Isnin, 10 Disember 2012

07 di behrang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di behrang - Google Blog Search


Peluang UMNO Bertanding <b>di</b> Kerusi DUN <b>Behrang</b> Semakin Cerah <b>...</b>

Posted: 09 Dec 2012 10:57 PM PST

Ketua UMNO Bahagian Tanjung Malim, Datuk Khusairi Talib, berkata harapan UMNO bertanding di kerusi DUN Behrang pada Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13 semakin cerah apabila MIC menyuarakan minat membuat pertukaran kerusi itu dengan parti komponen Barisan Nasional (BN).

Katanya, ia sekaligus dapat memastikan kemenangan satu lagi kerusi bagi BN pada pilihan raya umum akan datang.

Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Slim, berkata semua ini dicapai hasil semangat setiakawan yang wujud di kalangan pemimpin tertinggi parti komponen BN.

Semalam, Presiden MIC Datuk Seri G. Palanivel berkata parti itu berminat membuat pertukaran kerusi negeri di Perak dengan parti komponen BN lain pada pilihan raya umum akan datang.

Katanya MIC bersedia melepaskan kerusi Behrang dan Pasir Panjang sebagai pertukaran dengan kerusi Buntong, yang mempunyai 48 peratus penduduk India, manakala satu kerusi lagi masih di peringkat rundingan.

Beliau berkata sekiranya MIC tidak mendapat kerusi yang dimintanya di Perak, parti itu akan memilih Dengkil di Selangor sebagai pilihan kedua.

"Perbincangan sedang diteruskan. Kami tidak akan lepaskan sembilan kerusi parlimen dan 19 kerusi negeri. Semuanya akan kami pegang," katanya kepada pemberita selepas majlis perasmian perhimpunan agung tahunan ke-66 parti itu di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, Ahad.

Perhimpunan agung sehari itu dirasmikan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan dihadiri 1,500 anggota perwakilan serta 2,000 pemerhati.

Palanivel, yang juga Menteri di Jabatan Perdana Menteri, berkata tidak berlaku salah faham antara beliau dan para pemimpin parti berhubung cadangan pertukaran kerusi itu.

Tambahan pula, kata beliau, undi India dan Melayu di Perak dan Selangor terhadap BN begitu meyakinkan kerana kedua-dua negeri itu mempunyai ramai pengundi. Perak mempunyai 55,000 hingga 60,000 pengundi, manakala Selangor mempunyai 230,000 pengundi yang terdiri daripada wanita dan belia.

07 di parit buntar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di parit buntar - Google Blog Search


mediaumno MENGINGATI MANGSA FERI KARAM <b>DI PARIT BUNTAR</b>

Posted: 14 Sep 2012 12:00 AM PDT


13 September mungkin seperti hari-hari lain yang berlalu, tetapi pada tahun 1972, hari ini adalah satu tragedi yang telah melumpuhkan seluruh Parit Buntar kerana peristiwa feri karam yang membawa pada kematian 27 orang di mana 25 daripadanya adalah pelajar sekolah. Sungai Kerian menjadi saksi kejadian tersebut dan lebih menyedihkan kedengaran tagisan dan jeritan budak sekolah yang terperangkap dalam van sedikit demi sedikit hilang ditelan arus deras dalam peristiwa feri karam 40 tahun yang lalu seolah-olah baru berlaku.
Hari ini Bandar Bharu (Kedah) dan Parit Buntar (Perak) dipisahkan dengan Sungai Kerian, bezanya 40 tahun yang lalu perhubungan antara dua pekan kecil ini ialah melalui feri tarik yang diikat dengan sistem pulley dan ditunda oleh bot kecil dari belakang. Kesibukan feri ini selalunya ialah pada waktu anak-anak ke sekolah kerana itu sahaja yang menghubungkan antara Bandar Bharu dan Pekan Parit Buntar. Semasa peristiwa itu berlaku hari ini, hujan dikatakan lebat dan arus sungainya deras sehingga salah satu tali yang memastikan keselamatan supaya feri tidak dipukul arus putus. Semasa itulah muncung feri mula tercuram sedikit demi sedikit sehingga bas yang berada di atas feri secara perlahan-perlahan menjunam ditelan arus deras. Kisah van yang terkunci dan tidak dapat dikeluarkan mereka yang berada di dalam sedangkan orang lain yang berada di kedua belah sungai hanya dapat melihat dari jauh menambahkan kepiluan kisah ini.
Pagi tadi saya menghadiri majlis memperingati 40 tahun peristiwa tersebut dan menandatangani kehadiran tanda sokongan dan simpati. Seorang anak muda yang berpakaian segak duduk di belakang saya. Seorang wartawan India membisikkan kepada saya "tu lah cucu Anamalay, pengendali feri yang telah mengorbankan dirinya untuk menyelamatkan mangsa-mangsa karam" Selesai majlis saya bersalaman dengan anak muda ini dengan memulakan kata-kata semangat "I'm proud of your grandfather". Kisah lelaki India ini menjadi lagenda di kalangan mereka di Parit Buntar. Sebenarnya kisah ini dimaklumkan kepada saya oleh Siva (orang kuat Hindraf semasa PRU 12) sejak 2008 lagi, tetapi oleh kerana kesibukan urusan lain inisiatif mengenangkan peristiwa ini tertangguh. Sehinggalah 2012 apabila saya diwawancara oleh akhbar The Malay Mail beberapa hari lalu yang membuat liputan peristiwa ini dalam muka tengahnya hari ini, tragedi tersebut menjadi agenda saya yang tertangguh. Saya hadir dalam majlis peringatan 40 tahun pagi tadi untuk menyatakan sokongan saya kepada usaha mengumpul sejarah ini bagi pengajaran generasi hari ini. Saya juga difahamkan beberapa orang yang bertungkus lumus menyelamatkan mangsa turut dianugerahkan oleh YDPA ketika itu pingat Hang Tuah atas keberanian mereka. Bagi saya kisah ini menakjubkan di sebalik kesedihan tragedi yang menimpa rakyat di Parit Buntar ketika itu.
Walaupun kehadiran saya tidaklah secara resmi dijemput tetapi sambutan kedatangan saya disambut oleh jawatankuasa dengan penuh mesra malah saya diberi ruang untuk berucap. Berlatarbelakangkan Sungai Kerian di sebelah kiri saya, ucapan ringkas saya cuba mencungkil nilai keperwiraan di sebalik kesedihan tragedi untuk dijadikan semangat kepada hadirin yang mendengar. Saya juga menegaskan supaya pihak Majlis Daerah Kerian memberikan tapak untuk dijadikan memorial supaya peristiwa ini kekal sebagai memori kepada penduduk di sini. Majlis bertafakur sejenak dengan iringan pancaragam sekolah untuk mengingati mangsa terkorban. Selesai majlis saya bertemu dengan persatuan masyarakat sivil Parit Buntar yang mengambil inisiatif mengumpul bahan-bahan cerita malah mereka mahu mendirikan replika feri karam sebagai menghidupkan suasana tragedi itu. Saya menyatakan sokongan dan menghulurkan tangan untuk membantu demi rakyat Parit Buntar.
Suratkhabar Malay Mail telah mengambil inisiatif dua muka surat tengah memaparkan gambar-gambar yang menyayat hati dalam tragedi tersebut bagi memperingati 40 tahun sejak peristiwa itu berlaku, syabas saya ucapkan malah cucu Anamalay memberitahu tahu program Astro "My Hometown" telah memaparkan tiga siri peristiwa tersebut. Walaupun ia tragedi tetapi mengingati semula 40 tahun itu adalah sebagai mengingati detik pilu dan kesedihan yang diratapi oleh seluruh rakyat di negara ini, khususnya warga Parit Buntar dan Bandar Bharu. Pagi tadi adalah imbauan silam, walaupun semasa itu saya masih kecil tetapi hari ini sebagai Ahli Parlimen saya merasakan seolah saya berada dalam detik-detik itu. Semoga roh mereka berada dalam ketenangan.

07 di seri manjung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri manjung - Google Blog Search


Jawatan Kosong Retail Supervisor <b>di</b> AEON <b>Seri Manjung</b>, Perak

Posted: 28 Nov 2012 05:36 AM PST


MattressCiti (M) Sdn Bhd (Dunlopillo Suite & MattressCiti)

MattressCiti incorporated in Ipoh Malaysia since 2010, heavily involved in the living lifestyle improvement industry. MattressCiti setup is to be a different kind of mattress retailer; with well trained professional and knowledgeable mattress specialists to serve our value customer that enable the great night's quality sleep. With a large selection of quality, brand name bedding products and competitive pricing, MattressCitiis the perfect place to save both time and money.

Retail Supervisor
Jawatan kosong di Perak – AEON Seri Manjung

Responsibilities:
To ensure company achieve it's business targets for outlet
To implement and execute sales and marketing strategies planned by Managing Director.
To manage a group of sales team inclusive and motivate them to serve customers with outstanding service, relevant product recommendations and demonstrations
Good leadership and excellent interpersonal skills
Monitor sales collection and goods deliver.
Auditing stock : Prepare stock report and sales report.
Provide feedback on customer demand and complaint.
Any other relevant job functions as and when required.

Requirements:
Candidate must possess at least a Primary/Secondary School/SPM/"O" Level, Higher Secondary/STPM/"A" Level/Pre-U, Diploma, Advanced/Higher/Graduate Diploma, any field.
Required language(s): Bahasa Malaysia, Chinese, English
At least 1 year(s) of working experience in the related field is required for this position.
Applicants must be willing to work in AEON Seri Manjung.
Preferably Senior Executives specializing in Sales – Retail/General or equivalent.
Ability to work under pressure with minimum supervision.
Computer literate.
Must be willing to work overtime if needed.
Must be willing to work on weekends, shift and on public holiday.
Full-Time position(s) available.

Interested applicants, please email your updated resume to Please Login or Register to apply this job online., stating your availability, current and expected salaries.

We regret that only shortlisted candidates will be notified.

Maklumat Jawatan Kosong Terkini 2012:

07 di ipoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di ipoh - Google Blog Search


cOraT cOret NusHA : Restoran Suki Pedas Hot Pot <b>di Ipoh</b> <b>...</b>

Posted: 07 Nov 2012 07:51 PM PST

Hari Jumaat yang lepas, aku dan rakan opis sempat merasa makanan di restoran steamboat di AEON Station 18, Ipoh. Kira first time try. Okay, not bad. Tapi tak boleh kalahkan kesedapan di Johny.
- set untuk makan berdua yang kami ambil -
Mula-mula takut nak masuk sebab banyak sangat tulisan cina. Maka tanya dulu HALAL ke TIDAK. Ok, halal dan sijil sah halal ada bergantung. Apa lagi, terus masuk.


Nama restoran : Suki Pedas Hot Spot
Alamat : F67 Level 1 AEON Station 18,
Ipoh
Harga : RM 33.90
gov tax & service charge : RM 5.42
Oh ya, kami minum ice lemon tea. Just guna yang air tin tu je. Maybe lepas ini akan ada menu lain. Katanyalah. So, kepada yang nak try, bolehlah berkunjung ke restoran tersebut. Kenyang juga okay.
#  Sekarang ni entry kat blog aku lebih banyak kepada makan-makan. Apa cer? Huahua.

guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

07 di bota - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bota - Google Blog Search


Anak Haji Amir: Cerita Hari Raya-<b>Di Bota</b>

Posted: 07 Sep 2012 01:04 AM PDT

Selepas bertolak dari Bagan Datoh, kami menuju ke rumah lagi seorang anaksaudara abah di Bota, Abang Deris..Perjalanan terasa amat jauh oleh kerana jalan jem yang teramat mengalahkan jem masa nak naik jambatan Pulau Pinang disebabkan hujan lebat..ke sebab kereta banyak sangat datang beraya.. Setelah berhempas-pulas memandu, sampai le ke destinasi, rumah Abng Deris...
Bila sampai je, kami semua lebih terarah kepada Mural yang dilukis oleh Abang Deris di dinding rumah dia daripada menjamu selera dengan makanan yang sedap yang disediakan. Mula-mula, Furqan la yang memulakan langkah pertama bergambar berlatarbelakangkan mural Abang Deris.
Abah bersembang bersama Abang Deris...
Furqan, yang memula mencetuskan fenomena...

Angah, Furqan dan Faiez..

Menyakat Pinny dan Imah dengan mulut itik..
Faiez dan Along buat gaya ala-ala comel...



Satu family, yang takde Daud, Ijal, Kak Lili...

Imran, Uqaiel dan Naufal...

Kak Ros dan Aina dan Kak Linda dan Basyirah..

Imah dan Pinny, bergambar di tepi pantai kononnya..


***Dah puas bergambar, baru menjamu selera...Masjid pun depan rumah je...best...Lepas Maghrib bertolak ke rumah Kak Yah dan Kak Munah...Memang beraya sakan la...Letih tapi berbaloi-baloi..!!!

07 di malim nawar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di malim nawar - Google Blog Search


Shafie Nor: Gerakan tanding <b>di</b> Gopeng, <b>Malim Nawar</b>?

Posted: 23 Aug 2012 04:38 PM PDT

IPOH, KHAMIS, 23 Ogos, 201: Parti Gerakan Bahagian Gopeng mempunyai calon boleh menang yang diterima pengundi di Parlimen Gopeng dan Dewan Undangan Negeri (DUN) Malim Nawar iaitu dua kerusi yang ditandingi MCA sebelum ini.

Kenyataan itu adalah reaksi terhadap laporan sebuah akhbar berbahasa Inggeris pada 14 Ogos lalu bahawa MCA akan bertanding di Parlimen Puchong pada Pilihan Raya Umum Ke-13 iaitu kerusi yang ditandingi Gerakan sejak dua pilihan raya umum lepas.

Ketua Gerakan Bahagian Gopeng, Dr. Lee Chee Peng berkata, sekiranya MCA merasakan calon mereka boleh menang dan mahu bertanding di Puchong, Gerakan juga berpendapat parti itu boleh menawarkan calon boleh menang di beberapa kawasan tertentu yang ditandingi MCA di Perak.

"Gerakan Gopeng tidak menentang hasrat MCA bertanding di Puchong tetapi kami hanya akan bersetuju jika kerusi itu ditukar dengan parti komponen lain dengan persetujuan bersama," katanya kepada pemberita di Wisma Gerakan, di sini hari ini. - UTUSAN

07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


BN government never stood by rakyat in <b>Bukit Merah</b>-Papan - Aliran

Posted: 07 Dec 2012 06:31 AM PST

Back then, the federal and the state governments chose to sideline the welfare of the rakyat and sided with a giant conglomerate, recalls Choo Sing Chye. Has anything really changed?

Never for once has the Barisan Nasional government stood by the rakyat on issues that are dear to their hearts. For an example, their pursuit for a cleaner environment had always been hindered by the machination of the government.

Apparently by not having the rakyat's welfare at heart, Minister of Science, Technology and Innovation (Mosti) Maximus Ongkili has forsaken the "prime duty" of the regulatory authorities that the International Atomic Energy Agency (IAEA) had proposed.

The IAEA, which was invited by the government during the Bukit Merah and Papan controversy, made many recommendations, and one of them was the "prime duty" which the regulatory authorities should "adhere" to:

there is one principle to which all should adhere: regulatory authorities (Government) should be effectively separated from implementing organization (ARE), since … the prime duty of regulatory authorities is to protect Man and the environment, ensuing the … radiation doses to Man do not contravene the recommendations of the ICRP regulation.

Contrary to what the IAEA had recommended, the federal and the state government, in the case of the Papan and Bukit Merah controversy, chose to sideline the welfare of the rakyat and sided with the giant conglomerate – Mitsubishi Chemical, Japan.

Likewise in Ongkili's case, by ignoring the rakyat's welfare, he had deviated from the "prime duty of (the) regulatory authorities… to protect Man and the environment".

Unmistakably, the proof is in his unambiguously expressed statement where he said: "the onus is on them (anti-Lynas group), not on me, to say that decision of the board is not correct. So give me additional information to point to the fact that it was not a wise decision" (Ongkili's interview with Malaysian Insider, 15 April 2012)

Let us wind back the clock to 28 years ago, in the same frame of mind, the then Minister of Science, Technology and Environment, Datuk Amar Stephen Yong, let loose his uninhibited hostility towards the residents of Papan and Bukit Merah by demanding proof that the radioactive dumping was hazardous to health. He also challenged critics of the radioactive waste dumps to prove that the dumps were not safe.

Following close behind, Ramli Ngah Talib, the then Menteri Besar, told the press that the thorium waste dumps were safe and went on to say "that although some foreign experts claimed that the dump is unsafe, it is merely their opinion ".

Dr Mahathir even remarked that the activists were naïve to the fact that the government was committed to the safety of the dumps.

But in the end, like huge slaps on their faces, the IAEA team reported the same faults as the experts invited by the anti-radioactive groups:

The already constructed three trenches which definitely do not meet the required specifications. They are not constructed in accordance with the basic principles of sound civil engineering and should therefore not be accepted for the storage of Thorium Hydroxide waste.

Apparently, the crux of the matter was that the "prime duty" was not upheld in the Bukit Merah and Papan dispute, and unfortunately, this trend has not stopped.

The importance of the "prime duty" must be upheld without fear or favour, and if we are presented with a problem similar to what had happened in Japan recently – how will the government respond?

This is one case that the rakyat would never in a million years believe that any hanky-panky would happen in Japan – lying about the level of radiation exposure.

In Japan, where prime ministers come and go at a slightest mistake, this is a no-no, but it happens! (See this Terra Daily report: Japan probes claim workers' radiation levels faked)

But if it happens in Malaysia, then, who should bear the onus of blame? Maximus Ongkili?

Choo Sing Chye, a former Perak state assembly member, served as politcal secretary to the late P Patto.

Source: singchyeblog.blogspot.com

Atia Adina: <b>Bukit Merah</b> - Laketown WaterPark

Posted: 09 Dec 2012 11:48 PM PST

3 hari 2 malam di Bukit Merah Laketown Resort.....family day Infotech.....part paling best....mesti lah kat waterpark dia.....seronok sangat saya, adik adam ngan nuha main air......
Kanak-kanak (ketinggian 90cm ke atas) : RM25

*kami masuk free jer :)

saya...adik adam & nuha.....
kedai kiri kanan tutup lagi...kul 9.00 pagi kami dah gerak ke waterpark
yeah....seronok main air....
tu xtvt untuk budak-budak 4 tahun ke atas....diaorang tengah kutip guli dalam air, saya ngan adik adam bawah 4 tahun....tengok jer lah....
peace dari adik adam.....eh...peace ke satu malaysia tu???
ibu jer ada....ayah tak ikut sebab amik gambar orang kawin...nasib baik mak iti (sepupu ibu) sudi ikut sekali....kalo tak haru juga lah ibu sorang2 nak jaga saya & adik adam....tq mak iti....
  saya & nuha....kat belakang tu nampak sikit jer gambar mak iti....ngah layan adik adam
kiri sekali cucu nenek ema....firdaus....sebaya saya
eh amboi....kemain...baring dalam air....

07 di tanjung tualang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung tualang - Google Blog Search


Jelajah Merdeka Rakyat ke Perak 2 Disember (Ahad <b>...</b>

Posted: 29 Nov 2012 09:56 PM PST

Siri Jelajah Merdeka Rakyat bersama Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan ke Perak hujung minggu ini iaitu pada 2 Disember (Ahad).

Jelajah akan menyelusuri sekitar Ipoh, Kampar, Gopeng, Tualang Serkah dan Pasir Salak.

Berikut jadual program sehari itu:

5.00 petang – Sepetang Bersama Datuk Seri Anwar Ibrahim dan pimpinan KEADILAN  di Tapak pasar malam, Taman Perpaduan, Ulu   Kinta, Ipoh.

6.30 petang- Santai dan Jamuan Durian di Jeram, Kampar.

7.00 malam – Solat dan Tazkirah Maghrib di Masjid Jamek Lama, Gopeng.

9.00-12.00 malam – Ceramah Perdana Demi Rakyat di Kampong Baru Chenderong, Tanjung Tualang.

9.00-12.00 malam – Ceramah Perdana Merdeka Rakyat di Pekan Langkap.

Selain Ketua Pembangkang, penceramah terdiri daripada  Azmin Ali; Dr Mohd Nur Manuty; Datuk Seri Nizar Jamaluddin; Dr Lee Boon Chye; Chang Lih Kang; Kasevan Subramaniam; Baldip Singh dan Haji Osman Abdul Rahman.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=40366

07 di kuala kangsar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala kangsar - Google Blog Search


Mencari Rumah Sewa <b>di Kuala Kangsar</b>, Perak | Rumah Sewa

Posted: 15 Nov 2012 08:56 PM PST

Publish date: November 16, 2012 4:56 am
Contact Name: Azizul
Region: Perak
Location: Kuala Kangsar
Phone: 0125598021
Tags:

Saya sudah berkeluarga dan mencari rumah untuk disewa di Kuala Kangsar. Kemasukan selewat-lewatnya Februari 2013.

Share: Twitter | Facebook | Email

Report bad use or Spam

07 di beruas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di beruas - Google Blog Search


Empat Deretan Kedai Terbakar <b>Di Beruas</b> Menjelang Sambutan <b>...</b>

Posted: 22 Jan 2012 02:15 AM PST

SAMBUTAN Tahun Baru Cina bagi tiga orang peniaga di Pekan Beruas tidak bermakna lagi selepas kedai tempat mereka mencari rezeki musnah dalam satu kebakaran di Jalan Kolam Air Beruas, hari ini.

Dalam kejadian tersebut, sederet kedai separa papan empat pintu musnah dalam kejadian kira-kira jam 11 malam.

Sebuah jentera Bomba dengan kekuatan tujuh orang anggota dari Balai Bomba Pantai Remis yang diketuai oleh Penolong Penguasa Bomba yang juga Ketua Balai Bomba Pantai Remis, Mohd Razlan Khalid berjaya memadam dan mengawal kebakaran tersebut sepenuhnya dalam masa 30 minit.

Chin Sin Huat

Seorang mangsa,  Chin Sin Huat, 52, berkata kejadian tersebut dimaklumkan oleh seorang jiran ketika sedang berehat bersama keluarga di rumah yang terletak di Taman Anggerik tidak jauh dari tempat kejadian.

"Saya sekarang kehilang punca pencarian memandangkan peniagaan ini merupakan pendapatan utama sejak 20 tahun lalu.

"Lebih menyedihkan lagi, esok kita akan menyambut kedatangan Tahun Baru Cina," katanya.

Chin Ngeow @ Chin Niou

Bagi Chin Ngeow @ Chin Niou, 71, beliau berharap pihak kerajaan dapat menghulurkan bantuan bagi beliau memulakan semula perniagaan kedai runcit yang diusahakan beliau sejak 15 yahun lalu.

Menurutnya, mungkin pihak berkuasa dapat memberikan ruang atau tempat baru bagi beliau memulakan perniagaan memandangkan beliau terpaksa menyara empat orang anaknya.

Lie Tik Chuan @ Lee Teik Mok

Seorang lagi mangsa, Lie Tik Chuan @ Lee Teik Mok, 66, berkata masih lagi terkejut dengan kejadian itu yang memusnahkan sama sekali kedai runcit yang diusahakannya sejak 15 tahun lalu.

"Walaupun sedih dengan kejadian itu, namun saya bersyukur kepada Tuhan kerana tiada sesiapa pun yang kehilangan nyawa atau cedera.

"Kedatangan Tahun Baru Cina esok tetap akan disambut bersama keluarga walaupun dalam keadaan bersedih," katanya.

Dalam perkembangan yang sama, Ketua Umno Bahagian Beruas, Datuk Abdul Manaf Hashim, telah menghulurkan sumbangan kepada ketiga-tiga mangsa bagi meringankan beban mereka menjelang sambutan Tahun Baru Cina, hari ini.

Penasihat Menteri Besar (Hal Ehwal Kaum Cina) yang juga Pengerusi Gerakan Perak, Datuk Chang Ko Youn; Naib Ketua Umno Bahagian Beruas, Azman Noh dan Pegawai Khas Menteri Besar yang juga Timbalan Ketua Umno Bahagian Beruas, Datuk Azhar Ahmad turut menziarah mangsa. — Nooraini Mahamad.

07 di taiping - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di taiping - Google Blog Search


HOMESTAY <b>TAIPING</b> SERI Rehat, Rawat Dan Relax: Homestay <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 24 Nov 2012 10:46 PM PST


Name: Khairul Salleh
Email: amirulisa@yahoo.com.my
Phone number: 0125145023

Category: Accommodation, For Rent

Subject: Homestay Di Taiping

Type: 2
IC Number: 651106106671

Text:
Membantu homestay-homestay di Taiping yang tidak mempunyai iklan di Mudah dan
Internet untuk mencapai pelanggan di alam siber.
Rangkaian homestay yang dibantu meliputi
2 homestay di kawasan Simpang Taiping, sebuah Dekat MRSM Taiping,
8 homestay di Bukit Jana Kamunting.

Kebanyakkan homestay ialah rumah teres 3 bilik yang mempunyai 1 aircondition.
Harga antara RM150-RM170 bergantung kepada kemudahan.

Kaedah yang dijalankan ialah dengan SMS
Nama,
Nombor Telefon.
Tarikh penginapan (satu malam untuk satu tarikh)
Saya akan dapatkan homestay untuk anda dan SMS nama homestay, pemilik dan
tetamu kepada anda.
Urusan pembayaran dan lain-lain diuruskan oleh pemilik dan tetamu
(Gambar dalam iklan ini ialah dari Homestay Banglo 4 bilik (3bilik air con, 2
ruang tamu, dapur lengkap, ruang parking luas)Simpang, No2 jln kota indah,tmn
kota indah,SIMPANG Taiping Perak yang berharga RM250 semalam)

Price: RM 150

07 di bagan serai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bagan serai - Google Blog Search


Perasmian Kedai Rakyat 1 Malaysia <b>Di Bagan Serai</b> – Perak Today

Posted: 24 Dec 2011 12:07 AM PST

Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir Merasmikan Kedai Rakyat 1 Malaysia Yang Pertama Di Bagan Serai Perak.

07 di tambun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tambun - Google Blog Search


Husna Arissa dan Imran Faiz: Pengalaman <b>Di</b> Lost World of <b>Tambun</b>

Posted: 02 Dec 2012 06:58 AM PST

Assalamualaikum...
Pejabat Ayah telah menganjurkan Hari Keluarga (Family Day) untuk staff bahagian Ayah. Oleh kerana Ayah akan meninggalkan pejabat Ayah atas sebab Ayah akan sambung belajar Sarjana, maka Family Day ini pun menjadi program/majlis perpisahan untuk Ayah dan kakitangan pejabat Ayah selama 5 tahun ini.
Yang seronoknya, Mak, Husna dan Faiz tumpang gembira sebab dapat pergi ke Lost World of Tambun di Ipoh. Program Family Day ni cuma 1 hari sahaja, tidak ada bermalam. Oleh itu, kami bergerak dari Kuala Selangor ke Tambun dari pukul 7.00 pagi dan sampai di Tambun pada pukul 10.30 pagi. Kami menggunakan jalan dari Kuala Selangor - Bukit Tagar - Lebuhraya PLUS - exit Ipoh - Tambun.
Mohon maaf pembaca sekalian, kami tidak dapat memberikan butiran lengkap yang lain seperti harga tiket, tempat tidur dan sebagainya kerana semuanya telah diuruskan oleh urusetia (Pejabat Ayah). Mungkin lain kali kami akan datang lagi ke sana untuk membuat liputan yang lebih lengkap.




























Selepas mandi-manda, kami bergerak ke Petting Zoo. Tempat ini amat menarik sebab terdapat banyak jenis haiwan yang menarik dan kebanyakannya haiwan kecil seperti rakun, ular, guinea pig, ikan, parrot, merak dan sebagainya. Yang seronoknya, terdapat binatang yang jinak sangat dan boleh didekati, disentuh dan diberi makan. Cuba tengok gambar di bawah.











Selepas Petting Zoo, kami bergerak ke arah persembahan memberi harimau makan. Di sepanjang perjalanan, pemandangannya memang menarik dan Lost World of Tambun mengekalkan hutan yang asal di dalam lanskapnya. Itulah yang menakjubkan.






Seperti yang dimaklumkan sebelum ini, program di Lost World of Tambun ini singkat sangat dan kami tergesa-gesa untuk keluar pada pukul 3.00 petang sebab ada Majlis Makan Malam pula di Ipoh. Mungkin di entri yang lain kami akan mengunjungi lagi Lost World of Tambun dan ceritakan semua. Bye

07 di pengkalan hulu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pengkalan hulu - Google Blog Search


Kemusnahan kawasan tadahan air <b>Pengkalan Hulu</b>! : Media Perak

Posted: 23 Nov 2012 05:53 PM PST

×

Kisah ni pernah di paparkan kat MediaPerak. Kisah berkenaan pembalakan yang berleluasa yang sedang berlaku di Kampung Kuak Hulu, Pengkalan Hulu, Perak. Bagaimana penduduk telah bersatu padu bersepakat untuk menghalang pembalakan yang mengancam ekosistem semua pihak yang tinggal berhampiran dengan kawasan sekitar Pengkalan Hulu.

×

Penduduk kampung bukan sengaja nak menghalang jika ianya tak mendatangkan keburukan kemudian hari. Kini telah terbukti apa yang di takuti akan terjadi, telah pun terjadi. Kawasan tadahan air bagi seluruh penduduk Pengkalan Hulu termasuk Klian Intan bergantung kepada sumber air yang menjadi lokasi pembalakan yang di luluskan oleh kerajaan negeri. Air sungai yang menjadi sumber penduduk sekitar telah berubah warna. Apakah ini pun mungkin strategi untuk memaksa penduduk kampung beralih untuk membeli air dari LAP yang dengar ura2 cerita akan di swastakan jika Umno/BN kekal berkuasa selepas PRU 13 nanti.

Pelik? Kenapa perlu bayar sedangkan Allah S.W.T telah memberikan sumber air tersebut secara percuma sahaja. Kalau pun sumber air tu perlu di proses, apa salahnya jika pihak yang memproses air tu mengambil balik kos yang di keluarkan, bukan nak mengaut untung seperti yang telah berlaku di Selangor kini berkenaan dengan isu Syabas.

×

Air sungai yang dulunya tetap jernih biarpun hujan lebat kini telah bertukar warna dengan begitu drastik sekali. Apakah ini harga yang perlu dibayar oleh penduduk kampung hanya kerana ada segelintir hamba rakyat yang tamak haloba, memunggah hasil hutan dengan rakus. Merobek tanpa memikirkan kesannya kepada generasi akan datang?

Mana pihak berwajib yang sepatutnya mempertahankan kawasan tadahan air terbabit? Jangan hanya kerana mengejar keuntungan, nasib penduduk langsung tak di perdulikan lagi.

×

Aku rasa penduduk kampung kat situ semua pun berpendapat macam aku jugak rasanya. Aku tak tolak kemajuan yang nak di bawa oleh mana pihak pun, tak kira dari pihak mana sekalipun amat2 la di alukan cuma kemajuan yang nak di bawa tu selari tak dengan warisan yang terpaksa dikorbankan demi kemajuan tersebut.

×

Kalau rosak, punah, ranah, jahanam, lingkup habis semuanya, tak maju pun tak ada masalah bagi aku asalkan hidup tenang, aman damai dengan suasana kampung yang nyaman. Buat apa kalau maju tapi hidup tak tenang. Tu yang aku rasa, tak tau la pulak ada manusia yang suka hidup serabut, hingar bingar, kelam kabut tak tentu arah macam tu.

keh keh keh keh keh keh keh keh..

p/s : Gambaq aku cilok dari group Sembang Politik Anak2 Pengkalan Hulu..

Related posts:

07 di batu gajah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di batu gajah - Google Blog Search


ZAKRI ALI: Midah taik lalat kantoi lagi! - Program <b>Di Batu Gajah</b> <b>...</b>

Posted: 09 Dec 2012 10:00 PM PST





PANAS! Fiesta anjuran Kak Midah x ada orang datang!


Aku dapat banyak komplen daripada orang Batu Gajah termasuk orang Umno dan Blogger Umno tu sendiri pasai program Fiesta Wanita dan Keluarga 2012 yang dianjurkan oleh Kerajaan Negeri melalui Dato' Hamidah Osman di Arena Square, Batu Gajah.
Program tersebut berlangsung selama 10 hari bermula 3 hari lalu iaitu 6 Disember hingga 16 Disember 2012. Tetapi program tersebut langsung tak dapat sambutan. Aku kerap lalu tengok suasana program tu. Memang lengang! Langsung tak ada orang.
Banner merata tempat dah gantung termasuk banting. Itu pon kos dah beribu ringgit.
Semalam aku nampak satu kereta pasang speaker buat hebahan di merata tempat, mungkin tu kaedah terdesak nak tarik orang datang program tersebut tapi nampak gayanya tak berjaya.
Ade sorang makcik bagi tau aku, peniaga komplen kene bayo mahal (RM1000 sewa tapak rasanya) tapi orang x mandang. Dia kata mungkin sikit lagi semua peniaga bungkus balik.
Tadi aku sembang dengan blogger Umno (tak perlu bagi tahu nama dia kot), dia cakap pergi la Arena Square, ada point untuk balun Umno.
Dia cakap, dia x leh balun sebab dia terikat. Program tu katanya membazir dan perabih duit rakyat. Takde pulangan yang berbaloi langsung.
Di sebelah malam semalam, dia g konsert kat situ. Lengang xde orang datang (blogger tu cakap 2-4 orang je). Aku dengo pon terkejut. padahal tu program bawah kerajaan negeri!
Persoalan aku, Berapa kos program tersebut? Kenapa program ini tak berjaya?
Aku nak Kak Midah jawab! Dan mungkin boleh ditanya oleh ADUN PR di Sidang Dun yang akan berlangsung tak lama lagi.
Blogger Umno ni cakap, mungkin Hamidah tak akan bertanding di Sungai Rapat dah. Aku pon dapat maklumat yang sama, Kak Midah xde tempat dah.. Ramai berebut nak jadi calon.
(media perak)



PANAS! Fiesta anjuran Kak Midah x ada orang datang!


Aku dapat banyak komplen daripada orang Batu Gajah termasuk orang Umno dan Blogger Umno tu sendiri pasai program Fiesta Wanita dan Keluarga 2012 yang dianjurkan oleh Kerajaan Negeri melalui Dato' Hamidah Osman di Arena Square, Batu Gajah.
Program tersebut berlangsung selama 10 hari bermula 3 hari lalu iaitu 6 Disember hingga 16 Disember 2012. Tetapi program tersebut langsung tak dapat sambutan. Aku kerap lalu tengok suasana program tu. Memang lengang! Langsung tak ada orang.
Banner merata tempat dah gantung termasuk banting. Itu pon kos dah beribu ringgit.
Semalam aku nampak satu kereta pasang speaker buat hebahan di merata tempat, mungkin tu kaedah terdesak nak tarik orang datang program tersebut tapi nampak gayanya tak berjaya.
Ade sorang makcik bagi tau aku, peniaga komplen kene bayo mahal (RM1000 sewa tapak rasanya) tapi orang x mandang. Dia kata mungkin sikit lagi semua peniaga bungkus balik.
Tadi aku sembang dengan blogger Umno (tak perlu bagi tahu nama dia kot), dia cakap pergi la Arena Square, ada point untuk balun Umno.
Dia cakap, dia x leh balun sebab dia terikat. Program tu katanya membazir dan perabih duit rakyat. Takde pulangan yang berbaloi langsung.
Di sebelah malam semalam, dia g konsert kat situ. Lengang xde orang datang (blogger tu cakap 2-4 orang je). Aku dengo pon terkejut. padahal tu program bawah kerajaan negeri!
Persoalan aku, Berapa kos program tersebut? Kenapa program ini tak berjaya?
Aku nak Kak Midah jawab! Dan mungkin boleh ditanya oleh ADUN PR di Sidang Dun yang akan berlangsung tak lama lagi.
Blogger Umno ni cakap, mungkin Hamidah tak akan bertanding di Sungai Rapat dah. Aku pon dapat maklumat yang sama, Kak Midah xde tempat dah.. Ramai berebut nak jadi calon.
(media perak)
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved