Jumaat, 1 Julai 2011

07 di langkap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di langkap - Google Blog Search


Teganuku..segalanya di sini..: Ladang Tebu Telur <b>di Langkap</b> Jadi <b>...</b>

Posted: 28 Jun 2011 11:51 AM PDT

Kerajaan memperuntukan RM150,000 sebagai modal permulaan untuk membuka ladang tebu telur di Kampung Bukit Munduk, Langkap, Setiu.

Pengerusi Jawatankuasa Pertanian dan Industri Asas Tani negeri, Asha'ari Idris berkata, seluas 20 hektar kawasan terdiri dari tanah kerajaan dan tanah milik persendirian akan ditanam dengan tebu telur untuk projek komersial.

"Seramai 27 peserta di bawah Program pembangunan rakyat Termiskin (PPRT) terpilih untuk menyertai projek perintis berkenaan," katanya kepada pemberita di majlis Bicara Media anjuran Unit Komunikasi Negeri (Ukom) di Motel Desa, Bukit Pak Apil Kuala Terengganu kelmarin.

Katanya, sebagai persediaan menjadi seorang peladang berjaya, mereka telah dibawah meninjau ke ladang tebu telur di Jelebu, Negeri Sembilan baru-baru ini untuk melihat sendiri kejayaan petani di sana mengusaha tanaman berkenaan.

Beliau yang mengetuai lawatan berkenaan menaruh harapan besar terhadap 27 peserta itu untuk menimba pengalaman serta mencari ilmu kejayaan peladang yang mengendalikan tanaman berkenaan.

"Setakat ini kerja-kerja pembersihan kawasan sedang dijalankan dan kemungkinan selepas ini kerja-kerja menbajak tanah dan menanam dapat dimulakan," katanya.

Katanya, peruntukan RM100,000 akan digunakan untuk urusan tanaman termasuk mendapatkan benih, baja dan sebagainya manakala selebihnya untuk kerja membersih kawasan.

Asha'ari berkata, ladang tebu telur yang dicadangkan ini akan dipelbagaikan kegunaannya termasuk menghasilkan produk-produk yang boleh memberi pulangan pendapatan kepada peserta.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di lumut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lumut - Google Blog Search


UMNO Online - UMNO <b>Lumut</b> Atur Strategi Kekal Parlimen, Ambil <b>...</b>

Posted: 15 Jun 2011 03:02 AM PDT

Kategori Dari Bahagian

UMNO Lumut Atur Strategi Kekal Parlimen, Ambil Setiawan & Pasir Panjang

Oleh: Azlina Rosdy

LUMUT, 15  Jun – Setiausaha UMNO Bahagian Lumut,  Ahmad Sazali Mohd Amin berkata semua jentera parti termasuk komponen Barisan Nasional (BN) harus berusaha keras sekiranya mahu mengekalkan UMNO dan BN di Parlimen Lumut semasa Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.

Selain itu tegasnya, dua kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) iaitu DUN Setiawan dan Pasir Panjang yang dikuasai oleh DAP dan Pas juga harus diberi perhatian utama.

"Perlu di ingat Parlimen Lumut kita menang tipis dengan majoriti 298 sahaja. Sekiranya kita tidak menggandakan usaha di dalam misi memenangi hati rakyat, tidak mustahil kita akan tewas. Bagi memastikan kita tidak tewas, semua jentera gerak kerja pilihan raya harus turun ke bawah dan mendekati rakyat. Fahamkan rakyat bahawa UMNO dan BN sentiasa bersama rakyat.

"Jelaskan kepada mereka agenda penipuan pembangkang dalam usaha memanipulasikan rakyat. Pembangkang tidak pernah ambil tahu pasal mereka. Mereka hanya mahu berkuasa. Setelah mereka berkuasa, rakyat diketepikan. Ini semua dapat dilihat di negeri-negeri yang dikuasai pembangkang," katanya kepada UMNO-Online di sini.

Tambahnya lagi, jentera pilihan raya yang telah diatur harus lebih berusaha keras demi parti di samping mengadakan aktiviti berfaedah untuk mendekati rakyat.

"Selain mengadakan program ceramah, kita juga mengadakan ativiti sukan. Setiap kali ada aktiviti yang dijalankan, daftar pengundi baru akan dibuat. Inilah di antara cara mendekati rakyat.

"Selain itu, Wanita dan Puteri turut aktif mendekati pengundi untuk mendaftar pengundi baru. Kita sentiasa berganding bahu dan bergerak bersama agar agenda kita untuk terus memegang kerusi parlimen Lumut tercapai," jelasnya.

Di dalam bergerak aktif mendekati pengundi, beliau berkata, tumpuan lebih diberikan kepada pengundi Cina kerana mereka dilihat masih keliru dengan dakyah pembangkang.

"Kita lihat pengundi Cina di Bahagian Lumut masih tercari-cari siapa yang harus mereka sandarkan harapan. Sebab itu kita memberikan lebih tumpuan kepada pengundi Cina agar dapat kita jelaskan agenda sebenar UMNO dan BN.

"Mereka harus diyakinkan bahawa kita tidak pernah mengetepikan kaum lain. Ini jelas dapat dilihat kerana kaum lain juga mendapat manfaat yang sama . Walaupun orang Melayu dilindungi dengan hak bumiputera namun kerajaan tidak pernah menganak tirikan bangsa lain. Inilah kelebihan kita," katanya. - MediaUMNO

Berita Bertarikh 15 June 2011 Pada 6:02 PM

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di teluk intan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di teluk intan - Google Blog Search


Masih ku Ingat: Singgah <b>di Teluk Intan</b>

Posted: 27 Jun 2011 05:41 AM PDT

Minggu lepas, aku pergi ke Teluk Intan, Perak. Sesampai di Teluk Intan, hari telah hampir malam. Aku terus check in di Grand Court Hotel yang baru beroperasi. Menurut pekerja hotel tu, premis ini baru dibuka pada bulan April lalu. Rate biliknya tak mahal, selepas discount, bilik twin sharing cuma RM102 sahaja.

Selepas berehat dan membersih diri, aku keluar ke pusat bandar mencari makanan. Pusing-pusing mencari tempat makan, akhirnya berhenti dekat menara condong Teluk Intan. Ada banyak gerai makan kat situ.

 Semasa makan, aku perhatikan pemandangan menara condong itu cukup cantik dengan lampu yang berwarna-warni. Orang Teluk Intan panggil menara condong ni "Jam Tinggi"

Rupa-rupanya warna lampu pada menara itu bertukar warna setiap minit. Dari warna biru bertukar kuning, kemudian merah dan hijau. Menurut cerita, menara yang berciri binaan Cina ini dibina pada tahun 1892.

Menurut cerita lagi, selain terdapat jam besar ,terdapat juga tangki air di atas menara ini. Namun begitu tangki air itu tidak berfungsi lagi buat masa ini. Manakala jam besar masih berfungsi dan akan berbunyi setiap 15 minit. 


Dari luar, menara ini nampak seperti 8 tingkat, tapi yang sebenarnya cuma 3 tingkat sahaja. Kita boleh naik menara ini tetapi pada waktu siang sahaja,malam tak boleh naik. Nampaknya tak dapat nak naik menara ni kerana esok dah nak balik!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


Nurita Zakaria: Bercuti <b>di Bukit Merah</b> Lake Town

Posted: 01 Jul 2011 08:36 AM PDT

Entri terlambat sebenarnya memandangkan dah pergi Bukit Merah ni awal Jun lepas. Tapi, still nak update juga lah kan ke blog untuk tatapan readers sekalian.

Pergi holiday dengan member-member U : fatin, bed, ika dan tia murad.

Gerak dari U awal juga pagi-pagi. Mula-mula perancangan lepas subuh nak gerak, tapi nama pun janji manusia, last-last around 8.30 pagi macam tu baru lah gerak ke Bukit Merah. 

Sampai je dalam pukul 10 ke 10.30 pagi. Sedang cun lah orang pun ramai juga memandangkan tengah public holiday.

Nah NZ tepekkan picture masa pergi sana.




Nak kata best sangat macam tak kot. Sebab NZ rasa tak lah seronok sangat. Tapi memandangkan first time pergi sana not bad la.

Entri seterusnya nanti NZ cerita pengalaman makan mee udang banjir dekat Kuala Sepetang. Tunggu!!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di pasir salak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pasir salak - Google Blog Search


Melayu Bangkit <b>Di Pasir Salak</b> | Pribumi Perkasa Negara

Posted: 26 Feb 2011 08:22 AM PST


Keluaran terbaru sudah berada dipasaran dapatkannya di kedai berhampiran,Sekiranya tiada sila berhubung dengan Sdr.Rahman ditalian 03 4142 8257

Senarai Ahli Dewan Tertinggi PERKASA Bagi sesi 2010 - 2013

Sila hubungi 03 3165 1350 / 019 344 3959 untuk tempahan.
Gerakan Aman : BERSIH Untuk Siapa?. Khas buat pejuang AMBIGA yang akan menjayakan BERSIH.

"LAWAN PERHIMPUNAN BERSIH"

PERKASA menolak sekeras kerasnya Perhimpunan Haram Bersih, Mohon Pihak KDN untuk mengambil tindakan terhadap penganjur " PERHIMPUNAN BERSIH"
BANGKITLAH MEMPERTAHANKAN KEAMANAN NEGARA DEMI KESEJAHTERAAN RAKYAT.

Siapa dalang di sebalik 'BERSIH'? Merekalah pengkhianat Negara
MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH..
Sebaran Media PERKASA. 20 Jun 2O11
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di sungai siput - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di sungai siput - Google Blog Search


BICARA ABU NAWAS: ROMBONGAN DR KUMAR (MP <b>SUNGAI SIPUT</b>) KINI <b>DI</b> <b>...</b>

Posted: 25 Jun 2011 01:22 AM PDT

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di kerian - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kerian - Google Blog Search


Mangsa banjir <b>di Kerian</b> meningkat | peraktoday.com

Posted: 25 Mar 2011 08:59 AM PDT

Jumlah mangsa banjir di Daerah Kerian meningkat kepada 406 pagi ini berbanding 359 orang petang semalam.

Mangsa banjir terbaru adalah dari Kampung Matang Pasir seramai 31 orang, Kampung Tanjung Bugis lima orang dan Kampung Parit Simpang Lima seorang.

ngsa banjir terbaru adalah dari Kampung Matang Pasir seramai 31 orang, Kampung Tanjung Bugis lima orang dan Kampung Parit Simpang Lima seorang.

Mereka yang masih berada di pusat-pusat pemindahan adalah penduduk dari kawasan Batu 37 dan 38 Jalan Keretapi, Kampung Parit Abu Hasan, Parit Haji Hasan Ban, Batu 40 Jalan Bukit Merah, Parit Mat Keling, Kampung Tebuk Pancur, Kampung Parit Ayer Hitam, Kampung Alor Setangguk dan Kampung Perlis.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Mat Fauzi Nayan, berkata semua mangsa banjir ditempatkan di pusat pemindahan di Sekolah Kebangsaan Alor Pongsu, Sekolah Kebangsaan Bukit Merah, Sekolah Kebangsaan Haji Dahalan dan dewan orang ramai di Alor Pongsu.

Kampung terbabit dinaiki air sedalam 0.5 meter hingga 1 meter akibat langkah melepaskan air dari empangan Bukit Merah akibat hujan lebat sejak lima hari lalu, katanya ketika dihubungi hari ini.

Fauzi berkata jalan raya di km 17 dan 18 Alor Pongsu-Selama, Jalan Bukit Merah, ditutup kepada kenderaan ringan kerana dinaiki air.

Operasi memindahkan mangsar banjir telah dilakukan oleh Pasukan Jabatan Bomba dan Penyelamat, Rela, Jabatan Pertahanan Awam manakala Jabatan Kebajikan Masyarakat menyampaikan sumbangan berupa makanan dan minuman. – BERNAMA

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di tapah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tapah - Google Blog Search


wife to @ jalan rebung: Cuti <b>di Tapah</b> Hari Pertama - Kuala Woh

Posted: 05 Jun 2011 07:04 PM PDT

Ni gambar2 kat Kuala Woh.
Perjalanan dalam 10-15 minit jer dari rumah Abang Mamat.
Main2 dalam 2 jam..
Sebab kami gi sana hari Jumaat crowd tak ramai.. jadi air bersih jerr..
Memang best hari yg kami pilih..
Anak2 pun dapat mandi dengan puas.
air yang bersih




 
wafi mandi kaki jerr.. sejukkkk...tapi dia tak puas sbb
orang lain bergumbira tapi wafi dok kat ibu jer..
merajuk tak dapat mandi
izzatun & isyraf wat istana pasir
isyraf yang tengah merajuk ngan kak widad
ummi... mahasitua hehehe
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di taiping - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di taiping - Google Blog Search


kecamuk OTAK, paralysing BODY, JIWA kacau: berjimba <b>di taiping</b> ..

Posted: 14 Jun 2011 10:52 PM PDT

ahad.
ari yang hanya aku cuti.
cuti bekerja . so, macam2 plan mula kuar dari kepala besau nie
salah satu suggestion is kuar melepak ke Taiping
kne dengan tema arinie, WORDLESS WEDNESDAY
so lets the pictures talk more :)

sblom bertolak . senyum .

bila si kakak mula drive pajero 

nie loeh official transport ktowg

laju koet akak nie drive ..

bukan maen mereka bdua nie .

rathi dgn jetun . akid too .. 

smile!!

setibanya di Taiping .

mandi di Burmese Pool .

siyeshly besh . suka .

ala2 Charlie's Angel .

a minute before jump into the river 

huru-hara .

si mata sepet kasi malu diri sikit

dengan Jetun . special guest .

kasi malu diri lagi ..

haha!!

erghh ..?

aksi sebelom makan 

aksi selepas kenyang pwot .

whut? : penat plak nk upload kasi show sume .. wait for the upcoming entry .. going to be the zoo ..

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di pengkalan hulu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pengkalan hulu - Google Blog Search


Perumahan Terbengkalai: Rumah terbengkalai <b>di</b> Taman Bukit Riah <b>...</b>

Posted: 26 Jun 2011 03:01 AM PDT

Aduan Rakyat Online, 25 Jun 2011

Saya ingin perhatian pihak tuan berkaitan rumah terbengkalai di Taman Bukit Riah Pengkalan Hulu, telah 23 tahun kami menunggu rumah tak juga diserahkan, dah baiki semula minta pihak tuan ketengahkan ADA PEMBELI DAH MENINGGAL rumah tak juga dapat duduk.

Kami bekas Pasukan Gerak Am Batalion 18 kebanyakan dah pencen rumah tak dapat duduk, potongan tetap di bayar pada kerajaan dan bank. Minta kerjasama sangat tuan untuk ketengahkan isu ini, Rumah Kos Rendah Taman Bukit Riah Pengkalan Hulu Jalan Betong.. tarikh beli 30/4/1991. Puas mengadu tapi tak dapat perhatian.

Rumah dah di baiki tapi kunci pula tidak mahu diserah. Pihak kami tidak membuat tuntutan apa-apa dari mana-mana pihak, kami hanya menunggu untuk rumah diserahkan, itu sahaja, kerjasama pihak tuan amat kami nantikan ibarat menanti buah yang tidak gugur

http://www.aduanrakyat.com.my/rumah-terbengkalai-di-taman-bukit-riah-pengkalan-hulu-perak

30 Julai 2005
Majlis Penerangan dan Menandatangani Surat Akujanji Projek Perumahan Terbengkalai Taman Bukit Riah, Kroh, Pengkalan Hulu, Perak.
http://www.spnb.com.my/bm/corporate/media_event2005.htm

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di kuala kurau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala kurau - Google Blog Search


<b>Kuala Kurau</b> - Ban Pecah - Bagan Serai

Posted: 19 Jun 2011 08:40 AM PDT

Pagi2 Sabtu mak kol abang. Tanya sama ada petang Ahad 19hb tu ada nk gi mana2 ke? Bila abg kata takde gi mana2 pun...mak ajak abg gi Kuala Kurau..gi tempat nelayan bawak ikan naik dari bot dorang..hehe..

Ahad 19hb Jun 2011
Jadi, Ahad petang lepas babai Piluih dan Yui balik ngan kete Sofie (kawan Yui) ke Seri Iskandar...kitorang pun terus gerak ke destinasi yang dirancang.

Bila tgk sape yg join gi Kuala Kurau tu...tingat mcm nak gi kembara Pantai Timur 30/5 sehingga 3/6 dulu pulak, huhu. Cuma along je yg takde & yang ketara..Sela/Anas dh guna kereta baru, hehe. Masa gi Pantai Timur tempohari..Anas lanyak abes si saga itam tu, ngeh2..

Sampai Kuala Kurau (ikut Kuala Gula)...frust jer sbb tak dpt nak beli ikan baru naik yg masih tergedik2 dlm kotak polisterin bot nelayan situ, ermm..
Hmm..cina bawah jambatan tu cakap...ikan takdak..angin kuat.
Tapi mcm tak nak caya je..huhu. Cari lak kat tempat lain. Berhenti kat satu tempat ikan kering tu. Cina tu cakap mmg ikan takde skang ni. Tiga bulan akan berlarutan mcm ni sbb kat laut angin tengah kuat. Tak tau ler monsun apa skang ye, hihi..
Tu ler dorang bot2 kecik tu tak berani nak turun laut. Kalo turun pun..sat2 aje. Keluar tak jauh2 pun. Skang ni cina tu cakap dh masuk bulan ke 2. Cina tu cakap skang ni tgh musim angin pajak gadai. Maksudnya...dorang pun skang ni kalo takde duit kena gi pajak gadai, hmm....

Pastu, kitorang pun terus ler gi bawak mak, abah, Sela, Anas dan kak nor tengok kawasan Ban Pecah kat Tg. Piandang tu.

Pemandangan kat situ mmg best. Tempat memancing pun ye...Tempat berdating pun ye, erm..
Jalan tepian ban tu masih tanah merah....berdebu..abes kete baru Anas, hihi..
Nak berhenti tapi sepanjang jalan tu...port dh penoh ler!! Yang datang ngan kete, ngan motor2, ish..ish....penoh!!
Gambar2 ni pun aku amek dari dalam kete aje, guna kamera Akiss.

Memang best ler kalo nak melepak kat sini. Ngan angin yang menyamankan, ngan redup pohon2 rendang yang mmg ditanam berderet di tepian2 ban tu, erm...
Kat situ waktu malam lagi happening. Kaki pancing dok melepak, ngan gerai makan byk dibukak..siap ada karaoke lagi, huhu..meriah!!!

Korang tau ke citer dan kisah di sebalik kawasan BAN PECAH ni?? Meh aku citer ikut citer yg aku dapat, ye...hehe..
Al-kisahnya, sebenarnya ban atau tembok penghadang tepian pantai ni...jaoh lagi tang sana. Kiranya, ada sebuah kampung lagi kat situ. Ban yang ada skang ni...bkn ban yang asal. Tapi, citernya...kat kampung tu ada ler sorang yg makan harta anak yatim..makan riba'. Tp orang kampung wat tak tau aje. Takde yg menegur ke, menasihatkan ke...
Disebabkan tu ler..kampung ni ditenggelami air setelah ban/ tembok/ benteng penghadang pantai tu pecah dilanda ombak besar (mcm tsunami ler kot, allahhu'alam)...
Dulu2...orang citer...nampak lagi bumbung umah, pokok2 dari permukaan air laut tersebut..tp skang dh tak nampak dh ler..sbb dh mereput dan musnahlah semuanya.
Dorang kata...ni bkn mitos...katanya kisah benar.

Kalo search kat gugel maps pun...takde yg tolong menanda kawasan ban pecah ni kat area Tg. Piandang, hmm..

Tahun 2007 dulu...pertama kali aku gi sini..ada simpan gambo kat gebang fotopages ni..hehe..

Ni dah penghujung2 ban tu dah. Kitorang ingat nak melepak kat gerai2 situ tapi..tak jadi ler.

Last2 abg bawak gi Gerai Buluh Kuning kat Bagan Serai yg penah masuk dlm JJCM musim baru lepas tu..
Seronok tgk Anis makan. Mula2 mi yg mmg jadi feveret dia. Pastu dia cukai nasik ayam yg ibu dia oder. Pastu, dia cukai lak char kue teow ayah dia. Pastu, bihun goreng wan dia lak, hehe..

Ni nasik goreng ayam black pepper aku. Sedap ler bagi tekak aku ni...
Kak nor pun oder yg sama. Abg lak nasik putih ayam black pepper. Angah lak nasik ayam black pepper. Akiss makan kuew teow goreng, Ain oder bihun sup, mak lak nasik ayam.

Dah abes makan tu...kitorang terus gi lepak lake garden...bersila beralaskan selipar di atas rumput dan bersembang satu citer mistik, kisah benar.....ngee..

Akiss, ain dan anis dh leka layan playground, mm..

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Taklimat Haji, MAA Takafulink Hajj <b>Di</b> SK Kuala Gula, <b>Kuala Kurau</b>

Posted: 26 Jun 2011 05:43 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]SK Kuala Gula, Kuala Kurau. Pada. 22 Jun 2011, 1.30ptg-4.00ptg. Koordinator: Cik Nurul Hidayati Bin Haji Abu Hassan. Penceramah: Tuan Haji Abu Hassan Bin Haji Abdul Karim. Dicatat oleh MAA Takaful di 6/26/2011 08:43:00 ...

di negeri perak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri perak - Google Blog Search


Batik – Pantai <b>di Negeri Perak</b> Malaysia | www.kayanabatik.com

Posted: 07 Jun 2011 09:37 PM PDT

Sebutkan pantai di Malaysia dan berpikir secara otomatis pergi ke Pantai Timur semenanjung. Namun jika Anda hanya memiliki akhir pekan singkat untuk istirahat para halangan hanya untuk mengunjungi Pantai Timur adalah jarak perjalanan jauh melalui jalan darat.

Keputusasaan tidak Pantai di pesisir selatan Perak sekitar Lumut dan pulau lepas pantai Pangkor menawarkan beberapa pantai yang belum terjamah yang lebih mudah diakses. Selanjutnya mereka dapat dikunjungi di sekeliling-tahun dan akomodasi tempat untuk kepentingan anggaran sadar dan bertumit-baik.

Sebuah berputar sekitar Lumut membutuhkan hanya beberapa menit yang terselip di antara Ungku Busu Hill dan Selat Manjung. Bukit itu bernama setelah prajurit lokal yang memimpin pertempuran sengit terhadap pembajak Lumut di -an. Sepanjang Jalan Sultan Idris Shah bank penukaran uang dan wisata hums pusat informasi dengan kehidupan. Di ujung utara Jalan Titi Panjang yacht bob tentang di marina dari Perak Yacht Club. Sejumlah hotel anggaran dua resor kelas satu toko menjual kerajinan karang dan shell restoran makanan laut dan kincir angin tampak ganjil tinggi delapan meter melengkapi gambaran menawan kota. Mengapa kincir angin di Lumut Nah pada tahun setelah Belanda telah menaklukkan Malaka dari Portugis mereka melakukan upaya-upaya yang tidak efektif untuk mengontrol perdagangan timah Perak itu dengan mendirikan sebuah benteng di Pulau Pangkor. Di dermaga feri berangkat ke Pulau Pangkor dan Pulau Pangkor Laut. Ada juga koneksi ke Belawan pelabuhan Medan di Sumatera.

Pengunjung biasanya berhenti di Pangkor Town sebuah pemukiman yang penuh dengan penginapan anggaran kedai kopi dan operator taksi van. Sebuah perjalanan keliling pulau dapat dipesan dengan taksi ini van. Selatan kota berdiri reruntuhan sebuah benteng Belanda yang dibangun pada tahun sebagai sebuah garnisun bagi tentara. Dihancurkan oleh pada tahun oleh Panglima Kulub seorang prajurit lokal ia kembali pada tetapi tahun kemudian itu ditinggalkan setelah pengaruh Belanda di daerah tersebut menurun. Di dekatnya ada sebuah batu dengan tahun tertulis di atasnya serta gambar seekor harimau menyerang anak laki-laki - peringatan sedih korban Belanda muda yang adalah anak dari Pembesar Belanda.

Sebagian besar pantai Pangkor adalah di pantai barat. Pasir Bogak berbentuk bulan sabit sangat populer dan memiliki berbagai macam akomodasi yang sesuai dengan semua anggaran. pantai ramai lebih terisolasi dan kurang ditemukan di Teluk Ketapang Teluk Nipah Coral Bay Kura-kura Bay Pantai Puteri Dewi dan Teluk belanga.

Ketika seseorang adalah kenyang dengan laut matahari dan pasir ada hiburan lain seperti menikmati makanan laut atau mengamati pemandangan dari desa-desa nelayan di pantai timur di mana kapal-bangunan tumbuh subur.

Untuk eksklusivitas hop ke Pangkor Laut Island hanya dua kilometer. Pada tahun Condo Naste majalah perjalanan internasional memilih Pangkor Pulau Laut sebagai salah satu pulau yang paling indah di dunia. Terkenal di dunia tenor Luciano Pavarotti yang tampil pada pembukaan satunya resor pulau itu - dan itu sangat up-pasar - berkomentar Ini sangat indah bahwa aku hampir menangis . - Cukup kata tentang pulau ini Ada tiga pantai yang sangat baik. Emerald Teluk ideal renang pantai karang adalah surga bagi para penyelam Royal Teluk cocok untuk selancar angin.

Sekitar mil laut selatan Pulau Pangkor sebuah kepulauan dari pulau yang dikenal sebagai Pulau Sembilan menawarkan sensasi memancing di laut. Anda dapat tanah marlin menyengat-ray atau bahkan ikan todak di perairan pulau-pulau. Dive spot penuh dengan karang termasuk saluran antara pulau Rumbia dan pulau Lalang dan bahwa antara Pulau Buluh dan pulau Saga.

Batik – Pantai Di Negeri Perak Malaysia

  • Kategori : > *
  • Jenis Kain :
  • Motif Batik :
  • Pewarnaan :
  • Ukuran Kain :
  • Keterangan :
  • Harga :
    Rp. 0
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved