Rabu, 21 November 2012

07 di tanjung piandang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung piandang - Google Blog Search


Ribuan Hadiri Ceramah DSAI <b>di Tanjung Piandang</b>

Posted: 18 May 2012 09:18 AM PDT

Parit Buntar, 18 Mei; Ribuan hadirin membanjiri Dataran Pentas Merdeka Rakyat di pekan Tanjung Piandang untuk mendengar ucapan DS Anwar Ibrahim pada malam ini. Sambutan yang hangat ini diberikan oleh pelbagai bangsa Melayu, Cina dan India telah meningkatkan semangat hadirin untuk membuat perubahan secara total dalam lanskap politik negara. Kehadiran orang ramai di sini tidak pernah seramai pada malam ini. Ini menunjukkan gelombang rakyat semakin jelas dan bertambah kuat untuk menjatuhkan BN dalam piliharaya yang akan datang.Nampaknya arus perubahan semakin jelas dan BN akan tumbang seandainya PRU 13 dijalankan secara bersih dan adil.

Rakyat sudah muak dengan BN  dan UMNO . Malahan UMNO dan BN  sudah tidak relevan lagi untuk diamanahkan mengurus dan mentadbir negara kerana pelbagai bentuk penyelewangan yang dilakukan oleh mereka. Kezaliman, rasuah, kroni dan sebagainya berlaku selama lebih 50 tahun mereka mentadbir negara. Kekayaan negara tidak diagihkan kepada rakyat sebaliknya hanya mereka yang berkepentingan sahaja yang membolotnya.

DSAI berada diatas pentas Merdeka Rakyat di Tanjung Piandang

07 di lekir - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lekir - Google Blog Search


Pelancaran School Times <b>Di</b> SMK Batu 10, <b>Lekir</b> – Perak Today

Posted: 27 Oct 2011 03:05 AM PDT

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin Merasmikan Pelancaran School Times Di Lekir

1 lagi kemalangan <b>di</b> hadapan sk <b>lekir</b>...

Posted: 09 Oct 2012 08:46 PM PDT

Satu kejadian kemalangan telah berlaku lagi pada pagi tadi lebih kurang pada pukul 7.04 minit pagi di hadapan SK Lekir. Pada hari persekolahan, keadaan lalulintas di hadapan sekolah ini memanglah sibuk dengan kenderaan ibu bapa yang menghantar anak-anak mereka ke SK Lekir, kenderaan guru-guru yang mahu masuk ke kawasan sekolah kerana jalan ini adalah jalan utama untuk ke SK Lekir. Kejadian ini adalah di antara sebuah kereta Mercedes dengan sebuah motosikal. Penunggang motosikal itu adalah seorang anggota tentera laut dan telah cedera.

07 di gopeng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di gopeng - Google Blog Search


Kecelakaan Treler Rempuh Pekerja Lebuhraya <b>Di Gopeng</b>

Posted: 21 Nov 2012 04:50 AM PST

Dua dari empat yang cedera merupakan kawan teman. Kami sama-sama tinggal di Taman Perpaduan, Ipoh. Mereka ialah Dino Azmi dan Shafuddin Abd. Jalil. 
Dino Azmi mengalami cedera ringan tetapi Shafuddin Abd. Jalil mengalami patah kedua kaki, tangan kiri dan koyak di kepala dan betis.
Harap agar ada pihak dari Parlimen Tambun jika tidak Menteri Kewangan Kedua sendiri untuk pergi melawat mangsa-mangsa ini terutamanya kedua-dua kawan teman ini kerana mereka 'orang kita' juga. Takziah kepada keluarga mereka yang meninggal dunia dan semoga tabah buat mereka yang tercedera. 



IPOH: Empat pekerja Projek Penyelenggaraan Lebuhraya Berhad (Propel) maut manakala empat lagi rakan sekerja mereka cedera selepas dirempuh sebuah treler yang membawa muatan coklat di Kilometer 294.1 Lebuhraya Utara-Selatan dekat Gopeng, awal hari ini.
Ketua Polis Perak, Datuk Mohamad Shukri Dahalan berkata kemalangan berlaku pada 4.30 pagi ketika lapan pekerja Propel itu sedang menjalankan kerja penyelenggaraan di lorong kiri lebuh raya berkenaan.

Sebelum itu, treler dari arah Johor Bahru ke Ipoh yang hilang kawalan itu merempuh kereta Proton Iswara, MPV Mitsubishi Triton, van dan lori kecil milik pekerja Propel itu yang diletak di lorong kecemasan sebelum melanggar lapan pekerja terbabit, katanya pada sidang akhbar di sini, hari ini.
Empat pekerja yang maut ialah Ismady Mohd Rodzi, 32, dari Kulim, Kedah, Shaharuddin Abd Aziz, 51, dari Kuala Kangsar, Mohd Shafie Ismail, 56, dari Taman Shatin, Ipoh dan Hafiz Yunus, 39, dari Kuala Lumpur.
Tiga daripada mereka meninggal dunia di tempat kejadian manakala seorang lagi di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB).

Pekerja Propel yang cedera pula ialah Dino Azmi, 36, Azhan Ismail, 44, Mahyuddin Idris, 48, dan Shafudin Abdul Jalil, 31.
Turut mengalami kecederaan ialah pemandu treler yang hanya dikenali sebagai Zulkifli dan kelindannya, Mohd Rozi Mat Sharif, 44.
Kesemua mayat dibawa ke HRPB manakala mangsa yang cedera dihantar ke HRPB dan Hospital Kampar bagi menerima rawatan.
Mohamad Shukri berkata, ketika kejadian, keadaan lokasi berbukit dan pemandu treler itu dipercayai gagal mengawal kenderaannya semasa menuruni cerun ketika hujan renyai.
Pemandu lori terbabit akan ditahan selepas dirawat untuk siasatan lanjut, katanya. - Bernama

kemalangan maut menyayat hati <b>di Gopeng</b>. | FbMetro!

Posted: 21 Nov 2012 05:07 PM PST


Gopeng  "Anggota badan beberapa rakan saya bersepah di atas jalan, malah otak mereka turut hancur. Lebih menyedihkan, ketika saya mengangkat mayat seorang daripada mereka yang tubuhnya hampir putus dua akibat digilis treler."
Itu kata Abdul Nasir Abdul Rahman, 49, rakan empat pekerja kontraktor syarikat Projek Penyelenggara Lebuhraya Berhad (Propel) yang terbunuh selepas digilis dan diseret sebuah treler lebih 10 tan berhampiran Kilometer 294.1, Lebuhraya Utara-Selatan berhampiran susur Gopeng, di sini, awal pagi semalam.
Dalam kejadian jam 4.30 pagi yang turut menyebabkan enam parah itu, treler membawa coklat terbabit hilang kawalan dan memasuki lorong kecemasan lalu merempuh lapan pekerja Propel yang melakukan tugas pemasangan kabel optik di bahu lebuh raya.
Treler itu turut merempuh empat kenderaan iaitu sebuah lori satu tan, van, pacuan empat roda dan kereta Proton Iswara yang dinaiki semua mangsa untuk ke tempat mereka bekeija.
Mangsa yang terbunuh ialah Mohd Shafie Ismail, 56, dari Taman Shakin Baru, Ipoh, Shaharuddin Abd Aziz, 51, dari Kampung Masjid, Kuala Kangsar dan Mohd Hafez Yunos, 39, dari Taman Keramat, Kuala Lumpur yang mati di tempat kejadian.
Seorang lagi mangsa, Ismady Mohd Rodzi, 32, dari Taman Merawan, Kulim, Kedah pula me ninggal dunia di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) Ipoh ketika menerima rawatan. Pemandu treler terbabit dan kelindannya parah, namun identiti mereka belum diumumkan polis.
Abdul Nasir berkata, ketika kejadian dia tidak bekerja dan tidur di rumahnya di Ipoh sebelum menerima panggilan telefon daripada rakan, Dino Azmi, 36, yang cedera dalam nahas itu.
"Dino beritahu semua rakannya melambung dirempuh treler dan saya bergegas ke tempat kejadian. Sebaik sampai, saya dapati keadaan amat dahsyat dengan semua mangsa bergelimpangan di atas lebuh raya.
"Anggota Bomba dan Penyelamat Gopeng yang berada di tempat kejadian memberi bantuan kecemasan," katanya yang juga kontraktor syarikat Propel beribu pejabat di Silibin, di sini.
Menurutnya, anggota polis yang berada di tempat kejadian kemudian mula mengira serta mengenal pasti identiti mangsa dan ketika itu baru disedari, seorang daripada mangsa, Mohd Shafie tidak ditemui.
"Saya membantu mencari Shafie sebelum menemui mayatnya terperosok di bawah lori satu tan yang dirempuh treler. Mayatnya yang hampir putus dua itu ditarik keluar dari bawah lori.
"Saya membantu mengangkat mayatnya ke dalam kenderaan polls untuk dibawa ke hospital. Mohd Shafie amat rapat dengan saya dan dia baru setahun berpindah ke Ipoh selepas bekerja di Kuala Lumpur selama tiga tahun," katanya.
Abdul Nasir berkata, dia percaya kemalangan ngeri itu berpunca daripada kecuaian pemandu treler terbabit kerana semua pekerja syarikat tempat dia bekerja sentiasa menitikberatkan aspek keselamatan.
"Kami pasti akan meletakkan kon dan lampu keselamatan ketika bertugas dan kenderaan kami pula diletakkan di lorong kecemasan lebuh raya," katanya. Continue Reading... untuk berita penuh dan gambar-gambar kemalangan.

07 di trolak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di trolak - Google Blog Search


munnafendy.com: (review) Majlis sanding <b>di Trolak</b> :)

Posted: 29 Jun 2012 09:16 PM PDT

Lagi lagi entri kahwin. Gasakkkklah kan...haha..kenduri kahwin kat kampung saya biasanya memang start awal dan habis pun awal. Dalam pukul 11pagi dah nampak ramai dah yang datang dan dalam pukul 2 petang, khemah dah lengang! Jadi bersanding pun tak boleh lewat, kalau tak hilang dah la meriahnya.
Dalam pukul 12 tengahari rombongan keluarga Fendy dah sampai. Tunggu mak andam pi tacap2 sikit pengantin lelaki dan bersiap. Nak pakai sampin (sampin ke samping?) pun tak reti, mak andammm jugak..biasalah 1st time kahwin kan.... ::kikiki::
Jom layan gambar (dari kamera abang saya)....awas! Gambar sangat banyak :p



















Bunga tangan Calla Lily DIY by Shahzee, inspirasi dari SINI. Tengkiu sister! Muaaahhhhh!
Makan beradap semua dimasak sendiri oleh makcik saya, kakak2 dan kawan-kawan mak. Makacehh :)

07 di behrang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di behrang - Google Blog Search


Kemalangan <b>di Behrang</b>: Kempunan beraya kereta baru <b>...</b>

Posted: 16 Aug 2012 05:11 PM PDT

- Aug 17, 2012 08:11:31.

Saiful (kiri) dan Muhammad Hanif melihat keadaan kereta Iswara yang mereka naiki

Hasrat seorang penuntut sebuah kolej dekat sini untuk pulang beraya dengan kenderaan yang baru  diambil dari keluarganya tidak kesampaian setelah terbabit dengan kemalangan awal pagi semalam.

Dalam kejadian jam 12.25 pagi itu, kereta Proton Iswara dinaiki Saiful Amirul Abdul Rahim, 19, bersama rakannya, Muhammad Hanif Ismail, 19, terbabas setelah cuba mengelak kereta yang secara tiba-tiba membrek di hadapannya.

Menurut Saiful, mereka dalam perjalanan pulang ke rumah sewa di Sungai Behrang selepas bermain futsal di Tanjung Malim.

"Ketika tiba dekat persimpangan Plaza Tol Behrang, sebuah kereta Suzuki Swift dipandu seorang wanita mengekori rapat di belakang kami tetapi setelah kereta itu memintas secara tiba-tiba dia membrek.

"Saya cuba mengelak melanggarnya tetapi gagal dan terbabas ke kiri jalan lalu melanggar besi pengadang jalan dan berpusing sebelum terhenti di bahagian tengah pembahagi jalan," katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Saiful berkata, dia mengalami kecederaan bibir kanan akibat terhantuk pada stereng sementara rakannya tidak mengalami kecederaan.

Sementara itu, Muhammad Hanif berkata, Saiful baru saja mengambil kereta tersebut dari kampung di Pulau Pinang pada Ahad lalu dan bercadang menggunakannya untuk balik bercuti menyambut Aidilfitri.

Katanya yang mengambil jurusan Mekatronik Semester 3, kejadian itu cukup mencemaskan dan jika Saiful gagal mengelak berkemungkinan mereka jatuh ke gaung.

"Saiful bertindak memutar stereng ke kanan selepas melanggar besi pengadang jalan kerana menyedari terdapat gaung di bawah.

"Nasib baik dia bertindak pantas jika tidak tak tahulah bagaimana nasib kami," katanya yang berasal dari Johor.

Kongsi / Share Laman Sosial/Social Network

Posted by on Aug 17, 2012 08:11:31. Filed under Am, BERITA. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response or trackback to this entry

07 di lumut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lumut - Google Blog Search


RAKYAT MARHAEN: Perhimpunan aman bantah AES <b>di Lumut</b> 9 Nov

Posted: 31 Oct 2012 11:57 PM PDT

Satu perhimpunan aman akan diadakan pada 9 November depan untuk menyerahkan memorandum membantah pelaksanaan sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) kepada menteri pengangkutan di pejabat Parlimen BN Lumut di Setiawan.

Perhimpunan tersebut digerakkan oleh NGO BANTAH AES yang ditubuhkan baru-baru ini.

setiausaha pelaksana gerakan mansuhkan ppsmi gmp saifullah zulkifliKoordinator bersamanya, Mohd Saifullah Mohd Zulkifli (kiri) berkata penubuhannya adalah hasil satu mesyurat yang dihadiri oleh parti politk, NGO dan pimpinan masyarakat sekitar Parlimen Lumut yang sepakat untuk menubuhkan BANTAH AES.

Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Kong Cho Ha yang juga setiausaha agung MCA adalah ahli Parlimen Lumut.

Mohd Saifullah berkata perhimpunan aman itu adalah untuk mendesak menteri pengangkutan supaya mengkaji semula dan mengambil kira beban rakyat sebelum melaksanakan AES.

"BANTAH AES menyeru seluruh rakyat terutama di  Parlimen Lumut untuk hadir bersama-sama di perhimpunan ini bagi menyerah memorandum kepada menteri pengangkutan," katanya dalam satu kenyataan.

Menurutnya, perhimpunan rakyat itu akan diadakan selepas solat Jumaat di Masjid Nasriyah, Sitiawan sekitar jam 1.30 petang.

07 di pantai remis - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pantai remis - Google Blog Search


Ahli DAP keluar parti <b>di Pantai Remis</b>. - UtaraNews - The News Portal

Posted: 22 Sep 2012 06:52 AM PDT

Seramai 20 anggota DAP di Taman Bintang, Pantai Remis di sini, Sabtu mengumumkan keluar daripada parti itu dan menyatakan sokongan kepada Barisan Nasional (BN). Mereka berkata langkah menyokong BN itu dibuat apabila DAP tidak mengotakan segala janji yang ditabur selama ini. Seorang daripada mereka yang keluar parti, S. Ravee, 39, berkata beliau mengambil keputusan untuk keluar DAP kerana parti itu tidak menunaikan segala janji untuk membantu penduduk di kawasan itu.

 "Mereka juga janji untuk bagi kami satu ekar (0.4 hektar) tanah untuk kami bina rumah atau untuk buat projek tanaman selepas kami isi borang berharga RM60 tapi sampai sekarang janji itu tidak ditunaikan," katanya pada sidang akhbar pada Sabtu. Pada majlis itu, anggota DAP yang keluar parti bertindak memotong kad keahlian parti itu sebagai simbolik tindakan mereka menyertai BN. 

Sementara itu, Timbalan Ketua Umno Bahagian Beruas Datuk Azhar Ahmad berkata rakyat di kawasan itu mula sedar akan kesungguhan BN dalam membantu rakyat. Beliau juga yakin BN dapat menawan semula Parlimen Beruas pada pilihan raya umum ke-13. Pada pilihan raya umum lepas kawasan Parlimen itu dimenangi Pengerusi DAP Perak Datuk Ngeh Koo Ham manakala kawasan Dewan Undangan Negeri Pantai Remis dimenangi Setiausaha DAP negeri Nga Kor Ming.-BERNAMA

07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


Kaji semula projek Lynas, elak tragedi <b>Bukit Merah</b> berulang

Posted: 05 Nov 2012 07:34 PM PST

KUALA LUMPUR 6 November: Datuk Seri Anwar Ibrahim mahu kerajaan mengkaji semula dan mendapat pandangan rakyat sebelum meluluskan pembinaan loji radioaktif Lynas di Gebeng, Kuantan bagi mengelak tragedi Bukit Merah berulang.
"Ini nyawa orang. Ini bukan politik. Jangan sombong. Kaji semula sama ada berisiko atau tidak," kata Ketua Umum KEADILAN itu di depan 10,000 rakyat pada Ceramah Perdana Merdeka Rakyat di Batu 11, Taman Mahkota Aman, Kuantan, Ahad lalu.
Beliau merujuk kelulusan yang diberi kepada loji penapisan nadir bumi Asia Rare Earth di Bukit Merah, Perak pada 80-an.
"Masa (projek itu) lulus, saya jadi Menteri. Ramai yang bantah. Tapi Dr Mahathir (Mohamad) kata 'jalan' (teruskan projek). (Konon) Semua bagus walaupun ada kajian EIA (Laporan Kajian Kesan Alam Sekitar) dan Jabatan Alam Sekitar. Kerajaan sahkan selamat.
"Tapi, selepas 20 tahun ada banyak laporan. Ada (penduduk) mengalami penyakit kulit, malah ada yang mati sebab 'rare earth' ini," katanya.
"Kita bukannya anti pembangunan. Tapi cara macam ini (pembangunan tanpa rundingan) tak boleh lagi dilakukan, jangan
sombong…," tegas Anwar.

Golongan ibu serah memo bantah Lynas
Dalam perkembangan berkaitan, dua bas rombongan golongan ibu dari Kuantan hadir ke Parlimen dan menyerahkan memorandum bantahan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak semalam.
Serahan memorandum yang diketuai Ahli Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh dan 11 wakil lain itu diterima Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz.
Wakil rombongan, Rahiza Zulkifli berkata, mereka tidak akan berhenti memperjuang keselamatan alam sekitar, termasuk
menghalang kilang nadir bumi Lynas dari beroperasi.
"Sebagai ibu, kami ingin yang terbaik buat keluarga, terutama anak-anak dan negara.  Kami inginkan pembangunan yang tidak mengancam alam sekitar dan masa depan," katanya pada sidang media selepas itu.
"Dengan berjuta tan sisa toksik berbahaya yang kekal untuk berbilion tahun di tempat tinggal kami, kami akan selamanya hidup dibayangi pencemaran ini.
"Justeru, kami minta Perdana Menteri selaku anak Pahang tunjukkan keprihatinan dan kepimpinan untuk campur tangan dalam hal ini demi kepentingan rakyat dan pembangunan jangka panjang negara sebelum ia terlewat," sambung Rahiza.
Turut sertai rombongan itu adalah kaum bapa dan mereka senada membantah projek Lynas.
Sementara itu, Fuziah berkata, beliau memahami perasaan golongan ibu terbabit lantaran beliau sendiri adalah seorang ibu.
"Saya dapat rasa kesedihan mereka…Seorang ibu pasti akan buat apa sahaja untuk jamin masa depan anak mereka," katanya.
Pelbagai pihak membantah operasi kilang Lynas melalui kempen risalah, memorandum, perhimpunan raksasa termasuk melalui proses undang-undang yang masih berjalan.
Pengerusi Himpunan Hijau, Wong Tack akan memulakan ekspedisi berjalan kaki dari Kuantan ke Parlimen pada 18 November ini, untuk membantah operasi kilang kontroversi ini.

07 di tanjung tualang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung tualang - Google Blog Search


Water at Sungai Kinta in <b>Tanjung Tualang</b> Exceeds Warning Level

Posted: 13 Nov 2012 05:54 AM PST

KUALA LUMPUR: The Drainage and Irrigation Department (DID) has advised residents staying along Sungai Kinta in Tanjung Tualang, Kinta in Perak, to be on the alert as the water level in the river has exceeded the warning level following a downpour.

In Selangor, the water level at Sungai Langat in Bukit Changgang, Kuala Langat, Sungai Selangor in Kuala Badong, Kuala Selangor and Sungai Labu in Kampung Salak Tinggi, Sepang, has also exceeded the warning level, at 4.25m, 8.77m and 3.72m, respectively.

The DID, in its portal, stated that the water level at Sungai Bidut, Sibu in Sarawak, was at 3.14m and exceeded the warning level.

Meanwhile, the National Security Council (NSC) said the number of flood victims in Selangor has dropped to 1,311 tonight, from 1,357 people this morning, while in Johor, the number of flood evacuees increased to 143 from 138 people this morning.

A total of 30 families in Selangor are staying at seven flood relief centres, comprising four Kuala Langat, one in Kuala Selangor and two in Sepang, while in Johor, 34 families are staying at the relief centre at Sekolah Kebangsaan Sri Telok, Batu Pahat.

In Perak, 39 people from 10 families are staying at the flood relief centre at Sekolah Agama Rakyat, Kampung Padang Serai in Manjung, as of 9pm, while in Melaka, 84 people from 17 families are evacuated to the relief centre at Sekolah Kebangsaan Tehel, Jasin. 

- Bernama

07 di bagan serai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bagan serai - Google Blog Search


Perasmian Kedai Rakyat 1 Malaysia <b>Di Bagan Serai</b> – Perak Today

Posted: 24 Dec 2011 12:07 AM PST

Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir Merasmikan Kedai Rakyat 1 Malaysia Yang Pertama Di Bagan Serai Perak.

07 di kuala sepetang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala sepetang - Google Blog Search


TRAVELOG : DARI BATU GAJAH KE <b>KUALA SEPETANG</b>....!

Posted: 05 Nov 2012 11:21 PM PST


Aktiviti : Konvoi motosikal CC kecil
Lokasi : Kuala Sepetang, Perak.
Hari : Sabtu - 6 Oktober 2012
Penyertaan : 11 motosikal

Program luar sekolah kali ini berkaitan dengan aktiviti permotoran. Diketuai oleh En.Syamsul dan segerombolan warga SMK Dato' Bendahara CM Yusuf sepakat berkonvoi ke luar daerah Batu Gajah.

Aktiviti konvoi ini diaktifkan semula setelah lama menyepi. Ahli baru pun bertambah tanpa disedari. Cewah..

Sebelum bertolak, kami bermesyuarat di Makmal Komputer pada hari Isnin, 1 Oktober 2012.
Plan :
  - Plan A : Nak ke Cameron Highland (tapi tak jadi sebab faktor cuaca tak menentu).
  - Plan B : Kuala Sepetang
  - Berkumpul di warong Cikgu Khairul Bariah jam 7.30 pagi.
  - Bertolak Jam 8.30 pagi.
  - Balik sebelum jam 12.00 tengah malam.










Nota kaki : Alhamdulillah...Gang konvoi selamat tiba di pekan Batu Gajah tepat jam 9.30 malam. Lokasi konvoi seterusnya ialah Hot Spring, Sungkai (kampung Aminuddin).

07 di gerik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di gerik - Google Blog Search


JAWATAN KOSONG <b>DI</b> MAJLIS DAERAH <b>GERIK</b> <b>...</b> - peluang kerjaya

Posted: 05 Nov 2012 07:05 AM PST

1 Kekosongan Jawatan:   Kerajaan / Government

Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia (keutamaan kepada rakyat Negeri Perak) yang berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan dan berkelayakan serta berinovasi untuk mengisi jawatan berikut:-

1. PENOLONG PEGAWAI UNDANG-UNDANG GRED L29 (1 Kekosongan)

KLIK SINI UNTUK IKLAN PENUH

Tarikh Tutup Permohonan: 15 November 2012

07 di tambun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tambun - Google Blog Search


YANAYONET ツ: Bercuti <b>di</b> Lost World of <b>Tambun</b> dan Cameron <b>...</b>

Posted: 08 Oct 2012 02:57 AM PDT

Pantang diajak kemana. itulah saya. baru-baru ni saya telah diajak bercuti selama sehari di Lost World of Tambun dan sehari di Cameron Highlands. memang seronok bukan main. dalam masa dua hari saya berjaya bergambar sebanyak 700 keping. hebat tak hebat lah kan. tapi sikit je saya letak dekat sini. sikit lagi saya letak di instagram dan facebook. yang beratus-ratus saya simpan untuk saya sendiri. dan semestinya untuk tatapan saya anak anak dan suami. eh bakal. hehe. jujur cakap Lost World of Tambun memang best. mandi mandi sampai kuku biru pun masih rasa macam tak puas. memang saya nak pergi lagi. banyak lagi yang saya tak sempat nak main. kononnya lepas makan saya nak mandi lagi tapi silap. lepas makan saya mengantuk dan balik hotel sebab malam ada dinner dekat situ lagi. makanan dekat situ memang best. yang buat tak best, dekat meja aku masa tu ada 4 orang lelaki yang buat-buat terbeliak bila tengok badan aku yang macam gini tapi kuat makan. kacau betul. orang nak makan dia sibuk nak interview siapa nama kerja mana umur berapa segala. ini cerita sabtu.
ahad pulak aku gerak ke Cameron Highlands. Ipoh ke Cameron Highland memang agak dekat. makanya dah alang-alang sampai Ipoh aku pun berjalan lah ke Cameron. silap silap aku bukan berjalan tapi aku naik kereta. buat kedua kalinya yay! sumpah lama gila aku simpan dalam hati nak ke sana. seingat aku last aku sampai Cameron masa aku tingkatan 3. kalau tak silap lah. 
cop! apasal belah atas tulis saya belah bawah tulis aku? ah lenjan.
di Cameron saya ambil masa agak lama dekat Ladang Teh. bergambar macam orang gila. tapi segila gila saya ada lagi yang lagi gila. saya nampak ada dua orang budak berlari atas bawah bukit sambil terjerit-jerit 'go go running man running man'. ah kesian. jumpa ladang teh terus sawan. tapi sebenarnya saya pun hampir sawan. mana tak sawannya, dah lama saya simpan hasrat ni dalam hati. memang hebat penangan Cameron ni tau. destinasi seterusnya adalah Pick Your Own Strawberries. ini seronok. dapat makan strawberry yang dipetik sendiri you. siapa tak suka kan. dan percutian saya kali ini tidak guna duit saya langsung. itu paling best.
so geng, apa destinasi seterusnya? ajak saya. saya jom kan aje.

07 di kinta - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kinta - Google Blog Search


SUARA PERAK: SAMBUTAN DEEPAVALI <b>DI KINTA</b> VALLEY

Posted: 03 Nov 2012 08:37 AM PDT


Kenyataan Media YB V.Sivakumar, Timbalan Pengerusi DAP Perak, ADUN Kawasan Tronoh pada 3/11/2012 di Ladang Kinta Valley.
SAMBUTAN DEEPAVALI DI KINTA VALLEY
PKR Cabang Kampar telah menganjurkan jamuan makan di Ladang Kinta Valley sempena sambutan Hari Deepavali. Jamuan ini dihadiri lebih kurang 300 orang dari warga tempatan yang terdiri daripada semua kaum. Program ini dilaksanakan atas usaha saudara Baldip Singh. Selain daripada pemimpin-pemimpin tempatan, program jamuan makan ini juga turut dihadiri oleh YB V.Sivakumar, Ahli Dewan Undangan Negeri Kawasan Tronoh. Pihak penganjur membuat penghormatan kepada YB V.Sivakumar dan Sdr Baldip Singh.
Dalam ucapan YB V.Sivakumar, beliau menyentuh tentang pencapaian kerajaan Pakatan Rakyat di Pulau Pinang, Selangor, Kedah, Kelantan dan selama 11 bulan di Perak. Beliau juga menunjukkan bukti-bukti bahawa PR adalah kerajaan yang lebih prihatin kepada rakyat.
Selain daripada itu, YB V.Sivakumar juga memberi penjelasan yang terperinci mengenai isu Batu Caves yang begitu hangat dipermainkan dalam media massa baru-baru ini. Beliau menegaskan bahawa kerajaan Barisan Nasional yang bertanggungjawab meluluskan projek membina bangunan 29 tingkat itu  di Batu Caves. Kerajaan Pakatan Rakyat telah membuktikan dengan semua dokumen-dokumen kerajaan yang relevan bahawa projek itu diluluskan oleh Barisan Nasional dengan restu MIC. Beliau merumuskan bahawa tindakan MIC menuduh Pakatan Rakyat dalam hal ini bagaikan 'meludah ke langit'.
YB V.Sivakumar juga menceritakan tentang kejayaan Pakatan Rakyat meluluskan 'Rajagopuram' (Bangunan Gerbang) untuk Kuil Sri Subramaniar (Kallumalai) Ipoh. MIC gagal mendapatkan kelulusan untuk projek tersebut untuk bertahun-tahun lama. Tetapi, Pakatan Rakyat  telah meluluskan projek itu dalam beberapa bulan sahaja. Projek itu  sudah dimulakan dan dalam pembinaan sekarang.
YB V.Sivakumar mendapat sambutan hangat apabila beliau berhujah mengenai polisi-polisi yang bakal dilaksanakan oleh Pakatan Rakyat apabila menang Putrajaya dalam PRU 13 nanti. Antaranya ialah mengenai penurunan harga petrol, penghapusan tol di Lebuhraya Utara Selatan, pemberian RM1000 setiap tahun untuk warga emas, penurunan harga kereta dan pendidikan percuma untuk semua anak Malaysia.

Paras Air Sungai <b>Kinta</b> Lebihi Tanda Amaran | MyNewsHub

Posted: 13 Nov 2012 05:08 PM PST

KUALA LUMPUR — Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) meminta penduduk di kawasan sekitar Sungai Kinta, Tanjung Tualang, Kinta, Perak berwaspada kerana paras air kini melebihi tanda amaran susulan hujan lebat.

Di Selangor, paras air di Sungai Langat di Bukit Changgang, Kuala Langat; Sungai Selangor di Kuala Badong, Kuala Selangor dan Sungai Labu di Kampung Salak Tinggi, Sepang juga melebihi paras amaran dengan masing-masing mencatatkan 4.25 meter, 8.77 meter dan 3.72 meter.

Menurut portal JPS, paras air Sungai Bidut, Sibu di Sarawak turut melebihi paras amaran apabila mencatatkan bacaan 3.14 meter.

Sementara itu, Majlis Keselamatan Negara (MKN) menyatakan bilangan mangsa banjir di Selangor berkurangan kepada 1,311 malam tadi berbanding 1,357 orang malam semalam.

Mangsa terdiri daripada 330 keluarga yang ditempatkan di tujuh pusat pemindahan iaitu empat di Kuala Langat, dua di Sepang dan satu di Kuala Selangor.

Di Johor pula bilangan mangsa banjir meningkat kepada 143 orang berbanding 138 malam semalam. Mereka terdiri daripada 34 keluarga yang ditempatkan di pusat pemindahan di Sekolah Kebangsaan Sri Telok, Batu Pahat.

Perak pula mencatatkan 39 mangsa banjir meliputi 10 keluarga yang ditempatkan di pusat pemindahan di Sekolah Agama Rakyat, Kampung Padang Serai di Manjung.

Di Melaka, jumlah mangsa banjir kekal 84 mangsa merankumi 17 keluarga yang ditempatkan di pusat pemindahan di Sekolah Kebangsaan Tehel, Jasin. — BERNAMA

Iklan Teks:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

07 di bidor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bidor - Google Blog Search


Permataku Inspirasiku: Kampung Kenangan, <b>Bidor</b>, Perak-Seribu <b>...</b>

Posted: 15 Nov 2012 08:28 PM PST

Assalamualaikum...

10/11/2012-Sabtu

Aku, Mak dan Aaliyah bertolak dari Paya Jaras menghala ke Bidor.

Tujuan?

Musim deroyan sekarang weih!!!

Sampai je, Pak Long dan Mak Long dah ada di sana. Tolong bukak pintu. Maklumlah...sejak arwah uci dan nenek meninggal, rumah tu sunyi tanpa penghuni.  Pak Long yg duduk di Ipoh dan Pak Cu yang duduk di Teluk Intan bergilir2 jengok rumah tu...

Aku perhati....dan apa yg aku rasa hanyalah kesunyian...dan kerinduan pada kedua2 arwah...al-fatihah...

Ok lah...tak mo layan sedey...jom tgk hasil dari pokok2 buah di Kampung Kenangan ni...


 Rupa buruk dari luar, tapi isinye cantek weihh!! sedap!!  

 Pak Long in action..hehe..bila tgk Pak Long berus2 durian tu utk buang tanah2 dan daun2 yg lekat kat kulit durian tu, teringat masa aku kecik2 dulu, sekolah rendah..asal cuti sekolah panjang jek abah n mak akan eksport aku dan abang ke Bidor ni..  Selalunya cuti hujung tahun.  Memang lebih kurang time musim deroyan.  Tugas rasmi aku adalah berus kulit durian ni lah...Abang aku ikut Pak Cu gi tggu durian malam2, ada jatuh cepat2 gi kutip.  Esoknye, dah berus cantik2, ada cina peraih durian dtg beli.  Petang2 pulak, arwah nenek akan bwk kitorang pergi ke Kem (Kpg Coldstream) yg x jauh dari situ, belikan macam2, air Kickapoo (yg kaler ijau tu), biskut, keropok dan mcm2 jajan lagi.. best..apa yg kitorang mintak mesti dapat..senyum sorang2 bila ingat balik...
Durian ni dapat banyak, jadi kami bawak balik utk dibahagi2kan pada sesiapa yg berkenaan...tapi durian kampung kan...nasib la..ada yg sedap ada yg rosak dan ada dah layak dibuat 'poyak' a.k.a tempoyak..hehe
Dokong? Duku Langsat? Langsat? Tah le...aku mmg konpius nama buah ni sebenonye..hahaha...apa pon yg penting rasanye sodappp dan manisss...ni pon dapat banyak..
Pisang ni berbalut uu...kelasss
Meh tgk2 skit rumah peninggalan arwah uci dan nenek ku ini..
Bahagian luar rumah.  Belakang tu ada sawit skit.  Pokok2 buah ada di bahagian belakang dan tepi rumah
Dapur luar.  Kalau time raya, kat sini lah port memasak paling glamer..hehe..senang nak buat keje kat luar, ada dapur gak kat sini.  Dan memasak utk kenduri tahlil kedua2 arwah juga dijalankan di dapur ini...
Ruang tamu. Besar kan? Memang takde masalah seramai mana pon orang datang.  Masa hari pengkebumian kedua2 arwah juga berjalan dgn lancar dan selesa...baru aku faham kenapa arwah buat rumah besar2 walaupon duduk berdua jek...
Motor peninggalan arwah nenek. Pak Cu letak dalam rumah dan kunci
Bilik arwah nenek. Nenek memang suka tido atas simen, walaupon ada katil dan tilam
Ruang makan. Tempat berkumpul, makan dan gosip..hehe
Ruang dapur. Pon besar...memang nak soh anak menantu cucu dia masak...arwah uci relakss je..
Kami lepak di kampung, makan buah, cerita ceriti dan solat sementara menanti hujan berhenti.  
Kami pulang dulu, Pak Long masih ada yg nak dibuat lagi.
Sebelom pulang, singgah ziarah kubur arwah uci dan nenek...sambil tahan air mata...
Sejak arwah dah takde, aku tak pernah lagi balik ke Bidor sampailah hari tu.  Ternyata segalanya masih sama, namun tak serupa.  Takde lagi suara nenek dan uci menyambut kepulangan kami ke kampung, takde lagi gurau senda nenek dan uci, takde lagi nenek dan uci untuk bermanja....
Namun, aku pasrah dan redha..doa dan al-fatihah tanda ingatan tak bertepian...
P/S : nenek = datuk
        uci = nenek

di negeri perak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri perak - Google Blog Search


PERMOHONAN KE SEKOLAH SUKAN <b>NEGERI PERAK</b> « PPD <b>...</b>

Posted: 14 Nov 2012 08:11 PM PST

By admin, on November 15th, 2012

Semua Pengetua/Guru Besar
Sekolah Menengah dan Rendah Daerah Kuala Kangsar.

Permohonan ke Sekolah Sukan Negeri Perak bagi murid Tingkatan 1 tahun 2013.

Maklumat lanjut berkenaan perkara di atas boleh di lihat di pautan berikut :

IKLAN PERMOHONAN KE SEKOLAH SUKAN NEGERI PERAK

Unit Sukan,

Jabatan Pelajaran Perak.

Raja Ahmad Nasir: Pihak Ahli Dewan Negara <b>Negeri Perak</b> Dan <b>...</b>

Posted: 02 Nov 2012 08:48 AM PDT

Para pembaca blog cerita yang lalu ditunda.  Buat pengetahuan semua rakyat Malaysia khususnya Negeri Perak kenapa pihak istana dan Ahli Dewan Negara tidak mewar-warkan keadaan kesihatan Sultan Perak Sultan Azlan(Atan Bin Hashim) dalam keadaan gering/sakit kalau benar sultan berjiwa rakyat perkara ini harus dikhabarkan pada rakyat supaya boleh mendoakan untuk kesihatannya.
   
   Sekiranya Sultan mangkat atau meninggal dunia rakyat jelata rasa tidak puas hati pada pihak istana,Ahli Dewan Negara mahupun Mufti Negeri Perak ternyata tidak bertnggungjawab dan berkemungkinan ada perancangan di sebaliknya.  Sekiranya berlaku perlantikan Sultan yang baru tidak mengikut adat istiadat institusi raja-raja di negeri perak ternyata Ahli Dewan Negara tidak ada amanah.  Perkara ini akan berlaku kali ke-2 nya.

   Bagi pihak Ahli Politik tidak boleh campur tangan dalam urusan institusi Raja-raja dan tidak boleh melantik seseorang itu sebagai Sultan. Disini ternya pihak tersebut menpunyai lagenda dan ada kepentingan.  Warisan atau kerabat diraja yang menuntut tahkta sebagai Sultan tidak boleh berkecimpung di dalam Politik.  Untuk menjadi seorang Ahli Dewan Negara mereka hendaklah anak jati Negeri Perak.  Berbangsa Melayu, dan Beragama Islam.

    Perlantikan Sultan yang baru mengikut adat resam terdahulu sebagai mana wujud nya Almarhum Sultan Muzaffar Shah Pertama membuat pertabalan dan hinggalah ke Sultan yang ke-33 iaitu Almarhum Sultan Idris Ke-2.  Kenyataan disini menunjukkan ada nya kedaulatan seseorang Sultan itu. Rakyat jelata akur dan patuh perintah Sultan Berdaulat. Tidak lupa juga warisan dan kerabat Diraja yang layak, berhak menuntut.  Ahli Dewan Negara dan juga pembesar istana tidak boleh menolak tuntutan pewaris mahupun kerabat kerana kita mempunyai pawang-pawang diraja.

    Warisan ataupun kerabat menunjukkan alat kebesaran yang mereka miliki...

    WASALAM

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved