Khamis, 7 Februari 2013

07 di tanjung piandang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung piandang - Google Blog Search


Warga Emas mati disamun <b>di Tanjung Piandang</b>, Parit Buntar <b>...</b>

Posted: 07 Feb 2013 06:28 PM PST

Mencari Kerja Sambilan (Part Time) Di Rumah? Klik Sini!
Sebagai Rakyat 1 Malaysia, Jum Bersatu Hati..Tak Yah Gaduh2

Seorang warga emas ditemui mati dipercayai dibunuh dalam satu kejadian samun di rumahnya di Tanjung Piandang, Parit Buntar, kira-kira 160km dari sini, awal Sabtu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri Datuk Dzuraidi Ibrahim berkata mayat Teoh Ah Nya@Teoh Kooi Lan, 73, ditemui pada pukul 1.30 pagi oleh adiknya yangkemudian memaklumkan kepada pihak polis.

Hasil pemeriksaan, polis mendapati terdapat kesan kecederaan di bahagian leher mangsa dipercayai dipukul dengan objek keras, selain kehilangan barang kemas bernilai RM6,000 dan wang tunai RM1,000, katanya kepada pemberita di sini, Sabtu.

Katanya pintu belakang rumah mangsa didapati telah dipecahkan.

Di sini Di Himpunkan Kisah Pelik dan Lucu, Anda Pasti terhibur...

Polis percaya kes itu telah dapat diselesaikan dengan penahanan seorang suspek lelaki warga Myanmar berusia 25 tahun, tidak jauh daripada tempatkejadian pada pukul 2.50 pagi tadi, katanya.

Dzuraidi berkata suspek ditahan reman selama lima hari untuk membantu siasatan.

Beliau berkata ini merupakan kes bunuh kedua di Perak dalam tempoh seminggu dan suspek kedua-dua kes berjaya ditahan dalam tempoh kurang daripada 24 jam.

Khamis lepas, Timbalan Pengarah Jabatan Perkhidmatan Veterinar Perak Dr Rohani Kasim, 38, ditemui mati dipercayai dibunuh di pangsapurinya di Tambun.

Polis kemudian menahan empat suspek lelaki berusia antara 20 hingga 26 tahun dalam tempoh kurang 24 jam selepas mayat wanita itu ditemui. - BERNAMA

Incoming search terms:

07 di hutan melintang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di hutan melintang - Google Blog Search


House PK: EKSKLUSIF! KAN KE BAGUS KALAU KITA ADA CALON <b>...</b>

Posted: 07 Feb 2013 10:00 PM PST

Semalam ada member aku hantar keratan Twitter seorang lelaki India yang membuatkan aku dan kengkawan kau terfikir, rupanya ada juga rakyat Malaysia yang meghargai apa yang diterima oleh beliau di negara kita yang tercinta ini. Memang hebat dia ni, kalau la semua kaum berfikiran sebegini, pastinya negara kita ni langsung takde masalah.

Tak cukup dengan itu aku nak share dengan korang video temuramah beliau dengan BN Streams seperti dibawah ni:

Korang kena tengok video ini dan lihat bagaimana dia menjawab isu-isu tentang kaum India. Nama beliau adalah Ramesh Rao. Aku percaya ramai yang mengenali beliau. Korang boleh jumpa dia ni selalu memberi komen pedas kat Malaysiakini. Hinggakan ada komentar di Malaysiakini mengugut mahu membunuh dia.

Kalau dilihat dalam video tersebut, beliau juga ada timbulakn persoalan, kalau benar la BN dan UMNO ni zalim dan rasis. Mana mungkin kaum India dan Cina boleh bina kuil dan sekolah kebangsaan mereka sendiri? Orang macam ni la kita nak.

Untuk pengetahuan korang dia ni ahli MIC biasa saja. Aku dah check background dia ni. Dia ni anak jati Hutan Melintang. Mamat ni boleh berbahasa Cina beb. Kan ke bagus kalau MIC jadikan si Ramesh ni sebagai calon mereka di Hutan Melintang? After all MIC perlukan WINNABLE CANDIDATE kan?

Memang sesuai sangat la dia jadi calon! Ini pandangan aku la, bakinya terserah la pada pihak yang bertanggungjawab. Orang yang bagus kita mesti kena kedepankan. Aku bukan la nak promo dia tapi bagi sesiapa yang mengenali beliau memang tahu la dia memang jenis cukup bersemangat dalam membantu BN dan kerajaan dalam menangani banyak isu!

Beliau juga pernah membuat kenyataan di tentang Kaum India jangan mudah tertipu dengan dakyah Pembangkang. KLIK SINI

BN perlukan lebih ramai orang India yang bersemangat 1 Malaysia begini...fikri-fikirkanlah...

07 di bercham - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bercham - Google Blog Search


MBI <b>Di</b> Gesa Hentikan Operasi Tempat Pelupusan Sampah <b>Di</b> Jalan <b>...</b>

Posted: 04 Jan 2012 10:02 PM PST

Datuk Rusnah Menggesa MBI Supaya Hentikan Pembuangan Sampah Di Tapak Pembuangan Sampah Jalan Bercham

07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


Body found at entrance of HDB carpark at Jalan <b>Bukit Merah</b> - inSing <b>...</b>

Posted: 05 Feb 2013 10:43 PM PST

A body was found at the car park entrance next to HDB Block 28 at Jalan Bukit Merah.

Onlookers say that they heard a thud just before 11am and the deceased is believed to be an elderly Chinese man.

Police were seen at the scene at noon and said to have arrived at the scene 20 minutes after the incident occurred.

HDB residents whom inSing News spoke to said that policemen were seen knocking on doors at the 10th floor at Block 28.

Police have not yet issued a statement.

  The view as seen from the 10th floor of HDB Block 28 (Photo: inSing)

07 di chemor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di chemor - Google Blog Search


Polis Shah Alam nafi terlibat dalam penganjuran tarian lucah | Sinar <b>...</b>

Posted: 09 Jan 2013 07:06 AM PST

SHAH ALAM, 8 Jan (Bernama) — Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Shah Alam menafikan pembabitan mereka dalam penganjuran tarian lucah pada Majlis Malam Mesra Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) IPD itu di sebuah hotel di sini, Jumaat lepas.

Ketua Polis Shah Alam ACP Zahedi Ayob berkata beliau sendiri terkejut apabila dimaklumkan mengenai perkara itu kerana difahamkan persembahan yang bakal diadakan berbentuk tarian tradisional.

"Majlis itu bertujuan meraikan pegawai dan anggota yang bakal bersara, tarian yang dipersembahkan untuk majlis itu juga di atas seliaan pihak hotel dan ia merupakan pakej kepada JSJ kerana telah menempah dewan dan makanan di situ," katanya kepada pemberita, di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas mengenai gambar yang dimuat naik menerusi laman sosial "Facebook", memaparkan tiga wanita berpakaian menjolok mata menari di atas pentas pada majlis tersebut yang hanya dihadiri pegawai dan anggota JSJ IPD itu.

Gambar yang dimuat naik sejak semalam itu turut mendapat maklum balas negatif orang awam.

"Sebagai ketua polis di sini, saya tidak pernah membenarkan mana-mana pegawai dan anggota saya terbabit dengan hiburan seperti itu, perkara tersebut ternyata bertentangan dengan agama dan prinsip PDRM (Polis Diraja Malaysia) sendiri," katanya.

Mengulas lanjut, Zahedi berkata pihaknya telah bersemuka dengan bahagian pengurusan hotel bagi mengetahui bagaimana perkara itu boleh berlaku. "Saya akan mengambil tindakan susulan selepas ini, saya cuma berharap dengan adanya penjelasan ini ia dapat membersihkan imej kami," katanya.

Dalam perkembangan lain, Zahedi berkata polis memberkas seorang wanita berusia 29 tahun yang menyamar sebagai pegawai polis di Setia Alam, di sini, semalam.

"Baru-baru ini kami mendapat maklumat dari orang awam berkaitan wanita ini, hasil maklumat, pihak kami menjejaki wanita itu dan menahannya di satu kawasan perumahan di Setia Alam pada 7.45 malam.

"Pemeriksaan ke atas kenderaan wanita itu, kami menemui sepasang "uniform" polis dan tanda pangkat Inspektor pada uniform itu," katanya.

Beliau berkata siasatan awal mendapati wanita itu tidak mempunyai rekod jenayah dan polis sedang menyiasat motif sebenar suspek berbuat demikian. "Siasatan juga sedang dijalankan bagi mengesan sekiranya terdapat kes penipuan dan memperdayakan orang awam oleh wanita berkenaan," katanya.

Source : yahoo

Incoming search terms:

  • kes bunuh di chemor (4)
  • pusat jualan chery eastar di pahang (3)
  • kemalangan di setia alam (2)
  • bernama petani banjir besut (2)
  • pertelingkahan keluarga (1)
  • sinar harian (gombak) tel num (1)
  • sinar harian terengganu pertelingkahan keluarga binjai january 2013 (1)
  • sinar harian terengganu pertelingkahan keluarga binjai rendah january 2013 (1)
  • taman chemor perdana ipoh fasa 2 (1)
  • 26 januari 2013 kemalangan motosikal jelapang (1)
Baca Lagi Yang Lebih Menarik

07 di menglembu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di menglembu - Google Blog Search


Bukit Merah, <b>Menglembu</b>, Perak - Briged Kibaran Bendera

Posted: 31 Jan 2013 05:52 AM PST

Credited to:budakkampungonline.blogspot.com

07 di tambun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tambun - Google Blog Search


Disdik liburkan siswa pascakebakaran SMAN 2 <b>Tambun</b> <b>...</b>

Posted: 27 Jan 2013 11:23 AM PST

Bekasi (ANTARA News) - Dinas Pendidikan Kabupaten Bekasi, Jawa Barat, terpaksa meliburkan kegiatan belajar mengajar ratusan siswa di SMAN 2 Tambun Selatan akibat peristiwa kebakaran, Sabtu (26/1).

"Pada Senin (28/1) besok, seluruh siswa akan diliburkan dulu selama dua hari sambil menunggu pembersihan puing pascakebakaran," ujar Kepala Disdik Kabupaten Bekasi, Abdul Rofiq, di Cikarang, Minggu.

Menurut dia, api merusak sedikitnya 16 ruang kelas belajar siswa di sekolah yang berlokasi di Jalan Kalimantan Perumahan Sinar Kompas Utara, Desa Mekar Sari, Kecamatan Tambun Selatan itu.

"Siswa baru akan kembali belajar pada 30 Januari mendatang dengan sistem jam belajar yang diatur sesuai dengan kapasitas ruang kelas sementara," katanya.

Menurut dia, pihak sekolah telah sepakat seluruh siswa tetap belajar di sekolah tersebut dengan memanfaatkan sejumlah ruangan yang selamat dari kobaran api.

"Nanti akan kami lihat ruang mana saja yang bisa dimanfaatkan sebagai tempat belajar sementara," katanya.

Rofiq menambahkan , pihaknya segera mengajukan anggaran untuk renovasi ruang kelas yang terbakar melalui dana alokasi tak terduga.

"Segera kita perbaiki sekolah ini sebab sebagian siswa juga ada yang akan menghadapi ujian akhir," ujarnya.  (AFR/Z003)

07 di padang rengas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di padang rengas - Google Blog Search


MiGorengPedas: Syioknya Raya <b>di Padang Rengas</b>....

Posted: 31 Aug 2012 08:50 AM PDT

Tak adil lah kan kalau cite pasal raya kat kampung sendiri je...kena la cite jugak episod raya kita di kampung mertua kita, Padang Rengas. Malam hari raya ke 3 kami bertolak ke Padang Rengas, sebelum tu sempat lagi beraya di rumah pakcik kita...Sampai Padang Rengas dah pukul 12 tengah malam....
Nak kata beraya tu takde la sangat...sebabnya hari raya ke 5 tuh adik ipar kita buat kenduri aqiqah puteri sulungnya Aqilah Imani. Jadi sesampainya kami di rumah, dah tersiap-sedia tugasan-tugasan yang perlu kitorang buat...Since kenduri ni masak sendiri, the very the busy la kami semua....Subuh-subuh lagi kami dah bangun...ada yang pegi beli ayam lah, beli kambing dan barang-barang lain lah, tukang susun meja & kerusi pun ada...Pendek kata, selagi tak tutup mata, kerja, kerja, kerja....! Time pagi tu saya kena hiaskan buaian untuk berendoi & marhaban Aqilah...alamak, makcik bukannya pandai sangat bab nak menghias-hias nih...Kerastangan...Tapi try la jugak...bunga kita dah try gubah kat KL lagi...so balik ni cucuk-cucuk je la kat mana yang patut...Dengan bantuan adik ipar dan biras kita, jadi la jugak kih kih kih...





 Begitulah suasana kenduri aqiqah Aqilah Imani...Yang saya dup-dap,dup-dap tuh, alkisahnya pasal nasik. Orang yang diupah masak nasi tu sakit la pulokkk..tak jadi datang..Tiba-tiba saya pulak yang kena masak nasik, biar betoiiiii...Seumur hidup kita, paling banyak pun kita masak 6 pot je...ini nak masak nasi kenduri??? Takpa lah, kita setuju aje....Tapi tiap kali masak tuh, segala macam doa lah kita baca termasuklah doa makan....Ya Allah, bagilah nasik aku ni masak elok...kalau tak masak, abisla aku kena kutuk 7 keturunan dengan orang kampung Paya Ranggam ni...Alhamdulillah...nasib baik okay semuanya, takde la yang sakit perut hendaknya ye...Apelah ertinya lauk sedap gilerrr kalau nasi mentah...syukur sesangat...Thanks to chef Azizul yang bagi petua dan manual periuk nasi abah yang banyak membantu...gua hentam saja...
Kenduri pun selesai...kami pun terbarai la lepas mencuci pinggan,periuk,kemas segala barang tuh...Letih wooo...
Lagi gambar-gambar Aqilah Imani....



Bila Aqilah  tak pakai headband....cakkkkk!!!!


Anak-anak saya yang sememangnya memeriahkan suasana...


Maksu P-qah pun nak bergambar jugak....sambil bawak goodies-bags
Hmmm...apa lagi ye....ooo ye...gambar masak- memasak pulak...
Gambar Opahnye takde pulak....
Itu aje lah yang ada....Worait...itu je la kita nak cite...ada lagi kita nak tunjuk gambar posing keluarga sebelah husband kita ni tapi mengantuk  dah...esok pulak noooo !!!!

07 di kinta - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kinta - Google Blog Search


SUARA PERAK: SAMBUTAN DEEPAVALI <b>DI KINTA</b> VALLEY

Posted: 03 Nov 2012 08:37 AM PDT


Kenyataan Media YB V.Sivakumar, Timbalan Pengerusi DAP Perak, ADUN Kawasan Tronoh pada 3/11/2012 di Ladang Kinta Valley.
SAMBUTAN DEEPAVALI DI KINTA VALLEY
PKR Cabang Kampar telah menganjurkan jamuan makan di Ladang Kinta Valley sempena sambutan Hari Deepavali. Jamuan ini dihadiri lebih kurang 300 orang dari warga tempatan yang terdiri daripada semua kaum. Program ini dilaksanakan atas usaha saudara Baldip Singh. Selain daripada pemimpin-pemimpin tempatan, program jamuan makan ini juga turut dihadiri oleh YB V.Sivakumar, Ahli Dewan Undangan Negeri Kawasan Tronoh. Pihak penganjur membuat penghormatan kepada YB V.Sivakumar dan Sdr Baldip Singh.
Dalam ucapan YB V.Sivakumar, beliau menyentuh tentang pencapaian kerajaan Pakatan Rakyat di Pulau Pinang, Selangor, Kedah, Kelantan dan selama 11 bulan di Perak. Beliau juga menunjukkan bukti-bukti bahawa PR adalah kerajaan yang lebih prihatin kepada rakyat.
Selain daripada itu, YB V.Sivakumar juga memberi penjelasan yang terperinci mengenai isu Batu Caves yang begitu hangat dipermainkan dalam media massa baru-baru ini. Beliau menegaskan bahawa kerajaan Barisan Nasional yang bertanggungjawab meluluskan projek membina bangunan 29 tingkat itu  di Batu Caves. Kerajaan Pakatan Rakyat telah membuktikan dengan semua dokumen-dokumen kerajaan yang relevan bahawa projek itu diluluskan oleh Barisan Nasional dengan restu MIC. Beliau merumuskan bahawa tindakan MIC menuduh Pakatan Rakyat dalam hal ini bagaikan 'meludah ke langit'.
YB V.Sivakumar juga menceritakan tentang kejayaan Pakatan Rakyat meluluskan 'Rajagopuram' (Bangunan Gerbang) untuk Kuil Sri Subramaniar (Kallumalai) Ipoh. MIC gagal mendapatkan kelulusan untuk projek tersebut untuk bertahun-tahun lama. Tetapi, Pakatan Rakyat  telah meluluskan projek itu dalam beberapa bulan sahaja. Projek itu  sudah dimulakan dan dalam pembinaan sekarang.
YB V.Sivakumar mendapat sambutan hangat apabila beliau berhujah mengenai polisi-polisi yang bakal dilaksanakan oleh Pakatan Rakyat apabila menang Putrajaya dalam PRU 13 nanti. Antaranya ialah mengenai penurunan harga petrol, penghapusan tol di Lebuhraya Utara Selatan, pemberian RM1000 setiap tahun untuk warga emas, penurunan harga kereta dan pendidikan percuma untuk semua anak Malaysia.

di negeri perak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri perak - Google Blog Search


PRU13 : Zambry Optimis BN Terus Pertahan <b>Negeri Perak</b>.

Posted: 29 Nov 2012 07:25 PM PST

alt

 

KUALA LUMPUR 30 Nov. - Barisan Nasional (BN) diyakini akan terus mempertahankan Kerajaan Negeri Perak malah berpotensi untuk mencapai jumlah kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (Dun) yang lebih tinggi pada Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU13) akan datang.

Menteri Besarnya Dato' Seri Dr. Zambry Abdul Kadir berkata, posisi BN di Negeri berkenaan dapat dilihat berdasarkan tahap persiapan jentera di setiap kawasan yang secara keseluruhannya mendapat reaksi positif dan sokongan padu dari kalangan rakyat.

"Perak berada dalam posisi yang baik. Dan Insyaallah, berdasarkan persiapan yang dilaksanakan, kita akan mempertahankan Kerajaan BN di Negeri Perak pada PRU13," katanya kepada KLPOS ketika mengadakan sesi lawatan di Bilik Media bersempena Perhimpunan Agung UMNO ke 66 di Pusat Dagangan Dunia Putra di sini petang semalam.

Pengerusi BN Negeri Perak itu juga melahirkan rasa kekagumannya dengan semangat yang ditonjolkan para perwakilan dengan penuh beremosi ketika Datuk Seri Najib Tun Razak sedang memberi Amanat Ucapan Dasar Presiden UMNO semalam.

"(Ucapan Dasar Presiden) dilihat satu sentuhan daripada emosi. Dan ini dapat kita lihat menerusi Ucapan Presiden itu sendiri. Ianya datang daripada keazaman, iltizam dan kesedaran dalaman sehingga menyebabkan kesemua perwakilan amat tersentuh sekali," jelasnya. [VIDEO DI SINI]

Beliau turut menggesa agar setiap ahli UMNO di seluruh Negara bersiap siaga dalam memastikan PRU13 menjadi perintis bagi merampas kembali 4 buah Negeri yang kini ditadbir Kerajaan Pakatan Rakyat.

Sesi Perbahasan Ucapan Dasar Presiden yang sedang berlangsung sejak semalam dijangka berakhir pada Sabtu ini.

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved