Selasa, 20 September 2011

07 di manjoi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di manjoi - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

07 di trolak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di trolak - Google Blog Search


Seri <b>Trolak</b> – Siti Zainon Ismail | Dunia Puisi

Posted: 11 Sep 2011 11:48 PM PDT

(buat keluarga peneroka)

Telah kau kepung segala bau
mengumpulkan khazanah alam
rimba pekat penuh rahsia
menelan apa saja
yang sedia mendekati.

Sebenarnyalah
terlalu berat buat menakluk kekuasaan
kecuali harapan
berbekalkan azam,
pohonpun kita suburkan lagi
lembah dan bukit serinya merimbun.

Kini, baunya yang dihirup
adalah keazaman terkuat
menerbitkan cahaya
serta wangi yang khas
waktu malam di sini
kunang-kunang pun menjadi bintang
menyerikan alam terbuka
siang cerah
bersama surya
terus mendenyutkan usaha.

~ Siti Zainon Ismail, 1984

Carian

PUISI-PUISI SITI ZAINON ISMAIL,pantun felda,siti zainon ismail sajak

Share on Tumblr

07 di kampar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kampar - Google Blog Search


Kawasan Gambut <b>Kampar</b> Dapat Dikelola Secara Ekonomis <b>...</b>

Posted: 08 May 2010 10:13 PM PDT

Semenanjung Kampar (greenpeace.org)

Berita Terkait

Jakarta (ANTARA News) - Kawasan gambut di Semenanjung Kampar, Riau, tetap dapat dikelola secara ekonomis sepanjang kawasan hulu sungai dan rawa dengan ketebalan gambut mencapai tiga meter dijadikan kawasan konservasi atau hutan lindung.

Untuk itu, menurut Direktur Programe Tropenbos Internasional Indonesia, Petrus Gunarso, di Jakarta, Minggu, "Kementerian kehutanan bisa memanggil dan mengajak empat pemegang Izin Usaha Pemanfaatan Hasil Hutan Kayu hutan alam (IUPHHK-HA/HPH) di zona hulu sungai kawasan gambut Kampar mengubah izin konsesinya menjadi IUPHHK Restorasi Alam".

Dengan demikian, kata Petrus Gunarso , kawasan yang berada di tengah Semenanjung Kampar dengan luas sekitar 280.000 hektare tersebut bisa terjaga ekosistemnya.

Nantinya, keempat perusahaan pemegang IUPHHK-HA (HPH) tersebut juga bisa memanfaatkan izin konsesi restorasi alam miliknya itu untuk meraih potensi pendapatan dari perdagangan karbon. Apalagi, kata Petrus, keempat unit manajemen pemegang izin konsesi IUPHHK-HA tersebut kini sudah tidak aktif lagi menjalankan operasi HPH-nya.

Di sisi lain, lebih dari 20 perusahaan yang kini mengusahakan perkebunan, Hutan Tanaman Industri (HTI), dan agroindustri harus mau bekerja sama untuk menerapkan teknologi pengelolaan kawasan gambut yang ramah lingkungan dan lestari (eco-hydro), katanya.

Melalui kerja sama , tegas Petrus, fungsi lahan gambur sebagai "reservoir" air dan karbon tetap terjaga.

Saat ini, ada lebih dari 25 unit manajemen, di antaranya perusahaan di kelompok usaha Sinar Mas, Riau Andalan Pulp and Paper (RAPP), Pertamina, dan perusahaan perkebunan, yang mengantungi izin usaha di kawasan gambut tersebut.

Namun yang pasti, menurut dia, kondisi lahan gambut di Kampar yang luasnya mencapai 700.000 hektare masih lebih baik daripada kawasan satu juta hektare gambut di Kalteng yang dibuka untuk areal pertanian pada masa Orde Baru.

"Kondisi Kampar dengan lahan gambut di Kalteng sangat beda. Kampar lebih baik karena belum sepenuhnya terdegradasi," kata Petrus.

Tidak mudah

Menyinggung keinginan kalangan LSM menjadikan seluruh Semenanjung Kampar sebagai kawasan konservasi, dia menegaskan hal itu tidak semudah yang dikatakan.

"Siapa yang bisa memastikan kawasan seluas 700.000 hektare bebas dari perambahan dan pembalakan liar. Apalagi sudah ada kanal-kanal untuk kegiatan pembalakan liar (illegal logging) yang menembus jauh ke hulu sungai kawasan Kampar. Tahu sendiri bagaimana para pembalak liar (illegal logger)," katanya.

Petrus melontarkan usulan itu terkait dengan hasil "rapid assessment" yang dilakukan Tropenbos Internasional Indonesia di kawasan gambut tersebut.

Dia menjelaskan Tropenbos pada awalnya memang diminta untuk mengkaji kawasan RAPP, tetapi akhirnya kajian dilakukan untuk seluruh kawasan karena tidak ada gunanya jika penelitian hanya dilaksanakan di kawasan milik perusahaan itu.

"Kami juga melakukan kajian atas penerapkan water table di areal HTI konsesi RAPP. Apalagi, perusahaan ini sebelumnya menyatakan mereka dapat mengurangi degradasi, menekan emisi karbon, dan mengurangi pembalakan liar. Selain itu, mereka juga melakukan pendekatan lingkungan di areal konsesinya dengan membangun kawasan penyangga untuk area perkebunan yang ada di sekitarnya," kata Petrus.

Perusahaan ini juga berkomitmen melakukan identifikasi dan pengelolaan area yang memiliki nilai konservasi tinggi (high conservation value/HCV) sebagai habitat alam untuk jenis-jenis endemik yang langka, situs sejarah dan tempat suci, atau sumber mata pencaharian masyarakat lokal.

Tropenbos dalam kajiannya yang melibatkan 21 peneliti, 20 asisten peneliti, dan 40 asisten lokal merekomendasikan pengembangan lembaga kolaboratif Pengelolaan Semenanjung Kampar dalam kerangka pembangunan wilayah secara berkelanjutan.

Untuk itu, opsi yang dapat dilakukan adalah dengan membangun Kesatuan Pengelolaan Hutan (KPH) Model Kolaboratif atau menyerahkan pembangunan lembaga kolaboratif kepada aktor kunci pembangunan di Semenanjung Kampar.

Selain itu, Kementerian Kehutanan juga harus memantau dan mengevaluasi secara ketat pengelolaan HTI berdasarkan kriteria dan indikator pengelolaan hutan tanaman lestari, termasuk penerapan eco-hydro buffer oleh seluruh pelaku pembangunan di Semenanjung Kampar.

Sementara swasta yang mengelola usahanya di kawasan ini harus menerapkan "ecohydro buffer" pada seluruh areal hutan tanaman yang dikelolanya, menyusun program pengelolaan habitat harimau sumatera di areal konsesinya.

Selain itu, mereka membicarakan penetapan ruang kelola masyarakat, menyusun program pemberdayaan masyarakat yang berbasis pada potensi sumber daya alam, dan dan mewujudkan pengelolaan hutan tanaman lestari yang dapat dibuktikan dengan sertifikat Pengelolaan Hutan Produksi Lestari (PHPL).
(T.A027/A011/P003)

Editor: Priyambodo RH

COPYRIGHT © 2010

Ikuti berita terkini di handphone anda di m.antaranews.com

07 di ipoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di ipoh - Google Blog Search


4 Penjenayah di tembak mati <b>di Ipoh</b>. » Perak News - Your Online <b>...</b>

Posted: 19 Sep 2011 09:03 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]4 Penjenayah di tembak mati di Ipoh. September 20, 2011 — Leave a Comment. Posted in State News · Cancel Reply. Leave a Reply. Name. Email. Website. You can use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> ...

Esok Jejak Pejuang Kemerdekaan <b>di Ipoh</b>. ~ SISI BUKIT

Posted: 14 Sep 2011 05:21 AM PDT

07 di pasir salak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pasir salak - Google Blog Search


Bakul sampahkan sejarah tulisan &#39;profesor kangkung&#39; – Azmin <b>...</b>

Posted: 11 Sep 2011 09:58 PM PDT

Azmin Ali menyampaikan sumbangan kepada rakyat.

(Nabihah Hamid)

Azmin Ali menyampaikan sumbangan kepada rakyat.

PERAK: Timbalan Presiden KEADILAN, Mohamed Azmin Ali menyelar beberapa sejarahwan yang sanggup menjadi 'profesor kangkung' dengan memutar belit sejarah bagi menonjolkan Umno.

"Pakatan Rakyat harus membakul sampah buku sejarah tulisan profesor kangkong dan menulis semula sejarah dengan fakta tepat dan adil," kata Ahli Parlimen Gombak itu pada sambutan Aidilfitri anjuran cabang Pasir Salak dihadiri lebih 200 orang, semalam.

Beliau kesal kerana Umno tergamak memadam dan menipu fakta sejarah hasil 'pertolongan' profesor kangkung dan menyifatkan perbuatan itu sebagai kerja keji.

"Sejarah negara harus dikaji semula kerana Umno BN memadamkan pengorbanan perjuangan Dr Burhanuddin Al-Helmi dalam menuntut kemerdekaan.

"Ahmad Boestamam, Tok Janggut dan ramai pejuang lain juga dipinggir dari sejarah versi Umno BN," kata Azmin yang membidas tuduhan Umno kononnya Mat Indera adalah komunis sedangkan pejuang itu adalah hafiz al-Quran dan kuat beribadat .

Terdahulu, beliau menyampaikan hamper kepada 50 orang masyarakat miskin setempat. Hadir sama ialah Osman Abdul Rahman (Ketua Cabang KEADILAN Cabang Pasir Salak merangkap Penyelaras Dun Sungai Manik) dan Abdul Razak Ismail (Penyelaras Parlimen Pasir)

Azmin memulakan sesi turun padang di Perak bermula di Parlimen Pasir Salak yang dijangka jatuh ke tangan Pakatan Rakyat pada pilihan raya umum akan datang.

"Apa yang kita perlu ialah anggota parti kena bekerja keras bagi memastikan calon Pakatan Rakyat menang dalam PRU yang dijangka pada November akan datang" katanya

Ini ekoran calon KEADILAN tewas tipis dengan majoriti 2,600 undi walaupun Pasir Salak merupakan kubu kuat Umno ketika itu.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=20156

07 di menglembu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di menglembu - Google Blog Search


Sambutan Hari Jadi Seorang Nenek Diganggu Lelaki Bersenjata

Posted: 04 Sep 2011 06:00 PM PDT

Sambutan hari ulang tahun kelahiran seorang nenek yang dihadiri 32 ahli keluarganya di Taman Rishah di sini gempar apabila diserang sekumpulan empat lelaki bersenjatakan pistol, parang dan kayu golf, awal pagi ini.

Kejadian pukul 1.50 pagi itu turut mengakibatkan seorang daripadanya iaitu Gordan Francis, 18, yang juga cucu kepada M. Marianee, 58, cedera di bahagian bahu akibat terkena tembakan.

Menurut ibu saudara Gordan, G. Ushanantini, 30, salah seorang daripada suspek yang tidak dikenali itu dan bersenjatakan pistol melepaskan dua das tembakan rambang ke dalam rumah mereka.

"Ketika itu, anak saudara saya (Gordan) sedang duduk di atas motor menghisap rokok di luar pagar rumah sebelum keluar seorang lelaki daripada sebuah kereta Proton Iswara berwarna putih melepaskan tembakan pertama, tetapi tidak kena.

"Dia (Gordan) yang panik lalu menghidupkan enjin motosikal dan cuba melarikan diri, namun tembakan kedua terkena bahu kirinya. Salah seorang suspek juga tidak berpuas hati dan memecahkan pintu kaca hadapan rumah dengan kayu golf.

"Namun, jeritan kanak-kanak termasuk tangisan seorang bayi berusia sebulan yang sedang tidur dalam buaian di ruang tamu menyebabkan semua lelaki itu melarikan diri," katanya ketika ditemui Utusan Malaysia di sini hari ini.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Datuk Dzuraidi Ibrahim berkata, sebelum kejadian itu, suspek-suspek berkenaan menyerang seorang lagi lelaki berusia 21 tahun di sebuah restoran berdekatan sebuah hotel di Menglembu di sini pada pukul 12.30 tengah malam.

Menurut beliau, ketika kejadian, mangsa yang bekerja sebagai kelindan lori sedang berbual bersama dua lagi rakannya.

Utusan Malaysia difahamkan, lelaki berkenaan digunakan oleh suspek untuk mencari lokasi rumah Gordan di Taman Rishah yang terletak kurang satu kilometer dari restoran berkenaan.

"Lelaki itu telah didatangi sekumpulan suspek menaiki kereta sama iaitu Proton Iswara putih bernombor plat ACJ 352.

"Mangsa kemudian dibawa ke Taman Rishah sebelum dilepaskan di Jalan Kuala Kangsar berdekatan stesen pam minyak Petronas.

"Suspek juga bertindak merampas dokumen peribadi mangsa serta telefon bimbitnya jenis Sony Ericson," katanya.

Dzuraidi berkata, polis masih menyiasat motif serangan dan kes disiasat di bawah Seksyen 307 Kanun Keseksaan dan Seksyen 3 Akta Senjata Api.

Related posts:

  1. Terdesak Mencari Wang Untuk Majlis Kahwin, Lelaki Pura-pura Diculik
  2. Disamun, Pukul Dan Ditampal Pelekat Pada Mulut Mata | Serang Wanita Maut
  3. Dirogol Dua Lelaki
  4. Dikurung & Diseksa Isteri Teman Lelaki
  5. Pengusaha Beras Mati Ditembak

07 di kerian - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kerian - Google Blog Search


Alia haryanie: Beberapa kes demam denggi <b>di</b> area kubang <b>kerian</b>

Posted: 25 Aug 2011 11:44 PM PDT

Ketika insan2 lain sedang membuat persiapan raya,berapa ramai yang sedang mengharungi dugaan2....Cukuplah dikurniakan kesihatan dan kesempatan untuk menikmatinya.Dalam beberapa hari lepas,aiman demam yang agak tinggi.Bila bawa ke klinik kesihatan,doktor ambil darah untuk buat full blood count untuk check platlet.Nak check sama ada demam tinggi atau tidak.Result darah tak berapa elok.Platlet ok tapi hemoglobin rendah.Apa yang mengejutkan aiman juga mengalami anemia,kekurangan darah merah.Terkedu sekejap,apa punca pula anemia?Adakah akibat pendarahan di kepala tempoh hari?Berbagai persolan yang merisaukan.Moga dijauhkan dari penyakit yang merbahaya.Risau dan memohon agar anak2 dijauhkan dari penyakit2.Berikanlah kekuatan yang luar biasa untuk menghadpi segala ujian dan dugaan...
Sekarang ni kat area rumah ada 5 kes demam denggi.Minta jauhlah.Kalau anak2 sakit,risau sangat.Kalau diri sendiri sihat lainlah,apa apa pun segala ketentuan hanya Allah yang tahu..

07 di taiping - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di taiping - Google Blog Search


Taiping Mali: Takziah : Abdul Shukor meninggal dunia <b>di Taiping</b>

Posted: 30 Aug 2011 08:46 PM PDT


KUALA LUMPUR: Bekas Ketua Pengarah Pendidikan yang juga Ahli Dewan Negara Perak dan Pro Canselor UPSI, Tan Sri Abdul Shukor, kembali ke rahmatullah pada jam 1.20 pagi tadi. 

Jenazah dimandikan di Masjid Al-Hidayah Assam Kumbang, Taiping dan dibawa ke Putrajaya jam 10 pagi tadi untuk dikebumikan selepas Asar.

Sultan Perak, Sultan Azlan Shah dan Raja Muda Perak, Raja Nazrin Shah berangkat jam 9.45 pagi tadi untuk memberi penghormatan terakhir dan bersama-sama menyembahyangkan jenazah.

07 di kuala sepetang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala sepetang - Google Blog Search


Kilang Arang, <b>Kuala Sepetang</b> : Thousand Step Forward

Posted: 19 Sep 2011 08:32 AM PDT

Posted on September 19, 2011

3 minggu lepas, sebelum aku balik beraya ke kampung di Pendang, Kedah, aku dengan adik aku ada membuat perancangan untuk ke Kuala sepetang sebelum kami pulang beraya di kampung, lagupun satu jalan untuk sampai ke kedah.

Bila sebut Kuala sepetang, pasti ramai yang akan mengenali kuala sepetang dengan Mee udang. Kalau cakap sahaja nak ke Taiping, atau ke kuala sepetang, ramai yang akan memberi peringatan jangan lupa mencuba mee udang, tak tau la macam mana rasa mee udang kat kuala sepetang, aku sendiri pon tak pasti kesedapan dan nikmat mee udang kuala sepetang macam mana.

Kami bertolak daripada kuala lumpur pada pukul 3.00 pagi, sebelum bertolak sempat lagi mengeteh dengan kawan-kawan, damak (naza abdul hamed), may, zul dan beberapa orang teman dari photo malaysia. Dengan apa yang di ceritakan dan tip yang diceritakan, aku ambik time masa dia. Masa aku balik, tinggal lagi 1 minggu sebelum kita sambut hari raya, lagipun kalau balik awal-awal senang sikit, sebab tak tempoh jalan sesak. Masa bagi pukul 3.00 pagi untuk bertolak memang adalah sesuai dan anggaran masa yang kami tetapkan, akan sampai di kuala sepetang pada pukul 7.00 pagi. Masa yang di pilih amat sesuai, kerana waktu tu, tak begitu banyak kenderaan di lebuhraya, cuma yang banyak adalah lori-lori besar yang menuju ke utara tanah air. Sebelum memanduan aku pastikan diri sendiri sihat dan cukup rehat, bagi mengelak perkara-perkara yang tidak diingini berlaku ketika musim perayaan.

Kami tiba di hentian rehat dan rawat sungai perak pada pukul 4.450 pagi, berhenti bersahur dan rehatkan mata sebelum meneruskan perjalanan. Jarak dari RNR sungai perak tidak begitu jauh untuk sampai ke susur keluar tol Changkat Jering. Kami meneruskan perjalanan ke Kuala Sepetang pada pukul 6.00 pagi dan apa yang aku harapkan pada waktu itu, diharapkan akan sampai ke sana pada pukul 7.00 pagi. Daripada susur keluar tol Changkat Jering, mengambil masa 20-30 minit masa perjalanan, menurut rakan-rakan kami yang pernah sampai ke kuala sepetang.

Akhir aku tiba di kuala sepetang tepat pada pukul 7.00 pagi, di sepanjang jalan menuju ke Kuala sepetang terdapat beberapa rumah lama, balai raya lama yang membuatkan aku tertarik dengan peninggalan sejarah lama yang masih kekal sampai ke hari ini. Ini adalah kali pertama aku menjejakkan kami di Kuala Sepetang

Mengikut sejarah, Kuala Sepetang yang dahulunya dikenali sebagai Port Weld, pasti kita pernah mendengar nama port weld tu dalam buku sejarah bukan :) . Kuala sepetang jugak adalah tempat hutan kayu bakau terbesar di malaysia dan diwartakan sebagai hutan bakau simpanan.

Kalau korang semua nak tau, apa tujuan aku nak ke Kuala sepetang ?, Makan mee udang Mak jah & Mak teh ?. nak makan mee udang masa tu mana la boleh, sebab waktu tu bulan puasa, semua kedai mee udang tutup. Selain Mee udang, Kuala sepetang juga terkenal dengan industri pengeluaran arang, selain daripada sektor perikanan. Arang yang dibakar daripada Kayu Bakau. Kalau nak tengok macam mana arang bakau punya proses, jom ikut dan tengok gambar-gambar kat bawah.

suasana seawal pagi di kilang arang di kuala sepetang

Kayu bakau yang masih mentah dan siap dipotong, sebelum melalui proses menanggalan kulit yang diangkut daripada bot

Kanak-kanak ini bangun seawal pagi dan datang ke kilang bagi membantu keluarga melakukan kerja-kerja di kilang arang dan pulang ke rumah bagi persiapan untuk meneruskan pengajian di sekolah pada sebelah petang

Setibanya aku di Kilang arang, aku di sambut dengan anjing-anjing di kilang tersebut, risau jugak dengan anjing-anjing yang banyak berkeliaran, tapi seorang mak cik menegur, "adik tak payah takut la, anjing tu tak gigit orang", sebelum tu, kawan-kawan aku ada pesan, kata diorang anjing kat kilan tu memang friendly sikit. Kalau friendly boleh la aku suruh anjing tu angkat beg kamera aku hehe.

Nampak kelibat mak cik umur dalam lingkungan 60 tahun senang memisahkan kulit kalau bakau di luar kilang, dengan bedak sejuk dimuka di tambahkan lagi kesegaran muka di awal pagi. Suasana pagi di kawasan sekeliling kilat pada waktu tu, sangat berkabus dan ditambah dengan keadaan yang berjerebu yang dibawa angin dari negara jiran kita, iaitu indonesia, cantik cantik dan sejuk mata memandang dan pada waktu tu, air surut. untuk mengenali mak cik tu, aku cuba datang dekat untuk beramah mesra. Mak cik yang sedang sibuk melayan tarah kulit kayu sangat mesra dan katanya, di sini terdapat banyak kilang dan berlainan tokeynya, sama seperti yang kawan aku cakap, katanya lagi dan menyuruh aku masuk sampai ke dalam.

Seorang pekerja yang sedang menunggu masa air pasang bagi proses mengangkut kayu bakau yang dipotong di hutan paya bakau. Apabila air surut, ia menyukarkan lagi kerja-kerja pengangkut kayu untuk dipindahkan ke Kilang

Proses menyusun kayu-kayu bakau yang dipotong dan dibuang kulit di Dapur, tempat pembakaran arang yang akan dijalankan

Kayu-kayu yang di susun akan dibawa masuk ke dalam dapur pemakaran.

antara arang-arang yang sudah siap di bakar, akan dikeluarkan untuk dimasukan ke dalam lori, sebelum melalui proses pembungkusan

Setiap dapur pembakar diperbuat daripada bata merah dan diseliputi tanah liat. Bata-bata disusun mengikut bulatan

Arang-arang yang hancur kecil akan dibungkus dan arang kecil ini sesuai dijadikan arang bagi BBQ

Apabila air pasang, kayu akan dibawa masuk dengan bot-bot ke kilang dan kerja pemindahan kayu-kayu ini hanya dilakukan oleh seorang pekerja sahaja

Mengikut apa yang dikatakan oleh pekerja-pekerja disini, arang-arang ini akan dibungkuskan dan di pasarkan ke Korea dan jepun bagi tujuan pembuatan alat-alat solek, agak teruja juga bila aku dengan arang nie boleh buat alat-alat make-up.

daripada pukul 7 pagi sampai la ke pukul 3 petang aku disini, hitam tu tak payah cakap la, sampai ke hidup. Pada mulanya aku agak pelik sebab, aku ingta orang-orang yang bekerja di sini adalah daripada orang alim, siap bercelak kat mata, lama kelamaan baru aku tau sebab apa hitam, sebab lama sgt main dengan arang. Sempat juga merasa masuk dalam dapur tempat pembakaran, memula agak takut sebab panas, atas pelawaan mak cik-mak cik kat situ, aku pun cuba masuk ke dalam. Kalau berdiri didalam dapur, memang terasa panas, tapi bila duduk, panas tak ada lagi.

Waktu aku kat kilang tu ada juga part paling lawak, aku salah terjah, sekali terjah semua tergamam sambil ceduk nasi, dah rasa macam movie pulak. Mak cik-mak cik muka malu sebab tak puasa, siap cakap, maaf la adik, kami tak puasa, nak buat mcm mana katanya, tapi aku faham sebab berat jugak kerja-kerja diorang semua nie.

Agak lama aku kat kilang tu, aku ambik keputusan untuk beredar daripada kilang tu, untuk menyambung perjalanan balik ke kedah.

Apapun sekali lagi aku nak ucapkan terima kasih kepada semua pengunjung blog nie, mesti korang letih nak scroll kat blog nie, apapun terima kasih

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved