Isnin, 15 Ogos 2011

07 di teluk intan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di teluk intan - Google Blog Search


Asyila Zainuddin: sepetang <b>di</b> bazar Ramadhan <b>Teluk Intan</b>..

Posted: 06 Aug 2011 08:48 AM PDT

Assalamualaikum^^ update blog selepas selesai terawih dan selepas kekenyangan setelah perut ini disumbat dengan soto daging dan juga otak-otak..
alkisah, petang tadi dalam pukul 4 petang dah gerak dah dari rumah nak pergi pekan Teluk Intan yang jaraknya lebey kurang 3km la dari rumah.. sampai2 je kat bazar tengok, orang ramai bukan main.. ish3.. dah gaye macam 5 minit lagi nak berbuka je.. dengan budak2 SEMESTI outing beli makanan macam2, terus ter-flashback zaman kat sekolah dulu.. hehe.. dengan baju prep yang kaler maroon.. lebey kurang la dengan baju prep aku dulu..

yang best bila pergi bazaar nih :
-dah macam pesta makanan dah.. serious banyak gile pilihan.. kuih tu, macam2 jenis kuih.. kalau murtabak tu sampai tiga empat gerai jual murtabak..

-dapat terserempak dengan kawan lama, cikgu2 sekolah.. macam tadi terserempak dengan kawan sekolah rendah+sekolah menengah.. pastu terserempak cikgu bahasa inggeris sekolah rendah dengan cikgu sekolah agama rakyat dulu.. hehe..


tapi yang tak best sebab:


-asap2 dari pembakaran otak2, ikan bakar, ayam percik tu telah mencemarkan kesucian tudung aku.. sob3.. balik rumah je, tudung bau asap.. padahal baru je rasmi tudung tu..



-cuaca panas terik membuatkan tekak ni lebih kering daripada biase.. nampak air yang berais tu rasa macam nak minum semua je.. wuwuwu..


-probability untuk menjurus ke arah pembaziran sangat la tinggi.. tengah lapar kan, nampak tu nak, nampak ni nak.. air sampai tiga empat jenis.. tapi itu bukan aku.. hikhik..
sebelum balik sempat merembat sepasang hand sock@sarung lengan yg berwarna pink! ^^

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


Receptionist cum Offfice Administrator / <b>Bukit Merah</b> — TempServ <b>...</b>

Posted: 12 Aug 2011 09:25 AM PDT

August 12, 2011 singaporework Healthcare

Sponsored Ads
Sponsored Ads

Our client, a pharmaceutical industry located in Alexandra, is actively seeking for commited and experience individual to join them as a Receptionist cum Office Administrator.       Job descriptions :   -  Manages all incoming calls and directing/conveying all messages to the relevant parties. -  Handles all local and overseas calls politely and sensitively.  -  Receives guests/visitors and records/issuance of visitors' pass. -  Franks daily mails/postage and records postage used accurately. -  Procures and manages office stationeries, pantry and washroom supplies.  This includes liaison with vendors and preparation of purchase orders. -  Manage incoming and outgoing daily mails, faxes and courier packages (include maintaining records of incoming courier packages).  -  Performs facilities management duties such as arranging for maintenance, pest control, repair of office lighting, office equipments, water dispenser etc. - Performs meter reading for photocopiers on a monthly basis. -  Ensures proper maintenance and filing of documents pertaining to office administration. -  Coordinate the setup of phones for new employees including briefs new employees on admin procedures if necessary. - Make travel and accommodation arrangements for departments. - Assists in office renovation whenever required. - Any other ad-hoc administrative duties as assigned. Job requirements : -  Min 'O' level with 2 years relevant exp -  Good interpersonal, communication and organizational skills - Strong attention to details, good follow-through skills -  Great customer service skills Interested Singaporean or Permanent Resident candidates, please forward a detailed resume as MS Word format with a recent photo attached (DO NOT SEND BY QUICK APPLY) and email to ivyng@tempserv.com.sg     Stating : -  Each company background- products/services -  Work experiences and duties in point forms -  Reason for leaving -  Last drawn and expected salary -  Date of availability  

Related Posts:

Sponsored Ads

Comments are currently closed.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di tambun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tambun - Google Blog Search


Bekasi, Dijual Rumah Murah Full Renov <b>di Tambun</b> Bekasi Timur <b>...</b>

Posted: 14 Aug 2011 05:02 AM PDT

Perumahan Taman Raya Bekasi Blok i No. 7, Tambun

Dijual Rumah Murah Full Renov di Tambun Bekasi Timur
Dekat Pasar tradisional & tol tambun
Bisa masuk mobil & Ada Garasi
Bangunan total renovasi dengan bata merah

Alamat:
Perumahan Taman Raya Bekasi Blok i No. 7, Tambun, Bekasi Timur

Spesifikasi:
- LT / LB = 72 / 120 m2
- 3 Kamar Tidur (lantai 1 ada 1 KT, lantai 2 ada 2 KT)
- 2 Kamar Mandi (1 kamar mandi ada di dalam kamar tidur)
- 2 Lantai
- Listrik 1300 Watt
- Air tanah / pompa (bening)
- Sertifikat SHM

Harga = Rp 285.000.000,- (nego)


Hubungi pemilik langsung di 0818-886779 (tanpa perantara)

WEB: http://www.onlineproperti.com
FB: http://facebook.com/onlineproperti
TWITTER: http://twitter.com/onlineproperti


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di sungkai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di sungkai - Google Blog Search


Budak <b>Sungkai</b>: Plat Kenderaan <b>Di</b> Malaysia

Posted: 06 Aug 2011 08:33 PM PDT

Mungkin ramai sudah tau tentang perkara ini, cuma kadang2 ada juga perkara yang kita tidak tau dan tidak salah untuk memberitahu.
Kepada yang tau boleh menambah pengetahuan lagi dan kepada yang tidak tahu bertanya lah kepada yang tau, ataupun bacalah apa yang aku tau ni....hehehe
Permulaan Huruf Pendaftaran Kenderaan Mengikut Negeri :

A = Negeri Perak
B = Selangor
C = Pahang
D = Kelantan

E = Sabah-Sebelum tahun 1980-an

EJ: Jesselton (Sekarang Kota Kinabalu sejak 1968)
ES: Sandakan
ET: Tawau
ED: Lahad Datu
EU: Keningau
EK: Kudat
EL: Labuan

F = -tiada-
G = -tiada-
H = Teksi
I = -tiada-
J = Johor
K = Kedah
KV = Langkawi
L = Labuan
M = Melaka
N = Negeri Sembilan
O = -tiada-
P = Pulau Pinang

Q = Sarawak

QA dan QK: Kuching
QB: Sri Aman
QC: Samarahan
QL: Limbang
QM: Miri
QP: Kapit
QR: Sarikei
QS: Sibu
QT: Bintulu

R = Perlis

S = Sabah, dulu E

SA: Kota Kinabalu
SB: Beaufort
SD: Lahad Datu
SK: Kudat
SS: Sandakan
ST: Tawau
SU: Keningau

T = Terengganu
U = -tiada-
V = -tiada-
W = Kuala Lumpur
X = -tiada-
Y = -tiada-

Z = Tentera

Z: Pemerintah Tertinggi Tentera Malaysia
ZA ke ZD: Tentera
ZL: Tentera Laut Malaysia
ZU: Tentera Udara Malaysia
ZZ: Kegunaan staf Kementerian Pertahanan Malaysia
JMF: Askar Timbalan Setia Negeri Johor

* jual beli nombor plat pun sebenarnya boleh kaya kan...hehehe
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di tanjung malim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung malim - Google Blog Search


SiasahKini: Gambar Himpunan Anti Bersih <b>Di Tanjung Malim</b> <b>...</b>

Posted: 02 Jul 2011 08:23 PM PDT

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di lenggong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lenggong - Google Blog Search


Aina Emir... dari mata dan hatiku: Dari <b>Lenggong</b> Ke Lenggeng

Posted: 24 Jul 2011 06:33 PM PDT



Imej di Tasik Raban (cilok dari blog orang)

Salam semua,

Semoga semua berada dalam keadaan yang baik-baik hendaknya. Tiga hari saya tak update blog ini. Kebetulan pada hari Jumaat, saya telah menemani suami ke Perak, iaitu di kawasan Lenggong. Mungkin ramai yang tak tahu di mana terletaknya pekan Lenggong.

Lenggong ialah sebuah pekan kecil yang terletak di antara Kuala Kangsar dan Grik. Memang dah lama benar saya tak ke sana dan bila berkesempatan untuk berada di kawasan itu, saya pun meronda-rondalah. Teringat kepada nostalgia lama ketika bersama teman-teman sekolah berpuluh-puluh tahun yang lalu. Ramai juga kawan-kawan saya yang berasal dari Lenggong dan kawasan sekitarnya seperti Sauk, Raban, Chenderoh dan Lawin.

Saya pergi ke kawasan Tasik Raban dan memang best sangat kawasan tu. Tak macam dulu-dulu. Ada chalet dan resort dan 'full house' pulak tu! Kami sempat juga ke kawasan Lata Kekabu, mestilah ada air terjun kan?

Sebenarnya kami ke Kampung Beng, ada kenduri dan kami bersama-sama orang kampung makan kenduri kerbau masak rendang, kambing masak kurma dan ayam kampung goreng. Siap ada tempoyak dengan ikan kering lagi. Adoi mak, memang kena betul dengan selera saya!

Saya dan suami sempat melancong ke kawasan Grik dan terus ke Pulau Banding, cuma tak sempat ke Hutan Belum aje. Kami ronda-ronda dan relaks. Berhenti solat dan beli-beli buah-buahan tempatan. Ada timun betik (Mesti ramai yang tak tahu nama buah ni), ada tembikai comel, ada durian dan paling banyak ialah pisang. Semua jenis pisang ada.

Kami tidur di Lenggong, tetapi masa nak balik tu, kami singgah juga di Kuala Kangsar. Takkan tak singgah kot, itulah kampung saya walaupun dah tak ada siapa-siapa di sana. Pekan Kuala pun dah banyak berubah wajah. Saya ke sekolah saya dan juga ke sekolah suami saya. Yang wajib ialah pergi makan laksa dengan cendol kat tepi sungai. Lepas tu pergi beli roti Double Lion (Orang Kuala aje yang tahu). Dapat juga beli apam daun pisang dengan putu Perak. Memang puas hati, beb!

Adoi... akhirnya tinggal lah Perak dan kami terus balik ke Negeri Sembilan. Siapa sangka, kan... saya tak pernah bayangkan yang sekarang ini saya dah berkampung di Negeri Sembilan. Siap saya ada tanah di kawasan Lenggeng. Itulah yang saya katakan dari Lenggong ke Lenggeng, bunyi nak macam sama aje, tapi negerinya lain-lain. Dulu saya bermain di Lenggong, kini saya berubah tanah pula dan bermain di Lenggeng!

Apa pun, bagi saya, Lenggong dan Lenggeng merupakan latar yang indah. Ada gunung, ada sungai dan ada orang kampung yang baik-baik belaka. Alhamdulillah.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

di negeri perak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri perak - Google Blog Search


SUARA PERAK: SIDANG DEWAN <b>NEGERI PERAK</b> KE-12

Posted: 02 Aug 2011 08:26 PM PDT



MESYUARAT KEDUA, PENGGAL KEEMPAT
DEWAN NEGERI PERAK KE-12
1. Kerajaan Pakatan Rakyat telah menggumumkan pemberian hakmilik kekal kepada penduduk negeri Perak sejak perintah Pakatan Rakyat. Manakala, kerajaan Barisan Nasional hanya memberi hakmilik tanah selama 66 dan 99 tahun. Saya ingin tahu, mengapakah kerajaan Barisan Nasional tidak memberi hak milik kekal kepada penduduk negeri Perak demi kebaikan mereka?

 

2. Kerajaan Perak telah mentadbir Perak melebihi dua tahun. Dalam dua tahun ini, saya ingin tahu berapakah projek yang telah diluluskan oleh kerajaan Perak dan sila senaraikan projek – projek tersebut dari Feb 2009 - Jun 2011?

3. Pelaburan asing ke negeri Perak adalah sangat penting demi meningkatkan pendapatan negeri Perak. Sila berikan senarai pelabur yang melabur di negeri Perak dan jumlah wang yang dilaburkan di negeri Perak dari Feb 2009 - Jun 2011.
SOALAN-SOALAN BERTULIS :

1. Terdapat 36 unit rumah di Taman Makmur telah mengalami peretakan yang serius. Masalah ini disyaki struktur yang tidak kukuh. Saya ingin tahu bilakah projek perumahan ini diluluskan dan sila nyatakan laporan daripada Majlis Perbandaran Kuala Kangsar sebelum CF diluluskan?

2. Pasar sembelih ayam di Sungai Siput telah dibina semula berhampiran dengan pasar besar. Sila nyatakan kos projek dan tempoh pembinaan projek ini serta nyatakan syarikat yang bertanggung jawab atas projek ini.

3. Kolam rekreasi di Taman Makmur merupakan tapak rekreasi kepada semua penduduk Taman Makmur. Malangnya, kolam yang cantik telah mula mengalami pencemaran yang serius. Saya berharap MPKK akan bertanggungjawab untuk menyelesaikan kolam tersebut. Saya ingin tahu bilakah MPKK akan membersihkan kolam tersebut serta tempoh pembersihkan kolam ini dan Kos pembersihkan ini.

4. Isu kekurangan atau kerosakan lampu jalan dan jalan rosak,jalan berlubang- lubang sering berlaku di sungai siput. Saya telah menerima banyak aduan tentang kerosakan dan kekurangan lampu jalan terutamanya di Kampung Tersusun Rimba Panjang, Kampung Tersusun Kledang, Kampung Tersusun Kamuning, Taman Permai masih mengalami masalah ini walaupun telah dilaporkan. Saya ingin tahu berapa lampu jalan telah dipasang di kawasan Sungai Siput sejak Jun 2010 hingga Jun 2011 serta senaraikan bilangan dan lokasi lampu jalan yang telah dipasangkan.

Sila nayatakan berapakah peruntukan yang telah dibekalkan untuk membaiki jalan di kawasan Sg.Siput dan sila senaraikan bilangan jalan yang telah dibaiki serta yang akan membaiki, dan juga Syarikat yang bertanggungjawab atas projek ini.

5. Taman Tun Sambahtan merupakan tempat pembiakan nyamuk aides yang paling serious di Sungai Siput. Masalah ini disebabkan system saliran di Taman Tun Sambathan yang bermasalah. Saya berharap kerajaan Perak boleh memberi peruntukan untuk membaiki sistem saliran demi kebaikan dan kesihatan penduduk Taman Tun Sambathan.





Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved