Rabu, 2 Mei 2012

07 di trolak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di trolak - Google Blog Search


Jabatan Amal Tanjung Malim: Banjir Kilat <b>di Trolak</b> Pekan - Amal <b>...</b>

Posted: 02 May 2012 09:30 AM PDT

Trolak Pekan - 02.05.2012, Banjir kilat telah melanda Trolak Pekan. Bencana ini adalah paling tinggi paras air daripada sebelum-sebelum ini. Pimpinan PAS Kawasan, Pemuda PAS Kawasan dan Jabatan Amal bergegas ke tempat kejadian untuk menghulurkan bantuan dari sudut makanan, tenaga dan sebagainya

07 di teluk intan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di teluk intan - Google Blog Search


i n t a n h i j a u: DIJUAL <b>DI TELUK INTAN</b> HARI INI...

Posted: 20 Mar 2012 09:07 AM PDT

Kepada para blogger yang dihormati.

ڤيهق کامي سداڠ مڠومڤول معلومت تنتڠ بلوݢݢر-بلوݢݢر يڠ برأصل دري تلوق اينتن. تيدق کيرا سام اد اندا بلوݢݢر ڤوليتيک، سوسيال، سني، عموم، ڤريبادي، سوکن دان سباݢايڽ، اندا اداله ڤارا بلوݢݢر يڠ کامي ألو-ألوکن.

سکيراڽ اندا اداله بلوݢݢر تلوق اينتن اتاوڤون اندا سأورڠ بلوݢݢر يڠ منتڤ د لوار تتاڤي برأصل دري تلوق اينتن، بوليهله هانترکن معلومت برايکوت: نام بلوݢ، علامت بلوݢ، نام ڤنوه، نو. تيليفون دان اي-ميل کڤد

Pihak kami sedang mengumpul maklumat tentang blogger-blogger yang berasal dari Teluk Intan. Tidak kira sama ada anda blogger politik, sosial, seni, umum, peribadi, sukan dan sebagainya, anda adalah para blogger yang kami alu-alukan.

Sekiranya anda adalah blogger Teluk Intan ataupun anda seorang blogger yang menetap di luar tetapi berasal dari Teluk Intan, bolehlah hantarkan maklumat berikut: Nama blog, alamat blog, nama penuh, no. telefon dan e-mel kepada :

ybanuarsudinn56@yahoo.com.my

Terima kasih.

07 di lumut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lumut - Google Blog Search


Pengalaman Melawat Kapal KD Mahawangsa <b>Di Lumut</b>

Posted: 14 Mar 2012 08:54 PM PDT

Betul tekaan seorang pembaca blog, Atty yang berjaya meneka kami bercuti ke Pulau Pangkor.  Sepatutnya kami pergi pada bulan Disember tahun lepas tapi disebabkan Imran tak baik lagi dari bersunat, terpaksalah di tangguhkan ke cuti persekolah kali ini.

Yang buat lebih seronok percutian kali ni kerana bapa kawan Firdaus ajak kami naik ke kapal KD Mahawangsa yang berpengkalan di Lumut.  Pucuk di cita ulam mendatang..orang dah pelawa kami tak lepaskan peluang nak naik ke atas kapal ni walaupun tak bergerak/berlayar.
Selepas makan laksa dan solat di rumah beliau kami di bawa ke sini.  Nak masuk ke dalam bukan senang..kena melepasi 2 pondok pengawal terutama nak masuk kat tempat kapal berlabuh.

Terpegun melihat kapal-kapal kepunyaan TLDM yang berlabuh di sini.

 Imran yang bercita-cita nak menjadi seorang tentera merasa happy dapat naik atas KD Mahawangsa..bukan Imran sajer ..kami semua merasa seronok sangat

Oleh sebab Pegawai Memerintah KD Mahawangsa TLDM, Kepten Jamel Abdul Rahman(bapa kawan Firdaus) sibuk dengan urusan, beliau cuma dapat bawa kami masuk ke dalam pengkalan dan naik ke atas kapal dan memberi taklimat serba sedikit mengenai kapal KD Mahawangsa ini. 

Kemudian tugas beliau di ambil alih oleh seorang pegawai TLD (lupa lak nak tanya nama dia) bersama 2 orang anak beliau.

Info selanjutnya di SINI
 

Pegawai Memerintah KD Mahawangsa TLDM, Kepten Jamel Abdul Rahman berkata, kapal yang berusia hampir 30 tahun itu kini lebih baik menerusi pelbagai perubahan dan penambahbaikan. 

Jangan tak tau... Kapal KD Mahawangsa milik Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) mencatat sejarah tersendiri sebagai kapal pertama di negara ini yang dianugerahkan persijilan '5 S' oleh Perbadanan Produktiviti Malaysia (MPC)

Pensijilan berkenaan disampaikan oleh Ketua Pengarah MPC, Mohd Razali Hussain kepada Jamel Abdul Rahman di atas kapal KD Mahawangsa di Pangkalan TLDM di Lumut pada Khamis. Pensijilan '5 S' merupakan sistem amalan persekitaran berkualiti iaitu Sisih, Susun, Sapu, Seragam dan Sentiasa amal.

Kami di bawa melawat bilik  operasi, pejabat Kepten tapi tak boleh ambil gambarlah.  Bangga gak dapat masuk ke tempat kereta kebal di tempatkan..fuh besar sungguh..puas gak naik tangga turun tangga..nasib baik tak pancit

 Yang bestnya kami dapat masuk ke tempat sini.. tempat rehat pegawai TLDM

 bagi air minum lagi..wahhhh memang terbaikkk lahhhh..legaaaaaaaaaaa

Terima kasih banyak-banyak kepada Pegawai Memerintah KD Mahawangsa TLDM, Kepten Jamel Abdul Rahman yang sudi membawa kami melawat kapal KD Mahawangsa.  

Jangan lupa terjah blog kdmahawangsa.com

07 di ipoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di ipoh - Google Blog Search


Wani Ardy » I

Posted: 26 Jun 2011 10:54 PM PDT

"A shaper of young minds by profession and a rabid wordsmith by passion, Wani Ardy personifies the bipolarities of modern twentysomething. Her campfire-esque singalongs are celebratory, intense and nurturing, the perfect soundtrack to growing up, getting lost and finding your way back home in the big city."

Wani Ardy is a Malaysian creative writer and independent singer-songwriter. She describes her music as acoustic and lyrical poetry.

Wani began writing short stories at the age of 7; penning poems, prose and songs at the age of 16. She has been performing her original songs since 2002, both individually and in groups within Malaysia and Australia (Sydney).

Upon finishing her undergraduate studies in performing arts and film studies, Wani subsequently functioned as a scriptwriter for local television. She then became a lecturer at a private college and later moved on to a public university. Wani has completed her postgraduate studies in creative writing and is humbly grateful to be a Macquarian.

Today, her ultimate musical companion is her percussionist-cellist husband. She enjoys playing with her band too; The Guitar Polygamy.

Apart from teaching, performing, organizing as well as participating in book markets and art events around Klang Valley, Wani is assisting her husband with their family businesses; Aftertwelve Studio, a live sound reinforcement company, and Gravy Baby!, a Malaysian cuisine restaurant with live acoustic set. Together with a couple of friends, she also sets up a little label; Kaos Malaya which focuses on selling t-shirts, artworks, and books.

After joining a group of women writers for an anthology in 2009, Wani released her own collection of poems and prose titled Langit Vanilla in 2011.

Wani has three favorite spots where she loves to write and sing the most: The balcony, the beach, and bookstores.

Muses:

  • Allah Ta'ala
  • Father & Mother

Affiliation:

Rumah Solehah

07 di changkat keruing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di changkat keruing - Google Blog Search


Kereta Terbabas Dalam Sungai: Kanak-Kanak Lelaki Hilang <b>...</b>

Posted: 02 May 2012 04:15 AM PDT

Gambar Hiasan -

IPOH: Seorang kanak-kanak lelaki berusia dua tahun hilang, manakala kedua ibu bapanya selamat apabila kereta yang mereka naiki terbabas dan tercampak ke dalam Sungai Kayan di Kilometer 29 Jalan Teluk Intan-Sitiawan, awal pagi Rabu.

Ting Ching Chik, 2, dikatakan tercampak keluar dari kereta itu dan hilang di bawa arus, dan sehingga kini usaha mencari dan menyelamat kanak-kanak itu masih diteruskan.

Bapa kanak-kanak itu, Ting Hock Seng, 45, dan ibunya Kia Chew Shie, 34, berjaya keluar dari kenderaan mereka yang hampir dipenuhi air, kata Ketua Polis Daerah Perak Tengah, Supt Mohd Fakri Che Sulaiman.

Beliau berkata ketika kejadian pada pukul 2 pagi itu, keluarga berkenaan dalam perjalanan dari Sitiawan ke Bidor.

"Kereta Proton Waja yang pandu Ting hilang kawalan lalu terbabas dan tercampak ke dalam sungai," katanya ketika dihubungi di sini, Rabu.

Sementara itu, dua beranak maut apabila kereta yang mereka naiki terbabit dalam kemalangan dengan sebuah lori di Km 7 Jalan Ayer Tawar-Pantai Remis, dekat Sitiwan pada pukul 6.30 petang Selasa.

Chew Kok Lee, 29, dan anak lelakinya Chew Jun Xiang, 3, berasal dari Changkat Keruing, Sitiawan, mati di tempat kejadian.

Kereta yang dipandu Chew yang dalam perjalanan dari Ayer Tawar ke Pantai Remis itu dipercayai cuba memotong sebuah kereta di hadapan tetapi gagal lalu bertembung dengan sebuah lori yang datang dari arah bertentangan, kata Mohd Fakri.

Mayat dua beranak itu dihantar ke Hospital Manjung untuk bedah siasat manakala pemandu lori terbabit hanya cedera ringan, katanya.

-BERNAMA

Kanak-kanak dua tahun hilang apabila kereta terbabas | Berita <b>...</b>

Posted: 02 May 2012 02:50 AM PDT

IPOH – Seorang kanak-kanak lelaki berusia dua tahun hilang, manakala kedua ibu bapanya selamat apabila kereta yang mereka naiki terbabas dan tercampak ke dalam Sungai Kayan di Kilometer 29 Jalan Teluk Intan-Sitiawan, awal hari ini.

Ting Ching Chik, 2, dikatakan tercampak keluar dari kereta itu dan hilang di bawa arus, dan sehingga kini usaha mencari dan menyelamat kanak-kanak itu masih diteruskan.

Bapa kanak-kanak itu, Ting Hock Seng, 45, dan ibunya Kia Chew Shie, 34, berjaya keluar dari kenderaan mereka yang hampir dipenuhi air, kata Ketua Polis Daerah Perak Tengah Supt Mohd Fakri Che Sulaiman.

Beliau berkata ketika kejadian pada pukul 2 pagi itu, keluarga berkenaan dalam perjalanan dari Sitiawan ke Bidor.

"Kereta Proton Waja yang pandu Ting hilang kawalan lalu terbabas dan tercampak ke dalam sungai," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Sementara itu, dua beranak maut apabila kereta yang mereka naiki terbabit dalam kemalangan dengan sebuah lori di Km 7 Jalan Ayer Tawar-Pantai Remis, dekat Sitiwan pada pukul 6.30 petang semalam.

Chew Kok Lee, 29, dan anak lelakinya Chew Jun Xiang, 3, berasal dari Changkat Keruing, Sitiawan, mati di tempat kejadian.

Kereta yang dipandu Chew yang dalam perjalanan dari Ayer Tawar ke Pantai Remis itu dipercayai cuba memotong sebuah kereta di hadapan tetapi gagal lalu bertembung dengan sebuah lori yang datang dari arah bertentangan, kata Mohd Fakri.

Mayat dua beranak itu dihantar ke Hospital Manjung untuk bedah siasat manakala pemandu lori terbabit hanya cedera ringan, katanya. – Bernama

07 di bukit gantang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit gantang - Google Blog Search


Jumpa Penyanyi Aishah <b>di Bukit Gantang</b> ,10 Mei ini. ~ SISI BUKIT

Posted: 02 May 2012 06:05 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]30 Apr - Perhimpunan Bersih 3.0 yang telah berlangsung pada Sabtu lalu di sekitar ibu kota dipenuhi dengan peserta yang memakai baju kuning sehingga menjadi lautan manusia di beberapa tempat seperti di Masjid India, ...

07 di tanjung malim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung malim - Google Blog Search


Limau tambun: 382. RESTORAN KOLEKSI JAM...<b>di TANJUNG MALIM</b>

Posted: 25 Apr 2012 03:15 AM PDT

Balik dari Kuala Lumpur tengahari tadi singgah kat Tanjung Malim. Cadang nak tibai ayam kampung kat Restoran Wak. Sampai kat Restoran Wak, tutup pulak hari ni. Dah target time elok-elok sampai Tg Malim  jam 1.30 tengahari supaya tak payah nak beratur kat luar kedai...tutup pulak.
Perut dah berkeroncong tak kan pulak tak layan...Takpe di depan sikit ada restoran masakan Cina Halal. Restoran Garden Seafood. Kedai ni pun best gak. Difahamkan restoran ni dah 8 tahun beroperasi. Masakan sedap harga pun berbaloi, ada value for money. Kedai pun amat bersih.

Sampai kat restoran orang tengah ramai. Tapi tak jadi hal nye sebab restoran kat jalan utama Tanjung Malim ni memang servisnye cepat. Lagi pun sementara nak dapat makanan yang di order, boleh gak layan mata tengok bahan pameran yang tergantung di segenap dinding restoran.

Run thru' menu yang menarik, selera naik mencanak. hantu betul...
Order kangkung goreng, slice ikan kerapu dengan spring onion, sotong goreng tepung rangup, tahu bersos, udang masak masam manis cicah roti panas.
Survey dinding ke dinding perhati satu persatu jam-jam yang tergantung. Ada jam dua lubang dan ada jam tiga lubang. ada jam Swiss, Jepun dan jam Cina. Ada mantle pieces dan ada jam biasa-biasa...

Kat lantai ada batu penggiling dan ada lesung kaki. Kat dinding juga ada lampu-lampu lama dan ada kati lama.
Memang tuan punya restoran ni, koleksi barangan antik jenis tegar. Tentu banyak duit dah perabih. Tapi biasalah, kolektor tegar bukan kisah tentang duit...asalkan hati puas.
Minta kebenaran snap tiga empat photo. Kata waitress kat situ, banyak lagi dalam koleksi bos.
Belum habis jamu mata, makanan yang di order pun sampai...baunya pun dah buat meleleh lior. Penuh meja... boleh makan tiga empat orang.

Cukup dulu cerita jam , nak tibai puas-puas...panas-panas ni baru syok makan. Dah kenyang nanti kalau ngantuk karang on the way back to Ipoh, berenti lah kejap...tidor dulu.
Lepas makan ingat nak korek sikit cerita jam-jam yang terpamir...itu pun kalau jumpa owner restoran.
Bismillahi Rahmanirrahim.

Oh yer terlupa nak bagi alamat restoran. Kalau nak datang, tengok kat bawah ni...

 7-8, Jln Wangsa Utama, Taman Wangsa, 35900 Tanjung Malim. 
Bagi mereka yang mempunyai gps, koordinatnya ialah:


catatan: muzillmansor/tg malim
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved