Selasa, 16 Oktober 2012

07 di kerian - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kerian - Google Blog Search


Jom Mancing <b>di Kerian</b> – Perak Today

Posted: 10 Dec 2011 09:09 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Perak Hari Ini · Perak Aman Jaya. Published On: Sun, Dec 11th, 2011. Jenayah | By Najimy. Jom Mancing di Kerian. Share This. Add to Delicious; Share on FriendFeed; Digg · submit to reddit. Tags. About the Author. Najimy -. Related News ...

07 di sungkai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di sungkai - Google Blog Search


D SCHOEN HAUS: Beraya di teratak opah <b>di Sungkai</b>....

Posted: 27 Aug 2012 05:32 AM PDT

Raya tahun ni turn Perak pulak..so , mama dan keluarga menyambutnya di Perak...Tengoklah wajah ceria opah memandangkan anak menantu dan cucu beraya di Perak..alamak Tok Wan pulak mata pejam..anyway ni lah couple paling romantik...

Mama posing ngan seme cucu lelaki opah..hadif,addan  dan iddin 

satu-satunya bachelor dalam rumah opah...dipanggil ummi oleh cucu opah..

 

seme cucu opah posing ngan opah dan tok wan kecuali BUNGA yang beraya di Pekan

posing ramai2 di pagi raya selepas sembahyang sunat raya..

keluarga Angah iaitu adik mama 

ni la pengantin suam...bukanpengantin baru ..sebab dah 4 bulan rasanya dah kawin..tak ingatlah ..kene tengok balik entri mama sebelum ini..tapi mama mmg salute dengan adik ipar baru ni..pandai masak..mama dulu baru2 kawin x pandai masak..tapi dia mmg cekap di dapur



ni tengoklah anak cucu nak posing pulak

dua anak dara yang keletah...iman dan che pah

family mama ngan tok wan dan opah

Bujang mama yang macho pun nak posing gak...

Iman ngan mama nak posing gak...

banyak ke dapat duit raya tu...kira..jangan tak kira..



Video Together <b>Sungkai</b> 1 Community (Jebat Legacy)

Posted: 18 Sep 2012 06:44 AM PDT


Together Sungkai 1Community yang melibatkan Jebat.Net, Kenarianz, Sabahan.FM, MENU Crew, SIXORS, Big Bikers, SIC, SBBA, Crez Crew D'Million, Petronas & banyak lagi

Aktiviti bersama ini sebenarnya telah bermula sejak 2 tahun yang lalu dengan pelbagai pelbagai aktiviti yang dijalankan dan kini ianya makin berkembang luas.
 

"Friendship In Community"
Terima Kasih Jebat Legacy Atas Video Youtube ini..Semoga persahabatan antara 1 komuniti akan kekal selamanya..

07 di lenggong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lenggong - Google Blog Search


Enam kampung <b>di Lenggong</b> dapat bekalan air bersih – Perak Today

Posted: 23 Mar 2011 05:24 PM PDT

Penduduk dari enam buah kampung di daerah kecil Lenggong kini dapat menarik nafas lega apabila kerajaan Pusat meluluskan peruntukan RM6.2 juta bagi menyediakan bekalan air bersih bagi menggantikan sumber air gunung yang digunakan mereka sejak berpuluh-puluh tahun lalu.

Ahli Parlimen Lenggong, Datuk Shamsul Anuar Nasarah, berkata sebelum ini, penduduk terpaksa menggunakan air gunung untuk kegunaan harian yang tidak terjamin dari segi kebersihan dan kesihatan.

"Apabila musim hujan, air gunung yang digunakan ini menjadi keruh tetapi penduduk dari enam kampung ini termasuk Kampung Chepor, Kampung Bukit Sapi, Kampung Luat dan Kampung Beng tidak mempunyai pilihan lain kecuali menggunakannya untuk keperluan harian.

"Namun, dengan sokongan dan bantuan kerajaan Pusat dan negeri, sejumlah RM6.2 juta akan dibelanjakan untuk projek membekalkan air bersih kepada lebih 2,000 penduduk di sini dan ia akan dimulakan tidak lama lagi.

"Selain itu, peruntukan RM2.8 juta lagi akan dibelanjakan untuk membina jalan di Kampung Batu Ring yang selama ini hanya dapat dihubungkan melalui laluan sungai dan kita jangka lebih 500 penduduk di situ akan mendapat manfaat daripada pelaksanaan projek ini," katanya kepada pemberita di Lenggong, semalam.

Terdahulu, Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir yang dalam rangka lawatan dua hari ke Daerah Lenggong dan Grik merasmikan Pusat Siber Rakan Muda Parlimen Lenggong di Kampung Luat yang bertujuan mendedahkan golongan muda dengan teknologi maklumat yang semakin berkembang.

Dr Zambry berkata, dengan wujudnya Pusat Kegiatan Belia dan Pusat Siber di kawasan itu, masalah sosial yang membabitkan golongan muda-mudi mampu dielakkan melalui kegiatan yang berfaedah.

Katanya, pusat siber juga dapat dilihat sebagai usaha kerajaan untuk merapatkan perbezaan jurang IT di kalangan remaja terutamanya bandar dan luar bandar.

Mengulas usaha kerajaan negeri untuk meletakkan Daerah Lenggong sebagai antara tapak warisan dunia UNESCO, Dr Zambry berkata, kerjasama daripada rakyat di kawasan itu amat diperlukan agar ia bergerak selari dengan hasrat kerajaan.

"Usaha ke arah itu sudah pun dilaksanakan oleh kerajaan negeri kerana di sini terdapat tapak arkeologi yang berusia jutaan tahun lalu dan kita harap sasaran menjadi salah satu tapak warisan dunia UNESCO dapat direalisasikan menjelang 2012.

"Promosi juga turut dilaksanakan di peringkat Pusat dan negeri kerana kawasan ini mampu menjadi tarikan pelancong seluruh dunia yang ingin mengetahui sejarah arkeologi di Zaman Batu," katanya.

07 di langkap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di langkap - Google Blog Search


Sambutan Hari Raya SK Seri <b>Langkap</b>, Setiu - SK Seri <b>Langkap</b> Sg <b>...</b>

Posted: 08 Sep 2012 08:50 PM PDT

Majlis Sambutan Hari Raya SK Seri Langkap, Setiu pada kali ini diadakan secara besar-besaran dengan gotong-royong dan kerjasama para guru, staf, ajk PIBG dan ibubapa.  Majlis diadakan pada hari Sabtu (8 September) bertempat di Dewan Terbuka SKSL.






















07 di lekir - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lekir - Google Blog Search


1 LAGI KEMALANGAN <b>DI</b> HADAPAN SK <b>LEKIR</b>...

Posted: 12 Oct 2012 12:00 AM PDT

Satu kejadian kemalangan telah berlaku lagi pada pagi tadi lebih kurang pada pukul 7.04 minit pagi di hadapan SK Lekir. Pada hari persekolahan, keadaan lalulintas di hadapan sekolah ini memanglah sibuk dengan kenderaan ibu bapa yang menghantar anak-anak mereka ke SK Lekir, kenderaan guru-guru yang mahu masuk ke kawasan sekolah kerana jalan ini adalah jalan utama untuk ke SK Lekir. Kejadian ini adalah di antara sebuah kereta Mercedes dengan sebuah motosikal. Penunggang motosikal itu adalah seorang anggota tentera laut dan telah cedera.

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved