Sabtu, 16 Mac 2013

07 di lekir - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lekir - Google Blog Search


Minimarket One Plus <b>di</b> Hang <b>Lekir</b> Terbakar - Batam Pos

Posted: 09 Feb 2013 06:59 PM PST

10 Februari 2013 - 09:59 WIB

Kebakaran di minimarket One Plus. Hang Lekir, Batam Center.  foto: m nur / batam pos

Kebakaran di minimarket One Plus. Hang Lekir, Batam Center. foto: m nur / batam pos

Minimarket One Plus di Hang Lekir, Legenda, Batam Center terbakar sekitar pukul 09.00 tadi. Empat mobil pemadam dikerahkan kesana.

Belum diketahui sebab kebakaran itu.

Yang jelas pemilik toko tengah mudik Imlek. Petugas kesulitan membuka pintu, akhirnya didobrak dan menyemprotkan air ke dalam ruko.

Minimarket itu menempati empat buah ruko ini disemprot dari tiga penjuru. Dua mobil dari depan, satu dari samping dan satu lagi dari belakang.

Warga di belakang ruko mengemasi barang mereka karena kuatir kebakaran merambat.

Terdengar beberapa kali ledakan dari dalam ruko. Diduga itu tabung gas.

Saat ini petugas polsek Batam Kota sudah berada di sana mengamankan lokasi. (nur)

Hang <b>Lekir</b> Tak Punya Hidran, Pemadam Kesulitan <b>di</b> <b>...</b> - Batam Pos

Posted: 09 Feb 2013 07:54 PM PST

10 Februari 2013 - 10:54 WIB

Petugas pemadam kesulitan mencari sumber air untuk memadamkan kebakaran di minimarket One Plus, Hang Lekir, Legenda, Batam Center.

Tidak ada hidran di sana sehingga mobil pemadam harus hilir mudik mengambil air lalu menyemprotkan air.

Minimarket itu, menurut saksi mata, terbakar pukul 08.30 (bukan pukul 09.00 seperti yang tadi ditulis).

Empat mobil pemadam dikerahkan ke sana. Merasa tak cukup bantuan pemadampun ditambah.

Kini, toko di sekitar minimarket itu tutup, asap tebal hingga menutupi jarak pandang.

Ada seorang penjaga toko yang kala rukot terbakar ada di dalam. ia berhasil selamat setelah melompat ke arah belakang ruko.

Hingga berita ini diketik api belum padam sempurna. (nur)

Jangan bohong, kata anak mangsa kemalangan <b>di</b> Manjung | Free <b>...</b>

Posted: 08 Mar 2013 01:05 AM PST

"Jangan berbohong. Jangan jadi orang yang tidak jujur. Saya juga akan menuntut keadilan untuk mak saya," kata Tan Yu Sing – anak wanita warga emas yang maut dilanggar trak Hilux yang digunakan oleh Umno di sebuah jalan raya di Manjung.

"Sebenarnya tidak ada orang bertatu pun. Dan di dalam kereta itu ada tiga orang selain pemandu.

NONE"Selepas kemalangan, dua orang telah mencabut logo dacing dan
gambar Zambry. Selepas itu, pemandu pergi dan yang tinggal dua orang tu je di tempat kejadian," kata ketika dihubungi Malaysiakini semalam.

Sementara itu, menurut anak lelaki wanita berkenaan, Tan Yu Sing, meminta pihak polis mengambil tindakan sewajarnya terhadap pemandu terbabit.

Beliau juga meminta agar pemimpin Umno tidak lepas tangan berhubung kejadian itu.

"Sebagai pemimpin Umno, anda tidak sepatutnya lepas tangan. Orang yang melanggar itu harus dihukum.

"Jangan berbohong. Jangan jadi orang yang tidak jujur. Saya juga akan menuntut keadilan untuk mak saya.

"Sebenarnya tidak ada orang bertatu pun. Dan di dalam kereta itu ada tiga orang selain pemandu. Selepas kemalangan, dua orang telah mencabut logo dacing dan gambar Zambry. Selepas itu, pemandu pergi dan yang tinggal dua orang tu je di tempat kejadian," katanya.

Tan berkata demikian ketika ditanya mengenai kenyataan
Ketua Pemuda Umno Lumut, Mohd Shahril Yahya yang mengaku anggotanya terbabit dalam kemalangan tersebut tetapi menafikan dakwaan pemandu kenderaan itu melarikan diri.

NONESebaliknya, Mohd Shahril dilaporkan berkata,pemandu itu beredar dari tempat kejadian kerana takut dengan beberapa orang bertatu yang berada di lokasi kemalangan itu.

Sementara itu, ADUN Sitiawan, Datuk Ngeh Koo Ham ketika dihubungi
berkata, keluarga mangsa yang mengadakan sidang media di pusat khidmatnya semalam, tidak puas hati dengan kenyataan Mohd Shahril itu.

Selain itu, Ngeh juga meminta agar pemimpin serta Ketua Umno bahagian Lumut, Datuk Seri Zambry Abdul Kadir bertanggungjawab
serta memohon maaf kepada keluarga mangsa.

"Anak-anak wanita itu menyatakan rasa tidak puas hati dan marah dengan Pemuda Umno yang menipu itu.

"Dalam sidang media yang dihadiri empat anak wanita itu, mereka kata tiada orang bertatu. Tetapi menurut anaknya, hanya ada pasukan RELA sahaja.

"Ketua pemuda tu pula kata mereka tak cabut logo, tapi anaknya kata, ada dua penumpang yang telah turun dan cabut logo sebelum pemandu itu lari," katanya.

NONEAhad lalu, akhbar China Press melaporkan, wanita itu menunggang
motosikal berasingan bersama suaminya yang berusia 78 tahun dalam perjalanan pulang selepas menoreh di sebuah estet, dilanggar di sebuah jalan raya di Lekir.

Menurut Facebook cucu mangsa, Joanne Lim, datuknya menunggang motosikal kira-kira enam meter di belakang neneknya sebelum secara tiba-tiba sebuah kereta Hilux dengan logo BN dan Umno meluncur laju dan merempuh belakang motosikal neneknya.

Semalam, pihak polis berkata, mereka telah memulangkan semula trak tersebut selepas menyiasat saksi dan kenderaan terlibat dan kini masih menunggu laporan teknikal Puspakom untuk melengkapkan siasatan.

Short URL: http://www.freemalaysiakini2.com/?p=69714

07 di pangkor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pangkor - Google Blog Search


zambry dikejar hantu pocong <b>di pangkor</b> pulok? - yong suka kuning

Posted: 27 Feb 2013 03:55 PM PST

Heboh keluar cerita Zambry MB haram akan lari dari Pangkor untuk bertanding di Parlimen Pasir Salak.
Saper pulak memandai buat cerita karut ni? Kalau dia nak rebut Pasir Salak, Zainol Fadzi nak letak kat mana pulok? Bab Zainol Fadzi meninggalkan Dun Sungai Manik ini Yong sudah ulas dulu. Yang dah terlepas pandang boleh baca di sini dan di sini.
Zainol Fadzi nak jadi menteri atau timbalan menteri, casi can le dia. Walaupun dia tak le berkelulusan tinggi macam MB haram, tapi tetap pandai putar alam macam adun BN yang lain. Stendent Hamidah adun Sungai Rapat jer.
Jadi, jangan komer perlekehkan Zainol Fadzi yang nak bertanding di Pasir Salak. Dah elok le tu. Bior demer sama-sama teghojon.
Tajuddin Abdul Rahman, tak usah komer peduli. Dia dah cuba dapatkan sokongan Pekida. Tapi dari cerita Pakcik Sifu Pekida, dia tak ingin tolong Tajuddin lagi. Yong dah tanya Pakcik Sifu Pekida tentang perjuangan politiknya. Yong petik bulat-bulat kata-katanya:
"Ini soal agama Islam. Bukan bangsa. Melayu pun kalau khianat, buat apa ditolong?"
Pakcik Sifu Pekida mengaku penyokong kuat Anwar Ibrahim.
Politik Tajuddin sudah dikira The End.
Bagaimana dengan Zambry di Pulau Pangkor?
Dengan penambahan bilangan pengundi pos seramai 5,669 (greenboc) sepatutnya MB haram tak perlu risau.
Dari mana pengundi pos ni? Dari tentera laut yang katanya duduk di tengah laut dan tak boleh turun ke darat masa pilihanraya. Kah Kah Kah.
Tetapi di sebabkan beberapa bekas anggota tertinggi tentera yang menyokong Pakatan Rakyat, Zambry dah kecut perut. Jadi, isu dia ke Pasir Salak sengaja ditimbulkan untuk mengelirukan gerak kerja Pakatan Rakyat.
Menurut sumber dalaman ameno, nama Zambry masih di DUN Pangkor!


Zambry tak heran hantu pocong. Iyakah? Yang dia letak ancak tu buat apa?
PENGANUT ISLAM TAK PELIHARA HANTU.

Program Turun Padang DS Zambry <b>Di Pangkor</b> – Perak Today

Posted: 31 Jan 2013 10:08 PM PST

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

inazamrifamily: Sehari <b>Di Pangkor</b> penuh kenangan

Posted: 04 Feb 2013 03:01 PM PST

persekitaran Jeti Marina Island
sementara tunggu feri sampai so kami lepak2 dulu kat jeti Marina Island ni.Memang pilihan kami ke Pangkor akan ikut Jeti Marina coz mengambil masa tak sampai 10 minit dah sampai pulau.Sape2 nak naik ikut sini kena la buat members card ye kat kaunter tiket, on the spot dapat kad tu(RM10 je utk tempoh 1 tahun ).Harga tiket dewasa RM10 dan Kanak-kanak RM5.Yang berdiri tu ler Ketua rombongan cik kiah .

11 dewasa dan 5 kanak-kanak menuju ke dalam feri

sampi kat pangkor van pink ni wat hal lak~dorg ckp mogok dari hari sabtu lg.cisssss mmg betul2 rombongan cik kiah sungguh ni!! teringat drama rombongan cik kiah kt tv dulu naik bas ramai2 nak gi KL ngan org kg pastu mcm2 hal menimpa dorg kahkahkah.....Tapi dgn sepantas yg boleh saya ngan asben terus cari kereta or van utk sewa ~dah lerr ramai2 datang ni...camne pun nak mandi gak kt Teluk Nipah tu..tak kira!!!!tak sampai 10 minit settle de problem~kami dpt transpot ke sana.hooray!!!

Lapar! apalagi bernasik lemak la kita di Pangkor.Pukul 6pagi dah bangun masak nasi.Sambal dan bahan2 lain mcm timun kacang bilis telur semua dah siap malam tu.
nampak tu...akhirnye terjun ke laut gak saya setelah berkurun tak mandi laut~ siap pakai sunblock SPF 130 lagi u...hahhaha

kalau dah ramai2 macam ni ler jadinye
masa utk kami ke pulau kecik belakang tu  ~tapi nama pulau tu kami tatau ,lupa nak tanya org kat situ~khas utk snorkeling.Sorang rm10 menaiki bot laju  utk ke pulau tersebut ye.
mama ngan cousin2 jalan dulu....
gambar ko je banyak dik kat bot laju tu(trip ke 2 dgn bot laju)
Memang cantik dan air lagi jernih dan tahap masin pun lebih lagi berbanding kat Pantai Teluk Nipah belah sana.
i'm floating u ~tapi kejap je pun coz saya mmg tak rasa konfiden bila kaki tak jejak tanah.,mmg fail la.Anak2 semua steady je renang2 terapung camtu...jeles mak.Nampaknya mmg maknya sorang ni ler yg tatau berenang sampai bila2.Sebab nak amik gambar punye pasal terpaksa gak le...senyum sengih ,fake je tu hahahah

selepas hampir sejam setengah snorkeling kami pun tunggu ler bot amik kami kat pulau ni selepas masing2 dah kepenatan  dan lapar.
ok bye2 Pangkor.Menuju balik ke Marina Island kami pilih dok kat belah luar feri je.
Percutian keluarga saudara mara  yg betul2 happening & fun .
saudara mara yg lain terus je balik coz ada yg kena keja Isnin tu,maka tinggallah kami 2 keluarga yg santai2 di Lumut pulak.
membeli sedikit ole2 utk dibawa pulang.
makan mlm di Restoren Kerangkaian Ikan Bakar Lumut~sedap
ini saja cerita holiday awal tahun 2013 kami ,Ahad 27 Januari,bersama saudara mara saya yg datang dari Klang Selangor.Harap dapat bercuti bersama lagi nanti.Percutian singkat Sehari Di Pangkor~best!!

07 di tanjung piandang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung piandang - Google Blog Search


sangkakalajari9: PEMUDA MENGAMUK <b>DI TANJUNG PIANDANG</b>

Posted: 27 Jan 2013 07:49 PM PST

Seramai lebih dari 50 orang pemuda
yang diketuai oleh Ketua Kampung Abu Hasan bin Ismail menggempur rumah Zakaria Ahmad untuk untuk di baik pulih.

Rumah Zakaria yang daif dan uzur kini berwajah baru apabila para pemuda Barisan Nasional bersama sama penduduk kampung datang beramai ramai untuk bergotong royong membaikki atap rumah beliau yang terlalu uzur.

Zakaria yang ditemui semasa gotong royong merasa amat terharu dengan kehadiran pemuda serta orang kampung yang bersama sama membantu membaiki rumah beliau.

Beliau juga mengakui bahawa kehadiran pemuda serta orang kampung ini tidak diketahui oleh beliau dan beliau juga merasa terkejut dengan kehadiran sebegitu ramai ahli pemuda yang bermotosikal diketuai oleh Ketua Kampung.

Pemangku Ketua UMNO Bahagian Parit Buntar, Hj Mohd Salleh juga turut hadir ke program gotong royong pada pagi ini bersama sama dengan Penghulu Mukim Tanjung Piandang Tuan Mohd Nazri bin Saidin.

Menurut kata pemangku Ketua UMNO Bahagian, program begini akan terus dijalankan demi untuk membantu rakyat di sekitar Parit Buntar.

Encik Zahari turut menambah bahawa beliau sudah biasa memohon permohonan kepada ADUN kawasan Kuala Kurau, namun tiada apa apa tindakan yang di lakukan oleh pejabat ADUN tersebut.

Hinggalah ke hari ini beliau dikejutkan dengan kehadiran puluhan motosikal pemuda berhenti di perkarangan rumah beliau dan dimaklumkan bahawa bahan binaan berupa atap rumah akan sampai dan para pemuda serta penduduk kampung ini akan bersama sama menukar atap rumah beliau.

Menurut kata Ketua Kampung program pagi ini adalah inisiatif serta sumbangan daripada saudara Mua'amar Ghadafi Jamal selaku Presiden Gerakan Belia 4B Malaysia dan sumbangan makanan perserta gotong royong pula disumbangkankan oleh Ketua UMNO Bahagian Tuan Haji Mohd Salleh.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

SJKC NAM HWA <b>Tanjung Piandang</b> - suara hatiku...luahan kasih

Posted: 14 Mar 2013 06:17 PM PDT

bagi aku semester ini kami tidak lepas dari sebarang program..seterusnya lawatan penanda aras ke SJKC Nam Hwa Tanjung Piandang..tujuannya untuk kami melihat sendiri sejauh mana pengurusan Pendidikan Khas di SJKC sama ada meriah atau tidak seperti SK..

ternyata SJKC mendapat tentangan kuat dalam melaksanakan program Pendidikan Khas..ini kerana banyak ibu bapa sukar untuk menerima hakikat bahawa anak-anak mereka perlu memasuki program ini..terutama sekali dari keluarga Cina..

tugas guru pendidikan khas mungkin nampak mudah..tapi tiada siapa pernah laluinya..mungkin jumpah pelajarnya paling banya 7 orang..hendak jaga mereka seperti menjaga 70 orang..bayangkan sendiri kesukaran yang guru pendidikan khas alami..

saya bawakan khas memori lawatan kami di SJKC Nam Hwa kepada anda semua

rombongan cek kiah dah sampai sekolah dah..

saya dan kawan-kawan beri perhatian sepenuhnya terhadap pelajar ini dalam tempoh masa yang terdekat

cikgu nella bersama pelajar gangnam style

memori kami di SJKC Nam Hwa


07 di manjoi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di manjoi - Google Blog Search


Treler Negara Berkebajikan disambut meriah <b>di Manjoi</b>

Posted: 21 Feb 2013 07:24 AM PST

IPOH: Treler jelajah Negara Berkebajikan PAS disambut meriah oleh penyokong parti dan penduduk setempat sewaktu tiba di Manjoi kira-kira jam 6.30 petang tadi.

Sepanjang perjalanan menuju ke Perak juga turut disambut dengan bunyi hon dari pemandu-pemandu kereta yang menyatakan sokongan mereka terhadap perjuangan Pakatan Rakyat khususnya jelajah Negara Berkebajikan.

Ketibaan treler Negara Berkebajikan dinantikan lebih 200 penduduk di Manjoi walaupun sebelum masuk ke pekan kecil itu diganggu oleh sekumpulan kecil pemuda Umno dengan sorakan menghalau kembara Negara Berkebajikan.

Hujan renyai-renyai di pekan kecil tidak mematahkan semangat penonton untuk menyaksikan buat kali pertama kembara ini berjalan mengelilingi negara.

Di Manjoi, bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin menanti bersama pimpinan PAS Perak.

Pengarah Pilihanraya PAS Perak, Asmuni Awi memulakan ucapan di atas pentas treler tersebut dengan menghargai penghormatan yang diberikan terhadap program jelajah yang memilih Manjoi sebagai destinasi pertama.

Beliau yang turut memberitahu persinggahan sementara ini menunjukkan satu isyarat bahawa PAS akan memenangi Dun Manjoi pada pilihanraya umum nanti.

Sementara itu, Nizar yang memulakan aksi memukau ucapan tiga minit dengan memugar ekspresi penonton,  "Are you ready for Pakatan Rakyat, " disambut dengan laungan "yes". Dan are you ready for BN...dijawab "no".

Majlis ditutup dengan bacaan doa yang disempurnakan oleh Nizar.

Dalam pada itu, penduduk setempat tidak melepaskan peluang untuk mengambil gambar di atas pentas treler jelajah sebagai kenangan.

Treler jelajah akan meneruskan perjalanan di Pendang, Kedah bagi program seterusnya esok.

IdaMan: Treler Negara Berkebajikan Disambut Meriah <b>Di Manjoi</b>

Posted: 21 Feb 2013 07:45 AM PST

                    
IPOH: Treler jelajah Negara Berkebajikan PAS disambut meriah oleh penyokong parti dan penduduk setempat sewaktu tiba di Manjoi kira-kira jam 6.30 petang tadi.

Sepanjang perjalanan menuju ke Perak juga turut disambut dengan bunyi hon dari pemandu-pemandu kereta yang menyatakan sokongan mereka terhadap perjuangan Pakatan Rakyat khususnya jelajah Negara Berkebajikan.

Ketibaan treler Negara Berkebajikan dinantikan lebih 200 penduduk di Manjoi walaupun sebelum masuk ke pekan kecil itu diganggu oleh sekumpulan kecil pemuda Umno dengan sorakan menghalau kembara Negara Berkebajikan.

Hujan renyai-renyai di pekan kecil tidak mematahkan semangat penonton untuk menyaksikan buat kali pertama kembara ini berjalan mengelilingi negara.

Di Manjoi, bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin menanti bersama pimpinan PAS Perak.

Pengarah Pilihanraya PAS Perak, Asmuni Awi memulakan ucapan di atas pentas treler tersebut dengan menghargai penghormatan yang diberikan terhadap program jelajah yang memilih Manjoi sebagai destinasi pertama.

Beliau yang turut memberitahu persinggahan sementara ini menunjukkan satu isyarat bahawa PAS akan memenangi Dun Manjoi pada pilihanraya umum nanti.

Sementara itu, Nizar yang memulakan aksi memukau ucapan tiga minit dengan memugar ekspresi penonton,  "Are you ready for Pakatan Rakyat, " disambut dengan laungan "yes". Dan are you ready for BN...dijawab "no".

Majlis ditutup dengan bacaan doa yang disempurnakan oleh Nizar.

Dalam pada itu, penduduk setempat tidak melepaskan peluang untuk mengambil gambar di atas pentas treler jelajah sebagai kenangan.

Treler jelajah akan meneruskan perjalanan di Pendang, Kedah bagi program seterusnya esok.~ hd

                           
                         

Treler Negara Berkebajikan disambut meriah <b>di</b> <b>...</b> - Rakyat Marhaen

Posted: 21 Feb 2013 05:48 PM PST


IPOH: Treler jelajah Negara Berkebajikan PAS disambut meriah oleh penyokong parti dan penduduk setempat sewaktu tiba di Manjoi kira-kira jam 6.30 petang semalam.

Sepanjang perjalanan menuju ke Perak juga turut disambut dengan bunyi hon dari pemandu-pemandu kereta yang menyatakan sokongan mereka terhadap perjuangan Pakatan Rakyat khususnya jelajah Negara Berkebajikan.

Ketibaan treler Negara Berkebajikan dinantikan lebih 200 penduduk di Manjoi walaupun sebelum masuk ke pekan kecil itu diganggu oleh sekumpulan kecil pemuda Umno dengan sorakan menghalau kembara Negara Berkebajikan.

Hujan renyai-renyai di pekan kecil tidak mematahkan semangat penonton untuk menyaksikan buat kali pertama kembara ini berjalan mengelilingi negara.

Di Manjoi, bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin menanti bersama pimpinan PAS Perak.

Pengarah Pilihanraya PAS Perak, Asmuni Awi memulakan ucapan di atas pentas treler tersebut dengan menghargai penghormatan yang diberikan terhadap program jelajah yang memilih Manjoi sebagai destinasi pertama.

Beliau yang turut memberitahu persinggahan sementara ini menunjukkan satu isyarat bahawa PAS akan memenangi Dun Manjoi pada pilihanraya umum nanti.

Sementara itu, Nizar yang memulakan aksi memukau ucapan tiga minit dengan memugar ekspresi penonton,  "Are you ready for Pakatan Rakyat, " disambut dengan laungan "yes". Dan are you ready for BN...dijawab "no".

Majlis ditutup dengan bacaan doa yang disempurnakan oleh Nizar.

Dalam pada itu, penduduk setempat tidak melepaskan peluang untuk mengambil gambar di atas pentas treler jelajah sebagai kenangan.

Treler jelajah akan meneruskan perjalanan di Pendang, Kedah bagi program seterusnya hari ini.

07 di langkap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di langkap - Google Blog Search


kita mahu nizar jamaluddin!: cina <b>langkap</b> - yong suka kuning

Posted: 13 Dec 2012 03:13 PM PST

Semakin teruk si pelakon porno menghina Islam dan hukum hudud, semakin tegar komitmen orang Cina terhadap PAS dan Pakatan Rakyat, khususnya ahli Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP)!
Cina Langkap rajin datang mesyuarat, berbincang dan menghulurkan sumbangan tenaga dalam apa-apa aktiviti PR, khususnya PAS di Langkap. 
PAS adil untuk semua orang. Kata Cina Langkap.
Siapa pulak Cina Langkap ni?
Langkap sebuah pekan kecil yang dihuni oleh majoriti kaum Cina. Langkap terletak dalam DUN Sungai Manik.
Jika komer ikut jalan ka Ipoh dari Kuala Lumpur, masuk ke Teluk Intan, belok ke Chui Chak, komer akan jumpa Langkap, sebelum jumpa Air Kuning, Mambang di Awan eta...
Sebut Langkap, orang akan teringat Perang Parang Panjang Sungai Manik! Apapun Yong tidak akan pergi kepada sejarah permusuhan Melayu dan Cina Langkap, kerana episod itu telah berlalu dan wajib dilupakan. Oleh itu tidak hairan jika dulu Cina Langkap dan Chui Chak amat prejudis dengan orang Islam.
Begitu benci kaum itu pada Melayu, DULU!
Ini kerana orang Melayu kata Cina tu kominis.
Cina pulak kata memeluk agama Islam, maknanya masuk Melayu!
Sekarang demer tahu Islam bukan bermakna Melayu! Islam untuk semua kaum.
Demer tahu itu semua dakyah BN (ameno + MCA)
Ini dibuktikan apabila Cina Langkap tidak lagi risau ketika petugas PAS memberi penerangan tentang perjuangan PAS dan Islam. Malahan demer berkata, kalau Nizar bertanding di Sungai Manik, Cina Langkap akan mengundinya.

Sebab Cina Langkap mahu Nizar jadi MB Perak.

Kata ketua demer: Tuhan Allah suruh orang buat baik. Jangan tipu. Jangan rasuah. Jangan pukul orang. PAS adil kepada semua kaum kerana ia parti percaya kepada Allah.

Prejudis Cina Langkap kepada Islam dan Melayu telah dikikis dan dilempar jauh-jauh!

Moh kita berkenalan dengan Cina Langkap:


Gambar-gambar dari album Bad, Ketua Lajnah Ekonomi Muslimat Pasir Salak.

Hanya Soi Lek dan koncu-koncunya termasuk ameno yang masih ingin menggunakan kaedah melaga-lagakan bangsa dan agama di negara ini demi meneruskan kuasa zalim demer. 
Ameno yang mengaku beragama Islam menolak hudud. Tidakkah demer malu dengan Cina Langkap yang bukan Islam ini menyokong PAS kerana percaya parti tersebut adil kepada semua kaum?
JOM UBAH. TINGGALKAN BN SELAMANYA!

07 di seri iskandar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri iskandar - Google Blog Search


Taiping Mali: Himpunan Gay Jamban <b>di Seri Iskandar</b> Perak

Posted: 20 Dec 2012 05:42 PM PST


Ribuan hadir tunjukkan kebangkitan rakyat Perak!


PARIT: Sambutan rakyat terhadap Himpunan Kebangkitan Rakyat terus mendapat sambutan apabila hampir 20,000 orang memenuhi Padang SEDC Seri Iskandar, malam ini, kata pengarah program, Dr Kharuddin Abdul Malek.

Walaupun hujan renyai-renyai dan sesekali agak lebat sekitar jam 9.30 malam sekitar 20 minit, namun orang ramai masih berkumpul di kawasan padang untuk mendengar pidato daripada pemimpin Pakatan Rakyat.

Orang ramai semakin bertambah apabila hujan mulai reda dan mereka duduk di hadapan pentas untuk mengikuti persembahan daripada NGO dan ceramah para pemimpin Pakatan Rakyat

Antara yang berucap ialah Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dan anggota Jawatankuasa Eksekutif DAP, Dr Tan Seng Giaw.






Antara pemimpin Pakatan Rakyat yang hadir pada Himpunan Kebangkitan Rakyat Perak.

PARIT: Sambutan rakyat terhadap Himpunan Kebangkitan Rakyat terus mendapat sambutan apabila hampir 20,000 orang memenuhi Padang SEDC Seri Iskandar, malam ini, kata pengarah program, Dr Kharuddin Abdul Malek.

Walaupun hujan renyai-renyai dan sesekali agak lebat sekitar jam 9.30 malam sekitar 20 minit, namun orang ramai masih berkumpul di kawasan padang untuk mendengar pidato daripada pemimpin Pakatan Rakyat.

Orang ramai semakin bertambah apabila hujan mulai reda dan mereka duduk di hadapan pentas untuk mengikuti persembahan daripada NGO dan ceramah para pemimpin Pakatan Rakyat

Antara yang berucap ialah Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dan anggota Jawatankuasa Eksekutif DAP, Dr Tan Seng Giaw.






Antara pemimpin Pakatan Rakyat yang hadir pada Himpunan Kebangkitan Rakyat Perak.

bilik untuk di sewa <b>di seri iskandar</b>, perak. - free-ni (iklan percuma)

Posted: 27 Feb 2013 04:57 PM PST

Nama: norhayati
Email: yatee72@hotmail.com
Website:
Tajuk: BILIK UNTUK DI SEWA DI SERI ISKANDAR, PERAK.
Iklan: Untuk PEREMPUAN MUSLIM sahaja!!

Jenis Rumah = Rumah kedai
Kemudahan disediakan:

-Katil siap dgn tilam, bantal, cadar, sarung bantal, dan selimut.
-Almari pakaian
-Dapur
-Peti Sejuk
-TV
-Mesin Basuh
-Sofa
-Meja Makan
-Kipas Angin di semua bilik & ruang tamu

Lokasi amat strategik iaitu hampir dengan:
-UiTM Seri Iskandar
-UTP
-IKBN
-Lain2 institusi pengajian dan jabatan2 kerajaan
-Tesco Seri Iskandar

Amat hampir dengan:
-Stesen petronas
-pasar malam
-Kedai makan
-kedai runcit
-kedai fotostat/alatulis
-dll kedai keperluan lain.

Kadar sewa sebulan: RM150/org termasuk letrik & air
Bayaran masuk = Deposit sewa 2 bulan = RM300/org.
Sewa bulanan dikutip pada hujung bulan.

Jika berminat sila hubungi : pn.yati - 012-2785865(call), 012-4681459(sms), yatee72@hotmail.com (email).

Terima Kasih.
Ip Pengirim: 180.75.217.220

07 di bagan datoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bagan datoh - Google Blog Search


Zahid Hamidi &#39;diserang&#39; 4 Bekas Jeneral <b>di Bagan Datoh</b> ~ Perakite <b>...</b>

Posted: 07 Mar 2013 11:54 PM PST

KEHADIRAN 3 DARIPADA 4 BEKAS JENERAL TENTERA NEGARA PERHANGATKAN LAGI SUASANA POLITIK DI BAGAN DATOH
Isu semasa, pencerobohan Lahad Datu dan pengalaman dalam pertahanan negara serta perjuangan Pakatan Rakyat melalui manifestonya menjamin nasib bekas tentera antara kandungan pengisian.
BAGAN DATOH : PAS Kawasan Bagan Datoh dan Pakatan Rakyat di kawasan tersebut telah menganjurkan ceramah perdana bersama 3 orang bekas pegawai tertinggi dalam pasukan pertahanan negara di sini baru-baru ini. 
Kehadiran Leftenan Jeneral ( B ) Abdul Ghafir bin Abd Hamid, Briged Jeneral (B) Datuk Abdul Hadi bin Abd. Khattab dan Laksamana Pertama ( B ) Imran bin Abdul Hamid ke Bagan Datoh amat dinantikan sebagai penyuntik semangat rakyat untuk berubah dalam Pilihanraya Umum ke 13 nanti.

 Laksamana Pertama ( B ) Hj. Imran Abdul Hamid : Bekas Pegawai Tertinggi Tentera Laut Diraja Malaysia ( TLDM )

Ustaz Mohd Misbahul Munir Masduki : YDP PAS Kawasan Bagan Datoh.

Sebahagian hadirin sedang mendengar ceramah yang disampaikan.

Briged Jeneral ( B ) Datuk Abdul Hadi b. Abd. Khattab : Bekas Pegawai Tertinggi Pasukan Tentera Udara Diraja Malaysia ( TUDM )

Pengerusi KERABAT Bagan Datoh : Kapten ( B ) Hj. Mohamad Aris Bakri.

YB. Dato' Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin menyampaikan ceramahnya.

Lt. Jen. ( B ) Abdul Ghafir b. Abdul Hamid : Timbalan Panglima Tentera Darat- ATM.

semakan penempatan guru interim <b>di</b> sekolah menengah <b>...</b>

Posted: 03 Mar 2013 10:22 PM PST

Semua Warga Pendidik Negeri Perak,

Dimaklumkan bahawa kerajaan telah memutuskan, berikutan insiden pencerobohan bersenjata di Lahad Datu dan beberapa lokasi di Sabah, semua acara rasmi Kerajaan hendaklah dimulai dengan bacaan surah Al-Fatihah dan bertafakur bagi mengingati jasa dan pengorbanan perwira-perwira negara yang telah gugur dalam perjuangan mempertahankan kedaulatan negara.

Sekian, terima kasih.

Unit Komunikasi Korporat,
Kementerian Pelajaran Malaysia,
14 mac 2013

07 di pantai remis - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pantai remis - Google Blog Search


Ceritera..........: Sepetang <b>di Pantai Remis</b> dan Jeram Ikan Bakar..

Posted: 25 Jan 2013 07:50 PM PST

Ini story tertunggak. Kira-kiranya 3 minggu lepas punya story. Mr E dan 3E cukup gemar jalan-jalan ke pantai cuma I je yang tak berapa suka sangat. Tapi I layankan je sebab kalau ikut vote pun I still kalah jugak. So, lepas Asar gitu, we all ke Kuala Selangor dengan melalui LATAR yang mengambil masa 28 minit utk sampai ke sana. Just bayar je tol sebanyak RM6 (sehala) dan you all akan sampai ke Kuala Selangor tanpa sebarang masalah...insya-Allah.
 Pantai Remis, Kuala Selangor...

 happy sebab dapat main pasir dan air di pantai....




 waiting for the foods....
Till then & Take care ya!

07 di teluk intan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di teluk intan - Google Blog Search


KELAB GREENBOC: [VIDEO] Pemuda UMNO Ganggu Program <b>...</b>

Posted: 04 Mar 2013 07:31 AM PST


Sekumpulan Pemuda UMNO malam semalam telah melakukan perlakuan biadab dan provokasi melampau dengan menggangu kacau ceramah DAP di Teluk Intan, Perak sambil mengibar bedera dacing berteriak terjerit terlolong "TELUK INTAN MELAYU PUNYA..... UMNO PUNYA".

Mereka tunjuk samseng dan biadap yang tidak bertamadun langsung. Enggan beredar walaupun dirah pihak polis.

Keadaan terkawal... Nampak gayanya lagak samseng Pemuda UMNO ganggu kacau ceramah Pakatan Rakyat semakin hari semakin melampau.

Kini permainan politik perkauaman sempit UMNO sudah sampai ketahap amat merbahaya dan kritikal sekali. -omakkau

10 comments:

View Comments/Post a Comment

07 di lumut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lumut - Google Blog Search


RAKYAT MARHAEN: DR MANUTY : DI CERAMAH JMR <b>DI LUMUT</b>

Posted: 10 Mar 2013 08:38 PM PDT

Berikut hanyalah sebahagian kecil punca segala masalah yang melibatkan kehilangan wang dan harta negara sejak umno/BN berkuasa lebih setengah abad yang lalu. Namun, jika dikumpul, ianya mencecah ratusan billion Ringgit wang milik Rakyat yang telah diselewengkan oleh kerajaan umno/BN.

1. Skandal PKFZ yang melibatkan duit Rakyat sebanyak RM12.7 billion.

Tun Dr Ling Liong Sik mengaku tidak bersalah di atas dua pendakwaan di bawah Seksyen 418 dan 417 Kanun Keseksaan atas tuduhan memperdayakan Jemaah Menteri berhubung projek bernilai RM12.7 bilion itu. Bekas Presiden MCA ini dituduh memperdayakan Jemaah Menteri untuk bersetuju meluluskan pembelian 999.5 ekar tanah milik koperasi nelayan Melayu di Pulau Indah pada harga RM25 satu kaki persegi dengan kadar faedah 7.5 peratus, iaitu nilai yang jauh lebih tinggi dari nilai sebenar di pasaran. Beliau juga mengeluarkan surat sokongan mengarahkan projek PKFZ ini diserahkan kepada syarikat Kuala Dimensi Sdn Bhd, milik Pengerusi Kelab Penyokong BN, Dato Seri Tiong King Sing.

2. Komisen pembelian kapal selam sebanyak RM500 juta.

  • Harga asal pembelian: €1.14 billion (RM4.52 billion)
  • Kos Senggaraan jangka panjang: €999.15 juta (RM3.964 billion) kepada Perimekar Sdn Bhd bagi kerja-kerja penyelenggaraan jangka panjang kapal selam itu pada tahun 2002.

Permohonan tambahan daripada Kementerian pertahanan pada Sidang Belanjawan 2011

  • RM417 juta untuk membiayai kontrak senggaraan (In Service Support) dua buah kapal selam Scorpene
  • RM56 juta untuk bayaran pendahuluan sewaan perkhidmatan Sistem Submarine Escape Rescue Intervention (SMER-1).
  • Sebelum ini, kerajaan sudah membayar €999.15 juta (RM3.964 billion) - Rujuk di atas.

3. Kerugian pembelian aset oleh Sime Darby RM1.6 billion.

  • Kerugian akibat lebihan kos berjumlah kira-kira RM1.6 bilion, membabitkan projek minyak dan gas Bulhanine dan Maydan Mahzam di Qatar serta projekhidroelektrik Bakun.


4. Menanggung kerugian (bailout) Konsortium Perkapalan Berhad milik Mirzan Mahathir sebanyak RM1.7 billion.

  • MISC (anak syarikat Petronas) telah diarahkan oleh Mahathir (PM ketika itu) untuk membeli aset Konsortium Perkapalan Berhad dengan pembiayaan sebanyakRM1.7 billion bertujuan menyelamatkan syarikat perkapalan milik anak beliau, Mirzan.

5. Kos senggaraan Paya Indah Wetland RM88 juta.

6. Kerugian Pos Malaysia (Transmile) RM5460 juta.


7. Perjanjian pembelian Eurocopter sebanyak RM1.67 billion.

  • Harga ditawarkan oleh Eurocopter Malaysia yang dipilih oleh kerajaan: RM1.67 billion
  • Harga Kelowna Flightcraft untuk helikopter alternatif: RM865 juta (Kerajaan dapat menjimatkan RM805 juta)

8. Kos pembaikan bumbung Stadium Terengganu yang runtuh sebanyak RM292 juta.

9. Kos memperbaiki kerosakan MRR2 sebanyak RM70 juta

10. Akaun bil terlebih bayar Maybank sebanyak RM4 billion.

11. Tumbuk-rusuk (kickbacks) kepada Ng Yen Yen di Kementerian Pelancongan RM10 juta.

12. Kos membeli tiga buah lukisan oleh MAS sebanyak RM1.5 juta.

13. Lebihan bayaran oleh Kementerian Belia dan Sukan sebanyak RM8.4 juta.

14. Perbelanjaan Kompleks Sukan gajah putih di London sebanyak RM70 juta.

15. Baikpulih bangunan MATRADE sebanyak RM120 juta.

16. Kos minyak dan senggaraan jet kegunaan PM sebanyak RM200 juta.

17. Hutang tidak dapat dituntut InventQ sebanyak RM228 juta.

18. Membayar gantirugi pembatalan Jambatan Bengkok sebanyak RM257 juta.

19. Kerugian dalam urusniaga penjualan Augusta sebanyak RM510 juta.


20. Nilai kehilangan pendapatan kerajaan daripada Approved Permit (AP) yang dikeluarkan bagi tempoh setahun sebanyakRM1.8 billion.

21. Senggaraan kapal-kapal selam KD Tunku Abdul Rahman dan KD Tun Rzak (akan dijadikan artifak Muzium Negara) sebanyak RM4.1 billion.

22. Pembinaan dan senggaraan PSC Naval Dockyard Lumut sebanyak RM6.75 billion.

23. Dua skandal Bank Bumiputra pada wal 1980-an sebanyak US$1 billion dengan anggaran nilai kerugian pada 2008 sebanyak RM3.2 billion.

24. Kegagalan Maminco dalam percubaan menguasai pasaran timah dunia pada tahun 1980-an dipercayai mengakibatkan kerugian bernilai US$500 juta. (RM1.6 billion)

25. Bertaruh dalam niaga kewangan pasaran hadapan luar negara menyebabkan Bank Negara Malaysia kerugian RM30 billion pada tahun 1990-an.

26. Kerugian Perwaja Steel sebanyak US$800 juta (RM2.56 billion).

27. Menggunakan dana awam sebanyak RM10 billion dalam operasi Valuecap Sdn Bhd untuk melonjakkan nilai harga pasaran saham.

28. Skandal kewangan Bank Islam yang melibatkan kerugian RM700 juta.

29. Penjualan MV Augusta dengan harga €1 (1 Euro) mengakibatkan kerugian sebanyak €75.99 juta (RM348 juta) - sama seperti No. 18?

30. Kehilangan royalti Wang Ehsan Terengganu sebanyak RM7.4 billion (antara tahun 2004 – 2007)

31. Sejak penubuhan Petronas Philharmonic Orchestra selama lebih 10 tahun yang lalu, ia telah menelan perbelanjaan sebanyak RM500 juta denga RM1 juta setahun dibayar sebagai gaji dan imbuhan kepada Ketua Pegawai Eksekutif (CEO).

32. Yuran Penasihat: Mahathir telah dibayar RM180,000, Shahrizat Abdul Jalil (Menteri Kemajuan Wanita) RM404,726 dan Abdul Hamid Othman (Agama) RM549,675 pada setiap tahun.

33. Kerajaan telah membelanjakan RM3.2 billion untuk pelaksanaan program Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) sepanjang lima tahun pertama pelaksanaannya. Daripada jumlah tersebut, kerajaan telah membayar RM2.21 billion untuk membeli pelbagai kelengkapan teknologi, maklumat dan komunikasi (ICT) namun tiada sebarang perincian perbelanjaan pernah ditunjukkan.

Kerajaan telah membayar RM6k bagi setiap komputer laptop/notebook yang dapat diperolehi di pasaran dengan harga di bawah RM3k. Beberapa konsortium telah ditubuhkan semata-mata untuk 'mengendali secara atas-angin' pengagihan segala peralatan dan perkakasan berkenaan. Kini, kebanyakan peralatan dan perkakasan telah menjadi milik anak guru-guru yang terlibat dengan PPSMI.

34. Komisen yang telah dibayar kepada dua buah syarikat persendirian yang mengendalikan pembelian kapal selam Scorpene iaitu Perimeker Sdn Bhd dan IMT Defence Sdn Bhd berjumlah RM910 juta. Ada kaitan dengan No. 2.

35. Kerajaan membuat bayaran RM300 juta sebagai ganti rugi yang dibayar kepada Gerbang Perdana kerana pembatalan pembinaan Jambatan Bengkok yang bernilai RM1.1 billion.

36. RM1.3 billion telah dibazirkan dengan pembinaan kemudahan kompleks gajah putih 'Customs, Immigration and Quarantine' (CIQ) apabila projek Jambatan Bengkok dibatalkan.

37. Membelanjakan RM100 juta untuk kerja-kerja baik-pulih dan kebocoran Bangunan Parlimen Malaysia.


38. Program Angkasawan Negara yang menelan belanja – RM40 juta

39. Dianggarkan sebanyak RM500 juta setahun dibelanjakan untuk Latihan Khidmat Negara

40. Menanggung kerugian Eye of Malaysia – RM30 juta dan RM5.7 juta dalam bentuk pemberian tiket percuma.

41. Menanggung kerugian sebanyak RM2.4 juta untuk pembelian dakwat kekal

42. Pada September 2006, Samy Velu mengumumkan bahawa kerajaan telah membayar ganti rugi berjumlah RM38.5 billion kepada 20 buah syarikat pengendali lebuhraya. Sembilan syarikat pengendali tol lebihraya menerima durian runtuh berjumlah RM380 juta daripada kenaikan kadar tol pada tahun 2008 sahaja.

43. Tumbuk-rusuk (kickbacks) sebanyak RM32 juta nilai eksport kayu balak oleh syarikat-syarikat yang berkaitan dengan Ketua Menteri Sarawak dan ahli keluarganya.

44. Dua kali menanggung kerugian (bailout) oleh Malaysia Airline System (MAS) yang berjumlah sebanyak RM7.9 billion. Pada ketika MAS berhadapan dengan kerugian pada saban tahun, sebanyak RM1.5 juta telah dibelanjakan untuk membeli TIGA buah lukisan untuk menghiasi pejabat pengerusi MAS, Munir Majid. (Berkaitan dengan No. 11)

45. Menanggung kerugian (bailout) Sistem Pengangkutan Putra sebanyak RM4.486 billion.


46. Menanggung kerugian (bailout) STAR-LRT sebanyak RM3.256 billion.

47. Menanggung kerugian (bailout) Sistem Pembetungan Kebangsaan bernilai RM192.54 juta.

48. Menanggung kerugian (bailout) Lebuhraya Seremban-Port Dickson sebanyak RM142 juta.

49. Menanggung kerugian (bailout) Penjara Kuching bernilai RM135 juta.

50. Menanggung kerugian (bailout) Kajian Makanan dan Gunaan Orang Islam sebanyakRM8.3 juta.

51. Menanggung kerugian (bailout) Le Tour de Langkawi sebanyak RM3.5 juta.

52. Agihan secara borong ratusan juta saham di Bursa Malaysia dengan berselindung di bawah Dasar Ekonomi Baru (DEB) kepada kroni, kaum keluarga, anak-anak para Menteri dan pemimpin BN yang bernilai berbillion-billion ringgit.


53. Pindah-milik puluhan ribu hektar tanah-tanah komersial dan konsesi pembalakan kepada anak-anak serta kaum keluarga para Menteri dan pemimpin BN yang bernilai berbillion-billion ringgit.

54. Kerugian Petronas sejak tahun 1997 apabila menandatangani perjanjian dengan ENAM PENAMA yang tidak didedahkan dalam dagangan hadapan petroleum negara dengan kadar harga murah untuk jangkamasa yang panjang. Apabila harga bahan petroleum meningkat, Petronas kekal menjual kepada ENAM penama ini pada harga murah yang telah dipersetujui.

Dan manusia yang bertanggungjawab mengatur perjanjian dagangan hadapan yang merugikan Petronas dan Rakyat ini adalah merupakan manusia yang paling lantang bersuara sekarang ini - Mahathir Muhamad. Dan beliau ingin kekal menjadi penasihat Petronas hingga mati bagi melindungi identiti ENAM JAHANAM yang menghisap darah Rakyat melalui keuntungan Petronas.

55. RM5700 untuk membeli seunit jek kereta yang berharga RM50. (*)

56. Kenderaan milik kerajaan meneguk setangki petrol bernilai RM113 dalam tempoh beberapa minit. (*)

57. Platform tiang bendera berharga RM990 dibeli dengan harga RM30,000 (*)

58. Thumb drive berharga RM90 dibeli dengan harga RM480 (*)

59. Kabinet simpanan barang berharga RM1,500 telah dibeli dengan harga RM13,500 (*)

60. Pembelian seunit lampu suluh bernilai RM35 telah dibayar dengan harga RM143. (*)

(*) - yang dinyatakan adalah sebutharga untuk SATU UNIT. Kerajaan membeli dalam bentuk pukal antara puluhan hingga ribuan unit item yang sama.

61. Perbelanjaan kempen 1Malaysia yang dibayar kepada APCO sebanyak RM76.8 juta.

62. Membayar subsidi RM17 billion kepada Penjana Tenaga Bebas (IPP)


63. Cincin berlian bernilai USD24 juta untuk Ro$mah --- kononnya pembelian telah dibatalkan – berapa pula jumlah ganti rugi yang terpaksa rakyat bayar?

64. Satu laman web 1pengguna bagi Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan dibina dan diselenggarakan dengan belanja RM1.4 juta.

65. Projek e-mel 1Malaysia yang menelan belanja RM50 juta.

66. Menggunakan Kumpulan Wang Amanah Pencen (KWAP), Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), Danaharta dan Khazanah untuk membeli saham-saham Timedotcom yang tidak laku – kerugian sebanyak RM3.3 billion.

67. Skandal Offshore Petrol Vehicle (PSC-NDSB) – rugi RM6.75 bilion


68. Rosmah sewa bilik hotel RM100,000 satu malam di Burj Al-Arab Dubai!!

69. Rosmah dan Najib sewa penthouse di Hotel Darling di Sydney pada kadar RM65,100untuk sehari semalam.

70. "Lawatan Sambil Belajar" ke Arab Saudi, Oman dan Bangladesh Rosmah and the Gang (FLOM @ First Lady of Malaysia) ditanggung kerajaan berjumlah RM134,317.76.

71. Memperuntukkan dana RM100 juta setahun untuk Rosmah berbelanja dalam projek peribadi 'Permata Negara'nya.

72. Perbelanjaan oleh Rosmah untuk mengendalikan Sidang Kemuncak Wanita Pertama yang melibatkan 15 orang wanita isteri Ketua-ketua Negara yang majoritinya daripada negara-negara Afrika yang menelan belanja RM4.5 juta untuk tempoh TIGA hari.

73. Kos ubah suai Seri Perdana sebanyak RM12.5 juta.


74. Bil elektrik kediaman rasmi PM dan TPM di Seri Perdana sebanyak RM160,000sebulan.

75. Insinerator di Broga, Semenyih, kerajaan BN yang di atas kebodohan mereka tidak mendengar keluhan rakyat, terpaksa membazirkan berbilion ringgit membatalkan projek tersebut. Insinerator yang seberat 1,500 tan dan menggunakan teknologi 'fluidized bed gasification' yang dikatakan terbesar di Asia ditaksirkan menelan belanja RM1.5 bilion (lebih kurang USD395 juta) untuk dibina dan RM200 juta (USD53 juta) bagi kos operasinya setiap tahun.

CHECK-LIST INI AKAN TERUS DIKEMASKINI DARI SEMASA KE SEMASA.
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved