Isnin, 15 Oktober 2012

07 di bercham - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bercham - Google Blog Search


GlamIs Femme: Cendol warisan at <b>bercham</b>, ipoh

Posted: 16 Sep 2012 08:06 AM PDT

Hari ni nak buat entree pasal cendol. Alahhh ape yg hebat sgt cendol, belambak2 cendol jual serata negara. Haaa tak kira la nak tulis gak pasal cendol warisan di bercham, ipoh.
Kenapa saya nak tulis? Sebab saya kene beratur 1/2 jam nak dapatkan cendol saya. Then bila sampai turn saya, pulut hanya cukup untuk 1 paket saje, asalnya nak tapau 4 cendol pulut. Maka cendol pulut, cendol jagung, cendol lengkong n cendol kacang. Total of rm12. Hmm rasanya mestilah sedap kalau tidak masakan ramai orang bearurnkan kan kan....
Yang paling bagus, org yg beratur memang 1 malaysia, cina, melayu n india semua ada.
Yang paling kagum walaupun uncle ni baut kerja sorang tapi sgt cekap dan pembersih...serious....
Ok kepada yang nak try, location dia berdepan dengan mobil bercham and hanya bukandr kul 12 smp habis... Normally 3 lebih dah habis la..
Harga ulak semua cendol if makan situ rm2.50, if tapau rm3

Bawah ni picture sempat posing sementara beratur tengah panas....
( walaupun tgh panas muka tetap x berpeluh kan, itu la the power of skin79 bb cream, nak tau lanjut pm lah saye)


Note: berapalah income si pembuat cendol ni sebulan, 30 minit beratur pun saya kira2 hampir rm150 jugaklah die menerima duit..... Kaye kaye kaye....jum jual cendol....hihi

- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Bercham, ipoh

07 di tanjung tualang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung tualang - Google Blog Search


IdaMan: Abdullah Sa&#39;amah (Pengasas Pondok Geting), Mengatakan <b>...</b>

Posted: 12 Oct 2012 12:56 PM PDT

                       Siapa Yang Tolak Hudud ?



Pengasas Pondok Geting di Tumpat, Abdullah Sa'amah berkata, Nik Abdul Aziz seolah-olah lupa bahawa DAP adalah satu-satunya parti politik yang sangat agresif dalam menentang hasrat Pas untuk melaksanakan hukum hudud sekiranya pakatan pembangkang memerintah negara.

Berikutan itu, katanya, sudah tiba masanya untuk Menteri Besar itu melepaskan jawatan dalam parti sebelum lebih ramai orang Melayu dan Islam terpengaruh dengan kenyataannya. Disini

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata undang-undang berasaskan hukum hudud tidak akan dilaksanakan di negara ini kerana realiti keseimbangan jumlah masyarakatnya tidak mengizinkan undang-undang sebegitu dikuatkuasakan.

"Undang-Undang hudud, tidak akan laksanakan di Malaysia ini tetapi kita terima ini adalah undang-undang Tuhan dan sebagai sebuah parti yang terdiri daripada orang Islam, kita terima hakikat ini tetapi jika ia hendak dilaksanakan ia mesti berpaksikan kepada realiti.

"Jika ditanya para ulama sekalipun, undang-undang Islam itu tidak boleh dilaksanakan melainkan kita sudah mengambil kira persekitaran dan realiti sebenar masyarakat ketika itu," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Karnival 1Malaysia di Tanjung Tualang dekat Batu Gajah.

Najib berkata kerajaan kini telah pun mengambil kira prinsip "Maqasid Syariah" iaitu matlamat sebenar dalam pentadbiran untuk menyelesaikan permasalahan rakyat.

07 di jelapang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di jelapang - Google Blog Search


TEBUAN-ALOR.: Aci Ligan bendul <b>Jelapang</b>

Posted: 09 Oct 2012 08:25 AM PDT

Pelik. Macam kucing dgn tikus. Berlari atas bendul jelapang adalah sesuatu yg sangat aneh  dan pelik untuk dilakukan sekarang. Tidak mungkin dapat dibayangkan budak2  generasi sekarang. Bermain aci ligan selalunya hanya dimainkan di tanah lapang. Kekadang ada yg bermain di air sungai. Tetapi ini lain sikit. Dgn berpaut pada dinding jelapang dan berpijak pada bendul...di situlah kami bermain aci ligan. Ibu dan pemain2 semua akan berada di bendul jelapang... masa diligan ibu tu...berebut2 berlari sambil berpaut tu... kadang2 jatuh berlonggok ke tanah bila tiba di penjuru jelapang atau bila ada kawan yg lambat bergerak...yg lebih seronok bila ada dua jelapang bersebelahan..boleh lompat sebelah menyebelah. Lelaki perempuan semua ligan bersama.. Yg dapat disentuh atau jatuh jelapang akan jadi ibu...masing2 macam terzen laa pulak.

07 di kuala kangsar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala kangsar - Google Blog Search


Sambutan hebat ceramah UAI <b>di Kuala Kangsar</b>! (Bergambar <b>...</b>

Posted: 16 Sep 2012 08:09 AM PDT

Suasana pengunjung di pinggiran jalan ke tempat ceramah

"mana nak parking nih? ramai benor orang!"

tu dia!

muslimat

gambar dari dango mamamat

memang gempak!

Persiapan sebelumnya:

Menyiapkan penunjuk arah ke tempat ceramah

Keadaan Padang ceramah di sebelah siang

Related posts:

Filed Under: Dari MediaPerak

Tags:

07 di bukit gantang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit gantang - Google Blog Search


Bakal Perdana Menteri dan bakal MB Perak <b>di Bukit Gantang</b>. ~ SISI <b>...</b>

Posted: 22 Aug 2012 11:26 PM PDT

07 di kerian - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kerian - Google Blog Search


Nik Abduh Bertanding <b>Di</b> Bachok Atau Kubang <b>Kerian</b> | Detik <b>...</b>

Posted: 07 Oct 2012 05:40 AM PDT

20121007-203632.jpg

Oleh RAITINI RAHMAN

KOTA BHARU – Timbalan Ketua Pemuda Pas Pusat, Nik Abduh Nik Abdul Aziz enggan mengulas lanjut mengenai khabar angin yang mengatakan beliau akan mewakili parti itu pada pilihanraya umum akan datang.

Beliau sebaliknya berkata, soal kerusi parlimen atau Dewan Undangan Negeri (DUN) serta di mana beliau akan dicalonkan tidak perlu dibincangkan secara umum.

"Jadi calon ini soal sensitif. Baik tak payah sentuh. Orang Pas tak suka. Saya tak nak komen sama ada saya akan bertanding atas tiket kerusi parlimen ataupun DUN," katanya kepada DetikPerubahan.com di sini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai desas-desus yang mengatakan beliau mungkin akan bertanding mewakili Pas kawasan Bachok atau Kubang Kerian.

Pencalonan Nik Abduh mewakili Pas Bachok dikatakan timbul apabila penyandang asal, Nasharuddin Mat Isa dikatakan tidak lagi menjadi pilihan ahli parti dan penyokong Pas Bachok berikutan beberapa isu yang mengaitkan diri beliau sebelum ini.

Sementara itu, nama Nik Abduh juga dikaitkan dengan kerusi Parlimen Kubang Kerian yang disandang oleh Salahuddin Ayob memandangkan penyandang dikatakan akan kembali ke negeri asal Johor sebagai calon Pas di sana.

Persoalan yang timbul sekiranya Nik Abduh mewakili Parlimen Kubang Kerian, bagaimana pula Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa yang dikatakan akan bertanding di kerusi tersebut.

Nik Abduh sebelum ini menyatakan kesediaannya untuk bertanding sebagai calon dalam pilihan raya umum akan datang sekiranya dikehendaki oleh parti.

Anak Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat itu berkata, tidak timbul soal beliau dipilih kerana kedudukannya sebagai anak kepada Nik Aziz kerana percaya parti hanya memilih calon atas dasar kebolehan dan kelayakan mereka.

"Isu kroni adalah isu lama yang sering didendangkan dalam musim pilihan raya sedangkan semua orang tahu sebarang keputusan bergantung kepada parti. Terpulanglah sama ada hendak bersetuju atau tidak," katanya.

Selain Nik Abduh, seorang lagi ahli keluarga Nik Aziz yang turut disebut bakal menjadi calon pada pilihanraya umum akan datang ialah menantu beliau iaitu bekas Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK), Abdul Ariffahmi Ab. Rahman turut disebut-sebut termasuk dalam senarai pendek calon Pas Kelantan.

07 di bagan serai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bagan serai - Google Blog Search


OTAKU RESOURCES: OTAKU <b>DI</b> PASAR <b>BAGAN SERAI</b> PERAK

Posted: 26 Sep 2012 08:13 AM PDT

Syukur Kehadrat Allah kerana dengan izinnya produk OTAKU perencah pelbagai guna kini berada di pasar Bagan Serai perak. Pada sesiapa yang sentiasa mengguna produk perencah char kuey teow jenama Otaku yang tinggal sekitar Bagan Serai bolehlah mendapatkannya s di pasar tersebut dari jam 6.00 pagi hingga 6.00 petang di gerai menjual barang runcit keperluan harian anda yang terdapat di situ. Disini ingin saya beri sedikit tip atau petua untuk rasa yang lebih sedap bila mengguna produk otaku ini. Ketika mengoreng atau sebelumnya cuba campur sedikit ( 1 sudu makan) apa-apa jenis susu pekat kedalam perencah otaku ini .(1 Sudu untuk 1 hidangan). Rasanya akan menjadi lemak dan memang sedap... insyaalah Selamat mencuba

07 di pengkalan hulu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pengkalan hulu - Google Blog Search


Projek perniagaan <b>Pengkalan Hulu</b>, Perak. Apa cerita??? : Media <b>...</b>

Posted: 30 Jul 2012 04:00 AM PDT

Ni pasal projek pembinaan kompleks perniagaan di sempadan Malaysia/Thailand didaerah Pengkalan Hulu yang dah lama terbengkalai dan masih belum mendapat perhatian dari pihak yang berwajib. Pembangunan kompleks perniagaan ini mampu untuk menjana pendapatan yang lebih bagi penduduk setempat. Mengundang persoalan dimana silapnya projek ini? Kenapa pemantauan yang sepatutnya di lakukan oleh pihak berkuasa tempatan begitu lemah hinggakan projek ini terbengkalai dan masih belum ada tanda2 untuk menyegerakan tindakan susulan supaya ianya membawa manfaat kepada penduduk tempatan.

Projek yang sepatutnya dah lama siap tapi hingga kini masih belum terlaksana hinggakan semak samun pun dah mula kelihatan di pandangan mata. Ni bukan sahaja membawa kerugian di atas sikap kontraktor yang di lantik, malah turut menyakitkan mata pelancong asing yang masuk melalui pintu sempadan di Pengkalan Hulu.

Kenapa kontraktor yang di beri projek ini tidak di paksa untuk melaksanakan projek ini dengan segera? Kenapa sebarang tindakan susulan hingga kini masih belum lagi di ambil bagi mengatasi masalah ini.

Kat bawah ni aku lampirkan bersama beberapa keping gambar untuk tatapan semua dan boleh nilaikan sendiri masalah ini bersama.

Nama pemaju dan kontraktor terpampang kat signboard tu, takkan tak boleh nak teruskan rundingan supaya perlaksanaannya boleh di realisasikan. Takkan di sebabkan pemaju dan kontraktor tu dari kalangan kroni, maka kepentingan penduduk warga Pengkalan Hulu di nafikan hanya demi nak menjaga kepentingan pemaju dan kontraktor yang dah nak melingkup..

Related posts:

Filed Under: Dari MediaPerak

07 di pangkor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pangkor - Google Blog Search


Gambar-gambar tertinggal dan terpinggir <b>di</b> DUN <b>Pangkor</b> kawasan

Posted: 26 Sep 2012 06:09 PM PDT

Pagi semalam (Rabu 26/9/12) sewaktu aku sedar dari tidor hujan dah mula turun dengan cukup lebat, aku duk sangka bila nak siang, redalah huja tu tu, tetapi sangkaan ku tak berapa tepat, sehinggalah jam 7.30 pagi hujan masih lebat macam biasa...   


Maka terpaksalah pakai baju hujan lengkap, setat motor buruk aku, redah dalam hujan pi kerja,, walau pun hati punyalah malas,,, dalam perjalanan jalan yang aku lalui, melalui Jalan ke Teluk Batek, suasana jalan raya memang menakutkan, apa taknya,, jalan dipenuhi air, kebanyakannya air tanah merah,,, risau motor aku mati enjin dalam takungan air yang agak dalam...
Terfikir di hati, sebab sebelum ini aku tak pernah jumpa lautan yang begitu dalam diatas permukaan jalanraya, apakah akan berlaku banjir kepada penduduk kampung di sekitar Teluk Murok?...
Pada petang, bila buka FB,, Encik Hamidon Ahmad Pegawai Khas Nizar melalui FBnya menyiarkan gambar-gambar seperti dibawah menunjukkan banyak rumah-rumah penduduk di kawasan padang Tembak Teluk Murok telah dipenuhi air disekeliling rumah meraka,, Untuk pengetahuan, kawsan ini adalah dibawah jajahan takluk zone Pangkor... 



Menurut encik ni, laporan masaalah banjih ni dah lama dibuat, namun tiada apa-apa tindakan dari pihak yang berwajib..


Rasanya sebab utama boleh berlaku banjir apabila hujan cukup lebat adalah kerana sistem perparitan yang tidak sempurna, ditambah lagi apabila bukit-bukit di tarah untuk ambil tanha merah, dan juga dibuat tamana perumahan,,, akibat tiada lagi tanah zone tadahan hujan, air hujan turun melimpaha,, penduduk- penduduk dikawasan rendah yang menerima bala...  

Di manakah slogan yang dicanang diseluruh negeri Perak Tiada Tertinggal Tiada Terpinggir, sedangkan dikawasan DUN sendiri masih tak sempurna... 
Lihat ni, banner ni akan kelihatan bila kita melalui dari Ipoh ke Lumut, dikawasan Titi Gantong Bota,, terpampang Pemuda UMNo punya kerja,, apa cerita ni,, masih lagi tertinggal dan terpinggir.. 
Dan yang paling ni dalam Gambar ni, Cikgu Jauhari, Bekas Ketua Penerangan UMNO Lumut, bahagian Zambry menjadi Ketua bahagaian, pun bernasib malang,,, 
masih lagi tertinggal dan terpinggir,, apa cerita..
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved