Rabu, 5 Disember 2012

07 di manjoi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di manjoi - Google Blog Search


Naik Taraf Gerai Kecil <b>Di Manjoi</b>

Posted: 29 Nov 2012 11:53 PM PST

MANJOI – Sebanyak 21 gerai kecil akan dinaik taraf bagi meningkatkan imej dan menawarkan keselesaan yang lebih baik kepada pengunjung di Jalan Baru di sini.

Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah berkata, peruntukan berjumlah RM200,000 telah disediakan kepada Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) yang kini telah menjalankan kerja-kerja naik taraf berkenaan.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Tambun berkata, ia bukan sahaja memberi keselesaan kepada pengunjung tetapi akan meningkatkan taraf ekonomi penduduk yang menjalankan perniagaan secara kecil-kecilan itu.

"Dengan landskap dan kemudahan tempat letak kereta itu dijangka dapat memberi impak positif kepada semua untuk menjalankan urus niaga sekaligus ekonomi penduduk juga dapat ditingkatkan.

"Kini pembinaan telah 70 peratus disiapkan dan peniaga dapat menjalankan aktiviti perniagaan pada Februari tahun depan," katanya.

Beliau turut menyerahkan cek peruntukan berjumlah RM200,000 kepada Ketua Kampung, Syed Fairuz Syed Abas sebelum diserahkan kepada MBI di Kampung Tengku Hussein di sini

Popularity: 1% [?]

07 di gopeng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di gopeng - Google Blog Search


kemalangan maut menyayat hati <b>di Gopeng</b>. | FbMetro!

Posted: 21 Nov 2012 05:07 PM PST


Gopeng  "Anggota badan beberapa rakan saya bersepah di atas jalan, malah otak mereka turut hancur. Lebih menyedihkan, ketika saya mengangkat mayat seorang daripada mereka yang tubuhnya hampir putus dua akibat digilis treler."
Itu kata Abdul Nasir Abdul Rahman, 49, rakan empat pekerja kontraktor syarikat Projek Penyelenggara Lebuhraya Berhad (Propel) yang terbunuh selepas digilis dan diseret sebuah treler lebih 10 tan berhampiran Kilometer 294.1, Lebuhraya Utara-Selatan berhampiran susur Gopeng, di sini, awal pagi semalam.
Dalam kejadian jam 4.30 pagi yang turut menyebabkan enam parah itu, treler membawa coklat terbabit hilang kawalan dan memasuki lorong kecemasan lalu merempuh lapan pekerja Propel yang melakukan tugas pemasangan kabel optik di bahu lebuh raya.
Treler itu turut merempuh empat kenderaan iaitu sebuah lori satu tan, van, pacuan empat roda dan kereta Proton Iswara yang dinaiki semua mangsa untuk ke tempat mereka bekeija.
Mangsa yang terbunuh ialah Mohd Shafie Ismail, 56, dari Taman Shakin Baru, Ipoh, Shaharuddin Abd Aziz, 51, dari Kampung Masjid, Kuala Kangsar dan Mohd Hafez Yunos, 39, dari Taman Keramat, Kuala Lumpur yang mati di tempat kejadian.
Seorang lagi mangsa, Ismady Mohd Rodzi, 32, dari Taman Merawan, Kulim, Kedah pula me ninggal dunia di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) Ipoh ketika menerima rawatan. Pemandu treler terbabit dan kelindannya parah, namun identiti mereka belum diumumkan polis.
Abdul Nasir berkata, ketika kejadian dia tidak bekerja dan tidur di rumahnya di Ipoh sebelum menerima panggilan telefon daripada rakan, Dino Azmi, 36, yang cedera dalam nahas itu.
"Dino beritahu semua rakannya melambung dirempuh treler dan saya bergegas ke tempat kejadian. Sebaik sampai, saya dapati keadaan amat dahsyat dengan semua mangsa bergelimpangan di atas lebuh raya.
"Anggota Bomba dan Penyelamat Gopeng yang berada di tempat kejadian memberi bantuan kecemasan," katanya yang juga kontraktor syarikat Propel beribu pejabat di Silibin, di sini.
Menurutnya, anggota polis yang berada di tempat kejadian kemudian mula mengira serta mengenal pasti identiti mangsa dan ketika itu baru disedari, seorang daripada mangsa, Mohd Shafie tidak ditemui.
"Saya membantu mencari Shafie sebelum menemui mayatnya terperosok di bawah lori satu tan yang dirempuh treler. Mayatnya yang hampir putus dua itu ditarik keluar dari bawah lori.
"Saya membantu mengangkat mayatnya ke dalam kenderaan polls untuk dibawa ke hospital. Mohd Shafie amat rapat dengan saya dan dia baru setahun berpindah ke Ipoh selepas bekerja di Kuala Lumpur selama tiga tahun," katanya.
Abdul Nasir berkata, dia percaya kemalangan ngeri itu berpunca daripada kecuaian pemandu treler terbabit kerana semua pekerja syarikat tempat dia bekerja sentiasa menitikberatkan aspek keselamatan.
"Kami pasti akan meletakkan kon dan lampu keselamatan ketika bertugas dan kenderaan kami pula diletakkan di lorong kecemasan lebuh raya," katanya. Continue Reading... untuk berita penuh dan gambar-gambar kemalangan.

07 di langkap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di langkap - Google Blog Search


CERAMAH JELAJAH MERDEKA DSAI <b>DI LANGKAP</b> <b>...</b> - intanhijau 2

Posted: 03 Dec 2012 06:13 AM PST

Jalan 0.9 km berharga RM14.9 juta? - KOTA KINABALU- Pernahkah anda terbayang, sebatang jalan raya satu lorong yang hanya sepanjang 0.9 kilometer harganya RM14.9 juta? Inilah yang berlaku di S...

3 beberapa minggu yang lalu

07 di pangkor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pangkor - Google Blog Search


MEEDA: Beberapa Jam <b>Di</b> Pulau <b>Pangkor</b> !

Posted: 03 Dec 2012 03:23 AM PST

Cause it's a beautiful night.
We're looking for something dumb to do.
Hey, baby ! I think I wanna marry you.
- Marry You ( Bruno Mars )
Diam tak diam, sekarang sudah masuk bulan paling akhir setiap tahun. Kurang tiga puluh hari, dah masuk dua ribu tiga belas. Can't wait for first January two thousand thirteen. New year and of course, my mom's birthday. Yea ! 
Dan perkara wajib akhir tahun ialah, holiday ! Kalau tahun lepas, mengembara ke bumi Sabah dan Labuan untuk empat hari, tapi tahun ini beberapa jam sahaja dan destinasinya dalam Semenanjung Malaysia. Jadilah daripada tak pergi mana-mana langsung, kan. Kalau tahun lepas naik flight, tapi kali ni naik feri sahaja. 
Jadi sempena tahun melawat Perak. Jom terokai negeri Perak ! ( Nyanyi macam iklan dalam tivi ) Kami tujuh orang satu kereta, telah mengembara ke Pulau Pangkor. Hoyeaah ! Kami pergi hari selepas kakak aku konvo, ( 29 November 2012 ) tapi mak dengan kakak aku tak ikut. Mak dengan halnya dan kakak dengan kelasnya. Katanya ustaz tak bagi cuti. Hahaha! Kesian betul.
Pulau Pangkor terletak di Negeri Perak, di perairan Selat Melaka. Luasnya cuma 2,200 hektar. Pulau Pangkor merupakan destinasi pelancongan utama di Malaysia. Pulau Pangkor merupakan sebuah pulau tropika yang menawan dan memiliki beberapa tempat tarikan pelancong yang menarik. Untuk ke Pulau Pangkor, ada sebuah pangkalan jeti di Lumut. Mengambil masa dua puluh minit untuk ke Pulau Pangkor dengan manaiki feri yang dikenakan bayaran RM 10 untuk dewasa dan RM 5 untuk kanak-kanak ( Tiket feri termasuk pergi dan balik ) .
Lebuh raya Ipoh Lumut memudahkan perjalanan dari Ipoh untuk ke Pulau Pangkor yang terletak sembilan puluh kilometer di barat daya bandar Ipoh. Dari Kuala Lumpur pula, menerusi Lebuhraya Utara Selatan, ikut susur keluar ke Gopeng dan masuk ke arah Lumut atau Sitiawan. 
Kami dari Kuala Lumpur ( Cheras ) , so mestilah ikut Lebuhraya Utara Selatan. Dalam tiga jam jugaklah untuk sampai ke jeti di Lumut. Sampai sana around pukul dua belas tengah hari. Then, ambil feri jam 12:45 petang. 
Welcome to Pangkor Island !
Saya bawa beg yang dipenuhi dengan makanan, cekedis-cekedis yang langsung tidak memberikan khasiat kepada si pemakan. Haha.
Before naik feri
Peduli tentang tudung aku yang sentiasa senget. Duduk tepi pantai, angin kuat mana tak senget tudung tu. Hikhik.
Cousins 

Twenty minutes to Pangkor Island boarding the ferry
Around satu lima belas petang, kita orang sampai di Pulau Pangkor. Kaki masing-masing laju sahaja ke Pekan Pangkor menuju ke deretan-deretan kedai yang ada. Shopping ikan bilis, ikan kering, sotong and produk hasil laut yang lain-lain.
Dekat sana, ada banyak van yang berwarna pink, sewanya enam puluh ringgit then korang boleh naik dia bawak kita pusing beberapa tempat yang agak menarik di Pulau Pangkor. Tapi aku tak naik sebab mak cik kata tak berbaloi sangat memandangkan Pangkor merupakan pulau yang kecik. Dia bawak kita pusing-pusing satu Pulau Pangkor, camtu lah.
Poyo je ! Orang tengah pilih-pilih barang nak beli, aku sibuk buat kerja lain. Hahahaha
Pilih-pilih yang mana nak, lepas tu boleh bayar sendiri dekat kaunter depan. :p
Lepas menghabiskan duit dengan memborong macam-macam dan menghabiskan air liur menawar harga, terus perut mengada-ngada mintak makanan. Lalu kaki kami sepantas kilat menuju ke arah sebuah kedai makan berhampiran jeti ( Lupa nama kedai ). Tapi lokasi nya memang bersebelahan dengan jeti, seingat aku lah. Bhahaha !
Fokus ! Makan sampai kenyang .

Alhamdulillah ! Kenyang sudah. Boleh balik rumah.
Lepas aje makan kenyang-kenyang, sambung shopping sikit lagi untuk beberapa minit. Hari yang sama, pukul tiga, tiga puluh minit petang, naik feri. Dah nak balik.
Hasil pelaburan yang dibuat
Bye Pangkor ! Kalau ada jodoh, kita jumpa lagi .
Dalam pukul empat macam tu, sampai jeti. Nak balik Jerteh ! Tapi sebelum tu, demi menyokong tahun melawak negeri Perak, perjalanan diteruskan ke Kuala Kangsar dan Gerik. Mengimbau memori atuk, mak dan makcik-makcik sekalian alam. Then, singgah pasar malam dekat Bandariang, Gerik. Pukul dua belas pagi baru sampai Jerteh.
Even percutian tahun ini tak sampai satu hari, cukup menyeronokkan layan gelagat sepupu-sepupu. Pergi konvo kakak pun boleh lah aku nak kira pergi bercuti. Hahaha.

07 di bagan datoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bagan datoh - Google Blog Search


DPPK BD: IBADAH KORBAN MERIAH <b>DI BAGAN DATOH</b>

Posted: 28 Oct 2012 01:55 AM PDT

SEBANYAK 12 EKOR LEMBU TELAH DIKORBANKAN SEMPENA AIDILADHA KALI INI ANJURAN PAS KAWASAN BAGAN DATOH.
Penyertaan yang menggalakkan tanda kesedaran Umat Islam tentang tuntutan ibadah korban di sini.
BAGAN DATOH ( Selekoh ) : Seperti kelaziman tahun- tahun sebelum ini, PAS Kawasan Bagan Datoh telah meneruskan penganjurkan majlis korban sebagaimana tuntutan Islam itu sendiri. Bertempat di Markaz Tarbiyyah PAS Selekoh, sebanyak 12 ekor lembu telah di korban di majlis tersebut. Sambutan menggalakan dengan penyertaan peserta semakin meningkat pada tahun ini merupakan perkara positif apabila umat Islam khususnya di kawasan ini sedar untuk melakukan tuntutan korban tersebut.
Menurut pengarah program korban tersebut, Ustaz Ahmad Sarkozy Imani berkata, ianya tidak menjangkakan penyertaan program korban kali ini begitu ramai. Walaupun pada asalnya,beliau mesasarkan hanya untuk 8 ekor lembu sebagaimana tahun yang lalu.
Turut hadir dalam program, Yang Dipertua PAS Kawasan, Ustaz Misbahul Munir Masduki yang turut sama- sama bergotong- royang menyembelih dan mengagihkan daging korban tersebut.
Ustaz Misbahul Munir bersiap sedia untuk menyembelih lembu yang telah siap dibaringkan.
Para hadirin yang turut sama untuk bergotong-royong dalam program ibadah korban kali ini

Kelihtan para petugas sibuk memotong dan melapah daging lembu yang telah dikorbankan.

YDP PAS Kawasan, Ustaz Misbahul Munir menyampaikan daging agihan kepada penerima.

Sebahagian daging yang telah siap dibungkus untuk diagihkan kepada penerima.

07 di behrang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di behrang - Google Blog Search


menginai <b>di</b> putrajaya, shah alam, seremban dan <b>behrang</b>

Posted: 26 Nov 2012 07:13 PM PST

Memang menjadi adat, pengantin nak berseri diinai. Musim orang kahwin..lagi2 time cuti sekolah. Job inai bunga akan berderet schedule sampai tak menang tangan. Antaranya bunga menginai di Putrajaya, Shah Alam, Seremban, dan Behrang. Ada di antaranya customer dan ada di antaranya rakan baik bunga...jom lihat corak2 yang bunga conteng kat tgn diorg...

anyway..tahniah dari bunga. semoga bahagia hingga ke Jannah.

Sebarang tempahan inai mahupun makeup untuk hari bahagia leh tengok details disebelah kanan ni ye... ^______^

















'Bunga' sayang awak ^______^

07 di kampar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kampar - Google Blog Search


1,200 penduduk dipindahkan akibat banjir <b>di Kampar</b> – Perak Today

Posted: 11 Apr 2012 09:58 PM PDT

    Kira-kira 254 keluarga dari sekitar Kuala Dipang, dekat Kampar dipindahkan ke pusat pemindahan banjir selepas rumah mereka dinaiki air sejak jam 5 pagi tadi.

    Paras air naik sehingga ke paras bumbung dan disifatkan penduduk banjir terburuk sejak 30 tahun lalu.

    Ketika ini, semua mangsa ditempatkan di Sekolah Menengah Kebangsaan Kampar dan Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir turut melawat mangsa sebentar tadi.

    Pegawai Daerah Kampar, Ismail Hassan, berkata antara kawasan terjejas teruk termasuklah Kampung Kuala Dipang, Kampung Pasir, Kampung Baru Kuala Dipang dan Kampung Nyior.

    Tegasnya, kejadian berpunca limpahan air Sungai Kampar akibat hujan lebat sejak tengah malam tadi dan diburukkan lagi dengan kejadian dua tebing sungai yang pecah.

    Pada sidang media selepas melawat mangsa banjir, Zambry berkata selain Kampar, banjir juga berlaku di kawasan Ijok, dekat Selama selain Daerah Batang Padang.

    "Kita juga menerima laporan kira-kira 300 keluarga di Ijok terpaksa dipindahkan akibat banjir dan masalah sama juga berlaku di Daerah Batang Padang.

    "Di Daerah Kampar pula, kira-kira 1,200 penduduk terpaksa dipindahkan ke dewan Sekolah Menengah Kebangsaan Kampar pagi ini selepas rumah mereka dinaiki air akibat hujan lebat yang turun mulai jam 11 malam tadi.

    "Air Sungai Kampar melimpah lalu mengakibatkan rumah penduduk yang terletak di tepi sungai terjejas teruk dengan kejadian banjir yang disifatkan penduduk yang terburuk setakat ini," katanya.

    Kerajaan negeri katanya, melalui Majlis Keselamatan Negeri akan menyalurkan bantuan sewajarnya kepada mangsa yang kebanyakannya tinggal sehelai sepinggang

    Beliau turut mengarahkan Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) membaiki segera ban sungai yang pecah bagi mengelak masalah banjir menjadi lebih serius.

    Ditanya samada banjir berpunca daripada kegiatan pembalakan, Zambry berkata, hujan lebat luar biasa merupakan punca yang menyebabkan kejadian banjir di beberapa kawasan di Perak.

07 di bercham - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bercham - Google Blog Search


Kek Perkahwinan <b>di</b> Kampung Tersusun Tasek, <b>Bercham</b> - Fondant <b>...</b>

Posted: 02 Sep 2012 07:09 PM PDT

Kami mementingkan kualiti dan keenakan coklat. Oleh yang demikian kami memilih jenama coklat yang sedap dan enak dari Beryl's Chocolate dan Barry Callebaut Malaysia. Produk coklat dari jenama ini telah disahkan halal. Jadi para pengguna sekalian tak perlu lagi risau..:D

PILIH JENIS COKLAT

1. Milk Chocolate Compound
2. Dark Chocolate Compound
3. White Chocolate Compound

WARNA PUN BOLEH PILIH JUGAK...mengikut tema masing-masing :D

Pink
Merah
Kuning
Hijau
Deep Orange
Biru

* Kalau nak warna lain pun boleh beritahu yer..(jika ada) :D

Pilih 'Chocolate Pattern'

1. Lollipop (Sila lihat gambar di bawah)
2. Love
3. Rose / Flower
4. Leaf
5. Shell
6. Fruit (Nenas)
7. Kipas
8. Fish / Butterfly / LadyBird / Bear / Cat Face / Rabbit Face
9. Nombor ( 0-9 )
10.Huruf ( a-z )
11. Keretapi / Kereta/ Kapal ( XXL )

PILIH INTI

1. Tiada Inti
2. Almond
2. Hazel
3. Peanut Butter
4. Kismis

PERISA

Kebiasaannya bagi LOLLIPOP CHOC boleh diletakan perisa jika mahu la...:D

1. Strawbery - sesuai bagi yang berwarna merah/pink
2. Jagung - sesuai untuk semua warna
3. Pandan - sesuai bagi yang berwarna hijau
4. Orange - sesuai bagi yang berwarna oren
5. Vanilla - sesuai bagi semua warna
6. Laici - sesuai bagi semua warna
7. Coffee
8. Cappucino

07 di teluk intan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di teluk intan - Google Blog Search


Belog Miss Kinuko: BERCUTI <b>DI TELUK INTAN</b>, PERAK

Posted: 03 Oct 2012 07:32 PM PDT

Al-kisah, Teluk Intan  tempat aku dibesarkan dari baby sampailah umur aku mencecah 10 tahun...walaupun aku dilahirkan di Batu Pahat, Johor, tapi parents aku menetap di Teluk Intan ketika itu...lepas umur aku 10 tahun, parents aku ambil keputusan untuk pindah balik ke tanah air sendiri....sadis jugak aku masa tu apa taknye, di Teluk Intan tu banyak kenangan manis yang susah untuk aku lupakan selain orangnye baik2, makanan sedap2, bandar tak berapa sibuk macam kat Johor...dan yang paling penting aku ada keluarga angkat di sana...mereka lah yang mengasuh aku dari baby sampailah dewasa...air tangan mak angkat aku memang power (sama power dengan mak aku sendiri) abah angkat aku pun baik & penyayang orangnye..sebab tu la hingga ke hari ni family aku masih mengenang budi diaorang..dah macam family sendiri!
4 hari berada di Perak, rasa sekejap je...rasa tak puas....seronok sangat bila mak angkat aku melayan selera aku & adik aku yang mengade2 lebih tu..hehe...paling best bila kitaorang pekena sambal tempoyak, gulai tempoyak ikan keli, nasi goreng (paling sedap di dunia), bihun goreng & macam2 lagi...stay 4 hari je berat badan aku pun meningkat...tu belum campur tolak kali bahagi makan kat luar...sambil jalan2, sambil makan masakan orang Perak....sedap2 belaka beb!!!
Nasi goreng paling sedap yang pernah aku rasa..!!
Breakfast yang sungguh menyelerakan!!
Dinner di tepi Sungai Teluk Intan
Lepas makan, lepak di Dataran Menara Condong Kiri : mak angkat, mak kandung..cyg kamu berdua!!hehe Aku pun enterprem jugak.. Bergambar kenangan di rumah family angkat ku...

Insyaallah tahun depan, aku akan ke Teluk Intan lagi...kali ni
kitaorang rancang nak bercuti ke Pulau Pangkor..
tak sabar nak tunggu!!


Terima Kasih Daun Keladi, Lain Kali Baca Lagi

07 di ipoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di ipoh - Google Blog Search


persatuan persahabatan adakan perhmpunan tahunan <b>di ipoh</b>

Posted: 27 Nov 2012 04:49 AM PST



Ipoh, 24 November - Persatuan Persahabatan Abad Ke- 21 Malaysia (PPAKM) telah melangsungkan perhimpunan tahunannya dari 24 hingga 25 Disember 2012 di Sekolah Menengah Yuk Choy. Perhimpunan ini juga diadakan sempena sambutan 10 tahun pertubuhan tersebut. 
Lebih 1000 orang terdiri dari anggota PPAKM, rakan-rakan seperjuangan, kawan karib, tokoh awam serta pertubuhan persaudaraan menghadirinya. Wakil dari kampung-kampung perdamaian di Selatan Thai iaitu Kampung Perdamaian Banlang, Kampung Perdamaian Betong, Kampung Perdamaian Sukhirin dan seramai 105 orang Orang Asli telah menghadiri perhimpunan itu.
 Pengerusi Jawatankuasa Kerja Perhimpunan, Kawan Chai Kan Fook dalam ucapannya menyebut: "Pengembalian kami ke tanahair telah genap 20 tahun, dan penubuhan persatuan kami telah genap 10 tahun. Berkat adanya prihatin dan bantuan dari sanak saudara, sahabat handai dan kawan-kawan karib, maka kami telah mengharungi masa yang sukar dan telah menetap aman dalam pelbagai aspek, kini telah dapat membuat kerja-kerja yang bermakna setakat yang mampu kepada orang ramai dan masyarakat. Sekiranya tiada bantuan yang tersebut itu sudah pasti tidak ada hari ini bagi kami." 
Yang Dipertua PPAKM, Kawan Lee Huck Tee dalam ucapannya menyebut: "Malam ini kami di sini meraikan ulang tahun ke-10 penubuhan Persatuan Persahabatan Abad Ke-21 Malaysia (PPAKM), saya berasa berhutang budi kepada para rakan seperjuangan, kawan karib, tokoh awam terkenal, serta pertubuhan persaudaraan yang melapangkan masa datang menghadiri majlis ini; maka atas nama persatuan ini saya menyatakan alu-aluan mesra dan ribuan terima kasih kepada kalian." 
Perhimpunan telah meluluskan 4 usulan yang antara lain menuntut Kerajaan Malaysia melaksanakan sepenuhnya semangat persetujuan damai; membenarkan Chin Peng sebagai Ketua Perwakilan Rombongan PKM balik ke tanah airnya, menuntut Kerajaan Malaysia membatalkan semua sekatan dan gangguan ke atas bekas anggota Tentera Rakyat Malaya yang kembali ke Malaysia terutamanya dalam masalah permohonan kad pengenalan dan kebebasan bergerak. 
Di samping itu juga diadakan kempen mengutip tanda tangan menuntut kerajaan Inggeris bertanggungjawab kekejaman tenteranya ke atas rakyat Batang Kali dan menyatakan simpati kepada mangsa. 

Perhimpunan yang dihadiri oleh berbagai etnis itu telah berlangsung dalam suasana damai dan harmonis. Akan tetapi menjelang jamuan makan malam majlis terganggu kerana elektrik terputus secara tiba-tiba tanpa sebab selama sejam. Walau bagaimanapun majlis dapat diteruskan dengan lancar setelah elektrik bersambung semula. 

07 di jelapang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di jelapang - Google Blog Search


tumpang sekole...?: Sooi Lek bengang bila dengar katak <b>Jelapang</b> <b>...</b>

Posted: 15 Nov 2012 10:22 AM PST

Datuk Hee Yit Foong bakal hilang kerusi di Jelapang tanpa restu Barisan Nasional (BN), kata presiden MCA Datuk Seri Chua Soi Lek(kanan) sekaligus memberi isyarat parti pimpinannya cuba menjauhkan diri dari bekas pemimpin DAP yang memainkan peranan penting dalam menjatuhkan kerajaan Pakatan Rakyat (PR) di Perak.

Dr Chua menjelaskan kepada media bahawa MCA tidak pernah berbincang dengan Hee untuk memberikan kerusi Jelapang di Perak kepada orang luar malahan tidak pernah bersetuju meletak Hee sebagai calon mereka pada pilihan raya umum (PRU) ke-13 nanti.

Beliau  juga mengingatkan Hee yang suatu ketika dahulu dikenali sebagai "seorang wanita yang paling dibenci di Perak" bahawa keputusan pembahagian kerusi dalam BN dibuat secara bersama memandangkan ia penting memastikan calon tersebut mendapat sokongan pengundi dan juga parti komponen.

"Hee boleh umumkan dia adalah calon di Jelapang pada pilihan raya akan datang, tanpa sokongan bahagian MCA dan ahli akar umbi tapi kemungkinan besar beliau akan tewas disana," katanya memberi amaran kepada Hee.

Hee mula dikenali semasa krisis perlembagaan di Perak pada 2009 yang menyaksikan negeri tersebut bergelut hampir setahun selepas tindakannya melompat daripada parti bersama dua lagi wakil daripada PKR menyebabkan kerajaan negeri PR tumbang.

Semasa krisis tersebut, bekas timbalan speaker dewan tersebut dikatakan meninggalkan DAP secara mengejut selepas beberapa kali mengadu diabaikan dalam pentadbiran negeri dan tidak diberi layanan baik.

Beliau kemudiaan menjadi ahli politik bebas ekoran tindakannya meninggalkan parti hingga mengundang kritikan hebat daripada pengundi Jelapang yang kebanyakkan adalah penyokong tegar DAP.

Sebulan selepas keluar parti, beberapa laporan media mengatakan Hee terpaksa mengupah ramai pengawal peribadi terutamanya semasa mengunjungi penduduk sekitar selepas orang ramai membencinya.

Namun, dalam satu wawancara oleh Oriental Daily semalam, Hee menyatakan akan bertanding semula di Jelapang menggunakan "tiket BN" serta menambah perdana menteri (PM), Datuk Seri Mohd Najib Razak sendiri akan mengumumkan perkara tersebut.

Hee mendakwa kebencian penduduk kepadanya selepas krisis Perak telah dilupakan oleh pengundi serta berkata terdapat juga antara mereka yang mengkritiknya dahulu telah menemuinya untuk meminta maaf.

Menurut laporan portal Malaysiakini yang  memetik wawancara Oriental Daily itu lagi, Hee turut mengakui bahawa ada sesetengah pengundi berkata, " Datuk, khidmat kamu lebih baik daripada mereka (DAP).

"Jika kamu bertanding lagi, mereka mungkin tidak akan menang."-malaysian insider

Hee wants to re-contest Jelapang under BN...

Deputy Perak Speaker Datuk Hee Yit Foong (pix), who quit DAP in 2009 to become a Barisan Nasional-friendly independent, wants to re-contest Jelapang under the national front banner in the 13th general election, and said she will not run away from her constituents.

"I will be in Jelapang till death and not be a renegade," she was quoted saying by Sin Chew Daily today.

Oriental Daily News reported two days ago that she would likely contest as an independent.

Hee had been instrumental in ending Pakatan Rakyat's (PR) administration of the state when she, together with Mohd Osman Jailu (Changkat Jering) and Jamaluddin Mohd Radzi (Behrang), both of Parti Keadilan Rakyat (PKR), opted to become independents a year after the 2008 general election.

She told Sin Chew she believed the voters of Jelapang have accepted her decision as she has been serving them all this while.

Hee made her political debut in 2004 when she won the seat by a majority of 252 votes under the rocket symbol.

Four years later, she retained the seat with a majority of 6,707 votes.

She expressed her desire to be given the BN ticket when asked to comment on a report that she would most likely contest as an independent.

However, she said it was up to the BN top leadership to make the final decision.

MCA president Datuk Seri Dr Chua Soi Lek, meanwhile, denied having any discussion with Prime Minister Datuk Seri Najib Abdul Razak on Hee's contesting the seat in the next elections.

"Nor did the Jelapang MCA division and I deliberate allowing an outsider to stand in the seat on the MCA ticket," he said in a statement today.

"It is unlikely that she will win without the support from the MCA division and especially the grassroots members."

The opposition, meanwhile, does not believe Hee can make waves again in Jelapang.

DAP state chief Datuk Ngeh Koo Ham said: "Should Hee Yit Foong be endorsed by the Barisan, good luck to them".

He said that in 2008, the people of Jelapang voted for the DAP rather than the candidate.- theSundaily



 

cheers.

07 di kuala kangsar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala kangsar - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

07 di tambun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tambun - Google Blog Search


Dunia yang hilang, <b>Tambun</b> » Izzat Aziz

Posted: 17 Nov 2012 11:51 AM PST

Pada October 21 yang lepas terjadinya satu majlis yang dipanggil konvokasi untuk aku setelah tamatnya pengajian selama hampir lima tahun di Universiti Teknologi PETRONAS.  Jadi aku, Umi, nenek, adik perempuan, tiga abang lelaki, seorang kakak, dua orang kakak ipar, seorang mak cik dan tiga orang anak saudara bersama-samalah ke bumi Perak ini setelah berbulan-bulan meninggalkanya.  Alang-alang kerana kebanyakan ahli keluarga aku bersama, maka kami buatlah trip, pada mulanya macam-macam tempat yang di senarai pendekan tetapi akhirnya Tambun di pilih kerana dekat dan murah.

Tiket masuk adalah lebih kurang RM 40, tidak ingat tetapi yang aku baru perasan setelah masuk adalah harga tiket online lebih murah berbanding di pintu, memang sepatutnya begitu tetapi kerana ignorant rugilah beberapa ringgit.  Kalau yang pertama kali masuk mungkin tak perasan yang Tambun mempunyai banyak kawasan yang berbeza dan bukan sahaja tempat untuk bermain air.  Kawasan-kawansan yang ada di Tambun adalah Water Park, Amusement Park, Tiger Valley, Petting Zoo, Hot Spring & Spa, Tin Valley dan Team Building.

Kami pada awalnya sudah tentu banyak habiskan masa di Water Park, memang tujuan utama datang untuk bermain air,  Water Park bagi aku ada beberapa gelongsor yang seronok tetapi biasa-biasa sahaja orang kata tahap budak-budak, sama juga dengan Amusement Park, satu permainan yang paling 'menakutkan' hanyalah kapal, yang lain tahap budak-budak.  Habis bermain di Amusement Park dan apabila dah cukup basah di Water Park barulah kami bergerak ke Petting Zoo, tidak singgah di Hot Sping & Spa kerana tak sure apa yang ada di dalamnya.

Petting Zoo agak menarik jika yang jenis suka tengok binantang, yang paling menarik bagi aku adalah Raccoon, kerana dua ekor Raccoon dibiarkan berkeliaran, selain itu ada arnab, burung, ular, kucing, monyet, kambing dan pelbagai lagilah walaupun nama Petting, tetapi bukan semua sesuai untuk dijadikan pet.  Selepas Petting Zoo kami bergerak pula ke Tiger Valley, ia cuma adalah tempat untuk harimau berkeliaran, jika ingin tengok mereka diberi makan datang dalam pukul 3 hingga 4 petang, kami terlepas dapat tengok harimau tidur sahaja.

Selepas itu Tin Valley, tidak banyak sangat benda lebih kepada informasi, untuk ambil gambar dengan patung manusia dan gajah boleh lah sini, kalau nak diikutkan tempat paling menarik adalah kawasan Team Building tetapi, semua aktiviti yang ada perlu bayaran lain, ia tidak termasuk dalam bayaran masuk, jadi terputuslah hajat untuk mencuba, tetapi dapat berkayak secara percuma untuk 30 minit kalau tak salah.  Masa aku pergi tempat tu memang kosong, tak tahulah hari lain ramai ke tidak.  Jadi aku rasa lagi elok untuk mahalkan sikit, bayaran masuk dan bagi semua aktiviti di kawasan ini percuma sekurangnya untuk sekali seorang bolehlah juga merasa. Aku tak rasa orang sanggup keluarkan duit lagi bila dah masuk ke dalam dan basah kuyup sudah.

Aku sediakan sekali gambar-gambar, untuk sekadar penghias tulisan.

07 di pengkalan hulu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pengkalan hulu - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Daerah <b>Pengkalan Hulu</b> | Jawatan <b>...</b>

Posted: 12 Apr 2012 03:29 PM PDT

Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia keutamaan kepada Rakyat Negeri Perak Darul Ridzuan yang berkelayakan sahaja untuk mengisi kekosongan jawatan seperti berikut :
1. Pembantu Undang-Undang Gred L29
2. Pembantu Penguatkuasa Gred N17
Tarikh Tutup Permohonan : 27 April 2012

di negeri perak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri perak - Google Blog Search


Raja Ahmad Nasir: Pihak Ahli Dewan Negara <b>Negeri Perak</b> Dan <b>...</b>

Posted: 02 Nov 2012 08:48 AM PDT

Para pembaca blog cerita yang lalu ditunda.  Buat pengetahuan semua rakyat Malaysia khususnya Negeri Perak kenapa pihak istana dan Ahli Dewan Negara tidak mewar-warkan keadaan kesihatan Sultan Perak Sultan Azlan(Atan Bin Hashim) dalam keadaan gering/sakit kalau benar sultan berjiwa rakyat perkara ini harus dikhabarkan pada rakyat supaya boleh mendoakan untuk kesihatannya.
   
   Sekiranya Sultan mangkat atau meninggal dunia rakyat jelata rasa tidak puas hati pada pihak istana,Ahli Dewan Negara mahupun Mufti Negeri Perak ternyata tidak bertnggungjawab dan berkemungkinan ada perancangan di sebaliknya.  Sekiranya berlaku perlantikan Sultan yang baru tidak mengikut adat istiadat institusi raja-raja di negeri perak ternyata Ahli Dewan Negara tidak ada amanah.  Perkara ini akan berlaku kali ke-2 nya.

   Bagi pihak Ahli Politik tidak boleh campur tangan dalam urusan institusi Raja-raja dan tidak boleh melantik seseorang itu sebagai Sultan. Disini ternya pihak tersebut menpunyai lagenda dan ada kepentingan.  Warisan atau kerabat diraja yang menuntut tahkta sebagai Sultan tidak boleh berkecimpung di dalam Politik.  Untuk menjadi seorang Ahli Dewan Negara mereka hendaklah anak jati Negeri Perak.  Berbangsa Melayu, dan Beragama Islam.

    Perlantikan Sultan yang baru mengikut adat resam terdahulu sebagai mana wujud nya Almarhum Sultan Muzaffar Shah Pertama membuat pertabalan dan hinggalah ke Sultan yang ke-33 iaitu Almarhum Sultan Idris Ke-2.  Kenyataan disini menunjukkan ada nya kedaulatan seseorang Sultan itu. Rakyat jelata akur dan patuh perintah Sultan Berdaulat. Tidak lupa juga warisan dan kerabat Diraja yang layak, berhak menuntut.  Ahli Dewan Negara dan juga pembesar istana tidak boleh menolak tuntutan pewaris mahupun kerabat kerana kita mempunyai pawang-pawang diraja.

    Warisan ataupun kerabat menunjukkan alat kebesaran yang mereka miliki...

    WASALAM

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved