Rabu, 20 Mac 2013

07 di gopeng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di gopeng - Google Blog Search


live streaming ust azhar idrus <b>di gopeng</b> ~ masjid jamek lama gopeng

Posted: 21 Feb 2013 07:44 AM PST


07 di pangkor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pangkor - Google Blog Search


SURIA AMANDA: Percutian Family <b>Di Pangkor</b> Part 2

Posted: 09 Jan 2013 12:30 AM PST

Mengada kan siap ada part2 lagi...
Cuaca di Lumut masa ni sgt2 panas...sampai2 memang berposing2 dulu sampai x ingat nak beli tiket feri...
mula2 tgok mcm x ramai orang sekali tgok...amek kau....beratur sikit nyer panjang..tp masa pi ni xde la lama sebab banyak jer ferry eh...opps..dia panggil ferry ke boat eh? belasah jer la...
 anak aku pakai selipar buruk dia jer pi Pangkor..ada kasut dalam keta tp dia x nak pakai...susah katanya
 Lisa and her family....Aressa tu mcm pelik tgok replika kerang2 tu....
 tgok....panjang giler beratur kan...
 adik aku Ateh and hubby dia...
 cubaan buat peace Aressa yang x menjadi...
 si debab kuat minum air...panas katanya
 baru sampai kat sini beratur...
 akhirnya dapat naik...terserlah kan muka mak abah aku happy...
 Lasak betul si Aressa ni...
laki bini yang penat...penat melayan kerenah anak2...
Masing decide..after this tunggu sikembar berdua ni besar dulu baru boleh bawak pi bercuti...
eleh...cakap jer kot...tahun ni hujung tahun plan nak pi Langkawi...nak ikut tak?
esok aku sambung lagi kisah kat Pangkor ni eh...cukup kot entry ni dulu....aku bukan apa..selagi bos aku x balik kang...aku x leh balik...dia dah bagi arahan terbaru mcm tu...kena la ikut...kalau aku rajin aku buat and publish esok pagi...esok aku bz jugak ..boss aku banyak meeting tp aku x terlibat pun...

07 di trolak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di trolak - Google Blog Search


<b>TROLAK</b> SELATAN: FELDA vs 3 NG .....

Posted: 23 Dec 2012 04:45 PM PST


Aku masih ingat, pada bulan November 1975 aku bersama-sama keluargaku pertama kali menjejakkan kaki ke Felda Trolak Selatan. Pada ketika itu aku hanya berumur 10 tahun. Seronok sangat apabila di sepanjang jalan masuk ke Felda kami melalui jalan yang berbukit-bukit serta pemandangan anak-anak pokok sawit saujana mata memandang. Berbeza sekali dengan kawasan bendang di Bagan Serai tempat aku dilahirkan dan dibesarkan sebelum ini.

Kami sampai di perkarangan Pejabat Felda Trolak Selatan kira-kira jam 1.30 tengah hari. Selepas menunggu hampir setengah jam, abah mendapatkan kami sambil tersenyum dan berkata, "Dah. Dah dapat dah. Nombor 380. Jom kita ikut pegawai tu tunjukkan rumah."

Sampai saja di lokasi yang ditunjukkan, kami sekeluarga terus sahaja turun daripada van meredah lalang tebal yang tumbuh di sekeliling rumah.

"Wah, bestnyer. Inilah rumah kita. Jom kita sapu lantai. Lepas ni bolehlah bawa masuk barang-barang."

Di sebelah rumah kelihatan juga kesibukan sebuah keluarga mengemas rumah kerana mereka juga baru sampai seperti kami. Masing-masing ceria kegembiraan.

Abah terus sahaja mengeluarkan sebilah parang lalu menebas lalang untuk laluan kami masuk. Rumah kayu dengan dua bilik tidur, dinding kayu "berkambi" serta berberanda merupakan kediaman yang begitu indah buat kami. Tidak ada sesiapa pun yang kedengaran merungut tentang apa-apa kekurangan pada masa itu. Semua diterima dengan rasa syukur dan hati yang terbuka walhal keliling rumah semak, ruang rumah sempit, jalan ibarat lorong balak, tiada elektrik, paip air berkongsi dengan 5 rumah yang berdekatan dan mungkin banyak lagi jika hendak disenaraikan kekurangan yang terpaksa dihadapi.

Abah kata esok kena bangun awal sebab ada "rokal" (rollcall). Pagi-pagi lagi dah kena berkumpul di perkarangan pejabat Felda. Berbekalkan parang panjang, masing-masing berbasikal menuju kawasan ladang yang akan diusahakan. Waktu pergi, banyak bukit yang perlu "dicanggah". Jika tidak mampu berkayuh dek kerana jalan berbukit maka basikal terpaksa dituntun. Keadaan waktu balik lebih baik kerana kebanyakannya menuruni bukit. Tak perlu banyak berkayuh tetapi pastikan brek basikal baik.

Susah. Payah. Jerih. Perit. Tetapi abah tak pernah mengeluh sebaliknya sentiasa bersyukur atas nikmat yang diberikan.

Kenapa dan mengapa????????

Kami bukanlah berasal daripada keluarga yang senang atau berada. Abah dan mak sebelum ini hanya mengusahakan bendang yang disewa. Setiap hari abah dan mak berbasikal dari Bagan Serai ke Bukit Merah yang jauhnya kira-kira 12 kilometer jika mengikut jalan taliair. Pergi selepas sembahyang subuh dan sampai semula di rumah lepas asar dan kadang-kadang hampir maghrib.

Tapi aku masih "Bengang" .....

Yang aku "Bengang" ada orang yang dah kaya senang-senang dapat lebih 10,000 ekar tanah di Gua Musang. Dengarnya tanah anugerah pulak tu. Sedangkan kami yang susah pun Felda bagi 10 ekar jer. (Alhamdulillah). Kalau dibahagikan, tidak kurang 1,000 orang peneroka dapat ditempatkan di kawasan tu. Ni cuma 2 orang ...... Alahai ..... simpati tak bertempat .... Kesian kepada kuluarga @ kulaan aku yang masih tak bertanah dan berumah di Bagan Serai .....

Dengar cerita, 3 Ng ni la yang punya angkara .......

Hati-hati Tok Guru ... Depa berdua ni bukan boleh percaya ....... Anti Islam .... Anti Melayu .....
Tok Guru tahu ker kisah 3Ng ni ...... 
Nampaknyer Felda lebih adil mengagihkan tanah kepada ribuan rakyat yang susah berbanding ribuan ekar tanah diberikan hanya kepada 2 orang rakyat kaya hanya demi survival politik yang amat merugikan orang Melayu......
Fikir-fikirkan ..... Wallahuaklam.
Terkini : Baca DISINI

07 di bagan datoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bagan datoh - Google Blog Search


Terbaek lah! Lagi billboard PR <b>di Bagan Datoh</b>!!! (berita bergambar <b>...</b>

Posted: 05 Jan 2013 05:32 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Menurut sumber yang boleh dipercayai, memang PR nak pasang banyak lagi billboard begini di Parlimen Bagan Datoh! Sehingga hari ni, billboard yang pertama tu masih utuh di tempatnya. Aku harap yang ini pun takde ...

07 di bercham - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bercham - Google Blog Search


Masalah Banjir Kilat Akibat Sampah <b>Di Bercham</b> - TV3

Posted: 08 Jan 2012 04:00 AM PST

08/01/2012 20:00:00

Keluhan penduduk dari sebuah taman perumahan di Ipoh, Perak menarik perhatian Aduan Rakyat minggu ini.

Banjir kilat dari 1996 hingga ke hari ini, tidak ada kesudahan.

Pelbagai cara dibuat untuk mengatasinya, namun banjir gagal ditangani.

Lebih teruk, paras air semakin meningkat setiap kali hujan.

Penduduk lalu  berpaling ke aduan rakyat untuk menyuarakan masalah mereka bagi menagih perhatian pihak bertanggungjawab.

Ikuti laporan yang saya sediakan ini.

Sejak kebelakangan ini hujan yang kerap   meresahkan penduduk di taman perumahan desa impian.

Jika hujan lebat terutamanya hanya dalam tempoh kurang 30 minit, penduduk sudah bersiap sedia menyelamatkan barangan dan nyawa.

Banjir kilat-menjadi igauan ngeri penduduk.

Kerugian akibat kerosakkan barangan seperti perabut dan kereta sudah mencecah ratusan ribu ringgit.

Namun masih belum ada tanda-tanda masalah mereka bakal menemui penyelesaian.

Norhayati Abdullah, Penduduk: "Boleh dikatakan dalam sebulan 2-3 kali banjir. Dalam musim hujan jaga-jagalah malam tak boleh tidur. Hari tu sampai pukul lima pagi baru boleh tidur. Habis nak tidur macamana? Semua dah habis tenggelam."

Punca masalah, penduduk dakwa disebabkan sistem perparitan dari 32 taman perumahan lain di kawasan Bercham disambung ke perparitan mereka.

Menyebabkan bila hujan, longkang yang ada tidak dapat menampung jumlah air yang terlalu banyak.

Bertambah teruk apabila longkang pula jarang diselanggara.

Rumah pam ada dibina di taman perumahan itu untuk membantu pengeluaran air.

Namun masalahnya, rumah pam yang sepatutnya mengalirkan lebihan air secara automatik  ke parit sebelum ke sungai seringkali tidak berfungsi.

Apa yang mampu dilakukan penduduk membina penghadang di setiap pintu rumah.

Namun paras air yang naik kebelakangan ini mampu melepasi penghadang ini.

Khamis Othman, Penduduk: "Air dalam masa setengah jam boleh naik dua kaki. Yang baru ni satu meter, pernah hampir dua meter. Baru-baru ni lima bijik kereta tenggelam. Sebab ada penghuni yang pergi buat aktiviti harian."

Rosman Zulkifli, Penduduk: "Semua air masuk ke sini. Bila desa impian yang terpaksa tampung semua ini.  Dahlah dah ada masalah sedia ada, tambah perumahan baru tambah lagi risiko yang ada. Dulu kalai naik dua kaki. Sekarang dah 3 kaki. Mana pihak yang nak selesai masalah ini?"

Tidak tahan dengan masalah banjir tidak berkesudahan, banyak penduduk nekad berpindah.

Banyak rumah di taman perumahan ini dalam keadaan terbiar.

Aduan demi aduan telah dihantar ke pihak majlis bandaraya Ipoh.

Namun belum ada penyelesaian muktamad.

Selagi sistem perparitan tidak diubah suai, Taman Desa Impian akan terus menjadi lokasi banjir kilat yang tidak berkesudahan.

Pihak bandaraya Ipoh pula mahu penduduk memahami masalah yang berlaku.

Ini kerana rumah pam yang dibina dengan ratusan ribu ringgit sering terhadang dengan sampah sarap yang didakwa perbuatan penduduk sekitar Bercham.

Pun begitu, MBI  sedang mengusahakan penyelesaian lain-iaitu sebuah longkang monsoon sepanjang satu kilometer bagi mengalihkan aliran air ke Sungai Pinji.

Datuk Roshidi Hashim, Datuk Bandar Ipoh: "Sekurang-kurangnya air takkan pergi satu arah jee, akan terpecah kepada dua saluran. Kita sedang menanti peruntukkan."

Datuk Roshidi Hashim membuat lawatan mengejut ke sekitar perumahan Taman Desa Impian.

Penduduk mengambil kesempatan sepuas-puasnya bagi menceritakan masalah yang dihadapi kepada Datuk Bandar Ipoh itu.

Beberapa penyelesaian segera dicapai.

Sebagai penyelesaian jangka pendek sebuah lagi rumah pam bernilai lebih dua ratus ribu ringgit akan didirikan di taman perumahan itu.

Apabila peruntukan sebanyak 3 juta ringgit dari RMK 10 diluluskan, longkang monsoon yang dicadangkan akan dibina untuk megurangkan jumlah air ke Taman Desa Impian ketika hujan.

Sikap penduduk yang mengambil jalan mudah membuang sampah sarap ke dalam longkang dan sungai turut ditegur.

07 di kampar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kampar - Google Blog Search


detikNews : Kepsek SMA <b>di Kampar</b> Terbukti Pakai Sabu, Bupati <b>...</b>

Posted: 27 Feb 2013 02:06 AM PST

Cari Penawaran Terbaik di Sini

Rancang Perjalananmu di Sini

07 di teluk intan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di teluk intan - Google Blog Search


DAP Dapat Ubat <b>Di Teluk Intan</b> !!! | Budak Sri Kinta

Posted: 04 Mar 2013 01:00 PM PST

Hah! Ini berita gempar apa pulak pepagi buta ni? Pasal apa pulak Si Godfather Kit Siang tu pengsan kat Teluk Intan? Dia kena serang sakit jantung ke?
Mungkin jugak la. Sebab selama ni, dia ingat tak de orang yang berani nak ambik tindakan terhadap kebiaDAPan puak - puak DAPigs tu. Dia ingat, dia boleh buat sesuka hati.
Nah!!! Sekali lain pulak jadinya. Sambutan yang diberikan bukan seperti yang digambarkan, tetapi sebaliknya. Dia bukan disambut dengan Roket, tapi dengan Dacing!!!
Cuma kali ni, puak - puak Pakatan tu tak boleh nak salahkan orang sebab cuba menggangu program yang diorang buat. Yang diorang bongok sangat buat ceramah depan pejabat UMNO tu siapa suruh!!! Jadi, terima je la ubatnya. Baru la diorang sedar diri sikit!!!

AnakSeberang - Ceramah DAP yang diadakan di bandar Teluk Intan  gamat seketika apabila sekumpulan pemuda membawa bendera BN turut bersama-sama di kalangan orang ramai yang hadir ke ceramah penipu rakyat tersebut.

07 di malim nawar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di malim nawar - Google Blog Search


BLOG PERAK: 07 <b>di malim nawar</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Dec 2012 03:29 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Shafie Nor: Gerakan tanding <b>di</b> Gopeng, <b>Malim Nawar</b>?

Posted: 23 Aug 2012 04:38 PM PDT

IPOH, KHAMIS, 23 Ogos, 201: Parti Gerakan Bahagian Gopeng mempunyai calon boleh menang yang diterima pengundi di Parlimen Gopeng dan Dewan Undangan Negeri (DUN) Malim Nawar iaitu dua kerusi yang ditandingi MCA sebelum ini.

Kenyataan itu adalah reaksi terhadap laporan sebuah akhbar berbahasa Inggeris pada 14 Ogos lalu bahawa MCA akan bertanding di Parlimen Puchong pada Pilihan Raya Umum Ke-13 iaitu kerusi yang ditandingi Gerakan sejak dua pilihan raya umum lepas.

Ketua Gerakan Bahagian Gopeng, Dr. Lee Chee Peng berkata, sekiranya MCA merasakan calon mereka boleh menang dan mahu bertanding di Puchong, Gerakan juga berpendapat parti itu boleh menawarkan calon boleh menang di beberapa kawasan tertentu yang ditandingi MCA di Perak.

"Gerakan Gopeng tidak menentang hasrat MCA bertanding di Puchong tetapi kami hanya akan bersetuju jika kerusi itu ditukar dengan parti komponen lain dengan persetujuan bersama," katanya kepada pemberita di Wisma Gerakan, di sini hari ini. - UTUSAN

07 di bota - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bota - Google Blog Search


BOTAONLINE: Santai anak muda <b>di</b> Sidec Seri Iskandar <b>Bota</b>

Posted: 02 Feb 2013 09:36 AM PST

Malam ini bertempat di Sidec Seri Iskandar Bota telah diadakan Program Santai Anak Muda di malam-malam minggu ini.Bukan sahaja Ceramah,ada sketsa tentang cerita orang kampung dengan YB UMNO di kedai kopi yg telah di jayakan oleh geng-geng AMK Parit.Disamping itu acara diselangi dengan ceramah oleh Ustaz Zaid Timbalan Ketua Pemuda PAS Parit,Ketua Cabang PKR Parit Tuan Haji Usaili Alias,Calon ADUN Bota Ustaz zulkifli Ibrahim yg juga merangkap Ketua Penerangan PKR Perak,turut hadir malam ini saudara Shamsul Iskandar Ketua AMK Malaysia dan penutup Program santai Anak Muda malam ini adalah persembahan penyanyi Ito Blues Geng yg telah menyampaikan beberapa buah lagu.
Beberapa gambar sekitar Program pada malam ini.
RAKYAT BANGKIT BOTE BERUBAH....

07 di tanjung tualang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung tualang - Google Blog Search


BLOG PERAK: 07 <b>di tanjung tualang</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jan 2013 01:19 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Program Finishing School <b>di</b> Pusat Latihan UiTM Kg. Gajah, Perak <b>...</b>

Posted: 23 Jan 2013 07:11 AM PST

Assalamualaikum cinta.♥


Selepas wujudnya entri ini sebelum ke sana "Aku akan pergi", maka wujudlah entri sekarang ini. Eh! ayat terbelit! ini semua poyo! werk.:P kisah di Pusat Latihan UiTM bertempat di Jalan Kg. Gajah, Tanjung Tualang, Perak ingin dikongsi walaupun infonya tidak lah seberapa. 




Tajuk : Program Finishing School
Tempat : Dewan Bestari 1 - 4 & Cendekia 1 - 4
Anjuran : Fakulti Pengurusan Maklumat UiTM Puncak Perdana
Lokasi : Pusat Latihan UiTM bertempat di Jalan Kg. Gajah, Tanjung Tualang, Perak
 Bilangan Peserta : 193 orang



sepanjang aktiviti berlangsung sepanjang itu jugak la hati ini gelisah nak balik. memang tak suka dengan program yang macam ni. Antara aktiviti yang dijalankan ialah public speaking, create own resume, sukaneka, mock interview dan bermacam lagi aktiviti yang memeningkan kepala ni. semua ini memerlukan daya tahan yang kuat. Malu weh nok kecek depe saeng guno bahaso ore putih ni. wakakaka risiko tetap risiko.


Hari terakhir disana baru sempat nak bergambar, sebab sebelum ni semuanya risau tentang aktiviti yang bakal menguji kita punya level confident. bagaimana nak buangkan sifat malu dalam diri dan bla bla. nasib baik la group 3 semuanya sporting. 


Macam budak-budak sekolah bila ada yang student yang lewat datang ke perhimpunan pagi didenda. wajah mereka kat dalam gambar ni merupakan pelajar yang lewat. sebagai denda mereka kena buat gaya oppa gangnam style. BooOo. :P



hari ke-3 iaitu sebelum balik baru sempat nak bergambar. baru rasa happy. ini lah roomates mek cah masa kat sana. kebetulan haslina memang satu kelas dengan mek cah, so tersangat lah selesa bila bersama beliau. Bilik kami tersangat selesa dan nasib baik tak de muncul benda ehem ehem macam INI.:)




Akhirnya dapat juga memegang sijil program finishing school. tamat sudah segala gemuruh gementar, takut, malu, malas dan semuanya lah. sekurang-kurangnya kami masih berpeluang memperbaiki diri terutamanya dapat mempraktikkan apa yang belajar masa interview nanti. 

07 di chemor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di chemor - Google Blog Search


Rumah Teres 1 tingkat <b>di</b> Taman <b>Chemor</b> Sejahtera untuk disewa <b>...</b>

Posted: 17 Feb 2013 06:36 PM PST

Lokasi strategik
15 minit ke bandar ipoh
3 minit ke pekan chemor
Lebuh raya utara selatan
Bandar Meru Raya
Jabatan Kerajaan ( KDN, Audit)
Pasaraya besar Mydin
Bas Terminal 3 tingkat Ipoh
Perkelahan Chepor
deposit sewa 2 bulan deposit api air
RM [ 350(2)+50+50] = 800

0133990566 (Din)
Kemasukan segera Mac 2013

07 di sungai siput - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di sungai siput - Google Blog Search


Muhyiddin lakukan tinjauan mesra <b>di Sungai Siput</b> ABN News | BM

Posted: 18 Feb 2013 08:08 PM PST

SUNGAI SIPUT  – Sejurus tiba untuk lawatan sehari ke Perak hari ini, Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin melakukan tinjauan mesra di Pasar Awam Sungai Siput di sini.

Muhyiddin yang diiringi isteri Puan Seri Norainee Abdul Rahman tiba di pasar awam itu pada pukul 9.45 pagi dan meluangkan masa bersalaman serta bertanya khabar golongan peniaga di situ sebelum bersarapan di sebuah gerai makan.

Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir, Timbalan Menteri Perdagangan, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Tan Lian Hoe, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk S.K Devamany serta pemimpin masyarakat turut mengiringi timbalan perdana menteri.

Di gerai makan milik Norazlin Abdullah, 29, timbalan perdana menteri dan isteri dihidangkan dengan aneka juadah namun yang lebih istimewa beliau kelihatan berselera dengan ubi rebus, sambal tumis ikan bilis, pisang rebus dan kelapa parut.

Selepas hampir 20 minit bersarapan, Muhyiddin memasuki pasar basah yang menjadi tempat jualan ikan, sayur-sayuran dan daging untuk bertanya khabar dan mendengar sendiri suara golongan peniaga di situ.

Sejurus selepas itu, Muhyiddin menyampaikan replika kunci kepada sembilan pemilik lot kedai baharu di pasar berkenaan yang dibina Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan dengan nilai RM938,000.

Selain orang awam yang berada di pasar itu, sekumpulan 40 murid dari Tabika Holy Infant Sungai Siput dengan iringan dua guru turut mengambil peluang bersalaman dengan pemimpin negara itu.

Timbalan perdana menteri kemudian ke Dataran Pusat Kegiatan Kemas Sungai Siput di sini dengan menaiki bas untuk menghadiri Perhimpunan Rakyat 1Malaysia.  – Bernama

07 di changkat keruing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di changkat keruing - Google Blog Search


BLOG PERAK: 07 <b>di changkat keruing</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2012 11:42 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Siapa Bunuh Ketua Cawangan MCA <b>Changkat Keruing</b>? | SEDAKA <b>...</b>

Posted: 31 Jul 2010 02:56 AM PDT

LUMUT, 31 Julai - Ketua Cawangan MCA Changkat Keruing ditemui mati, dipercayai dibunuh dalam perigi di sebuah ladang ternakan ayam di Changkat Keruing, Ayer Tawar dekat sini hari ini.

Mayat Lim Ping Peng, 49, ditemui pada kira-kira pukul 6 pagi ini oleh anggota keluarga dan pasukan Rela yang mencarinya selepas dia tidak pulang ke rumah sejak semalam.

Ketua Polis Daerah Manjung ACP Mohd. Jamil Osman berkata, Lim sebelum itu keluar dari rumah untuk ke ladang ternakan ayam miliknya di Changkat Keruing yang terletak tidak jauh dari rumahnya pada pukul 8 pagi semalam.

"Mangsa yang baru lima hari dilantik sebagai anggota Majlis Perbandaran Manjung (MPM) bagaimanapun tidak pulang ke rumah seperti biasa sebelum ahli keluarga bertindak membuat laporan polis semalam.

"Selain melaporkan kejadian itu kepada polis, mereka (anggota keluarga mangsa) turut berusaha mengesan mangsa di ladang ternakan ayam itu," katanya kepada Bernama di sini hari ini.

07 di menglembu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di menglembu - Google Blog Search


BLOG PERAK: 07 <b>di menglembu</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2012 11:11 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

KELAB GREENBOC: PRU13: Shahrizat Bertanding <b>Di Menglembu</b> <b>...</b>

Posted: 25 May 2012 11:31 PM PDT

HHari minggu lepas, Husin pergi ziarah kawan di Bangi. Sambil makan tu, member Ana tanya, bila agaknya pilihanraya.

"Manalah ana tahu benda-benda ni ...," Husin jawab, "Ana hanya saudagar unta dari Cairo."

"Sudahlah Husin. Jangan kau bawak temberang blog Husin Lempoyang kau di sini. Kamu tahu tu!"

"Sumpah ana tak tahu. Ana rasa Dato Najib pun tidak tahu tarikh pilihanraya. Lagikan ana ni ...," ana cuba yakinkan.

"OK lah Husin. Aku kasi kamu info ini, Kamu kasi aku tahu tarikh pilhanraya. Aku nak buat gathering kawan-kawan tapi masing-masing tunggu ditentukan tarikh pilihanraya," Sahabat ana terangkan.

"Kamu tahu tak Dato Najib dah buat keputusan akan ambil Dato Syahrizat dan Dato Shafie bertanding?"

"Biat betul ... takkan Dato Najib flip flop?" Ana bertanya

"Dia sudah flip flop itu MAS-Air Asia, tangga gaji kerajaan dan macam-macam lagi," sahabat ana terangkan

"Kalau begitu, mana Syahrizat nak bertanding? Raja Nong Chik pasti tanding di Lebah Pantai. Shafie mesti di Semporna, Sabah."

"Takkk ... kawasan lain."

"Mana pulak?" Ana tanya

"Sharizat tanding di Menglembu. Shapie Apdal di Menggatal."

"Hahahaha ... siul la lu brader. Macam gitu aku tahu bila pilihanraya?"

"Bila? Bila? ..." tertanya kawan ana.

Nak tahu bila pilihanraya? Sabar dulu .... hehehe. -husin lempoyang

1 comments:

View Comments/Post a Comment

07 di taiping - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di taiping - Google Blog Search


TERU TERU BOZU: Kuey Teow Doli <b>di Taiping</b>

Posted: 06 Mar 2013 04:00 AM PST


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..
Alang-alang dah mai Taiping, jomlah kita explore banyak sikit. Dah dua kali aku datang sini tapi tak dapat nak merasa kuey teow doli ni…selalu aku baca review dan dengar orang cakap akan kesedapan kuey teow ni. Kali ini aku nekad nak kena cari jugak restoran ini. Pencarian menjadi lebih mudah bila trainee aku yang jugak merupakan rakyat jati Bandar Taiping ini sudi tunjukkan jalan dari Zoo Taiping. Bukan paksa dia datang semata-mata nak tunjukkan jalan ye..no..no..no..aku tak sezalim itu..actually ada urusan kerja yang aku mintak dia pass pada aku..so dengan innocentnya aku nyatakan keinginan aku nak gi makan kuey teow doli..so die pun volunteerkan diri menunjuk arah…hehehhehe..aku tak pakse yer.. (ok ke statement nih…ahaks!)
So, here we are..excited ni…aku ajak joint makan sekali, tak mau plak…anyway thanx to Akif…
Banyak juga bagi saiz sorang makan. Tanpa lengah, jemputlah makan ye tuan puan sekalian...
Aku pandang muka Incik Daus, cuba mencari kepastian… "Ok, sepatutnya kita nak kena rasa apa ek…"
This my verdict: Pada kami berdua, rasa kuey teow ini biasa saja, taklah sampai ke tahap terasa extraordinary…yang menghantar effect 'WOW' ke otak…tak sampai ke tahap itu maka tidak tepatlah dengan ekspektasi aku…rasanye biase, tapi bukanlah tak sedap langsung.
Selain kuey teow, ini di antara menu lain yang turut disajikan di sini…
Balik office, aku cakaplah ngan si Akif, hmmm kenapa saya rasa biasa je kuey teow itu..dan yang bestnya die menjawab..
"Itulah, saya pun pelik bila puan kata nak makan kat situ..sebab dia dah tak sedap macam dulu dah. Dulu time kat gerai biasa, sedaplah, bila dah bukak restoran, tak sedap sangat…"
Aissshhh..sopan yer..kenapalah tak dibilang pada aku awal-awal..hmmm…tapi takpe, aku paham niatnya..bahawa sesungguhnya citarasa setiap individu itu adalah berbeza…Sedap atau tidak tertakluk kepada deria rasa dan anak tekak masing-masing…pada yang ingin menikmati kuey teow doly ini..ini alamatnya…

07 di kerian - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kerian - Google Blog Search


RedahKasiPecah: PANAS !! Penyokong PAS Nak Tukar Kapal <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 03 Mar 2013 04:13 AM PST

Lebih 13 ribu rakyat kerian membanjiri pekan Bagan Serai pada perhimpunan rakyat Perak pagi tadi sampai la ke petang anjuran PERKASA begitu mendapat sambutan dari semua yang hadir termasuk la penyokong-penyokong PAS di sana turut datang ingin mendengar sendiri perkongsian dari Tun M yang hadir sebagai tetamu khas..
Dalam sesi ucapan Tun M,mengaskan melayu bersatu atas nama islam..rata-rata penyokong PAS yang hadir dah mula menapakkan penerimaan isi ucapan Tun M...
Ada sahabat teman disana mengatakan,penyokong PAS di daerah Kerian menyatakan kekecewaan terhadap kepimpinan yang ditujukkan oleh pemimpin PAS tempatan...kerana hanya tau menabur janji serta tomahan kepada UMNO dan BN sedangkan semua hanya rekaan semata-semata untuk kepentingan peribadi bukannya parti..dan mereka kata ibarat tetwujudnya fuckatan Rakyat ,....seperti " keluar mulut harimau , masuk mulut buaya "

R.K.P

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved