Jumaat, 30 Mac 2012

07 di parit buntar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di parit buntar - Google Blog Search


Makhluk Asing (UFO) Muncul <b>Di Parit Buntar</b>, Perak | Terbakor !

Posted: 26 Mar 2012 02:57 AM PDT

 

Makhluk Asing (UFO) Muncul Di Parit Buntar, Perak

Makhluk Asing (UFO) Muncul Di Parit Buntar, Perak

Suatu ketika dulu dunia pernah dikejutkan dengan kehadiran objek-objek dari angkasa lepas yakni UFO dan makhluk asing. Bermacam-macam andaian yang pernah dibuat oleh pengkaji-pengkaji angkasa lepas hinggakan ada yang mengatakan bahawa kehadiran makhluk-makhluk ini datang untuk mengkaji struktur bumi yang didiami oleh manusia.

Negara kita juga tidak terlepas daripada fenomena tersebut di mana pernah kita digemparkan dengan cerita-cerita kehadiran UFO dan mahluk asing di ruang udara negara kita. Aku sendiri pernah mengalami dan menyaksikan sendiri kehadiran objek tersebut. Kejadian berlaku di kampung aku yang terletak di Parit Buntar Perak. Kejadian berlaku lebih kurang 4 tahun lepas di mana semasa itu aku berada di kampung untuk meraikan majlis khatan sepupu aku, Din Trojan yang berumur 21 tahun.

" Boni, malam ni aku nak belanja hang makan. Aku nak bawak hang pi satu kedai ni. Terbaik! Gulai ayam dia superb habaq hang! Memandangkan esok aku nak sunat, jadi malam ni hang teman aku makan ayam puas-puas noo.",ujar Din Trojan sambil menarik tangan aku memasuki perut kereta Satria GTI beliau. Agak terkejut aku apabila berada di dalam kereta beliau. Dalam kelihatan seperti kereta Kancil, tapi luar seperti kereta Satria GTI. Aku pun seraya menyoal Din Trojan.

" Kereta kau ni sebenarnya Kancil ke GTI?"

" Owh, kereta aku ni sebenaqnya Kancil je bro. Tapi aku make up luaran dia jadi macam Satria GTI. Amacam? Gempak tak bro?",soal Din Trojan kepada aku.

Aku bingung seketika. Nak kata samdol, tapi tak sampai hati pula. Lagi-lagi Din Trojan nak belanja aku makan. Terpaksa aku menjadi seorang hipokrit bak seorang pengampu A.K.A kaki kipas bos di sebuah syarikat kerajaan mahupun syarikat swasta. Bermacam-macam pujian aku lemparkan kepada Din Trojan sehinggakan terdengar bunyi spender Din Trojan terkoyak. Wajah Din Trojan berseri-seri. Secara tiba-tiba di sekeliling wajah dan tubuhnya terang seperti disuluh cahaya spotlight. Wajah beliau mengembang apatah lagi lubang hidungnya. Bibirnya terukir satu senyuman lebar hingga terkeluar sedikit senyuman itu dari pipinya. Kelihatan giginya yang kuning berkarat, rongak depan dan taik-taik gigi di celah-celah giginya yang buruk itu. Loya tekak aku.

Hilang terus selera aku yang sebentar tadi membuak-buak.  Wajah dah kacak. Sekali pandang saling tak tumpah seperti Beto Qushairy. Tapi sayangnya kekacakan itu tidak hadir seiringan dengan personaliti beliau yang memualkan itu. Tidak seperti aku. Beliau patut mencontohi aku. Dah lah wajah terlalu tampan dan seiras Shahrizal Jaszle, personaliti aku pula amat menarik seperti Anuar Zain. Masih
terngiang-ngiang kejadian di mana dua puluh orang awek hampir bergaduh kerana berebutkan aku. Pergh!

" Oi Boni! Hang berangan apa tu?!! Kita dah sampai dah ni! Jom!",teriak Din Trojan lantas menyedarkan aku daripada lamunan sebentar tadi. Dan kami terus bergerak menuju ke dalam perut kedai makan tersebut. Aku dapat melihat kedai tersebut memang dipenuhi orang
ramai. Aku dan Din Trojan terus duduk di meja kosong yang berada berhampiran. Risau kalau-kalau meja kosong itu dirampas oleh pelanggan lain.

" Bro! Bagus ke tempat ni? Mesti mahal kan?",soal aku kepada Din Trojan.

" Yang bagus tidak selalu mahal, yang mahal tidak selalu bagus."

Secara tiba-tiba soalan aku  dijawab oleh seorang orang tua yang sedang membaca surat khabar di meja bersebelahan. Kelihatan rambut
beliau masih hitam tetapi janggut dan misai sudah beruban. Aku dan Din Trojan kehairanan. Tiba-tiba je orang tua ni. Ni kes nak interframe dalam blog dan entri aku lah ni. Menyampah aku. Selepas memesan apa-apa yang patut, aku dan Din Trojan terus bersembang-sembang sehinggalah apa yang dipesan itu sampai. Berselera aku dan Din Trojan menghabiskan makanan. Berpinggan-pinggan kami makan pada malam itu. Setelah menjelaskan bil sebanyak RM5,798.49 , kami berdua terus bergegas pulang ke rumah. Kelihatan wajah Din Trojan agak sugul. Mungkin terlalu sedih kerana beliau terpaksa menggadaikan kereta kesayangannya untuk menjelaskan bil. Aku pula sedikit mengah kerana terpaksa berjalan kaki dengan perut yang dipenuhi dengan makanan. Setelah tiba di satu jalan yang agak sunyi dan gelap, secara tiba-tiba kami terdengar satu bunyi yang amat menyeramkan dari semak berhampiran kami.

 Baju Kurung Manik Termurah di Pasaran. Menangi RM50 dengan mudah!  

" Boni.. Hang dengaq tak bunyi tu?",soal Din Trojan. Kelihatan beliau menggigil-gigil ketakutan.

" Rileks bro! Rileks! Jangan takut, jangan goyang bro. Buat macam tak ada apa-apa. Kita ni lelaki bro. Ingat tu! Rileks.",ujar aku kepada
Din Trojan untuk menenangkan beliau yang semakin pucat. Kedengaran bunyi nafas beliau juga semakin kuat dan kadang-kala seperti tersangkut-sangkut.

" Kalau hang dah paut leher aku, macam mana aku nak rileks? Hang habaq mai kat aku! Aku tak boleh bernafas ni hang tau!! Aku tabuh jugak budak ni!! Hang turun dari kepala aku sekarang!!"

Selepas dimaki hamun secara bertubi-tubi selama lima minit, barulah aku melepaskan pautan tersebut dan turun dari belakang Din Trojan. Nasib baik Din Trojan ni berani. Hati serupa batu. Sedikit sebanyak membantu menambahkan semangat dan keyakinan aku. Selepas beberapa ketika berbincang, akhirnya kami berdua membuat keputusan untuk mencari punca bunyi tersebut. Kami melangkah menuju ke dalam semak tersebut. Perlahan-lahan kami mendekati. Selepas beberapa ketika mengendap, kami ternampak satu kelibat. Berkepala botak lonjong, kurus, dan berbogel.

Makhluk Asing (UFO) Muncul Di Parit Buntar, Perak

Dada aku berombak kencang. Din Trojan juga kelihatan agak terkejut. Kemudian Din Trojan berbisik di telinga aku.  Beliau mengatakan apa yang kami berdua lihat itu adalah makhluk asing. Dia juga mengatakan yang kampung kami dulu pernah kecoh dengan kemunculan makhluk asing. Aku benar-benar tidak menyangka akan melihatnya sendiri di depan mata. Kami berdua mengambil keputusan untuk menangkap makhluk asing tersebut. Aku pada mulanya agak keberatan kerana risau jika terjadi apa-apa yang buruk kepada kami berdua. Tapi disebabkan Din Trojan beria-ria, aku terpaksa mengikut. Lagipun, aku amat yakin pada Din Trojan kerana beliau ada taekwondo tali pinggang putih. Selepas membuat perancangan terperinci , kami berdua terus melakukan serangan hendap. Din Trojan yang paling dulu melakukan serangan.

" Woi!!! Kepala lutut hangpa!! Hangpa takdak kerja lain ka?!! Pantang betui aku kalau orang kacau aku berak!! Hambik ni!!"

Terperanjat aku dan Din Trojan lepas mendengar suara makhluk asing tersebut bertempik. Lintang pukang kitorang lari dari tempat kejadian.  Aku sempat menjeling Din Trojan. Penuh muka beliau dengan taik. Berdekah-dekah aku ketawa sambil berlari. Sampai terkentut-kentut.

" Hahahahaha!! Makhluk asing sangat kau ni!! Banyak sangat tengok TV kau ni!! Kan dah terpengaruh!!",teriak aku kepada Din Trojan.

Keesokan harinya kecoh kampung aku dengan cerita Pak Jeman Lonjong kepala botak kena skodeng masa berak. Disebabkan cerita itu jugalah Din Trojan tak berasa apa-apa ketika sunat kerana asyik ketawa berdekah-dekah. Sehinggakan beliau diisytiharkan bentan oleh doktor pakar seminggu kemudian.

 Info Penulis

NAMA : Boni

URL    : HTTP://BONIJLL3.BLOGSPOT.COM

Sedikit info tentang tuan punya blog:-

Seorang yang happy go lucky. Mewujudkan sebuah blog dengan niat untuk menghiburkan kesemua yang membaca, lebih-lebih lagi insan-insan yang dalam kesedihan, kecewa, stress, depress dengan harapan kehadiran blog ini mampu membuatkan mereka-mereka tersenyum dan menjadi ubat dan tonik paling berkesan untuk menghilangkan segala rasa sedih itu. Itulah matlamat utama blog bonijll3.blogspot.com diwujudkan. Bertepatan dengan trademark 'Hidup Untuk Menghidupkan'. Hidup untuk menceria dan menghidupkan kehidupan orang lain. Semoga akan diterima masyarakat yang membacanya dan menjadikan salah satu medium untuk menghilangkan segala kesedihan, kekecewaan, tekanan dan sebagainya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Asing (UFO) Muncul <b>Di Parit Buntar</b>, Perak | blogr.my

Posted: 26 Mar 2012 03:07 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Makhluk Asing (UFO) Muncul Di Parit Buntar, Perak Tetingkap baru. Makhluk Asing (UFO) Muncul Di Parit Buntar, Perak. 3 hari lepas oleh JohnJimatMania ... Baca selanjutnya → · Lawak terbakor.com 2 pelawat ...

07 di kampar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kampar - Google Blog Search


Tingkat Kebocoran Pajak <b>di Kampar</b> Tinggi | Situs Berita Riau

Posted: 19 Mar 2012 08:00 AM PDT

SitusRiau.com,RIAU KAMPAR- Bupati Kampar Jefri Noer mengatakan masih banyak potensi pajak yang belum tergali secara optimal. Hal ini disebakan tingginya tingkat kebocoran pajak di wiayah kerjanya. bahkan, untuk pajak galian C, tingkat kebocorannya hingga 80%.

Hal ini disampaikannya, saat memberikan pengarahan pada acara Pekan Panutan Penyampaian SPT Tahunan Pajak Penghasilan Orang Pribadi Tahun 2011, pembayaran PBB oleh Bupati serta pejabat daerah Kabupaten Kampar dan penandatanganan MoU antara Bupati Kampar dengan Kepala KPP Pratama Bangkinang, Senin (19/3) di Balai Bupati Kampar

"Potensi pajak kita cukup besar namun berdasarkan kajian dan evaluasi masih banyak yang belum tergali optimal bahkan ada yang mengalami kebocoran. Oleh karena sektor pajak akan menjadi andalan dimasa yang akan datang, sektor ini harus kita gali lebih baik lagi bahkan kalau perlu jemput bola,"sebut Jefry Noer

Salah satunya, Jefry Noer adalah aksi penambangan untuk galian C yang menurutnya mengalami kebocoran hingga 80 persen baik menyangkut perizinan maupun hal lain yang berkenaan dengan aksi penambangan tersebut. Selain itu juga disebutkannya pada Dinas Perhubungan masih ada pajak retribusi KIR belum diserahkan sebanyak Rp 286 juta. "Saya memiliki data, kalau ini tidak ada pertanggungjawabannya saya serahkan nanti pada proses hukum,"sebutnya

Karena begitu pentingnya sektor pajak ini, Jefry Noer meminta seluruh dinas untuk menggali seluruh potensi yang ada dan diharapkan kepada pejabat dan PNS untuk aktif membayar pajak serta dinas terkait untuk memberikan pelayanan yang juga semakin membaik.

Sementara itu, kepala Kantor Pelayanan Pajak (KPP) Bangkinang, Ferizal SE dalam sambutannya mengatakan untuk wilayah Kabupaten Kampar berhasil merealisasikan penerimaan pajak sebesar Rp 259.540.698. 233 pada 2011 lalu. Angka ini realisasi dari jenis pajak PPh pasal 21 sebesar Rp 55.967.511.675, PPh OP Dalam Negeri sebesar Rp 361.144.544 dan PBB sebesar Rp 203.212.042.014.Dari jumlah tersebut bagai hasil untuk Pemkab Kampar mencapai Rp 129.778.994.145.

Dari beberapa jenis pajak yang disampaikan Ferizal, dia mengakui peneriman pajak penghasilan Orang Pribadi (OP) dalam negeri masih sangat memprihatinkan. Menurutnya ini akibat masih banyaknya PNS atau pejabat daerah yang tidak melaporkan penghasilannya dari sumber selain gaji dan tunjangan sebagai PNS,"oleh karena itu diperlukan kesadaran kita semua untuk melaporkan seluruh penghasilan kita dengan benar, lengkao dan jelas,"sebutnya

juga disampaikannya, mulai 1 januari 2011 lalu sesuai dengan UU nomor 28 tahnun 2009 tentang pajak daerah dan retribusi daerah, yqang semula dikelola oleh pemerintah pusat sudah berpindah pengelolaannya menjadi pajak daerah, sedangkan PBB sektor pedesaan dan perkotaan paling lambat 2014 juga harus diserahkan pada daerah.(rilis)

07 di seri manjung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


Is Lynas about <b>Bukit Merah</b> or about Public Servants? | Rest Stop <b>...</b>

Posted: 29 Mar 2012 09:43 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]In my last piece I said it's hard to find technical information about the Asian Rare Earths plant in Bukit Merah (ARE). I've been seeking this information in order to understand why many Anti-Lynas Activists (ALA) compare Lynas ...

07 di taiping - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di taiping - Google Blog Search


Sejarah : Banyak yang pertama <b>di Taiping</b> - TAMAN TUANKU <b>...</b>

Posted: 13 Mar 2012 04:24 AM PDT

SEJURUS memasuki sempadan Kuala Kangsar - Changkat Jering melalui Lebuh Raya Utara-Selatan Plus, suasana sekeliling mula bertukar mendung dan dingin. Pemanduan dari Kuala Lumpur sejauh 270 kilometer itu mengambil masa kira-kira 3 jam 5 minit ternyata memenatkan.

Namun, semua itu terus dilupakan sejurus memasuki tol Changkat Jering, Taiping yang menjadi susur keluar tol selatan melalui lebuh raya dari Kuala Lumpur.

Wartawan Horizon teruja untuk meneruskan perjalanan kembara bagi mengetahui lokasi menarik yang terdapat di Taiping.

Suasana aman dan damai yang segera menyapa setiap tetamunya, ternyata sesuai bagi mereka yang ingin lari sebentar daripada kesibukan hidup di kota.Sesuai dengan nama Taiping yang bermaksud aman selamanya dalam bahasa Hakka.

Taiping terletak di atas permukaan muka bumi yang tinggi terutamanya di bahagian Bukit Larut.

Ia merupakan lokasi paling kerap menerima taburan hujan di negara ini iaitu sekitar 4,000 mm setahun. Lantaran itu juga keadaan muka buminya sentiasa lembap terutama di Taman Tasik Taiping. Namun begitu, keadaan tersebut tidak menyebabkan Taiping dilanda banjir kecuali kawasan paya bakau di sebelah barat.

Sesuatu yang paling menarik mengenai Bandar Warisan itu ialah landskapnya yang masih mengekalkan ciri-ciri peninggalan sejarah. Bangunannya bercirikan seni bina kolonial seperti utilitarian, neo-classical, palladian dan minnan. Mengikut sejarah, Taiping dulunya dikenali sebagai Klian Pauh. Bandar itu menjadi tumpuan setelah penemuan bijih timah oleh Long Jaafar.

Kemakmuran dan kekayaan menerusi lombong bijih timah menyebabkan British telah membangunkan Taiping menjadi sebuah bandar pentadbiran yang serba lengkap. Namun pada 1937, kedudukannya sebagai ibu negeri telah berpindah ke Ipoh.

Rekod tertua Taiping


MUZIUM Taiping yang diiktiraf sebagai muzium tertua di negara ini dibina pada tahun 1883.

Hakikatnya, keistimewaan Taiping sebagai bandar warisan tidak boleh dipertikaikan lagi apabila Majlis Perbandaran Taiping (MPT) menyenaraikan rekod 31 perkara yang terdapat di sana merupakan yang tertua di Malaysia. Daripada muzium, tasik zoo, landasan kereta api sehinggalah pejabat pos dan telegraf pertama di Malaysia. Di sinilah bermulanya landasan kereta api tertua iaitu menghubungkan Taiping dan Port Weld (Kuala Sepetang).

Begitu juga dengan muzium tertua yang dibina ketika zaman penjajahan British, zoo tertua (Zoo Taiping), pusat pemetaan atau pejabat topografi pertama negara dan sebagainya. Oleh kerana itu, Taiping antara lokasi tarikan di Perak sebagai destinasi pelancongan. Ketua Bahagian Pelancongan, Pendidikan dan Seranta MPT, Hanim Ramly, memberitahu, Zoo Taiping dan Safari Malam merupakan tarikan utama pelancong dari luar dan dalam negara bertandang ke Taiping.

"Pengunjung yang singgah ke Taiping pasti tidak akan melepaskan peluang untuk melawat Zoo Taiping dan Safari Malam yang sebelum ini dikenali sebagai Taman Mergastua Sultan Idris Shah," ujarnya. Tambahnya, pengunjung yang mengunjungi zoo itu berpeluang mempelajari dan menyaksikan kira-kira 1,300 ekor haiwan daripada lebih 200 spesies burung, reptilia dan mamalia yang dipamerkan dalam suasana semula jadi dan kurungan terbuka.

"Di sini pengunjung diberi kebebasan untuk mengambil gambar dan melihat haiwan-haiwan yang jarang kita temui dengan lebih dekat dalam habitat semula jadi mereka.

"Selain itu, pihak zoo turut menyediakan pakej pendidikan dengan harga murah untuk murid sekolah dan mahasiswa yang datang secara berkumpulan melawat zoo ini," katanya.

Zoo terbuka

Sementara itu tambah Hanim lagi, bagi kumpulan pelancong dewasa mereka diberi pilihan mengupah seorang renjer zoo sebagai pemandu pelancong untuk memberi penerangan lengkap mengenai haiwan yang ada di zoo.

REKREASI di Tasik Taiping pasti mengimbau nostalgia lama dihampar dengan tasik indah dan pepohon menghijau.

Lokasinya yang terletak di kawasan Taman Tasik Taiping dan berhampiran kaki Bukit Larut, memberi ruang kepada para pengunjung untuk 'bermesra' dengan alam. "Kawasan seluas 13.7 hektar daripada 40.5 hektar kawasan tasik telah dipilih pihak MPT untuk dijadikan zoo yang satu-satunya terletak di sebelah utara Semenanjung Malaysia.

"Zoo Taiping telah memulakan satu pembaharuan dengan memperkenalkan pameran haiwan dengan menggunakan konsep terbuka. Ia diperkenalkan dengan mengambil kira habitat asal haiwan tersebut," katanya.

Tasik terindah

Pemandu pelancong bagi syarikat R2 Travel and Tours, Anis Sabhee berkata, lokasi yang paling menarik dan hampir dilupakan ialah kewujudan landasan kereta api pertama Malaysia antara Taiping dan Pelabuhan Kuala Sepetang (dulu Port Weld) yang dibina pada tahun 1885. Ketika itu katanya, kerajaan British telah membina landasan tersebut untuk memudahkan mereka mengangkut bijih timah ke Pulau Pinang dari Taiping.

"Pengunjung dapat menyaksikan beberapa monumen binaan landasan dan batu tanda serta bangunan usang sebagai bukti kewujudan infrastruktur yang dibangunkan British di sini.

"Kesemua ini dapat disaksikan di celah-celah bangunan dan kawasan penempatan penduduk di Port Weld atau jeti Kuala Sepetang," katanya.

Kunjungan ke Taiping tidak sah jika anda tidak ke Taman Tasik Taiping yang dibuka pada tahun 1880. Merupakan tasik bekas lombong ia dicatatkan sebagai taman riadah dan rekreasi pertama dibuka di negara ini.

Inilah stesen kereta api Port Weld yang dibuka pada tahun 1885 untuk memudahkan pengangkutan bijih timah.

Berada di taman itu, pengunjung dapat menikmati pemandangan landskapnya yang indah, dihiasi pokok-pokok angsana berusia ratusan tahun. Ia tidak mungkin dapat diperoleh di mana-mana lokasi lain kerana usia ratusan tahun itu tidak mampu ditukar dengan 1,000 pokok bunga sekali pun.

Selain 10 kolam besar, tasik tersebut juga lengkap dengan kemudahan tandas, laluan berjoging dan pondok berehat.

Selain itu, Bukit Peranginan Maxwel atau Bukit Larut (1870) juga menyamankan. Untuk sampai ke puncak yang ketinggiannya 1,250 meter dari paras laut, pengunjung perlu menggunakan kenderaan pacuan empat roda yang disediakan.

Di samping kesemua tarikan wajib itu, banyak lokasi lain yang boleh diteroka pelancong.

Bagaimanapun, sedikit komentar membina penulis, dengan kekayaan warisan dimiliki Taiping pihak berkenaan seharusnya melipat gandakan promosi untuk menarik lebih ramai pelancong luar.

Jika Melaka mampu mengajak pelancong asing singgah menghayati kesan sejarah lampau, kenapa tidak Taiping.

07 di bukit gantang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit gantang - Google Blog Search


Malam ini bersama DS Nizar <b>di Bukit Gantang</b>. ~ SISI BUKIT

Posted: 26 Mar 2012 06:15 PM PDT

07 di gerik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di gerik - Google Blog Search


Pelajar maut dalam nahas <b>di Gerik</b> |

Posted: 29 Mar 2012 08:01 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]IPOH: Seorang pelajar maut selepas motosikal yang ditungganginya terbabit dalam kemalangan dengan sebuah kereta di Batu 6 Kampung Bandariang, Gerik, malam tadi.

Tentang Kami..: Pelajar maut dalam kemalangan <b>di Gerik</b>

Posted: 29 Mar 2012 10:09 PM PDT

IPOH - Seorang pelajar terbunuh selepas motosikal yang ditungganginya terbabit dalam kemalangan dengan sebuah kereta di Batu 6 Kampung Bandariang, Gerik malam tadi.

Ketua Polis Trafik Perak, DSP Mohamad Roy Suhaimi, berkata Mohamad Asnawi Ahmad, 16, yang mengalami cedera parah di kepala meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Gerik.

Kejadian berlaku pada 9.15 malam ketika Mohamad Asnawi dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Kampung Bandariang dikatakan bergesel dengan sebuah kereta yang datang dari arah bertentangan, katanya ketika di hubungi hari ini.

Mohamad Roy berkata akibat kejadian itu, Mohamad Asnawi tercampak di atas jalan dan mengalami cedera di kepala.

Pemandu kereta terbabit yang tidak mengalami kecederaan kemudian membuat laporan polis. – Bernama

07 di tanjung malim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung malim - Google Blog Search


Tiga Maut Dalam Kemalangan <b>Di Tanjung Malim</b> | Kamaluddin&#39;s Blog

Posted: 28 Mar 2012 03:44 AM PDT

- Mar 28, 2012 18:44:38.

Gambar Hiasan

Tiga maut manakala dua lagi cedera parah dalam kemalangan membabitkan dua lori dan sebuah kereta di km 114 Jalan Behrang-Slim River dekat Tanjung Malim awal Rabu.

Mereka yang maut ialah pemandu lori, Abu Bakar Saleh, 51, dan Koy Kay Huang, 34, serta seorang kelindan lori yang identitinya belum dikenalpasti.

Yang parah ialah pemandu kereta Abdul Aziz Anthony, 57, dan seorang wanita dipercayai isterinya yang hanya dikenali sebagai Sulistiawati, 40.

Ketua Polis Daerah Tanjung Malim Supt Othman Nayan berkata dalam kejadian pada pukul 3.40 pagi itu, lori yang dipandu Abu Bakar yang dalam perjalanan dari Behrang ke Tanjung Malim dikatakan bertembung dengan lori yang dipandu Koy dari arah bertentangan.

Abdul Aziz yang memandu kereta Perodua Viva dan mengekori lori Abu Bakar gagal mengawal kenderaannya lalu merempuh belakang lori itu, katanya ketika dihubungi di sini.

Posted by on Mar 28, 2012 18:44:38. Filed under BERITA. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response or trackback to this entry

07 di batu gajah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di batu gajah - Google Blog Search


ShootGambar: Puas kayuh <b>di Batu Gajah</b> MTB Jamboree walaupun <b>...</b>

Posted: 25 Mar 2012 08:50 AM PDT

Ini adalah kali partama Jamboree MTB yang aku sertai pada tahun ini. Sebab utama aku join kerana ianya dianjurkan di Batu Gajah tempat aku bermastautin. Hehe  kira tuan rumah la walaupun aku tak terlibat langsung dengan penganjuran. Baiklah Batu Gajah MTB Jamboree ini dianjurkan oleh Majlis Daerah Batu Gajah sempena Tahun Melawat Perak. 
Seminggu sebelum acara ini berlangsung aku, Rizal, Pejal dan Harris telah bersama-sama crew Majlis Daerah mencuba trek dan pada masa itu pelbagai masalah dihadapi seperti kaki kejang dan keletihan yang amat sangat. Kami telah mendapat petua dari sahabat2 sekayuhan dia mana mereka mencadangkan agar sebelum kayuh nanti minum air garam dahulu dan sediakan minuman isotonik agar tenaga tidak lemah semasa kayuhan nanti.
Petua yang diberi aku ikut dan memang betul tenaga aku agak kuat semasa berkayuh. Kaki aku tidak kejang dan badan pun tidak lemah. Memang betul petua itu dan akan aku amalkan sampai bila-bila. Kami dilepaskan  tepat pada pukul 7.30 pagi. Kayuhan 8km pertama onroad dan seterusnya masuk ke offroad. Boleh dikatakan trek agak mencabar di mana terdapat banyak bukit walaubagaimanapun keadaan cuaca yang baik dan tidak hujan  menyebabkan trek tidak becak dan tidak licin. Namun begitu ada juga riders yang jatuh kerana gagal mengawal basikal sewaktu downhill yang agak panjang. Tapi tidak mengapa kerana petugas-petugas agak pantas memberikan bantuan.
Berjaya menamatkan kayuhan, peserta yang ke 627 berjaya sampai ke garisan penamat.
Papan tanda penunjuk arah ditunjukkan dengan jelas namun ada juga yang tidak mengikut papan tanda sebab nak ikut jalan pintas. Apa-apapun aku sangat berhati-hati dengan arah trek kerana aku tidak mahu peristiwa  ketika Jamboree Kuala Kangsar berulang lagi. Bekalan air aku bawa secukupnya dan sampai ke waterpoint aku ambil lagi 2 botol buat simpanan. Mujurlah penganjur menyediakan bekalan yang mencukupi. 
terlupa reset meter semasa mula kayuhan. jarak kayuhan sebenar 40KM++
Aku berjaya kembali ke garisan penamat pada jam 11 pagi dan menghabiskan masa kayuhan dalam tempoh 4 jam ( haha aku bukannya kuat sangat ) dan berjaya mendapat ranking bernomber 627. Dalam group kami Yus tiba paling awal, diikuti oleh Rizal dan Harris. Tahniah diucapkan kepada mereka. Ramai yang mendapat hadiah cabutan bertuah dan Yus berjaya mendapat sebuah basikal mountainbike Raleigh 8 speed berharga dalam RM1500. Tahniah Yus...
Yusri bergambar bersama basikal yang dimenanginya melalui cabutan no bertuah. Disebelah kanannya ialah Dato' DO Majlis Daerah Batu Gajah.
Kepada pengajur aku nak ucapkan tahniah juga kerana penganjuran yang baik dan cemerlang namun begitu ada juga komen-komen yang aku dengar antaranya ialah hadiah banyak tetapi kenapa tak berikan kepada riders yang mendapat ranking 1 hingga 10, barulah penat lelah mereka berbaloi. Sijil tak disediakan, riders hanya mendapat medal emas untuk semua ranking. Apa-apa pun aku amat berpuas hati..;-)
OK kita cuba di Jamboree yang lain pula!! bye..;-)

di negeri perak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri perak - Google Blog Search


TOMOI: Muayfit Zon Utara

Posted: 29 Mar 2012 07:59 AM PDT

Perhatian Bagi Semua Peserta Muaythai Fit Warrior Zon Utara.
Kejohanan Muaythai Fit Warrior Zon Utara, 31 Mac dan 1 April 2012. Negeri-negeri yang terlibat adalah Perlis, Kedah, Pulau Pinang dan tuan rumah, Negeri Perak. 
Sesi pendaftaran dan timbang berat akan dijalankan pada 30 Mac, Jumaat jam 4 petang di Jabatan Belia dan Sukan Negeri Perak [berdekatan Stadium Indera Mulia]. Pastikan anda telah berdaftar dengan Jabatan Belia dan Sukan negeri masing-masing untuk dapatkan penginapan percuma. 
Sila bawa 'handwrap' dan 'mouth guard'. Kacap disediakan.
Jabatan Belia dan Sukan Negeri Perak : Tel: 05-548 9500 / 501 / 503
Jabatan Belia dan Sukan Negeri Kedah : No.Tel : 04-7324500
Jabatan Belia dan Sukan Negeri Pulau Pinang : Tel : 04-6554444/ 04-6551071
Jabatan Belia dan Sukan Negeri Perlis : No. Tel : 04-9793505 

07 di manjung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di manjung - Google Blog Search


! BUDAK KAMPUNG ONLINE !: Ribut Besar <b>Di Manjung</b> Gagalkan <b>...</b>

Posted: 27 Feb 2012 07:49 AM PST

FBboikotutusan | Ceramah Hassan Ali Yang Bermula Jam 9.00 Malam tadi Disambut Dengan Kilat, Guruh Dan Hujan Lebat Di Stadium Majlis Perbandaran Manjung.

YB Nizar Jamaluddin ( ex MB Perak ) Mengesahkan Kejadian Hujan Ribut Yang Melanda Manjung, Perak, Sebentar Tadi Yang Menyebabkan Ceramah Hassan Ali Dibatalkan Sebelum Bermula Kerana Khemah-Khemah Berterbangan Ditiup Ribut Sebelum Sempat Hassan Ali Menyebarkan Dakyahnya.

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved