.

Sebelum ini, kerajaan negeri katanya, turut menyalurkan bantuan RM300 kepada setiap keluarga yang terlibat dalam kejadian itu.

Pendapat sama dikongsi Ng Ah Poy, 60, yang tinggal di pekan Lenggong dan merupakan salah seorang daripada mangsa banjir yang disifatkan penduduk antara yang terburuk setakat ini.

"Kerajaan BN begitu prihatin dengan nasib mangsa banjir di Lenggong dan melalui usaha yang dilakukan oleh KP1M, sokongan terhadap kerajaan akan terus utuh pada pilihan raya akan datang," katanya.

Penduduk Kampung Sira, S Kantan, 38, menegaskan bantuan berupa tilam dan dapur gas yang disalurkan melalui KP1M itu amat dihargai mangsa banjir.

"Kerajaan negeri dan Ahli Parlimen segera menyalurkan bantuan kepada mangsa banjir dan kita berterima kasih kepada semua pihak yang membantu," katanya lagi.

Bagi Hamdan Talib, 40, dari Kampung Kota Tampan Air, penyaluran bantuan seumpama itu dapat sekurang-kurangnya menceriakan mangsa banjir.

"Terima kasih kepada kerajaan BN yang menghulurkan bantuan kepada mangsa banjir di sini," katanya sambil tersenyum ceria.

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved